Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Türkçe Ibadet

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
M Çevrimdışı

mhmet8

Üyeliği İptal Edildi
Banned
türkçe meallerde bile hatalar var..allah ın indirdiği arapça kurana insan tercümesi türkçe meali tercih ediyor..önce kuran türkçeleşir..sonra bazı ayetlerini atarlar...sonra ekleme yaparlar..en sonunda kuranın allah tan indiği halden eser kalmaz...incille tevratta böyle bozuldu...
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
aorskaya sen ne saçmalayıp duruyorsun..niye kuranın arapça lisanını türkçeye çevirmeye teşvik ediyorsun..allah teala cebrail le kuranı arapça indirdi..kuranın orjinalini değiştirmek sana mı düştü...Kuranda yevm kelimesi يَوْمَ bu haliyle ekbir harf almadan 365 kere geçer...kuranı türkçeliştirsen bu olayı nasıl anlayacaksın...kuranda daha çok şeyler var bu şekilde...kuran arapçadır
Önce haddini bilerek konuş,
"saçmalıyorsun" diyerek birşey söylediğinimi sanıyorsun? Bilgin varsa koy ortya, ona göre konuşalım. Aksi halde çekil kenara izle...
Kuranın orjinalini değiştiren kim, anlamadan konuşuyorsun? İnsanlar arapça bilmeye, öğrenmeye güç yetiremzlerse kuranı nasıl öğrenip hayatlarına geçirsinler, fikrin varsa söyle faydalanalım. Bütün yazıları okumadan, ortaya atılma...

Sen bütün ibadetlerini dualarını arapçamı yaparsın? Arapça öğrenenler yada bilenler kuranı bizim meallerden farklımı anlayacaklar sanıyorsun? Meallere itirazın varsa, onları ortaya koy, doğrusunu göster.

Sırf birşeyler söylemiş olmak için söyleme!
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
türkçe meallerde bile hatalar var..allah ın indirdiği arapça kurana insan tercümesi türkçe meali tercih ediyor..önce kuran türkçeleşir..sonra bazı ayetlerini atarlar...sonra ekleme yaparlar..en sonunda kuranın allah tan indiği halden eser kalmaz...incille tevratta böyle bozuldu...
Sen ne dediğinin farkındamısın yahu? Arapça öğrenmeye çalışan bir tğrk yada başka bir ırktan biri için bu hata payı herzaman yokmudur? Sonra her arapça bilen hatasızmı anlıyor sanıyorsun kuranı?

Sen, kuranın anlamı bilinmeden arapça okunulmasınımı savunacaksın. Arapça bilmeye gücü yeten bunu yapsın, ama yetmeyende kuranı terketmesin, meallerle kuranı yaşasın demenin neresini anlayamıyorsun?

Kuran türkçeleştikten sonra bazı ayetlerin atıldığını neye dayanarak söylüyorsun? Kim atmış bazı ayetleri. Eğer bilerek atan varsa zaten bunun karşılığının ne olacağını bilmezmi? Bunu göze alan buyursun yapsın. Sonuçlarına katlanmak isterse bütün ayetleri atsın bana ne, sana ne?
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
burada ne anlama geldiği mi önemli yoksa arapça orjinaliyle okumak mı ?
Kuran okunmak için değil yaşanmak için inmiştir. Kuranı anlamadan okumak müslümana ne kazandırır? Kurandan sorulacaksa, kuranı okuyup okumadığından değil uygulayıp uygulamadığından sorulacaktır insan.
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
senin söylemek istediğini anladım hadislerin Kuran gibi korunmadığını yani her zaman doğru olmasının sadece bir ihtimal olacağını söylüyorsun ? doğru mu ?
benim söylediğim her hadis iddiasını hadis kabul etmenin müslümanları felakete sürükleyeceğidir.

Hadisler, kuran gibi korunmadığı için, müslüman dikkatli olmak zorundadır. Aksi halde şeytan ve dostlarının insana sağdan yaklaşması olan dine yanlış sokmalarına aldanııp, zaafa düşebilirler.

Ayrıca kurana ters hadis yada sünnet olamaz. hadis ve sünnetin doğruluğu kuranla ölçülür. Bunun için kurana ters gelen söz yada uygulamalar müslümanlarca reddedilmelidir.
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
evet doğrudur buna bende katılıyorum ama senin ıskaladığın bir husus var o da şudur;

Sünnet Kuran'ın "mücmel" nasslarını tefsir veya "müşkil" nasslarını beyan eder. Kuran'da "Namazı kılın, zekatı verin" buyurulduğu halde namazın nasıl, ne zaman, ne miktarda kılınacağı, zekatın kim tarafından, hangi mallardan, ne miktarda ve kimlere verileceği hususları açıklanmamıştır. İşte bütün bu ve benzeri hususların beyanı Sünnet tarafından yapılmıştır. Namaz'ın şekli ve içeriği aklı selim sahibi hiç kimsenin inkar edemeyeceği kesinlikte mütevatır olarak bize gelmiştir. Sen şimdi 1400 yıldır bize kadar kılına gelen Namaz'ı nasıl reddedersin?
Ben söyleyeyim, bunun adı toptan hadis inkarcılığıdır.

Kuran'ı nebevi sünnetten koparamazsınız. Siyer kitapları, kaynaklar, yüzyillardır önümüzdedir. Tipki Kuran gibi.. Bunlara vahy muamelesi yapmadan, vahy ile karşılaştırarak dikkate almak durumundayız. Rasul'e itaat, Rasul'un (sahih) sözlerine itaat farzdır. Hadisler inkar edilemez. İnkar edilemez diğer gerçek ise, hadislerin Kuran'a rağmen ayrı bir teşri kaynağı olmadığıdır. Allah Rasulu'nün din adına konuştuğu her söz, koyduğu her yasak, her hüküm, Allah'tan gelen vahye bire bir uygun düşer ve itaat ederiz.

Siz her ne kadar reddetseniz de yaptığınız Kuraniyyunculuktur. Kuraniyyun ya da mealcilik, ifrattır. Sünneti vahiyle eş görme de tefrit. Her iki uçtan sakınmanızı ve orta yolu/sırat-ı mustakimi tavsiye ederim.

Bütün bunları anlata anlata hala anlatamadığımızı görüyorum.

1- Muhammed peygamberimiz gerçektir ve Allah'ın resulüdür.

2- Muhammed peygamberimiz gerçek ve onun söz ve uygulamaları olan hadis ve sünnetlerde gerçektir.

3- Bunlara iman etmeyen müslüman olamaz.

Bu maddelerin devamı gelecektir, ama burada yer uygun değildir. Bunların devamını yazdıklarımdan okuyunca bakalım bu kadar kolay hadis kabulünde bulunabilecekmisiniz, merak ediyorum.

Ben hadisleri reddedemem, hiç bir müslümanda reddetmemelidir. Ama ben bugün hadis diye iddia edilen yüzbinlerce sözün içinden sadece 1 tanesinin bile, (evet yanlış yazmadım sadece bir tanesinin bile) % 100 doğrulukla hadis olduğunu hiç kimsenin bilemeyeceğini bilirim. Aksini söyleyebilen olursa buyursun, ispatlayayım, yada o ispatlasın. Ama iyi düşünsün bu söylediklerimi!

Hadis başka, hadis rivayeti başkadır. Bu nedenle ben hiç kuşku taşımayacak kesinlikte hadis olduğunu bildiğim bir hadis olmadığından ve kimse de bunu iddia edemeyeceğinden, hadis denenlere temkinli yaklaşılmasını ve onları hadis değil, dini açıklamaya çalışan sözler, iddialar olarak anlaması gerektiğini söylüyorum.

Bunu, bizzat çeşitli konferanslarda hadis dalı başkanları olan ilahiyatçı kimselerle de masaya yatırıyorum. Onların da bunları savunmak için girdiği kılıkları anlatsam aklınız şaşar.

Müslüman uyanık, bilinçli olmalıdır. % 100 kesinliği belli olamyan sözleri hadis diye ele alırsa, ahiretini mahvedebilir. Bu sözleri kaldırıp hemen atmasın, ama hadis nitelemeside yapmasın. Eğer sözler kurana uygunsa ondan faydalanıp hayatına geçirsin, Kurana uygun değilse de hemen kaldırıp atsın, çünkü o sadece elini değil her yerini yakacak şeydir.

Bu konuda derlediğim bir özet çalışmamı burada paylaşacağım. İnşallah o zaman daha iyi anlaşılacaktır.

Şeytan ve dostlarının tuzağına düşmeyelim. Aklımızı boşa taşımayıp iyice kullanalım. Kuran merkezli yaşamayazsak yerimizin neresi olacağını iyi bilelim.

Allah; "kurandan sorulacaksınız" derken bizler milyonlara yaklaşan rivayetlerin içinden doğru yanlış hadis işleriyle meşgul olmayalım. Allah'ın sözü olan kuran varken başka söze ihtiyaç yoktur. Ancak kuranla ilim yapmak isteyen daha derin öğrenmek isteyenler, sadece bu rivayetlerden değil herşeyden faydalanabilirler. Hatta ateistlerin sözlerinden bile faydalanmalıdırlar. Bu sözlerle farklı bir bakış açısı ve anlam yakalıyorlarsa ve kendi anladığından daha akıllı, daha mantıklı geliyorsa bu sözleri kabul edip, kendi görüşünü atabilmelidir.

Devamını sonraki yazımla bütün halinde görebilirsiniz!

AYRICA DAHA ÖNCEDE İKAZ ETMİŞTİM.
ALLAH; KİTABI KURANI HİÇ BİR EKSİKLİK YADA FAZLALIK OLMAKSIZIN YETERLİ OLARAK İNDİRDİĞİNİ SÖYLER. BU NEDENLE NAMAZ, ZEKAT DAHİL HİÇ BİR İBADET KURANDA EKSİK DEĞİLDİR. SİZLER BUNU GÖREMEMİŞ VEYA BAŞKALARININ AĞIZLARIYLA KONUŞURKEN DİKKAT EDİN. KURANA İFTİRA ATTIĞINIZI GÖRÜN. KİTAPLARA İMANIN GİTTİĞİNİ VE İMANDAN ÇIKTIĞINIZI ANLAYIN.

(kuranda hiç bir şeyin eksik olmadığını; namaz, zekat başta olmak üzere bütün ibadetlerin yerli yerince anlarıldığını gerekirse başka zaman bizzat kendim gösterebilirim.) Aman, dikkat bu çok tehlikeli bir sözdür, ve bu söz imansız ve münafıkların en sevdikleri sözlerdir. Müslümanı bu sözlerle avlamaya çalışırlar ve çoğunluklada başarılı olmuşlardır. Artık, kuranın ne olduğunu iyi anlayın. Allah, koruduğu bir kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmaz bu kafanıza girsin.


Şimdi size sormak istiyorum. "hadis yada sünnetler kurana aykırı olamaz. Aykırı olanlarsa hadis ve sünnet olamaz" demiştim. Sizde yazınızda; "....evet doğrudur buna bende katılıyorum..." demiştiniz. Bu sözün "...ama.." diye devam eden kısmı varsa da onlara cevabımı yukarda verdiğimden bu kısmımla ilgili şu an bulunduğunuz durumu öğrenmek istiyorum.

MÜSLÜMANA SORU: Kurana aykırı hadis ve sünnet olamıyorsa; namazınızı nasıl kılyorsunuz şu anda? Namazınızda kurandan olmayan okumalarınız varmıdır? Niçin?

Selamlar...
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
Kur'ana ters olan sahih kabul ettiğimiz bir hadis sunarmısın

Bakın bu konuda size bırakın normal hadis iddialarını; en büyük kitleye hitap edilen ve veda hutbesi dediğimiz en doğru hadis olması gereken rivayetlerin içinde bile yanlışlar olduğunu gösterebilirim. Bu nedenle, kafirlerin ve münafıkların boş durmadıklarını, müslümanları hadislerle avlamaya çalıştıklarına dikkat çekiyorum.

