Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Fikrettin Koç Kimdir?

A Çevrimdışı

ALI25

La edri
İslam-TR Üyesi
İbn Teymiyye;şirkin, bid'at ve hurafenin ki dolayısıyla bunlar en çok tasavvufda bulunduğundan dolayı kendisini sevmezler.Çünkü Şeyh'ul İslam kabirden yardım istemez, isteyenleri de sapık görür.Tasavvufun büyükleri ene'l Hak'cı Hallac-ı Mansur ve Vahdet-i Vucud sapığı İbn Arabi'yi şirkle itham eder.Hal böyle olunca İbn Arabi'yi kendine şeyh edinen avatar resmin Zahid el Kevseri de Sevmez! Böyle olunca da Sende sevmediğinden bu konuya balıklama atladın.Şeyhu'l İslam İbn Teymiyye (rahimehullah),Moğol istilasında sapkın Celaleddin-i Rûmi'ye dokunulmazken islam âlemi katlediliyordu.Bir araştır bakalım Şeyh'ul İslam İbn Teymiyye ve öğrencileri Moğollara karşı nasıl cihad ediyordu!

1.ibni arabi haric kimseyi tekfir ettigini bilmiyorum ve diger kisiler hakkinda ne demis veyahut hangi bir düsünceye sahip ibni teymiyye onuda bilmiyorum.


2.Benim avatarim daki zat kevseri degil bu Mustafa sabri efendi olur.

3.Benim icin veyahut benim gibi bakip kabul edenler icin senin de ve sizlerin de diyecegi ölcü degil ve daha önce yazildi ve bizede söylenildi mogol a karsi cihad veyahut genc yasta dersiam olma veyahut fetva verme ben sadece bunlara bakip yetinmiyorum.

Ve bu arada kevseri haric üsteki zevatin hepsi ibni teymiyye den önce yasayip ölmüslerdir.
 
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
ben kendimi selefi olarak adlandırmıyorum.selefiliğin kelime manası lugat manası v.s beni hiç ilgilendirmiyor.(selefilik kötüdür manasında söylemiyorum)Kuranı kerimde yüce yaradan bizleri müslüman olarak adlandırmış ve ben sadece bu terimi kullanmak istiyorum ama ibn teymiyyeyi seviyorum Allah için seviyorum.yani kendine selefi demeyenlerde ibn teymiyyeyi sevebiliyormuş

islam dışındaki bütün hurafe bidat ve ne varsa artık hepsini reddetmiş .buda ehli sünnet olduğunun yeterli kanıtıdır.diye düşünüyorum
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
ben kendimi selefi olarak adlandırmıyorum.selefiliğin kelime manası lugat manası v.s beni hiç ilgilendirmiyor.(selefilik kötüdür manasında söylemiyorum)Kuranı kerimde yüce yaradan bizleri müslüman olarak adlandırmış ve ben sadece bu terimi kullanmak istiyorum ama ibn teymiyyeyi seviyorum Allah için seviyorum.yani kendine selefi demeyenlerde ibn teymiyyeyi sevebiliyormuş

islam dışındaki bütün hurafe bidat ve ne varsa artık hepsini reddetmiş .buda ehli sünnet olduğunun yeterli kanıtıdır.diye düşünüyorum
Zaten Müslüman/Mümin deyince akla gelmesi gerekenler; Resulullah sas i örnek ve önder alır, Resulullah sas in ashabının anlayışı ile sadık olur. Yani Resulullah sas den yüz çevirip de kendine hala Müslüman diyebilenden kendimizi beri etmek için ehli sünnet deme ihtiyacını hissederiz, aynı şekilde ashabın anlayışı dışında başka bid'at ve hurafe yorumlara uygulama ve tevillere sapanlardan da kendimizi beri etmek için selefe(ashab,tabiin,etbauttabiin ve ihsanla takib edenlere) uyduğumuzu söyleriz. Yani sünni ve selefi olmayı mezheb veya isim olarak değil Müslümanın olması gereken en doğal vasıfları olarak kabul ederiz. "Müslümanım ama Sünni değilim" demek Adem(as) oğluyum ama insan değilim demektir veya insanım ama Adem(as) oğlu değilim demektir. Yani biz Sünniyiz, Selefiyiz derken kendini İslam'a nisbet edip de Resulullah sas e ve Ashab ra hum a uymayı bilerek veya bilmeyerek terk edenlerden kendi beraatimizi ilan ediyoruz. Yoksa zaten Sünni Selefi ismimiz değil Müslümanlar olarak cismimiz ve vasfımızdır.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
1.ibni arabi haric kimseyi tekfir ettigini bilmiyorum ve diger kisiler hakkinda ne demis veyahut hangi bir düsünceye sahip ibni teymiyye onuda bilmiyorum.

Tanımadığın ve ilmini bilmediğin, araştırmadığın âlimin muctehid olmadığını nasıl iddia edebiliyorsun?
İbn Arabi'yi de son fetvasına göre sapıklıkla itham etse de kâfir dememektedir.


2.Benim avatarim daki zat kevseri degil bu Mustafa sabri efendi olur.
Evet şu anki öyle, eskiden sanki oydu diye hatırlıyorum, eğer son 1 ayda değiştirmediysen ben isimde yanlış hatırlamışımdır.

3.Benim icin veyahut benim gibi bakip kabul edenler icin senin de ve sizlerin de diyecegi ölcü degil ve daha önce yazildi ve bizede söylenildi mogol a karsi cihad veyahut genc yasta dersiam olma veyahut fetva verme ben sadece bunlara bakip yetinmiyorum.
Ve bu arada kevseri haric üsteki zevatin hepsi ibni teymiyye den önce yasayip ölmüslerdir.
Şeyhu'l İslam İbn Teymiyye'nin kafirlere karşı cihad etmesi, İlmiyle amel ettiği içindir! Farz-ı âyn-ı kolayca terk edenlerin kimler olduğunu biliriz.
İbn teymiyye'yi sevmeyen sadece Zahid el Kevseri değil, Kendi devrinden günümüze kadar hemen hemen tüm tasavvuf ehli sevmez. İstiyorsan istisnaları yazabilirsin...
 
A Çevrimdışı

ALI25

La edri
İslam-TR Üyesi

İbn teymiyye'yi sevmeyen sadece Zahid el Kevseri değil,Kendi devrinden günümüze kadar hemen hemen tüm tasavvuf ehli sevmez.

ibni teymiyye ulema tarafindan tenkid edilmemis mi ve bu zevat in sevip sevmedigini nerden bileceksin.

Simdi kevseri ibni teymiyye ye cephe almis veyahut onu tenkid etmis diye buda demek olur ki ayni zamanda onuda sevmedigi icin cephe aldi ve onuda tenkid de etti.

Peki bu kevseri de mi bir ehli tasavvuf mu?.
 
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
Zaten Müslüman/Mümin deyince akla gelmesi gerekenler; Resulullah sas i örnek ve önder alır, Resulullah sas in ashabının anlayışı ile sadık olur. Yani Resulullah sas den yüz çevirip de kendine hala Müslüman diyebilenden kendimizi beri etmek için ehli sünnet deme ihtiyacını hissederiz, aynı şekilde shabın anlayışı dışında başka bid'at ve hurafe yorumlara uygulama ve tevillere sapanlardan da kendimizi beri etmek için selefe(ashab..) uyduğumuzu söyleriz. Yani sünni ve selefi olmayı mezheb veya isim olarak değil Müslümanın olması gereken en doğal vasıfları olarak kabul ederiz. "Müslümanım ama Sünni değilim" Adem(as) oğluyum ama insan değilim demektir veya insanım ama Adem(as) oğlu değilim demektir. Yani biz Sünniyiz, Selefiyiz derken kendini İslam'a nisbet edip de Resulullah sas e ve Ashab ra hum a uymayı bilerek veya bilmeyerek terk edenlerden kendi beraatimizi ilan ediyoruz. Yoksa zaten Sünni Selefi ismimiz değil Müslümanlar olarak cimimiz ve vasfımızdır.


söyle bir soru sorayım.

ben selefi değilim selefiliği reddediyorum dersem bana kafir diyebilirmisiniz
yada ben müslüman değilim müslümanlığı reddediyorum dersem bana kafir diyebilirmisiniz


lütfen yanlış anlaşılmasın kelime oyunu yapmıyorum.selefiliğide kötü birşey kabul ettğimdende demiyorum
birisi kendisine selefi diyor öbürü bilmem ne diyor 10 yıl sonra kaç tane daha isim türeyecek
20 yıl sonrasının isim kargaşanını kim hesap ediyor eğer yüce Yaradan o günleri gösterirse

tamam kelime olarak sakıncalı bir manası yok gayet güzelde bir açıklaması var
ama yukarda sorduğum soru aslında herşeyi açıklar

Müslüman ismi en güzel isim
macera aramaya gerek yok
kendine selefi diyenler hakikaten sahabenin herşeyini örnek alıyorsa lütfen şu soruma Allah için cevap verin
sahabe kendisine selefimi diyordu müslümanmı diyordu
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
ibni teymiyye ulema tarafindan tenkid edilmemis mi ve bu zevat in sevip sevmedigini nerden bileceksin.

Simdi kevseri ibni teymiyye ye cephe almis veyahut onu tenkid etmis diye buda demek olur ki ayni zamanda onuda sevmedigi icin cephe aldi ve onuda tenkid de etti.

Peki bu kevseri de mi bir ehli tasavvuf mu?.
İlim ehl-i âlimi ilimle tenkid edebilir. Kendisine kin duymaz!
Keşif sahibi karşısındaki kişinin kalbinden geçeni bilir akidesini seslendiren Ebubekir Sifil, İhsan Şenocak gibi kemik istiğanecileri Zahid el Kevseri'yi neden sürekli dillendirdiğini, İbn Teymiyye'ye neden tâ'n ettiğini herkes bilir.

**********

Zahid el Kevseri'nin Tasavvuf İlişkisi:


Zâhid el-Kevserî'nin Kelâm ve Tasavvuf alanındaki çalışmaları

Ehl-i Sünnet’in Maturidî okuluna mensup olan Kevserî, zamanında gerekli gördüğü kelâmi konularda telif eserler yazdığı gibi, farklı kelamî konularda değişik zamanlarda makaleler de kaleme almıştır.

Zâhid el-Kevserî, Arapça olarak kaleme aldığı İrğamü’l-Merid fi Şerhi’n-Nazmi’l-Atîd li Tevessüli’l-Mürid adlı eserinde tasavvuf ve tasavvufun çeşitli konuları hakkındaki görüşlerini açıklamıştır. Ele aldığı temel tasavvufi konular; tasavvuf, seyr ü sülûk, mücahede, velî, mürşid, vuslat yolları, müceddid, vesîle, tevessül, zikir, kutub, ibadet, adab, rabıta, mükaşefe, intisab konularıdır.

Kevserî, tasavvufu şöyle tarif eder: “Seyr-ü sülûkün hallerinden bahseden ilme tasavvuf ilmi denilir. Şu durumda Tasavvuf ilminin temin ettiği fayda, sonuçta yine ona varması yönünden sülûkün temin ettiği faydanın aynısıdır.”

Tasavvufun mahiyetine gelince; güzel veya çirkin, iradeye dayalı fiillerin kendisinden meydana gelmesi yönüyle insanın kendi hallerini bilmesidir. İnsan kendi varlığına dikkatlice baktığında, kendisini eksik ve olgunlaşmak için bir kılavuza ihtiyaç duyduğunu hisseder ve olgunlaşmaya çalışır. Bu olgunlaşmayı sağlamanın sebeplerini bulmaya koyulur. İşte kişinin bu gayretine seyrü sülûk denilir. Buradaki olgunlaşma, hem ilimde hem de kemâlde olur. Nitekim en kıymetli ilim rehberi, marifetlerle takvaya yönelik olan ilimdir. Buna “velayet ilmi” denir. Hadis-i şerifte, peygamberlere verilen hariç bu ilmin, ilimlerin sonu olduğu ifade edilmektedir. Buna tefekkürle değil, ancak seyr-ü süluk ve gerçek bir mücahede ile ulaşılabilir. Çünkü aslında kötülüklerden temizlenmeye layık insan nefsinin, iyi ve hayırlı amelleri artırmasının hedefi ahlâkını güzelleştirmektir. Seyr-ü sülûk ile elde edilen sonuç da budur. Çünkü seyr-ü sülûkun gayesi, insana, kendisinden sadece güzel fiiller sadır olacak bir meleke kazandırmaktır.

https://www.dunyabizim.com/portre/eserleriyle-talebeleriyle-oncu-bir-lim-zahid-el-kevser-h28063.html




-*********

Ehli Hadis Düşmanı El-kevseri’nin Gerçek Yüzü
https://www.islam-tr.org/konu/ehli-hadis-dusmani-el-kevseri’nin-gercek-yuzu.12588/
 
A Çevrimdışı

ALI25

La edri
İslam-TR Üyesi
Tek kevseri ibni teymiyye yi tenkid etmemis ve ayni zamanda ulemadan diger zevat da ibni teymiyye yi tenkid etmekten geri durmamislardir.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
söyle bir soru sorayım.

ben selefi değilim selefiliği reddediyorum dersem bana kafir diyebilirmisiniz
yada ben müslüman değilim müslümanlığı reddediyorum dersem bana kafir diyebilirmisiniz


lütfen yanlış anlaşılmasın kelime oyunu yapmıyorum.selefiliğide kötü birşey kabul ettğimdende demiyorum
birisi kendisine selefi diyor öbürü bilmem ne diyor 10 yıl sonra kaç tane daha isim türeyecek
20 yıl sonrasının isim kargaşanını kim hesap ediyor eğer yüce Yaradan o günleri gösterirse

tamam kelime olarak sakıncalı bir manası yok gayet güzelde bir açıklaması var
ama yukarda sorduğum soru aslında herşeyi açıklar

Müslüman ismi en güzel isim
macera aramaya gerek yok
kendine selefi diyenler hakikaten sahabenin herşeyini örnek alıyorsa lütfen şu soruma Allah için cevap verin
sahabe kendisine selefimi diyordu müslümanmı diyordu
Kardeşim düşünerek yaz. Ya da yazarken ne yazdığını tefekkur et.

Selef veya selefi ne demektir ki sahabe kendisine selefi desin. Selefi, selefi yani öncekileri (ashab) gibi itikad edindiği için selefi demektedir. Selefi de olsa hanefi de olsa üst kimlik müslümandır.
Selefilik ismi son 10 sene, 100 senede çıkmadı.
Sen kendine müslüman deyince, âlim olarak (itikadi, ameli) kendin mi ictihadda bulunuyorsun yoksa kendini selef veya halef bir muctehide nisbet eden bir âlimi mi tâkib ediyor musun?
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
söyle bir soru sorayım.

ben selefi değilim selefiliği reddediyorum dersem bana kafir diyebilirmisiniz
yada ben müslüman değilim müslümanlığı reddediyorum dersem bana kafir diyebilirmisiniz


lütfen yanlış anlaşılmasın kelime oyunu yapmıyorum.selefiliğide kötü birşey kabul ettğimdende demiyorum
birisi kendisine selefi diyor öbürü bilmem ne diyor 10 yıl sonra kaç tane daha isim türeyecek
20 yıl sonrasının isim kargaşanını kim hesap ediyor eğer yüce Yaradan o günleri gösterirse

tamam kelime olarak sakıncalı bir manası yok gayet güzelde bir açıklaması var
ama yukarda sorduğum soru aslında herşeyi açıklar

Müslüman ismi en güzel isim
macera aramaya gerek yok
kendine selefi diyenler hakikaten sahabenin herşeyini örnek alıyorsa lütfen şu soruma Allah için cevap verin
sahabe kendisine selefimi diyordu müslümanmı diyordu
Sorularına belki AbdulMuiz abi cevap verir. Ben diğer kısma şöyle değineyim; kendilerine sırf isim olsun diye çeşitli lakablar takanlar bizi bağlamaz. Kaldı ki biz sağda solda kendimize levha yaptırıp selefiyiz diye böbürlenerek gezmiyoruz zaten. Biz kendini İslam'a nisbet edip de Resulullah sas in örnekliğini reddedenler karşısında doğal vasfımızı gündeme getirerek onlardan ayrı olduğumuzu bildiriyoruz. Yoksa bu bir lakab veya isim değil mezheb de değil. Sen Türkçe olarak; "ben Resulullah sas i örnek almıyorum" diyebilir misin? Veya "ben sahabenin anlayışını ve sadakatini kabul etmiyorum kendi kafama göre fetvamı veririm" diyebilir misin? Buna mukabil sana sadece dinin nedir diye sorana Müslümanım demek haricinde "Muhammed sas e tabiyim" deme ihtiyacı hisseder misin? Veya "Muhammed sas in arkadaşları nasıl inanıyorsa öyle inanırım" deme ihtiyacı hisseder misin? Hepsinin cevabı hayır ise sen bir Müslümansındır. Çünkü İslam'a girmişsen zaten örnek ve önder olarak Resulullah sas i bilmişsindir ve O'nu anlayıp O'na uymanın yöntemini yolunu ashabın anlayışı ile şekillendirmişsindir. Yani ekstradan dile getirmeye gerek olmadığı gibi kendini illa da bu vasıfların dışına çıkarmana da gerek yoktur. Ha Resulullah sas ve ashabına(yani İslam'a) aykırı olduğu halde kendini İslam'a nisbet edenlere de; "asıl biz Müslümanız çünkü biz Resulullah sas e itaat ve ittiba sıfatımızı kaybetmedik(Sünniyiz) ve Müminlerin yolunu(ashabı) terketmedik(Selefiyiz)" deriz..
 
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
Tek kevseri ibni teymiyye yi tenkid etmemis ve ayni zamanda ulemadan diger zevat da ibni teymiyye yi tenkid etmekten geri durmamislardir.

1 yıl öncesine kadar tasavvufi fikrleri taşımasamda iyi birşey olabileceğini düşünür bazen tarikate girdim diyenlere özenirdim
namazlarını düzenli kıldıklarından dolayı

1 yıldır Allahın izniyle tasaffun büyükleri denilen kişilerin kitaplarını okuyorum
tercüme edildiği sağdan soldan bulduğum kadarıyla
sonra onların sözlerini Kurana ve sünnete göre değerlendiriyorum.
matematikte sağlama derler onun gibi birşey diyelim

aç önüne Kuranı kerimi ve sahih hadis kitaplarını
birde tasavvufun büyükleri denilen kişilerin yazdığı kitapları

sayın kardeşim arada fark var Kuran A diyor tasavvuf B diyor
hadis A diyor tasavvuf C diyor

Allah Rasulu bidati yasaklamış her bidat delalet ttir ateştedir demiş. tasavvufçular bidat üretmek için gece gündüz demeden çalışmışlar

Allah rizası için aç Kuranı kerimi aç tasavvufun kitaplarını karşılaştır
bak Allah Rasulunun yaşadığı hayata bak tasavvufçuların yaşadığı hayata
eminim sizinde kafanız benim gibi dank edecektir
 
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim düşünerek yaz. Ya da yazarken ne yazdığını tefekkur et.

Selef veya selefi ne demektir ki sahabe kendisine selefi desin. Selefi, selefi yani öncekileri (ashab) gibi itikad edindiği için selefi demektedir. Selefi de olsa hanefi de olsa üst kimlik müslümandır.
Selefilik ismi son 10 sene, 100 senede çıkmadı.
Sen kendine müslüman deyince, âlim olarak (itikadi, ameli) kendin mi ictihadda bulunuyorsun yoksa kendini selef veya halef bir muctehide nisbet eden bir âlimi mi tâkib ediyor musun?

belkiçok düşünmeden yazıyorum ama beni azarlama hakkını sana kimse vermez biraz edepli olalım
soru soruyorum ve sorduğum soruda gayet mantıklı
ben selefi değilim desem imanımımı sorgulayacaksınız
cevabıda yazayım hayır sorgulayamazsınız(ki sorgulamıyorsunuz)

sorudaki ince detayı iyi irdeleyip öyle yazın bende size diyebilirim düşünmeden neden yazıyorsunuz diye
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
soru soruyorum ve sorduğum soruda gayet mantıklı
ben selefi değilim desem imanımımı sorgulayacaksınız
cevabıda yazayım hayır sorgulayamazsınız(ki sorgulamıyorsunuz)

sorudaki ince detayı iyi irdeleyip öyle yazın bende size diyebilirim düşünmeden neden yazıyorsunuz diye
Kardeşim ehl-i sunnet olan ve bunu yalanlamayan kimseyi sorgulamıyoruz. Sitemiz ehl-i sunnetin hem ameli hem itikadi mezheblerine göre açık ve hareket eder. Sitemizi tanımıyorsanız forumu inceleyin.

Selefilik sanki son yılda çıkmış, yahud selefi sanki musluman değilmiş gibi aradaki farkı düşünmeden alelacele yazılmış bir şekilde tenkid etmene karşılık 'kardeşim düşünerek yaz' demek edebsizce azarlamak mı oluyor?
Şunu diyeyim hala düşünmeden yazıyorsun.
Sana düşünerek yazmanı 'nasihat' olarak söylemek isteyen biri nasıl yazmalı?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
''Kardeşim düşünerek yaz''

ben bunu azarlama olarak görüyorum
Selefilik sanki son yılda çıkmış, yahud selefi sanki musluman değilmiş gibi aradaki farkı düşünmeden alelacele yazılmış bir şekilde tenkid etmene karşılık 'kardeşim düşünerek yaz' demek edebsizce azarlamak mı oluyor?
Şunu diyeyim hala düşünmeden yazıyorsun.
Sana düşünerek yazmanı 'nasihat' olarak söylemek isteyen biri nasıl yazmalı?
Forumda hiç kimseyi bu şekilde azarladığımı gördün mü?
 
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
şunu bile diyemiyorsun kusura bakma ben sadece nasihat amaçlı yazdım
bende aynı uslubu kullanayım madem azarlama kabul edilmiyor

düşünmeden yazıyorsun ve okumadan yazıyorsun
ben selefiliği kötü birşeymiş gibi söylemedim yazdıklarım üstte duruyor
iyi oku ve iyi anla öyle yaz
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
şunu bile diyemiyorsun kusura bakma ben sadece nasihat amaçlı yazdım
bende aynı uslubu kullanayım madem azarlama kabul edilmiyor

düşünmeden yazıyorsun ve okumadan yazıyorsun
ben selefiliği kötü birşeymiş gibi söylemedim yazdıklarım üstte duruyor
iyi oku ve iyi anla öyle yaz
Soruma cevab veremedin, çünkü yazıya bakarak kendi kafandan beni azarlıyor zannettin. Oysa itham edeceğine sorsaydın ne amaçla yazdığımı net anlardın. Çünkü yazışarak konuşulan ve meram anlatılan durumlarda ses tonu, mimik gibi ifadeleri ve tonlamaları vurgulayamadığımızdan karşımızdakini hatalı algılayabiliyoruz. Bunu da zamanla tecrubeyle öğreniyoruz. Bu sebeble farklı manaya gelebilecek yazıları karşımızdakine sorarak ne demek istediğini anlayarak yazalım.
Burada ne maksadla yazdığımı söylediğim halde attığın zan'lı iftira ve ithama karşılık mahcubiyet göstereceğine bir de benden açıklama bekliyorsun. Burada ithamda bulunan birisi var ise bu mesajı okuyandır.

Selefiliğe kötü bir şey dediğin yok fakat tam bilmediğinden hatalı düşünüyor ve öyle de yazıyorsun. Selefiliğin manasını da, kullanılmasını da iyice araştır. Ha lütfen diyeyim iyice araştır deyince azar anlayabilir birileri ))


Forumda sadece ben yazmıyorum, benden öğrenecek bir şeyin olmasa da başkalarından öğrenecek bir şeylerin olabilir. Nitekim ben de bir şeyler öğreniyorum. Foruma üye olmak yahud çıkmak kişinin kendi bileceği iştir.
 
Üst Ana Sayfa Alt