Gerek hayiz müddeti ve gerek temizlik müddeti için ne Kur'an'da nede Sünnette herhangi belirli bir müddet gelmemiştir. Fikih ve ilmihal kitaplarındaki belirlenen müddet alimlerin içtihatlarina göredir. bu konudaki en doğru görüş kadınların adetlerine ve alametlerine göre belirlemesidir.
Şeyhülislam İbn Teymiyye fetavasinda şöyle der: "Hayız konusunda imam Şafii ve imam Ahmed bin Hanbelin en fazla 15 gün en az 1 gün demeleri" yada imam malikin " Hayizin sınırı yoktur. " demesi konusunda ne Resulullah as dan ne de ashaptan herhangi birşey gelmiş değildir. Bu konudaki dayanağımiz kadınların adetleridir. Allahualem.
İbn useymin ise şöyle der : " Hayiz ne zaman gelirse o hayizdir. Bu hayiz ile geçmiş hayiz arasında müddet uzasa da kisalsa da farketmez. Eğer hayiz görür sonra temizlenirse, beş gün veya altı gün veya on gün sonra adeti bir daha gelirse oturur ve namaz kilmaz. Çünkü o hayizdir. Bu süresiz bile olabilir.
Temizlendikten sonra hayiz gelirse oturur ve namaz kilmaz. Ama kan hiç kesilmezse yahut çok az kesiliyorsa o zaman istihaze (özür) kanı olur. O vakit sadece adeti kadar oturur. ( adet süresince namaz kilmaz sonra namazına devam eder. ) Allahualem.
NOT!!! Bayanların kanın rengini kokusunu şeklini ayırt etmeleri gerekir ki ona göre yukarıdaki fikhi konuya muhattap olsunlar..
Şeyhülislam İbn Teymiyye fetavasinda şöyle der: "Hayız konusunda imam Şafii ve imam Ahmed bin Hanbelin en fazla 15 gün en az 1 gün demeleri" yada imam malikin " Hayizin sınırı yoktur. " demesi konusunda ne Resulullah as dan ne de ashaptan herhangi birşey gelmiş değildir. Bu konudaki dayanağımiz kadınların adetleridir. Allahualem.
İbn useymin ise şöyle der : " Hayiz ne zaman gelirse o hayizdir. Bu hayiz ile geçmiş hayiz arasında müddet uzasa da kisalsa da farketmez. Eğer hayiz görür sonra temizlenirse, beş gün veya altı gün veya on gün sonra adeti bir daha gelirse oturur ve namaz kilmaz. Çünkü o hayizdir. Bu süresiz bile olabilir.
Temizlendikten sonra hayiz gelirse oturur ve namaz kilmaz. Ama kan hiç kesilmezse yahut çok az kesiliyorsa o zaman istihaze (özür) kanı olur. O vakit sadece adeti kadar oturur. ( adet süresince namaz kilmaz sonra namazına devam eder. ) Allahualem.
NOT!!! Bayanların kanın rengini kokusunu şeklini ayırt etmeleri gerekir ki ona göre yukarıdaki fikhi konuya muhattap olsunlar..