Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru 3. Dünya Savaşında Ne Yapmamız Gerekir?

Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hasan ve Hüseyini,peygamber torunlarını öldürmüşler ne yapak yani bu şimdi cahillik değil de ne?

Peygamber torunu öldürülür mü?

Aklın başında mı kardeş?

Müslümanın müslümanı öldürmesi yasaktır.Bir de bu müslüman kişiler peygamber torunları düşün yani?Peygamberin gözümün nuru dedikleri. Öyle hadisleri işine geldiği gibi yorumlama biraz araştır.

E araştırmak zor geliyorsa ne yapayım yani ne?

Ehli sünnet vel Cemaate göre sahabeye hakaret edilmez NOKTA

Aleykümselam kardeş ben diğer taraf kafirdir demiyorum. Bunu da nerden çıkardıysan?Sonuçta hüküm Allah'ın.

Ama sizin gibi yezidin avukatlığını da yapmıyorum.

Aramızda ki fark bu.

Kimse Yezidin avukatlığını yapmıyor. Ayrıca Yezid sahabi değildi.

------

Abdulmuizz Fida:

Kardeşim; bir konu hakkında muvahhidlerden delil olduğu sürece sapıklarla forumu lekelemeyelim.


Şeyhu'l islam İbn Teymiyye : Yezid B. Muaviye B. Ebu Sufyan

https://www.islam-tr.org/konu/seyhulislam-ibn-teymiyye-yezid-b-muaviye-b-ebu-sufyan.22867/

Yezid'in Halifeliği Meşru mu idi?
https://www.islam-tr.org/konu/yezidin-halifeligi-mesru-mu-idi.43875/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
S Çevrimdışı

solarplexus

Üye
İslam-TR Üyesi
Ehli sünnet vel Cemaate göre sahabeye hakaret edilmez NOKTA



Kimse Yezidin avukatlığını yapmıyor. Ayrıca Yezid sahabi değildi.

Ben sahabeye hakaret edilir mi dedim veya hakaret mi ettik?

Cahilsin. Şimdi sana hakaret mi ettim. Ama "CAHILIN ÖNDE GIDENISIN" desem hakaret olur.

Sıffın savaşında kimler vardı git bi arastır. Cemel vakasını vs.

Sahabe birbirini öldürmüş mü öldürmüş. Cahillik etmişler mi etmişler.daha ne?

yezid baska bir örnek sadece.

yezid ehl-i beytten kimseyi şahsen öldürmemiş, ehl-i beyt için açıkça öldürme emri vermemiş ya da gizlice öldürülmelerini kastetmemiş olabilir ama sonuçta bu cahillik yapmadığı, hilafeti saltanat haline dönüştürmediği manasına da gelmez.cahillik etmişler mülk,ganimet,saltanat davasına girmişler işte.

yok bilerek müslüman katliamları yaptırdıysa da zaten diyecek bişey yok.müslümanın müslümanı öldürmesi kabul edilemez.e çokta meraklıysan yezıdın tarafgirliğini yapmaya ben o safta değilim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben sahabeye hakaret edilir mi dedim veya hakaret mi ettik?

Cahilsin. Şimdi sana hakaret mi ettim. Ama "CAHILIN ÖNDE GIDENISIN" desem hakaret olur.

Sıffın savaşında kimler vardı git bi arastır. Cemel vakasını vs.

Sahabe birbirini öldürmüş mü öldürmüş. Cahillik etmişler mi etmişler.daha ne?

yezid baska bir örnek sadece.

yezid ehl-i beytten kimseyi şahsen öldürmemiş, ehl-i beyt için açıkça öldürme emri vermemiş ya da gizlice öldürülmelerini kastetmemiş olabilir ama sonuçta bu cahillik yapmadığı, hilafeti saltanat haline dönüştürmediği manasına da gelmez.cahillik etmişler mülk,ganimet,saltanat davasına girmişler işte.

yok bilerek müslüman katliamları yaptırdıysa da zaten diyecek bişey yok.müslümanın müslümanı öldürmesi kabul edilemez.e çokta meraklıysan yezıdın tarafgirliğini yapmaya ben o safta değilim.

