kafam son zamanlarda hadisler yüzünden çok karışıyor. mesela şu iki hadiste geçen olay.
Aişe (r.anha)'nin şöyle dediği nakledilmiştir:
"Rasulullah (s.a.v.) kelere fuveysık (minik fasık) demişti. Fakat kelerin öldürülmesini emrettiğini işitmedim."
(Buhârî, Bed'u'l-Halk, 14, Cezâu's-Sayd 7; Muslim, Selam; 145 (2239); Nesâî, Hac, 115 - Sahih-i Buhari Şerhi; İbn Hacer el Askalani: Fethu'l Bari ; C. 7, Sf: 43, Hadis no: 3306)
İmam Ahmed'in Âişe (r.anha)'den rivayet ettiği bir hadîste şöyle denilmektedir :
«Aişe'nin evinde dayalı bir süngü vardı. Bu kendisine soruldu da şunları söyledi:
Biz onunla kertenkele öldürürüz. Çünkü Peygamber (s.a.v.) haber verdi ki: İbrahim (a.s.) ateşe atıldığı vakit yeryüzündeki bütün hayvanlar onu söndürmeye çalışmış, yalnız (alaca) kertenkele istisna teşkil etmiştir. Çünkü o ateşi üfürmüştür. Bu sebeble Peygamber (s.a.v.) onun öldürülmesini emir buyurdu.»
(İbn Mace, Sayd, 12; Ahmed İbn Hanbel, 7/83, 109, 217)
Ümmü Şerîk radıyallahu anhâ’dan rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ona zehirli iri keleri öldürmeyi emretti ve:
“O, İbrâhim aleyhisselâm’a ateş üflerdi” buyurdu.
Buhârî, Enbiyâ 17, Bed'ü'l-halk 15; Müslim, Selâm 142. Ayrıca bk. Nesâî, Menâsik 115; İbni Mâce, Sayd 12
ilk hadisle son ikisi birbirleriyle çelişmekte. hadi diyelim alttaki ikisi doğru. bu durumda geçmiş zamanda yaşanmış bir olayda sadece bir hayvanın belli nüfusu bu suçu işledi diye tüm hepsinin günahkar olması çok anlamsız oluyor. kafamı bozmak üzereyim artık. acaba mecaz bir anlatım mı var?