Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Yol Haritasi

S Çevrimdışı

sehadet_vakti

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
AGIR BIR ELESTIRI OLMUS..oy kullanma olayini destekliyorum anlami cikmasin..ama bu cizerge de oy kullananlari munafik olarak gosteriyorsun...kesinlikle katilmiyorum..
 
A Çevrimdışı

AbdulMuntaqim

Üyeliği İptal Edildi
Banned
AGIR BIR ELESTIRI OLMUS..oy kullanma olayini destekliyorum anlami cikmasin..ama bu cizerge de oy kullananlari munafik olarak gosteriyorsun...kesinlikle katilmiyorum..

Bismillahi wal hamdulillah.

Abicigim, bu tevhidyolcusu sitesinden bir alintidir, ve ben bu resmin guzel oldugunu dusunerek paylasayim dedim. Ayrica bu resimde yanlis olan bir sey varsa , delilini getirip bana gosterin, ve bu resmi kaldiririm insha allah.

Yinede ALLAH sizden razi olsun abi.
 
S Çevrimdışı

sehadet_vakti

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Allah razi oslun..Guzel yaklasimindan dolayi..Benim bilmis oldugum hadiste munafiklar soyle anlatiliyor...

“Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman yalan söyler, söz verdiği zaman yerine getirmez ve ona güvenildiği zaman hıyanet eder” (Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai / Camius-Sağir, İmam Suyuti, H No:25)
Müslim rivayetine göre şu ek de vardır:

“Oruç tutup, namaz kılar ve Müslüman olduğunu iddia etse bile”(Cem’ul Fevaid: H No:8099)
Bazı âlimlerin dediği gibi, münafık kelimesinden amaç, hadiste geçen alametleri ahlak ve adet haline getirendirnkü nadir de olsa birçok Müslüman da bu hatalara düşmektedir Diğer bazı âlimlere göre de amaç “ameli münafıktır”; ancak İmam Müslim’in rivayetindeki “Oruç da tutsa, namaz da kılsa ve Müslüman olduğunu da iddia etse bile” ek,i büyük bir tehdit oluşturmaktadır
2- “Kimde dört vasıf bulunursa halis münafık olur O dört şeyden biri kendisinde bulunan kişi ise onu terk edinceye kadar münafıklıktan bir haslet bulunur Bunlar: Kendisine bir emanet bırakıldığı zaman ihanet eder; konuştuğunda yalan konuşur, anlaştığı zaman sözünde durmayıp bozar Bir kimseyle çekiştiği zaman aşırı giderek karşısındakinden fazla kötülük yapar”(Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi ve Nesai/Cem’ül Fevaid, H No: 8097)
Önceki hadis için verdiğimiz izahat bu hadis için de geçerlidir, (Konu uzamasın diye fazla izahata yer vermek istemiyoruz) Bu hadisteki “Kimde dört vasıf bulunursa o halis münafık olur” cümlesi “münafık” kelimesindeki amacı daha fazla netleştirmektedir Onun için biz hadiste sayılan bu nifak alamet ve vasıflarından küfürden uzak durduğumuz gibi uzak durmalıyız Bu alamet ve vasıflar kimde ahlak ve adet halini almışsa ona karşı nihayet derecede temkinli, tedbirli ve mesafeli olmalıyız,


En dogrusunu Allah bilir..

’Onlara yeryüzünde fesat çıkarmayın denildiği zaman onlar biz ıslah edicileriz derler.oysa onlar ifsat edenlerin ta kendileridir farkına varmazlar’’ 1
tefsirlerde ibni Abbas’tan şöyle bir nakil yapılır..bunlara Medine’de bulunan Yahudileri dost tutmayın denmiş,bunlarda biz ara bulucuyuz adı altında onları dost tutmuştur.2…şimdi yüce Allah bir şeyi yapmayın dediği topluluk,bu işi ıslah adı altında yapınca onlara münafık damgası vurmuştur…aynı şekil bugünün ıslahçıları Allah’ın şirk dediği bir fiili maslahat adına yapınca acaba bunlara ne demeli???
Veya şöyle bir düşünün peygamberimiz darunnedve-Mekke parlamentosu- önünden geçerken bazı sahabelerin içerde vekil olduğunu görse,bazılarının da sandık başında içerdekilere oy verdiğini…………..ve dese ki bana buraya girme teklif edildiği halde ben bunu ret ettim..onlarda sen reddettin ama biz girdik dese!!!!!veya maslahat ey Allah’ın resulü deseler!!!!! Örnek dahi ne kadar pis ve necis….peki o günün parlamentosu ile bugünün TBMM si arasında ne fark vardır??…Neden o gün böyle bir şeyin olması örnekte dahi mide bulandırıcı duruyor da,bugün mümkün…???..
‘’SİZEDE ALLAHIN DIŞINDA İBADET ETTİKLERİNİZE DE YAZIKLAR OLSUN.AKLETMEZMİSİNİZ??
-Bunların yanında bir başka grup da biz oy kullanmayız,ama oy kullanana da bir şey demeyiz..demekte….
Öncelikle İslam da ‘’bananecilik’’ diye bir olgu yoktur..kuranın mucizelerinden olan apaçık bir kitap oluşundaki hikmeti yüce Allah şöyle açıklar;
’’işte biz ayetleri böylece açıklarız ki,mücrimlerin(suçlu olanların) yolu belirginleşsin’’3
kuran bananecilik anlayışını kökten reddeder.bir yerde suç işleniyorsa o suç ve suçu işleyenlerin yolu apaçık bir şekilde ortaya konacaktır ki,hidayet rehberi olan kuranın metoduna uyulmuş olsun..Peygamberimizin (sav) davet metodunda bu anlayış yoktur.Gönderildiği toplumun islemiş oldukları suçları on üç yıl işkence görmesine sebep olsa da, apaçık şekilde haykırmıştır.
İnsanlara iyiliği emredip,kötülükten nehy edenler4 en hayırlı ümmet olma vasfını hak etmiş;
‘’Siz insanlık için çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz,iyiliği emreder kötülükten nehy edersiniz’’5…
Ve kurtuluşa erenler olmuşlardır;
‘’Sizden iyiliğe çağıran,iyiliği emredip,kötülükten sakındıran bir grup bulunsun.işte onlar kurtuluşa erenlerin ta kendileridir’’6
Bunun yanında bu görevi yapmayanlar ise lanetlenmişlerdir…;
‘’Beni israilden kafir olanlar İsa ve davudun dili üzerinde lanetlenmişlerdir.bu onların isyanları ve aşırılıkları sebebiyledir.onlar yaptıkları kötülüklerden birbirlerini sakındırmazlardı….’’7
Acaba oy kullanmayanlar neden oy kullanmıyorlar?Tabiki kötülük olduğundan dolayı…eğer bu bir kötülük ise o zaman neden insanları sakındırmıyorlar?yoksa beni İsrail gibi onlar da lanetlenmeye mi razı olmuşlardır?en hayırlı ümmet olma,kurtuluşa erme gibi vasıflar hoşlarına gitmemiş midir…???
-Bunun yanında başka bir grup da TC de oy kullananlar genelde kelime-i tevhidi söyleyen insanlar olduklarından,ve namaz kıldıklarından bunlara kafir denilemeyeceğini savunmaktadır…
Biz soruyoruz bu sözün dayanağı nedir?namaz kılmanın,lailaheillallah demenin küfre girmeye mani olduğunu kim söylemiştir??
Acaba İslam alimlerinin fıkıh kitaplarında istisnasız açmış oldukları mürtet babı ne demektir?mürtedin tanımı şöyle yapılmıştır..
‘’İSLAMA GİRDİKTEN SONRA FİİL,SÖZ.NİYET İLE KÜFÜR AMELİ İŞLEYEN VE DİNDEN ÇIKAN İNSANDIR’’8
Acaba insan kelime-i tevhidi nutk ettikten sonra dinden çıkmaz ve kafir olmaz ise neden alimler istisnasız böyle bir bab açmış,sayfalarca konu etrafında konuşmuşlardır…Galiba bizim bugün varolan akıllılar o gün olmadığından,bu alimleri kimse uyarmamış,onlarda bu boş işlerlere vakit harcamışlardır….!!!!
Kuranı kerimde yüce Allah Tevbe süresi 65-66 ayetlerde;
‘’Yoksa Allah’la,ayetleriyle,resulüyle dalga mı geçiyordunuz.özür dilemeyin imanlarınızdan sonra küfre girdiniz’’demiştir...Bu ayet islamın en zor savaşlarından olan tebük gazvesi dönüşü inmiştir..yani cihattan dönen insanlara Allah böyle hitap etmiştir.Demek ki yüce Allah’ın yanında BİR İNSAN KELİME-İ TEVHİDI DE SÖYLESE,NAMAZ DA KILSA,HATTA BUNLARLA YETİNMEYİP CİHAT DA ETSE,BU ONUN KAFİR OLMASINA ENGEL DEĞİLDİR !
Yine başka bir ayeti kerimede yüce Allah şöyle buyurur;
‘’muhakkak ki onlar küfür sözünü söyleyip,İslamlarından sonra küfre girmişlerdir’’9yine görüldüğü gibi tek kelime ile insanlar İSLAMLARINDAN SONRA KÜFRE GİRMİŞLERDİR..Demek ki yüce Allah’ın yanında insan ne kadar Müslüman olsa da ,tek kelime onun küfre girmesi için yeterlidir…
İslam alimlerimiz bir insan Müslüman da olsa eğer Allah’a veya resulüne söverse bunun kafir olacağında icm’a etmişlerdir..Neden Müslüman da olsa, bir insan Allah’a sövmek küfür olduğu için kafir oluyor da,oy kullanmak küfür olduğu halde insan kafir olmuyor…yoksa yeni bir din ve yeni bir fıkıh mı buldunuz da bizim haberimiz yok ! AKLETMEZMİSİNİZ ?
Sonuç olarak;
Bu yazıyı sadece yanımda kuran varken yazdığımdan,bundan kaynaklanacak olan tüm eksiklerden dolayı kardeşlerimden özür dilerim….

Davamızın sonu alemlerin rabbi olan Allah’a Hamd etmektir….
  1. Bakara 11-12
  2. İbni kesirden ayet tefsirine bakılabilir…yine ibni kesir salmanı farisiden daha bu kavmin gelmediğini ilerde geleceğini aktarır….hoca efendi denilen şahıs Yahudi ve hristiyanları dost tutarken ve bunuda arabuluculuk adı altında yaparken,veya yandaşları bu gibi şüpheleri dile getirince hep aklıma ayet ve sahabenin yaptığı tefsir gelmiştir…
  3. Enam 55….konu ile ilgili her müslümanın,bu ayetin tefsirini seyit kutubun fizilalinden okumasını tavsiye ederim…
  4. Allah’ın şirk dediği şey den daha büyük bir kötülülük olamaz…
  5. Ali İmran 110.
  6. Ali İmran 104
  7. Maide 78-79
  8. İMAM NEVEVİ MİNHAC ŞAFİİ FIKHI…ayrıca herhangi fıkıh kitabından mürtet tanımına bakılabilir...
  9. Tevbe 74.
Allah en dogrusunu bilendir...
 
A Çevrimdışı

AbdulMuntaqim

Üyeliği İptal Edildi
Banned
senin katılıp katılmaman birşey ifade etmiyor ( hakaret olsun diye söylemedim ) kişilerin zanlarına göre karar vereceğimiz bir mesele değil bu.

-Hüküm: Oy vermek Küfürdür
-Kimi tekfir eder kimileri de tekfire engel mani var mı diye bakar.
-"Kesinlikle Katılmıyorum" şıklar arasında yok maalesef.

ALLAH sizden razi olsun abicim bu yaziniz icin.

Inshallah bu konuyu burada birakalim, boylece tatsizlik cikmasini önleriz ALLAH'in izniyle.

Kim bu resimi faydali buluyorsa baksin inshallah , Kim biraz agir yada faydasiz buluyorsa inshallah khayr demekten yapacak basks bir sey yok.

Wa jazakumullahu khayran ajmaeen
 
Üst Ana Sayfa Alt