Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

kandiller bidattir demişsiniz

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
R Çevrimdışı

rammet-ül hadak

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
kandiller bidattir yazmışsınız
ama bidat-i hasene diye bir terim vardır bilirsiniz
şunuda bilirsiniz ki teravih namazı aslen 7 rekattir ama Hz.Ömer zamanında 20 rekata çıkmıştır bilirsiniz.
ayrıca kandile bidattir demişsiniz konular arasında ilhiler var ilahilerde bidattir
hemde def hariç çalgılı müziklerde
bu konuda fikri,bilgisi,olan varsa burda konuşalım
saygılar
 
B Çevrimdışı

BaiTullaH

Üye
İslam-TR Üyesi
imama sordum dedi bidat degildir çünkü kötü birşey yok bidat kötüdür dedi eger bidat olsa kimse gitmezdi
birde bu konuda dikatli olalım yanlış birşey ddesek günahı bize gelir
 
laylay Çevrimdışı

laylay

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
o meselede ki Hz.ömer rivayeti zayıf olduğunu biliyorum..ayrıca üzerimize farz vacip sünnet nafile gibi yükümlülükler varr...herşeyi geçtim...hepsini dört dörtlük yapıp bidat-i hasene dene şeyleri yapabiliyorsanız helal olsun size...zaten normal ibadetleri yapıp ta...bidat-i haseneye de vakit ayıran biri aşmış artık olayı..ona bişey diyemeyiz..ancak ...sadece farzları yapıp gerisini yapmadan ..böyle şeyleri yapmak akıl ve mantığınıza uyuyormu..

kandiller bidatmidir...kadir gecesi hariç..diğer gecelerde o gecenin sanki sevap kaynağımıymış sünnetmiş gibi kutlanması yada o güne özellikler ithaf edilmesi evet bidattir...bidat sünnet olmayan birşeyin sünnet gibi yani sevap kaynağı gibi gösterilmesidir...anlatabilmişimdir umarım
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
bidat denilen ucubenin kaynagi zaten gerekli olan amelleri yapamamak ve insanlarin icindeki vicdani yani bir anlamda olusan ruhani rahatsizligin disa vurumu olarak gorebiliriz,turbeye gidip rahatlama,mum yakma,seyhinden isteme,yuzu suyu hurmetine isteme vb,,hic kimse ALLAH celle celaluhu nun kisilerin isteklerine se isteyemzsin seyhin gelsin o gelsin bu gelsin dedigini boyle bir seyin oldugunu yazan bir ayet varmi yada zayifta olsa hadis bulamazsiniz cunki yok ALLAH celle celaluhu tehvid e inanmis ve onun gereklerini yapan herkese veli kulum diyor zaten bizler sadece bize sunnet ile intikal eden ameli salihleri yapalim kendimiz bu yol cok inislicikisli yada cok duz gibi sacmaliklara girmeden dinimizi sapasaglam damarlarimiza kadar yasayabilelim ..
 
M Çevrimdışı

mücahid 81

Üyeliği İptal Edildi
Banned
“Bidat iki kısımdır: Övülen (mahmûd) ve yerilen (mezmûm). Sünnet’e uygun olana övülen, sünnete muhâlif olana ise yerilen bidat denir.” Beyhakî, İmam Şafii’nin bu sözünü şöyle izah eder: “Yerilen (kötü/seyyie) bidatın dinde dayanacağı bir aslı yoktur. Şer’î ıstılahta buna mutlak bidat denir. Övülen (hasene/güzel) bidat ise Sünnet’e uygundur. Yani Sünnet’ten dayanacağı bir delil vardır. Bu şer’î manâsıyla değil, sözlük manâsıyla bidattır. İmam Şafii’den şöyle bir söz de nakledilmiştir: “Sonradan ortaya çıkan şeyler (muhdesat) iki çeşittir. Bir kısmı, Kitap, Sünnet, Eser veya İcma’dan birine muhâliftir ki, bu dalâlet olan bidattır. Hayır/iyilik olarak ortaya çıkarılan yenilikler ise, ihtilafsız bir şekilde iyidirler, tenkit edilemezler” (Askalânî, 17/10).İmam Şafii’yi takip eden bir çok âlim de yaklaşık aynı taksimatı benimsemişlerdir. Bunlardan biri de meşhur Şafii alimi İz b. Abdiselam’dır (260/874). Ona göre bidat üç kısma ayrılır:
1. Şeriat’ın mendup veya vâcip olduğuna delâlet edip Asr-ı Saadet’te yapılmayanlara bidat-ı hasene;
2.Şeriat’ın haram veya mekruh olduğuna delâlet edip Asr-ı Saadet’te yapılmayanlara bid’ay-ı kabihe/seyyie;
3.Şeriat’ın mubah olduğuna delâlet edip Asr-ı Saadet’te yapılamayanlara ise mubah bidat denir (Abdüsselâm, 578).
 
İ Çevrimdışı

İbn_Talha

Üye
İslam-TR Üyesi
zaten imam şafi (rahimullah) de yukarda söylemiş sözlükte yani lugavi bidat, hz ömerin o sözü ne güzel bidat sözü yanlızca lugavi bidattır.Yoksa dini manada hz ömerin sözü nebi s.a.v e muhalif olamaz çünkü orada umumi ifade ediyor nebi a.selamın her bidat sapıklıktır sözü. bir ikinci bazı alimlerimiz derki hadi öyle olduğunu varsayalım yani imam şafiinin sözünü doğru kabul edelim imam şafii derki sahabeden münferid bir şekilde bir söz gelirse bu kabul edilmez kaldıki imam şafii r.a bunu sahabeden geldiğinde kabul etmiyor nasıl olurki imam şafiden bidatı hasene sözü münferid olarak geldğinde kabul edilir. bu konu hakkında selim b. iyd el hilalinin bidatler isminde kitabını tavsiye ederim gurabe yayınları çıkardı.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt