Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Duyuru 2022 Ramadan Bayramı (Şevval) Hilali Gözetleme, Tâkib ve Duyuru Buradan Yapılacaktır

Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
وفي رواية لمسلم والنسائي
إنَّا أُمَّةٌ أُمِّيَّةٌ َ نَكْتُبُ وََ نَحْسُبُ الشَّهْرَ هَكذَا وَهَكَذا ، يَعْنِي مَرَّةً تِسْعاً وَعِشْرِينَ وَمَرَّةً ثََثِينَ
Muslim ve Nesâî'de gelen bir rivayette:
"Biz ummî bir milletiz, ne yazı ne de hesab biliriz. Ay, şöyle şöyledir" dedi.
Yani bir defasında yirmi dokuz, bir defasında otuz gösterdi" denmiştir."
(Buharî, Savm: 13, 5, 11, Talâk: 29; Muslim, Savm: 13-15, (1080); Ebu Dâvud, Savm: 4, (2319, 2320, 2321); Nesâî, Savm: 17, (4, 139, 140); Kutub-i Sitte, Savm, 11, 3126)


Bayramlara girerken Hilali görene uymak
Rib'i İbn Haris, Peygamber Efendimizin sahabelerinden birinin şöyle buyurduğunu rivâyet eder:
"İnsanlar Ramadan'ın son günü hakkında ihtilafa düşmüşlerdi. Bu sırada iki bedevî geldi ve "Dün akşam hilali gördük" diyerek Rasûlullah (s.a.v)'in yanında Allah'a yemin edip şahidlik ettiler. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.) "insanların oruçlarını bozmalarını ve ertesi gün bayram namazına gitmelerini" emretti.
(Ahmed ibn Hanbel, V, 314 – 87; Ebu Davud, Kit. Savm, 13, Hadis no: 2339; 13,5; Dârakutni, Kit. Siyam, bab 12)

Bu ravilerden zikredilen ikinci bir rivayet şöyledir:
"Rasûlullah (s.a.v) Ramadan'ın 30. gününü tamamlamak üzere ve oruçlu iken sabahleyin iki bedevi geldi. Allah'tan başka ilah olmadığına yemin ederek önceki akşam hilali gördüklerine dair şahidlik ettiler. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v) emriyle oruca son verildi"
(Dârakutnî, Siyam, 14)

Yine aynı ravilerden nakledilen üçüncü bir rivayet şöyledir:
"Müslümanlar Ramadan'ın 30. gününü tamamlamak üzere oruçlu iken sabahleyin iki bedevî geldi. Allah'tan başka ilah olmadığına ve dün hilali gördüklerine dair şahidlik ettiler. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.)'in emriyle oruca son verildi"
(İbn Hanbel, IV, 314)


عن أبي عُميرِ بنِ أنسِ بنِ مالكٍ، قال
حدَّثني عُمومتي، من الأنصارِ من أصحابِ رسولِ اللهِ صلَّى اللهُ عليه وسلَّم قالوا: أُغْمَي علينا هلالُ شوال، فأصبحنا صيامًا، فجاءَ ركبٌ من آخِر النهار، فشهِدوا عندَ النبيِّ صلَّى اللهُ عليه وسلَّم أنَّهم رأوُا الهلالَ بالأمس، فأمَرَهم رسولُ اللهِ صلَّى اللهُ عليه وسلَّم أن يُفطِروا، وأنْ يَخرُجوا إلى عيدِهم من الغدِ
Ebu Umeyr İbn Enes der ki:
"Rasûlullah (s.a.v)'in sahabilerinden olan Ensar kabilesine mensub amcalarım şu hadisi rivayet ederek dediler ki:
Havanın elverişsizliği yüzünden Şevval ayının hilalini göremedik ve oruç tutuyorduk. Gündüzün geç vakitlerinde bir kafile geldi; dün hilali gördüklerine dair şahidlik ettiler. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v) insanların oruçlarını bozmalarını ve ertesi gün bayram namazına gitmelerini emretti"
(İbn Mace, Siyam, 6 Hadis No: 1653; Nesâî, el-İdeyn, 21; Ahmed b. Hanbel, V, 87)

Enes (r.anh)'den şu hadis-i şerif nakledilir:
"Enes'in amcaları Rasûlullah (s.a.v)'in huzurunda hilali gördüklerine dair şahidlik ettiler. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v) insanlara oruçlarını bozmalarını ve ertesi gün bayram namazına gitmelerini emretti"
(Ahmed b. Hanbel, III, 279)
 
