Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Duyuru 2022 Ramadan Bayramı (Şevval) Hilali Gözetleme, Tâkib ve Duyuru Buradan Yapılacaktır

Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
@Abdulmuizz Fida hocam şu soruya da vaktiniz varsa bir göz atabilirmisiniz?
Allah razı olsun
Burada bir soru göremedim.
Ramadan bayram namazı bazı sebeblerden dolayı bayramın 1. günü değil de 2. günü de olsa kılınabileceğini söylemiş. Mesela şu gibi durumda diyerek örnek vermiş. Tüm örnekleri , meselaları vermemesi önemli değil. Ki Fetavay-i Hindiyye İslam devletinin hakimiyetinde yazılmış bir eser olduğundan Daru'l harbdeki sıkıntıları misalleyememiş olabilir.
Türkiye gibi rasathaneye göre ibadet ve bayram belirlenen ülkelerde cahil pek çok kişinin fitne çıkarmasından endişe ederek bayram namazı 2. günde kılınabilir, böyle karar da alınabilir. Mesela 2
 
Ebu Tahir Çevrimdışı

Ebu Tahir

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Burada bir soru göremedim.
Ramadan bayram namazı bazı sebeblerden dolayı bayramın 1. günü değil de 2. günü de olsa kılınabileceğini söylemiş. Mesela şu gibi durumda diyerek örnek vermiş. Tüm örnekleri , meselaları vermemesi önemli değil. Ki Fetavay-i Hindiyye İslam devletinin hakimiyetinde yazılmış bir eser olduğundan Daru'l harbdeki sıkıntıları misalleyememiş olabilir.
Türkiye gibi rasathaneye göre ibadet ve bayram belirlenen ülkelerde cahil pek çok kişinin fitne çıkarmasından endişe ederek bayram namazı 2. günde kılınabilir, böyle karar da alınabilir. Mesela 2
Allah razı olsun
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Şimdiye kadar bir ülkeden haber geldiği zaman hemen itibar ediyor Cumhurun fetvasıyla amel ediyorduk. Fakat bu sene ne olduysa Afganistan İslam Emirliğinden 4 vilâyetten 27 müslüman haber veriyor olmasına rağmen itibar etmiyoruz?
Hilali gören varken, ben göremedim görene de itibar etmiyorum demek ne derece ilmi hareket? Ne oldu yıllardır "İki müslüman hilali gördüğü zaman dünyanın tamamını bağlar" fetvasının terennumlerinize?
Suudi Amerika'ya muhalefet etmek bu kadar mı ağır geliyor?

***

29231
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
Şimdiye kadar bir ülkeden haber geldiği zaman hemen itibar ediyor Cumhurun fetvasıyla amel ediyorduk. Fakat bu sene ne olduysa Afganistan İslam Emirliğinden 4 vilâyetten 27 müslüman haber veriyor olmasına rağmen itibar etmiyoruz?
Hilali gören varken, ben göremedim görene de itibar etmiyorum demek ne derece ilmi hareket? Ne oldu yıllardır "İki müslüman hilali gördüğü zaman dünyanın tamamını bağlar" fetvasının terennumlerinize?
Suudi Amerika'ya muhalefet etmek bu kadar mı ağır geliyor?
Hocam sahsen ben tutmayi dusunuyorum bunun suudla vb ulkelerle alakasi yok baska beldelerde muslumanlar gozetlemisler ve gormemisler.Ayni zamanda m.emin akin hocada yarinin ramazanda sayiyor.Bunun yaninda maslahat olarakta fitne,muslumanlarin aleyhine konusma vb durumlara binaen beldemdeki muslumanlarin geneli tuttugu icin tutmaya karar verdim.

Bayraminiz mubarek olsun hocam.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Yarın (pazar) bayram inş.
Velev ki bu karar isabetsiz bir karar olsun en fazla ilan edilir 1 gün daha sonrasında oruç tutarız.

Lakin kalkıp onların gördüğü venüstür, jupiterdir diyip uzay istasyonunun daha sağlıklı olduğunu söylemek bize yakışmaz.

İsteyen tutar orucu isteyen tutmaz ama 27 kişi görmüş kayıt altına alınmış ve açıklama yapmışlar, ne deselerdi görmüşler ama olsun 1 gün daha bekleyin diğer yerlerde gözükmedi mi?

İnanın Suud açıklasaydı görüldü diye biz eyv tamamdır diyip bayram yapacaktık.

Hadis açık ve net hilal gözükür oruç başlar, gözükür bayram olur çıplak gözle görmek kafi, 27 kişi görmüş kayıt altına alınmış şahitlikleri daha ne olsun.

Bu adamlar bir adamı vermemek için devletlerini kaybettiler ıh demediler, bir hilal için mi eğilip bükülecekler.

Biz bile adamlara şüphe ile bakıyoruz acaba bu terlikliler iyi bakmışlarmı diye Allah onların yardımcıları olsun.

ALLAH zulcelal bu sene birtek onlara nasip etti subhallah.
Bu haberi birtek onlar haber verdi yeryuzunde olan tek islam devleti.

Kardesinde dedigi gibi dune kadar moritanyada orada burada gorulen ama bizim ulkede gorunmeyen hilale gore hareket edenler bugun islamin hakim kilindigi yerde gorulen hilali yadirgiyor.subhanallah.

Rabbim islam uzere ayaklarimizi sabit kilsin.bizi ramazana ulastiran ve sonuna eristiren ALLAH a hamdolsun bayramimiz mubarek olsun.
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ALLAH zulcelal bu sene birtek onlara nasip etti subhallah.
Bu haberi birtek onlar haber verdi yeryuzunde olan tek islam devleti.

Kardesinde dedigi gibi dune kadar moritanyada orada burada gorulen ama bizim ulkede gorunmeyen hilale gore hareket edenler bugun islamin hakim kilindigi yerde gorulen hilali yadirgiyor.subhanallah.

Rabbim islam uzere ayaklarimizi sabit kilsin.bizi ramazana ulastiran ve sonuna eristiren ALLAH a hamdolsun bayramimiz mubarek olsun.
Bence bunun onlarla âlâkası yok abi ben bile genelde diyanete bakiyom çünkü orda olan hilal burda veya filan yerde olmuyor aslında her yerde tam gözükmesi lazım değil mi
 
Ebu Tahir Çevrimdışı

Ebu Tahir

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Bence bunun onlarla âlâkası yok abi ben bile genelde diyanete bakiyom çünkü orda olan hilal burda veya filan yerde olmuyor aslında her yerde tam gözükmesi lazım değil mi
Rib'i İbn Haris, Peygamber Efendimizin sahabelerinden birinin şöyle buyurduğunu rivâyet eder:
"İnsanlar Ramadan'ın son günü hakkında ihtilafa düşmüşlerdi. Bu sırada iki bedevî geldi ve "Dün akşam hilali gördük" diyerek Rasûlullah (s.a.v)'in yanında Allah'a yemin edip şahidlik ettiler.
Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.): "insanların oruçlarını bozmalarını ve ertesi gün bayram namazına gitmelerini" emretti.
(Ahmed ibn Hanbel, V, 314 – 87; Ebu Davud, Kit. Savm, 13, Hadis no: 2339; 13,5; Dârakutni, Kit. Siyam, bab 12)
Bu hadise göre her yerde gözükmesi şartı yoktur ve cumhur (Hanefiler,malikiler,hanbeliler) buna göre amel eder
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Bence bunun onlarla âlâkası yok abi ben bile genelde diyanete bakiyom çünkü orda olan hilal burda veya filan yerde olmuyor aslında her yerde tam gözükmesi lazım değil mi

Afganistan ile beraber yakinlarindaki ulkelerdede gorunmus bence hesapta o zaman bir hata var yani insanlar degilde teknoloji yanilmis olamazmi ?

Ara ara bizim ulkemizde gorunmeyip saat farki ile bilmem hangi ulkede gorunen hilal icin 29 gun oruc tutturup ta bir gunu heba eden bir sisteme asla guvenmiyorum.
kardesim.

En yakini 2 sene oncede aynisi oldu mesela biz 30 gun tuttuk diger insanlar 29 gun tuttu bence bu sistem yanlis.

Bunlarin sasan sistemlerine itimat edecegime islami kendilerine bir amac bir hedef edinen insanlara guvenmem daha efdaldir. Diye dusunuyorum.
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Afganistan ile beraber yakinlarindaki ulkelerdede gorunmus bence hesapta o zaman bir hata var yani insanlar degilde teknoloji yanilmis olamazmi ?

Ara ara bizim ulkemizde gorunmeyip saat farki ile bilmem hangi ulkede gorunen hilal icin 29 gun oruc tutturup ta bir gunu heba eden bir sisteme asla guvenmiyorum.
kardesim.

En yakini 2 sene oncede aynisi oldu mesela biz 30 gun tuttuk diger insanlar 29 gun tuttu bence bu sistem yanlis.

Bunlarin sasan sistemlerine itimat edecegime islami kendilerine bir amac bir hedef edinen insanlara guvenmem daha efdaldir. Diye dusunuyorum.
Ben bugün tutmayım yani tr suuddaki rabıta şirketine güveniyor
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin


وفي رواية لمسلم والنسائي
إنَّا أُمَّةٌ أُمِّيَّةٌ َ نَكْتُبُ وََ نَحْسُبُ الشَّهْرَ هَكذَا وَهَكَذا ، يَعْنِي مَرَّةً تِسْعاً وَعِشْرِينَ وَمَرَّةً ثََثِينَ
Muslim ve Nesâî'de gelen bir rivayette:
"Biz ummî bir milletiz, ne yazı ne de hesab biliriz. Ay, şöyle şöyledir" dedi.
Yani bir defasında yirmi dokuz, bir defasında otuz gösterdi" denmiştir."
(Buharî, Savm: 13, 5, 11, Talâk: 29; Muslim, Savm: 13-15, (1080); Ebu Dâvud, Savm: 4, (2319, 2320, 2321); Nesâî, Savm: 17, (4, 139, 140); Kutub-i Sitte, Savm, 11, 3126)



Farklı Ülkelerdeki Hilalin Durumu ve Müslümanın Tavrı !
Ayın Doğuş Yerlerinin Farklı Olması: (İhtilâf-ı Metali)
Ayın doğduğu yerlerin bir yahut birden farklı olmasına göre, doğuda ve batıda bütün Müslümanların tek bir vakitte oruca başlaması farz olup olmaması konusunda fakihlerin görüşleri ikiye ayrılmaktadır:
Cumhura göre: Ayın doğuş yerlerinin farklılığına itibar edilmeyip bütün Müslümanların aynı zamanda oruç tutmaları lazımdır.
Şafiîlere göre, uzak mesafelerde ayın doğuşunun farklılığına göre oruca başlamak ve bayram yapmak mümkündür. Esah olan görüşe göre, bazı Şafiîlerin söyledikleri şu söze itibar edilmez:
Namazların kısaltılarak kılınması için konulmuş mesafe olan 89 km. uzaklığa göre, yakın ve uzak beldeler arasında her hangi bir fark yoktur.
Ayın doğuş yerlerinin farklı olmasında ihtilaf bulunduğunu bilmekle beraber, güneşin doğuş yerlerinin farklı oluşunda olduğu gibi, uzak beldeler arasında bu durum olmaktadır. Devlet başkanının, kendi nezdinde sabit olduğu üzre oruç tutmayı emretme hakkı bulunduğunda ihtilaf yoktur. Çünkü hakimin verdiği hüküm ihtilafı ortadan kaldırır. Endülüs, Hicaz, Endonezya ve Mağrib gibi uzak beldelerde buna riayet edilemiyeceği konusunda ittifak etmişlerdir.
(Reddul-Muhtar, II, 131; Mecmuatu-Resailî İbn-i Abidin, I, 253; Tefsîru'l-Kurtubî, II, 296
Fethu'l-Bari, IV, 87; el-Mecmu, VI, 300; Bidayetu'l-Muctehid, I, 278; el-Kavânînu'l-Fıkhıyye 116.)
Önce bu önemli konuda fakihlerin açıklamalarını zikredeceğiz:

