Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru İman Edenlerin Cehennemde Cezalarını Çektikten Sonra Cennete Gideceği İnancı Kuran'da Var mı?

Sapık Şia Çevrimdışı

Sapık Şia

Üyeliği İptal Edildi
Banned
GENEL BİR İNANIŞ VARDIR CENNET CEHENNEM İLE İLGİLİ

ALLAH AZZE VE CELLE' NİN VARLIĞIN BİRLİĞNE İNANANLAR
NE KADAR GÜNAHI VARSA ÇEKİP SONRA CENNETE GİRECEK?

BU İNANIŞIN KURANI KERİMDE YERİ OLMADIĞINI GÖRÜYORUM

KURANI KERİMDE İSPATI VAR MI?
 
eL_Muhacir Çevrimiçi

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği kimseler için bağışlar. Allah’a şirk koşan kimse, şüphesiz büyük bir günah işleyerek iftira etmiş olur.(Nisa 84)


Her insan ölümü tadacaktır. Kıyamet günü
virgul.gif
ecirleriniz size mutlaka ödenecektir. Cehennem ateşinden uzaklaştırılıp Cennete sokulan kimse artık kurtulmuştur.) [Âl-i İmran 185]

Âyet-i kerimeleri açıklayan Peygamber efendimiz buyuruyor ki:

(ALLAHü teâlâ iman sahiplerine
virgul.gif
Cehennemde
virgul.gif
günahları kadar azap eder. Sonra imanları sebebiyle ebedi olarak Cennete sevk eder.) [Ebu Nuaym]
 
J Çevrimdışı

jihat fisabilillah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Baslik Mü`minin Ebediyyen Cehennem`de Kalmıyacağına Dâir Ebû Saîd Hadîsi

Ravi Ebû Saîd-i Hudrî Hadis Şöyle demiştir:

Nebiyy-i Mükerrem salla`llâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki:

Ehl-i Cennet Cennet`e, ehl-i Dûzah Dûzah`a girdikten sonra Allâhu Teâlâ Azze ve Celle: "Kimin kalbinde bir hardal tânesi ağırlığınca îmân varsa (ateşden) çıkarınız." diye ferman buyuracaktır. Bunun üzerine (bu gibiler) simsiyah kesilmiş oldukları halde çıkarılıp Nehr-i hayât (yâhud Nehr-i hayâ, yâhud da Nehr-i hayâ`) içine atılacaklar ve (orada) sel uğrağında kalan yabânî reyhan tohumları nasıl (sür`atle) biterse öylece biteceklerdir. Görmezmisin, bunlar (ne güzel) sapsarı olarak (ve iki tarafına) salınarak sürer?



(KİTÂBÜ`L-ÎMÂN) sahih buhari
 
Sapık Şia Çevrimdışı

Sapık Şia

Üyeliği İptal Edildi
Banned
NİSA SÜRSİ 84 AYETTE GÜNAHI ÖRTÜLECEK KİMSELER TAKVA SAHİBİ KİŞİLERDİR NİTEKİM,

Enfal - 29: Yâ eyyuhellezîne âmenû in tettekullâhe yec’al lekum furkânen ve yukeffir ankum seyyiâtikum ve yagfir lekum, vallâhu zul fadlil azîm(azîmi).
Ey iman edenler! Eğer Allah’a karşı gelmekten sakınırsanız; O, size iyiyi kötüden ayırt edecek bir anlayış verir ve sizin kötülüklerinizi örter, sizi bağışlar. Allah, büyük lütuf sahibidir.
(Karşı gelmekten sakınma diye çevrilen bölüm "tetteku allâhe"; Allah'a karşı takva sahibi olursanız" manasına gelir)
Allahu Teala bu ayette açık bir emir ile iman edenlere seslenmiştir: "Ey, iman edenler, takva sahibi olursanız günahlarınızı örter ve bağışlarım" buyurmuştur



MÜMİNİN 102
O zaman kimin mizanı (sevap tartıları) ağır gelirse işte onlar, felâha erenlerdir

MÜMİNİN 103
Ve kimin mizanı (sevap tartıları) hafif gelirse, işte onlar, nefslerini hüsrana düşürenlerdir. Onlar, cehennemde ebediyyen kalacak olanlardır

BU İKİ AYET YORUMA MAHAL BIRAKMIYOR ANLAMI İSE ÇOK BASİT


SEVAPLARINIZ AĞIR GELİRSE CENNETE, HAFİF GELİRSE CEHENNEMDE EBEDİ KALIRSINIZ.


YANİ GÜNAHIMIZI ÇEKİP CENNETE GİDECEĞİZ DİYE BİR YORUM BIRAKMIYOR

YAZDIĞINIZ HADİSİ ŞERİFLER KURANI KERİMİN BU AYETLERİNE TERS DÜŞÜYOR
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş tefsirini okudun mu da hüküm çıkarıyorsun herkes kendi kafasından bişey söylese olurmu hafiflikten ne bahs ediyor hafifi derken boşmu yada ve hadisin şöylenişi nedendir önce bunları bildikten sonra yazsanız bu ara çok kişi öle yapıyor 2 hadis bi ayet ezberler sonra seni tekfir eder iyice araştır neden inmiş acaba bi bak

bunu tam bilmiyorum yanlışsa axiler düzeltsin şimdi hz.ADEM ile HAVVA cennette (tekrar söylüyorum yanlışşa düzeltin) öğle ile ikindi arası kalıyor bu da dünya hayatına göre 160 yıl gibi geliyor şimdi zamanın nekadar olduğunu bilmiyoruz bigün yansa dese kaçyıl oluyor acaba hafife almak kolaymı

ŞİMDİ CENNET CEHENNEMİ BIRAKIN MİZANDA ALLAH EY KULUM BU AMEL DEFTERİNDEKİLER NE ALLAH KARŞISINDA NE CEVAP VERECEZ ONU Bİ DÜŞÜNÜP AMELLERİMİZİ İYİCE DARTALIM ALLAH RAZI OLSUN
 
Sapık Şia Çevrimdışı

Sapık Şia

Üyeliği İptal Edildi
Banned
TERAZİNİN HAFİF OLMASINDAN MAKSAT SEVABIN GÜNAHTAN FAZLA OLMASI,
GÜNAHIN SEVAPTAN FAZLA OLMASI;

YANİ AYETE GÖRE GÜNAHI SEVABINDAN FAZLA OLAN İNSAN EBEDİYEN CEHENNEMDE KALIR.

AÇIK NET BÖYLE İKEN BU YANIPTA CENNETE GİRMEK HANGİ AYETE DAYANDIRILIYOR
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
TERAZİNİN HAFİF OLMASINDAN MAKSAT SEVABIN GÜNAHTAN FAZLA OLMASI,
GÜNAHIN SEVAPTAN FAZLA OLMASI;

YANİ AYETE GÖRE GÜNAHI SEVABINDAN FAZLA OLAN İNSAN EBEDİYEN CEHENNEMDE KALIR.

AÇIK NET BÖYLE İKEN BU YANIPTA CENNETE GİRMEK HANGİ AYETE DAYANDIRILIYOR


Aranızda cehenneme uğramayacak hiç kimse kalmayacaktır. Bu Rabbinin kesinleşmiş bir hükmüdür.meryem 71 fizilali kuran e hepimiz cehenneme gidecez öyleyse öle mi peki tefsir de ne yazıyor
 
J Çevrimdışı

jihat fisabilillah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
23:104. Ateş yüzlerini yalar ve onlar orada sırıtır kalırlar.
105. Allah, "Âyetlerim size okunuyordu da siz onları yalanlıyordunuz, değil mi?" der


surenin devamında terazisinin hafif gelen kişilerin özelliği olarak ayetleri yalanlamak özelliği anlatılıyor .yani burda günahtan dolayı bir hafiflikten değil iman eksikliğinden kaynaklanan bir hafiflikten bahsetmek mümkün.
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
23:104. Ateş yüzlerini yalar ve onlar orada sırıtır kalırlar.
105. Allah, "Âyetlerim size okunuyordu da siz onları yalanlıyordunuz, değil mi?" der


surenin devamında terazisinin hafif gelen kişilerin özelliği olarak ayetleri yalanlamak özelliği anlatılıyor .yani burda günahtan dolayı bir hafiflikten değil iman eksikliğinden kaynaklanan bir hafiflikten bahsetmek mümkün.


yani ne
 
E Çevrimdışı

erolx

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
NİSA SÜRSİ 84 AYETTE GÜNAHI ÖRTÜLECEK KİMSELER TAKVA SAHİBİ KİŞİLERDİR NİTEKİM,

Enfal - 29: Yâ eyyuhellezîne âmenû in tettekullâhe yec’al lekum furkânen ve yukeffir ankum seyyiâtikum ve yagfir lekum, vallâhu zul fadlil azîm(azîmi).
Ey iman edenler! Eğer Allah’a karşı gelmekten sakınırsanız; O, size iyiyi kötüden ayırt edecek bir anlayış verir ve sizin kötülüklerinizi örter, sizi bağışlar. Allah, büyük lütuf sahibidir.
(Karşı gelmekten sakınma diye çevrilen bölüm "tetteku allâhe"; Allah'a karşı takva sahibi olursanız" manasına gelir)
Allahu Teala bu ayette açık bir emir ile iman edenlere seslenmiştir: "Ey, iman edenler, takva sahibi olursanız günahlarınızı örter ve bağışlarım" buyurmuştur



MÜMİNİN 102
O zaman kimin mizanı (sevap tartıları) ağır gelirse işte onlar, felâha erenlerdir

MÜMİNİN 103
Ve kimin mizanı (sevap tartıları) hafif gelirse, işte onlar, nefslerini hüsrana düşürenlerdir. Onlar, cehennemde ebediyyen kalacak olanlardır

BU İKİ AYET YORUMA MAHAL BIRAKMIYOR ANLAMI İSE ÇOK BASİT


SEVAPLARINIZ AĞIR GELİRSE CENNETE, HAFİF GELİRSE CEHENNEMDE EBEDİ KALIRSINIZ.


YANİ GÜNAHIMIZI ÇEKİP CENNETE GİDECEĞİZ DİYE BİR YORUM BIRAKMIYOR

YAZDIĞINIZ HADİSİ ŞERİFLER KURANI KERİMİN BU AYETLERİNE TERS DÜŞÜYOR
Şimdi bir bakış açısı sunmak isterim. Kafirler "Ebedi Cehennemdedir" manası, biz insanlar için bir zaman birimi yerine geçer. Ebediliği, sonu olmayan bir süre diye anlarsak, Kur'an'da her bir harfin boşuna kullanılmadığını da hatırlarsak, Kafirler için "ebedilik" zamanı belirtildiğine göre, bu zaman göstergesi belirtildiğine göre, "ebedi" kalmayacak bir zumrenin olması kaçınılmazdır.
Yani kısaca söyleyim ki, eğer ebedi-(bizim için zaman yerine geçer) denmiş ise "zamansal" olarak kalacak gurplar söz konusudur. Eğer Sizin dediğiniz gibi, Ya mutlak Cennet, yada mutlak Cehenneme gidiş olsa idi, "Cehennemde ebedi kalacaklardır" denmez, "cehenneme gideceklerdir" denilirdi. Aynı şekilde cennet içinde "Ebedi cennettedirler" denililir. Yani mutlak cennete gitmek olsa idi, zaman kavramı yine kullanılmazdı. Yani bu gösteriyor ki, bazı gruplar için zamansal cehennem ve cennetin olacağı bu "Ebedi" ifadesinde yatar. Zaman kavramı kullanılmamış olsa idi, ya oraya yada direkt diğerine gidecek sonucu çıkardı. Ancak bu her insan için değildir. Kimisi direkt gidebilir.
Bir de maksimilyan Arkadaşımız Meryem/72.ayet mealine bakabilirseniz, cehennemlik ile cennet ehli olabileceklerin cehennemde azab görmelerin itikadi durumları sonucu yaptıkları amellere bağlı olarak kalacakları zamanı gösterir. Buda yine mutlak cennet ve cehennem olmadığının delillerindendir. En doğrusunu ALLÂH bilir. V'es Selâm.
 