Ebu Tahir Çevrimdışı

Ebu Tahir

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Kardeşler inşAllah bu müslümanlar gök bilimcilkden anlıyordur yoksa herkesin harcı değil inşAllah anlarsınız demek istedimi ben tutuyorum
Zaten hadiste geçen o iki Bedevi uzay bilmem ay bilmem neyden çok iyi anlıyorlardı..peygambere gelmeden önce gök bilimlerine müracaat ederek ayın şu saatte şurda şurda görülmedi ama biz çölde şurda gördük bunu internetten filan araştırdık demişlerdi!!!
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Eğer ki adil şahitler hilâlin görüldüğüne şahitlik ediyorsa yok güneşin konumu yok ayın konumu bizi ilgilendirmez.İslam tüm çağlara hitap eder.Biz matematiksel hesaplamalara değil İslam'ın bu konuda ne söylediğine bakarız.Bu konudaki ihtilafa binaen oruç tutanlara kimse bir şey diyemez fakat matematiksel hesaplamalarla konuşanlara anlam veremiyorum.Rabbim hepimizi doğruya iletsin.Bayram yapan tüm Müslümanların Ramadan bayramını kutlarım.
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Zaten hadiste geçen o iki Bedevi uzay bilmem ay bilmem neyden çok iyi anlıyorlardı..peygambere gelmeden önce gök bilimlerine müracaat ederek ayın şu saatte şurda şurda görülmedi ama biz çölde şurda gördük bunu internetten filan araştırdık demişlerdi!!!
Bizler ümmi veya bedevi değiliz çağımız o zamana bakarsak biz daha ileriyiz ve daha çok ilim eseri var Osmanlı hükümeti ve eski İslam devletlerinde gök bilimci ilim adamları ayın her şeyini inceleyip ona göre hareket ederdi
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Eğer ki adil şahitler hilâlin görüldüğüne şahitlik ediyorsa yok güneşin konumu yok ayın konumu bizi ilgilendirmez.İslam tüm çağlara hitap eder.Biz matematiksel hesaplamalara değil İslam'ın bu konuda ne söylediğine bakarız.Bu konudaki ihtilafa binaen oruç tutanlara kimse bir şey diyemez fakat matematiksel hesaplamalarla konuşanlara anlam veremiyorum.Rabbim hepimizi doğruya iletsin.Bayram yapan tüm Müslümanların Ramadan bayramını kutlarım.
Eski islam devletlerinde matematiksel geometrik ölçüm yapılırdı onlar niye yapardı ayın açısı santimi vs vs hepsine bakıp karar verirdi bunlar gök bilimci ilim adamlarıydı Osmanlı ya kadar geldi bunlar
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Eski islam devletlerinde matematiksel geometrik ölçüm yapılırdı onlar niye yapardı ayın açısı santimi vs vs hepsine bakıp karar verirdi bunlar gök bilimci ilim adamlarıydı Osmanlı ya kadar geldi bunlar
İslam bilimi inkar etmez, red etmez. Fakat sunnet varken, gözle görmenin mutmainliği varken hesaba itibar etmez.

İlgili Hadisin Açıklamasında zikredilenler:


AÇIKLAMA:

1- Rasûlullah bu iki hadiste, Ramadan ayının bazen 29, bazen 30 olduğunu parmaklarıyla göstererek tebliğ buyurmaktadır. Parmaklarıyla göstermenin gerekçesini de ifâde etmiştir: "Biz ummî bir milletiz, okuma yazma bilmeyiz.
"Ummî, hadisin de açıkladığı üzere okuma bilmeyen, yazı bilmeyen mânalarına gelir.

2- İbnu Hacer oruç, bayram, hacc gibi takvime muteallik işlerde hesaba değil, rûyete itibar edilmesi gerektiğini, hadislerin zâhirlerinden bunun anlaşıldığını belirtir. Ve: "Oruç hakkındaki bu hüküm, -sonradan hesabı bilenler çıkmış olsa bile- devam etmiştir" der. Bu kanaatine delil olarak 3116'da kaydettiğimiz Buhârî hadisinde geçen "Eğer bulut mânî olursa orucunuzu otuza tamamlayın" ibâresini zikreder. "Bulut halinde Rasûlullah, "hesab bilenlere sorun!" demiyor" der.
Ona göre bundaki hikmet, bulut halinde, mukelleflerin sayı hususunda eşit durumda olmasından ve otuza tamamlama ile herkesten aynı şekilde ihtilafın ve anlaşmazlıkların kalkacağındandır.

