Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

bir fatiha 3 ihlas

F Çevrimdışı

fe eyne tezhebun

Üye
İslam-TR Üyesi
eyer yardımcı olursanız çok sevineceğim
Hani derler ya mezarlığın önünden geçerken derler ya 1 fatiha 3 ihlas okuyun bunu delili yada kanıtı nedir ?
 
samanpan Çevrimdışı

samanpan

.
Site Emektarı
27195_10150146531475720_415305710719_11628876_997113_n.jpg

 
M Çevrimdışı

mümkündür

Üye
İslam-TR Üyesi
sadece kuranda geçen şudur,BİZE VE BİZDEN ÖNCEKİ MÜSLÜMANLARA RAHMET ET,bu kadardır

birde zaten kişi fatihayı neden okur ölüye onuda anlamamışım halen,ihtine sıratıl mustakim derken,SIRATIL MUSTAKİME KENDİNİN ULAŞMASINI İSTER OKUYAN ,ÖLÜ OLAN ZATEN DİRİYKEN MUSTAKİMDE değilse öldükten sonrada ulaşamaz....

ve her kese kendi elinin kazancının dışında bir pay yoktur..
necm 39 bakın....
 
H Çevrimdışı

hutamemuhafız

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
mesep alimleri kesin okunmaz derler..hanıfı ve şafi meshep imamları ALLAH ONLARDAN RAZI OLSUN İNŞ. BİZDENDE RAZI OLUR..DERLER Kİ CENAZE NAMAZINDA FATIHA OKUNUR DİYERIDE HAYIR OKUNMAZ DEMİŞLERDİR..TARTİŞMA CENAZENIN OLMASI VE MEZARLIKTA OLMASI...KURAN ÖLULERE OKUNMAK İÇİN DEYİL DİRİLERE YOL GÖSTERMEK İÇİN GELMİŞTİR...MUHAMMET A.S CÜRÜK TE OLSA MEZARLIKTA KURAN OKUYUN YADA OKUMUŞ DEYİLDİR...ÖLEN ŞAHIZ MÜSLÜMAN İSE O ŞAHIS İÇİN TÖVBE İSTİGFARDA BULUNUN DEMİŞTİR...
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
eyer yardımcı olursanız çok sevineceğim
Hani derler ya mezarlığın önünden geçerken derler ya 1 fatiha 3 ihlas okuyun bunu delili yada kanıtı nedir ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Bu soruyu o diyenlere sormak gerekiyor! Çünkü bunun, Kur’an ve Sahih Sünnette hiçbir delili ve kanıtı YOKTUR!!!
 
ibni kayyım Çevrimdışı

ibni kayyım

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ebu ibrahim kardeş 3 ihlas 1 fatiha okuyunca 1 hatim sevabı gibi birşeyin sahhih bir delile dayandığı ile ilgili birşey hatırlıyorum ama araştırmak lazım....direk kestirip atmayalım eğer bir bidat varsa o bidatın nerden başladığına bakmak lazım ki ona bidat diyelim
 
F Çevrimdışı

ferdiosman

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ahmed b. Hanbel'den şöyle bir rivayet biliyorum Kabristana gittiğinizde Ayetel Kürsi ve Üç İhlas okuyarak şöyle dua edin ''Allahım onun ecrini şu kabir halkına ulaştır''.(İbni Kudame el-Muğni c.II,s.424 Kurtubi et-Tezkira,c.I s.96 )

Ahmed b. Hanbel benim için bağlayıcı bir delildir.Lakin ittiba ettiğim mezhebime ters içtihad olmadığı sürece...Tabiiki içtihad mevkini çıkarsaki-şu zamanda bu hayli zor- deliller arasından en sağlamını seçerim....
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
yolda yururken sure dua OKUMAMANIN kanitini getirebilirseniz ...okumanin delilini getirmek inannin cok kolay.......
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ahmed b. Hanbel'den şöyle bir rivayet biliyorum Kabristana gittiğinizde Ayetel Kürsi ve Üç İhlas okuyarak şöyle dua edin ''Allahım onun ecrini şu kabir halkına ulaştır''.(İbni Kudame el-Muğni c.II,s.424 Kurtubi et-Tezkira,c.I s.96 )

بسم الله الرحمن الرحيم
İmam Ahmed rahimehullah hatadan masum olmamakla beraber bu rivayetin imam Ahmed'e isnadı sahih değildir.
konunun delil aşağıda yazacaklarımdı

El-Hallal, şöyle rivayet etmiştir: “el-Hasen b. Ahmed el-Verrak - Ali b. Musa el-Haddad’dan – ki o çok doğru sözlü birisi idi- dedi ki: “Ahmed b. Hanbel ve Muhammed b. Kudame el-Cevheri ile birlikte bir cenazede idim. Ölü defnedilince gözleri görmeyen bir adam kabrin yanı başında oturup Kur'ân okumaya başladı. Ahmed ona: “Ey adam kabrin yanında böyle okumak bir bid'attir” dedi. Kabristandan çıkınca Muhammed b. Kudame, Ahmed b. Hanbel'e sordu: “Ey Ebu Abdillah sen Mübeşşir el-Halebi hakkında ne dersin?” Ahmed b. Hanbel: “O sikadır” dedi. “Peki ondan bir şey yazdın mı?” diye sordu. Ahmed “Evet” dedi. Muhammed bu sefer dedi ki: “Bana Mübeşşir Abdu'r-Rahman b. Alâ b. el-Leclac'dan, o babasından rivayet ettiğine göre babası şunu vasiyet etmiş. Defnedileceği vakit başı ucunda Bakara suresinin baş tarafı ile sonunun okunmasını vasiyet etmiş ve şöyle demiş:
“Ben İbn Ömer'i bunu vasiyet ederken dinledim.” Bu sefer Ahmed ona: “O halde geri dön ve adama okumasını söyle" dedi.” (Zayıfdır)
Zayıf.
el-Hallal el-Emru bi'l-Maruf ve'n-Nehyi ani'l-Munker (s.292)
İbn Hacer el-İmta (s.85)
İbn Kayyım er-Ruh (s.13)
Elbani Ahkamu’l-Cenaiz (s.192)
et-Tac ve’l-İklil Li MuhtasariHalil (2/375)
Zeylu Tarihi Bagdad (4/145) İsnadı zayıftır
El-Hasen b. Ahmed el-Verrak meçhuldür. Aynı şekilde Ali b. Musa el-Haddad da tanınmıyor. El-Verrak onun doğru sözlü biri olduğunu söylemişse de, el-Verrak’ın kendisi de meçhul olduğundan bu ta’dili kabul edilemez. Şeyh Elbani rahimehullah, “Hasen b. Ahmed el-Verrak meçhuldür. Ebu Davud’un Ahmed b. Hanbel’den rivayetine göre o: “Kabirlerde Kuran okunmaz” demiştir ve bu el-Hallal’ın rivayetinden daha sahihtir.” Diyerek bu rivayetin İmam Ahmed’e nispetini kabul etmemiştir.
Lakin Ebu Bekr el-Hallal, rivayetin hemen ardından: “Ebu Bekir b. Sadaka – Osman b. Ahmed b. İbrahim el-Musuli’den:.. diyerek aynı kıssayı zikretti” diyerek kıssanın diğer tarikini zikretmiştir. Şeyh Elbani bu tarikten bahsetmemiştir. Derim ki: Osman b. Ahmed b. İbrahim el-Mavsili, İmam Ahmed’in ashabı arasında zikredilse de -İbn Muflih Maksadu’l-Erşed (682) Ebu Ya’la Tabakatu’l-Hanabile -(1/219)durumu meçhuldür. Ayrıca o bunu Muhammed b. Kudame el-Cevheri’den nakletmiştir. Muhammed b. Kudame el-Cevheri ise zayıftır, hüccet değildir.
İbn Kudame ile el-Merdavi
İbn Kudame ile el-Merdavi-El-İnsaf (2/391)- ve İbn Muflih gibi müteahhir Hanbeli uleması, el-Hallal’ın bu zayıf rivayetine dayanarak İmam Ahmed’in kabirlerde Kuran okumanın bidat olduğu görüşünden rücu ettiğini
nakletmişlerdir. İbn Muflih Maksadu’l-Erşed adlı eserinde (2/488) şöyle der: “Ahmed’in ashabından bunu mekruh görmeyen tek rivayet el-Hallal’ın rivayetidir.” El-Hallal’ın rivayeti vasıtalı olup, İmam Ahmed’den doğrudan rivayet eden Ebu Davud’un nakli şöyledir:
Ebu Davud, dedi ki: "Ahmed'e kabir yanında Kur'ân okunmasına dair soru sorulduğunu ve buna “Hayır“ diye cevap verdiğini dinledim."
Ebu Davud Mesail (s.158)
Elbani Ahkamu’l-Cenaiz (s.193)

İbn Hâni, İmam Ahmed’in “Kabirde Kuran okumak bidattir” dediğini nakletti. İbn Hani Mesail (946)
Merdavi el-İnsaf (2/392)
Ed-Devrî, dedi ki: “Ahmed b. Hanbel’e kabir yanında ne okunur? diye sordum: “Bu konuda bir şey ezberlemedim” dedi. Ed-Devri Tarihu ibn Main (5414)
İbn Muflih, el-Mubdi adlı eserinde (2/253) şöyle der:
El-Mervezi, Ahmed b. Hanbel’den, kabir yanında Kuran okumaya adayan kimse hakkında “Bunu yerine getirmez ve yemininin kefaretini yerine getirir. (Kabirde) Kuran okumaz” dediğini nakletmiştir.-El-Füru (3/352, 12/191)- Ben de el-Furu’da bunu tercih ettim. zira kabir yanında Kuran okumak bidattir. Ne Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ne de sahabeleri bunu yapmamışlardır.”

Ebu Ya’la’nın Tabakatu’l-Hanabile’de rivayetine göre, İmam Ahmed’in öğrencilerinden Ebu Davud, Ebu Bekr el-Mervezi, Hanbel, Ebu Talib, İbn Bedina, İshak b. İbrahim ve başkaları İmam Ahmed’in kabirlerde Kuran okumayı caiz görmediğini ve bunu bidat olarak değerlendirdiğini rivayet etmişlerdir.

Bazıları İmam Ahmed’in şöyle dediğini rivayet etmişlerdir:

Muhammed b. Ahmed el-Merveruzi dedi ki: İmam Ahmed Bin Hanbel’den şöyle dediğini işittim; “Kabirlere girdiğinizde Fatiha, Felak, Nas ve İhlas surelerini okuyunuz ve sevabını kabir ehline bağışlayınız. Şüphesiz onlara ulaşır İbni Müflih Füru (2/240)
İbni Müflih Nüket (1/209)
Merdavi el-İnsaf (2/559)
İbni Kudame el-Muğni (2/224)
Dimyati İanetüt Talibin (2/143)
Mevahibul Celil (2/227)
Ebu Yala Tabakatu Hanabile (1/264)
İbni Hacer el-İmta bil-Erbain (s.85)
Şa’rani Muhtasaru’l-Tezkire (s.85)
Gazali İhya (4/878)
Suyuti Şerhus-Sudur (s.437)
İbni Hacer Askalani Fetava (s.26)
Zübeydi İthaf (10/371)
Kurtubi Tezkira (1/91)
Şa’rani Hukukil Uhuvvet (s.89)
İbni Kayyım er-Ruh (s.157)
İbn Kudame el-Muğni’de - El-Muğni (2/423) - şöyle nakleder: “Kabir yanında Kuran okumakta sakınca yoktur. Nitekim Ahmed’in: “Kabristana girdiğinizde Ayete’l-Kursi ve üç defa ihlas suresini okuyun, sonra: “Allah’ım bunun faziletini kabir ehline bağışladım” desin” dediği rivayet edilmiştir. Bunu Ebu Bekir el-Hallal’ın ilminin varisi, Gulamu’l-Hallal diye bilinen, hanbeliler imamı, güvenilir Allame Ebu Bekir Abdulaziz b. Cafer; Kitabu’ş-Şafi’de, Muhammed b. Ahmed el-Merveruzi – Ahmed b. Hanbel yoluyla zikretmiştir. Burada İmam Ahmed’in ashabından el-Merveruzi kastedilmiştir. Onu Ebu Bekir el-Hallal güvenilir saymıştır. Ebu Ya’la ve başkaları el-Hallal’ın onun hakkında güzel şeyler söylediğini zikrederek Hallal’ın onu tevsik ettiğini umarlar. Çoğunlukla buna itibar edilmez. Ona göre güvenilir bir vasıta olanın, başkasına göre meçhul olduğu vakidir.
Nitekim Ebu Ya’la Tabakat’ında der ki: “Ebu Abdillah’tan başkalarında bulunmayan meseleler rivayet etti.” Sonra el-Hallal dedi ki: “Merveruz halkından güvenilir birisidir. Esbahan halkından güvenilir ve yiğit birinden onun hakkında güzel şeyler söylerken işittim.” Böyle bir tevsik (güvenilir sayma) meçhul birinin tevsikine dayalıdır ve şüphelidir. Halbuki İbn Adiy, Muhammed b. Ahmed el-Merveruzi’yi eleştirmiş ve “Hadis uydurur. Hiç görmediği kimselerden hadis işitmiş gibi rivayet eder. Ebu Arube: “Yalancılar içinde ondan daha yüzsüzünü görmedim” demiştir.”- İbn adiy el-Kamil (6/297) Zehebi el-Mugni Fi’d-Duafa (5253)-Anlaşılan o ki, el-Hallal, tevsik’te gevşek davranarak hakkında cerh bilmediği ravileri güvenilir saymıştır. Nitekim başka kimsenin güvenilir saymadığı bir çok raviyi güvenilir saymıştır. Neticede bu sözün İmam Ahmed’e aidiyeti sahih değildir.

Ahmed b. Hanbel benim için bağlayıcı bir delildir.

İmam Ahmed'in dinde bağlayıcı delil kabul edilmesi ise tehlikeli bir sözdür. galiba maksadınızı aşan bir ifade kullandınız. bundan Allah'a sığınırız. dinde delil sadece Allah'ın kitabı ve Rasulünün sünnetidir.
 
F Çevrimdışı

ferdiosman

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
بسم الله الرحمن الرحيم



İmam Ahmed'in dinde bağlayıcı delil kabul edilmesi ise tehlikeli bir sözdür. galiba maksadınızı aşan bir ifade kullandınız. bundan Allah'a sığınırız. dinde delil sadece Allah'ın kitabı ve Rasulünün sünnetidir.

Evvela bir anekdot anlatıyım ; İbni Hibbanın "Peygamberlik ilim ve ameldir" dediğinden zemmedilip ha*lifeye yazıldığını, onunda öldürülmesine hükmettiğini anlatır.. Zehebî buna cevaben derki;
«Bu acayib bir hikayedir. İbni Hibban büyük İslam imamlarından biridir. Onun hata etmeyecek derecede masum olduğunu iddia et*miyoruz. Ancak bu sözü müslüman söylese birşeye, kafir söylese başka bir şeye atfedilir. Müslüman onu uygun olmayan bir şeye itlak etse ma'zur sayar ve o bununla söylediği şeyde bulunan anlamın bizzat kendini kasdetmedi deriz. Peygamberimizin; "Hac arafa günüdür." sözü de böyledir. Malumdur ki kişi sırf arafa günü vakfeye durmakla hacı olmaz. Diğer farzlanda yapacaktır. Efendimiz burada haccin en mühimi üzerinde durdu. Yoksa haccın ne olduğunu haber vermek istemedi. İşte İbni Hibbanda bu sözüyle peygamberliğin en önemli rüknünü belirtiyor. Çünkü peygamberlerin en kamil sıfatı ilim ve ameldir. Hiç kimse bu ikisi olmadan asla peygamber olamaz. Bu ikisi kendinde olan herkeste peygamber olamaz. Zira peygamber*lik hak vergisidir. Onu elde etmeye kulun çaresi yoktur. Aksine Nübüvvet ile İlmi Ledünni ve salih amelde meydana gelir.Bu sözü kafir filozof söylediğinde ise "Peygamberlik ilim ve amel sonucu elde edilebilir" demektedirki bu küfürdür. İbni Hibban ise asla bunu kasdetmiyor.» diyor.


Anlıyacağın kardeş yazı yazdığımız için söz isrefından kaçmaya çalışırken,kısa cümleler kurmaktayız.Lakin bir sakatlık yoktur.Çünkü biz bu sözü söylerken kastımız Kuran ,Sünnet ve İcma'dan sonra Kıyası fukahanın içtihadlarının ve bu imamların büyüklerinden Ahmed b. Hanbel tabiiki bizim için bağlayıcıdır.Konu başlığına bakıldığında zaten fetva vermenin işin ehlinin olduğunu söylüyoruz....


Diğer meseleye gelince ,keşke kimden alıntı yaptığını söyleseydin,tahminen Albani gibi,yada talebelerinden ölü işitmez ,ölüye Kuran okunmaz inancında olan şsazz görüş sahibi birilerinden sadır olmuş bir yazıya benziyor.

Tabiiki tahkik etmek lazım ,ama senin verdiğin bilgileri doğru kabul edersek bile bu zorlama yorumlardan bu sonuç çıkmaz...Hadis talebelerinin bildiği bir şeydir bu...Ebu bekir el-Hallal gibi büyük bir Hanbeli alime göre bu Sahihtir.Bu da Kafidir.Bu rivayet İbni adiyye göre uydurma olsada Hem bu konuda içtihadi bbir mesele değilmidir.Kaldıki bu olayın şahitleri vardır....İbni Kudame ,İbni Kudame el Makdisi,İbni Teymiyye ,İbni Hanbelin bu görüşünün daha meşhur olduğunu söylemişlerdir.(İbi Kudame el-Muğni.c 11 s.424,İbni Teymiyye Mecmuul Feteva c.XXIVs.366,367)
Asıl sakatlık doğru bir araştırma yapmadan okuduğunu kabullenmendir.

Son bir soruyla kapatalım ki olay netleşsin...Söylermisin ki bana Hanbeli Alimlerden hangisi ölüye Kuran okunmaz diyor? Ki bu cümlelerle amel etmesinler.....

Evet seninde verdiğin rivayetlerin arasını bulmak varken şöyleki,İmam Ahmed (ra) önceleri Kuran okumayı Bidat görsede bu görüşünden vageçmiştir.Delilimiz ise Hanbeli ulemasının bu zamana kadarki uygulama ve fetvalarıdır.İbni Kayyımda bu görştedir.(Kitaburruh)
 
I Çevrimdışı

ibn teymiyye

Üye
İslam-TR Üyesi
ferdiosman,
zehebi'den yaptığın şu

İbni Hibbanın "Peygamberlik ilim ve ameldir" dediğinden zemmedilip ha*lifeye yazıldığını, onunda öldürülmesine hükmettiğini anlatır.. Zehebî buna cevaben derki;
«Bu acayib bir hikayedir. İbni Hibban büyük İslam imamlarından biridir. Onun hata etmeyecek derecede masum olduğunu iddia et*miyoruz. Ancak bu sözü müslüman söylese birşeye, kafir söylese başka bir şeye atfedilir. Müslüman onu uygun olmayan bir şeye itlak etse ma'zur sayar ve o bununla söylediği şeyde bulunan anlamın bizzat kendini kasdetmedi deriz. Peygamberimizin; "Hac arafa günüdür." sözü de böyledir. Malumdur ki kişi sırf arafa günü vakfeye durmakla hacı olmaz. Diğer farzlanda yapacaktır. Efendimiz burada haccin en mühimi üzerinde durdu. Yoksa haccın ne olduğunu haber vermek istemedi. İşte İbni Hibbanda bu sözüyle peygamberliğin en önemli rüknünü belirtiyor. Çünkü peygamberlerin en kamil sıfatı ilim ve ameldir. Hiç kimse bu ikisi olmadan asla peygamber olamaz. Bu ikisi kendinde olan herkeste peygamber olamaz. Zira peygamberlik hak vergisidir. Onu elde etmeye kulun çaresi yoktur. Aksine Nübüvvet ile İlmi Ledünni ve salih amelde meydana gelir.Bu sözü kafir filozof söylediğinde ise "Peygamberlik ilim ve amel sonucu elde edilebilir" demektedirki bu küfürdür. İbni Hibban ise asla bunu kasdetmiyor.» diyor.

alıntının kaynağını verebilir misin. Ayrıca alıntıda altını çizdiğim kırmızı cümlede zehebi (rahimehullah)'nin ilmi ledun denilen saçmalığı kabul ettiğini mi söylemek istiyorsunuz?
Ledun ilmi diye bir saçmalığın olmadığını şu linkten ------>https://www.islam-tr.org/konu/ledun-ilmi-nedir-seyhlere-gelen-vahy-iddaasi.11825/ ve
şu linkten ----->https://www.islam-tr.org/konu/ledun-batin-ilmi-safsatasi.11915/
delilleri ile öğrenebilirsiniz.

linkteki yazılar çok uzun olduğundan bizi takip eden kardeşlere ledun ilminin tasavvufçular arasındaki kısa tarifini yapalım:
Ledun ilmi: Allah dostunun okyanusa bakarak o okyanusun kaç damladan oluştuğunu göz açıp kırpma anı kadar bir an ile bilmesidir. Veya Aynı nazarı(bakışı) kısa bir anlığına bir çöle vurup o çölde olan kum taneciklerinin sayısını bilmesidir( daha detaylı tanım için şamil islam ansiklopedisi vb ansiklopedi veya kaynaklara bakınız)
Yorum:
Öncelikle bilelim ki bu gibi ahmakça ifadeler ve gaybı bildiğini zanneden veya zannettirlen insanlar hiç mi Allah cc'tan korkmazlar!!!! Ve utanmadan, zehebi rh'ı da ledun ilmi gibi bir saçmalığı kabul eden olarak ifade etmek veya öyle algılatmak....Amerika'nın ve küresel küfr sisteminin istediği islam: Tasavvuf islamıdır. şu linkin aşağı taraflarında ''Şeyh (!) Nazım Kıbrısi : ABD başarmak istiyorsa tasavvufçularla çalışmalı '' yazısı delilleri ile mevcuttur. link için tıklayın---> https://www.islam-tr.org/konu/belam-ca.7218/

Ebu bekir el-Hallal gibi büyük bir Hanbeli alime göre bu Sahihtir.Bu da Kafidir.Bu rivayet İbni adiyye göre uydurma olsada Hem bu konuda içtihadi bbir mesele değilmidir
demişsin. Kardeşim!!! şimdi sen de bilmelisin ki/ veya biliyorsun ki, bir konuda ihtilaf mevcut ise, o konu hadis alanında ise o işin ehlinin zirvesi olan kişilere( Buhari, Muslim, Ahmed, Ebu Davud , Tirmizi, Nesei vb) kişilere bakılır ve bu alimlerin talebeleri arasında ihtilaf olmuş ise de yine o talebeler arasında Cerh ve Ta'dil ilmi kullanılarak(Sanırım Cerh ve Ta'dil nedir bilmiyorsunuz, ki bilseydiniz Abu -ibrahim'in paylaştığı yukarıdaki şu cümleyi
İbn adiy el-Kamil (6/297) Zehebi el-Mugni Fi’d-Duafa (5253)-Anlaşılan o ki, el-Hallal, tevsik’te gevşek davranarak hakkında cerh bilmediği ravileri güvenilir saymıştır
okusaydınız, bir çok gereksiz cümleyi yazmazdınız. Oysa Cerh ve Ta'dil , bir ilimdir. O ilmi bilmeyen bir çok sözde hadisçiye şeytan yeri geldiğinde onlarla oyun oynamıştır. Sizinle nasıl oynamasın ki!! ) bu ihtilaflardan ilim talebesi sıyrılır ve alimler arasında icma' veya ittifak durumuna göre görüş belirler. Ve karşı görüş için de sapıklıktan ziyade şu denilir ''ictihad etti, isabet etmese de inş. sevabını alır'' ve yanlış olan görüşte inadi olarak durulmaz. Fakat siz, mesnetsiz, uydurma dolu, menkıbeler ile süslenmiş, cihadsız, kurbansız, hilafet düşüncesi olmayan qıylu qal ifadeler ile dolan tasavvufu her yazınızda ıspatlamaya çalıştığınız için çırpındıkça kaybediyorsunuz.
Kabirde veya ölüye kurban okunur mu? bunun hakkında detaylı deliller ve tüm ehli sünnet mezheplerinin görüşlerini öğrenmek istiyorsanız ve gerçekten ciddi iseniz şu linkteki kitabı alın okuyun -------> KUR'AN NİÇİN İNDİRİLDİ? - kur'an niçin indirildi?
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
بسم الله الرحمن الرحيم
ferdiosman kardeşim

Ehli sünnete göre şer'î delil sadece Kitap ve sünnettir. buna bir üçüncüsünü ekleyen sapıktır. burada taklide yönlendirmek yasaktır, içtihada teşvik vardır. zira taklid haram, içtihat her müslümana farzdır. herkes kendi şakilesine göre içtihat etmek zorundadır. delile ulaşamazsa bir alimden delil sorar. anlayamadığı bir konu olursa yine işin ehli bir alime başvurur. ancak insanları içtihattan tamamen uzaklaştıran taklitçilerin şerrin Allah bu ümmeti muhafaza buyursun.
 
R Çevrimdışı

ramazanusta

Üye
İslam-TR Üyesi
İbn Teymiyye kardeş ferdiosman nickli arkadaşa daha önceden yazmış oldugu konularda delil olarak sundugu hadisleri ben bulamamıştım bulamadıgım içinde uydurma olarak kabul ettim. bazı arkadaşlarda o esnada hadisleri kaynaklarından aramışlar ve bulamamışlardı. bu arkadaşımızın tevhidi anlayışı bu, böyle anlıyor biz ancak ona dua edebiliriz. ama bir taraftanda durmadan ölülerden yardım istemeyi meşru gösterme çabaları Tsavvuf fikrini aşılama mücadelesi hat safada. benim dinim bu arkadaşın dini gibi değil sagdan soldan topladıgı deliller tevhide ters. yazdıklarını okudukça kendi durumuma şükrediyor ve aynı şekilde olmaktan Allaha sıgınıyorum
 
Üst Ana Sayfa Alt