Sapık Şia Çevrimdışı

Sapık Şia

Üyeliği İptal Edildi
Banned
MERYEM SÜRESİ 71 AYET
Ve sizden biriniz (bile hariç olmamak üzere hepiniz), illâ (muhakkak) ona (cehenneme) varacaksınız. (Bu), senin Rabbinin üzerine (aldığı) kesinleşmiş bir hükümdür.


Ayetteki "vürud"dan maksat gerçekten girmektir. Yani iyi kötü, kafir veya mu'min her kes istisnasız cehenneme gireceklerdir. Ancak cehennem, mu'minler oraya girdiklerinde onlara soğuk ve selamet olacaktır. Nasıl ki İbrahim (a.s) ateşe atıldığında Allah-u Teala'nın emriyle ateş ona soğuk ve selamet oldu. Çünkü yaptıkları amellerin neticesinde onların vücudu ateşle bir uyumluluk arzetmez. Adeta onlar ateşe yaklaştıkça, ateş onlardan uzaklaşır. Ama kafirler ve günahkarlar oraya girdiklerinde ateş onları yakalayacak, zira yaptıkları ameller neticesinde, ateşle onlar arasında bir uyumluluk meydana gelmiştir. Yanıcı eşyada olduğu gibi ateşe yaklaşır yaklaşmaz onları ateş sarıp sarmalayacak ve yakalayacaktır. (Rabbimizin kahr-u gazabından, ateş ve azabından ona sığınırız!)
Bize göre bu tefsir ayetin zahiri ve bir çok diğer ayet ve hadislerdeki açıklamalarla örtüşmektedir. Tabi bunun felsefesini açıklamaya geçmeden önce, kabul ettiğimiz görüşün delillerine de kısaca değinmek istiyoruz.
Evvela ayetteki "vürud" kavramının asıl manası "girmek"tir; başka manaların. Karineye ihtiyacı vardır. Karine olmadığı yerde asıl manasına uygun tefsir etmemiz gerekir.

Kaldı ki bir sonraki âyette (72. ayet), "Sonra Allah'tan korkup, sakınanları kurtaracağız ve zalimleri de toptan cehennemde bırakacağız" cümlelerinden mu'min ve takva ehli olanların kurtarılacağı, (nefsine ve başkalarına zulmeden) zalimleri ise cehennemde bırakılacağı tabiri de bu görüşü açık bir şekilde teyid etmektedir.

Ayrıca bu tefsiri teyid eden bir çok hadis de nakledilmiştir. Örneğin Cabir b. Abdullah Ensârî'ye bu ayetin tefsiri sorulunca, Cabir, iki parmağıyla iki kulağına işaret ederek, "Şu iki kulağımla Allah Resulü(s.a.a)'den duydum, ki eğer yalan konuşuyorsam, ikisi de sağır olsun, şöyle buyurdu: "(Bu âyetteki) "vurud"dan maksat "duhul"dur (girmektir). İyi veya kötü her kes mutlaka cehenneme girecektir. Ancak (cehennem) mu'minlere soğuk ve selamet olacaktır; aynı İbrahim'e olduğu gibi. Hatta ateş veya cehennem (tereddüt ravidendir) o kadar soğuk olacaktır ki (bunun etkisiyle) feryat edecektir. Sonra zalimleri zelil olmuş bir şekilde orada bırakacaktır.


EBEDİLİK KAVRAMI İNSANIN KENDİ ŞAHSI TARAFINDAN YORUM GETİRİLECEK BİR KONU DEĞİL. BU KONUDA BİR DELİLİN OLMASI LAZIM

Öyle kişilerdir onlar ki kendilerine hiçbir kesin delil gelmediği halde Allah'ın delilleri hakkında çekişmiye girişirler; Allah katında da bir nefrete ve buğza uğrarlar, inananlar katında da; Allah, her kibirli ve cebbar kişinin gönlünü böyle mühürler işte. MUMİN 35
 
J Çevrimdışı

jihat fisabilillah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Araf
8. O gün tartı haktır. Artık kimlerin terazileri ağır basarsa, işte onlar kurtuluşa erenlerin tâ kendileridir.
9- Kimin de terazileri hafif gelirse, onlar da âyetlerimize zulmedegeldikleri için kendilerini zarara uğratmış kimselerdir.

İbn Mace de Abdullah b. Amr yoluyla gelen hadiste şöyle dediğini nakletmektedir: Rasulullah (sav) buyurdu ki: "Kıyamet gününde, herkesin gözü önünde (duyacağı bir şekilde) ümmetimden bir kişi çağrılacak. Onun karşısına her birisi gözün uzanabildiği kadar uzanacak doksan dokuz kayıtlı sicil yayılacak. Sonra, şanı yüce ve mübarek olan Allah şöyle buyuracak: Bunlardan herhangi bir şeyi inkar ediyor musun?. O, hayır Rabbim diyecek. Yüce Allah soracak: Benim koruyucu yazıcılarım (meleklerim) sana zulmetti mi?. O, hayır diyecek, Sonra şöyle buyuracak: Senin ileri sürecek bir mazeretin var mı? Senin bir hasenen var mı? Adam, korkacak ve: Hayır diyecek. Bu sefer yüce Allah şöyle buyuracak. (Durum) sandığın gibi değil. Senin Bizim nezdimizde iyiliklerin var. Bugün senin aleyhine zulüm sözkonusu olmaz, denilecek ve ona, üzerinde: "Eşhedü en lâilahe illallah ve enne Muhammeden Abduhu ve Rasulühü" diye yazı bulunan bir belge çıkartılacak. O da, Rabbim bu kâğıt parçacığının bunca sicillere karşılık kıymeti ne olabilir ki? diyecek. Yüce Allah: Şüphesiz sana zulmedilmeyecek diye buyuracak ve bütün o siciller bir kefeye konulacak, (şehadet kelimesinin yazılı olduğu) o kâğıt parçası da diğer kefeye konulacak. Bütün o siciller (in bulunduğu kefe) havaya kalkarken, o kâğıt parçası ağır basacak."(El-Camiu li-Ahkami'l Kur'an araf suresi tefsiri - İmam Kurtubî).Bunun yanında kim lailahe illallah derse cennete girer hadisini düşünürsek inananların tartılarının hafif gelemeyeceği söylenebilir. Burada sorulabilecek soru ise tartıları hafif gelmediği halde müslümanların cehenneme nasıl uğrayacağı hususudur.
 
Sapık Şia Çevrimdışı

Sapık Şia

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Araf
8. O gün tartı haktır. Artık kimlerin terazileri ağır basarsa, işte on*lar kurtuluşa erenlerin tâ kendileridir.
9- Kimin de terazileri hafif gelirse, onlar da âyetlerimize zulme-degeldikleri İçin kendilerini zarara uğratmış kimselerdir.