Anlama problemin mi var, biz Yezid'i savunmuyoruz, iftira atmayı bırak. İctihad hatasından dolayı birbirine karşı savaşan iki sahabe grubu var, ikisi de ictihad etmiş, biri hatalı ictihadda bulunmuş, ictihad etmek cahil kisilerin işi değil. Dini bize nakleden ve dini en iyi bilen sahabeyi cehaletle suçlamak elbette hakarettir. Ehli sünnetin görüşü bellidir eğer buna uymuyorsan kendine Ehli Sünnetim demeye hakkın yok.
 
Hacı M. Çevrimdışı

Hacı M.

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
KARDEŞLER TARTIŞMAYI TERK EDEN HERKESE AŞAĞIDAKİ MÜKÂFAT VAR:

(Haklı iken, münakaşayı terk edene, Cennetin ortasında bir köşk verilir.) [Taberani]

(Konuşurken itiraz etmeyene veya haklı olduğu halde, münakaşayı terk edene, Cennette bir köşk verilir.) [Taberani]

Yine Resulullah s.a.v şöyle buyurdu: Öfke şeytandandır !...
 
S Çevrimdışı

solarplexus

Üye
İslam-TR Üyesi
Anlama problemin mi var, biz Yezid'i savunmuyoruz, iftira atmayı bırak. İctihad hatasından dolayı birbirine karşı savaşan iki sahabe grubu var, ikisi de ictihad etmiş, biri hatalı ictihadda bulunmuş, ictihad etmek cahil kisilerin işi değil. Dini bize nakleden ve dini en iyi bilen sahabeyi cehaletle suçlamak elbette hakarettir. Ehli sünnetin görüşü bellidir eğer buna uymuyorsan kendine Ehli Sünnetim demeye hakkın yok.

Bence senin ehl-i sünnet anlayışında problem var. sünnet ehl-i ne demek?

Sünnet ehl-i ; sahabe de olsa kimseyi putlaştırmaz. Sahabeden korktuğun kadar Allah'tan korksan biraz.

Kalk birbirini öldür ondan sora de yanlış içtihad etmişiz. Kuran taâ başından yasaklar bu işi.evt bi cahillik etmişlerdir. Bilerek,isteyerek olmadığı için kafir olmaz bir taraf ama bilerek isteyerek imanından ötürü müslüman öldürmek küfürdür.Benim hadisten ve kurandan anladığım bu.ehli sünnette böyle yapar zaten.

Bir de şehit olma meselesi var ki hangi ölen taraf şehit oluyor? Gördüğün gibi hüküm Allah'ın. Sen müslümana karşı ilk kılıc çeken kişi olma. sahabe hata etmişler yapacak bişey yok.

Müslüman müslümanı öldürmez.

Müslüman durduk yere kafir birini bile öldürmez.

Kalkmış gelmiş birde kendini ehl-i sünnete isnad ediyorsun.selametle.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Ben sahabeye hakaret edilir mi dedim veya hakaret mi ettik?

Cahilsin. Şimdi sana hakaret mi ettim. Ama "CAHILIN ÖNDE GIDENISIN" desem hakaret olur.

Sıffın savaşında kimler vardı git bi arastır. Cemel vakasını vs.

Sahabe birbirini öldürmüş mü öldürmüş. Cahillik etmişler mi etmişler.daha ne?

yezid baska bir örnek sadece.

yezid ehl-i beytten kimseyi şahsen öldürmemiş, ehl-i beyt için açıkça öldürme emri vermemiş ya da gizlice öldürülmelerini kastetmemiş olabilir ama sonuçta bu cahillik yapmadığı, hilafeti saltanat haline dönüştürmediği manasına da gelmez.cahillik etmişler mülk,ganimet,saltanat davasına girmişler işte.

yok bilerek müslüman katliamları yaptırdıysa da zaten diyecek bişey yok.müslümanın müslümanı öldürmesi kabul edilemez.e çokta meraklıysan yezıdın tarafgirliğini yapmaya ben o safta değilim.

