Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Kur'an'da Rasul Kelimesi Bazen Nebileri de Kapsar mı?

M Çevrimdışı

MuslimElAlmani

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Cin suresindeki gayb bildirilen resul, melekleri kastediyor (bazı) müfessirlere göre. Ki onlar da peygamberlere bildiriyor.
Beydavi Cin Suresinin Tefsirinde buna yakin birsey diyor. Allahu alem Dogrusu budur belki. Ama yinede böyle kabul etmesek de arapca acisindan, Resul kelimesine Nebi girer mi bu durumda diye merak ettim. Yani bu aciklmayi da esas alabilrmiyiz diye.
 
M Çevrimdışı

MuslimElAlmani

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
جاءت الطلاب الا الاستاذ

Öğrenciler geldi öğretmen müstesna.

Bunu ayete tatbik edersek, böyle bir mana mi cikiyor dogru mu anladim:

Allah kimseye gaybi bildirmez, razi oldugu elci müstesna = yani Herkese de bildirebilir aslinda ama resule bildirecekse razi oldugu resul olmasi gerekir gibi? Bilmiom anlatabildimmi. Yani allah kimseye gaybi bildirmez, razi oldugu elci müstesna degilde, Allah kimseye gaybi bildirmez (umum olarak) istisna da olablir, fakat Illa rasul istisnasi, Resul olanlardan razi olana bildiirir, sadece resullere degil. Böyle anlamak mümkün mü?

yani orda ki " illa " " fakat" manasina mi gelebilir?
Munqati istisnayi tatbik edince ayetin manasi tam olarak nasil olacak anlamadim.
 
Son düzenleme:
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Allah razi olsun faydali oldu. Tek anlamdigim surayi tekrar acarmisiniz.

"Bu açıklamadan Nebi ve Rasul arasında fark olduğu fakat ikisinin de risalet konusunda vahiy alma ve dolayısıyla gaybın bildirilemesi noktasında eşit olduklarını fakat Kur'an'da akla gelen ilk anlam ve ikinci anlam, kastedilen ilk ve ikinci anlam arasında fark bulunduğu bildiriliyor. "

Yani ozaman Cin suresi 27. ayetteki "resul kelimesine" nebilerde dahil olabilir mi? Sonucta nebilere de risalet verilyor resul

Amin kardeşim, Rabbim hepimizden razı olsun.
Aynen dediğiniz gibidir, Rasul kelimesi Nebi'leri de kapsar fakat bazı yerlerde biribirilerinden ayrılırlar. Ama orda ikisi de buna dahildir.

Bende biliyorum bunlarin faydasinin olmadigini, fakat tefsir okurken takildim buraya. Sürekli aklimi kemiriyor cevap bulamiyorum diye. Bu Forumdan baska soracak kimsemde yok.
Eğer faydası yoksa o şeytan vesvesesidir. Çünkü Allah'tan gelen ancak hayırdır. Ne kadar bu tür şeylerin üzerinde düşünürseniz o kadar büyür. Aklınıza gelince Allah'a sığının. Aşağıdaki üç ayetin son ikisine dikkat edin lütfen.
Rabbimiz şöyle buyuruyor:

Kur’ân okuyacağın zaman kovulmuş/taşlanmış şeytandan Allah’a sığın.


(16/Nahl Suresi, 98)

Şüphesiz ki o (şeytanın), iman eden ve yalnızca Rablerine tevekkül edenler üzerinde hiçbir otoritesi yoktur.

(16/Nahl Suresi, 99)

Onun otoritesi ancak (itaat ederek) onu dost edinen ve (emrettiği küfür ve şirk amellerini yaparak) onu (Allah’a) ortak koşanlar üzerinedir.

(16/Nahl Suresi, 100)
 
M Çevrimdışı

MuslimElAlmani

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Amin kardeşim, Rabbim hepimizden razı olsun.
Aynen dediğiniz gibidir, Rasul kelimesi Nebi'leri de kapsar fakat bazı yerlerde biribirilerinden ayrılırlar. Ama orda ikisi de buna dahildir.


Eğer faydası yoksa o şeytan vesvesesidir. Çünkü Allah'tan gelen ancak hayırdır. Ne kadar bu tür şeylerin üzerinde düşünürseniz o kadar büyür. Aklınıza gelince Allah'a sığının. Aşağıdaki üç ayetin son ikisine dikkat edin lütfen.
Rabbimiz şöyle buyuruyor:

Kur’ân okuyacağın zaman kovulmuş/taşlanmış şeytandan Allah’a sığın.


(16/Nahl Suresi, 98)

Şüphesiz ki o (şeytanın), iman eden ve yalnızca Rablerine tevekkül edenler üzerinde hiçbir otoritesi yoktur.

(16/Nahl Suresi, 99)

Onun otoritesi ancak (itaat ederek) onu dost edinen ve (emrettiği küfür ve şirk amellerini yaparak) onu (Allah’a) ortak koşanlar üzerinedir.

(16/Nahl Suresi, 100)

Esari´lerin Hz meryeme Nebi demelerin sebebi bu mu?
Vahy alip, gayb bilgisi kendisine bildirilmesi? Karninda Cocuk tasidigi, ve bunun Peygamber oldugu. Sonucta Ilham degil, bizaat melek geliyor.
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Bunu ayete tatbik edersek, böyle bir mana mi cikiyor dogru mu anladim:

Allah kimseye gaybi bildirmez, razi oldugu elci müstesna = yani Herkese de bildirebilir aslinda ama resule bildirecekse razi oldugu resul olmasi gerekir gibi? Bilmiom anlatabildimmi. Yani allah kimseye gaybi bildirmez, razi oldugu elci müstesna degilde, Allah kimseye gaybi bildirmez (umum olarak) istisna da olablir, fakat Illa rasul istisnasi, Resul olanlardan razi olana bildiirir, sadece resullere degil. Böyle anlamak mümkün mü?

yani orda ki " illa " " fakat" manasina mi gelebilir?
Munqati istisnayi tatbik edince ayetin manasi tam olarak nasil olacak anlamadim.
Allah'ın razı olmadığı Rasul yoktur. Rasul olabilmesi için zaten Allah'ın razı olması ve özel olarak seçmesi gerekir.
Gaybı bildirmeye gelince ayette Rasuller'e hasr var. Rasul sıfatı ile sınırlandırılmış. Daha önceden vahiy ile ilgili bir soru sormuştunuz oraya bakarsanız vahyin çeşitleri ve aralarındaki farkı görebilirsiniz.

Tefsir usulü kitaplarına bakarsanız Kur'an'ın dilini daha anlamış olursunuz.

Esari´lerin Hz meryeme Nebi demelerin sebebi bu mu?
Vahy alip, gayb bilgisi kendisine bildirilmesi? Karninda Cocuk tasidigi, ve bunun Peygamber oldugu. Sonucta Ilham degil, bizaat melek geliyor.
Bu konularda çok bilgim yok. Bilen bir kardeş cevap verirse daha iyi olur.
 
M Çevrimdışı

MuslimElAlmani

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah'ın razı olmadığı Rasul yoktur. Rasul olabilmesi için zaten Allah'ın razı olması ve özel olarak seçmesi gerekir.
Gaybı bildirmeye gelince ayette Rasuller'e hasr var. Rasul sıfatı ile sınırlandırılmış. Daha önceden vahiy ile ilgili bir soru sormuştunuz oraya bakarsanız vahyin çeşitleri ve aralarındaki farkı görebilirsiniz.

Tefsir usulü kitaplarına bakarsanız Kur'an'ın dilini daha anlamış olursunuz.


Bu konularda çok bilgim yok. Bilen bir kardeş cevap verirse daha iyi olur.
Nebilerde de risalet sıfatı olduğu icin ayetin kapsamına giriyor. Yanı burda ki Resul, sıfat babından, yoksa nebilere gayb bildirilmez, sadece resullere bildirilir demek yanlış olur doğru anladıysam? Allah razı olsun
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin


 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt