Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Marketlerdeki Et ve Tavuk Yenilir mi?

W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeslerim et meselesi hakkinda kafam karisik su an gunumuzde marketteki et tavuk alip yiyebilirmiyiz musriklerin kestigini yeme meselesinden dolayi diyorum.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
kardeşim yememe gibi bir gücün varsa ve buna güç yetirebiliyorsan yememen daha hayırlı lakin yiyenleri tekfir edeceksen hiç boşuna yorulma ! şahsen ben güç yetiremedim en basiti akrabalarıma misafirliğe gittiğimde etli bir yemek getirildiğinde ve seni ısrarla davet etmelerine ne diyeceksin bu bayram inş...ziyaret ediceğiz illa ki bir yerde karşımıza çıkıyor

köy hayatı olsa kendin kes kendin ye
 
A Çevrimdışı

akıncı han

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Akhiler bu konuda benim de aklima takilan bir husus var ...
Bi yanda Kitap-ehli'nin kestigi etler helaldir deniliyor ayetde, bi yandan da Allahın ismi anılmadan kesilen et haramdir hükmü var ...
Ben helal kesimden şaşmıyorum ... lakin bu konuda kafamda soru işareti var ... aydınlatırsanız sevinirim ...
 
A Çevrimdışı

akıncı han

Üyeliği İptal Edildi
Banned

Helal kesim ? Sadece Allah'ın adını anarak kesildiğinde mi et helal oluyor ve buna helal kesim deniyor.Etin helal olması için tek şart bu mu ? Helal kesim ibaresi ile et ürünleri satanların anladığı ve bu etlerden alan insanların anladığı bu demekki.

Kardes ben böyle birsey söylemedim ki böyle bir sey iddia ediyorsun ... sadece örneklerden bir örnek verdim ...
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kesim meselesinde müşrikler Allah'ın adını anmakla mükellef değillerdir
yani Allah müşriklere hayvanı keserken Allah'ın adını anın diye bir emir buyurmamıştır
müşriklerin tüm ibadetleri batıl olup Allah katında değeri olmadığı gibi,kesim esnasında Allah'ın adını anmaları da batıldır.
mükellef oldukları kitabı terkettikleri halde ben müslimanım diyenin islamla alakası kalmadığı gibi
incil ve tevratla alakası kalmayan yahudi ve hıristiyanlarında ehli kitap olmaları mümkün değildir
fakat inandıkları kitabın aslının bozulup içine şirk unsurları karıştığı halde yinede kesimi helal sayılan ehli kitab hükmündemidir
yoksa içinde şirk unsuru barındırmadan incil ve tevrata göre hareket edenlerin mi kestiği yenir orası tartışılan bir konudur

bu mesele müslimanların küfür ortamında güç yetireceği bir mesele olmadığı inancındayım
çünkü pazarda satın aldığımız ürünlerin tamamı yada %99 gayri müslim üretimi olup bütün bunları bertaraf edip islami şartlarda elde etme imkanına sahip değiliz
mesela peynir mayası olmadan peynir elde etme imkanımız yoktur,ve bu maya hayvansal bir üründür
Allah Resulünün (sas.) içi put dolu kabe de namaz kıldığı gibi. bizlerde imkansızlıklarımıza teslim olmaktan başka çare olmadığını düşünüyorum
bu teslimiyet mucadeleyi terk anlamında değildir.terkine güç yetirebildiğimiz her haramdan sakınmak üzerimize fardır.
 
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi

Helal kesim ? Sadece Allah'ın adını anarak kesildiğinde mi et helal oluyor ve buna helal kesim deniyor.Etin helal olması için tek şart bu mu ? Helal kesim ibaresi ile et ürünleri satanların anladığı ve bu etlerden alan insanların anladığı bu demekki.


Kendi yaptığımı söyleyim.Öncelikle hiçbir şekilde ne marketlerden ne de önüme çıkan her kasaptan et almıyorum.Bu etleri ve bu et ürünlerini asla yemiyorum.İster komşum olsun ister akrabam ister kırılsın ister darılsın onların bu et ile yaptıkları yemekleri ve kestiklerini asla yemiyorum.Benim için Allah'ın hakkı,Allah'ın emri her şeyden üstündür.Allah'ın Müslümana haram kıldığı bir şeyi akrabam ya da komşum darılır diye yemek asla islam ile bağdaşan bir şey değildir...

Eti kasaptan alacaksam da kasabın muvahhid bir kasap olması ve kasaptaki etlerin bu kasap ya da başka Müslümanlar tarafından kesildiğinde dair kasaptan güvence almam gerekiyor.Bunun dışında aslı Yahudi komşu veya kasaplardan et alabilirim.Ama aslı Hristiyan olan komşu veya kasaplardan et almam keza onlar hayvanlarını İslama uygun olmayan koşullarda öldürebiliyorlar (şoklama vs. gibi) birde domuz yedikleri için bu konuda güvenilir değiller.Yahudiler bu konularda Hristiyanlara göre çok daha güvenilir,daha titizler.Güvenilir bir Hrisitiyan ise tabiki onun kestiğini de,sattığını da yerim.
akhim maşallah sen takvaya olanı yapıyorsun lakin benim et yediğimde hükmüm nedir vallahi imkansızlıklar içindeyim yemesemde ölmem aslında lakin müşriklerden gelen etin bismillah denip yendiğine dair bişeyler duymuştum böyle birşey varmı
 
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
wert kardeş şüphesiz ki Allah swt ve Resulu Müslümanlar için sınırları belirlemiştir.Kimlerin kesitklerinin yenileceği kimlerin kestiklerinin yenilmeyeceği kati ve şeri naslar ile sabittir.Allah'ın haram kıldığını helal görmek küfürdür.Şimdi bir Müslüman bir müşriğin kestiği eti helal görerek yiyorsa elbette ki kafir olur.Ya da haram olan bu eti besmele çekerek yerse de aynı şekilde kafir olur.Nasıl ki içkiyi besmele çekerek içenin kafir olacağı gibi.Çünkü bunlar haramlığı nas ile sabit olan şeylerdir.Ama bir Müslüman müşriğin kestiği bir eti nefsine yenik düşerek,zayıf iradesinden dolayı haram olduğunu bilerek yiyorsa tabiki kafir olmaz.Sadece günah işlemiş olur.Nasıl ki nefsine yenik düşüp içki içen ama bu içkiyi haram kabul ederek,büyük bir günah işlediğini bilerek içenin yaptığı gibi.

Ben et yeme imaknım olmadığında balık yiyorum.Mesela ton balığı yiyorum.Hem kısmen ucuz hemde sağlıklı,hemde zahmetsiz.
Anladım akhim Allah razı olsun.
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
https://www.islam-tr.org/konu/musrigin-kestigi-et-yenir-mi.9471/

https://www.islam-tr.org/konu/hayvan-kesiminde-besmele-ve-helal-et.9492/

Aynı meselede Alaeddin Palevi hocamız şunları demektedir:

— Malum olduğu üzere İslam âleminde küfrü mutlak hâkim olduktan sonra insanların çoğu ikrah olmaksızın küfrü gerektiren birçok söz ve fiili yaparak küfre girmektedirler.
İnsanlar bir taraftan tevhid kelimesini ikrar edip, namaz kılıp, oruç tutmakta diğer taraftan ise tağutları destekleyerek tevhid kelimesini bozan fiillere bulasmaktadırlar. Böyle toplumların kestiğinin yenilip yenilmemesi günümüzde oldukça büyük tartısmalara neden olmaktadır.
İnsanlar hayvan kesme konusunda üç gruba ayrılırlar.

1. Hiçbir şirke bulaşmamış muvahhid Müslümanın İslam’a uygun olarak kestiği hayvanların eti âlimlerin icmasına göre yenilir. Şayet ehli kitap put üzerine kesmezse onların kestiği de icma ile yenilir.

2. Muşrik ve mülhitlerin putların üzerine kestikleridir. Putların üzerine kesilen bu hayvanların etini yemenin haram olduğuna dair icma vardır. Zira Allah put üzerine kesilmiş hayvanların etinin yenilmesini haram kılmıstır.
Üzerlerine Allah'ın ismi anılmamış olanlardan yemeyin, çünkü onu yemek yoldan çıkmaktır. Şeytanlar, dostlarına, sizinle mücadele etmeleri için telkinde bulunurlar. Eğer onlara uyarsanız, muhakkak ki, Allah'a ortak koşanlardan olursunuz.” (6, En’am/121)

3. Sabiiler, Mecusiler ve muşriklerin İslami kurallar içerisinde kestikleri hayvanların etleridir. Bu şekildeki kesim hakkında âlimler arasında ihtilaf vardır. Âlimlerin büyük bir kısmına göre kesen kisinin Müslüman olması gerekir. Âlimlerin çoğunluğu sayet kesen kişi muşrik ise, ister put üzerine kessin isterse de Allah’ın ismini anarak İslami usullere göre kessin bu etin yenilemeyeceği görüsünü kabul etmistir.
Fakat İmam Şevkani(rahimehullah) söyle der:
“Kesen kisi eğer hayvanı keserken put üzerine değil de Allah’ın ismini anıp İslami usullere göre keserse bu kestiği yenir. Yenilmez diyenlerin elinde hiçbir delil yoktur. İddia edilen icma ise putlar üzerine kesilenler hakkındadır.” (Seylu-l Cerrar sy: 64)

Şafi alimleri, Sabilerin ehli kitaba benzemesi durumunda kestiklerinin yenilebileceğini bunun tersi bir durumda ise kestiklerinin yenmeyeceğini söylerler. Hanefi alimlerine göre Sabilerin kestikleri mutlak surette yenilirken Maliki ve Hanbeli alimlerine göre de sabilerin kestikleri mutlak surette yenmez.
(Mevsuatul Fıkhıyye, Nikâh babı)

Benim (Alaeddin Palevi) düşünceme göre namaz kılıp, oruç tutan ve İslamın birçok ahkâmını uygulayan ancak küfür ve küfür ehlini destekleme neticesinde sirke giren kişilerin İslami usullere uygun olarak kestikleri hayvanların eti yenilir. Çünkü bu kimseler putların üzerine kesmiyorlar, besmele çekiyorlar ve baskasının adını da anmıyorlar. Bununla beraber kendilerini semavi bir kitaba nispet ediyorlar, kesimlerini ise İslamî usullere uygun kesiyorlar.
Bu konu hakkında önyargılardan uzak bir sekilde düsünürsek zamanımız müşriklerinin, Rasulullah’ın zamanındaki ehli kitapla ortak özelliklere sahip olduğunu görürüz. Zaten Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) döneminde “Muşriklerin kestiği yenilmez ama ehli kitabın kestiğinin yenilir” denilmesinin sebebi de budur. Zira o dönemde yasayan ehli kitap semavi bir kitaba intisap etmisti. Kestikleri hayvanları, önceden gönderilmiş peygamberlerin seriatına uygun bir sekilde ve hepsinden önemlisi Allah’ın ismini anarak keserlerdi ve kesinlikle putlar üzerine kesmezlerdi. Bu özellikler ise o devrin müşriklerinde yoktu. Onlar hayvanı keserken Allah’ın ismi yerine putların isimlerini anarlardı. Benim görüşüme göre burada illet hayvanı kesen kisinin dini değil kesim yöntemidir. Çünkü ehli kitap “Yahudiler -Uzeyir Allah'ın oğlu- dediler. Hıristiyanlar da -Mesih Allah'ın oğlu- dediler” (9, Tevbe/30) ayeti gereğince o zamanın muşriklerinden daha büyük bir sirkin içindeydiler. Oysa muşrikler Allah’ın birliğine inanır, teslisi red ederlerdi. Hz. İbrahim ve Hz. İsmail’in seriatından kendilerine ulasan kısmıyla amel ederler ve kendilerini Müslüman kabul ederlerdi.
Fahreddin Razi meşhur tefsirinde Tevbe Suresi’nin 31. ayetine dair yaptığı açıklamada kitap ehlinin şirk konusunda diğer müşriklerden daha şedid olduğunu söylemektedir.
Muşriklerin kestiğinin hiçbir durumda yenilmeyeceğini söyleyen kimsenin Kur’an ve Sünnetten delil getirmesi gerekmektedir.
Eğer delil olarak “Üzerlerine Allah'ın ismi anılmamış olanlardan yemeyin” ayetini getirirlerse, ayette bahsedilenin Allah’ın ismi anılmadan putların üzerine kesilenler olduğunu söyleriz.
Yine aynı sekilde “kendilerine kitap verilenlerin yiyecekleri size helal olduğu gibi, sizin yiyeceğiniz de onlara helâldir” (Maide /5) ayetini delil getirerek “Allahu Tealâ bize ehli kitabın kestiğinin helal olduğunu söylemektedir.
"Muşriğin kestiği haram olmasaydı buna gerek kalmazdı” denirse bu görüsün sakatbir görüs olduğunu söyleriz. Zira ayetin zahiri öncelikle ehli kitabın kestiğinin helal olduğunu söylemektedir. Ayette müsriklerin kestiklerine dair bir ifade yoktur. Bununla beraber usul ilminde alimlerin çoğuna göre özellikle lakaplarda mefhumu muhalife itibar edilmez.
Müsriklerin putlar üzerine kesmediklerinin yenilebileceği hakkında benim görüsüm budur ve beni bağlar.
Bir kimse çıkıp “Mezhep alimlerinin hemen hemen tamamına göre müsriklerin kestiği hiçbir durumda yenmez. Onun için ben İslami usullere uygun da olsa müsriklerin kestiğini yemem” diyebilir.
Baslangıçta da belirttiğim gibi bu konu oldukça ihtilaflıdır. Bundan dolayı Müslümanların sadece kendi görüslerini doğru kabul etmeleri, karşı görüsü ise yanlış görüs kabul ederek fırkalasmaları caiz değildir.
Bununla birlikte bir olay üzerinde fetva boyutu farklıdır takva boyutu farklıdır. Şüpheli seylerden kaçınmak ise takvadandır.
İhtilafın olduğu konularda kisiler konu üzerinde kendilerince en sahih olan görüsü kabul etmekte serbesttirler. Ancak kisinin ihtilaflı bir meselede sadece kendi görüsünü doğru görüs olarak nitelendirmesi, karşıt görüş sahiplerini ise küfür ve fıskla suçlaması ciddi bir hatadır.
Ve maalesef günümüzde Müslümanların en çok hata ettikleri nokta burasıdır.
Tarih boyunca üzerinde birçok ihtilafın olduğu bir mesele hakkında “Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler kâfirdirler” diyerek Müslümanları tekfir etmek, muhalif düsünce sahiplerine buğzetmek, kâfirlerden daha çok onlara düsmanlık yapmak günümüzün en yaygın hastalıklarındandır. Bundan kesinlikle kaçınmak gerekir.
Burada hatırlatmak istediğim diğer bir husus ise sudur:
Müslümanlar özellikle içinde yasadıkları toplumun durumunu olabildiğince göz önünde tutmalıdırlar. Sirkin mutlak olarak hakim olduğu beldelerde oldukça titiz ve dikkatli davranmak gerekir. Zira böyle toplumlarda fertlerin haram/helal ayrımına özen gösterdiklerinden bahsetmek mümkün değildir. At etinin inek eti diye satılması, tavukların elektrikle soklanarak öldürülmesi ve üzerine de “İslami Usullere Göre Kesilmistir” yazılması pekâlâ mümkündür. Bundan dolayı Müslüman bir ferdin dinini ve ırzını koruma adına süpheli gördüğü her durumdan uzak kalması en sahih olan yoldur. Alaeddin Palevi : Mühim Soruların Cevabı ; S: 168 - 171
 
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
https://www.islam-tr.org/konu/musrigin-kestigi-et-yenir-mi.9471/

https://www.islam-tr.org/konu/hayvan-kesiminde-besmele-ve-helal-et.9492/

Aynı meselede Alaeddin Palevi hocamız şunları demektedir:

— Malum olduğu üzere İslam âleminde küfrü mutlak hâkim olduktan sonra insanların çoğu ikrah olmaksızın küfrü gerektiren birçok söz ve fiili yaparak küfre girmektedirler.
İnsanlar bir taraftan tevhid kelimesini ikrar edip, namaz kılıp, oruç tutmakta diğer taraftan ise tağutları destekleyerek tevhid kelimesini bozan fiillere bulasmaktadırlar. Böyle toplumların kestiğinin yenilip yenilmemesi günümüzde oldukça büyük tartısmalara neden olmaktadır.
İnsanlar hayvan kesme konusunda üç gruba ayrılırlar.

1. Hiçbir şirke bulaşmamış muvahhid Müslümanın İslam’a uygun olarak kestiği hayvanların eti âlimlerin icmasına göre yenilir. Şayet ehli kitap put üzerine kesmezse onların kestiği de icma ile yenilir.

2. Muşrik ve mülhitlerin putların üzerine kestikleridir. Putların üzerine kesilen bu hayvanların etini yemenin haram olduğuna dair icma vardır. Zira Allah put üzerine kesilmiş hayvanların etinin yenilmesini haram kılmıstır.
Üzerlerine Allah'ın ismi anılmamış olanlardan yemeyin, çünkü onu yemek yoldan çıkmaktır. Şeytanlar, dostlarına, sizinle mücadele etmeleri için telkinde bulunurlar. Eğer onlara uyarsanız, muhakkak ki, Allah'a ortak koşanlardan olursunuz.” (6, En’am/121)

3. Sabiiler, Mecusiler ve muşriklerin İslami kurallar içerisinde kestikleri hayvanların etleridir. Bu şekildeki kesim hakkında âlimler arasında ihtilaf vardır. Âlimlerin büyük bir kısmına göre kesen kisinin Müslüman olması gerekir. Âlimlerin çoğunluğu sayet kesen kişi muşrik ise, ister put üzerine kessin isterse de Allah’ın ismini anarak İslami usullere göre kessin bu etin yenilemeyeceği görüsünü kabul etmistir.
Fakat İmam Şevkani(rahimehullah) söyle der:
“Kesen kisi eğer hayvanı keserken put üzerine değil de Allah’ın ismini anıp İslami usullere göre keserse bu kestiği yenir. Yenilmez diyenlerin elinde hiçbir delil yoktur. İddia edilen icma ise putlar üzerine kesilenler hakkındadır.” (Seylu-l Cerrar sy: 64)

Şafi alimleri, Sabilerin ehli kitaba benzemesi durumunda kestiklerinin yenilebileceğini bunun tersi bir durumda ise kestiklerinin yenmeyeceğini söylerler. Hanefi alimlerine göre Sabilerin kestikleri mutlak surette yenilirken Maliki ve Hanbeli alimlerine göre de sabilerin kestikleri mutlak surette yenmez.
(Mevsuatul Fıkhıyye, Nikâh babı)

Benim (Alaeddin Palevi) düşünceme göre namaz kılıp, oruç tutan ve İslamın birçok ahkâmını uygulayan ancak küfür ve küfür ehlini destekleme neticesinde sirke giren kişilerin İslami usullere uygun olarak kestikleri hayvanların eti yenilir. Çünkü bu kimseler putların üzerine kesmiyorlar, besmele çekiyorlar ve baskasının adını da anmıyorlar. Bununla beraber kendilerini semavi bir kitaba nispet ediyorlar, kesimlerini ise İslamî usullere uygun kesiyorlar.
Bu konu hakkında önyargılardan uzak bir sekilde düsünürsek zamanımız müşriklerinin, Rasulullah’ın zamanındaki ehli kitapla ortak özelliklere sahip olduğunu görürüz. Zaten Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) döneminde “Muşriklerin kestiği yenilmez ama ehli kitabın kestiğinin yenilir” denilmesinin sebebi de budur. Zira o dönemde yasayan ehli kitap semavi bir kitaba intisap etmisti. Kestikleri hayvanları, önceden gönderilmiş peygamberlerin seriatına uygun bir sekilde ve hepsinden önemlisi Allah’ın ismini anarak keserlerdi ve kesinlikle putlar üzerine kesmezlerdi. Bu özellikler ise o devrin müşriklerinde yoktu. Onlar hayvanı keserken Allah’ın ismi yerine putların isimlerini anarlardı. Benim görüşüme göre burada illet hayvanı kesen kisinin dini değil kesim yöntemidir. Çünkü ehli kitap “Yahudiler -Uzeyir Allah'ın oğlu- dediler. Hıristiyanlar da -Mesih Allah'ın oğlu- dediler” (9, Tevbe/30) ayeti gereğince o zamanın muşriklerinden daha büyük bir sirkin içindeydiler. Oysa muşrikler Allah’ın birliğine inanır, teslisi red ederlerdi. Hz. İbrahim ve Hz. İsmail’in seriatından kendilerine ulasan kısmıyla amel ederler ve kendilerini Müslüman kabul ederlerdi.
Fahreddin Razi meşhur tefsirinde Tevbe Suresi’nin 31. ayetine dair yaptığı açıklamada kitap ehlinin şirk konusunda diğer müşriklerden daha şedid olduğunu söylemektedir.
Muşriklerin kestiğinin hiçbir durumda yenilmeyeceğini söyleyen kimsenin Kur’an ve Sünnetten delil getirmesi gerekmektedir.
Eğer delil olarak “Üzerlerine Allah'ın ismi anılmamış olanlardan yemeyin” ayetini getirirlerse, ayette bahsedilenin Allah’ın ismi anılmadan putların üzerine kesilenler olduğunu söyleriz.
Yine aynı sekilde “kendilerine kitap verilenlerin yiyecekleri size helal olduğu gibi, sizin yiyeceğiniz de onlara helâldir” (Maide /5) ayetini delil getirerek “Allahu Tealâ bize ehli kitabın kestiğinin helal olduğunu söylemektedir.
"Muşriğin kestiği haram olmasaydı buna gerek kalmazdı” denirse bu görüsün sakatbir görüs olduğunu söyleriz. Zira ayetin zahiri öncelikle ehli kitabın kestiğinin helal olduğunu söylemektedir. Ayette müsriklerin kestiklerine dair bir ifade yoktur. Bununla beraber usul ilminde alimlerin çoğuna göre özellikle lakaplarda mefhumu muhalife itibar edilmez.
Müsriklerin putlar üzerine kesmediklerinin yenilebileceği hakkında benim görüsüm budur ve beni bağlar.
Bir kimse çıkıp “Mezhep alimlerinin hemen hemen tamamına göre müsriklerin kestiği hiçbir durumda yenmez. Onun için ben İslami usullere uygun da olsa müsriklerin kestiğini yemem” diyebilir.
Baslangıçta da belirttiğim gibi bu konu oldukça ihtilaflıdır. Bundan dolayı Müslümanların sadece kendi görüslerini doğru kabul etmeleri, karşı görüsü ise yanlış görüs kabul ederek fırkalasmaları caiz değildir.
Bununla birlikte bir olay üzerinde fetva boyutu farklıdır takva boyutu farklıdır. Şüpheli seylerden kaçınmak ise takvadandır.
İhtilafın olduğu konularda kisiler konu üzerinde kendilerince en sahih olan görüsü kabul etmekte serbesttirler. Ancak kisinin ihtilaflı bir meselede sadece kendi görüsünü doğru görüs olarak nitelendirmesi, karşıt görüş sahiplerini ise küfür ve fıskla suçlaması ciddi bir hatadır.
Ve maalesef günümüzde Müslümanların en çok hata ettikleri nokta burasıdır.
Tarih boyunca üzerinde birçok ihtilafın olduğu bir mesele hakkında “Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler kâfirdirler” diyerek Müslümanları tekfir etmek, muhalif düsünce sahiplerine buğzetmek, kâfirlerden daha çok onlara düsmanlık yapmak günümüzün en yaygın hastalıklarındandır. Bundan kesinlikle kaçınmak gerekir.
Burada hatırlatmak istediğim diğer bir husus ise sudur:
Müslümanlar özellikle içinde yasadıkları toplumun durumunu olabildiğince göz önünde tutmalıdırlar. Sirkin mutlak olarak hakim olduğu beldelerde oldukça titiz ve dikkatli davranmak gerekir. Zira böyle toplumlarda fertlerin haram/helal ayrımına özen gösterdiklerinden bahsetmek mümkün değildir. At etinin inek eti diye satılması, tavukların elektrikle soklanarak öldürülmesi ve üzerine de “İslami Usullere Göre Kesilmistir” yazılması pekâlâ mümkündür. Bundan dolayı Müslüman bir ferdin dinini ve ırzını koruma adına süpheli gördüğü her durumdan uzak kalması en sahih olan yoldur. Alaeddin Palevi : Mühim Soruların Cevabı ; S: 168 - 171
Allahu alem kardeşim bu daha kalben güzel bir cevap geldi bana.
 
muhaciriz Çevrimdışı

muhaciriz

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
İmâm İbn Abdilberr rahimehullâh “el-İstizkâr” adlı eserinde şöyle demiştir:

"أَجْمَعُوا أَنَّ الْمَجُوسِيَّ وَالْوَثَنِيَّ لَوْ سَمَّى اللَّهَ لَمْ تُؤْكَلْ ذَبِيحَتُهُ."

“Âlimler icmâ etmişlerdir ki: Mecûsi ve putperest Allâh’ın ismini zikretse bile kestiği yenmez.” [İbn Abdilberr: el-İstizkâr: 5/250.]

Ehl-i Kitâb dışındaki müşriklerin keserken besmele dâhi çekseler kestiklerinin haram olduğunda icmâ nakledenlerden bazıları şöyledir:İmâm İbn Munzir “Kitâbu’l-İcmâ” adlı eserinde, İmâm İbn Hubeyra, “İhtilâfu Eimmeti’l-Ulemâ” adlı eserinde, İmâm el-Beğavî rahi-mehullâh, “Meâlimu’t-Tenzîl” adlı eserinde, İmâm İbn Cevzî rahimehullâh, “Zâdu’l-Mesir” adlı eserinde, İmâm el-Hazin “Lubâbu’t-Te’vîl” adlı eserinde, İmâm İbn Kudâme “el-Muğni” adlı eserinde, İbn Rüşd, “Bidâyetü’l-Müctehid” adlı eserinde veZafer Ahmed et-Tehânevî “İlâu’s-Sünen” adlı eserinde…[Bak: Kitâbu’l-İcmâ: 61; İhtilâfu Eimmeti’l-Ulemâ: 2/349; Meâlimu’t-Tenzîl: 2/336; Zâdu’l-Mesir: 1/518; Lubâbu’t-Te’vîl: 2/14; el-Muğni: 7/131; 9/392; Bidâye-tu’l-Müctehid: 2/212; İlâu’s-Sünen: 17/94.]

Şeyhu’l-İslâm İbn Teymiyye rahimehullâh şöyle demiştir: “İcmâ’nın anlamı: Müslümanların âlimlerinin herhangi bir hükümde görüş birliğine varmalarıdır. Bir hüküm üzerinde ümmetin icmâsı kesinleştiğinde hiç kimsenin onların icmâsından çıkma imkânı yoktur. Çünkü ümmet delalet üzere birleşmez.” [Mecmûu’l-Fetâvâ; 20/10.]
 
S Çevrimdışı

SÖZVERDİK

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
akhi Kesilen etin nerden geldığini kimin kestiğini nası kestiğini bilmeden, Bismillah çekerek yersek ve bu yediğimiz haramsa ne olur ?
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin

Yahudiler bu konularda Hristiyanlara göre çok daha güvenilir,daha titizler.Güvenilir bir Hrisitiyan ise tabiki onun kestiğini de,sattığını da yerim.

Ilginc namaz kilan, oruc tutan, Allahdan korkan ya da zahiren islami ibareleri olan kasap olsun akraba olsun kisilerin etini yemeyeceksin ama hristiyanlarin kestigini yiyeceksin.

Bu da güzel...
 
T Çevrimdışı

thelastmuslim

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
akhi Kesilen etin nerden geldığini kimin kestiğini nası kestiğini bilmeden, Bismillah çekerek yersek ve bu yediğimiz haramsa ne olur ?

Konuyu hortlattım ama kusura bakmayın ;),

Bu mantıkla bakarsak, Besmele Helal olmayan bir şeyi helal ediyor, öyle mi?
mesela, Alkol almadan önce Besmele çekersek içebiliriz,
yada Domuz eti yemeden önce Besmele çekersek yiyebiliriz, öyle mi?

Senin mantığına uyuyor mu?

:)
 
E Çevrimdışı

eslem berire

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kendi gurubundan başkasının kestigini yemeyenleride gòrdük..
Sadece kendi cemaatinin kestigi
bunun dışında asla ne kurban eti ne başka birsey..
Et yemiyor ama israilin kolasını amerikanın malborasını iciyor..
:eyv:
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kendi gurubundan başkasının kestigini yemeyenleride gòrdük..
Sadece kendi cemaatinin kestigi
bunun dışında asla ne kurban eti ne başka birsey..
Et yemiyor ama israilin kolasını amerikanın malborasını iciyor..
:eyv:

bu meselede adil olmak gerekiyor, ifrat ve tefrite varmadan.

Tabiki, et yemeyip malboroa icenler mevcut ama günvegün cikan haberleri de görünce insan kendi cemaati disinda et yemeyesi cok cok normal hatta luzum oluyor.

Bir yazi paylasim siz pay biciniz...

KİMLER DOMUZ ETİ YEMEDİM DİYEBİLİR... TURKİYEDE DOMUZ ETİ YEMEDİM DİYEN VAR Mİ?
DOMUZ ETİ YEME YEDİRME

Bilmediğiniz yerden et almayın, yemek yemeyin..

Gaziosmanpaşa Hacımaşlı köyü domuz çiftliği’nde 5 bin domuz var.

Türkiye’deki domuz çiftliklerinde yıllık 3 milyon kg. civarında et üretiliyor. Bu rakam neredeyse kırmızı et üretiminin yarısı. Üretilen domuzlar otellere, yemek fabrikalarına ve marketlere ‘kıyma’ şeklinde satılıyor. Domuz etini Salam, sosis olarak da piyasaya sürmek en sık kullanılan yöntem.

Peki neden domuz?

‘Dinen yasak olmasına, Türk yemek kültürüne aykırı bulunmasına rağmen neden domuz cazib bir konu?’

Çünkü domuz yetiştiriciliği kârlı bir iş. Domuz üretken bir hayvan. Cinslerine ve yaşına göre yılda bir, iki, bazen de üç kez ve her batında 15-20’ye kadar varan yavru dünyaya getirebiliyor. Bir domuz yılda iki kez doğum yapsa, her batından 10 yavru yaşasa, 20 sene yaşayan bir domuzun 400 yavrusu oluyor. Ve dahası yeni doğmuş bir domuz 4-5 ayda 100 kiloya kadar çıkabiliyor.
Normal Şartlarda evcil bir domuzun yüzde 30’u yağ olarak ayrılabilmekte iken bu rakam bazen yüzde 50’yi bulabiliyor.Yani 150 kg’lık bir domuzdan 75 kiloluk yağ elde edilebiliyor. Bu da dana yada koyuna göre tercih edilmesinde önemli bir etken.
Beslenmesi kolay, cam dışında -leş dahil- her şeyi yiyebiliyor. Her domuz da ortalama 80-100 kiloya ulaştığı zaman kesiliyor. Kaba bir hesapla sadece bu çiftlikten yılda yaklaşık 1 milyon kg. et çıkıyor.
Bu etlerin hangi kanalla, nerelere satıldığı meçhul. Diğer çiftlikler de göz önüne alındığında Türkiye’de yaklaşık 3 milyon kg domuz etinin piyasaya değişik yollarla sürüldüğü ortaya çıkıyor.
Türkiye’deki toplam kırmızı et tüketiminin de 6 milyon kg. olduğu göz önüne alınırsa tablonun vahameti daha da netleşiyor. Kilosu 1 ile 3.5 milyon lira arasında satılan bu domuz etlerinin ağırlıklı olarak kıyma, sucuk, salam ve sosis olarak satıldığı dile getiriliyor. Çiftlik çalışanlarından "İsmail Türk"ün verdiği bilgiye göre kesilen etler toplu olarak büyük otellere, yemek fabrikalarına kıyma ve sosis gibi ürünler olarak satılıyor.
Bu ve benzeri çiftliklerden resmi olarak beş firma domuz satın alıyor:


alintidir...

devamini yazmayacagim....
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bu meselede adil olmak gerekiyor, ifrat ve tefrite varmadan.

Tabiki, et yemeyip malboroa icenler mevcut ama günvegün cikan haberleri de görünce insan kendi cemaati disinda et yemeyesi cok cok normal hatta luzum oluyor.

Bir yazi paylasim siz pay biciniz...

KİMLER DOMUZ ETİ YEMEDİM DİYEBİLİR... TURKİYEDE DOMUZ ETİ YEMEDİM DİYEN VAR Mİ?
DOMUZ ETİ YEME YEDİRME

Bilmediğiniz yerden et almayın, yemek yemeyin..

Gaziosmanpaşa Hacımaşlı köyü domuz çiftliği’nde 5 bin domuz var.

Türkiye’deki domuz çiftliklerinde yıllık 3 milyon kg. civarında et üretiliyor. Bu rakam neredeyse kırmızı et üretiminin yarısı. Üretilen domuzlar otellere, yemek fabrikalarına ve marketlere ‘kıyma’ şeklinde satılıyor. Domuz etini Salam, sosis olarak da piyasaya sürmek en sık kullanılan yöntem.

Peki neden domuz?

‘Dinen yasak olmasına, Türk yemek kültürüne aykırı bulunmasına rağmen neden domuz cazib bir konu?’

Çünkü domuz yetiştiriciliği kârlı bir iş. Domuz üretken bir hayvan. Cinslerine ve yaşına göre yılda bir, iki, bazen de üç kez ve her batında 15-20’ye kadar varan yavru dünyaya getirebiliyor. Bir domuz yılda iki kez doğum yapsa, her batından 10 yavru yaşasa, 20 sene yaşayan bir domuzun 400 yavrusu oluyor. Ve dahası yeni doğmuş bir domuz 4-5 ayda 100 kiloya kadar çıkabiliyor.
Normal Şartlarda evcil bir domuzun yüzde 30’u yağ olarak ayrılabilmekte iken bu rakam bazen yüzde 50’yi bulabiliyor.Yani 150 kg’lık bir domuzdan 75 kiloluk yağ elde edilebiliyor. Bu da dana yada koyuna göre tercih edilmesinde önemli bir etken.
Beslenmesi kolay, cam dışında -leş dahil- her şeyi yiyebiliyor. Her domuz da ortalama 80-100 kiloya ulaştığı zaman kesiliyor. Kaba bir hesapla sadece bu çiftlikten yılda yaklaşık 1 milyon kg. et çıkıyor.
Bu etlerin hangi kanalla, nerelere satıldığı meçhul. Diğer çiftlikler de göz önüne alındığında Türkiye’de yaklaşık 3 milyon kg domuz etinin piyasaya değişik yollarla sürüldüğü ortaya çıkıyor.
Türkiye’deki toplam kırmızı et tüketiminin de 6 milyon kg. olduğu göz önüne alınırsa tablonun vahameti daha da netleşiyor. Kilosu 1 ile 3.5 milyon lira arasında satılan bu domuz etlerinin ağırlıklı olarak kıyma, sucuk, salam ve sosis olarak satıldığı dile getiriliyor. Çiftlik çalışanlarından "İsmail Türk"ün verdiği bilgiye göre kesilen etler toplu olarak büyük otellere, yemek fabrikalarına kıyma ve sosis gibi ürünler olarak satılıyor.
Bu ve benzeri çiftliklerden resmi olarak beş firma domuz satın alıyor:


alintidir...

devamini yazmayacagim....
Subhanallah!
 
E Çevrimdışı

eslem berire

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bu meselede adil olmak gerekiyor, ifrat ve tefrite varmadan.

Tabiki, et yemeyip malboroa icenler mevcut ama günvegün cikan haberleri de görünce insan kendi cemaati disinda et yemeyesi cok cok normal hatta luzum oluyor.

Bir yazi paylasim siz pay biciniz...

KİMLER DOMUZ ETİ YEMEDİM DİYEBİLİR... TURKİYEDE DOMUZ ETİ YEMEDİM DİYEN VAR Mİ?
DOMUZ ETİ YEME YEDİRME

Bilmediğiniz yerden et almayın, yemek yemeyin..

Gaziosmanpaşa Hacımaşlı köyü domuz çiftliği’nde 5 bin domuz var.

Türkiye’deki domuz çiftliklerinde yıllık 3 milyon kg. civarında et üretiliyor. Bu rakam neredeyse kırmızı et üretiminin yarısı. Üretilen domuzlar otellere, yemek fabrikalarına ve marketlere ‘kıyma’ şeklinde satılıyor. Domuz etini Salam, sosis olarak da piyasaya sürmek en sık kullanılan yöntem.

Peki neden domuz?

‘Dinen yasak olmasına, Türk yemek kültürüne aykırı bulunmasına rağmen neden domuz cazib bir konu?’

Çünkü domuz yetiştiriciliği kârlı bir iş. Domuz üretken bir hayvan. Cinslerine ve yaşına göre yılda bir, iki, bazen de üç kez ve her batında 15-20’ye kadar varan yavru dünyaya getirebiliyor. Bir domuz yılda iki kez doğum yapsa, her batından 10 yavru yaşasa, 20 sene yaşayan bir domuzun 400 yavrusu oluyor. Ve dahası yeni doğmuş bir domuz 4-5 ayda 100 kiloya kadar çıkabiliyor.
Normal Şartlarda evcil bir domuzun yüzde 30’u yağ olarak ayrılabilmekte iken bu rakam bazen yüzde 50’yi bulabiliyor.Yani 150 kg’lık bir domuzdan 75 kiloluk yağ elde edilebiliyor. Bu da dana yada koyuna göre tercih edilmesinde önemli bir etken.
Beslenmesi kolay, cam dışında -leş dahil- her şeyi yiyebiliyor. Her domuz da ortalama 80-100 kiloya ulaştığı zaman kesiliyor. Kaba bir hesapla sadece bu çiftlikten yılda yaklaşık 1 milyon kg. et çıkıyor.
Bu etlerin hangi kanalla, nerelere satıldığı meçhul. Diğer çiftlikler de göz önüne alındığında Türkiye’de yaklaşık 3 milyon kg domuz etinin piyasaya değişik yollarla sürüldüğü ortaya çıkıyor.
Türkiye’deki toplam kırmızı et tüketiminin de 6 milyon kg. olduğu göz önüne alınırsa tablonun vahameti daha da netleşiyor. Kilosu 1 ile 3.5 milyon lira arasında satılan bu domuz etlerinin ağırlıklı olarak kıyma, sucuk, salam ve sosis olarak satıldığı dile getiriliyor. Çiftlik çalışanlarından "İsmail Türk"ün verdiği bilgiye göre kesilen etler toplu olarak büyük otellere, yemek fabrikalarına kıyma ve sosis gibi ürünler olarak satılıyor.
Bu ve benzeri çiftliklerden resmi olarak beş firma domuz satın alıyor:


alintidir...

devamini yazmayacagim....
Unuttugumz hakikati dile getirdinz Allah razı olsun..
 
Üst Ana Sayfa Alt