peki birisi allahdan başka kanun koyucunun hakim olmadığının inancında olup tağuta muhakeme oluyor ise bunun hükmü nedir? böyle bir şey olmaz o zaten küfür amel derseniz öyleyse allahın indirdiği ile hüküm olunmadığı halde nasıl müslüman diyebilirsiniz?
ben şöyle düşünüyorum allahın indirdiği ile kasıtlı ya da kasıtsız hükmetmemek ve allahın indirdiği ile kasıtlı ya da kasıtsız hüküm olunmamak küfürdür kişiyi dinden çıkaran küfürdür.fakat allahın indirdiği bir meselede islam devletinde kadı herhangi bir nefsi durumunda sadece o meseleyi rüşvet karşılığında gibi hükmetmez lehteyi aleyhte aleyhteyi lehte hükmederse fasık olur.ve allahın indirdiği ile hükmetme çabasında olup hüküm veren bir kadı elinden geleni yaptığı halde hakkı tutturamadı ise zalim olur ki kendi nefsine zulmetmiştir ve allahın rahmeti ile muamele etmesi umulur çünkü bile bile hükmetmiyor bilakis hakkı arıyor
Kardeşim, doğru söylediğinde var yanlış söylediğinde..
Hükmetme meselesini bence, tekrar gözden geçirin, çünki hepimiz Allahın indirdiklerine inandığımız halde, nefsimize uyup bazı meselelerde, Allahın indirdiğinın gayrısıyla hareket ediyoruz. Mesala Allah adaletli hüküm vermeyi emrederken bazen bazımız adaletsizce karar verebiliyoruz. Mesala benim aklıma şöyle bir tesbitte geliyor, faizin haram olduğuna inanan birisi, faizle bir ticaret yapıyor. Aslında bunu yapan kimse, faizin haram olduğuna inanmaktadır fakat nefsine hoş gelmiş ve faizle hükmetmiştir. Bu şahsa kafir diyebilirmiyiz ? İşte bu şekildekilere ''zalim'' ve ''fasık'' olarak nitelemek durumundayız.
Az önceki yazıyı tekrar naklediyorum bazı yerlerin altını çizecem;
''allahın indirdiği ile hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir''
''allahın indirdiği ile hükmetmeyenler zalimerin ta kendileridir''
''allahın indirdiği ile hükmetmeyenler fasıkların ta kendileridir''
bu ayetler hakkında ihtilaf edilmiştir ve selefden yedi görüş vardır...
bunun cem edilmiş ve sahih olan görüşü;
Eğer allahın indirdiği şeyden başkasıyla hükmeden bir kişi bunun caiz olduğuna veya allahın indirdiği ile hükmetmenin vacip olmadığına inanarak veya onun allahın hükmü olduğunu öğrendikten sonra onu hafife alarak onunla hükmetmez ise o, icma ile büyük kafir ile kafirdir..
bundan daha şiddetlisi ise allahın hükmü ile beşeri kanunu eşit seviyede görmesidir..
bundan daha kötüsü ise allahın hükümlerinin bu asra uygun olmadığı, beşeri kanunların asra daha uygun olduğu görüşünü savunmasıdır..
işte bu kimseler ''allahın indirdiği ile hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir'' ayetinin muhatablarıdır...
Diğer ise---- diğer pek çok şeyde allahın şeriatıyla hükmettiği halde, herhangi bir meselede heva ve hevesine veya şeytana aldanarak yada bir makam ve mevki elde etmek arzusuyla veya kaybetme korkusuyla allahın şeritının hak olduğuna inanarak ve bilerek, allahın indirdiği şeyin gayrısıyla hükmettiği zaman, böyle bir durumda kafir olmaz... zalim yada fasık olur bu kim selerde
''allahın indirdiği ile hükmetmeyenler zalimerin ta kendileridir''
''allahın indirdiği ile hükmetmeyenler fasıkların ta kendileridir'' ayetlerinin muhatablarıdır...
Altını çizdiğim noktaya dikkat buyrun inşaAllah. Düşünün ki siz Allahın indirdiklerine inanmaktasınız ve devamlı Allahın indirdikleri ile hükmetiyorsunuz, fakat bir meseleden dolayı nefsinize uydunuz ve Allahın indirdiğinin gayrısı ile hüküm verdiniz, işte bu durumda kafir diyemeyiz ''zalim'' ve ''fasık'' diyebiliriz..
Allah en doğrusunu bilir..
Yazınızdaki bazı yerlere eleştirim var kardeşim..
Demişsiniz ki ; ''allahın indirdiği ile hükmetme çabasında olup hüküm veren bir kadı elinden geleni yaptığı halde hakkı tutturamadı ise zalim olur ki kendi nefsine zulmetmiştir ve allahın rahmeti ile muamele etmesi umulur çünkü bile bile hükmetmiyor bilakis hakkı arıyor''
Yanlış anladıysam düzeltiniz inşaAllah..
Lakin buna katılamam çünki niyeti iyi olan bir kadı, elinden geleni yaptığı halde ve bile bile olmamak kaydı ile Allahın indirdiğinin gayrısı ile hüküm verirse; zalim olması söz konusu bile değildir. Söz konusu olan onun Allah katında 1 sevab almasıdır..
Yanlışım varsa düzeltelim inşaAllah.
Selam ve Dua ile..