Arkadaşlar Cübbeli Ahmet ve Mahmut Efendi’nin Ruhul Furkan tefsirinde aktardıkları bu bilgilerin sünnetten ya da gelenekten bir delilleri var mı? Hz İsa’nın (a.s) Peygamber değilde melek olduğunu ilk kez duydum.
Nisa 171’in tefsiri
Hz. İsa'nın yaratıldığı hakiki su, beşer olan annesinden mevcut olduğundan Hz.İsa beşer olarak zuhur etmiştir. Fakat neticede ikinci kat sema'ya kaldırılarak melek şekline girmiştir. Nitekim annenin cima halinde görüp hayal ettiği suretin doğacak çocuğa tesir ettiği bilinmektedir. Hatta bir kadının yılan kılığında bir insan doğurduğu, sebebi kadına sorulduğunda cima halindeyken yılan gördüğü rivayet edilmiştir. Bir kadının dört gözlü, iki ayağı da ayının ayakları gibi olan bir çocuk doğurduğu nakledilmiştir. bunun da sırrı, o kadın kıpti (mısırlı) olup cima halindendeyken kocasının yanında bulunan iki ayıya bakmış olmasıdır. Bedenleri dilediği şekilde yaratmasında Allah'ın birtakım sırları vardır ki Allah her şeye hakkıyla kadirdir.'' (Kaynak: Mahmut Ustaosmanoğlu, Ruhul furkan Kuran Tefsiri, 6.Cilt, 138.sayfa)
Nisa 171’in tefsiri
Hz. İsa'nın yaratıldığı hakiki su, beşer olan annesinden mevcut olduğundan Hz.İsa beşer olarak zuhur etmiştir. Fakat neticede ikinci kat sema'ya kaldırılarak melek şekline girmiştir. Nitekim annenin cima halinde görüp hayal ettiği suretin doğacak çocuğa tesir ettiği bilinmektedir. Hatta bir kadının yılan kılığında bir insan doğurduğu, sebebi kadına sorulduğunda cima halindeyken yılan gördüğü rivayet edilmiştir. Bir kadının dört gözlü, iki ayağı da ayının ayakları gibi olan bir çocuk doğurduğu nakledilmiştir. bunun da sırrı, o kadın kıpti (mısırlı) olup cima halindendeyken kocasının yanında bulunan iki ayıya bakmış olmasıdır. Bedenleri dilediği şekilde yaratmasında Allah'ın birtakım sırları vardır ki Allah her şeye hakkıyla kadirdir.'' (Kaynak: Mahmut Ustaosmanoğlu, Ruhul furkan Kuran Tefsiri, 6.Cilt, 138.sayfa)