Hanefîlere göre: (ed-Durru'l-Muhtâr, U, 131-132; Meraki'l-Felâh, 109)
Zevalden önce ve sonraki zamanlarda gündüzün ayın doğuş yerlerinin farklı oluşuna itibar edilmez. Mezhebin kuvvetli olan görüşü budur. Alimlerin çoğu da bu görüşü benimsemişlerdir. Fetva da buna göredir. Batıda bulunan Müslümanların hilâli görmesiyle, iki kişinin şahidlik görevini yüklenmeleri yahut hakimin bu konuda hüküm verdiği İle ilgili şahidlik ederlerse yahut haber yayılırsa doğudaki Müslümanların da oruç tutmaları gerekir. Ancak, falan belde halkının hilâli görmüş olduklan haberi verilirse bununla amel edilmez. Çünkü bu kesinliği bulunmayan bir haberdir.
Malikilere göre: (eş-Şerhu'l-Kebîr, I, 510; Bidayetu'l-Muctehid, I, 278; ei-Kavânînu'l-Fıkhıyye, 116)
Hilâl bir ülkede görüldüğü zaman, ister yakın olsun, ister uzak olsun, oruç tutmak herkese farz olur. Bu konuda sefer mesafesine itibar edilmez. Ayın doğuş yerlerinin aynı yahut farklı olmasına da itibar edilmez. Kendisine bu haber bildirilen herkesin oruç tutması farz olur. Ancak hilâlin göründüğü adaletli iki kişinin yahut büyük bir topluluğun şahidliği ile sabit olmak gerekir.
Hanbelî'lere göre: (Keşşafu'l Kına ; II, 353)
İster yakın ister uzak olsun, bir yerde hilâl görüldüğü zaman, bütün insanlara oruç tutmak farz olur. Bu konuda göremeyenin hükmü görenin hükmü gibidir.
Şafiî'lere göre: (el-Mecmu, VI, 297-303; Muğni'l-Muhtâc, 1, 422-423)
Bir beldede hilâl görülünce, bunun hükmü sadece buraya yakın beldeleri bağlar, uzak olardan bağlamaz. Esah görüşe göre bu , ayın doğuş yerlerine göre fark eder. Ayın doğuş yerlerindeki farklılık yirmi dört fersahtan daha az mesafede olmaz. (Fersah: 5544 metredir. Böylece bu mesafe 5544x24=133,956 km. eder. Kasr mesafesi 89 km. olup bu da dört bürd yahut 16 fersahtır. Bir fersah=Üç mil, bir mil=4000 adım, bir adım=Üç ayak, iki ayak=bir zira', bir zira'=24 parmak genişliğidir.)
Uzak beldeye orucu vacib kılmadığımız takdirde hilâlin görüldüğü beldeden biri bu uzak beldeye yolculuk yapsa orada Esah olan görüşe göre, vucûben orucun sonunda onlara uyar. Hatta kendisi diğer beldeye göre otuzu tamamlamış olsa bile uyar. Çünkü bu kişi o beldeye gelmekle onlardan biri gibi olmuştur. Dolayısıyla onlar için sabit olan hüküm kendisi için de gerekli olur.
Rivayet edildiğine göre îbni Abbas, Kurayb'e böyle yapmasını emretmişti.
Bir kimse hilâlin henüz görülmediği bir beldeden hilâlin görüldüğü beldeye gitse, onlarla birlikte bayram yapması farzdır. Çünkü bu kişi de onlardan biri gibi olmuştur. Eğer bu ülkede Ramadan tam tutulmuşsa, ister kendisi 28 gün, ister 29 gün tutsun fark etmez. Eğer kendisinin tuttuğu günler 28 gün ise sonradan bir günü kaza eder. Çünkü ay 28 gün olmaz.
Bir kimse her hangi bir ülkede bayram yaptıktan sonra, gemi ile yahut uçakla halkı oruç tutmakta olan uzak bir ülkeye yolculuk etse, Esah görüşe göre, günün geride kalan kısmında oruç tutar. Bunu yapmak vacibdir. Çünkü kendisi de onlardan biri olmuştur.


Uyarı :
Türkiye'de yaşayan müslümanların Oruca başlamak için ben ülkeme (Takvime-diyanete, Suud'a) uyuyorum demeleri hatalıdır. Çünkü Laik Türkiye hilali gözetleme gibi bir çalışması yoktur!
Şafii mezhebini taklid eden müslümanların, Oruc İbadeti ve bayram gibi ümmetin birlik olması gerek durumlarında Cumhuru tâkib edip uyması hak olandır!
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt