CezakAllahu khayr akhi.
demokrasi, komünizm sosyalizm faşizm nationalism bunlar her biri baslı başına şirktir... Modern zamanda artık yeni dinler yok , bunlar, bu ideoloji ler zamanımızın dinleri , zamanımızn aldatıcılarııdırlar.....Aslında demokrasinin şirk olup olmaması demokrasi tarifine bağlıdır. Çünki halen daha demokrasinin somut bir tanımı yoktur. Her millet , devlet yada toplum kendi kültürüne , örfüne veya sistemine göre değişik demokrasi tanımları yapmışlardır. Demokrasiyi "mutlak hakim halktır" diye tanımlarsak bu Kadir-i Mutlak ve Malik-ül Mülk olan Allah-ü tealaya şirk koşmak olur.
Lakin demokrasinin de birçok tanımı vardır. Demokrasinin bir anlamıda halkın kendini yöneticek idarecileri seçmesidir. Ayrıca demokrasi toplumsal uzlaşı manasına da gelmektedir. Eğer demokrasiye bu perspektiften bakarsak demokratik yönetim metodu islami kurallara aykırı bir sistem değildir.
"Ey iman sahipleri! Allah'a itaat edin. Resule ve sizin içinizden olan/sizin seçtiğiniz hüküm ve yetki sahiplerine de itaat edin. Sonra bir şeyde tartışmaya girdiniz mi, eğer Allah'a ve âhiret gününe inanıyorsanız, onu Allah'a ve resule arz edin. Böyle yapmanız hem daha hayırlı hem de sonuç bakımından daha güzeldir." NİSA:59
"Onlar Rablerinin çağrısına uyarlar ve namazı dosdoğru kılarlar. Aralarındaki işleri ise istişare iledir. Onlara rızık olarak verdiğimiz şeylerden de bağışta bulunurlar." ŞURA: 38
Ayetlerinde emredildiği gibi halkın seçtiği bir meclisin istiareleri ile yönetilmemiz tamamen kuranidir. Lakin buradaki en önemli nüans Nisa:59 de de değinildiği gibi mutlak kaynak Kuran ve sahih sünnetler olmalıdır. Bknz: Nisa:59 "Allah'a ve resule arz edin."
Halk halifeyi oylarıyla secmez.Şura ehli halifeyi secer.Aslında demokrasinin şirk olup olmaması demokrasi tarifine bağlıdır. Çünki halen daha demokrasinin somut bir tanımı yoktur. Her millet , devlet yada toplum kendi kültürüne , örfüne veya sistemine göre değişik demokrasi tanımları yapmışlardır. Demokrasiyi "mutlak hakim halktır" diye tanımlarsak bu Kadir-i Mutlak ve Malik-ül Mülk olan Allah-ü tealaya şirk koşmak olur.
Lakin demokrasinin de birçok tanımı vardır. Demokrasinin bir anlamıda halkın kendini yöneticek idarecileri seçmesidir. Ayrıca demokrasi toplumsal uzlaşı manasına da gelmektedir. Eğer demokrasiye bu perspektiften bakarsak demokratik yönetim metodu islami kurallara aykırı bir sistem değildir.
"Ey iman sahipleri! Allah'a itaat edin. Resule ve sizin içinizden olan/sizin seçtiğiniz hüküm ve yetki sahiplerine de itaat edin. Sonra bir şeyde tartışmaya girdiniz mi, eğer Allah'a ve âhiret gününe inanıyorsanız, onu Allah'a ve resule arz edin. Böyle yapmanız hem daha hayırlı hem de sonuç bakımından daha güzeldir." NİSA:59
"Onlar Rablerinin çağrısına uyarlar ve namazı dosdoğru kılarlar. Aralarındaki işleri ise istişare iledir. Onlara rızık olarak verdiğimiz şeylerden de bağışta bulunurlar." ŞURA: 38
Ayetlerinde emredildiği gibi halkın seçtiği bir meclisin istiareleri ile yönetilmemiz tamamen kuranidir. Lakin buradaki en önemli nüans Nisa:59 de de değinildiği gibi mutlak kaynak Kuran ve sahih sünnetler olmalıdır. Bknz: Nisa:59 "Allah'a ve resule arz edin."
Kardeşim demokrasinin başka bir tanımı da halkın kendi kendini idare etmesidir demişsin ... hangi müslüman halk , Allahın kanunlarını değiştirecek seçimlere katılıp oy verir ?Hangimiz buna cesaret edebilir ?Yazdıklarımdan hiçbirşey anlamamışsınız. Üstelik kimsenin gözünden kaçmasın diye kalın harflerle altını çizerek en önemli nüansın mutlak kaynağın Kuran ve sünnetler olması gerektiğini belirttiğim halde.
akhi öyle de tıpkı saltanat rejimi gibi ısırıcı sultanlık olur o ... tam anlamıyla hülefai raşidin yönettikleri gibi değildemokrasi belki şu şekilde uygulanabilir: anayasa kur'an olacak bazı hususlarda halka danısılacak bunun adı da demokrası olur mu bılmıyorum ama anayasa kur'an olmalı yanı faız içki gıbı hiç bir şey asla serbest olamaz Allah'ın kur'anına aykırı hıc bır şey olamaz fakat Allah'ın kanununa ters olmayan hususlarda halka sorulabılır ısteyıp ıstemedıklerı.
Allah seni ıslah etsinAslında demokrasinin şirk olup olmaması demokrasi tarifine bağlıdır. Çünki halen daha demokrasinin somut bir tanımı yoktur. Her millet , devlet yada toplum kendi kültürüne , örfüne veya sistemine göre değişik demokrasi tanımları yapmışlardır. Demokrasiyi "mutlak hakim halktır" diye tanımlarsak bu Kadir-i Mutlak ve Malik-ül Mülk olan Allah-ü tealaya şirk koşmak olur.
Lakin demokrasinin de birçok tanımı vardır. Demokrasinin bir anlamıda halkın kendini yöneticek idarecileri seçmesidir. Ayrıca demokrasi toplumsal uzlaşı manasına da gelmektedir. Eğer demokrasiye bu perspektiften bakarsak demokratik yönetim metodu islami kurallara aykırı bir sistem değildir.
"Ey iman sahipleri! Allah'a itaat edin. Resule ve sizin içinizden olan/sizin seçtiğiniz hüküm ve yetki sahiplerine de itaat edin. Sonra bir şeyde tartışmaya girdiniz mi, eğer Allah'a ve âhiret gününe inanıyorsanız, onu Allah'a ve resule arz edin. Böyle yapmanız hem daha hayırlı hem de sonuç bakımından daha güzeldir." NİSA:59
"Onlar Rablerinin çağrısına uyarlar ve namazı dosdoğru kılarlar. Aralarındaki işleri ise istişare iledir. Onlara rızık olarak verdiğimiz şeylerden de bağışta bulunurlar." ŞURA: 38
Ayetlerinde emredildiği gibi halkın seçtiği bir meclisin istişareleri ile yönetilmemiz tamamen kuranidir. Lakin buradaki en önemli nüans Nisa:59 de de değinildiği gibi mutlak kaynak Kuran ve sahih sünnetler olmalıdır. Bknz: Nisa:59 "Allah'a ve resule arz edin."
Mesaj ortayaydı demokrasi şirktir öylede şirktir böylede.Bu mereti icat eden ve devam ettirenler tanımlamasını yapmış ve ona görede uyguluyorlar.OKUMAKTAN ACİZ GÖZLERİN İÇİN YAZIMI BİRAZ BÜYÜTİYİM.
Bende bunu söylüyorum zaten. Halka danışma kısmı tamamiyle mübah ve müstehap olan mevzularda ele alınıcak. Yoksa haram ve helal konuları tamamiyle islam hukukuna göre tertib edilicek. Bu kaidelere bağlı kalındığında demokratik sistem hem şirk olmaktan çıkar , hemde nisa:59 ve şura:38 ayetlerdeki seçim ve istişare ile yönetim metoduna uygun bir sistem olur.
Senin nikinden belli nasil sirke battigin ALLAH sana hidayet etsinBilende konuşuyor bilmeyende . Allah ilmini arttırsın kardeşim..
Bu işlerde fetva verebilicek kapasitedeyseniz bize metodolojik olarak islami yönetim sistemi belirleyin ?
Muaviye gibi babadan oğula mı geçelim ? Hulefa-i Raşidin demiş bir arkadaş . Ben bu arkadaşa soruyorum Hz. Ebu Bekir'in , Hz. Ömer'in , Hz. Osman'ın ve Hz. Ali'nin nasıl halife seçildiğini bize anlatsın. İddia ediyorum bu konu hakkında on satırlık yazı okumamıştır. Biliyorsa da bize anlatsın bizde öğrenelim (başkasından kopyala yapıştır olmamak kaydıyla) .
s.a . Bülent Özmen diye biri vair, facede ve youtubede bulabilirsin. bircok videosunu çeviren kişidir. Kuranda küdüs kitabını çevirerek, yayınladı.CezakAllahu khayr akhi.
Imran Hüseyin'in diğer videolarınıda tavsiye ediyorum. Analizleri süper!
Bide i.Hüseyin'in "Kur'andaki Kudüs" adlı kitabı vardı. Birisi Türkçeye çeviriyordu, o site kapanınca kaybettim(çevirisi devam ediyordu). Bulan akhiler haber etse memnun olurum.
Allah razı olsun. Bülent özmen olduğunu biliyordum da facede kendisiyle irtibata geçmeyi akıl edemedim.Allah razı olsun inşaAllahs.a . Bülent Özmen diye biri vair, facede ve youtubede bulabilirsin. bircok videosunu çeviren kişidir. Kuranda küdüs kitabını çevirerek, yayınladı.
Deccal hakkında cok güzel tespitleri var
hukuk sistemi ile rejim arasındaki farkı söyleyebilir misin ?Neyse; bilmediğiniz konular hakkında sadece zan üzerinden çıkarımlar yapıyorsunuz. O yüzden sizinle tartışmıyacağım. Daha şeriatin ne olduğunu bile bilemeyenler gelmiş burada demokrasi ile şeriatı mukayese ediyor. Şeriat bir hukuk sistemidir , rejim değildir. Daha bu ikisini ayırt edemiyenlerle oturup tartışmak deveye hendek atlatmak gibi birşey olur. O yüzden gereksiz münakaşaya girmenin gereği yok . Herkeze hayırlı geceler.
NOT: DAHA BU KONU HAKKINDA YORUM YAPMAYACAĞIM. İSTEYEN İSTEDİĞİNİ DÜŞÜNEBİLİR. BU BENİM SON YORUMUMDUR.