Baslik Mü`minin Ebediyyen Cehennem`de Kalmıyacağına Dâir Ebû Saîd Hadîsi Ravi
Ebû Saîd-i Hudrî Hadis Şöyle demiştir: Nebiyy-i Mükerrem salla`llâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki: Ehl-i Cennet Cennet`e, ehl-i Dûzah Dûzah`a girdikten sonra Allâhu Teâlâ Azze ve Celle: "Kimin kalbinde bir hardal tânesi ağırlığınca îmân varsa (ateşden) çıkarınız." diye ferman buyuracaktır. Bunun üzerine (bu gibiler) simsiyah kesilmiş oldukları halde çıkarılıp Nehr-i hayât (yâhud Nehr-i hayâ, yâhud da Nehr-i hayâ`) içine atılacaklar ve (orada) sel uğrağında kalan yabânî reyhan tohumları nasıl (sür`atle) biterse öylece biteceklerdir. Görmezmisin, bunlar (ne güzel) sapsarı olarak (ve iki tarafına) salınarak sürer?
(KİTÂBÜ`L-ÎMÂN) sahih buhari
bu hadis üzerine bulunduğumuz inancı gösteriyor.Konunun açılmasında kullanılan ayetlerin devamındaki ayetlerde ebedi kalacakların yani tartıları hafif gelenlerin özelliği olarak inkar etmelerinden bahsediliyor. Benim verdiğim ikinci hadis ise bir müslümanın tartısı hafiflerden olmayacağını ve ebedi cezaya çarptırılmayacağına delil olabilir .Senin verdiğin ayetlerde bahsedilen günahlar arasında ise şirk mevcut.Yani ebedi kalmanın şartı olarak yine ortak koşma,inkar var.Onun dışında diğer günahlardan dolayı geçici olarak cezaya düşmesi de yukarıdaki Buhari nin hadisine uygun düşer.Ayrıca günümüz müslümanlarının getirdiği kelime i şehadetten bahsetmediğimizi söylememe gerek yok sanırsam