Biz İbnu Hacer'in sözünden, onun: "Eğer, havanın bulutlu olması halinde sayıyı değil hesabı esas aldığımız takdirde mûminler arasında ihtilaf çıkar, çünkü hesab işinde ittifak sağlanmaz" demek istediğini anlamaktayız ki, hal-i hazırda, rûyet-i hilâl meselesinde İslâm âlemindeki kargaşayı ifade etmektedir.
Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), hilâlin doğuşunun, başta güneş, diğer bir kısım yıldızların rağmına olarak, önceden, herkesin ittifak edeceği, şaşmaz bir şekilde hesab edilemeyip takvime bağlanamayacağını gâyb-âşina nubüvvet nazarıyla görmüş, mucizâne bir surette bildirmiştir.
İslâm dini, belli bir zumrenin değil, her sınıf ve milletten insanların dinidir. Hilalin gözle gözetlenmesi alim-avâm herkesin imkanı dahilinde olan bir husustur. Hesab esas alındığı takdirde ancak bu işten anlayanlar tahkiki bir bilgiye dayanarak hilali tesbit edebilirler. Genel halk tabakası ile bu işten anlamayanlar onları taklid etmek zorunda kalırlar. Tahkiki bir bilgiye dayanarak bütün müslümanların Ramadan orucuna başlamaları ve bayram yapmaları mümkün olmaz. Bununla beraber rûyeti esas alan âlimlerden bir kısmı, hilalin hesabla kesin olarak tesbit edilebileceğini de kabul etmezler.
Gözle görmenin esas olduğunu söyleyen âlimlerin bir kısmı, hesapla hilalin tesbitini, muneccim ve kâhinlerin sözlerini kabul etme ile aynı durumda görür ve bu gibilerin sözlerine itimat etmenin İslâm'da yasaklandığını ifade ederler.

Hanefilerin bu husustaki genel görüşleri ise şöyledir:
Astronomi âlimlerinin ayın hareketlerini esas alarak yaptıkları hesaplara itibar edilerek Ramadan ayının girdiği ilan edilemez.
İbn Abidin şöyle der:
"Muvakkidlerin (zamanı hesaplayan uzmanların)sözüne itibar yoktur. Yani halka oruç farz olmak için, onların sözü delil olmaz. Muneccimlerin hesabı ile amel etmek câiz değildir. Muvakkidlerin, filân gecede hilâl gök yüzünde şöyle görülecektir demeleri ile oruç tutulmaz."
Fetavay-ı Hindiyye'de "Hilal meselesinde muneccimlerin haberlerine muracaat edilmeyeceği gibi; geçerli olan görüşe göre, onların sözleri de kabul edilemez. Hatta bir muneccimin bu hususta yaptığı hesabla, kendisinin amel etmesi caiz değildir" denilmektedir. (Fetavay-ı Hindiyye, I, 197).

İslâm bilginleri, astronomi ilminin sonuçlarını inkâr etmemekle birlikte, hilalin gözlenmesi, nassla sabit olan bir ameldir. Nitekim Hanefî fukahası bunun vacib olduğunda ittifak etmiştir. İlmin ilerlemiş olması her hangi bir vacibi ortadan kaldırmaz. Kaldı ki; gözle görmenin kalbe vereceği rahatlıkla, takvim yaprağına bakmak arasında büyük bir fark vardır.

Çoğunluğun katıldığı sahih görüşe göre;
Muneccimlerin ve astronomî bilginlerinin bu husustaki sözlerine itibar edilmez. Çünkü hesaplar kesin olsalar da bunları yapanlar hatadan masum değildirler.
Nitekim memleketlerin takvimlerinin birbirinden farklı oluşu da bunu göstermektedir. Diğer yandan, hesaplara göre kamerî aylar mutlaka 30 veya 29 değildir. Sürekli değişkendir. Bir yıl 30 çeken bir ay, ertesi yıl 29 olabilir.
Allah Teâlâ, kullarına kolaylık olması için orucun 29 olacağını Peygamberi vasıtasıyla bizlere bildirmiştir.
Abdullah İbn Ömer (r.anhuma), Rasûlullah (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu ifade ediyor:
"Ayın 29. gecesi olunca hilali görmeden orucu açmayın. Şayet hava kapalı olursa (görmenize mani olursa) sayıyı 30 tamamlayın"

