Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Erkeklerin 4'e Kadar Evlenmesi Hangi Durumlarda Olur?

ebu el-fadl Çevrimdışı

ebu el-fadl

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
çok eşlilik konusundaki şu adalet konusunu hala anlayamayanlara çok şaşıyorum.... bir ann veya baba bile bir çocuğunu diğerinden daha çok sevebiliyor...... burada bahsi geçen adil olma muamelede adil olmaktır... yoksa bir insanın iki veya daha çok kişiyi aynı ölçüde sevmesi mümkün değildir... Allah cc. kullarına kaldıramayacağı yükleri yüklemez....
 
Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
(Sözüm meclisten dışarı)Günümüz kimlik müslümanları şeriatın erkeklere tanıdığı çok eşliliği kör bir şartlanmayla reddedeceklerine şeriatın bu hükmünün hikmetlerini düşünseler idi elbette akıl ve vicdan sahibi her gönül konuyu rahatlıkla anlayıp SubhanAllah! Diyecekdi çünkü bütün bu hükümler(haşa) abes değil, toplum sağlığı ve ümmetin sapıtmaması için gereklidir ve herşeyi en iyi şekilde bilen Allah tarafından konulmuştur. Konumuza dönelim inşeallah

Allah-u Teala bu konuda eşler arasında adaletin yapılması gibi ağır şartlar getirdi. Aksi takdirde bir hanımla evlenmenin daha sağlıklı olacağını tavsiye etti. İslam dininin çok evliliğe ruhsat vermesinin önemli hikmetleri vardır. Toplumlarda azımsanmayacak derecede var olan hastalık, iki cins arasındaki nüfus orantısızlığı gibi faktörler bu hikmetlerden bir kaçıdır.

Örneğin, Batı medeniyetinde, hanımı felç de geçirse, akli melekesini de kaybetse, bir erkek ikinci bir hanımla evlenemez. Bu sebeple de gayr-ı meşru yolların kapısını açmak zorunda kalmıştır.

Genellikle erkekler savaşa katılırlar. Bu savaşlarda erkeklerin ölmesi ve özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması, kadınların ister istemez bekâr kalmasına sebep olmaktadır.

Bir örnek vermek gerekirse, 2. Dünya Savaşı'ndan sonra Almanya'da kadınların nüfusu erkeklerden 7.300.000 daha fazla idi ve bunların 3 milyonu da duldu. Nitekim savaş sonrasında buna bir çare bulunamadığı için birçok Alman kadın küçük menfaatler karşılığında müttefik güçlerin kötü emellerine âlet olmak zorunda kalmıştır. Böyle bir durumda bir erkeğin bir kaç kadını koruması bir vazife olur.

1948 yılında Münih'te düzenlenen Uluslararası Gençlik Konferansı'nda, cinsiyet oranlarındaki bu dengesizliğe bir çözüm bulunamaması üzerine katılımcılardan bazılarının poligamiyi (çok evliliği) önermeleri ve bunun konferansın kapanış bildirgesine dâhil edilmesi de dikkat çekicidir.

Günümüz dünya toplumlarında da kadın ve erkek nüfusu arasındaki dengenin bozulduğu bir gerçektir. Meselâ, Amerika'da erkeklerden 8 milyon fazla kadın vardır. Bazı Orta Asya ülkeleri ve Afrika ülkelerinde veya savaşların görüldüğü Bosna Hersek ve Kosova gibi ülkelerde de benzer bir orantısızlık göze çarpmaktadır. İşte bütün bu durumlarda çok evlilik kabul edilmediği takdirde, gayri meşru ilişkiler ve toplum nizamını alt-üst edecek yönelişler olacaktır. İşte, gerek ağır ve müzmin hastalıklar sebebiyle olsun, ister kızların sayıca daha fazla olmasından dolayı olsun, bazen çok evlilik zorunlu hale gelebilir. Aksi takdirde, aile yuvası bir yandan erkek için cehenneme dönerken, diğer yandan birçok kadın, bu kutsal evlilik hakkından mahrum kalır. Bu ise, toplumsal barışı zedelediği gibi, ahlâkı da deforme eder. İşte İslam'ın çok evlilikle ilgili verdiği ruhsat bu yaraları tedavi etmeye yöneliktir.

Almanya'nın İkinci Dünya Savaşı sonundaki durumunda olduğu gibi şayet bir topluma bir erkeğe karşı üç kadın bulunsa, problemin halledilmesi için üç durum söz konusu olur:

1 - Her erkek bir kadınla evlenecek ve her üç kadından ikisi aile hayatını, çocuk sevgisini, annelik şefkatini tadamayacaktır.

2 - Her erkek bir kadınla evlenecek ve diğer kadınlarla gayr-ı meşru münasebetler kuracak; kadın bu durumda yine aile hayatını, annelik şefkatini ve çocuk sevgisini tadamayacaktır.

3 - Bir erkek birkaç kadınla evlenecek, meşru daire dahilinde aralarında adalet prensiplerine riayet ederek haysiyet ve şereflerini koruyacak, vicdani rahatsızlıktan kurtaracaktır. Toplum da cinsiyet ve nesep karmaşasından kurtulmuş olacaktır.

Akl-ı selim sahibi her insan üçüncü şıkkı kabul eder. Çünkü insan fıtratı bunu gerektirir. Diğer yandan çok evliliğe karşı çıkılmasının temelinde yatan en önemli sebeplerden birisi de, sanki İslâm'ın her erkeğe dört kadınla evlenmeyi emrediyormuş gibi bir anlayışın olmasıdır. Hâlbuki birden fazla kadınla evlenmek, dinî bir mecburiyet yani bir farz veya vacip değil; bir ibâha ve müsaadeden ibarettir. Buna göre her erkek kendi şartlarını ve durumunu gözden geçirerek ikinci evliliği yapmaya kendisi karar vereceği gibi, her kadın da, evli bir erkekle evlenip evlenmeme hususunda seçim hakkına sahiptir. Dolayısıyla eğer ikinci evliliğin gerçekleşmesiyle her iki taraf için de ortaya çıkması muhtemel bazı zararlar söz konusu olacaksa, bunu en iyi şekilde tespit edecek ve evlilik yapıp yapmamaya karar verecek tarafların kendileridir.

Günümüz dünyasını da göz önünde bulundurduğumuzda şöyle bir değerlendirme yapmamız da mümkündür: İslâm dünyasında birden fazla kadınla evlenen erkeklerin sayısı, Batı'da kadınlarla evlilik dışı ilişkide bulunan erkeklerden çok daha az olmuştur.

Türkiye'de çok evlilik hukuken yasak olmasına rağmen (çok eşli) Imam nikahlı insanların varlığını inkar etmek imkansızdır. Imam nikahlı hanımlarına karşı resmi yükümlülükleri bulunmayan erkekler maalesef sorumsuz davranabiliyorlar... Haliyle, hukuken hiç bir güvenceye sahip olmayan Imam nikahlı kadınlar mağdur oluyor.

Diğer taraftan gayri meşru çocukların dünyaya gelmesi de hem kadınlar, hemde dünyaya gelen çocuklar açısından ayrı bir mağduriyet.

Eğer ülkemizde çok evliliğe müsaade edilmiş olsaydı, kadınların hakları kanunen korunmuş ve gayri meşru çocukların dünyaya gelmesinin önü kesilmiş, dolayısıyla sosyal yapı sağlıklı islemiş olurdu.

Faydalandığımız kaynaklar: Muhammed Ali es-Sabûnî, Tefsiru âyâti'l-ahkâm, Dersaadet, Istanbul, c. 1, sayfa 397, 398.

Şerif Muhammed, "Islam ve Diğer Geleneklerde Kadın", Yeni Ümit Dergisi, Sayı: 55.

Alıntı yapılan yerler:Belgelerle Gerçek Tarih.pdf
Allah razı olsun kardeşim yalnız ben galiba tam anlatamadım. Kusura bakmayın türkçem biraz eksik olabilir. Ben kadınların nüfusunun erkeklere Göre çok fazla olduğunu da; bazı durumlarda( mesela kadının felç geçirmesi gibi) ikinci eşin zinanın Önünü kapatmanın en güzel yolu olduğu hakkında da hemfikirim sizinle. Yalnız sorum diğer eften-püften sebepler mazeret göstererek erkeğin Evlenip evlenmemesi doğru mu diye Öğrenmek istedim. Birde Ali Küçük Hoca'nın tefsirinde hocamız; kadının bazı haklarından feragat edip, mesela kendine Ayrılan günü diğer Hanım'a vermesi gibi, her ne olursa olsun nikah bağının kopmaması için elinden geleni yapmasını yazıyor. " Sulh daha hayırlıdır" diyor ya Rabbimiz ayeti kerimede... İnşaAllah anlatabilmişimdir
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
Allah razı olsun kardeşim yalnız ben galiba tam anlatamadım. Kusura bakmayın türkçem biraz eksik olabilir. Ben kadınların nüfusunun erkeklere Göre çok fazla olduğunu da; bazı durumlarda( mesela kadının felç geçirmesi gibi) ikinci eşin zinanın Önünü kapatmanın en güzel yolu olduğu hakkında da hemfikirim sizinle. Yalnız sorum diğer eften-püften sebepler mazeret göstererek erkeğin Evlenip evlenmemesi doğru mu diye Öğrenmek istedim. Birde Ali Küçük Hoca'nın tefsirinde hocamız; kadının bazı haklarından feragat edip, mesela kendine Ayrılan günü diğer Hanım'a vermesi gibi, her ne olursa olsun nikah bağının kopmaması için elinden geleni yapmasını yazıyor. " Sulh daha hayırlıdır" diyor ya Rabbimiz ayeti kerimede... İnşaAllah anlatabilmişimdir

Hür erkek kaç hanımla evlenebilir?

(Aynı anda) dört hanımdan fazlası ile nikâhlı bulunmak helâl değildir. Çünkü Yüce Allah: “Size helâl olan kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikâhlayın.” (en-Nisâ, 4/2)buyurmuştur. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellemda müslüman olduğu vakit nikâhı altında on tane hanım bulunan Gaylan b. Seleme’ye şöyle demiştir: “Onlardan dört tanesini nikâhın altında tut, diğerlerinden ise boşan.”1026 Kays b. el-Haris’ten dedi ki: Nikâhımda sekiz kadın olduğu halde müslüman oldum. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’e giderek bu durumu ona aktardım: “Onlardan dört tanesini seç” buyurdu.1027

Kadının erkek üzerindeki haklarından birisi de eğer kuması varsa onun ile kuması arasında adalet yapmasıdır. Yemekte, içmekte, giyimde, meskende ve beraber yatmakta hanımları arasında adalet yapmalıdır. Bu hususların herhangi birisinde haksızlık ya da zulüm yapması caiz değildir. Çünkü Yüce Allah böyle bir işi haram kılmıştır. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemde şöyle buyurmuştur: “Her kimin iki hanımı bulunur da onlardan birisine daha çok meyledip, ötekini bırakırsa kıyamet gününde bir yanı eğilmiş, meyletmiş olarak gelir.”1059

Hadis kaynakları:
1026. Sahihtir.Sahîhu Suneni ıbn Mâce1589; Tirmizî, es-Sunen II, 275, 1138; ıbn Mâce, es-Sunen I, 628, 1953

1027. Hasen-Sahihtir.Sahîhu Suneni ıbn Mâce1588; ıbn Mâce, es-Sunen I, 628, 1952; Ebû Dâvûd, es-Sunen –Avnu’l-Ma’bûdile– VI, 327, 224

1059. Sahihtir.ırvâu’l-⁄alîl fî Tahrici Ehâdîsi Menâri’s-Sebîl2017; Sahîhu Suneni ıbn Mâce1603; Ebû Dâvûd, es-Sunen –Avnu’l-Ma’bûdile– VI, 171, 2119; Tirmizî, es-Sunen II, 304, 1150; Nesâî, es-Sunen VII, 63; ıbn Mâce, es-Sunen I, 633, 1969 –birbirine yakın lafızlarla–
 
A Çevrimdışı

Aleyna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Gereksiz mesajlar silindi ilmi münazaralara pasta resimleri vs eklemezsek bu ilim meclisini kafeye çevirmemiş oluruz özellikle Bayan kardeşlerimize duyrulur
selam ve dua ile...


Sen yeterki paylaşmak iste,bir pasta bile yeter yüzlerce kişiye.

bayanlar arasında iletişim kurmaktan daha doğal ne olabilir ki. hem öyle abartılı bir durum olmadı.

 
A Çevrimdışı

Abdullah Yusuf

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Sen yeterki paylaşmak iste,bir pasta bile yeter yüzlerce kişiye.

bayanlar arasında iletişim kurmaktan daha doğal ne olabilir ki. hem öyle abartılı bir durum olmadı.

Kardeşim bak ilmi olan mevzuları sulandırıyorsun , muhabbet olsun istiyorsan o tarz başlıklar var yaz altına kimse bişey demez sana ama buralara yazma

uyarıyorum
 
A Çevrimdışı

Aleyna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
O gün öyle denk geldi, anlamıyormusun ? Büyütülecek bir konuda değil.
Hem ben başka hiç bir yerde , konunun yorumu dışında bir şey yazmıyorum.
 
Üst Ana Sayfa Alt