Allahu a'lem sen arasıra buraya dadanıp defolan nusayri kişisin gibime geliyor.. çünkü tavırlarından anlaşılan yaşanmış olayları okuyup ibret almak değil, özellikle dediğin yerini bulmuş olsun diye üstüne hasan ve hüseyin ra humu sahabeler öldürmüş iması ile yalan ve iftiralarla uğraşmak.. sen aşırı derecede rafızi safsatalarına maruz kalmış ve bize burada münafık bir şekilde misyonerlik görevini üstlenmişçesine kendi şübhelerini ve bozulmuş psikolojini benimsetmeye çalışıyorsun.. hiç boşuna uğraşma <<<eğer niyetin buysa>>> kendi beyinsizliğinle yine defolup gideceksin, yok eğer niyetin bu değilse yeni tartışmalar oluşturmadan önce itikadını düzelt ve İslamı sahih kaynaklardan(Kuran, Sünnet ve başta Sahabeler ''r.anhum'' olmak üzere hakkıyla takib eden Müminlerden) araştır..
 
S Çevrimdışı

solarplexus

Üye
İslam-TR Üyesi
Allahu a'lem sen arasıra buraya dadanıp defolan nusayri kişisin gibime geliyor.. çünkü tavırlarından anlaşılan yaşanmış olayları okuyup ibret almak değil, özellikle dediğin yerini bulmuş olsun diye üstüne hasan ve hüseyin ra humu sahabeler öldürmüş iması ile yalan ve iftiralarla uğraşmak.. sen aşırı derecede rafızi safsatalarına maruz kalmış ve bize burada münafık bir şekilde misyonerlik görevini üstlenmişçesine kendi şübhelerini ve bozulmuş psikolojini benimsetmeye çalışıyorsun.. hiç boşuna uğraşma <<<eğer niyetin buysa>>> kendi beyinsizliğinle yine defolup gideceksin, yok eğer niyetin bu değilse yeni tartışmalar oluşturmadan önce itikadını düzelt ve İslamı sahih kaynaklardan(Kuran, Sünnet ve başta Sahabeler ''r.anhum'' olmak üzere hakkıyla takib eden Müminlerden) araştır..

kardeş öbür arkadaşında al bir psikoloğa görünün. çürük zihniyetini kendine sakla. senin iftiralarınla, zanlarınla, fesatlıklarınla uğrasamam.aynaya bakıp kendinle konusmussun.selametle.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
kardeş öbür arkadaşında al bir psikoloğa görünün. çürük zihniyetini kendine sakla. senin iftiralarınla, zanlarınla, fesatlıklarınla uğrasamam.aynaya bakıp kendinle konusmussun.selametle.

senin kardeşin değilim çürük zihniyette olan da sensin. Son olarak eğer gerçekten senin meselen sahabelerin ilahlaştırılmasını(haşa öyle birşey zaten yok) engellemek olsaydı Hüseyin r.anhın onca sahabenin yapma etme demesine rağmen saltanat da olsa İslamdan çıkmamış olan bir devlete karşı baş kaldırıp kendisine ihanet eden kufelilerin yanına gitmesine de cahillik etti demen gerekirdi. ki biz zaten ona da öyle demiyoruz; Hüseyin r.anh kendi ictihadıyla zaten başta hilafetini kabul etmediği kişinin elinden hilafeti layığıyla almak istedi, fakat kader kaza(vuku buldu) etti..
 
S Çevrimdışı

solarplexus

Üye
İslam-TR Üyesi
senin kardeşin değilim çürük zihniyette olan da sensin. Son olarak eğer gerçekten senin meselen sahabelerin ilahlaştırılmasını(haşa öyle birşey zaten yok) engellemek olsaydı Hüseyin r.anhın onca sahabenin yapma etme demesine rağmen saltanat da olsa henüz İslamdan çıkmamış olan bir devlete karşı baş kaldırıp kendisine ihanet eden kufelilerin yanına gitmesine de cahillik etti demen gerekirdi. ki biz zaten ona da öyle demiyoruz; Hüseyin r.anh kendi ictihadıyla zaten başta hilafetini kabul etmediği kişinin elinden hilafeti layığıyla almak istedi, fakat kader kaza(vuku buldu) etti..

Kardeşim demedim zaten kardeş dedim. sonuçta bir müslümanı katletmenin haklı bir gerekçesi olmaz.

Adama bak ya demek o devirde olsa yezidin takımının yanında olacak. İslam iktidarı için savaşmışlar amaaan canım ne olacak diyecek.

İslam iktidarı diyorsun da e bu olaylardan sora islamda ayrılıklar da baslamış/bölünmeler onları niye demiyorsun.ortada güç, iktidar hırsı ve para da var.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Kardeşim demedim zaten kardeş dedim. sonuçta bir müslümanı katletmenin haklı bir gerekçesi olmaz.

Adama bak ya demek o devirde olsa yezidin takımının yanında olacak. İslam iktidarı için savaşmışlar amaaan canım ne olacak diyecek.

İslam iktidarı diyorsun da e bu olaylardan sora islamda ayrılıklar da baslamış/bölünmeler onları niye demiyorsun.ortada güç, iktidar hırsı ve para da var.

sana saltanatı ve hırsı savunmadım senin meselen sahabenin cahillik etmesini isbat etmek ise bu mantığınla Hüseyin r.anhın tek başına ayaklanmasına da bir şeyler demen gerekirdi ki bunların hiçbirisi senin umurunda değil.. bize göre sahabeler ictihad farkı ile savaştı birbirlerini tekfir etmedi, biz geçmişte olanlardan ibret alırız ve gerisini Allah'a havale ederiz. konuyu dallandırmaya gerek yok elbette Müslüman kanı haksız yere akıtılamaz ki gayri Müslimin bile kanı haksız yere akıtılmaz kalbinde hastalık olmayan Müminler ne demek istediğimi anlar.. senin meselen emeviler üzerinden Sahabelere doğru açılıp Sünnete saldırmak!! ki zaten hal ve hareketlerinle emevileri atlayıp sahabelere ulaşmışsın bile.. daha da ötesi diğer yorumlarını göz önüne alırsak bilime tapıp doğrudan İslama karşı bir tavır alma şübhe üretme gibi semptomların var.. eğer değilse sessizce araştırmalarına devam et....
 
S Çevrimdışı

solarplexus

Üye
İslam-TR Üyesi
sana saltanatı ve hırsı savunmadım senin meselen sahabenin cahillik etmesini isbat etmek ise bu mantığınla Hüseyin r.anhın tek başına ayaklanmasına da bir şeyler demen gerekirdi ki bunların hiçbirisi senin umurunda değil.. bize göre sahabeler ictihad farkı ile savaştı birbirlerini tekfir etmedi, biz geçmişte olanlardan ibret alırız ve gerisini Allah'a havale ederiz. konuyu dallandırmaya gerek yok elbette Müslüman kanı haksız yere akıtılamaz ki gayri Müslimin bile kanı haksız yere akıtılmaz kalbinde hastalık olmayan Müminler ne demek istediğimi anlar.. senin meselen emeviler üzerinden Sahabelere doğru açılıp Sünnete saldırmak!! ki zaten hal ve hareketlerinle emevileri atlayıp sahabelere ulaşmışsın bile.. daha da ötesi diğer yorumlarını göz önüne alırsak bilime tapıp doğrudan İslama karşı bir tavır alma şübhe üretme gibi semptomların var.. eğer değilse sessizce araştırmalarına devam et....

Kardeş kişi sevdiği ile beraberdir. Allah seni sevdiklerinle haşretsin ne diyim yani.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Kardeş kişi sevdiği ile beraberdir. Allah seni sevdiklerinle haşretsin ne diyim yani.
İslam'dan sadece bunu anlamışsan bu da bir gelişmedir. Amin diyorum. Allah swt beni ve tüm inananları kendilerine nimet verdiği peygamberlerle, sıddıklarla, şehitlerle ve salih kimselerle yazsın.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bazı eksik, yanlış ve çarpıtıp karalamalarına cevab verelim;
Bu konu benimde kafamı karıştırıyor.
Şimdi müslümanın birbirini öldürmesi yasak. İlk saldıran suçludur, kafirdir gibi şeyler var.Müslümanın müslümanı öldürmesi kati suretle yasak edilmiş.
Müslümanın müslümanı öldürmesi, meşru bir sebeb olmadıkça haramdır günahtır. İlk saldıran suçludur yahud kafirdir diye iddian senin hezeyanlarındır!

Kasten Müslümanı Öldüren veya Ölümüne Sebeb Olan Ebedi Cehennemde midir?
Öldürmenin Caiz (hak) Olduğu Durumlar ?

Ama şimdi "sıffın savaşı"nda sahabe dediğimiz insanlar birbirini öldürmüş. Yani bir de sahabe dediğimiz insanlar bunlar. E müslümanın müslümanı öldürmeyeceğini bilmiyorlar mıydı?
Bak arkadaş; Allah'ın kendilerinden radı olduğu, kendilerinin de Allah'dan radı olduğu, içlerinden yüzlercesinin cennetle mujdelendiği sahebe rıdvânullahi teâlâ aleyhim ecmaîn hakkında "dediğimiz insanlar" gibi boş beleş ifadeler ancak senin çukurun negatif irtifası hakkında bize fikir verdiğini bilesin!
Bunun haricinde sahabe, cennetle müjdelenmiş (mubeşşirune bi'l cenneh مُبَشِّرُونَ بِاْلْجَنَّةِ ) hatta paygamber dahi olsa hatadan, zelleden beri değillerdir. Ashabın hata, günah işlemesi, işleyebiliyor olmasını itikad edinmemiz; akidelerinde imamlarını putlaştıran Şia'dan farkımızın alâmetlerinden görebilirsin.

Cemel vakası da öyle kardeşim. Inanmiyorsan netten arastır. Hz.Aişe ve Hz.Ali savaşmışlar.

Bunları açıklarsan iyi olur. Müslüman öldüren kafirdir diyor hadiste. Bilmeden yanlış anlaşılmalar istisna mı acaba? Bak sahabe çünkü bu insanlar. Kafam karısık.
Kafan karışık değil, kalbin karışık, kafan art niyetli!
Önce bilmediğin meseleyi aşağıya ekleyeceğim yazıdan öğren, detayını da üstteki linkte bulabilirdin. Ama işine gelmediği için, sözde kafan karışık adı altında kafaları karıştırmak maksadın sebebiyle şeriata teslim olamıyorsun.
---

"Kim bir mûmini kasden öldürürse cezası içinde devamlı kalacağı cehennemdir. Allah Ona gadab etmiş, lanetlemiş ve büyük azab hazırlamıştır." (Nisa: 93)
Mufessirlerin hepsi bu ayeti kerimenin nesh olunduğu hususunda ittifak etmişlerdir. Onu nesheden ise "Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Bundan başkasını dilediğine bağışlar." (Nisa: 116) ayeti kerimesi ve
"Onlar Allah'ın haram kıldığı canı haksız yere öldürmezler. Zina etmezler. Bunları yapan suç işlemiş olur. Kıyamet günü azabı kat kat olur. Orada alçaltılarak temelli kalır. Ancak tövbe eden, inanıp yararlı iş işleyenlerin işte Allah onların kötülüklerini iyiliklere çevirir" (Furkan: 68-70) ayetleridir.

İbni Abbas ve İbni Ömer bu ayetin (Nisa 93) nesh olunmayıp muhkem olduğunu söylemişlerdir.
Mufessirler bu ayeti nesh eden ayet hususunda iki görüşe ayrıldılar.
Birincisi; Bu ayeti nesh eden "Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Bundan başkasını dilediğine bağışlar." (Nisa: 116) ayeti kerimesi olduğunu söylerler. Doğrusu bu iki ayet arasında tezat yoktur. Bir kişi bir müslümanı ister kanını helal sayarak ister helal saymayarak öldürsün öldürenin cezası cehenneme de sonsuza kadar kalmasıdır ama Allah dilerse onu bağışlar. Çünkü Allah (c.c) şirk dışındaki bütün günahları dilerse bağışlar. Allah (c.c) bağışlamayı "şirk koşmama" şartına bağlamıştır.

İkincisi: Bu gruptaki alimler de, bu ayetin biraz önce yukarıda zikrettiğimiz "Furkan: 68-70" ayetleriyle nesh olunduğunu söylerler.

Kur'an'da kafirlerin cehennemde sonsuza kadar kalacaklarının zikri geçen ayetlere baktığımızda görürüz ki; Allah (c.c) onlar için ( خَالِدِينَ halidine) yani sonsuz kelimesinden sonra (أَبَداً ebede) yani sonsuza kadar kelimesini kullanmaktadır. Eğer (halidine) kelimesi (ebede) kelimesiyle beraber gelirse bundan hiç kesilmeyecek sonsuz anlaşılır.
Allah (c.c) (Nisa: 93) ayeti kerimesinde (halidine) kelimesinden sonra kafirlerin sonsuz kalması söz konusu olduğunda kullanılması alışkın olunan (ebede) kelimesini zikretmemiştir.
O zaman (Nisa: 93) ayeti kerimesinde geçen sonsuz kelimesinin manası, bir mu'mini bilerek öldüren bir müslümanın Allah'ın dilediği kadar çok uzun bir muddet cehennemde kalmasıdır. Daha sonra Allah (c.c) fazlı ve keremi ile o kulu cehennemden çıkarır. Bu görüşü şu hususda destekler; Allah (c.c) bir müslümanı öldürmekten çok daha büyük bir cûrum olan küfrü işlediğinde tövbe etmesi halinde bağışladığına göre daha hafif bir cürüm olan bir mûmini öldürmeyi nasıl bağışlamaz. Kaldı ki küfürden daha büyük bir cûrum yoktur.
Bu açıklamaya göre bu ayette nesh yoktur. Bu ayet hususundaki İbn-i Cevzi'nin görüşü de bu görüşü destekliyor. O şöyle demiştir : Sahih olan bu iki ayetin muhkem olmasıdır. Eğer (Nisa: 93) ayeti daha önce indiyse bu ayette korkutma hususundaki hüküm tamamlanmamış bunu daha sonra Furkan süresindeki ayetler tamamlamıştır. İbn-i Abbas da dahil birçok mufessir şöyle demişlerdir:
"Eğer Allah bu kişiyi cezalandırırsa cezası cehennemdir."
Eğer Furkan süresindeki ayetler daha önce indiyse o zaman (Nisa: 93) ayeti kerimesinde daha önce tekrarlanmış olan hususların tekrarlanmasına gerek görülmemiştir. Bu açıklamalara göre her halûkarda nesh için bir sebeb yoktur.

Ayetteki "Cehennemde sonsuza kadar kalacaklar" lafzının ise insanları bu işi işlemekten daha fazla sakındırmak için kullanıldığını söylerler. Yoksa bu onların kafir olduklarını gösterir.

Doğru olan cumhurun görüşüdür. Bu ayet müslüman bir kişiyi öldüren kafirler hakkında nazil olmuştur. Ya da ayette kastedilen bir mûmini sebebsiz olarak ve helal sayarak öldüren kişinin cezasıdır. Aynı zamanda bu ceza öldüren kişi kafir olarak ölürse geçerlidir. Ya da ayetin manası Allah ona ceza verirse onun cezası ebedi olarak cehennemde kalmaktır.

İbni Abbas'tan şöyle dediği rivayet olunmuştur:
"Ayette ebedi cehennemde kalacak lafzının kullanılmasının hikmeti, işlenen haramın büyüklüğünü göstermek içindir. Bu suçu işleyen katile de eğer kısas cezasının uygulanmasından kaçarsa ona, kısas cezası uygulanmadıkça; "senin tövben kabul edilmez" denir."

Selef ve halefin çoğunluğuna göre kasden de olsa adam öldüren kişi tevbe eder, iyi amel işlerse tevbesi kabul edilir, Allah onun kötülüklerini iyiliklerle değiştirir. Maktulun uğradığı zulme karşılık da nimetler verip onu memnun eder ve hakkını helal ettirir. "Deki: Ey nefislerine karşı aşırı giden kullarım, Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Allah bütün günahları bağışlar. Çünkü O, çok bağışlayan, çok esirgeyendir." (Zumer 53) ayeti, şirk de dahil, her türlü günahın affedileceğini bildirmektir. Cemian kelimesi bütün günahları içine almaktadır. Fakat: "Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz, bunun dışında kala günahları, dilediği kimseye bağışlar." (Nisa 48) ayeti şirki af dışında bırakmıştır.
Allah (c.c.), şirk dışında bulunan her günahı affedeceğine göre kasden adam öldüreni de dilerse affeder. "Her kim bir mûmini kasden öldürürse onun cezası, içinde ebedi kalacağı cehennemdir!" (Nisa 93) ayetide kasden ve müslüman olduğu için bir mûmini öldürenin cezasını bildirmektedir. Fakat bu kişi tevbe ederse, Allah isterse onu afveder. O, dilediğini yapar. Kasden mûmini öldüren kişi uzun süre Cehennemde kalsa da yine oradan kurtulacaktır. Çünkü kalbinde zerre kadar iman bulunan kimsenin cehennemden çıkacağına dair mutevatir hadisler vardır. (Buhari, Tevhid 24, 36; Muslim, İman, hadis no: 81, 82, 83.)


Kardeş sen de sahabeyi İLAHLAŞTIRMASAN!...

Ben tüm sahabeyi mi kastetmişim. Önce bi okuduğunu anla sonra gel.Heralde Hz.Ali ve bazıları cahilce davranmamış ama cahilce davrananları olmuş.
Allah'dan başka ilah edinen kâfirdir. Ehl-i sunneti savunanları kâfir görmekten dolayı konunun sonunda cezanı göreceksin ama evvela şeytanla olan nikah akdini bozmam gerek.
Sahabenin hepsi veya teki olsun cahillikle suçlaman küfürdür. Hatta cennetle mujdelenmiş, İlmin kapısı Ali (r.anh)'ı cahillikle küçümsemen (hakaret etmen) gerek ictihadından ötürü gerek herhangi bir amelinden dolayı cahillikle suçlaman seni kâfir yapar diyeceğim ama; nickin çakra Hindu dinine kombineli olduğundan, sana bir yerden çıkma, dönme gibi bir etkisi olmayacaktır.
Konuyu ve ifrazatını daha fazla deşmeye gerek yok. Islah olmadan dönme!
...

Konuya da iki kelime de ben edeyim;

3. Dünya savaşı 20 senedir sürüyor. Bu seferki Dünya savaşı din savaşı, Haçlı savaşıdır. Ama görüyorum ki dünya savaşı diyebilmek için ille Kâfirlerin birbiriyle savaşması gerekiyor diye kendilerini şartlandırıp bekleyenler var. Oysa nafile, görünen o ki bundan sonraki cephe iman küfür savaşı üzerinedir ve öyle de sürmektedir!


 
Üst Ana Sayfa Alt