Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Kutsallarımıza Yapılan Hakaretlere Karşılık Ne Yapmalıyız?

SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim benim sen ne saçmalıyorsun dar ol küfür demek hiçbir zaman şeriat ile yönetilmeyen ülkelerdir.


Türkiye'nin sureten darıl küfür olması ise yani sureten oldu mu başında sonradan sureten darıl küfüre dönüşmesidir bu önceden şeriat olup sonradan küfre dönüşmesidir bu tamamen senin görüşündür ve safsata diyorsun alimlerin görüşüne Saçmalıyorsun bence sensin lütfen halini düzelt ve sitede sureten darul küfür diye arat oku ondan sonra konuş safsat'a deyip durma alimlerin görüşlerine ilim ehlinin görüşlerine
Bu konu hakkında deliller getirebilirim inşallah. Ama uzadıkça uzar. Ankara'da isen yüzyüze konuşursak daha güzel olabilir. Ama sitede okuduğum bir yerde belli âlimlere göre de 40 yıl boyunca islâm kanunları ile hükmedilmeyen bölgenin de artık dâr-ül küfür hâlini aldığına dâir bir şey görmüştüm.
CEHALETİ MAZARET OLARAK GÖRMÜYORSUN DEĞİL Mİ?


ÇOK KESKİN KONUŞUYORSUN KARDEŞ yıllarca ilim alan ilim ehli alimler sonradan küfür Kanunları ile yönetilen ama öncesinde şeriat olan ülkeler sureten darul küfür der sen hayır bu safsattadır diyorsun kardeş Sen iyi değilsin
Cehâleti mâzeret olarak görüyorum. Hârici değilim inşallah. Tefridden de ifraddan da uzak durulmalı.

Türkiye'ye islâm demek bana göre tefrid, hiç bilgisi olmayıp tevhidi söyleyip îtikad da cehâletden mütevellid hatâsı olana da kâfir demek bana göre ifraddır.

Tâğuta muhakeme olmak müslümanlara yasaklanmıştır. Bu ülkeyi bir tâğut yönetmektedir. İslâm kanunları yürürlülükten kaldırılmıştır.

İslâm kanunları yürürlükten kaldırılıp bu kânunlar için cihad edilmez olunmuştur (cihad varsa da ben bilmiyorum.). Ve bu Türkiye topraklarının artık Dâr-ül Küfür olduğunun göstergesidir.

Bundan mütevellid İslâm ile hükmedilen topraklara hicret etmek gereklidir.
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim benim zaten Türkiye topraklarına dar ol küfür olduğunu inkar eden yok ya elbet ki darıl küfürdür ama benim bahsetmiş olduğum mesele farklı Sen beni yanlış anladın yoksa ben mi yanlış yazdım son kez yazayım Ben Elbet ki bu toprakları darul küfür olarak görüyorum ama sureten dar o küfür olarak görüyorum hükmen dar ol küfür ise hiçbir şekilde şeriat ile yönetilmemiş ülkelerdir Yani mesela İngiltere Fransa Avrupa ülkeleri genel olarak Darül küfür ama hükmen darıl küfür ülkelerdir ben türkiyenin İslam ülkesi olduğunu savunmuyorum darıl küfür olduğunu savunuyorum ama sonradan şeriat ilga edildiği vakit Darül küfür ama sureten darul küfür olduğuna itikat yani Arada bir lafzı ihtilaf oldu herhalde neyse Yani ikimiz de sistemden dolayı ülkeyi darıl küfür olarak görüyoruz Ben senin hükmen darul küfür olduğuna itikat ettiğine kanaat getirdiğim için öyle yazdım Her neyse Eğer hükmen darıl küfür olarak görmüyorsan sıkıntı yok ama sonuç olarak darıl küfürdür ama hükmen değil sureten darul küfürdür yani sonradan dönüşmesi demek şeriat ilga edildiği gibi sureten darul küfüre dönüşmesi yani öncesinde İslam ülkesi olduğunu gösterir yani Bu ince ayrıntıyı Anladın mı bilmiyorum
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim benim zaten Türkiye topraklarına dar ol küfür olduğunu inkar eden yok ya elbet ki darıl küfürdür ama benim bahsetmiş olduğum mesele farklı Sen beni yanlış anladın yoksa ben mi yanlış yazdım son kez yazayım Ben Elbet ki bu toprakları darul küfür olarak görüyorum ama sureten dar o küfür olarak görüyorum hükmen dar ol küfür ise hiçbir şekilde şeriat ile yönetilmemiş ülkelerdir Yani mesela İngiltere Fransa Avrupa ülkeleri genel olarak Darül küfür ama hükmen darıl küfür ülkelerdir ben bu toprakların İslam ülkesi olduğunu savunmuyorum darıl küfür olduğunu savunuyorum ama sonradan şeriat ilga edildiği vakit Darül küfür ama sureten darul küfür olduğuna itikat yani Arada bir lafzı ihtilaf oldu herhalde neyse Yani ikimiz de sistemden dolayı ülkeyi darıl küfür olarak görüyoruz Ben senin hükmen darul küfür olduğuna itikat ettiğine kanaat getirdiğim için öyle yazdım Her neyse Eğer hükmen darıl küfür olarak görmüyorsan sıkıntı yok ama sonuç olarak darıl küfürdür ama hükmen değil sureten dal küfürdür yani sonradan dönüşmesi demek şeriat ilga edildiği gibi sureten darıl küfüre dönüşmesi yani öncesinde İslam ülkesi olduğunu gösterir yani Bu ince ayrıntıyı Anladın mı bilmiyorum
Hükmen darül küfür görmek ile sureten darül küfür görme arasındaki farkı şöyle anlıyorum:

Hükmen görürsen, hicret sana vaciptir gitmelisin.


Sureten görürsen, burası İslâm idi hâla içeride gizli islâm çalışmaları var gitmesen de olur. Diye anlıyorum.

Eğer böyle ise ben hükmen darül küfür olarak görüyorum. Eğer böyle değilse bana bu konu hakkında ilmi bir gönderi atabilir misin?
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
yani küfür kanunları ile yönetildiği vakit sureten darul küfürdür zaten ama suretten demek öncesinde şeriat olması demektir. Zaten şeriat kalktığı küfür kanunları geldiği zaman suretten darul küfür olur bu ülke şu an o haldedir zaten bunda şüphe yok
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hükmen darül küfür görmek ile sureten darül küfür görme arasındaki farkı şöyle anlıyorum:

Hükmen görürsen, hicret sana vaciptir gitmelisin.


Sureten görürsen, burası İslâm idi hâla içeride gizli islâm çalışmaları var gitmesen de olur. Diye anlıyorum.

Eğer böyle ise ben hükmen darül küfür olarak görüyorum. Eğer böyle değilse bana bu konu hakkında ilmi bir gönderi atabilir misin?
Kardeşim şöyle izah edeyim hükmen darul küfür değil türkiye

sureten darul küfürdür.




yukarıdaki linke gir halkların hükmüne tıkla bu şeyhin tüm derslerini dinledim 4 mezhep alimlerinden delil getirerek tc ni şuan sureten darul küfür olduğunu söyler sitedede mevcuttur..
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
yani küfür kanunları ile yönetildiği vakit sureten darul küfürdür zaten ama suretten demek öncesinde şeriat olması demektir. Zaten şeriat kalktığı küfür kanunları geldiği zaman suretten darul küfür olur bu ülke şu an o haldedir zaten bunda şüphe yok
Kardeşim, sureten darül küfür olayını senden duyuyorum ve bu mesele hâlen bana mantıksız geliyor.

Sureten küfür meselesini hangi âlimler mevzubahs etmişler, hangi hadisler ve âyetler esas alınmış? Video olarak değil de bunları yazı olarak paylaşır mısın?

Sureten küfür olunca niçin hicret vacip hükmüne geçmiyor?

Belde sureten küfür ve hükmen küfür olunca hicretin vacibiyetinin değişmesi dışında başka ne tür konular değişiyor?

Video olarak değil de bana bunları kaynak vererek hadis ve âyetlerden delil göstererek anlatır mısın? Geçmişte hangi âlimler bu meseleyi ortaya atmış ve savunmuş? 4 mezhep imamından ya da İbn Teymiyye'den vs. böyle bir şey nakledilmiş mi?

@Abdulmuizz Fida abi senin bu konu hakkında görüşün ne?
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hükmen darül küfür görmek ile sureten darül küfür görme arasındaki farkı şöyle anlıyorum:

Hükmen görürsen, hicret sana vaciptir gitmelisin.


Sureten görürsen, burası İslâm idi hâla içeride gizli islâm çalışmaları var gitmesen de olur. Diye anlıyorum.

Eğer böyle ise ben hükmen darül küfür olarak görüyorum. Eğer böyle değilse bana bu konu hakkında ilmi bir gönderi atabilir misin?
İşte bu senin anlamana olmuyor güzel kardeşim benim yani dediğin gibi değil işte bu konuda alimler hiçbir şekilde şeriat ile yönetilmeyen islam olmayan ülkelerin HÜKMEN DARUL KÜFÜR olduğunu söylemişlerdir.

eğer şeriat var olup islam ülkesi olan ülkeler ise sonradal darul küfüre dönüşerek sureten darul küfür olmuştur.

Yani sen tc ye hükmen darul küfür dersen hata yapmış olursun...

hükmen kavramı abd fransa gibi ülkere kullanılır sureten ise islam ülkeleri küfür kanunna dönüşürse kullanılır.

mesela tc ve bunun gibi ülkeler için sureten kavramı kullanılır hükmen dersen bu bi hatadır..

selatle yukarıudaki linke bak
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim, sureten darül küfür olayını senden duyuyorum ve bu mesele hâlen bana mantıksız geliyor.

Sureten küfür meselesini hangi âlimler mevzubahs etmişler, hangi hadisler ve âyetler esas alınmış? Video olarak değil de bunları yazı olarak paylaşır mısın?

Sureten küfür olunca niçin hicret vacip hükmüne geçmiyor?

Belde sureten küfür ve hükmen küfür olunca hicretin vacibiyetinin değişmesi dışında başka ne tür konular değişiyor?

Video olarak değil de bana bunları kaynak vererek hadis ve âyetlerden delil göstererek anlatır mısın? Geçmişte hangi âlimler bu meseleyi ortaya atmış ve savunmuş? 4 mezhep imamından ya da İbn Teymiyye'den vs. böyle bir şey nakledilmiş mi?

@Abdulmuizz Fida abi senin bu konu hakkında görüşün ne?
Kardeşim benim bak suretten deyip de hata yapmışlar diyemezsin yaşın daha 17 gençsin Allah ilmini artırsın ama sana gönderdiğim videoyu izle alimlerden delil getiriyorlar zaten sen neye dayanarak hadis ve kurandan delil getir diyorsun tamam eyvallah getireceğiz işimiz bu ama müçtehit değilsin abiciğim sen alemler getirmiş diyorum sen diyorsun ki mantıksız kabul edemem böyle bir mantık olamaz kardeşim benim canım kardeşim
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim benim bak suretten deyip de hata yapmışlar diyemezsin yaşın daha 17 gençsin Allah ilmini artırsın ama sana gönderdiğim videoyu izle alimlerden delil getiriyorlar zaten sen neye dayanarak hadis ve kurandan delil getir diyorsun tamam eyvallah getireceğiz işimiz bu ama müçtehit değilsin abiciğim sen alemler getirmiş diyorum sen diyorsun ki mantıksız kabul edemem böyle bir mantık olamaz kardeşim benim canım kardeşim
Videoya bakacağım inşallah ama senden bu konu hakkında güzel bir yazı bekliyorum inşallah.
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim, sureten darül küfür olayını senden duyuyorum ve bu mesele hâlen bana mantıksız geliyor.

Sureten küfür meselesini hangi âlimler mevzubahs etmişler, hangi hadisler ve âyetler esas alınmış? Video olarak değil de bunları yazı olarak paylaşır mısın?

Sureten küfür olunca niçin hicret vacip hükmüne geçmiyor?

Belde sureten küfür ve hükmen küfür olunca hicretin vacibiyetinin değişmesi dışında başka ne tür konular değişiyor?

Video olarak değil de bana bunları kaynak vererek hadis ve âyetlerden delil göstererek anlatır mısın? Geçmişte hangi âlimler bu meseleyi ortaya atmış ve savunmuş? 4 mezhep imamından ya da İbn Teymiyye'den vs. böyle bir şey nakledilmiş mi?

@Abdulmuizz Fida abi senin bu konu hakkında görüşün ne?
Yani şöyle düşün peygamberimizin zamanında akide lafzi olarak isim olarak hiçbir şekilde yoktu sonradan itikat akide ilmine akide ismi konuldu aynı şekilde peygamberimizin zamanında nefis terbiyesi vardı bunun ismi tasavvuf değildi şimdi buna tasavvuf derler o ayrı bir şey tabi sen itikat edersin etmezsin tevhid ehli intikal eder etmez ondan bahsetmiyorum..

Yani alimler bu şeylerin isimlerini koyabilirler bunlar mantıklı tıpkı akide nin ismini akide olarak belirlemeleri gibi onun için sen kalkıp direk kulağım ve sünnetten bana delil at diyemezsin bunu alimler isim veriyor zaten konu kuran ve sünnetten hüküm çıkarmak kuran ve sünnetten bir terimin adını koymak alimlerin işidir sen bu mantıkla gitme ben sana kuran ve sünnete dayanarak ibadet etme demiyorum edeceksin ama buradaki ufak bir lafzi meseleleri kuran ve sünnete götürürsen alimlerin sözünü İptal etmiş kendi başına hüküm çıkarmış olursun mesela imam şafii gibi alimler olsun bunun gibi alimler olsun bu lafzi kelimeleri onlar belirlemiştir.
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İmam Nevevi’nin yukarıdaki açıklamasına yine Şafii'lerden Es-Subkî şöyle cevap veriyor:
(İmam Nevevi’nin başlangıçta müslümanların meskun bulundukları, fakat daha sonra gayr-i muslimlerin istila ve hakimiyeti altına girip içerisinde müslümanların şeriat ahkamıyla hükmetmekten men olundukları beldenin) Daru'l küfür olduğunu söylemek sahihtir. Ancak bu belde sureten Daru'l küfürdür. Hükmen Daru'l küfür değildir.”
(Tuhfetul Muhtaç / İbnu Haceril Heytemi )


Bekle oku delilleri tamam
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yani şöyle düşün peygamberimizin zamanında akide lafzi olarak isim olarak hiçbir şekilde yoktu sonradan itikat akide ilmine akide ismi konuldu aynı şekilde peygamberimizin zamanında nefis terbiyesi vardı bunun ismi tasavvuf değildi şimdi buna tasavvuf derler o ayrı bir şey tabi sen itikat edersin etmezsin tevhid ehli intikal eder etmez ondan bahsetmiyorum..

Yani alimler bu şeylerin isimlerini koyabilirler bunlar mantıklı tıpkı akide nin ismini akide olarak belirlemeleri gibi onun için sen kalkıp direk kulağım ve sünnetten bana delil at diyemezsin bunu alimler isim veriyor zaten konu kuran ve sünnetten hüküm çıkarmak kuran ve sünnetten bir terimin adını koymak alimlerin işidir sen bu mantıkla gitme ben sana kuran ve sünnete dayanarak ibadet etme demiyorum edeceksin ama buradaki ufak bir lafzi meseleleri kuran ve sünnete götürürsen alimlerin sözünü İptal etmiş kendi başına hüküm çıkarmış olursun mesela imam şafii gibi alimler olsun bunun gibi alimler olsun bu lafzi kelimeleri onlar belirlemiştir.
Ben zaten âlimlere karşı değilim ki. Orada da geçmişte hangi âlimler bunu ortaya armış dedim. Âlimler bir meseleyi ancak nass ile ortaya atabilirler. O yüzden de âlimlerin esas aldığı ayet ve hadisleri sordum.
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ben zaten âlimlere karşı değilim ki. Orada da geçmişte hangi âlimler bunu ortaya armış dedim. Âlimler bir meseleyi ancak nass ile ortaya atabilirler. O yüzden de âlimlerin esas aldığı ayet ve hadisleri sordum.
Kardeşim kalbini kırmak istemem yanlış anlama sadece sen biraz keyfiyetini yani görüşünü kendi görüşünü ortaya kattın bana göre dedin ya yukarıda o yüzden sana dedim alimlerin sözlerini al delillerini de alman gerekli tabi ama şimdi kalkıp da interneti talan edecek delillerini bulacak değilim mesela yukarıda delil attım sana imam nevevi böyle diyor hüküm çıkarmış müçtehit anlıyor musun şimdi onun delillerini ben arayıp bulamam ama bu böyledir imam nevebi yalan mı söyler yalancı mıdır haşa o zaman sana düşecek tek bir şey var alimler böyle demişti iyice kabul edeceğim çünkü onların delillerine ben uğraşamam kardeşim ya ne bileyim imam nevevi hangi ayetleri hadisleri almıştır lütfen yani bak bir de şöyle bir şey var

mesela şöyle düşün imam nevebi bu konu hakkında içtihat etmiştir tabii mutlak müctehid değil ama sonuçta müctehiddir.

Örneğin hadisleri okumuştur anlamıştır ona göre bir hüküm vermiştir ama direkt hüküm vermemiştir ama hadislerde illaki suretten ya hükmen diye bir kelime yazmasına gerek yok şartlara koşullara göre bakmıştır o şekilde hüküm vermiştir yani öyle düşün sen direk hadislerde suretten yada ya da hükmen kelimesini ararsan o zaman öyle bir şeyin hadislerde yaztığını bilemezsin ki böyle bir şey yazması imkansız da değil ama yazmaz yani normalde de alemler ona göre karar verip bir lafzi terim ortaya koyuyorsa demek ki hakiketten darul küfür hükmen ve sureten olarak ayrılabilir
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim kalbini kırmak istemem yanlış anlama sadece sen biraz keyfiyetini yani görüşünü kendi görüşünü ortaya kattı bana göre dedin ya yukarıda o yüzden sana dedim alimlerin sözlerini al delillerini de alman gerekli tabi ama şimdi kalkıp da interneti talan edecek delillerini bulacak değilim mesela yukarıda delil attım sana imam nevevi böyle diyor hüküm çıkarmış müçtehit anlıyor musun şimdi onun delillerini ben arayıp bulamam ama bu böyledir imam nevebi yalan mı söyler yalancı mıdır haşa o zaman sana düşecek tek bir şey var alimler böyle demişti iyice kabul edeceğim çünkü onların delillerine ben uğraşamam kardeşim ya ne bileyim imam nevevi hangi ayetleri hadisleri almıştır lütfen yani bak bir de şöyle bir şey var

mesela şöyle düşün imam nevebi bu konu hakkında içtihat etmiştir tabii mutlak müctehid değil ama sonuçta müctehiddir.

Örneğin hadisleri okumuştur anlamıştır 10'a çıkart göre bir hüküm vermiştir ama direkt hüküm vermiştir ama hadislerde illaki suretten diye bir kelime yazmasına gerek yok şartlara koşullara göre bakmıştır o şekilde hüküm vermiştir yani öyle düşün sen direk hadislerde suretten kelimesini ya da hükmen kelimesini ararsan o zaman öyle bir şeyin hadislerde yaptığını bilemezsin ki böyle bir şey yazması imkansız da değil ama yazmaz yani normalde de alemler 10'a çıkart göre karar verip bir lafzi terim ortaya koyuyorsa demek ki hakiketten darul küfür hükmen ve sureten olarak ayrılabilir
"Herkesin sözü alınabilir de reddedilebilir de. Ancak şu kabrin sahibi [Hz. Peygamberin (asm)] sözü hariç."

Delil olmadığı takdirde ben bu âlim dedi diye fikrimi değiştirmem inşallah abi.


Âlimlere saygım vardır ama hristiyanların edindikleri gibi onları rabb edinmem.
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
"Herkesin sözü alınabilir de reddedilebilir de. Ancak şu kabrin sahibi [Hz. Peygamberin (asm)] sözü hariç."

Delil olmadığı takdirde ben bu âlim dedi diye fikrimi değiştirmem inşallah abi.


Âlimlere saygım vardır ama hristiyanların edindikleri gibi onları rabb edinmem.
Hadi bir tane alim olsa da tamam da bir çok alim var kardeşim benim o zaman bende sana bir şey söyleyeyim bence keyfini katma işin içine tamam görüşüne göre bana göre böyle olur bana göre böyle deme en büyük alim sensin o zaman bak burada sana hakaret etmiyorum ama yaptığın çok yanlış senin alimin sözünü alman daha hayırlı iken bu konuda bir çok alim var kalkıp da bir bidat ehli gibi ben alimlerin sözünü almam dersen o zaman kusura bakma kardeşim ben de sana bidat ehli gözüyle bakarım bidatçi gözüyle bakarım çünkü sen ehli sünnet alimlerinin kendi keyfine kâhya bir şekilde yaşadığını iddia edersin yani kardeş kusura bakma rab edinmiş de olmazsın illet anlıyor musun her zaman diyorum herkese de bu yorumu yazıyorum illet meselesini çözersen şeriatı çözersin ama sen takılı kaldım kardeşim

Alimleri rab edinmen onların haramına helaline uymandır bu alimler haram helal bırakmadı kardeşim onları rab edinmezsin korkma üstelik ehli sünnet alimlerin delile göre gitmediklerinimi sanıyorsun o zaman bu sitede mesela @Abdulmuizz Fida hocanın alimlerden getirmiş olduğu nakillerde dolayı hocayı suçlamış olursun cahillikle suçlamış olursun hatta senin bu sitede bile aramanan lazım yani doğru bir şey olabilir alemlerin delillerine ulaşmak ama ulaşamadığın zaman alimlerin delilin reddetmek nedir gözünü sevdiğim alimlerin sözleri alınır da bırakılır da bunun anlamı ne anlama gelir şimdi sen hadis ile ictihad ettin bu hadis farklı bir anlama gelemez mi diye hiç düşünmedin belki alimlerin sözleri bırakılır ama sünnete uymazsa bırakılır o zaman şöyle bir şey yapmak lazım imam nevevi nin bu sözünü araştırdım imam nevebi nin bidat ehli biri olduğunu öğrendim sünnetle amel etmediğini öğrendim dersen o zaman bu sözü bırak kardeş ama sen ehli sünnet aliminin sözünü bırakırsan kusura bakma alimi sapıklıkla suçlamış olmaz mısın bu çok büyük bir yanılgıdır.
 
Son düzenleme:
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi

ben bu kardeşin sorusunu cevapladım sen burada benim verdiğim cevaptaki illet ve sebep meselesini anlayabilmen için bu yazıyı okuman lazım onun için rica edersem bu yazıyı okur musun neye göre kimi rab edinebileceği öğrenmen için çünkü illet ve sebep meselesini çok iyi bilmen lazım selametle kardeşim
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hadi bir tane alayım olsa da tamam da bir çok alim var kardeşim benim o zaman bende sana bir şey söyleyeyim mi ben de keyfini katma işin içine tamam görüşüne göre bana göre böyle olur bana göre böyle demez en büyük halim sensin o zaman bak burada sana hakaret etmiyorum ama yaptığın için çok yanlış sen alimin sözünü alman daha hayırlı iken ki bu konuda bir çok alim var kalkıp da bir bidat ehli gibi ben alemlerin sözünü almam dersen o zaman kusura bakma kardeşim ben de sana bir de gözüyle bakarım bir dansçı gözüyle bakarım çünkü sen ehli sünnet alimlerinin kendi keyfine kâhya bir şekilde yaşadığını iddia edersin yani kardeş kusura bakma rap edilmiş de olmazsın millet anlıyor musun her zaman diyorum herkese de bu yorumu yazıyorum millet meselesini çözersen şeriatı çözersin ama sen takılı kaldım kardeşim

albümleri rap edin ben onların hamamına helalini uymalıdır bu alimler haram helal bırakmadı kardeşi onları rab bilinmez korkmak üstelik ediyor ehli sünnet alimleri delile göre gitmediklerinimi sanıyorsun o zaman bu sitede mesela @Abdulmuizz Fida hocanın alimlerden getirmiş olduğu nakillerde dolayı hocayı suçlamış olursun cahillikle suçlamış olursun hatta senin bu sitede bile aramanan lazım yani doğru bir şey olabilir alemlerin delillerine ulaşmak ama ulaşamadığın zaman alimlerin delilin reddetmek nedir gözünü sevdim alemlerin sözleri alınır da bırakılır da bunun anlamı ne anlama gelir şimdi sen hadisten ictihad ettin bu hadis farklı bir anlama gelemez mi diye hiç düşünmedim belki alimlerin sözleri bırakılır ama sünnete uymazsa bırakılır o zaman şöyle bir şey yapmak lazım imam nevevi nin bu sözünü araştırdım imam neve binin bidat ehli biri olduğunu öğrensin sünnetle amel etmediğini öğrensin o zaman bu sözü bırak kardeş ama sen ehli sünnet aliminin sözünü bırakırsan kusura bakma alemi sapıklıkla suçlamış olmaz mısın bu çok büyük bir yanılgıdır.
Abi Allah aşkına ne diyorsun. Ben âlimleri reddetmedim ki. Delilsiz bir sözü kabûl etmem dedim. Sen beni bidat ehli olmakla, dansöz gibi olmakla suçluyorsun.

"Delil üzere ölünüz."

Âlim dedi diye kabûl etmem. Rabbim dedi diye kabûl ederim. (Kur'anda hadislere uymamızı emreden âyet de vardır. Haşr suresi 7. Ayete bakabilirsin.)
 
e.soyler.Tawheed Çevrimiçi

e.soyler.Tawheed

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hadi bir tane alim olsa da tamam da bir çok alim var kardeşim benim o zaman bende sana bir şey söyleyeyim bence keyfini katma işin içine tamam görüşüne göre bana göre böyle olur bana göre böyle deme en büyük alim sensin o zaman bak burada sana hakaret etmiyorum ama yaptığın çok yanlış senin alimin sözünü alman daha hayırlı iken bu konuda bir çok alim var kalkıp da bir bidat ehli gibi ben alimlerin sözünü almam dersen o zaman kusura bakma kardeşim ben de sana bidat ehli gözüyle bakarım bidatçi gözüyle bakarım çünkü sen ehli sünnet alimlerinin kendi keyfine kâhya bir şekilde yaşadığını iddia edersin yani kardeş kusura bakma rab edinmiş de olmazsın illet anlıyor musun her zaman diyorum herkese de bu yorumu yazıyorum illet meselesini çözersen şeriatı çözersin ama sen takılı kaldım kardeşim

Alimleri rab edinmen onların haramına helaline uymandır bu alimler haram helal bırakmadı kardeşim onları rab edinmezsin korkma üstelik ehli sünnet alimlerin delile göre gitmediklerinimi sanıyorsun o zaman bu sitede mesela @Abdulmuizz Fida hocanın alimlerden getirmiş olduğu nakillerde dolayı hocayı suçlamış olursun cahillikle suçlamış olursun hatta senin bu sitede bile aramanan lazım yani doğru bir şey olabilir alemlerin delillerine ulaşmak ama ulaşamadığın zaman alimlerin delilin reddetmek nedir gözünü sevdiğim alimlerin sözleri alınır da bırakılır da bunun anlamı ne anlama gelir şimdi sen hadis ile ictihad ettin bu hadis farklı bir anlama gelemez mi diye hiç düşünmedin belki alimlerin sözleri bırakılır ama sünnete uymazsa bırakılır o zaman şöyle bir şey yapmak lazım imam nevevi nin bu sözünü araştırdım imam nevebi nin bidat ehli biri olduğunu öğrendim sünnetle amel etmediğini öğrendim dersen o zaman bu sözü bırak kardeş ama sen ehli sünnet aliminin sözünü bırakırsan kusura bakma alimi sapıklıkla suçlamış olmaz mısın bu çok büyük bir yanılgıdır.
Kardeşim yazıyı düzelttim sıkıntı var yazıyı bir daha oku inşALLAH
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt