Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Cihad Ehline Dil Uzatan "nureddin Yıldız"a Nasihat Ve Reddiye

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Mademki burada kendisi hakkında yazılanlardan haberi var ve kendisi hakkındaki düşüncelerimizi doğru bulmuyor Türkiye deki en aktif olduğunu zannettiğim ve bir çok üyesi olan İslam tr yi ciddiye alıp düşüncelerini anlatsın.
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşler, sizler istiyorsunuz ki, insanlar a'dan z'ye benim çizgimde olsun. Her alimin dediği, bir diğeri ile birebir örtüşsün. Bu şüphesiz çok büyük bir şeytan tuzağı. Aramızdaki kemikleşmelerin sebebi, ümmet olamamamızın sebebi de budur. Maalesef çok detay konulara girip asıl meseleyi, imanı kurtarma davamızı unutup birbirimizle cedelleşmelere, müslümanları pervasızca eleştirmeye çalışıyoruz. Hele hele mesele alim ise durum çok daha vahim. Düşünsenize binlerce kişi o alimin ağzına bakıyor, burada, bir akımdan etkilenmiş bir genç çıkıp o alimi tahkir ediyor. Şimdi o alimin ağzına bakan insanlar, şeyhlerini, hocalarını tahkir eden bu cahilin, etkilendiği akımı topa tutuyor. İman dairesinden çıkarmak için elinden geleni yapıyor. Sonra öbür taraf da, bunu diğer taraf için yapıyor. Bir bakıyorsunuz taş gibi 2 farklı blok olmuş. Hepsi namaz kılıyor, hepsi Kur'an okuyor, hepsi 4 imama saygı duyuyor, hepsi en azındna bir riyazüs salihin okumuş Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in sünnetine ittiba etmeye çalışıyor, ama gel gör ki şeytan aralarına dağ gibi bir engel koymuş.

Bunun bir başka zararı ise cedelleşmeye tutulan müslümanların imanlarındaki sallantılardır. Bu Rasulullah aleyhisselamın uyardığı bir meseledir. Bir kavim hidayetten sonra dalalete düşmüşse mutlaka cedele bulaşmıştır manasında bir hadisi meşhurdur. Feri meselelerde ihtilaf olacaktır, Allah Teala Kur'an'ı bir cildi dolduracak genişlikte indirdi. Bunun 30 cilde çıkarılmasını da alim kullarına bıraktı. (yani tefsirini) Kur'an'ı hadisleri anlamada anlayış farkları olacaktır.

Hiçbir alim yoktur ki yaşadığı toplumdan ve zamandan etkilenmiş olmasın. Hasan El Benna (rahmetullahi aleyh)'in mısırda kurduğu cemaat Allah Teala'nın izniyle çok çabuk büyüdü ve yayıldı. Fakat bu cemaat İstanbul'da kurulsa böyle bir inkişaf gösteremeyebilirdi.
Nureddin Yıldız konusunda size Allah'tan korkmanızı, yarın mahşer gününde hesap vereceğinizi hatırlatmaktan başka bir şey gelmiyor aklıma. Kendisi ilim konusunda dolu birisidir. Burada bazı ahmaklar hocayı tahkir etmek için İbni Teymiye(rahimehullah)'dan sözler naklediyor. Allah bilir bir tane İbni Teymiye'nin (rahimehullah) kitabını bile okumamıştır. Okuduysada latin harfleriyle tercümesinden okumuştur. O da ancak küçük risaleleridir. Nureddin Yıldız hoca İbni Teymiye'nin (rahimehullah) tüm eserlerini orijinal dilinden okumuş bir alimdir. Ve bu okuduklarını da bugünün insanına nasıl daha iyi anlatabilirimin mücadelesini vermektedir. İbni Teymiyenin asırlar önce yazdığı o kitabı, geçmişteki gibi hayata tatbik etmek elbette mümkün olmayabilir. Moğollara karşı cihada! demesi İbni Teymiye'nin bir hakikati ifade edebiliyorken, şimdi bir alimin amerikaya karşı cihada! demesi komiklik olarak algılanabilir. Bir dakika derler adama. Senin tebeaan daha sabah namazını camide kılamıyor, sen kimle cihad ediceksin. Senin halifenden, tuvaletine kadar herşeyin amerika olmuş, pantolonundan, televizyonuna kadar evin bile kovboy evi gibi, sen kimle cihad ediyorsun, hele bir otur soluklan, derler adama.

Mü'min basiretlidir, duygularıyla hareket etmez. Akıllı adım atar. Evet İbni Teymiye (rahimehullah) şiilerin tüm foyalarını minhacında ortaya dökmüş, onların nasıl bir sapıklığa düştüğünü vurgulamış olabilir. Bilmiyorum belki onların katline de cevaz vermiştir. Fakat şimdi sen bu kitabı okuyup bir şii camisinde kendini patlamazsın. Sen cihad ettim sanırsın, şeytanı da, amerikayı da diğer tüm kafirleri de kahkahaya boğarsın. Allah Teala'da İslam'ın izzetini beş para ettin diye seni cezalandırabilir.

Mesela Nureddin Hoca'da bu minvalden hareketle şiileri anlatabilmek için tam 9-10 ders yapmak zorunda kalmıştır. Çünkü halk cahilleşmiş, ilim kalkmış, insanlar gaflete düşmüş. Ne insanların dinden topyekün soğmasını, ''kardeşim daha müslümanlar kendi içlerinde birleşemiyorlar ki'' gibi safça bahanelerle, pamuk ipliğine bağlı imanlarını da kaybetmelerine sebep olsun, ne de bu şiilerin fenalıklarından gafil kalmasınlar diye biraz temkinli fetvalar vermiş olabilir. Fakat son derslerinde şiilerle ilgili gayet açık bir şekilde nasıl bir sapıklık içine düştüklerinden bahsetti. Bu konuda şu kısa videoyu izleyebilirsiniz. Dilerseniz altındaki dersin tamamını da izleyin.




Sizi tekrar itidale davet ediyorum. İmam Zehebi (rahimehullah)'ın dediği gibi sıfır hatalı bir alim bulmamız mümkün değil. Birkaç yanlışından dolayı alimleri defterden silersek, elimizde alim kalmaz. Hatası doğrusundan çok alime de alim demeyiz. Nureddin Hoca'nın hangi sınıfa girdiğini de herkesin kalbi karar verecektir, Rabbim ayakalrımızı sabit kılsın, büyük büyük laflar edip, bu lafların altında kalmaktan bizleri korusun.
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
Kardes ibni teymiyyr olayinda bana laf ettiysen cahil hocayla cedellesiyor dediysen ben bir sey demiyorum. Hocama saygim sonsuz sadece soru sordum. Selametle.
 
M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Mutedil olun kardeş Şİa ın küfrü hakkında ehli sünnet imamlarında icma olduğu halde hoca kafir diyemiyorsa bir problem vardır burada... eğer diyorsa şu aşağıdaki yada benzeri cevapları sitesinden kaldırması gerekir.


SORU: Selamünaleyküm hocam. İki sorum olacak. Birincisi; Babadan oğla geçen halifelik şeriata uygun mudur? İkinci sorum; Şia’nın kâfir olduğunu söyleyenler var. (üç halifeye münafık diyorlar, lanet ediyorlar vb. gerekçelerle) Bu gibi şartlar Müslüman’ı dinden çıkarır mı? Teşekkür ederim hocam.
CEVAP: Selamünaleyküm, Oğul ehliyete sahip ise neden geçmesin? Önemli olan nasıl birinin ümmetin başında olduğudur.
Birine kâfir demek için ya çok cesur olmak gerekir ya da aklında kıtlık olması gerekir. Tenkit ederiz, sevmeyiz, sitem ederiz ama kâfir sözü pek ağırdır.
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Mutedil olun kardeş Şİa ın küfrü hakkında ehli sünnet imamlarında icma olduğu halde hoca kafir diyemiyorsa bir problem vardır burada... eğer diyorsa şu aşağıdaki yada benzeri cevapları sitesinden kaldırması gerekir.


SORU: Selamünaleyküm hocam. İki sorum olacak. Birincisi; Babadan oğla geçen halifelik şeriata uygun mudur? İkinci sorum; Şia’nın kâfir olduğunu söyleyenler var. (üç halifeye münafık diyorlar, lanet ediyorlar vb. gerekçelerle) Bu gibi şartlar Müslüman’ı dinden çıkarır mı? Teşekkür ederim hocam.
CEVAP: Selamünaleyküm, Oğul ehliyete sahip ise neden geçmesin? Önemli olan nasıl birinin ümmetin başında olduğudur.
Birine kâfir demek için ya çok cesur olmak gerekir ya da aklında kıtlık olması gerekir. Tenkit ederiz, sevmeyiz, sitem ederiz ama kâfir sözü pek ağırdır.


Bu İçma nerede yazıyor? Bir söyleyin. Her Sia kâfir değildir. Ama Nurettin Yıldızın apaçık hatalarını bir kenara bırakalım. Bazı kişiler bir konuda diyorki, İçma var.


Ama İçma için bütün o zaman yaşayan Müctehidler bu konuda aynısı demesi gerek ve böyle birşey sadece genelde Itikadi Konularda olur, ameli konularda çoğu konularda İttifak yoktur.

Mesela "Gıybet Orucu bozmas, ama
sevabıni bozar" konusunda İçma var diyorlar.

Ama bu hadisi zahire göre alan Müctehidde vardır :
"Gıybet Orucu bozar. "

İmam Zahiriye göre Gıybet yapanın Orucu bozulur. Onun için İçma yoktur. Ama bazı alimler, İçma olduğunu söylüyorlar.

Bu "Alimler" İçma için dört mezhep imamı yettiği zannetdiyorlar. Bunlar ne İçma olduğu biliyorlar, ne başka birşey.
 
M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
şehit 58 sen şia deyince ne anlıyorsun bilmiyorum ama her şia kafir değildir derken ehli sünnete en yakın kolu olan zeydiyye 'yi kastediyorsan bir şey diyemem, ama şu an da şia dan kasıt büyük bir çoğunluğu oluşturan imamiye'nin ,ğaliye nin ,Keysaniyye nin küfürlerini yada imamların onlar hakkındaki sözlerini buraya yazmaya sayfalar yetmez. Ben buraya sadece dört imamın Şia hakkındaki görüşlerini asayım sende Şia yı Müslüman gören alimlerin görüşlerini paylaş...

İmam-ı Azam’ın görüşü
Hak mezheplerden Hanefi mezhebinin kurucusu Ebu Hanife Hazretleri, Şia hakkında şu fetvayı vermektedir: “Şia akidesinin aslı (amacı) sahabeleri sapık olarak göstermektir.” “Hz. Hatice’den sonra âlemlerin en faziletli kadını Hz. Aişe’dir Kendisi tertemizdir ve (Peygamber eşine zina yakıştırması yapan) Şiilerin yaptığı iftiralardan beridir.”
İmam Malik’in görüşü
Hak mezheplerden Maliki mezhebinin kurucusu İmam-ı Malik Hazretleri, “Muhammed, Allah’ın elçisidir ve onunla birlikte olanlar da kâfirlere karşı zorlu, kendi aralarında ise merhametlidirler…” mealindeki Fetih Suresi’nin 29. ayetinden, “sahabeye düşmanlık eden kişilerin kâfir olacağı” hükmünü çıkarmıştır. İmam Malik, “Çünkü sahabeler kâfirlere nefret verirler. Kim sahabeye düşmanlık ederse bu ayete binaen kâfir olur.” demektedir.
İmam Malik’e Şia hakkında sorulduğunda şöyle cevap vermiştir: “Ne onlarla konuş, ne de onlardan (hadis) naklet; şüphesiz onlar yalancıdırlar.”
İmam Hanbel’in görüşü
Hak mezheplerden Hanbeli mezhebinin kurucusu Ahmed bin Hanbel Hazretleri, Şia hakkındaki fetvaları doğrular nitelikte şunları ifade etmiştir: “Müslümanları kendi yollarına davet eden Şiilere selam verilmez ve cenaze namazları kılınmaz.”
Ahmed bin Hanbel, Malik bin Enes’ten “Nebi’nin (sav) ashabına sövenin İslam’dan hiçbir payı ve nasibi yoktur” rivayetinde bulunmuştur
İmam Şafii’nin görüşü
Hak mezheplerden Şafi mezhebinin kurucusu İmam Şafii, Şiiler hakkında “Saptırıcıların en şerlileri” tanımlaması yapmıştır: “Eğer Şiilerin adamlarını köle olarak almak ya da evimi tamamen altınla doldurmalarını isteseydim, onlar için Ali (r.a) adına yalanlar uydururdum. Fakat ben Allah adına yemin ederim ki, O’nun adına hiç yalan uydurmadım. Sizi nefislerine uymuş saptırıcılardan sakındırırım. Onların en şerlileri de Şiilerdir.”
İmam Şafii’nin Şia hakkında şunları demiştir:
“Ben Rafızîlerden (Şiilerden) daha çok yalancı şahitlik edeni görmedim.”
“Şia dışında herkesten ilim (alıp) nakledebilirsin; çünkü onlar hadis uydurup bunu dinlerinden kabul ederler.”
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
şehit 58 sen şia deyince ne anlıyorsun bilmiyorum ama her şia kafir değildir derken ehli sünnete en yakın kolu olan zeydiyye 'yi kastediyorsan bir şey diyemem, ama şu an da şia dan kasıt büyük bir çoğunluğu oluşturan imamiye'nin ,ğaliye nin ,Keysaniyye nin küfürlerini yada imamların onlar hakkındaki sözlerini buraya yazmaya sayfalar yetmez. Ben buraya sadece dört imamın Şia hakkındaki görüşlerini asayım sende Şia yı Müslüman gören alimlerin görüşlerini paylaş...

İmam-ı Azam’ın görüşü
Hak mezheplerden Hanefi mezhebinin kurucusu Ebu Hanife Hazretleri, Şia hakkında şu fetvayı vermektedir: “Şia akidesinin aslı (amacı) sahabeleri sapık olarak göstermektir.” “Hz. Hatice’den sonra âlemlerin en faziletli kadını Hz. Aişe’dir Kendisi tertemizdir ve (Peygamber eşine zina yakıştırması yapan) Şiilerin yaptığı iftiralardan beridir.”
İmam Malik’in görüşü
Hak mezheplerden Maliki mezhebinin kurucusu İmam-ı Malik Hazretleri, “Muhammed, Allah’ın elçisidir ve onunla birlikte olanlar da kâfirlere karşı zorlu, kendi aralarında ise merhametlidirler…” mealindeki Fetih Suresi’nin 29. ayetinden, “sahabeye düşmanlık eden kişilerin kâfir olacağı” hükmünü çıkarmıştır. İmam Malik, “Çünkü sahabeler kâfirlere nefret verirler. Kim sahabeye düşmanlık ederse bu ayete binaen kâfir olur.” demektedir.
İmam Malik’e Şia hakkında sorulduğunda şöyle cevap vermiştir: “Ne onlarla konuş, ne de onlardan (hadis) naklet; şüphesiz onlar yalancıdırlar.”
İmam Hanbel’in görüşü
Hak mezheplerden Hanbeli mezhebinin kurucusu Ahmed bin Hanbel Hazretleri, Şia hakkındaki fetvaları doğrular nitelikte şunları ifade etmiştir: “Müslümanları kendi yollarına davet eden Şiilere selam verilmez ve cenaze namazları kılınmaz.”
Ahmed bin Hanbel, Malik bin Enes’ten “Nebi’nin (sav) ashabına sövenin İslam’dan hiçbir payı ve nasibi yoktur” rivayetinde bulunmuştur
İmam Şafii’nin görüşü
Hak mezheplerden Şafi mezhebinin kurucusu İmam Şafii, Şiiler hakkında “Saptırıcıların en şerlileri” tanımlaması yapmıştır: “Eğer Şiilerin adamlarını köle olarak almak ya da evimi tamamen altınla doldurmalarını isteseydim, onlar için Ali (r.a) adına yalanlar uydururdum. Fakat ben Allah adına yemin ederim ki, O’nun adına hiç yalan uydurmadım. Sizi nefislerine uymuş saptırıcılardan sakındırırım. Onların en şerlileri de Şiilerdir.”
İmam Şafii’nin Şia hakkında şunları demiştir:
“Ben Rafızîlerden (Şiilerden) daha çok yalancı şahitlik edeni görmedim.”
“Şia dışında herkesten ilim (alıp) nakledebilirsin; çünkü onlar hadis uydurup bunu dinlerinden kabul ederler.”

Burada gördüğün gibi her Sia kâfir değildir. Âlimler açıklamalarını yapıyorlar. İmam Azam :" Sahabeler karşı düşmanlık yapanlar. "

Eger Sahabeler küfreetmezler ve imanın şartına inanırlar, onlar Müslümandır (Ehli Bid'at). Elbette Hz. Ayşe iftira atmicaklar ve Kur'an tüm olduğunu inanicaklar.

Ve bir soru sorayım sana :"Hak" kelimesini niye kullanıyorsun.

İmam Zahiri, İmam Taberî, Hasani Basri, İmam Caferi Sadik, bunların hepsi hak değil mi, yoksa sapık mi?

Dört Hak mezhep yok, hepsi haktır bunların.

Ve dediğim gibi adam kendisine "Sia" diye nispet ediyor, ama Ehli Sünnet gibi inanirsa, o adam müslüman.

"Sia" kelimesi "Șiat Ali". Yani Hz. Ali'nin partisinden olanlar demek. Bizlerde Hz. Ali'nin partisinden (yandaşlarıyiz) ve severiz elbette.
Ama "Rafiziler" inkarci olup, Abdullah Selem ile çıktılar ve kâfirler hepsi.

Hakkıkı Șialar (yani Hz Ali ile savaşsanlar) müslümanladir. Ama bugün İran vs. yaşayan kişiler Șia değil, Rafiziler.

Sizler bir kelime, bir adlandırma üzeri insanı kâfirligini hüküm edemezsin.

Aynen bir kimseye "Vehebi" diyersende. Ama "Muhammed Abdulveheb" hakikî Müslümandır.

Ama "Suud Âlimlerin Çoğunluğu" "Vehebi" diyorlar, oysaki onlar "Muhammed bin Abdulveheb" ile alakası olmaması. Yani Suud Âlimlerin hatalarını böylece Muhammed bin Vehebiye nispet etmek istiyorlar, ama öyle değil kardeş.


Mesela bir Suud Alımı küfür işlese ve bir kimse ona "O bir Vehebidir" dese bu ne anlama gelir? Bu sanki Muhammed Abdulveheb kâfirdir itikat edersin. Ama öyle değil.
 
M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Burada gördüğün gibi her Sia kâfir değildir. Âlimler açıklamalarını yapıyorlar. İmam Azam :" Sahabeler karşı düşmanlık yapanlar. "

Eger Sahabeler küfreetmezler ve imanın şartına inanırlar, onlar Müslümandır (Ehli Bid'at). Elbette Hz. Ayşe iftira atmicaklar ve Kur'an tüm olduğunu inanicaklar.

Bende farklı bir şey demedim zaten alimler sahabeye küfretmeyen imanın şartlarına inanan zeydiyye yi ehli sünnete en yakın kolu olarak kabul edip ayrı bir yere koymuşlar.

Aşağıdaki yazı burada başka bir üyenin paylaştığı bir yazıdır.


(bu maddeler şia alimlerin yazdığı kitablardan alıntılar yapmak suretiyle Şiilerin batıl akidelerini de şifre etmek için yazılmış olan üç eserden derlenmiştir.maddeleri sıralarken sadece o maddenin hangi risalede geçtiğine işaret edilmiştir..ismi verilen risale okunduğu zaman şii alimlerin kendi eserlerinden iktibaslar yapıldığını ve buna mukabil olaraktan Şiiler hakkında ortaya atılan iddiaların onların kendi kaynaklarından yapılan iktibaslarla isbatlandığı gerçeğine şahit olunacaktır.söz konusu üç eser sırasıyla ibn teymiyyenin minhacüs-sünne sinin muhtasarı olan ‘’el munteka’’…Abdullah bin Muhammed es-sadık adlı kişinin yazdığı ‘’şianın inaç esasları’’ adlı küçük risale ve muhibbuddin hatib adlı kişinin yazdığı
‘’’el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye adlı eserdir.bilindiği üzere Şiilerde birçok fırkaya ayrılmıştır..kendi içlerinde görüş ayrılıkları vardır..bütün Şii fırkalarının bu sayılan maddelerin tümüne itikad ettiğini söylemek zor olsada bir çok maddede aynı düşündükleri gerçektir.)


40 madde’de ŞİA AKİDESİ

1. Şiiler kuranı kerimin tahrif olduğuna inanırlar..ve kuranı doğru olarak bilenlerin sadece 12 imam olduğunu iddia ederler (şianın inanç esasları)

2. Şiiler imamlarının masum olduğuna inanırlar. (el munteka)

3. Şiiler ruyeti inkar ederler.(el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

4. kendileri senedi ve isbatı olmayan onbinlerce şii kaynaklı hadisle amel etmekle iken...sünni kaynaklarda geçen ve senedleri olan hadislerin dörtte üçünden fazlasını reddederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

5. Şiiler kerbelayı beytullahtan daha faziletli sayarlar.. (şianın inanç esasları)

6. Şiiler hz aliden önceki halifelerin zalim yada kafir olduğunu iddia ederler.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

7. Şiiler hz ebu Bekir ve hz ömere lanet okurlar. (şianın inanç esasları)

8. peygamberlerin getirdiği şeriatın sadece avama hitab eden bir ilim olduğunu gerçek ilmi(ilm-i hakikat) ise 12 imamdan başka hiç kimsenin bilmediğini iddia ederler.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

9. hz ali (ra) nin ve onun zürriyetinden gelenlerin fikirlerine muhalefet eden herkesin ya zalim ya kafir,yada fasık olduğuna inanırlar.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

10. takiyye adı altında münafıklığı akide edinirler.. (şianın inanç esasları)

11. 12 imamın yaptığı her ameli Allahın emrettiği bir dini kural olarak telakki ederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

12. Allahın sıfatlarını inkar ederek cehmiyyenin yolunu takip ederler.. (şianın inanç esasları)

13. Şiiler imamiye mezhebine uyulması vacib olan tek mezheb olduğuna inanırlar.(el-munteka)

14. Şiiler hz ali hakkında aşırı giderler,bazıları onun vasi,bazıları peygamber,bazılarıda ilah olduğunu iddia ederler:.( el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

15. Şiiler hz ebubekir ve hz ömer hakkında cibt ve tağut yakıştırmasını yaparlar.. (şianın inanç esasları)

16. Şiiler bazı ölülerin yeniden dirilip ahir zamanda dünyaya döneceğine(ricat) inanırlar..bu inanışa göre 12. imam ahir zamanda gelecek hz ebubekr ve hz omer’i çarmıha gerecektir.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

17. yine aynı inanışa göre 12.imamın ahirzamanda gelip müminlerin annesi hz aişeyi diriltip ona had cezası uygulayacağına inanırlar.. (şianın inanç esasları)

18. hz ömerin öldürüldüğü günü en büyük bayram,şeref,müjde,büyük temizlik,bereket ve teselli günü olarak kabul ederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

19. Şiiler kendi çocukları haricinde doğan bütün çocukları fahişe çocuğu sayarlar.. (şianın inanç esasları)

20. Şiiler bir kimseyle ancak nıfak üzere muamele ederler..( minhacüs-sünne)

21. Şiiler 12 imamın gaybı bildiğini iddia ederler..( (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

22. Şiiler hz aişe ve hz ömerin kızı hz hafsaya lanet okurlar.. (şianın inanç esasları)

23. Şiiler Allahtan başkasına kurban keserler ve adak adarlar. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

24. Şiiler şer’i yaratanın Allah olmadığını iddia ederler.. (el munteka)

25. 12 imamın hatadan masum olduğuna inanırlar. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

26. 12 imam vasıta edilmeksizin Allahın rızasının kazanılamayacağını iddia ederler.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

27. Allaha kulluk etmenin imamlara itaatle mümkün olacağını ve imamlardan başkasına itaat etmenin Allaha şirk koşmak olduğunu iddia ederler.. (şianın inanç esasları)

28. hz ömeri şehid eden Mecusi ebu lülüe’yi bir din kahramanı olarak kabul ederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

29. şiiler hz alinin bütün sahabelerden üstün olduğunu ve hilafetin ilk olarak onun hakkı olduğunu iddia ederler.. (el munteka)

30. Şiiler resulullahın ölümünden sonra az sayıdaki bir topluluk dışında bütün sahabelerin mürted olduğuna inanırlar.(şianın inanç esasları)

31. Şiiler Allahtan başkalarına,kullara dua ederler,onlardan isterler.. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

32. ‘’12 imamlar olmuş ve olacak her şeyin ilmini bilirler.hiçbir şey onlara gizli değildir’’..diye itikad ederler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

33. Şiiler ehli sünnetin kanlarını ve mallarını mübah sayar.. (şianın inanç esasları)

34. Şiiler hz hüseyinin kerbelada ki kabrini ziyaret etmeyi beytullahı hac etmekten daha faziletli sayarlar.. (şianın inanç esasları)

35. Şiiler enes,Cabir,ve ebu hureyre (ra) gibi meşhur sahabelere hakaret eder ve onlarıda tekfir ederler. (şianın inanç esasları)

36. 12 imam ne zaman öleceğini bilir.ve kendileride ölmeyi istemedikçe ölmezler. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

37. tarih boyunca bir çok kez Müslümanlarla kafirlerin savaşlarında Yahudileri,haçlı hırıstiyanlarını,tatarları,desteklemişler ve Müslümanlara karşı onlara dostluk göstermişlerdir.. (şianın inanç esasları)

38. Şiiler zındıklıkla ,ilhadla ,kasıtlı ve bolca yalan söylemekle tanınırlar.. (şianın inanç esasları)

39. ‘’’imamların dereceleri peygamberlerin derecesinden yüksektir.’’’diye inanırlar. (el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye)

40. muta nikahını mübah kabul ederler ve hatta muta çocuğunun daimi nikah çocuğundan daha faziletli olduğuna inanırlar.. (şianın inanç esasları)

hidayete tabi olanlara selam olsun.....
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
"10. takiyye adı altında münafıklığı akide edinirler.. (şianın inanç esasları)"

Bunu sadece Şialarda değil, Ehli sünnet âlimleri buna cevaz verdi. Bu ama yanlış görüş.

Tabi Takiyye demiyorlar. Onlar diyorlarki "Bir kimse, ben hiç hırsızlık yapmadım dese ve içinden " tövbe etmeden önce " dese, o adam yalan söylemiş olamaz ve takkiye yapmamış olmaz. Buna caiz diyorlar.

Bu Sapık bir görüştür. Ne olursa olsun, bu tam tamına sapıklık.

Bir kimse böyle birşey yaparsa tam bir Münafıktir. Bir söz söylüyorsan, doğruyu söyle. Doğruyu, öbür kişi anlayacağı bir vaziyette söyle, yoksa yalan söylemiş olursun. Yok içinden bişey söylemek vs. hepsi yalandır ve takiyyedir. Sapıklıktir.
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
takiyye konusunu nureddin hocadan dinleyin :) ben canlı dınlemıstım. azimet ruhsat bolumu onemlı.
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
takiyye konusunu nureddin hocadan dinleyin :) ben canlı dınlemıstım. azimet ruhsat bolumu onemlı.

Abi Takiyye ve Yalan kesin caiz değildir. Dinlememe bile gerek yok, eğer öyle söylüyorsa.

Sadece üç yerde yalan caiz, ama orada büyük değil, küçük yalanlar caiz.

Eşler arası (Zina hakkından değil)
İki Müslümanın arasını düzeltmek için (ama sadece küçük bir yalan, eğer bir mal veya namus meselesi ise, asla yalan caiz değildir, ve buna caiz diyen kafirdir.)
Savaş esnasında (İman hakkında ve hayatını korumak için. Anlaşmaları bozmak yasaktır)
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
Abi Takiyye ve Yalan kesin caiz değildir. Dinlememe bile gerek yok, eğer öyle söylüyorsa.

Sadece üç yerde yalan caiz, ama orada büyük değil, küçük yalanlar caiz.

Eşler arası (Zina hakkından değil)
İki Müslümanın arasını düzeltmek için (ama sadece küçük bir yalan, eğer bir mal veya namus meselesi ise, asla yalan caiz değildir, ve buna caiz diyen kafirdir.)
Savaş esnasında (İman hakkında ve hayatını korumak için. Anlaşmaları bozmak yasaktır)
hoca da öyle diyor :) Allah seni sevsin akhim.
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
hoca da öyle diyor :) Allah seni sevsin akhim.


Aha öyle diyorsa iyi, Maşallah. :)

Hayır bazı alimler buna cevaz veriyorlar, ama kasd edilen ile tam zıt geliyo.

Bu "Üç yerde yalan caizdir" Hadisi Münafıklik için delil kullanın bazı alimler vardır, onun için biraz şüphe ettim.

Nurettin Yıldız 95% konuda doğru, ama %5 yanlış. O %5 Abdulmuizz abinden aliyom:).

Neyse Allah selamet versin Hocaya, Abim ve Babam Sosyaldoku kanalında onu izliyor. Bende akşamları vaazlarini izliyorum.

:)
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ne mübarek mücahidlerimiz var, klavyeye dokunuşları neredeyse küfrün kökünü kurutacak (!) şu topraklarda yetişmiş nadir alimlerden biri hakkında ne cahilce, ne pervasızca konuşmalar. şimdi ben İmam Buhari'nin ağzından Ebu Hanife'yi tenkit etsem makul bir şey yapmış olur muyum? Bilakis sapıklıktan başka bir şey olmaz. Evet ilim ve alimde böyledir. Avamın, cahillerin, 3-5 kitap okumuş insanların, başkalarının ağzıyla ve fetvasıyla ömrünü ilme vakfetmiş kişileri eleştirmesi asla doğru değil. Bir pehlivanın gücünü tartacaksan, onunla er meydanına çıkacak kapasitede olman lazım. Bilgisayarın karşısında çekirdek çitleyip, çay içerken bir alim hakkında böyle konuşulması asla caiz olamaz. Evvela bu alimin vakarını zedeler. Eğer bir hatası varsa bırakalım bunu ilim adamları KENDİ ARALARINDA konuşsunlar. forumlarda çoluk çocuğun ağzına düşmesin. Bu da benden size bir nasihat olsun, ne de olsa herkes bir şey söylüyor dimi?

nadir alim mi?kusura bakma da Allah yolunda canını feda eden veya etmeye hazır olan cihad ehli şerefli müslümanları el kaide olsun taliban olsun diğerleri olsun bu derece haksız yerden yere vuran biri nadir alim falan değil.Sadece ilim sahibi olup bunu mücahidlere düşmanlık için kullanan bir zavallı.Allah biliyor bu basit bir hata mıdır? bu insanlara ne oluyor nasıl bir davranış sergiliyorlar böyle?birde kendince dalga geçerek laf atıyorsun.En nefret edilesi ve nefret ettiğim hareket.Alimler put değildir.Eleştirilebilir.Hatta bu şekilde cihad ehline dil uzatanlara nasihatta verilir.bilgisayarın karşısında çay içmek dinde ayıplanacak birşey değildir beyefendi.Hatta cihada ve ehline dil uzatmayıp gönül veren bir adamsa bana göre nureddin yıldızdan daha onurludur.
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
nadir alim mi?kusura bakma da Allah yolunda canını feda eden veya etmeye hazır olan cihad ehli şerefli müslümanları el kaide olsun taliban olsun diğerleri olsun bu derece haksız yerden yere vuran biri nadir alim falan değil.Sadece ilim sahibi olup bunu mücahidlere düşmanlık için kullanan bir zavallı.Allah biliyor bu basit bir hata mıdır? bu insanlara ne oluyor nasıl bir davranış sergiliyorlar böyle?birde kendince dalga geçerek laf atıyorsun.En nefret edilesi ve nefret ettiğim hareket.Alimler put değildir.Eleştirilebilir.Hatta bu şekilde cihad ehline dil uzatanlara nasihatta verilir.bilgisayarın karşısında çay içmek dinde ayıplanacak birşey değildir beyefendi.Hatta cihada ve ehline dil uzatmayıp gönül veren bir adamsa bana göre nureddin yıldızdan daha onurludur.

Alimler eleştirebilir, ama bu çoluk çocuğun yapacağı bir iş değildir. Bir alimi bir alim eleştirebilir. Günümüzde alim dediğimiz kişilerin, müctehid imamların veya onların ayarında olan büyük müceddid isimlerin hatalarını gündem konusu yapmayıp sessiz kaldıkları, işi Allah Azze ve Celle'ye havale ettikleri gibi. Eğer böyle olmazsa ilimin vakarı kalmaz. Alimlerimiz, çoluk çocuğun ağzında sakız olur.

Bu forumda az çok okuyan insanlar olabilir, belki ilim talebeleri de vardır. Fakat ümmetin önünde duran veya belli bir grup tarafından takip edilen şahıslar bu tip forumlarda tenkit konusu olmamalı. eğer bu zatların hatalı görüşleri varsa ve biz durumun farkında isek nasihat etmeliyiz elbet. Edebimizce, uygun zamanı kollayarak bir alime de nasihat ederiz. Ama Allah rızası için şimdi elini vicdanına koy, hiçbir alime veya bir müslümana forumdan açık açık ismini vererek nasihat edilir mi? Bu nasihat mı olur hakaret mi olur? Senin bir hatanı imam efendi minareden duyursa ne hissedersin? bir müslüman bir müslüman kardeşine 3. bir kişinin yanında bile nasihat etmemelidir ki kalbi incinmesin, vakarı zedelenmesin. Maalesef bazılarımız her türlü insanın girip çıktığı bir forum sitesinde ömrünü ilme vakfetmiş bir şahsın hatasını pervasızca eleştiriyor. Benim karşı çıktığım konu budur. Yoksa mesele Nureddin Yıldız meselesi değil. Aynı şeyi Alparslan Kuytul Hoca konusunda da söylemiştim. Bu işin yolu yordamının bu olmadığını söylüyorum.

Eğer hissiyatlarında samimi isen, ararsın vakıflarını randevu alır, gider hocayla birebir görüşerek anlatırsın derdini. Ancak bu şekilde uygun bir iş yapılmış olunur. Yoksa forumdan bir alim ismi vererek, görüşlerinin hatalı olduğunu söyleyerek, hiçbir alimi hatta avamdan bir müslümanı görüşünden döndüremezsin. Bunun yanında o kişilerin takipçileri de size karşı tavır alır. Dolayısıyla müslümanlar arasına soğukluk girer.

Bilgisayar karşısında çay içmeyi eleştirmediğimi sen de biliyorsun. Bilgisayar karşısında çay içilir, fakat bu işi daha çok bizim gibi avam takımı veya bilemedin bir ilim talebesi yapar. Buna bir alimin vakti musait olmaz.

Dediğin gibi alimler put değildir. Nureddin Hoca da putumuz değil, Zevahiri de. Aralarındaki ihtilafı bizim körüklememiz mantıksız olur ve bundan hiçbir hayır zuhur etmez. Kendi aralarında orta bir yol bulurlarsa hamd ederiz, birbirlerinin yöntemini beğenmeyip kabul etmezlerse hiç sorun değil, bizler mü'miniz, arı gibiyiz, çiçek çiçek dolaşır bal yaparız. Eğer Nureddin Hoca'da veya Zevahiri'de de bizim bal formülüne uygun çiçek yoksa başka çiçeğe uçarız. Gidip de o bal yapamadığımız çiçeği kökünden sökemeyiz. Çünkü o çiçekten bal yapabilecek arıların da olabileceğini biliriz. bu konuyu daha fazla uzatmanın bir manası olmadığını, kıymetli vaktimizi zayii ettiğini düşünüyorum. Rabbim bizleri istkımatten ayırmasın, imanların pamuk ipliğine bağlı olduğu şu zamanlarda, ayaklarımızı kaydırmasın, kalplerimizi eğriltmesin, bizlere takvayı ilham etsin, amin.
 
A Çevrimdışı

akıncı han

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Mutedil olun ...
bu mantıkla Islamoğlu, Cübbeli ve diğer zındıkları da isim vererek tenkit etmemek lazım. Yanlış anlamayın Nureddin Yıldız hocayı aynı kefeye koymuyorum. Sevdiğim tarafları var. Ama Demokrasi, tağuti düzen ve Cihadla alakalı konularda yanlış görüşleri de vardır...
ve bu din sadece alimlere inmedi ...
yoksa cübbelinin, haşa direk Allaha bağlanmak Şeytana bağlanmakdır, saçmalığını kabul etmiş oluruz ...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt