Regaip Kandili Bidattır

tevhidulhak

Yeni Üye
Üye
Bismillahirrahmanirrahim.

Öncelikle Allah’a hamd, Son Peygamber’i Rasulullah(sav)’a, Onun ailesine ve ashabına selam olsun.


Bugün Regaip Kandili olarak kutlandığı için Allah’ın da yardımıyla bu yazıyı yazmayı uygun gördüm. Umulur ki insanlar sünnete sarılıp sonradan ortaya atılan işlerden uzak dururlar. Allah, Asr Suresinde şöyle buyuruyor: ”Muhakkak ki insanlık ziyandadır. Ancak İman eden salih amel işleyen birbirine hakkı ve sabrı tavsiye edenler müstesna”


Öncelikle Bidat nedir? Bundan bahsetmek istiyorum.

Bidat Arapça bir kelime olup Bede’a kelimesinden gelmektedir. Anlamı: Daha önce benzeri olmayan bir şeyi vücuda getirmek demektir.

Allah Bakara suresinin 117. ayetinde ” -Bedi-ussemevati vel arzi” Tr: (Allah) Gökleri ve yeri daha önce benzeri olmayan bir şekilde yaratandır. buyurmaktadır.


Dünyalık meselelerde yeni bir şey ortaya çıkarmak bidattır. İnsanlar için faydası olan bu bidatlerin dinen hiçbir sakıncası yoktur. Fakat bu sözlük anlamıyla kullanılcan bidattır. Bidat’ın birde Şer’i anlamı vardır.

Şer’i olarak Bidat: İslam dini adına Rasulullah’ın sünnetinde olmayan, sonradan dine sokulmuş olan her türlü kutlama,zikir, vb. ibadetllerdir.


Tirmizi ve Ebu Davut’un rivayet ettikleri sahih bir hadiste, Rasulullah(sav) şöyle buyurmaktadır: (Dine sonradan sokulan) Yeniliklerden sakının. Zira her yenilik bidattır. Her bidat ise delalettir.


Buhar ve Müslim’in rivayet ettikleri başka bir hadiste de Rasulullah(sav): Kim bizim üzerinde bulunmadığımız bir ameli işlerse, o amel Merduttur. Buyurmaktadır.


Yine Buhari ve Müslim’in rivayet ettikleri başka bir hadiste ise Rasulullah(sav): Her kim bu işimizden (dinimizden) olmayan bir şeyi ona ihdas ederse, o ihdas ettiği şey kendisine iade olunur.


Bu hadislerden de çok açık bir şekilde anlıyoruz ki, Son din olan dinimize sonradan sokulmaya çalışılan her şey bidattır.


Regaip Kandili ile ilgili gelen rivayet:


Enes bin Malik r.a. Rasulullah(sav)’ tan şöyle duyduğu rivayet edilir: ” O ayda bulunan ilk Cuma gecesinden gafil olmayın. Çünkü o, meleklerin regaip dye isimlendirdikleri bir gecedir. Kim Rcep ayının ilk perşembe gecesi Oruç tutar ve o günün, akşamla yatsı arası oniki rekat namaz kılarsa, Allah o kimsenin günahlarını bağışlar”


İbnu’l Cevzi bu hadis hakkında şöyle demektedir: Bu hadis Rasulullah(sav) adına uydurmadır. Ali ibn Abdulllah ibn Cahdami bu rivayetiyle ilim ehli tarafından itham olunup, yalancı sayılmıştır. Hafız Abdulvahhab’ı şöyle derken işittim: Bu hadis’in ravileri meçhuldür. Ravilerle ilgili bütün kitaplarda onlar aradım, fakat bulamadım.


Hafız el Iraki şöyle der: Rezzin, kitabında bunu irad etmiştir. O uydurma bir hadistir.

(Çukayn, Es-Sunenu vel Mubiede’at s.140)


İmam Tartusi şu sözü nakleder: Recep ayında ki regaip namazı ise, Beyti’l Makdis’de bizim bulunduğumuz yerde ancak h.480 senesinde ihdas (uydurulmuş) edilmiştir. Bundan önce bu namazı ne gördük nede duyduk.

(Tartusi, El Havadisu vel Bida’us. 133.)



Bu günü Rasulullah(sav)’ın kutladığına dair bir rivayet gelmemiştir.

Bu günü Sahabe(ra)’nin kutladığına dair bir rivayet gelmemiştir.

Bu günü Selef Alimlerinden hiçbirinin kutladığına dair rivayet gelmemişir.

Görüldüğü üzere bugün için yani Regaip kandiliyle ilgili söylenen hadis uydurmadır. Ve Dinde hiçbir aslı yoktur. Dinde uydurulan herşey bidat, her bidatta delalettir.


Allah Maide Suresinin 3. ayetinde şöyle buyurmaktadır: ”Bugün dininizi kemale erdirdim, size nimetimi tamamladım. Size din olarak İslâmı beğendim.”

Allah dinimizi tamamlamıştır ve onda hiçbir eksik yoktur.

Allah’tan bu yazıyı faydalı kılmasını diliyorum.

ElhamdulıllahRabbılalemin.
 

jihat fisabilillah

Yeni Üye
Üye
biraz interneti dolaştım regaip kandili tartışmalarında aşağıdaki iki hadisi getiriyorlar.Bu ikisinin açığa çıkarılması gerekiyor galiba.


(Receb'in ilk Cuma gecesini [Regaib gecesini] ihya edene, kabir azabı yapılmaz. Duaları kabul edilir.) [S. Ebediyye]

(Şu beş gecede yapılan dua geri çevrilmez: Regaib gecesi, Şaban’ın 15. gecesi, Cuma gecesi, Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı gecesi.) [İ. Asakir]
 

SaYFuLLaH

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Ben sunu merak ediyorum acaba bidat yapmadan kandil kutlamadan farz olan namazi böyle bir cemaatle kilabilir miyiz yoksa o gün bidatcilerin camiilerine gitmeyip evde mi kilmak gerekir?
 

İZZETLİ

Yeni Üye
Üye
evet kardeşim bazen şartlar oluşur dışarıda olurum ozaman camiye giderim onun dışında hep evde
 

MUNZİR

Üyeliği İptal Edildi
Banned
evet kardeşim bazen şartlar oluşur dışarıda olurum ozaman camiye giderim onun dışında hep evde
ahi ezan okunduğu zaman gitmemek çok sakıncalı ve tehlikeli bir iş. NEBİYYUNA MUHAMMED SAV şöyle buyurmuştur bir amaya (gözleri görmeyen adama) evinde namaz kılmak için ruhsat isteyince:

... âmâ olan ABDULLAH İBNİ ÜMMİ MEKTUM R.A. Heyecanla : “ Ya Rasulellah , benim durumumu biliyorsun , benim rehberimde yok .Aynı zamanda Mescidle evimim arasında hurma agaçları var .” diyerek ,Peygamberimizden ( namazı evinde kılmak için ) ruhsat istedi.
PEYGAMBER EFENDİMİZ S.A.V. :
“ Ezanı İşitiyormusun ? “ diye sorar . “ Evet “ deyince.
PEYGAMBER EFENDİMİZ S.A.V. :“ÖYLEYSE CEMAATE GEL , EMEKLİYEREKTE OLSA CEMAATE GEL “ der , VE GÖZLERİ GÖRMİYEN BİR ZATA DAHİ RUSAT VERMEZ .
 

MUNZİR

Üyeliği İptal Edildi
Banned
ahi elmayı armutla kıyaslamak diye bir deyim vardır. yazarda onu yapmış işte.
 

İZZETLİ

Yeni Üye
Üye
ahi buranın akidesi ve benimde böyledir senin fasık dediğin kişiler hakimiyeti Allah cc dışında tağutlara veren ve daha da kötüsü bunları savunan makamdalar bu da açıkca şirktir aksi olanlar ki vardır onların arkasında namaz kılmada behis yoktur ama benim şahit olduğum daha olmadı
 

MUNZİR

Üyeliği İptal Edildi
Banned
ahi sen cami imamlarını kafir görüyorsan kılmamanı anlarım, eyvallah. fakat o yazıya dayanarak camide cemaatle namaz kılmıyorsan büyük hata yapıyorsun çünkü yazının ilmi hiç bir ehemmiyeti yok ve fetva olarak kullanılması caiz değildir.
 

Benzer konular

Şu an bu konuyu görüntüleyenler (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

Üst Alt