İbn Mace de Abdullah b. Amr yoluyla gelen hadiste şöyle dediğini nak*letmektedir: Rasulullalı (sav) buyurdu ki: "Kıyamet gününde, herkesin gözü önünde (duyacağı bir şekilde) ümmetimden bir kişi çağrılacak. Onun karşı*sına her birisi gözün uzanabildiği kadar uzanacak doksan dokuz kayıtlı si*cil yayılacak. Sonra, şanı yüce ve mübarek olan Allah şöyle buyuracak: Bunlardan herhangi bir şeyi inkar ediyor musun?. O, hayır Rabbim diyecek. Yüce Allah soracak: Benim koruyucu yazıcılarım (meleklerim) sana zul*metti mi?. O, hayır diyecek, Sonra şöyle buyuracak: Senin ileri sürecek bir mazeretin var mı? Senin bir hasenen var mı? Adam, korkacak ve: Hayır di*yecek. Bu sefer yüce Allah şöyle buyuracak. (Durum) sandığın gibi değil. Se*nin Bizim nezdimizde iyiliklerin var. Bugün senin aleyhine zulüm sözkonu-su olmaz, denilecek ve ona, üzerinde: "Eşhedü en lâilahe illallah ve enne Mu-hammeden Abduhu ve Rasulühü" diye yazı bulunan bir belge çıkartılacak. O da, Rabbim bu kâğıt parçacığının bunca sicillere karşılık kıymeti ne ola*bilir ki? diyecek. Yüce Allah: Şüphesiz sana zulmedilmeyecek diye buyura*cak ve bütün o siciller bir kefeye konulacak, (şehadet kelimesinin yazılı ol*duğu) o kâğıt parçası da diğer kefeye konulacak. Bütün o siciller (in bulun*duğu kefe) havaya kalkarken, o kâğıt parçası ağır basacak."(El-Camiu li-Ahkami'l Kur'an araf suresi tefsirii - İmam Kurtubî).Bunun yanında kim lailahe illallah derse cennete girer hadisini düşünürsek inananların tartılarının hafif gelemeyeceği söylenebilir.Burada sorulabilecek soru ise tartıları hafif gelmediği halde müslümanların cehenneme nasıl uğrayacağı hususudur.


FURKAN SÜRESİ 68. 69 AYET
Ve öyle kişilerdir onlar ki Allah'la berâber başka bir mâbuda kulluk etmezler ve haklı olmadıkça Allah'ın harâm ettiği bir cana kıyıp kimseyi öldürmezler ve zinâ etmezler ve kim, bunları yaparsa cezâya düşer

Kıyâmet günündeyse azâbı kat kat arttırılır ve hor hakir bir halde, ebedî olarak azapta kalır

ŞİMDİ SENİN YAZDIĞIN HADİS ÜZERİNE KONUŞACAK OLURSAK FURKAN SÜRESİ 68. AYETTE ZİNA YAPANLARIN KIYAMET GÜNÜ CEHENNEMDE TEMELLİ KALIR İFADESİ KULLANILIYOR.

KURANI KERİM BÖYLE DERKEN YAZDIĞIN HADİSİ ŞERİF KİM LA İLAHE İLLALLAH DERSE CENNETE GİRER DİYOR

ZİNA EDEN BİR ÇOK MÜSLÜMAN, KELİMEYİ ŞAHADET GETİRİYOR
BU KONU HAKKINDA NE DİYECEKSİN?
 
J Çevrimdışı

jihat fisabilillah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Baslik Mü`minin Ebediyyen Cehennem`de Kalmıyacağına Dâir Ebû Saîd Hadîsi Ravi Ebû Saîd-i Hudrî Hadis Şöyle demiştir: Nebiyy-i Mükerrem salla`llâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki: Ehl-i Cennet Cennet`e, ehl-i Dûzah Dûzah`a girdikten sonra Allâhu Teâlâ Azze ve Celle: "Kimin kalbinde bir hardal tânesi ağırlığınca îmân varsa (ateşden) çıkarınız." diye ferman buyuracaktır. Bunun üzerine (bu gibiler) simsiyah kesilmiş oldukları halde çıkarılıp Nehr-i hayât (yâhud Nehr-i hayâ, yâhud da Nehr-i hayâ`) içine atılacaklar ve (orada) sel uğrağında kalan yabânî reyhan tohumları nasıl (sür`atle) biterse öylece biteceklerdir. Görmezmisin, bunlar (ne güzel) sapsarı olarak (ve iki tarafına) salınarak sürer?



(KİTÂBÜ`L-ÎMÂN) sahih buhari


bu hadis üzerine bulunduğumuz inancı gösteriyor.Konunun açılmasında kullanılan ayetlerin devamındaki ayetlerde ebedi kalacakların yani tartıları hafif gelenlerin özelliği olarak inkar etmelerinden bahsediliyor. Benim verdiğim ikinci hadis ise bir müslümanın tartısı hafiflerden olmayacağını ve ebedi cezaya çarptırılmayacağına delil olabilir .Senin verdiğin ayetlerde bahsedilen günahlar arasında ise şirk mevcut.Yani ebedi kalmanın şartı olarak yine ortak koşma,inkar var.Onun dışında diğer günahlardan dolayı geçici olarak cezaya düşmesi de yukarıdaki Buhari nin hadisine uygun düşer.Ayrıca günümüz müslümanlarının getirdiği kelime i şehadetten bahsetmediğimizi söylememe gerek yok sanırsam
 
Sapık Şia Çevrimdışı

Sapık Şia

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Baslik Mü`minin Ebediyyen Cehennem`de Kalmıyacağına Dâir Ebû Saîd Hadîsi Ravi Ebû Saîd-i Hudrî Hadis Şöyle demiştir: Nebiyy-i Mükerrem salla`llâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki: Ehl-i Cennet Cennet`e, ehl-i Dûzah Dûzah`a girdikten sonra Allâhu Teâlâ Azze ve Celle: "Kimin kalbinde bir hardal tânesi ağırlığınca îmân varsa (ateşden) çıkarınız." diye ferman buyuracaktır. Bunun üzerine (bu gibiler) simsiyah kesilmiş oldukları halde çıkarılıp Nehr-i hayât (yâhud Nehr-i hayâ, yâhud da Nehr-i hayâ`) içine atılacaklar ve (orada) sel uğrağında kalan yabânî reyhan tohumları nasıl (sür`atle) biterse öylece biteceklerdir. Görmezmisin, bunlar (ne güzel) sapsarı olarak (ve iki tarafına) salınarak sürer?



(KİTÂBÜ`L-ÎMÂN) sahih buhari


bu hadis üzerine bulunduğumuz inancı gösteriyor.Konunun açılmasında kullanılan ayetlerin devamındaki ayetlerde ebedi kalacakların yani tartıları hafif gelenlerin özelliği olarak inkar etmelerinden bahsediliyor. Benim verdiğim ikinci hadis ise bir müslümanın tartısı hafiflerden olmayacağını ve ebedi cezaya çarptırılmayacağına delil olabilir .Senin verdiğin ayetlerde bahsedilen günahlar arasında ise şirk mevcut.Yani ebedi kalmanın şartı olarak yine ortak koşma,inkar var.Onun dışında diğer günahlardan dolayı geçici olarak cezaya düşmesi de yukarıdaki Buhari nin hadisine uygun düşer.Ayrıca günümüz müslümanlarının getirdiği kelime i şehadetten bahsetmediğimizi söylememe gerek yok sanırsam

BENİM ÖRNEK OLARAK VERDİĞİM FURKAN SÜRESİ 69. AYETTE

1. PUTA TAPMAK

2. HAKSIZ YERE CANA KIYMAK

3.ZİNA ETMEK

BU GÜNAHLARIN HEPSİ BERABER DEĞİL, TEK TEK OLARAK CEHNNEMDE EBEDİ OLARAK KALMAK İÇİN YETERLİ GÜNAHLADANDIR.

YANİ PUTA TAPAN ZİNA ETMESEDE VEYA

ZİNA EDEN ADAM ÖLDÜRMESEDE CEHENNEMDE EBEDİ KALACAĞINDAN BAHSEDİLİYOR.

BENİM KONUYU AÇMA MAKSADIM BAZI HADİSLERDE CEHENNEMDEN CENNETE GEÇİLECEĞİNDEN BAHSEDİLİYOR.

FAKAT KURANI KERİMDE YOK, OLMADIĞI GİBİ TAM AKSİ MEVCUT
 
Üst Ana Sayfa Alt