Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü İslam İçin Oy Kullandığına İnanan Aileye/İnsanlara Nasıl Davet Yapılır?

طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Şu konulara bakabilirsin;
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
onlar yasama kanun yapma yetkisinin sadece Allaha ait olduğunu kabul ediyorlar

Bu kısmı anlamış olmaları güzel.Yani ilk aşamayı halletmişsin.


Ailene şunları söyle "küfre rıza küfürdür".Bir küfre rıza gösterilirse Nisa 140 ve birçoğu hadise göre insanda küfre girmiş olur.


Yada şunları söyleyebilirsin: Kafire destek vermek, şirk işlerken ona yardımcı olmak o küfre ortak olmak demektir.


Adam mecliste Allahın teşri hakkını göz ardı edip kendisi kanun koyuyor ve sende buna verdiğin oyla destek oluyorsun,bu küfürdür de.


Sonra sana büyük ihtimalle şöyle bir şüphe ile gelecektir: "Bu meclisi onlar kurmadı ki onlar olsada olmasada bu yasalar çıkmaya devam ediyor."


Sende cevap olarak şunu şöyle: Mekkeye ilk putu getiren Amr b.Luhaydır.(Buhârî, “ʿAmel”, 11,Buhârî, “Menâḳıb”, 9; Müslim, “Cennet”, 50)


Amr b.Luhay bu işi başlattı diye daha sonra putlara ibadet eden,onlara kurban kesen adamların şirk ve küfür ameli işlemeleri onların kafir olmalarını engelledi mi? Elbette ki hayır.Amr b.Luhay da kafirdir ondan sonra o yola uyanlarda.Yani bir şirki birinin başlatmış olması daha sonra gelenlerin üzerinden kafir ve müşrik durumunu kaldırmaz.Herkes şirkinden sorumludur.



Daha sonra sana şunu söyleyecektir:Bunu yapıyoruz ama maslahat ve ehveni şerreynden dolayı yapıyoruz diyecektir.Sende basit bir şekilde şu cevabı ver:

Bu amelin küfür olduğuna ikna oldun.Ama bunu maslahat veya ehveni şerreyn nedeniyle yaptığını söylüyorsun.O da hemen evet diyecektir.Sende hemen şunu de:Küfür ve şirk ameli işlerken maslahat veya ehveni şerreyn geçerli olur diyen tek bir ayet yada hadis söyler misin? Emin ol ki ne onlar nede alim diye vasfettikleri hiç bir kimse bunu getiremeyecektir.Çünkü küfrün önündeki tek engel ikrah halidir.İkrah dışında maslahat veya ehveni şerreyn geçerli olur diyen tek bir ayet veya hadis yoktur.

...De ki: “Eğer sözünüzde doğru iseniz kesin kanıtınızı getirin!”

(Bakara 111)

...De ki: “Eğer doğru söylüyorsanız kanıtınızı getirin.”

(Neml, 64)


Bu ve benzerlerine meydan okuyoruz ve diyoruz ki getirin bakalım kesin delilinizi.Getiremiyorsanız insanları oy verin diyerek şirke davet edemezsiniz.
 
R Çevrimdışı

Radikal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu kısmı anlamış olmaları güzel.Yani ilk aşamayı halletmişsin.


Ailene şunları söyle "küfre rıza küfürdür".Bir küfre rıza gösterilirse Nisa 140 ve birçoğu hadise göre insanda küfre girmiş olur.


Yada şunları söyleyebilirsin: Kafire destek vermek, şirk işlerken ona yardımcı olmak o küfre ortak olmak demektir.


Adam mecliste Allahın teşri hakkını göz ardı edip kendisi kanun koyuyor ve sende buna verdiğin oyla destek oluyorsun,bu küfürdür de.


Sonra sana büyük ihtimalle şöyle bir şüphe ile gelecektir: "Bu meclisi onlar kurmadı ki onlar olsada olmasada bu yasalar çıkmaya devam ediyor."


Sende cevap olarak şunu şöyle: Mekkeye ilk putu getiren Amr b.Luhaydır.(Buhârî, “ʿAmel”, 11,Buhârî, “Menâḳıb”, 9; Müslim, “Cennet”, 50)


Amr b.Luhay bu işi başlattı diye daha sonra putlara ibadet eden,onlara kurban kesen adamların şirk ve küfür ameli işlemeleri onların kafir olmalarını engelledi mi? Elbette ki hayır.Amr b.Luhay da kafirdir ondan sonra o yola uyanlarda.Yani bir şirki birinin başlatmış olması daha sonra gelenlerin üzerinden kafir ve müşrik durumunu kaldırmaz.Herkes şirkinden sorumludur.



Daha sonra sana şunu söyleyecektir:Bunu yapıyoruz ama maslahat ve ehveni şerreynden dolayı yapıyoruz diyecektir.Sende basit bir şekilde şu cevabı ver:

Bu amelin küfür olduğuna ikna oldun.Ama bunu maslahat veya ehveni şerreyn nedeniyle yaptığını söylüyorsun.O da hemen evet diyecektir.Sende hemen şunu de:Küfür ve şirk ameli işlerken maslahat veya ehveni şerreyn geçerli olur diyen tek bir ayet yada hadis söyler misin? Emin ol ki ne onlar nede alim diye vasfettikleri hiç bir kimse bunu getiremeyecektir.Çünkü küfrün önündeki tek engel ikrah halidir.İkrah dışında maslahat veya ehveni şerreyn geçerli olur diyen tek bir ayet veya hadis yoktur.

...De ki: “Eğer sözünüzde doğru iseniz kesin kanıtınızı getirin!”

(Bakara 111)

...De ki: “Eğer doğru söylüyorsanız kanıtınızı getirin.”

(Neml, 64)


Bu ve benzerlerine meydan okuyoruz ve diyoruz ki getirin bakalım kesin delilinizi.Getiremiyorsanız insanları oy verin diyerek şirke davet edemezsiniz.
Tamam zaten kabul ediyorlar çok anlattım ama tekrar başa dönüyoruz biz oy kullanmazsak islam devleti mi gelicek sanki diyorlar ben her sene anlatıyorum ama tekrar başa dönüyoruz bu zamana kadar davet yaptığım hiçkimse müslüman olmadı
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tamam zaten kabul ediyorlar çok anlattım ama tekrar başa dönüyoruz biz oy kullanmazsak islam devleti mi gelicek sanki diyorlar ben her sene anlatıyorum ama tekrar başa dönüyoruz bu zamana kadar davet yaptığım hiçkimse müslüman olmadı
Sen yine de elinden geldiği kadar anlatmaya çalış.Örneğin Ebu Süfyan tebliğden yıllar sonra iman etti.Biz çabalıyalım,hidayet Allah'tandır.



De ki: “Hak, Rabbinizden gelendir. Dileyen iman etsin, dileyen kâfir olsun.” Şüphesiz ki biz zalimlere, duvarları kendilerini her yönden kuşatan bir ateş hazırlamışızdır. Şayet yardım talebinde bulunurlarsa, onlara (yaklaştığında) yüzü yakıp kavuran erimiş maden şeklinde bir su verilir. Ne kötü bir içecek ve ne kötü bir konak!

(Kehf, 29)


Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözlerine de bir perde inmiştir. Bunların hakkı büyük bir azaptır.”

(Bakara, 7)



Sen sevdiğini hidayet edemezsin, fakat Allah dilediğini hidayet eder. O, kimin hidayete (uygun olduğunu) en iyi bilendir.

(Kasas, 56)



Kâfirler der ki: “Ona Rabbinden bir ayet/mucize indirilmesi gerekmez miydi?” De ki: “Allah dilediğini saptırır, kendisine yönelenleri de hidayet eder.”

(Ra'd, 27)
 
R Çevrimdışı

Radikal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sen yine de elinden geldiği kadar anlatmaya çalış.Örneğin Ebu Süfyan tebliğden yıllar sonra iman etti.Biz çabalıyalım,hidayet Allah'tandır.



De ki: “Hak, Rabbinizden gelendir. Dileyen iman etsin, dileyen kâfir olsun.” Şüphesiz ki biz zalimlere, duvarları kendilerini her yönden kuşatan bir ateş hazırlamışızdır. Şayet yardım talebinde bulunurlarsa, onlara (yaklaştığında) yüzü yakıp kavuran erimiş maden şeklinde bir su verilir. Ne kötü bir içecek ve ne kötü bir konak!

(Kehf, 29)


Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözlerine de bir perde inmiştir. Bunların hakkı büyük bir azaptır.”

(Bakara, 7)



Sen sevdiğini hidayet edemezsin, fakat Allah dilediğini hidayet eder. O, kimin hidayete (uygun olduğunu) en iyi bilendir.

(Kasas, 56)



Kâfirler der ki: “Ona Rabbinden bir ayet/mucize indirilmesi gerekmez miydi?” De ki: “Allah dilediğini saptırır, kendisine yönelenleri de hidayet eder.”

(Ra'd, 27)
Rabbim hidayet etsin bizim de hiayetimizi arttırsın
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi
Bu amelin küfür olduğuna ikna oldun.Ama bunu maslahat veya ehveni şerreyn nedeniyle yaptığını söylüyorsun.O da hemen evet diyecektir.Sende hemen şunu de:Küfür ve şirk ameli işlerken maslahat veya ehveni şerreyn geçerli olur diyen tek bir ayet yada hadis söyler misin? Emin ol ki ne onlar nede alim diye vasfettikleri hiç bir kimse bunu getiremeyecektir.Çünkü küfrün önündeki tek engel ikrah halidir.İkrah dışında maslahat veya ehveni şerreyn geçerli olur diyen tek bir ayet veya hadis yoktur.

...De ki: “Eğer sözünüzde doğru iseniz kesin kanıtınızı getirin!”

(Bakara 111)

...De ki: “Eğer doğru söylüyorsanız kanıtınızı getirin.”

(Neml, 64)


Bu ve benzerlerine meydan okuyoruz ve diyoruz ki getirin bakalım kesin delilinizi.Getiremiyorsanız insanları oy verin diyerek şirke davet edemezsiniz

kime meydan okuyorsun, kimden delil istiyorsunuz biraderim?

Anadolu insanina "maslahat ve ehveni şerreyn" diye bir cumle kuramazsin, anlamaz
daha basitce anlatsan da kabul etmez
bana " ayet ve hadisten" delil getir desen geitremez, Kuran'ı yüzünden okur ama içerik olarak bilmez, bilmeyen kişiden ne delili bekliyor meydan okuyorsun?
bizim insanimiz biri vefat edince Kuran okur, 40 çıkar Kuran okur, senesi gelir Kuran okur, Ramazan gelir hatim eder, evlenir Kuran okur, biri doğar Kuran okur mevlit yapar, Yasin, Tabareke, Amme'den öteye gitmez.
Cumada hutbesini dinler, mevlit gunlerinde davetli hoca ne anlatirsa konu neyse odur.
ölümse ölüm, doğumsa doğum.
Sen arastir dediginde falanca hocaya gider muhtemel cumada ki hutbe veren hocadir.
muhafazakar islamci gelenekci Türk aile yapisina fransiz misiniz anlamiyorum.
Efendimizin 23 yillik inşasını 1 diyalogla halledemez, meydan okuyamazsiniz.
bu bu kadar nettir.
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
kime meydan okuyorsun, kimden delil istiyorsunuz biraderim?

Anadolu insanina "maslahat ve ehveni şerreyn" diye bir cumle kuramazsin, anlamaz
daha basitce anlatsan da kabul etmez
bana " ayet ve hadisten" delil getir desen geitremez, Kuran'ı yüzünden okur ama içerik olarak bilmez, bilmeyen kişiden ne delili bekliyor meydan okuyorsun?
bizim insanimiz biri vefat edince Kuran okur, 40 çıkar Kuran okur, senesi gelir Kuran okur, Ramazan gelir hatim eder, evlenir Kuran okur, biri doğar Kuran okur mevlit yapar, Yasin, Tabareke, Amme'den öteye gitmez.
Cumada hutbesini dinler, mevlit gunlerinde davetli hoca ne anlatirsa konu neyse odur.
ölümse ölüm, doğumsa doğum.
Sen arastir dediginde falanca hocaya gider muhtemel cumada ki hutbe veren hocadir.
muhafazakar islamci gelenekci Türk aile yapisina fransiz misiniz anlamiyorum.
Efendimizin 23 yillik inşasını 1 diyalogla halledemez, meydan okuyamazsiniz.
bu bu kadar nettir.
Uyuyanı uyandırmak için gür bir sesle bağırmak gerekir. Kur'ân'ı okuyorlar ama içerik olarak anlamıyorlarsa o zaman razı oldukları küfürlerin izahını yaparak zulmün büyüklüğünü ve Rahman'ın şeriatının mükemmelliğini açıklayabiliriz. Böyle bir küfürden razı olduğun(oy verdiğin) takdirde yandaşa peşkeş çekilen her ihalenin günahından pay, yapılan her zinanın günahından pay, yapılan her haksızlık/adaletsizlik/zulmün günahından bir pay olduğunu açıklayabiliriz. "Çünkü o oy verdiğin, bütün bu küfrü ve pisliği işliyor, sen de oy vererek buna destek oluyorsun. Bütün bu günahlardan payın oluyor." diyebiliriz.

Bu işin niyeti, ehveni olmaz, bu aşikâr. Onlar Allah'ın şeriatının gelmediği bir anın bile ne kadar büyük bir zulüm olduğunun farkında değiller.

Bize düşen tatlı dil, edeb, ahlâktan ödün vermeden en güzel ve en hoş şekilde dinin ağırlığını ortaya koyup, taviz vermeden anlatmaktır.

Doğduklarından beri Tevhîd'den bihaberler. Kimseden duymamışlar, görmemişler. Camide, televizyonda yahut sosyal medyada karşılarına çıkan hiçbir hoca onlara, anlatılması gereken ilk ve en önemli şeyi, Tevhîdi anlatmamış. Namazıydı, orucuydu, Yusuf Aleyhisselamın kıssasıydı sadece bunları dinlemişler.
Kimse Allah Rasûlü -sallallahu aleyhi vesellem-in ve diğer nebilerin bunca acıyı ve zahmeti neden çektiğini düşünmemiş. Sanmışlar ki sadece günde 5 vakit namaz kıldığı için bu kadar zulme ve eziyete maruz kalmışlar.

Ben bizimkilere anlattığımda bütün meseleleri izah etmeye çalıştım. Bana delil olarak hurafeleri ve irca zırvalarını önüme sürdüler. Ben de dedim ki, dinde bunun delili nedir? Dinin kaynağı Kur'ân ve Sünnet, Allah ve Rasûlü değil midir? Evet, dediler. O halde sizin söylediğinizin delili nedir? dedim. Sustular, yemin meselesini, oy meselesini açtığımda ise delil getiremediler ve hararetli bir şekilde benim getirdiğim delili eleştirmeye ve delilsiz bir şekilde boşa çıkarmaya çalıştılar. Ben orada meselenin ehemmiyetini ortaya koymayıp taviz verseydim, belki de onlar gevşek davranıp, Tevhîdin çokta önemli olmadığını sanacaklardı.

Bütün bunlara rağmen fikirleri değişmiş değil. Ancak ben tavizsiz bir şekilde onların adına hoca dedikleri her bel'amın gerçek yüzlerini onlara gösterdim. Sabırla, nezaketle, tavizsiz şekilde nasihat vermeye devam edeceğiz.

Ve elbette onlara "Delilinizi getirin" diyeceğiz.

Onlar, Allah'ı bırakıp, Allah'ın kendisine hiçbir delil indirmediği, kendilerinin dahi hakkında bilgi sahibi olmadıkları şeylere tapıyorlar. Zalimlerin hiç yardımcısı yoktur. (Hac 71)

(Onlar mı hayırlı) yoksa ilk baştan yaratan, sonra yaratmayı tekrar eden ve sizi hem gökten hem yerden rızıklandıran mı? Allah'tan başka bir tanrı mı var! De ki: Eğer doğru söylüyorsanız siz kesin delilinizi getirin! (Neml 64)

(Ehl-i kitap) Yahudiler yahut hıristiyanlar hariç hiç kimse cennete giremeyecek, dediler. Bu onların kuruntusudur.
Sen de onlara: Eğer sahiden doğru söylüyorsanız delilinizi getirin, de. (Bakara 111)

Allah'ı bırakıp da taptıklarınız, sizin ve atalarınızın taktığı birtakım isimlerden başka bir şey değildir. Allah onlar hakkında herhangi bir delil indirmemiştir. Hüküm sadece Allah'a aittir. O size kendisinden başkasına ibadet etmemenizi emretmiştir. İşte dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler. (Yusuf 40)


Allah'a karşı ululuk taslamayın. Çünkü ben size apaçık bir delil getiriyorum. (Duhan 19)

Yoksa sizin apaçık olan bir deliliniz mi var? (Saffat 156)
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kime meydan okuyorsun, kimden delil istiyorsunuz biraderim?

Anadolu insanina "maslahat ve ehveni şerreyn" diye bir cumle kuramazsin, anlamaz
daha basitce anlatsan da kabul etmez
bana " ayet ve hadisten" delil getir desen geitremez, Kuran'ı yüzünden okur ama içerik olarak bilmez, bilmeyen kişiden ne delili bekliyor meydan okuyorsun?
bizim insanimiz biri vefat edince Kuran okur, 40 çıkar Kuran okur, senesi gelir Kuran okur, Ramazan gelir hatim eder, evlenir Kuran okur, biri doğar Kuran okur mevlit yapar, Yasin, Tabareke, Amme'den öteye gitmez.
Cumada hutbesini dinler, mevlit gunlerinde davetli hoca ne anlatirsa konu neyse odur.
ölümse ölüm, doğumsa doğum.
Sen arastir dediginde falanca hocaya gider muhtemel cumada ki hutbe veren hocadir.
muhafazakar islamci gelenekci Türk aile yapisina fransiz misiniz anlamiyorum.
Efendimizin 23 yillik inşasını 1 diyalogla halledemez, meydan okuyamazsiniz.
bu bu kadar nettir.

Bu o insanların problemidir.Allah Kur'anı ve peygamberini göndermiş.Bu insanlar merak edip bir defa bile Rabbim ne demiş bana emretmiş diye merak etmeyen insanlar.Bir dostun sana yabancı bir dilde mektup yollasa hemen merak edip bir çevirmen bulup o metni çevirtip anlamaya çalışıyorsun.Ama ne gariptir ki iş alemlerin Rabbi olan Allah'ın kelamını okumaya,öğrenmeye gelince çoğu insan ömründe en azından bir defa bile başından sonuna Kur'anın mealini okumamış.Allah'ın kelamını dilleriyle söylemeselerde sırtlarının arkasına atmışlar.Veya çoğu kendine müslüman diyen bir çoğu kişi okul hayatı boyunca yüzlerce belki binlerce kitapı okuyup bitiriyor ama Allah'ın kelamını mealiyle okumuyor.Allah herkesi tek tek bu kitaptan hesaba çekecektir.

...Hesap görücü olarak Allah yeter. (Ahzâb, 39)

Böylece suçluların yolu belli olsun diye âyetlerimizi iyice açıklıyoruz.

(En'am 55)


Kitap yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi; biz ise onların okuduklarından tamamen habersiziz” demeyesiniz;
Yahut “Bize de kitap indirilseydi, doğru yolu bulmada onları geçerdik” demeyesiniz diye (Kur’an’ı indirdik). İşte size rabbinizden apaçık bir delil, bir hidayet ve rahmet geldi. Allah’ın âyetlerini yalan sayan ve onlardan yüz çevirenden daha zalim kim vardır? Âyetlerimizden yüz çevirenleri yüz çevirmelerinden ötürü azabın en kötüsüyle cezalandıracağız.

(En'am 156,157)



Allah’ı bırakıp da din âlimlerini, rahiplerini, Meryem oğlu Mesîh’i rab edindiler. Oysa tek bir Tanrı’ya kulluk etmekle emrolunmuşlardı. O’ndan başka tanrı yoktur; O yüceler yücesidir, onların yakıştırdıkları eş ve ortaklardan bütünüyle uzaktır.

(Tevbe 31)

Adiy, Medine’ye geldi. O, Tay Kavmi'nin lideriydi. Boynunda gümüş bir haçla Resûlullah’ın (sav) huzuruna girdi. Resûlullah (sav) Tevbe Suresinin 31. ayetini okuyordu. Adiy, Peygamber’e (sav): ‘Onlar, din adamlarına tapmadılar ki!’ dedi. Resûlullah (sav): ‘Evet, fakat din adamları, onlara helali haram, haramı helal kıldılar. Onlar da tabi oldular. Bu, onların, din adamlarına ibadetidir.’ buyurdu.”

(Tirmizi, 3095,Tefsir9/10; İbni Ebi Hatim, 10057-10058,Müsned) (Zemahşerî, II, 149; Râzî, XVI, 37,İbn kesir,Cerir et Taberi).


Alimlerini,şeyhlerini itaat noktasında Rabler edinen bu insanlara meydan okuyoruz diye mi bana bu tavrı aldın.Hangi taraftasın onu da çözemedim.Batıl ayaklarımızın altındadır.Tağutlarda,onların kulları da,müşriklerde,kafirlerde zelildir,zelil olmaya mahkumdur.


De ki: “Hak geldi. Batıl zail oldu. Şüphesiz ki batıl, yok olmaya mahkûmdur.”

(İsrâ, 81)

Diyorlar ki: “Şayet Medine’ye dönersek en izzetli olan, en zelil olanı (oradan) çıkarıp sürecektir.” İzzet, Allah’ın, Resûl’ünün ve müminlerindir. Fakat münafıklar bilmezler.

(Münafikûn, 8)


Muhakkak ki, bu iş gece ve gündüzün ulaştığı yerlere ulaşacaktır. Allah ne bir kerpiç ev ne de bir keçe çadır bırakmayacak; azizi aziz ederek, zelili zelil ederek, bu dini ona dahil edecektir. Allah'ın bu işte aziz edeceği İslâm'dır. Allah'ın bu işte zelil edeceği küfürdür.”

(Ahmed b. Hanbel, Müsned, 4/103; Taberani el-Kebir, 20/254, h.no: 601)


İzzet Allahın,resulünün ve müminlerindir.Küfür,şirk ve hurafeler,sapık yollar zelildir,zelil olmaya mahkumdur.Bizde bunları dillerimizle,canlarımızla,mallarımızla zelil etmeye onları ifşa etmeye insanları hakka çağırmaya devam edeceğiz.Bu sizin zorunuza gittiyse o sizin probleminiz.
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi
Uyuyanı uyandırmak için gür bir sesle bağırmak gerekir. Kur'ân'ı okuyorlar ama içerik olarak anlamıyorlarsa o zaman razı oldukları küfürlerin izahını yaparak zulmün büyüklüğünü ve Rahman'ın şeriatının mükemmelliğini açıklayabiliriz. Böyle bir küfürden razı olduğun(oy verdiğin) takdirde yandaşa peşkeş çekilen her ihalenin günahından pay, yapılan her zinanın günahından pay, yapılan her haksızlık/adaletsizlik/zulmün günahından bir pay olduğunu açıklayabiliriz. "Çünkü o oy verdiğin, bütün bu küfrü ve pisliği işliyor, sen de oy vererek buna destek oluyorsun. Bütün bu günahlardan payın oluyor." diyebiliriz.

Tam olarak bundan bahsediyorum bende iste. Karşımızdaki insanin seviyesine göre anlatım olmak durumunda.
delil getir hadi bakalim dendiğinde
muge anli programini izleyip polisiye/ cinayet delili gibi algisi olana delil getir denmez. zira tam olarak delinin ne oldugunu bilmez.kisi kulaktan ogreniyor edindigi bilgileri falanca hoca salliyorum nihat hatipoglu şöyle dedi diye öğreniyor.

ve yahut bir cemaate bagli ise
iskender pasaya baglidir, aziz mahmut hudayiye baglidir, cubbeliye baglidir, topbaşa bağlıdır, vs o kadar çok ki. o vakit de devreye hocalari cemaatleri gelir ve ne derlerse odur. mevzu onlara kapalidir. milliyetci gelenekçi aileden aile aktarim. kendi ders orgusu ve sohbetlerine göre isler.
ya da ailesinden ne gorduyse odur fazlasi zarardir cunku falancanin oglu kizi bir cemaate girmis baslarina şöyle böyle olaylar gelmiştir.

Bütün bunlara rağmen fikirleri değişmiş değil. Ancak ben tavizsiz bir şekilde onların adına hoca dedikleri her bel'amın gerçek yüzlerini onlara gösterdim. Sabırla, nezaketle, tavizsiz şekilde nasihat vermeye devam edeceğiz.

iste yukarda izah etmeye calistigim bi kac ornek uzerine ki daha da cogaltilabilir
kaliplari yikmak zordur. dedigin uzere nezaketle tavizsiz ama daimi yaşayarak ve yaşatarak nasihat verme devam edilir.
bu yuzden dedim 23 yillik inşa 1 diyalogla halledilmez diye.


Ve elbette onlara "Delilinizi getirin" diyeceğiz.

delilin ne oldugunu bilene getirin denir
kitap acmamis okumamis ne diyor diye bakmamis hadisi kavrayamamis birine delil getir demek absurt bi durum olur.
yani yogurt kabina biber eken falanca teyze
oy atarak muslumanca zafer kazanacagini düşünürken ondan delil beklemek manasizdir.

Bu o insanların problemidir.Allah Kur'anı ve peygamberini göndermiş.Bu insanlar merak edip bir defa bile Rabbim ne demiş bana emretmiş diye merak etmeyen insanlar.Bir dostun sana yabancı bir dilde mektup yollasa hemen merak edip bir çevirmen bulup o metni çevirtip anlamaya çalışıyorsun.Ama ne gariptir ki iş alemlerin Rabbi olan Allah'ın kelamını okumaya,öğrenmeye gelince çoğu insan ömründe en azından bir defa bile başından sonuna Kur'anın mealini okumamış.Allah'ın kelamını dilleriyle söylemeselerde sırtlarının arkasına atmışlar.Veya çoğu kendine müslüman diyen bir çoğu kişi okul hayatı boyunca yüzlerce belki binlerce kitapı okuyup bitiriyor ama Allah'ın kelamını mealiyle okumuyor.Allah herkesi tek tek bu kitaptan hesaba çekecektir.

Senin bahsettigin hedef kitle daha genc nesil
ben daha cok orta yas ve uzerine gore yorumladim. ve ona gore orneklendirdim.

bahsettigin hedef kitleden istedigin kadar delil vs istersin onda bir sorun yok.

lakin benim bahsettigim kitlenin cocuklari ki cocuk derken simdi yetiskin oluyorlar tabi siyasal islam ile artik baska bir boyuta evrilip aile,yasayis, particilik, kutuplasma vs iyice bozulduğundan ve bu şekilde yetisti.

dunya sisteminin yozlasma politakasinin da getirisi( dinsizlik) ile cok bilgi,cok okuma, sifir yaşayış ,cok bilmeden dolayi da sacma bir ozguven patlamasi hasil oldu.
hatta en absurtu lgbt mi onlarda insan canim evresine gecilip
kendi ulkemizde atatukcu ama dindarim türleri yayilim gostermeye basladi.

ben cok onceden buraya bir ornek yazmistim
kursa gidiyodum osmanlica icin.
hoca harfleri tanimayanlar elif ba alsinlar dediydi
bir hafta sonra 3 kadin dedi ki
hocam biz millet kutuphanesine gittik elif ba bulamadik. kitabi nerden temin edicez dediydi. şok olmustum.:D




İzzet Allahın,resulünün ve müminlerindir.Küfür,şirk ve hurafeler,sapık yollar zelildir,zelil olmaya mahkumdur.Bizde bunları dillerimizle,canlarımızla,mallarımızla zelil etmeye onları ifşa etmeye insanları hakka çağırmaya devam edeceğiz.Bu sizin zorunuza gittiyse o sizin probleminiz.

sen kendi ailen, akrabalarin, cevren arkadaslarin vs elbette onlarin seviyelerine kultur yapisina gore, geleneksel bagi ve egitim seviyesine gore izahini yapar nasihatini edersin. ama dogru dil ve dogru zamanla.

ek olarak da konu benim sahsimla alakali degil zoruma niye gitsin ve bu hiddet de manasiz savas ilan edecegin kisi ben degilim onu dogru kanalize et bence.abla tavsiyesi:D

yani sende kolayini bulmusun
o onun prolemi
bu senin problemin
şu onlarin problemi
ne haliniz varsa gorun diyon adeta
yani bir bebişin konusmayi sökmesi bile 2 yil surer
6 aylik cocuga konusaydin o zaman benim problemim degil demek gibi bu:D

@Hanbeliyye guzel yorumlamis bence konuyu.
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
yani sende kolayini bulmusun
o onun prolemi
bu senin problemin
şu onlarin problemi
ne haliniz varsa gorun diyon adeta
yani bir bebişin konusmayi sökmesi bile 2 yil surer
6 aylik cocuga konusaydin o zaman benim problemim degil demek gibi bu
Yazdığım şeylerle ne alakası var bunun.Üniversite de yıllardır tebliğ etmediğim insan kalmadı desem yeridir.Onlarca üniversite arkadaşımı da döndürmeye vesile oldum.Tabi hidayet Allah'tandır.Hatta bunların arasında camide tanıştığım 80 küsür yaşındaki bir amca bile var.Adam hiçte öyle inat etmedi.Uzun uzun tatlı dille anlatınca "samimi insanlar" dönüyor.Ama şeyhlerini putlaştıran adamlara ne anlatsan boş.Bu adamlar şeyhleriniz sözlerine verdikleri değerin onda birini dilleriyle söylemeselerde Allahın kelamına, peygamberin sünnetine vermiyorlar.


Bu sizin zorunuza gittiyse o sizin probleminiz
Burda ki kastım sizin forumdaki daha önceki yazılarınızda ve bana cevap olarak yazdığınız en baştaki yazındanıda "ya bunlar cahil kalmışlar kimisi delil nedir bilmez" buna benzer bir söylemle bu insanların sanki cahil olmaları olağan bir şeymiş gibi anlatmanız ve bu cehaleti ne kadar tasvip etmesenizde bu cahilleri korur gibi bir tavrınız var.Sitemim bu yüzdendi.
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Tam olarak bundan bahsediyorum bende iste. Karşımızdaki insanin seviyesine göre anlatım olmak durumunda.
delil getir hadi bakalim dendiğinde
muge anli programini izleyip polisiye/ cinayet delili gibi algisi olana delil getir denmez. zira tam olarak delinin ne oldugunu bilmez.kisi kulaktan ogreniyor edindigi bilgileri falanca hoca salliyorum nihat hatipoglu şöyle dedi diye öğreniyor.

ve yahut bir cemaate bagli ise
iskender pasaya baglidir, aziz mahmut hudayiye baglidir, cubbeliye baglidir, topbaşa bağlıdır, vs o kadar çok ki. o vakit de devreye hocalari cemaatleri gelir ve ne derlerse odur. mevzu onlara kapalidir. milliyetci gelenekçi aileden aile aktarim. kendi ders orgusu ve sohbetlerine göre isler.
ya da ailesinden ne gorduyse odur fazlasi zarardir cunku falancanin oglu kizi bir cemaate girmis baslarina şöyle böyle olaylar gelmiştir.



iste yukarda izah etmeye calistigim bi kac ornek uzerine ki daha da cogaltilabilir
kaliplari yikmak zordur. dedigin uzere nezaketle tavizsiz ama daimi yaşayarak ve yaşatarak nasihat verme devam edilir.
bu yuzden dedim 23 yillik inşa 1 diyalogla halledilmez diye.




delilin ne oldugunu bilene getirin denir
kitap acmamis okumamis ne diyor diye bakmamis hadisi kavrayamamis birine delil getir demek absurt bi durum olur.
yani yogurt kabina biber eken falanca teyze
oy atarak muslumanca zafer kazanacagini düşünürken ondan delil beklemek manasizdir.



Senin bahsettigin hedef kitle daha genc nesil
ben daha cok orta yas ve uzerine gore yorumladim. ve ona gore orneklendirdim.

bahsettigin hedef kitleden istedigin kadar delil vs istersin onda bir sorun yok.

lakin benim bahsettigim kitlenin cocuklari ki cocuk derken simdi yetiskin oluyorlar tabi siyasal islam ile artik baska bir boyuta evrilip aile,yasayis, particilik, kutuplasma vs iyice bozulduğundan ve bu şekilde yetisti.

dunya sisteminin yozlasma politakasinin da getirisi( dinsizlik) ile cok bilgi,cok okuma, sifir yaşayış ,cok bilmeden dolayi da sacma bir ozguven patlamasi hasil oldu.
hatta en absurtu lgbt mi onlarda insan canim evresine gecilip
kendi ulkemizde atatukcu ama dindarim türleri yayilim gostermeye basladi.

ben cok onceden buraya bir ornek yazmistim
kursa gidiyodum osmanlica icin.
hoca harfleri tanimayanlar elif ba alsinlar dediydi
bir hafta sonra 3 kadin dedi ki
hocam biz millet kutuphanesine gittik elif ba bulamadik. kitabi nerden temin edicez dediydi. şok olmustum.:D






sen kendi ailen, akrabalarin, cevren arkadaslarin vs elbette onlarin seviyelerine kultur yapisina gore, geleneksel bagi ve egitim seviyesine gore izahini yapar nasihatini edersin. ama dogru dil ve dogru zamanla.

ek olarak da konu benim sahsimla alakali degil zoruma niye gitsin ve bu hiddet de manasiz savas ilan edecegin kisi ben degilim onu dogru kanalize et bence.abla tavsiyesi:D

yani sende kolayini bulmusun
o onun prolemi
bu senin problemin
şu onlarin problemi
ne haliniz varsa gorun diyon adeta
yani bir bebişin konusmayi sökmesi bile 2 yil surer
6 aylik cocuga konusaydin o zaman benim problemim degil demek gibi bu:D

@Hanbeliyye guzel yorumlamis bence konuyu.
Katılıyorum. @Akansu55 kardeşte muhtemelen bunca ilimden bihaber, oy vererek İslâm'a zafer getireceğini sanan falanca teyze neden gençliğinde Allah'ın kitabını açıp okumadı? Neden gençliğinde başka şeylerle uğraşacağına en azından bir meal bulup okumadı? diye soruyor doğru anladıysam. Son cümlesi biraz fevri olmuş.

Yani bu teyze dağda insanlardan uzakta yaşamıyor. Allah'ın Kitabı ve Rasûlünden de haberdar ama buna rağmen, ilmi elde etme imkânı olmasına rağmen bilerek cehaleti seçtiyse zaten onun için cehalet mazaret olmaz. Delil/davet ona ulaşmış, okuyabilme imkânı vardı ama o okumamayı seçti ve başka şeylerle vaktini harcadı.

İnsanlar yaşlandıkça onlara laf atmak daha zor olur. Senelerdir kafasında bildiği ve içinde bulunduğu bir hayat tarzı var ve senin 50 senedir üzerinde bulunduğun her şey batıldır, diyorsun. Yani Allah'ın direkt hidayet bahşettiği hariç "Haa, tamam o zaman" diyerek ilk davette kabul etmeyebilir."
Bu yüzden "Ağaç yaşken eğilir." diye bir söz var. O yüzden tek davette rest çekip iş bitirilmez tabii ki. Yaşlısıyla genciyle Rasulullahﷺ onca sene uğraştıysa bizim tek davette işi bitireceğimizi sanmamız abes olur.

Yani sözün özü, tabii ki davet yaparken muhattabımızın seviyesini de gözeterek ona uygun bir şekilde, uygun bir davet yapmamız en doğrusu. Şeyh Muhammed bin Abdulvahhab -Allah ona rahmet etsin- bu konuyu güzel izah ediyordu. Davet konusu dikkat ve usûl gerektiren bir konu. Allah muhafaza muhattabımız bizim hatamız veya yanlış üslubumuzdan dolayı dine karşı tavır olursa bu gerçekten büyük bir vebaldir. Yanlış üslub, doğru sözün celladıdır.
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
delilin ne oldugunu bilene getirin denir
kitap acmamis okumamis ne diyor diye bakmamis hadisi kavrayamamis birine delil getir demek absurt bi durum olur.
yani yogurt kabina biber eken falanca teyze
oy atarak muslumanca zafer kazanacagini düşünürken ondan delil beklemek manasizdir.
Hayır. Mekkeli müşrikler uluhiyyet/ilahlık özelliklerinin bir taşın(putun) içine girebileceğine inanıyorlardı. "Allah yarattı, rızık veriyor iyi hoş ama Allah bizim yönetimimize karışmasın. Biz ticaretimizi, hukuğumuzu, adaletimizi vs... kendimiz yaparız. Allah karışmasın bizim işimize" diyorlardı.

İşte bu yüzden Kur'ân başından sonuna kadar diyor ki, Siz Allah'ın yönetimde hakkı olmayacağını neye dayanarak iddia ediyorsunuz? Böyle bir şeyi iddia etmeniz Allah için bir eksiklik olmuş olmaz mı? O yaratan, yaratmayı sürdüren ve mutlak hüküm ve hikmet sahibi olandır, diyor.

Eğer Allah'ın hüküm veremeyeceğini iddia ediyorsanız deliliniz nedir? Siz hepiniz insansınız. Birbirinizden bir üstünlüğünüz yok. X kişisi de insan, Y kişisi de insan. X kişisinin koyduğu kanunu, Y kişisi neden kabul etsin? İnsan hüküm koyamaz, insana hükmü ondan daha üstün olan koyar, diyor.

Kendilerine ilahlık vasfettiğiniz taşların ilah olduğuna dair deliliniz nedir? Allah onlara bir delil mi indirmiştir, yoksa onlar atalarınızın taktığı boş sözlerden mi ibarettir? diyor.

Velhasıl bizim zamanımızın insanları 90 sene önce ölüp kemikleri yok olmuş, cehennem odunu olmuş birinin koyduğu hükümleri kabul ediyorsa bizde ona sorarız "Sen neden kendin gibi bir insanın koymuş olduğu hükmü kabul ediyorsun? Delilin nedir?" deriz. O da insan, sen de insansın. Sen onun hükmünü kabul ettiğine göre demek ki, sen onu kendinden üstün, kanun koyucu olarak görüyorsun, yani ona ilahlık vasfediyorsun, deriz. Yani burada ayet, hadis bilmesine gerek yok.

Eğer ki aklı varsa insan=insan olduğunu insan<ilah olduğunu anlayabilir.
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi
Yazdığım şeylerle ne alakası var bunun.Üniversite de yıllardır tebliğ etmediğim insan kalmadı desem yeridir.Onlarca üniversite arkadaşımı da döndürmeye vesile oldum.Tabi hidayet Allah'tandır.Hatta bunların arasında camide tanıştığım 80 küsür yaşındaki bir amca bile var.Adam hiçte öyle inat etmedi.Uzun uzun tatlı dille anlatınca "samimi insanlar" dönüyor.Ama şeyhlerini putlaştıran adamlara ne anlatsan boş.Bu adamlar şeyhleriniz sözlerine verdikleri değerin onda birini dilleriyle söylemeselerde Allahın kelamına, peygamberin sünnetine vermiyorlar.

yanina gulucuk koydum yav gerginlik olmasın diye latife o. 2 dir benim problemim degil dediginden mütevellit.

Ne guzel iste. Allah senden razi olsun bir suru insanin hidayete ermesine vesile olmuşsun. ama ne demissin "tatli dille, uzun uzun" anlatmissin.misal yasli amcanin da kalbi ısınmış ne güzel bir durum.Nihayetinde dediğin gibi hidayet Allah'tan. bazen bir anda oluverir bazende uzun surecli olabilir. onemli olan gercekten soran eden merak eden ya bu nasil oluyor hatta yer yer itiraz edenler icin da bu tatli dil ve anlatimin daimligi.
benim itirazim yukarda baska bir arkadasa tavsiye verirken kurmuş oldugun diyalog örneği idi. yani bu diyalog herkese tutmaz kitleyi tam olarak anlamak lazim demek istedim.


Burda ki kastım sizin forumdaki daha önceki yazılarınızda ve bana cevap olarak yazdığınız en baştaki yazındanıda "ya bunlar cahil kalmışlar kimisi delil nedir bilmez" buna benzer bir söylemle bu insanların sanki cahil olmaları olağan bir şeymiş gibi anlatmanız ve bu cehaleti ne kadar tasvip etmesenizde bu cahilleri korur gibi bir tavrınız var.Sitemim bu yüzdendi.

iyi de bunda sitem edecek bir durum yok.
kaldi ki korumuyorum sadece profil cikartiyorum
konu icerigi oy meselesi oldugu icin bunun izahi ve kabulu problematik diyorum.
yakin tarihin etkileri hala devam etmekte.bunlari yok sayamazsin ki.
60 larda islamin siyasallamasi buralarda basliyor. dogru analiz yapmadan davet metodunu nasil gelistireceksin.
nerde gordum 55 alim mi ne oy verin mi ne demiş misal. bitti gitti iste. o kisilerin bir kismi icin delilin bir onemi kalmiyor.
ve yine bu kitlenin icindeki 55 60 yas uzeri sinif icin de delil nedir bilmez diyorum.
o kisinin delili falanca hocadir.


Katılıyorum. @Akansu55 kardeşte muhtemelen bunca ilimden bihaber, oy vererek İslâm'a zafer getireceğini sanan falanca teyze neden gençliğinde Allah'ın kitabını açıp okumadı? Neden gençliğinde başka şeylerle uğraşacağına en azından bir meal bulup okumadı? diye soruyor doğru anladıysam. Son cümlesi biraz fevri olmuş.

Yani bu teyze dağda insanlardan uzakta yaşamıyor. Allah'ın Kitabı ve Rasûlünden de haberdar ama buna rağmen, ilmi elde etme imkânı olmasına rağmen bilerek cehaleti seçtiyse zaten onun için cehalet mazaret olmaz. Delil/davet ona ulaşmış, okuyabilme imkânı vardı ama o okumamayı seçti ve başka şeylerle vaktini harcadı.

İnsanlar yaşlandıkça onlara laf atmak daha zor olur. Senelerdir kafasında bildiği ve içinde bulunduğu bir hayat tarzı var ve senin 50 senedir üzerinde bulunduğun her şey batıldır, diyorsun. Yani Allah'ın direkt hidayet bahşettiği hariç "Haa, tamam o zaman" diyerek ilk davette kabul etmeyebilir."
Bu yüzden "Ağaç yaşken eğilir." diye bir söz var. O yüzden tek davette rest çekip iş bitirilmez tabii ki. Yaşlısıyla genciyle Rasulullahﷺ onca sene uğraştıysa bizim tek davette işi bitireceğimizi sanmamız abes olur.

Yani sözün özü, tabii ki davet yaparken muhattabımızın seviyesini de gözeterek ona uygun bir şekilde, uygun bir davet yapmamız en doğrusu. Şeyh Muhammed bin Abdulvahhab -Allah ona rahmet etsin- bu konuyu güzel izah ediyordu. Davet konusu dikkat ve usûl gerektiren bir konu. Allah muhafaza muhattabımız bizim hatamız veya yanlış üslubumuzdan dolayı dine karşı tavır olursa bu gerçekten büyük bir vebaldir. Yanlış üslub, doğru sözün celladıdır.

fevriligi gencligindendir bir sey olmaz:D
adini sitemkar akinsu 55 yapsin

gencliginde bulundugu koyde okuma yazma oranı nedir ki meal bulup okusun.
koy evinde duvara asili kurani bulursun kac kisi kuran okumasini bilir. ki kaldi ki meal okuyacak? milleti sapka icin astilar yahu.Kuranlarin topragin altina saklanmasi masal degil ki. neslin nasil dejenere oldugu atlanilmamali
ismek kuran okumayi ogretme kurslari acmisti bi ara hala var mi bilmiyorum. yada camilerde okumaya 50 yasindan sonra ogrenmeye gelen teyzelerle dolu. 70 lik teyzeler bile var.
dagda bahce bayirda iş gucu olan teyzenin yoklukla yoksunlukla savasi varken kitap mi gormus meal okusun kardesim. cocuklari oy ver diyecek ve verecek. akinsunun izah etmeye calistigi buysa donemi de isin icine katarak aciklamali. yoksa anlamiyorum ben acikcasi.

..

ama iste mesela kulturel olarak aile icinde egitim verilmisse pratik okuma yazma / Kuran okuma vs 60 yasinda da olsa bu teyzeye dersin meal okuyabilirdi diye.



Hayır. Mekkeli müşrikler uluhiyyet/ilahlık özelliklerinin bir taşın(putun) içine girebileceğine inanıyorlardı. "Allah yarattı, rızık veriyor iyi hoş ama Allah bizim yönetimimize karışmasın. Biz ticaretimizi, hukuğumuzu, adaletimizi vs... kendimiz yaparız. Allah karışmasın bizim işimize" diyorlardı.

İşte bu yüzden Kur'ân başından sonuna kadar diyor ki, Siz Allah'ın yönetimde hakkı olmayacağını neye dayanarak iddia ediyorsunuz? Böyle bir şeyi iddia etmeniz Allah için bir eksiklik olmuş olmaz mı? O yaratan, yaratmayı sürdüren ve mutlak hüküm ve hikmet sahibi olandır, diyor.

Eğer Allah'ın hüküm veremeyeceğini iddia ediyorsanız deliliniz nedir? Siz hepiniz insansınız. Birbirinizden bir üstünlüğünüz yok. X kişisi de insan, Y kişisi de insan. X kişisinin koyduğu kanunu, Y kişisi neden kabul etsin? İnsan hüküm koyamaz, insana hükmü ondan daha üstün olan koyar, diyor.

Kendilerine ilahlık vasfettiğiniz taşların ilah olduğuna dair deliliniz nedir? Allah onlara bir delil mi indirmiştir, yoksa onlar atalarınızın taktığı boş sözlerden mi ibarettir? diyor.

Velhasıl bizim zamanımızın insanları 90 sene önce ölüp kemikleri yok olmuş, cehennem odunu olmuş birinin koyduğu hükümleri kabul ediyorsa bizde ona sorarız "Sen neden kendin gibi bir insanın koymuş olduğu hükmü kabul ediyorsun? Delilin nedir?" deriz. O da insan, sen de insansın. Sen onun hükmünü kabul ettiğine göre demek ki, sen onu kendinden üstün, kanun koyucu olarak görüyorsun, yani ona ilahlık vasfediyorsun, deriz. Yani burada ayet, hadis bilmesine gerek yok.

Eğer ki aklı varsa insan=insan olduğunu insan<ilah olduğunu anlayabilir.

iste senin ilk yorumundaki gibi daha basite indirgenip anlatilirsa ben bunlardan dolayi oy kullanmiyorum diye mesela ben o kisilerin de en basta cekimser ama sonrasinda da duzen icinde olmak istemeyecegine inaniyorum.

cunku ben oyle diyorum oy kullanmama sebebimi. karsimdaki de ilk basta haklisin diyor sonra siyaset uzerinden elestirilerini yapmaya basliyor bazisi arada kaliyor bazisi da bende bu duzende olmak istemiyorum diyebiliyor. ama radikal partileşmiş olanlarla acikcasi hic muhattap olmuyorum.
misal buraya yazarken bir yandan bi arkadas aradi ortak arkadaslarimiz var, biri sey diye aramis onu,
yusa tepesine cikmislar asiri kalabalikmis oy icin dua edeceklermis. delirmişler diyor:Dmesela bu kafaya zerre bir sey anlatmam uğraşmam yani.
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
yusa tepesine cikmislar asiri kalabalikmis oy icin dua edeceklermis. delirmişler diyor:Dmesela bu kafaya zerre bir sey anlatmam uğraşmam yani.
Allah subhanehu ve teala bunlara akıl versin. Gerçekten acayip bir nesil.


nerde gordum 55 alim mi ne oy verin mi ne demiş misal. bitti gitti iste. o kisilerin bir kismi icin delilin bir onemi kalmiyor.
ve yine bu kitlenin icindeki 55 60 yas uzeri sinif icin de delil nedir bilmez diyorum.
o kisinin delili falanca hocadir.


Bir kısmına hidayet verdi, bir kısmına da sapıklık hak oldu. (Çünkü) onlar, Allah’ı bırakıp şeytanları dost edindiler ve doğru yolda olduklarını sanıyorlar.


(A'râf, 30)



Onlara: “Allah’ın indirdiğine uyun.” denildiği zaman: “(Hayır,) bilakis biz, babalarımızı üzerine bulduğumuza uyarız.” derler. Babaları hiçbir şey akletmemiş ve doğru yolu bulamamış olsalar bile mi?


(Bakara 170)


Bu âyet-i kerîmeler, Peygamberimiz’in yahudileri İslâm’a davet edip Allah’ın azabından sakındırdığı vakit onlardan bazılarının: “Biz, babalarımızı hangi yol üzere bulduysak ona uyarız. Çünkü onlar bizden daha âlim ve daha hayırlı idiler” demeleri üzerine inmiştir.


(Taberî, Câmi‘u’l-beyân, II, 107-108)


Bu ayetler günümüz insanlarını ne kadar da betimliyor.Bizim toplumda tıpkı yahudilerin dediği gibi "alimlerimiz,şeyhlerimiz bizden daha alim ve daha hayırlıdır" diyorlar.Araf 30'da da belirtildiği üzere kendilerinin doğru yolda olduklarını sanıyorlar.Tarih tekerrür ediyor.Bir zaman peygamber onları davet ettiklerinde ne demişlerse şimdi de aynı,değişen hiç bir şey yok.

Peygambere bir sürü iftira attılar.Aynısı bizde de oluyor.Bizim gibilere "vahhabi,tekfirci,harici" vb.söylemlerle bir sürü iftira atarak kendi hocalarının Allah dostu olduklarını,ehli sünnet üzere olduklarını söylüyorlar.Ama bu onları kurtarıyor mu?Elbette ki hayır.Yahudileri kurtarmayan söylemler bunları da kurtarmıyor.

Sizin kâfirleriniz onlardan daha mı hayırlıdır? Yoksa sizin için Kitaplarda (azaptan kurtulacağınıza dair) bir beraat (belgesi mi) var?

(54/Kamer, 43)


Açık olan şirklerde zaten kurtarmıyor.Oy mevzusu ise muamma.Ben yine de hüccet götürmeden oy verenleri tekfir etmiyorum.Çünkü mesele diğer büyük şirklere göre kapalı.Ama hücceti delillerle ve detaylıca anlattıktan sonra benim şeyhim,hocam böyle dedi ona güvenip ondan dolayı oy veriyorum derse o saatten sonra da tekfir ediyorum.Yahudileri bu söylemler kurtarmadı,bunları da kurtarmayacak.

"Bu sizin zorunuza gittiyse o sizin probleminiz" burda yanlış bir söz kullanmıştım.Hakkını helal et abla.
 
Son düzenleme:
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi
Allah subhanehu ve teala bunlara akıl versin. Gerçekten acayip bir nesil.





Bir kısmına hidayet verdi, bir kısmına da sapıklık hak oldu. (Çünkü) onlar, Allah’ı bırakıp şeytanları dost edindiler ve doğru yolda olduklarını sanıyorlar.


(A'râf, 30)



Onlara: “Allah’ın indirdiğine uyun.” denildiği zaman: “(Hayır,) bilakis biz, babalarımızı üzerine bulduğumuza uyarız.” derler. Babaları hiçbir şey akletmemiş ve doğru yolu bulamamış olsalar bile mi?


(Bakara 170)


Bu âyet-i kerîmeler, Peygamberimiz’in yahudileri İslâm’a davet edip Allah’ın azabından sakındırdığı vakit onlardan bazılarının: “Biz, babalarımızı hangi yol üzere bulduysak ona uyarız. Çünkü onlar bizden daha âlim ve daha hayırlı idiler” demeleri üzerine inmiştir.


(Taberî, Câmi‘u’l-beyân, II, 107-108)


Bu ayetler günümüz insanlarını ne kadar da betimliyor.Bizim toplumda tıpkı yahudilerin dediği gibi "alimlerimiz,şeyhlerimiz bizden daha alim ve daha hayırlıdır" diyorlar.Araf 30'da da belirtildiği üzere kendilerinin doğru yolda olduklarını sanıyorlar.Tarih tekerrür ediyor.Bir zaman peygamber onları davet ettiklerinde ne demişlerse şimdi de aynı,değişen hiç bir şey yok.

Peygambere bir sürü iftira attılar.Aynısı bizde de oluyor.Bizim gibilere "vahhabi,tekfirci,harici" vb.söylemlerle bir sürü iftira atarak kendi hocalarının Allah dostu olduklarını,ehli sünnet üzere olduklarını söylüyorlar.Ama bu onları kurtarıyor mu?Elbette ki hayır.Yahudileri kurtarmayan söylemler bunları da kurtarmıyor.

Sizin kâfirleriniz onlardan daha mı hayırlıdır? Yoksa sizin için Kitaplarda (azaptan kurtulacağınıza dair) bir beraat (belgesi mi) var?

(54/Kamer, 43)


Açık olan şirklerde zaten kurtarmıyor.Oy mevzusu ise muamma.Ben yine de hüccet götürmeden oy verenleri tekfir etmiyorum.Çünkü mesele diğer büyük şirklere göre kapalı.Ama hücceti delillerle ve detaylıca anlattıktan sonra benim şeyhim,hocam böyle dedi ona güvenip ondan dolayı oy veriyorum derse o saatten sonra da tekfir ediyorum.Yahudileri bu söylemler kurtarmadı,bunları da kurtarmayacak.

"Bu sizin zorunuza gittiyse o sizin probleminiz" burda yanlış bir söz kullanmıştım.Hakkını helal et abla.

Estağfurullah sorun yok
 
Hakka-Davet Çevrimdışı

Hakka-Davet

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamın aleyküm...
Ben bu sistemde oy kullanmıyorum ve hepsi İslamın vermiş olduğu hüküm ile aynı gözümde TAĞUT fakat chp zihniyeti iktidara gelmesin diye içimden akp kazanır umarım kötünün iyisi onlar diyorum bunun hükmü nedir..? cevaplarsanız çok memnun olurum..
 
K Çevrimdışı

kalbin

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Tevhidi, şirki, küfürü, tağutu tam olarak anlamayan birine demokrasi şirktir oy vermek şirke girer deyince hemen açıklamaya geçiyorlar. Önce tevhidi anlaşılması lazım ve tağutun şirkin bilinmesi gerekir. ondan sonra zaten oy kullanmaz kişi.

ALlah en iyisini bilir.
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamın aleyküm...
Ben bu sistemde oy kullanmıyorum ve hepsi İslamın vermiş olduğu hüküm ile aynı gözümde TAĞUT fakat chp zihniyeti iktidara gelmesin diye içimden akp kazanır umarım kötünün iyisi onlar diyorum bunun hükmü nedir..? cevaplarsanız çok memnun olurum..

Aleykum selam ve rahmetullahi ve berakatuh:

Yani onlara karşı olan kin ve nefretiniz kaybolmadığı müddetçe (.......Bizimle sizin aranızda, tek olan Allah’a iman edinceye kadar, ebedî bir düşmanlık ve ebedî bir kin baş göstermiştir....... Mümtehine 4)
bunda bir problem olmadığını düşünüyorum.Çünkü kafir ve müşrikler de kısım kısımdır.

Allah, sizinle dininizden dolayı savaşmamış ve sizi yurtlarınızdan çıkarmamış olanlara, iyilik yapmanızı ve adaletli davranmanızı yasaklamaz. Çünkü Allah, adaletli olanları sever.
(Mümtehine, 8)

İçlerinden zalim olanlar hariç, Ehl-i Kitap’la ancak en güzel üslupla tartışın......
(Abkebut 64)

Bu ayetlerde onlarında kısım kısım olduğu net bir şekilde görülüyor.Kimisi insanlara zulmediyor,dine açıktan savaş açmış,kimide bu şekil zulmetmiyor veya diğerine oranla dine daha az tahribat veriyor olabilir elbetteki bunlar da aynı kefede değildir.Sonuçta cehennemde de kafiler kısım kısımdır.

Sorunuza bir örnek verecek olursam da sahabe döneminde rumlar ile perslerin savaşında müslümanlar kitap ehlinden olan rumların galip gelmesini istiyordu.Rumlar kazanınca da sevindiler.

Sonuç itibariyle kalbinizden böyle bir düşüncenin geçmiş olmasında bir problem olmaz inşaAllah.Ama bu durum ilerde bunlara karşı sevgiye yol açmasın.Bir an bile bu din düşmanlarına karşı kin ve nefretimizin kaybolmaması gerekir.

En doğrusunu Allah bilir.
 
Üst Ana Sayfa Alt