(Buhârî, Savm, 11)
 
U Çevrimdışı

ubeybinkaab

Üye
İslam-TR Üyesi
Dediğiniz gibi çıplak gözle gorulmeyi referans aldığımızda da ihtilaf çözülmüyor. Esasen burada ihtilafa konu olan asıl iki konu var.
1. Müslümanlar için gün akşam ezaniyla birlikte tamamlanır. Eğer akşam ezanından önce görülen hilal bir önceki günün hilalidir. Aslolan gün battıktan sonra görülen hilalldir. Zira bu hilal yeni günün hilalidir. Ihtilafın birinci ayağı bu . Dolayısıyla hilali gorduk diyenler gün batımından önce gormus olabilir
2. Eğer 1. Madde dediğim gibi gün batımından sonraki hilalli baz alacaksak (olması gereken bu) 30 nisan aksami mutevatir derecesinde günbatımından sonra hilalin görülme ihtimali yok . Bu hesabı kitabı yapanların hepsi mulumanlarin ramazan ayını önemsediği iciin bu hesaplari yapmıyor. Her ay bu hesaplari yapıyorlar. Neredeyse tamamına yakını 30nisanda görülme ihtimali yok diyor.

Netice olarak şunu belirteyim ki hilalin görülmesi olayınin tabiatında su var. Ihtilaflı durumlarda bir gün sonrasını kabuk etmek çıplak gözle gorulmeyi referans alanlar icin doğru tercihtir. Çünkü ihlafli günlerin ikincisi artık kesindir. Ya gözle görursunuz, yada goremeediysenniz 30 tamamlarsaniz.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Dediğiniz gibi çıplak gözle gorulmeyi referans aldığımızda da ihtilaf çözülmüyor. Esasen burada ihtilafa konu olan asıl iki konu var.
1. Müslümanlar için gün akşam ezaniyla birlikte tamamlanır. Eğer akşam ezanından önce görülen hilal bir önceki günün hilalidir. Aslolan gün battıktan sonra görülen hilalldir. Zira bu hilal yeni günün hilalidir. Ihtilafın birinci ayağı bu . Dolayısıyla hilali gorduk diyenler gün batımından önce gormus olabilir
2. Eğer 1. Madde dediğim gibi gün batımından sonraki hilalli baz alacaksak (olması gereken bu) 30 nisan aksami mutevatir derecesinde günbatımından sonra hilalin görülme ihtimali yok . Bu hesabı kitabı yapanların hepsi mulumanlarin ramazan ayını önemsediği iciin bu hesaplari yapmıyor. Her ay bu hesaplari yapıyorlar. Neredeyse tamamına yakını 30nisanda görülme ihtimali yok diyor.

Netice olarak şunu belirteyim ki hilalin görülmesi olayınin tabiatında su var. Ihtilaflı durumlarda bir gün sonrasını kabuk etmek çıplak gözle gorulmeyi referans alanlar icin doğru tercihtir. Çünkü ihlafli günlerin ikincisi artık kesindir. Ya gözle görursunuz, yada goremeediysenniz 30 tamamlarsaniz.
Afganistan İslam İmâreti ne manâya geliyor ?
İhtilaf eden kim? Hilalle bayram yapanlar mı, rasathaneyle bayram günü oruç tutanlar mı?
Neden Bugün bayram yapayım da, kalbim mutmain olmasa bile daha sonra en fazla 1 gün kaza ederim denmez?
 
A Çevrimdışı

Asdek

Üye
İslam-TR Üyesi
Dediğiniz gibi çıplak gözle gorulmeyi referans aldığımızda da ihtilaf çözülmüyor. Esasen burada ihtilafa konu olan asıl iki konu var.
1. Müslümanlar için gün akşam ezaniyla birlikte tamamlanır. Eğer akşam ezanından önce görülen hilal bir önceki günün hilalidir. Aslolan gün battıktan sonra görülen hilalldir. Zira bu hilal yeni günün hilalidir. Ihtilafın birinci ayağı bu . Dolayısıyla hilali gorduk diyenler gün batımından önce gormus olabilir
2. Eğer 1. Madde dediğim gibi gün batımından sonraki hilalli baz alacaksak (olması gereken bu) 30 nisan aksami mutevatir derecesinde günbatımından sonra hilalin görülme ihtimali yok . Bu hesabı kitabı yapanların hepsi mulumanlarin ramazan ayını önemsediği iciin bu hesaplari yapmıyor. Her ay bu hesaplari yapıyorlar. Neredeyse tamamına yakını 30nisanda görülme ihtimali yok diyor.

Netice olarak şunu belirteyim ki hilalin görülmesi olayınin tabiatında su var. Ihtilaflı durumlarda bir gün sonrasını kabuk etmek çıplak gözle gorulmeyi referans alanlar icin doğru tercihtir. Çünkü ihlafli günlerin ikincisi artık kesindir. Ya gözle görursunuz, yada goremeediysenniz 30 tamamlarsaniz.

İhtilaf felan yok 1. Madde zaten akla ziyan çocuğun bile akledeceği birşey.

2. Neye göre hangi kaideye hangi sünnete göre doğru tercihtir?

Ya gözle görürsünüz ya 30 demişsiniz adamlar görmüş zaten 30 a ne gerek var?

Apaçık sarih hadisler varken niye insanların bu kadar zoruna gidiyor anlamıyorum hanefiler diye mi, terlikliler diye mi?

Daha düne kadar Suud gördüm diyince kimse ay hesap kitap yapmıyordu şimdi ne oldu da böyle oldu?

Nijerya mali gibi ülkelerde bayram ilan edilmiş devlet bazlı, illa bunun onayı suuddan mı geçmesi lazım?
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Afganistan İslam İmâreti ne manâya geliyor ?
İhtilaf eden kim? Hilalle bayram yapannlar mı, rasathaneyle bayram günü oruç tutanlar mı?
Neden Bugün bayram yapayım da, kalbil mutmain olmasa bile daha sonra en fazla 1 gün kaza ederim denmez?
Sayın hocam ben bayram namazı kilacam Hanefiyim ama yazdınız yerde kafam karıştı hutbe şartmı bide Hanefilerde tekbir kaç defa ve nerde
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İhtilaf felan yok 1. Madde zaten akla ziyan çocuğun bile akledeceği birşey.

2. Neye göre hangi kaideye hangi sünnete göre doğru tercihtir?

Ya gözle görürsünüz ya 30 demişsiniz adamlar görmüş zaten 30 a ne gerek var?

Apaçık sarih hadisler varken niye insanların bu kadar zoruna gidiyor anlamıyorum hanefiler diye mi, terlikliler diye mi?

Daha düne kadar Suud gördüm diyince kimse ay hesap kitap yapmıyordu şimdi ne oldu da böyle oldu?

Nijerya mali gibi ülkelerde bayram ilan edilmiş devlet bazlı, illa bunun onayı suuddan mı geçmesi lazım?
Suuudd değil kardeşim rabıta denen bir şey di
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Sayın hocam ben bayram namazı kilacam Hanefiyim ama yazdınız yerde kafam karıştı hutbe şartmı bide Hanefilerde tekbir kaç defa ve nerde
Kardeşim; Bayram namazı farz değil , Hanefi mezhebinde vâcib, cumhur da sunnettir.
Hanefi mezhebinde Hutbe namazdan sonra okunur, sünnettir.

Çeşitli sebeblerden dolayı Bayram namazını bir gün sonra kılınabiliyor. Zaten Bugün Bayram yapan vakıf ve dernekler de fitne çıkmasın diye Bayram namazını mescidlerinde yarın kılacaklar. Diğerleri de zaten yarın kılacaklar. Bu sebeble isteyenelr bayram namazını yarın eda edebilirler.
Hanefi mezhebinde bayram namazında tekbir 3 keredir.
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim; Bayram namazı farz değil , Hanefi mezhebinde vâcib, cumhur da sunnettir.
Hanefi mezhebinde Hutbe namazdan sonra okunur, sünnettir.

Çeşitli sebeblerden dolayı Bayram namazını bir gün sonra kılınabiliyor. Zaten Bugün Bayram yapan vakıf ve dernekler de fitne çıkmasın diye Bayram namazını mescidlerinde yarın kılacaklar. Diğerleri de zaten yarın kılacaklar. Bu sebeble isteyenelr bayram namazını yarın eda edebilirler.
Hanefi mezhebinde bayram namazında tekbir 3 keredir.
Tamam inşaAllah benim burda hiç kimse yok yani benim gibi bende tek mescidde kilacam
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Tamam inşaAllah benim burda hiç kimse yok yani benim gibi bende tek mescidde kilacam
Onu da kaçırırsan ;
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt