Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kafire Hocam Diye Hitab Etmek Caiz mi?

Mustafa Balcı Çevrimdışı

Mustafa Balcı

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Selamün Aleyküm 2 sorum olacak

1. Kafir olduğu bilinen bir öğretmene hitab gereği ''hocam'' demek caiz midir ?
buradaki cümle ile bir bağlantısı varmıdır : Kâfire hürmet ederek üstadım demek küfür olur.

2. Şirk Küfür müdür yoksa Büyük Günahlardan mıdır?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Selamün Aleyküm 2 sorum olacak

1. Kafir olduğu bilinen bir öğretmene hitab gereği ''hocam'' demek caiz midir ?
buradaki cümle ile bir bağlantısı varmıdır : Kâfire hürmet ederek üstadım demek küfür olur.

2. Şirk Küfür müdür yoksa Büyük Günahlardan mıdır?

Âleykum selam we rahmetullah;


Günümüzde , küfür diyarlarının cahiliyye kültürünün etkisiyle dejenere ettiği tahrif edilmiş İslami kavramlardan biri de "hoca, ustaz" sıfatıdır.
Muslumanlardan olup ilim sahibi bir muâllime, talebeleri, öğrencileri tarafından ismi yerine saygı ve hurmet kastıyla hoca, ustaz diyerek hitab edilmesi mendubdur.
Kâfir olduğu bilinen bir kimseye, "ilim sahibi musluman öğretmen, muâllim" anlamında ve kastıyla "hocam" sıfatı vererek hitab etmek, hocam demek câiz değildir.

Fakat, toplumların yozlaşan İslami kültürleri gereğince örfen veya yaygınlıktan dolayı ağız alışkanlığından ötürü kendisinin o konudaki öğretmenine, İslam'daki musluman âlimi kastedmeden "hocam" demesinin câiz olmasa da, bilinçli olarak kâfire musluman demiş gibi kufur olmayacağı kanaatindeyim. Her ne kadar bu çizgilerde kalan bir hitab kişiyi İslam milletinden çıkarmasada, şuurlu muslumanların bu tür kişilere hurmet, saygı ve tâzim içeren bu tür sıfatları vermekten ictinab etmeleri gerekir.



"Tazim (hurmet) edilmesi emredileni tahkir (aşağılamak) ve tahkir edilmesi emredileni de tâzim etmek küfürdür." (Birgivi vasiyetnamesi şerhi)
"Munafık (ve her çeşit kâfir) ile konuşurken, efendim demeyin" buyuruldu. Zâlime, kâfire hurmet etmek, saygıyla selam vermek, üstadım demek, küfür olur. (Berika)



İlgili konu:

Kafirin Elini Öpmenin Hükmü Nedir?

Çözüldü - Kafirin Elini Öpmenin Hükmü Nedir?

Kafirden Nefret Etmenin Ölçüsü Nedir?
Çözüldü - Kafirden Nefret Etmenin Ölçüsü Nedir?

Şirk Küfür mü, Yoksa Büyük Günah mıdır?
Çözüldü - Şirk Küfür mü, Yoksa Büyük Günah mıdır?
 
K Çevrimdışı

Kafası Karışık

Üye
İslam-TR Üyesi
"Tazim (hurmet) edilmesi emredileni tahkir (aşağılamak) ve tahkir edilmesi emredileni de tâzim etmek küfürdür." (Birgivi vasiyetnamesi şerhi)
"Munafık (ve her çeşit kâfir) ile konuşurken, efendim demeyin" buyuruldu. Zâlime, kâfire hurmet etmek, saygıyla selam vermek, üstadım demek, küfür olur. (Berika)
Allah'ın emrini yerini getirmeyen kimse kâfir olur mu? Mesela Hanefî mezhebine göre namazın farz olduğuna inanmakla birlikte namaz kılmayanın günahkâr olduğu fakat kâfir olmadığı söyleniyor. Hürmet edilmesi emredileni tahkir etmenin veya tahkir edilmesi emredileni tazim etmenin emredileni yapmamak bakımından namaz kılmamaktan ne farkı var da küfür olduğu söylenmiş?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Allah'ın emrini yerini getirmeyen kimse kâfir olur mu? Mesela Hanefî mezhebine göre namazın farz olduğuna inanmakla birlikte namaz kılmayanın günahkâr olduğu fakat kâfir olmadığı söyleniyor. Hürmet edilmesi emredileni tahkir etmenin veya tahkir edilmesi emredileni tazim etmenin emredileni yapmamak bakımından namaz kılmamaktan ne farkı var da küfür olduğu söylenmiş?
Namazı kılınması gereken Allah'ın emri olduğunu kabul eden bir kimse, nefsi tembelliğinden veya kılacağım, kılacağım diyerek savsaklayıp kendi gevşekliğinden kılamayan ile ;
Tahkir edilmesi gereken küfr veya şirk inancına ait şiar, amel, ritüel ilkelere ikrah, cehl veya cebr gibi meşrû bir mâzeret olmadan sessiz kalmak, göz yummak "sûkut ikrardandır" kaidesince küfrü meşrûlaştırmak olarak değerlendirileceğinden, Hanefi mezhebince namaz kılmakta gevşek davranan gibi değerlendirilmemiş küfür sayılmıştır.

Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur :
"Sizden kim bir kötülük görürse eliyle düzeltsin, buna gücü yetmezse diliyle düzeltsin, buna da gücü yetmezse kalben bu kötülüğe iştirak etmesin. Bu sonuncusu imanın en zayıf mertebesidir."
(Muslim, İman, 78)


 
Üst Ana Sayfa Alt