Şimdi sorunuzu cevaplamadan önce, konunun daha pekişmesi için aşağıdaki soruları siz cevaplayın önce, sonra ben size örnekleyerek cevapö vereyim. (Sakın cevaplamaktan kaçtığım akla gelmesin, daha net anlaşılması, sorunuzu daha iyi cevaplamak için bunu istiyorum.)

Soruda yanlış var, sorunuzu sahih hadis diye değil, sahih kaynak olarak düzeltelim.

1-Siz, sahih kelimesinden ne anlıyorsunuz?
2-Gerçekten sahih olduğunu söyleyebileceğiniz bir kaynak ismi verebilirmisiniz?
3-Örneğin, kütübi sitte sahihmidir? Buradan alınan her rivayet hadis olarak kabul edilebilirmi?

Bu soruları iyi düşünerek cevap verin sonra anlatacaklarım yüzünden sıkıntıya girebilirsiniz.

Buyurun sevgili kardeşim...
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
Ayrıca, kusura bakma ama yukarıda saydığını 3 maddeye inanmadığını ve takiyye yaptığını düşünüyorum.

Şu sözün bile tek başına seninle bir müslüman olarak birşeyler paylaşılamayacağını gösterir. Senin zanların seni bağlar.

Ben bir müslümanım, Allah'a hamd olsun. Sana çok kızsamda kalbini kırmak istemiyorum.

Ancak; kuranı bilen ve müslüman olduğunu iddia eden biriysen, zanla konuşulmayacağınıda öğren artık. Bu konuda aynı şekilde devam edersen, daha kötü duruma düşecek, ve dedikoduculuktanda ağır bir suç olan "iftiracılık" ile suçlu olacaksın.

Bu tür, düşüncelerden sıyrıl, yazdıklarıma itirazın varsa hala onu yaz insan gibi cevaplayayım.

Aksi müslümana yakışmaz. Hakkımı yedin, özür bekliyorum...
 
Muzzammil Çevrimdışı

Muzzammil

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ben vereyim inş.

Bize Hammâd ibn Zeyd, Sâbit el-Bunâni’den; o da Enes (R)’ten şöyle tahdis etti: Yahûdi’nin bir oğlu Peygamber(S)’e hizmet ederdi. Derken bu oğlan çocuğu hastalandı. Peygamber ona hasta ziyâreti yapmak üzere gitti. Oradan çocuğa:
”İslam Dini’ne gir! Buyurdu, çocuk da (şahâdet kelimelerini söyleyip) Müslüman oldu.
Said İbni’l-Müseyyeb de babası el-Müseyyeb ibn Hızn(R)’dan söyledi ki, Ebû Tâlib’e ölüm alâmeti hazırlandığı zamân Peygamber (S) onun yanına gitmiştir. (Buhâri, Kitâbu’l-Merdâ ve’s-Tıbb )

Bu hadis aşağıdaki ayetlere Yunus 90/91 aykırıdır;

"İsrailoğullarını denizden geçirdik. Firavun da, askerleriyle birlikte zulmetmek ve saldırmak üzere, derhal onları takibe koyuldu. Nihayet boğulmak üzere iken, “İsrailoğulları’nın iman ettiğinden başka hiçbir ilâh olmadığına inandım. Ben de müslümanlardanım” dedi.O'na: 'Şimdi mi inandın? Daha önce baş kaldırmış ve bozgunculuk etmiştin' dendi."


Bu görüş sizin şahsınıza mı aittir ya da bir kitabdan ise ismini alabilir miyim, SIZI ?
 
Abdulafuv Çevrimdışı

Abdulafuv

Hak Ehli Susarsa Batıl Ehli Kendini Hak Zanneder
İslam-TR Üyesi
Kardeşim birşeyler paylaşıyorsun Allah swt basiret versin hepimize de yalnız peygamberimizden bahsederken lütfen unvanıyla birlikte ismini zikredelim yoksa malum kendilerine hanif ! diyenlerden farkın olmaz !
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
Kuran'ın nüzul sırasına göre değilde Allah Rasulünün yine Allah'ın kendisine bildirmesiyle şu andaki tertip sırasına göre düzenlemesine nasıl izah getireceksin merak ediyorum. Kuran'da ne şekilde bir tertip takip edileceği yazılı değilse ve Kuran'da olmayan bütün rivayetleri reddedeceksek bunu nereden öğreneceğiz ve bu sıralamaya nasıl itimat edeceğiz?
Keza Hz. Peygamber’in, tebliğ ettiği ve öğrettiği (örneklendirdiği) sözleri nerede?

Önce yazdıklarımı sakin kafayla yeniden oku bakalım! Sen, kızgınlık ve kırgınlıkla bunları yazmışsında; ben hiçbir yazımda rivayetleri reddedin demedim. Dikkat et bu lafıma...

Rivayetleri değil, kurana aykırı hadis rivayetlerini reddedin dedim. Aradaki farkı anlayabiliyormusun?

Kaldıki, sadece rivayet değil, ateistler dahil, herkesin söz ve görüşlerinden faydalanın dedim. Kuranı sizin anlamanızdan daha iyi anlam veren bir söz görürseniz, kendi anlayışınızı terkedin, bunu alın dedim.

Şimdi anladınmı rivayetleri reddedin demediğimi? Rivayeti sadece rivayet olarak almanız halinde problem yok. Problem rivayeti hadis kabul etmenizde ortaya çıkıyor. Şimdi anladınmı ince farkı?

Ayrıca; "Kuran'da olmayan bütün rivayetleri reddedeceksek..." demişsin. Dikkat et, kuranda rivayet zaten olmaz. Kuran insan kaynağı değil, Allah kelamıdır, Allahtan bir kaynaktır. Bu nedenle kuranda rivayet değil, vahiyler, ayetler vardır.

Yani kuranda rivayet varda, onun dışındakileri reddetmek yok. Rivayet zaten kuran dışı olan sözlerdir...
 
Muzzammil Çevrimdışı

Muzzammil

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kendi derlediğim notlarım arasından aktardım. Hadis inkarcılarının sitelerinden aldığımı hatırlıyorum. Ama şunu söyleyeyim asla araştırmadan ve konuyu tetkik etmeden notlarımın arasına almam. Yani mevzubahis olan hadise baktım. İsterseniz linkini de verebilirim.

Yerinde oturan ve İslâm ile pek bir alâkası olmayan Yahûdi çocuğun ruhunu bırakmaya az kalmış iken RasûlUllah s.a.w.s.'in ona Muslim olmasını teklif etmesi ve ertesinde çocuğun kelimeyi söylemesi ile vaktinde İslâm'a, peygamberi Mûsa a.s. ve ummetine savaş açıp da onları denize dökmeye niyetli Harbî Kâfir olup kalbi zâten mühürlenmiş olan firavunu nasıl bağdaştırabildiniz ?
Ki, denizin birleşmeye başladığını gören firavunun ' Ben de îmân ediyorum ' demek istedeği anda Cebrail a.s.'ın ağzına hemen kum bastırdığı da söylenmektedir. ( nerede okuduğumu hatırlayamadım )

 
Muzzammil Çevrimdışı

Muzzammil

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kaldıki, sadece rivayet değil, ateistler dahil, herkesin söz ve görüşlerinden faydalanın dedim. Kuranı sizin anlamanızdan daha iyi anlam veren bir söz görürseniz, kendi anlayışınızı terkedin, bunu alın dedim.

Sen bu cümleyi nasıl kurabiliyorsun ?
SubhanAllah ! Ateistler de dâhil diyorsun, belli yaşam tarzları din kabul edildiğine göre nasıl oluyor da Ateist bile Kur'ânın belli bir kısmını bizden daha iyi anlasa hemen onun görüşünü alalım diyebiliyorsun ?
Ateist bir kere Allah'ın varlığına dâhi îmân etmezken Kur'ân nerede kaldı ?
Allahu âlim aynı şeyi başka sapıklar için de kasteddin, Allah Kur'ân'da onların bizi dinimizden çıkarmadıkca bizden râzı olmayacaklarını söylüyor, siz nasıl oluyor da bu adamların da görüşü bizden iyi ise alınabilir diyorsunuz..
 
A Çevrimdışı

Abdullah Yusuf

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
SIZI-2 Aslında bana sunduğun delillerin nekadar yersiz olduğunu sende biliyorsun , Münafıklarla zikir meclislerinde oturanları imanı açıdan Allah c.c. bağışlaması açısından eşit görüyorsun ya pes yani , fikir jimlastiğimi yaptırmaya çalışıyorsun yoksa eskilerden kalma bir karınağrın mı var
 
Muzzammil Çevrimdışı

Muzzammil

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu sefer de Abdulmuttalib ile firavunu mu aynı keseye koydun..
Abdulmuttalib'in kibirinden dolayı îmân etmemesini nasıl bağladın ?

Getireceğin rîvayetlere lütfen dikkat et, bunları kendimizce yorumlamak ne kadar doğrudur..
 
A Çevrimdışı

Abdullah Yusuf

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
itham daha kolay bir cevap verme yöntemi değil mi, ne zaman bundan vazgeçeceksin? Ben görmüyorum rivayet öyle diyor.

Algılamana bağlı rivayet neyselin yanlış algılıyorsan ," Attığın zaman sen atmadın Allah attı " diyenlerde neyapalım ayet böyle deyip işin içerisinden sıyrılıyordu
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
Sen bu cümleyi nasıl kurabiliyorsun ?
SubhanAllah ! Ateistler de dâhil diyorsun, belli yaşam tarzları din kabul edildiğine göre nasıl oluyor da Ateist bile Kur'ânın belli bir kısmını bizden daha iyi anlasa hemen onun görüşünü alalım diyebiliyorsun ?
Ateist bir kere Allah'ın varlığına dâhi îmân etmezken Kur'ân nerede kaldı ?
Allahu âlim aynı şeyi başka sapıklar için de kasteddin, Allah Kur'ân'da onların bizi dinimizden çıkarmadıkca bizden râzı olmayacaklarını söylüyor, siz nasıl oluyor da bu adamların da görüşü bizden iyi ise alınabilir diyorsunuz..

İyice düşünmeden itiraz etme hemen!

Sen iman ile doğru sözü birbirine karıştırıyorsun. Doğru kimseye ait değildir. Doğru herkese aittir ve alınmalıdır.

Sen ateistlerin hepsini akılsızmı sanıyorsun yoksa? Günümüzdeki iamasızların içinde de geçmişte şirk koşanların içinde de çok akıllı kimseler vardı. İşte bu kimseler ne yazıkki, kurandan uzaklaştırılan, kuranla bağı koparılan biz müslümanlardan bile kuranın bazı yerlerini iyi biliyorlar. Ancak, bilmelerine rağmen kendi ilahlık egoları yüzünden, inatlaşıp kabul etmiyorlar.

Gir ateistlerin arasınada gör bakalım, ayetlerin çoğunu bilenlerin ne kadar olduğunu! Siz ne sanıyorsunuz onları yahu? Hepsi akıl fukarasımı sanıyorsunuz? Çoğu akıllı, ancak aklını yanlışa kullanan kimselerdir. bu nedenlede cahil, aklını kullanamayan çoğu müslümanım diyeni ateist yapabilmekteler.

Buradaki tanık olduklarımı anlatmama gerek yok, onlarla mücadele etmek isteyen olursaki olmalı, o zaman tecrübelerimi paylaşıırım.

Şimdi, ister kafir olsun, ister müşrik, Kuranla ilgili doğruyu söylüyorlarsa; sırf onlar söylediği için onları terketmek kuran doğrusunu terketmek olurki, iman gider. Lafı alın, imansızı atın. Bu kadar basit bir şeyi anlayın, aklınızı kullanın kardeşlerim...
 
A Çevrimdışı

aorskaya

Üye
İslam-TR Üyesi
sorularımın cevabını alayım sonra özür dilemesini de biliriz merak etmeyin.
Sorularını cevapladığımı düşünüyorum. Ama atladığım varsa lütfen yazarmısınız?

Çünkü hiç bir soruyu cevapsız bırakmamaya çalışırım. Ancak başka başlıklarda ve başka yerlerde de yazıdığım ve işlerime de baktığım için atlamalar olabilir, lütfen anlayışla karşılayın ve cevabını alamadığınız soru olursa hatırlatın...

Selam...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt