Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Video Aşırı Tekfir Hastası Ebu Haris: Allah arştadır

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
salticidae Çevrimdışı

salticidae

lessismore
İslam-TR Üyesi
Allah (c.c.) Arş'ının da üzerinde olunca mahlukatı gözleminden mi kaçacak sanıyrsunuz?
Allah c.c. Arşa istiva etmiştir, ve gecenin üçte biri kaldığında dünya semasına keyfiyetsizce nuzul eder ...
Siz Allah'ın ilmiyle zâtını karıştırıyorsunuz.


Vahdet-i vucudu andırabilir, yoruma muhtaç ifadeler olabilir. Allah'In varlığından kastınız inşeAllah zatının kendisi değildir.

Sayın hocam belkide dilimizin kısıtlılıklarından dolayı bu konu çepe çevre anlayamıyoruz. Allah razı olsun emek verip açıklamışsınız.

Allah’a ve Peygamberlerine iman ediyor, onlar vasıtasıyla bize bildirdiklerini tastamam kabul ediyorum. Bir şeyleri, Allah’ın noksanlıklardan uzak olmasına dair inancıma “ters” olarak algıladığımda gözüm kararıyor, bazendr ömrünü ilim için tüketenlere karşı hadsizlik etmiş olarak buluyorum kendimi. Size bu noktada hakkınızı helal edin.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah (c.c.) Arş'ının da üzerinde olunca mahlukatı gözleminden mi kaçacak sanıyrsunuz?
Allah c.c. Arşa istiva etmiştir, ve gecenin üçte biri kaldığında dünya semasına keyfiyetsizce nuzul eder ...
Siz Allah'ın ilmiyle zâtını karıştırıyorsunuz.


Vahdet-i vucudu andırabilir, yoruma muhtaç ifadeler olabilir. Allah'In varlığından kastınız inşeAllah zatının kendisi değildir.

Hocam ben Allahın zatı hiçbir şeyin içinde değil ilmi ise her yerde diyorum. Vahdeti vucudcu degilim. Allahin zamani ve mekani yarattigini soyluyorum. Benim inancıma sahib olan bir video:

 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
27472


İtikadım budur benim.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Biz anlaşamayacağız sanırım. Ben yanlış anlaşılmaların önüne geçmek için şunu belirteyim tekrar, Allah arştadır derken Allah bir cisimdir ve/veya bir mekana hapsolmuştur diye bir şey asla düşünmem bile zaten bu Allahın tüm sıfatlarına aykırı. Allah kendi söylediği üzere arşa istiva etmiştir. Arş göklerin üzerindedir ve yukarıdadır. Allah her yerde değildir zatı olarak ama bilgisi heryerdedir çünkü herşeyi bilendir. Ehli sünnet alimlerinin görüşünü doğru bulurum. Zaten cariye Allahın her yerde olduğunu düşünse ve anlatmak istese yukarıyı işaret etmek yerine etrafını işaret edebilirdi bu da böyle kayıtlara geçerdi biz de öyle bilirdik ama değil işte. Imam Gazali ehli sünnet alimi değildir. Ondan itikat almayı da doğru bulmam. Yazının son kısmı da vahdeti vücutcuların ilk cümleleri olabilecek kapasitededir. Allahualem zat ve bilgiyi ayırmaktan fayda var belki doğru anlaşılması bakımından ama çok da tevile gerek yok. Allah en iyisini bilir diyeceklerim bu kadar
 
A Çevrimdışı

Amatullah Hanifah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu Âleykum we Rahmatullâhi we Berekâtuh

Aslında konuya yazan herkes neredeyse aynı şeyi söylüyor ama birbirimizi yanlış anlıyoruz sanırım. ALLAH(C.C.) Arş'ın üzerindedir ve her yerde değildir, kullarına ilmi şekilde yakındır, bu ALLAH(C.C.)'ın hem Arş'ın üzerinde hem de Dünya'da olduğu anlamına gelmez.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Biz anlaşamayacağız sanırım. Ben yanlış anlaşılmaların önüne geçmek için şunu belirteyim tekrar, Allah arştadır derken Allah bir cisimdir ve/veya bir mekana hapsolmuştur diye bir şey asla düşünmem bile zaten bu Allahın tüm sıfatlarına aykırı. Allah kendi söylediği üzere arşa istiva etmiştir. Arş göklerin üzerindedir ve yukarıdadır. Allah her yerde değildir zatı olarak ama bilgisi heryerdedir çünkü herşeyi bilendir. Ehli sünnet alimlerinin görüşünü doğru bulurum. Zaten cariye Allahın her yerde olduğunu düşünse ve anlatmak istese yukarıyı işaret etmek yerine etrafını işaret edebilirdi bu da böyle kayıtlara geçerdi biz de öyle bilirdik ama değil işte. Imam Gazali ehli sünnet alimi değildir. Ondan itikat almayı da doğru bulmam. Yazının son kısmı da vahdeti vücutcuların ilk cümleleri olabilecek kapasitededir. Allahualem zat ve bilgiyi ayırmaktan fayda var belki doğru anlaşılması bakımından ama çok da tevile gerek yok. Allah en iyisini bilir diyeceklerim bu kadar


Hem Allah arşta deyip hem de cisim değildir demek akıllarla alay etmektir. Bir şey şunun içinde ama cisim değil demek nedir ? Tek Gazaliden atmadim nakil, Âliyyul kari'den attim:
27474

İmam Kurtubiden Attim:
27475

İmâm'ı azamdan attım, attigin nakillerin aciklamalarini da attim.
27477

İmam Ahmed Bin Hanbelden attım:
20210627_144336.jpg

İbn Cevzi den attım:
27479


Sen bunlara cevap ver. Allah arşta diyen bir tane selef alimi gösteremezsin. Ama ben sana Allahin yarattiklarindan ayri olduguna dair gosterdim. Allah arşta denildiğinde Allahin arsın icinde olmasi arşın bir sınırı olduğundan Allah ordaysa o da o hudud içerisinde olur. Bu da cismi gerektirir.

ALLAH mekandan munezzehtir. Dünyada değildir.

Cariye hadisi;
Resulullah sav ona ”Allah nerede” diye sordu. O da ”semada” diye cevap verdi. İmam ı nevevi der: bu sıfat hadislerindendir ve bu hadis i şerifte iki görüş vardır:
1. görüş: manasına dalmadan (Allah u tealaya ‘O’nun benzeri hiçbir şey yok tur” ve yaratılmışların özelliklerinden tenzih ederek) inanmaktır.
2.görüş: Layık olduğu gibi tevil etmektir. Tevil yapılır diyenler derler: ”bu sorunun sorulmasından murad cariyeyi ‘tevhid ehli olup, alemleri yaratan ve idare edenin Allah u Teala olduğunu ikrar edecek midir? diye imtihan etmektir”O OAllah ki; kendisine namaz kılınacağı zaman Kıble’ye yöneldikleri gibi, kendisine dua edileceği zaman da Sema’ya yöneldikleridir. Bu soru Allah u tealanın Kabe yönünde sınırlı olmadığı gibi semaya munhasir (sınırlı) oluğu için de değildir! Bilakis bu soru Kabe; namaz kılanların kıblesi (yönelgesi) olduğu gibi Sema da dua edenlerin kıblesidir (yönelgesidir).

"İmam azam Allah gökte mi yerde mi...":
Molla Aliyyül Kârî İmam-ı a’zam Ebu Hanife’nin bu sözü hakkında şu açıklamayı yazmaktadır: -“İmam İzz bin Abdusselâm, Hillu’r-Rumûz adlı kitabında İmam Âzam’ın şu sözünü kaydediyor: Kim Allah’ın yerde mi gökte mi olduğunu bilmiyorum derse, kâfir olur. Çünkü bu söz, Allah’ın bir mekânı olduğu düşüncesini akla getirir. Allah’ın mekânı olduğunu düşünen kimse ise Allah’ı yaratıklara benzeten kişidir. Şüphe yok ki İbn Abdusselâm alimlerin büyüklerinden biri olup sika (güvenilir) bir âlimdir.”

İmam Azam Allah arsin uzerinde:

27480


İmam-ı a’zam Ebu Hanîfe’nin (rahimehullah) el-Vasıyye isimli eseri Mustafa Öz tarafından tercüme edilmiş ve “Ebu Hanife’nin 5 Eseri” adlı çalışmanın bir kısmı olarak 1981 yılında basılmış. Bu tercüme bir bilgisayar dosyası olarak web’de bulunabiliyor. Orada, “Ebu Hanife’nin Vasiyeti” başlığı altında, şu ifade göze çarpıyor:

“Allah’ın ihtiyacı olmaksızın Arş üzerine istiva ve istikrarı vardır. Muhtaç olmaksızın Arşı ve başkalarını muhafaza eder. Eğer Allah’ın ihtiyacı olsaydı, mahlûklar gibi âlemi icad ve tedbîre kadir olamazdı. Oturmak ve karar kılmaya muhtaç olsaydı, Arş’ın yaratılmasından önce Allah’ın nerede olduğu sorusu ortaya çıkardı. Yüce Allah bundan münezzehtir.” (Mustafa Öz tercümesi)

İlk cümlede, altını çizdiğim yerde tehlikeli bir hata mevcut. Zira, “istikrar etmek” yerleşmek ve mekân tutmak ma’nâsına gelir. Tercümenin doğrusu şöyledir:

“Allahü teâlâ, ihtiyaç ve istikrar olmaksızın Arş’a istiva etmiştir.”

Metnin Arapçası resimdedir.

allah mekanda değildir.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
arş bi oda mı ki içinde bulunulsun? Kendi mantığını bu işe uygulayamazsın. Kuran ayeti var inkar edemezsin bu kadar basit. Ben arşta derken arşın üzerinde kastetmiştim bu da gayet anlaşılır bir şey bence çünkü arşın sağında solunda olduğu düşünülemez. Anlaşmak zorunda değiliz herkesin itikatı kendine.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
arş bi oda mı ki içinde bulunulsun? Kendi mantığını bu işe uygulayamazsın. Kuran ayeti var inkar edemezsin bu kadar basit. Ben arşta derken arşın üzerinde kastetmiştim bu da gayet anlaşılır bir şey bence çünkü arşın sağında solunda olduğu düşünülemez. Anlaşmak zorunda değiliz herkesin itikatı kendine.

Mahluk olan her şey, yer kaplar.

İbn Cerîr, el-Azame'de Ebu'ş-Şeyh, İbn Merdûye, el-Esmâ ve's-Sıfât'ta Beyhakî, Ebû Zer'den bildiriyor: Hazret-i Peygamber'e (sallallahü aleyhi ve sellem) Kürsî'yi sorduğumda şöyle buyurdu:

“Ey Ebû Zer! Yedi kat gökyüzü ve yedi kat yeryüzünün büyüklüğü Kürsî'nin büyüklüğü yanında geniş çöle atılan bir yüzük kadardır. Arş'ın Kürsî'ye göre büyüklüğü de, çölün yüzüğe olan büyüklüğü kadardır."

Burada arşın büyüklüğünün bir kıyas yoluyla hududu olduğunu anlıyoruz. Bir çölün yüzüğe oranı, örneğin çöl 5.000.000 kilometre, yüzük de 1 metre ise bunların arasindaki oran 5.10⁶/1 olur. Bir şeyin büyüklüğü kıyas ediliyorsa onun hacmi vardır. Ben senin 50 katınım dediğimde benim kütlemin olması (aynı yüzüğün bir hacminin olması gibi) gerekir. Benim kütlemin olduğu biliniyorsa 50 katımın benim kütle cinsinden 50 katı olduğunu dolayısıyla yer kapladigi anlasilir. Arş da bir yer kaplar, hacmi vardır ve sınırı vardır. Ben ayet inkar etmedim. İmam Taberi (r.a) diyor ki:
Âyet-i kerime'de "Arş'a hükmeden" diye tercüme edilen "İstiva" kelimesi, Arapçada, Hükmü altına alma, karar kılma ve karar buldurma, sahip olma ve benzeri manalara gelmektedir. Bu kelimenin Allah'a isnad edilmesi halinde hangi manada kullanıldığı, alimlerce uzun tartışmalara konu edilmiştir. Bu hususta İbn-i Kesir diyor ki: "Biz bu konuda îmam Mâlik, Evzâî, Sevrî, Leys, Şafiî, Ahmed b. Hanbel, İshak gibi Selef âlimlerinin tuttuğu yoldan gideriz. Bu da Allah'ın zatını şekillendirmeye veya onu bir şeye benzetmeye yahut var olan bir sıfatını reddetmeye yol açmaksızın, bu tür nassları bize geldiği şekliyle kabullenmektir. Allah'ı, bazı şeylere benzetenlerin hatırlarına gelen düşünceler Allah'tan uzaktır. Zira Allah, yaratıklarından hiçbirine benzemez. Nitekim bir âyet-i kerime’de "... Onun hiçbir benzeri yoktur..." buyurulmuştur. (Sura sûresi, 11). Bu mesele Buharinin hocası Nuaym b. Hammadın dediği gibidir. O diyor ki: "Kim Allah’ı, yarattıklarından birine benzetirse o kimse kafir olur. Yine kim, Allah'ın sıfatlarından birini inkâr ederse o kimse de kâfir olur. Allah'ın kendisini sıfatlandırdığı şeylerde benzetme diye bir şey yoktur. Kim, Allah'ın yüceliğine yaraşır bir şekilde âyetlerde zikredilen şeyleri Allah'a isnad eder ve Allah'tan, ona yakışmayacak şeyleri uzaklaştırsa işte o kimse hidâyet yolunu tutmuş olur."

Şurası bir gerçektir ki, Allah'ın, Arşı istiva etmesinin ne anlama geldiğinin kesin olarak izahını yapmak mümkün değildir. Bu hususu peşinen belirttikten sonra" Allah arşı istiva etti" ifadesini izaha çalışan bazı görüşleri şöyle özetlemek mümkündür aa- Bu ifade gerçek anlamda kullanılmamış, mecazi manada kullanılmıştır .Manası şudur: "Allah, arşı hükmü altına almıştır." Mesela bir şahsın bir koltuğa oturması nasıl gerçekten gidip fiilen o koltuğa oturması manasına gelmeyip, "O makama sahip olması" manasına geliyorsa buradaki ifade de böyledir.

bb- Bazı halimlere göre bu ifadenin manası: "Allah bülün yaratıklar üzerinde devamlı olarak hükmünü icra eder ve idareyi elinde tutar." demektir.

mananın Allahın arşı hükmü altına aldığını söylüyor. Ve ayet de inkar etmiyor.

O kadar tartismadan sonra Arşta derken arsin uzerini kastettigini simdi mi soyluyorsun?
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Burada sorun benim arştadır demem değil senin mekandan zamandan münezzehtir demendi yoksa ben daha önce açıklamıştım üzerinde diye uzun yazmaktansa bu şekilde denilebilir diye. Ben lafımın arkasındayım arşta derken üzerinde kastetmiştim çünkü zaten altında yanında yönünde olamaz düşünülemez demiştim.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu arada videoyu izledim ilk defa, tekfir hastasıdır değildir bilmem ama bu kişinin dediği doğrudur. Bizi sufi tarikat tayfasından ayıran kilit nokta da bu konudur zaten, adamın dediği gibi. Çünkü Allah gökte yukarda arşın üzerinde demekten imtina edenler Allah heryerdedir benim şeyhimin içindedir demeye toplumu hazırlamaktadır. Önce Allahın dediğini es geçerek “zamandan mekandan münezzehtir heryerde olabilir” derler sonra da oradadır buradadır şuradadır diye işaret ederler. Allah bu tarz söylemlerden beridir subhanAllah en tepededir kurban olurum O’na.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Burada sorun benim arştadır demem değil senin mekandan zamandan münezzehtir demendi yoksa ben daha önce açıklamıştım üzerinde diye uzun yazmaktansa bu şekilde denilebilir diye. Ben lafımın arkasındayım arşta derken üzerinde kastetmiştim çünkü zaten altında yanında yönünde olamaz düşünülemez demiştim.

Abi... Neyse hakkini helal et.
 
D Çevrimdışı

deli46

Üye
İslam-TR Üyesi
Daha Allah ın nerde oldugunu tartısacak kadar kuculmus cahıllestık ve alımlıge soyunduk bizde İslam halıfelıgını nıye kuramıyorum dıyoruz nasıl kuralım Allah a inandık gayba iman ettik Allah ı ancak sıfatlarla zıkreder zatını tefekkür etmez yarattıklarıyla Allah ı n buyuk yaratıcı oldugunu anlıya bılırız bundan oteye ruhsat yok nasıl olsunkı Allah bi insan degıl Allah Allah dır kımseye bence mez akıllar onu idrak edemez Allah ın gokte oldugunu soyleyen kur an ayetlerını inkar etmiştir o yuzden Allah dan kork manızı sadece Allah a ınanıp boyunuzdan buyuk işlere girişıp cıkmaza gırmenız sadece kafayı yemenıze sebep olacagı gıbı ayrı bır sapkınlıga dusmenıze sebep olacaktır. İmza deli 46 Ayrıyeten fılancıyı gostererek o sunu yarattı sozlerı dılınde olan hıc kımseye itibar etmeyin şirk kosmustur Yaratmak Allah a mahsustur Allah bişey yaratacağı zaman ona ol der oda olu verir Allah sonsuzdur bakıdır gayyumdur rahimdir Allah ın isimlerini ogrenıp imanınız guclenır halifeliğe boyle imanli genlcer lazım adam kur anı okumus ama nasıpsız fılancı yarattı dıyor ilan Allah dan Baska yaratıcı mı varda fılancı yarattı diyorsun hiç mi kur an hiç mi tefekkür etmedin ama İslam alimliğine soyundun yazık kafası agarmayan kişilerden bişey olmaz o l maz demıyorum ama yontulmaları lazım halifelik makamı zaten bos devletimizde essek arıları en gel olmasa çok iyi olacak hakkımız olanı hepbirlimtealacagız kim ne derse desin Allah insanlah nasıp edecek sadece bi halife ismi lazım su anda metin kaplan halife bi halife olsunda odundan olsun sonucta dızgınler bizde olacak isterse bi yanlıs yapsın.




Allah için dunyayı yakarım namert kımmıs ben işime bakarım verseler bu dunyayı degısmem imanıma Allah a tevekkül ettık zıncırlerı kırarım degıl essek arısı at arısı olsa parçalar gecerım.Allah a emanet le kalin Allah herseyi yaratandır.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hanefi mezhebinin imamı Ebû Hanife (öl. 150/766)şöyle demektedir:
"Bilmiyorum, Rabbim gökte midir, yerde midir" diyen kâfir olur. "ALLAH Arş'ın üzerindedir ama Arş gökte midir, yoksa yerde midir, onu bilmiyorum" diyen de kâfir olur. ALLAH'a dua ederken yukarıya yönelinir, aşağıya değil. Çünkü aşağının rubûbiyet ve ulûhiyyet vasfıyla hiçbir ilgisi yoktur.

bu akide bozukluklarının hep bu cübbeli ve tayfasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Sanki bunlar tanıttı islamı Türkiye’ye! Gerçi bi röportajında yanlış hatırlamıyorsam Nurettin Yıldız da Allah yukarda demek yanlış demişti. Tüm dünya müslümanları bunu bilir ve söylerken Türkiye’deki bu cehalet gerçekten dillere destan.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hanefi mezhebinin imamı Ebû Hanife (öl. 150/766)şöyle demektedir:
"Bilmiyorum, Rabbim gökte midir, yerde midir" diyen kâfir olur. "ALLAH Arş'ın üzerindedir ama Arş gökte midir, yoksa yerde midir, onu bilmiyorum" diyen de kâfir olur. ALLAH'a dua ederken yukarıya yönelinir, aşağıya değil. Çünkü aşağının rubûbiyet ve ulûhiyyet vasfıyla hiçbir ilgisi yoktur.

bu akide bozukluklarının hep bu cübbeli ve tayfasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Sanki bunlar tanıttı islamı Türkiye’ye! Gerçi bi röportajında yanlış hatırlamıyorsam Nurettin Yıldız da Allah yukarda demek yanlış demişti. Tüm dünya müslümanları bunu bilir ve söylerken Türkiye’deki bu cehalet gerçekten dillere destan.

"İmam azam Allah gökte mi yerde mi...":
Molla Aliyyül Kârî İmam-ı a’zam Ebu Hanife’nin bu sözü hakkında şu açıklamayı yazmaktadır: -“İmam İzz bin Abdusselâm, Hillu’r-Rumûz adlı kitabında İmam Âzam’ın şu sözünü kaydediyor: Kim Allah’ın yerde mi gökte mi olduğunu bilmiyorum derse, kâfir olur. Çünkü bu söz, Allah’ın bir mekânı olduğu düşüncesini akla getirir. Allah’ın mekânı olduğunu düşünen kimse ise Allah’ı yaratıklara benzeten kişidir. Şüphe yok ki İbn Abdusselâm alimlerin büyüklerinden biri olup sika (güvenilir) bir âlimdir.”

27495


Cübbelici değilim
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hanefi mezhebinin imamı Ebû Hanife (öl. 150/766)şöyle demektedir:
"Bilmiyorum, Rabbim gökte midir, yerde midir" diyen kâfir olur. "ALLAH Arş'ın üzerindedir ama Arş gökte midir, yoksa yerde midir, onu bilmiyorum" diyen de kâfir olur. ALLAH'a dua ederken yukarıya yönelinir, aşağıya değil. Çünkü aşağının rubûbiyet ve ulûhiyyet vasfıyla hiçbir ilgisi yoktur.
Ebu Hanife’nin bu sözü Allah’a cihet nispet eden bir söz değildir. Ebu Hanife kendi kitabında Allah nerededir diye sorulursa ne cevap vereyim denildiğinde sizin gibi gökte veya arşın üzerinde demiyor Allah vardı mekan yoktu diyor. Ayrıca İbn Hacer’in Nevevi’nin akidesini cehaletle nitelemek sizin cehaletinizi gösteren yegâne örnek de değildir. Hanefilerin Allah’a cihet ispat etmediğinin en açık delillerinden birisi de Ebu Hanife’nin Allah’ın cihetsiz bir şekilde ahirette görüleceğini söylemesidir. Eğer Allah yukarıda olsaydı yukarı cihette görülürdü. Keza Ebu Hanife’nin talebesi İmam Muhammed, istivayı sizin anladığınız gibi anlamadığı için Buhari tarafından tekfir edilmiştir.
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akidevi bir mevzu açıldığında bu sitenin direkt olarak mevzuyu Cübbeli’ye getirmesi ilim yetersizliğinden ve cehaletten olsa gerek. Ümmetin yüzyıllardır üzerinde bulunduğu akideyi cübbeliye yamamak en basit tabirle eblehliktir.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanife’nin bu sözü Allah’a cihet nispet eden bir söz değildir. Ebu Hanife kendi kitabında Allah nerededir diye sorulursa ne cevap vereyim denildiğinde sizin gibi gökte veya arşın üzerinde demiyor Allah vardı mekan yoktu diyor. Ayrıca İbn Hacer’in Nevevi’nin akidesini cehaletle nitelemek sizin cehaletinizi gösteren yegâne örnek de değildir. Hanefilerin Allah’a cihet ispat etmediğinin en açık delillerinden birisi de Ebu Hanife’nin Allah’ın cihetsiz bir şekilde ahirette görüleceğini söylemesidir. Eğer Allah yukarıda olsaydı yukarı cihette görülürdü. Keza Ebu Hanife’nin talebesi İmam Muhammed, istivayı sizin anladığınız gibi anlamadığı için Buhari tarafından tekfir edilmiştir.

Allah razi olsun.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ümmetin ilk müslümanlarının oy birliğiyle kabul ettiği bir husus hakkında bu kadar kafa karışıklığı ve yanlış bilginin yayılması ve Allahın kurandaki ayetleri şahitken bu durumdan bu kadar uzak durulması çok ilginç. Elhamdulillah sitenin kurucusuyla aynı akaiddeyiz yoksa gerçekten çekilmez bir hal aldı. Bu da bu site haricinde güvendiğim bir kaynak.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt