Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İsrailiyyat Meselesi

I Çevrimdışı

islami bilgiler

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
بســـم الله الرحمن الرحيم


İsrailiyyat Meselesi


Bazı kimseler gerek Beytül Mukaddes ve gerekse Şam dolaylarında bulunan diğer bazı ziyaret yerlerini n faziletle rini anlatan çeşitli eserler yazdılar. Bu eserlerde bazan doğrudan doğruya yahudi ve hristiyan lardan sağlanan ve kimi zaman da yahudi ve hristiyan lardan yararlanmış kimselerd en alman bilgilere dayanılmıştır.

Oysa müslümanlara dinlerini bu tür bilgi kaynaklarına dayandırmak helâl kılınmamıştır.

Bu tür İsrail masallarında (İsrailiyat) rivayetle rine en çok yer verilen şahsiyet Kaabul Ahbar'dır. Özellikle Şam yöresinin alimleri ondan çok sayıda İsrail masalı nakletmişlerdir. Oysa Muaviye onun hakkında:

“Yahudi ve hristiyan larla ilgili, Kaab kadar bilgi veren başka bir kimse görmedik. Gerçi zaman zaman yalan söylediğini de tespit ettik” diyor. (Buhari, k. İ'tisam, bab, Rasûlüllah'ın “Kitablı”lara bir şey sormayın hadisi, H. 7361.)

Bunun yanında Buhari'nin yer verdiği bir hadise göre Peygamber imiz bu konuda şu ilkeyi getirmiştir.

“Yahudi ve hristiyan lar size her hangi bir konuda bir şey anlattıkları zaman onları ne onaylayınız ve nede yalanlayınız. Çünkü ya size asılsız bir şey söylerler de onu onaylamış veya doğru bir şey söylerlerde onu yalanlamış olursunuz .”

(Ahmed, Müsned, c. 4, s. 136; Ebu Davud, k. İlim, bab, Kitablılardan hadis naklinde bulunmak, H. 3644; Buhari bu hadisi şu kelimeler le kaydetmiş: “Kitablıların söylediklerini ne doğrulayın ne de yalanlayın; deyin ki biz, Allah'a ve O'nun indirdikl erine inandık...” K. Tefsir, bab, 11, H. 4485.)

Şimdi şaşılacak bir noktaya değineceğim. Bir bu doğrudan doğruya Allah tarafından korunup kayırılan şeriatı ve bir de “Eğrilik üzerinde asla bir araya gelemeyec eği” müjdelenmiş olan şu saf ümmeti düşününüz.

İşte bu ümmetin ilmi geleneğine göre Ata b. Ebu Rebah, Hasan-ı Basrî ve Ebu Aliye gibi tabiinden (ikinci kuşaktan) olan seçkin İslâm alimleri ve büyük din alimleri Peygamber Efendimiz den bir hadis naklettik lerinde hadis alimleri bu hadisin rivayet zincirini n halkalarını didik didik incelerle r. Bu inceleme sonunda kimi hadis uzmanı elindeki hadisin rivayet zincirini n halkalarını doğrudan doğruya reddeder, kimi şartlı olarak kabul eder ve kimisi de Said b. Museyyeb, İbrahim Nehaî ve Muhammed b. Şirin gibi sadece güvenilir rivayet halkalarından hadis nakleden şahsiyetlerle Ebu Aliye ve Hasan-ı Basri gibi ara sıra güvenilir olmayan halkalard an da hadis naklettiği görülen şahsiyetleri biribirin den kesinlikl e ayırır.

Oysa bu şahsiyetler ile Peygamber imiz arasında bir, iki, bilemedin iz üç kişi vardır. Zamanımızda yazılan kitaplard a görülen ve yazarı tarafından Mürsel (rivayet zincirli) oldukları bildirile n hadislere gelince hadis uzmanlarının görüş birliği ile belirttik lerine göre bu hadisleri n sahih olduklarına hükmedilebilmesi için mutlaka sırf sahih hadisleri naklettik leri bilinen alimlerde n alınmış olmaları gerekir, Buhari gibi.

Bilindiği gibi gök kubbe altında Kur'an'dan sonra Buhari gibi sağlam ve güvenilir bir başka kitâb yoktur.
 
Üst Ana Sayfa Alt