Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Mezhebsizlik Savunucusu Kur'ancı(!)lara Kur'an'dan Cevaplar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardesim bize bu din daha dun gelmedi. Yani bu meseleler ilk defa konusulmuyor. Bizim derdimiz olan bu meseleler zamaninin alimlerinin de daha fazla derdiydi. Tevhid de ihtilafi kimse savunmuyor zaten. Ihtilaf ameli meselelerdedir. Bunun da rahmet olmadigini dusunuyorsaniz ameli meselelerde ihtilaf eden alimlerin ihtilafinin da yanlis oldugunu dusunuyorsunuz demektir.


Ben bu konuda bazi alimlerin dedigini aliyorum ve bu meselryi soyle anliyorum. Mezhebler ummet icin rahmettir.

Siz diger alimlerin gorusunu alirsiniz o sizin bileceginiz is.
 
ط Çevrimdışı

طالب القرآن

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim ben ihtilafı rahmet olarak kabul edip, etmeme konusuna değinmemiştim. Sadece İmam Nevevi'nin örnek verdiği ayetin, aslında bu görüşüne delil olmadığını söylemek istemiştim:

Bu ayet anlatılmak istenene örnek olamaz. Çünkü:

Ayette ALLAH ikisini ayırmamış ki; "geceyi ve gündüzü" diye belirtmiş. Dolayısıyla gece ve gündüz rahmet konusunda bütün olarak değerlendirilmelidir.

Ayete bütün olarak bakınca ise, ayetin tersi şöyle olur: 'gecenin ve gündüzün yaratılmamış olması azaptır.' Ki bu da doğrudur; yani azaptır.


Bu arada ihtilafla ilgili fikrimi söylemem gerekirse:

Önceki mesajlarınızdan birinde aktarmışsınız: "İctihad edip isabet eden iki ecir, hata eden bir ecir alır"

Buna şu hadisi de ekleyeyim:

îbn Abbas (r.a.)'dan rivayeten Rasûlüllah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: «Allah-u Teâla, hata ve unutmayı ve zorla yaptırılan şeyleri ümmetimden kaldırmış olup, bunlardan dolayı ümmetimi hesaba çekmeyecektir (Hadisi İbn Mâce. Taberani ve Hâkim rivayet etmiştir.)




Yalnız tüm bunlara karşı ümmetin, hala gücü nisbetinde doğruyu hatalıdan ayırıp, doğruya uymak gibi bir sorumluluğu var.


Kısaca ihtilafla ilgili bir rahmet varsa eğer, sadece doğruyu bulma çabası içerisindeyken, bilmeksizin yanlış olan bir şeye uydularsa, ALLAH'ın hata edenleri bağışlaması söz konusu. Ve alimlerin ictihatında ise, isabetliyse iki, yanlışsa bir ecir söz konusunu.

Ama ihtilafın kendisinde bir rahmet söz konusu değil. Çünkü ihtilaf bilindiği üzere (konusuna göre az-çok) ümmetin birliğine engel bir durum.


Son olarak: İhtilafın kendisinin rahmet olmasıyla ilgili başka deliller de varsa, öğrenmeyi isterim.
 
!sLaM4eVeR Çevrimiçi

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
İmam Nevevî, İbn Hazm gibi zahirîlerin “Eğer ihtilâf rahmet olsaydı, ittifak azap olurdu.” şeklindeki düşüncelerini şu ifadelerle reddetmiştir:

“Bir şeyin rahmet olması, zıddının azap olmasını gerektirmez. Bu görüş sahipleri ya gerçekten cahildir ya da işin doğrusunu görmezlikten gelerek cahil numarasını yapmaktadır.” Çünkü, eğer böyle bir iddia doğru olsaydı, “Rahmetinden ötürü Allah, geceyi ve gündüzü yarattı ki geceleyin dinlenesiniz, (gündüzün) O'nun fazlu kereminden (rızkınızı) arayasınız ve şükredesiniz.”(Kasas, 28/73) ayetinde yer aldığı gibi “geceye rahmet” denmesi, gündüzün azap olmasını gerektirmiş olacaktı." (bk. Müslim, Vasiyet, 21, 22; Aclunî, a.g.e).



ben söylemiyorum imam söylüyor.

söyledigin imam ihtilaf rahmet mi diyor? ya da bu görüse sahih mi diyor?
 
S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim ben ihtilafı rahmet olarak kabul edip, etmeme konusuna değinmemiştim. Sadece İmam Nevevi'nin örnek verdiği ayetin, aslında bu görüşüne delil olmadığını söylemek istemiştim:




Bu arada ihtilafla ilgili fikrimi söylemem gerekirse:

Önceki mesajlarınızdan birinde aktarmışsınız: "İctihad edip isabet eden iki ecir, hata eden bir ecir alır"

Buna şu hadisi de ekleyeyim:

îbn Abbas (r.a.)'dan rivayeten Rasûlüllah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: «Allah-u Teâla, hata ve unutmayı ve zorla yaptırılan şeyleri ümmetimden kaldırmış olup, bunlardan dolayı ümmetimi hesaba çekmeyecektir (Hadisi İbn Mâce. Taberani ve Hâkim rivayet etmiştir.)




Yalnız tüm bunlara karşı ümmetin, hala gücü nisbetinde doğruyu hatalıdan ayırıp, doğruya uymak gibi bir sorumluluğu var.


Kısaca ihtilafla ilgili bir rahmet varsa eğer, sadece doğruyu bulma çabası içeresindeyken, bilmeksizin yanlış olan bir şeye uydularsa, ALLAH'ın hata edenleri bağışlaması söz konusu. Ve alimlerin ictihatında ise, isabetliyse iki, yanlışsa bir ecir söz konusunu.

Ama ihtilafın kendisinde bir rahmet söz konusu değil. Çünkü ihtilaf bilindiği üzere (konusuna göre az-çok) ümmetin birliğine engel bir durum.


Son olarak: İhtilafın kendisinin rahmet olmasıyla ilgili başka deliller de varsa, öğrenmeyi isterim.



Öncelikle sunu aklinizdan cikarmanizi size tavsiye ederim. İsabet olur aksi hatadir gorusu. Biliyoruz ki islamda hata gunahtir.

Ihtilafa dusen her alimin muhakkak ki kendi benimsedigi gorusun delili vardir. Misal safii rahimehullah azalarin 3 defa yikanmasi gorusunde sunnet olanin 2 defa yikamak oldugunu soylemis lakin 3 diyenletin bida isledigini soylememistir. Cunku 3 diyenlerinde delili vardir.

Burada kisi istedigini seçer muhayyerdir. Isabetli gorustur veya degildir bu taklid edeni degil muctehidi ilgilendirir. Allah Subhanehu ve Tealanin rahmeti alim her iki durumda da ecir alir insaAllah.
 
S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akhiler ...
Sözde Kurancıların Sünnet inkarından Fıkıh'daki ihtilaflara nasıl geldiniz :)
Oyuna gelme Müslüman ...
Adamlar zaten bu ihtilaflar üzerinden de Sünneti inkar ediyor ....


Kardesim onlarin sunneti inkar edisleri kasitlidir, inadidir.
Musluman konusmalarini onlara gore duzenleyemez. Icimizde yanlis anladigimiz eksik anladigimiz bircok konu cikabilir bunlari duzeltmek icin tabi ki konusacagi. Bu bugun ihtilaf meselesi olur yarin mucize meseledi bunlarin hepdi islamdandir.

Bu muptezeller yanlis anlar diye alimlerin bize getirdiklerini ogrenmeyek mi.

Bunlarin cogu ne namaz kilar ne abdest almasini bilir ne de taharet almasini bilir, karisini ciplak sokaklarda gezdirir. Bunlarin zaten sunneti red etme cabalari nefislerine zor gelen meseleleri sunnetin bize aciklamasidir.
 
!sLaM4eVeR Çevrimiçi

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Öncelikle sunu aklinizdan cikarmanizi size tavsiye ederim. İsabet olur aksi hatadir gorusu. Biliyoruz ki islamda hata gunahtir.

Ihtilafa dusen her alimin muhakkak ki kendi benimsedigi gorusun delili vardir. Misal safii rahimehullah azalarin 3 defa yikanmasi gorusunde sunnet olanin 2 defa yikamak oldugunu soylemis lakin 3 diyenletin bida isledigini soylememistir. Cunku 3 diyenlerinde delili vardir.

Burada kisi istedigini seçer muhayyerdir. Isabetli gorustur veya degildir bu taklid edeni degil muctehidi ilgilendirir. Allah Subhanehu ve Tealanin rahmeti alim her iki durumda da ecir alir insaAllah.

soruma yanit vermedigin gibi konuyu baska mesele ile tevil ederek kendini hakli cikarmaya calisiyorsun, müctehidlerin bir konuda isabet edip etmemesine göre olduklari durum ile ümmetin ihtilafi meselesi apayri meseledir. Biri ümmet icin deniyor digeri müctehidleri kapsiyor.

Ha siz ümmetin her ferdini müctehid olarak görüyorsaniz bu konuda yazmaya gerek yok cünkü haklisiniz :)
 
L Çevrimdışı

lieute

Üyeliği İptal Edildi
Banned
benim anladığım bir müslüman pratikte bir mezhep imamının görüşünü uygulayabilir. Ancak uyguladığı görüşün DİN olduğunu iddaa edemez. Çünkü farklı bir mezhep imamı o konuda farklı bir görüş sunmuş olabilir.
Bir mezhep imamına ait bir görüşün tek doğru olduğunu düşünmek doğal olarak diğer görüşün yanlış olduğunu düşünmek demektir. iş te bu da "mezhepçilik" denen illetin asıl kaynağı.
Kurana ve sahih sünnete aykırı olmadıktan sonra her görüş kişisel uygulamadır, isteyen istediği mezhep imamını taklit edebilir. Haa ilmi olan varsa! kuran ve sahih sünnetten kendi görüşünü çıkartsın.
 
!sLaM4eVeR Çevrimiçi

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
benim anladığım bir müslüman pratikte bir mezhep imamının görüşünü uygulayabilir. Ancak uyguladığı görüşün DİN olduğunu iddaa edemez. Çünkü farklı bir mezhep imamı o konuda farklı bir görüş sunmuş olabilir.
Bir mezhep imamına ait bir görüşün tek doğru olduğunu düşünmek doğal olarak diğer görüşün yanlış olduğunu düşünmek demektir. iş te bu da "mezhepçilik" denen illetin asıl kaynağı.
Kurana ve sahih sünnete aykırı olmadıktan sonra her görüş kişisel uygulamadır, isteyen istediği mezhep imamını taklit edebilir. Haa ilmi olan varsa! kuran ve sahih sünnetten kendi görüşünü çıkartsın.

Yeni üye olup bu konuya giris yapman cok manidar. 4 büyük mezhep imaminda inanc olarak herhangibi farklilik yoktur. Bu farkliligi dag kadar gören insanlara neler farkli diye sorsak 10 tane mesele sayamazlar.

Dogrudur islamda hizipcilik batildir ancak bu batil yaklasimi kendinize giris yapip devaminda ilmin varsa sende kendi görüsünü cikarirsin demek hizipciligin ayri bir cesididir. Ha varsa kisinin kuran ve hadis ilimleri zaten kendisi haliyle 4 imami ister istemez takip edecektir. Sonucda bir matematikci matematikdeki bütün problemlerin cözümünü tek tek kendine ait farkli yollardan cözmez varsa daha önceki cözümler gider bakar oradan yararlanir.

Ha biri cikip ben tek tek cözdüm ugrastim buyrun burada delilleri derse ona zaten kimse bisey diyemez.

Bu mesajdan sonra tek diyecegim lütfen sünneti inkar eden kisiler yazsinki ak ile kara ortaya ciksin. Öyle lafi gevelemeyin, net olun net durun ki kime ne cevap verdigimizi bilelim.

Ha net olup ben sünnet inkarcisiyim, hadis inkarcisiyim diyecek cesaretiniz yoksa ya da böyle biri suan bu konuya yazanlar icerisinde yoksa konuyu kapatacagim...

Bilginize.
 
S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
soruma yanit vermedigin gibi konuyu baska mesele ile tevil ederek kendini hakli cikarmaya calisiyorsun, müctehidlerin bir konuda isabet edip etmemesine göre olduklari durum ile ümmetin ihtilafi meselesi apayri meseledir. Biri ümmet icin deniyor digeri müctehidleri kapsiyor.

Ha siz ümmetin her ferdini müctehid olarak görüyorsaniz bu konuda yazmaya gerek yok cünkü haklisiniz :)

Ben bu cevabi size yazmadim ki konuyu baska yere cekeyim.

Size daha once mesaj yazdim diye hatirliyorum. Sizin yaptiginiz ters mantik akilciligina imam nevevi ile cevap vermistim sanirim. Sen o cevaptan sonra baska bir konu ile baska bir cevap istedin.

Ben o sozun hadis olup olmamasini degil dogru olup olmamadini konusuyorum.
 
L Çevrimdışı

lieute

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yeni üye olup bu konuya giris yapman cok manidar. 4 büyük mezhep imaminda inanc olarak herhangibi farklilik yoktur. Bu farkliligi dag kadar gören insanlara neler farkli diye sorsak 10 tane mesele sayamazlar.

Dogrudur islamda hizipcilik batildir ancak bu batil yaklasimi kendinize giris yapip devaminda ilmin varsa sende kendi görüsünü cikarirsin demek hizipciligin ayri bir cesididir. Ha varsa kisinin kuran ve hadis ilimleri zaten kendisi haliyle 4 imami ister istemez takip edecektir. Sonucda bir matematikci matematikdeki bütün problemlerin cözümünü tek tek kendine ait farkli yollardan cözmez varsa daha önceki cözümler gider bakar oradan yararlanir.

Ha biri cikip ben tek tek cözdüm ugrastim buyrun burada delilleri derse ona zaten kimse bisey diyemez.

Bu mesajdan sonra tek diyecegim lütfen sünneti inkar eden kisiler yazsinki ak ile kara ortaya ciksin. Öyle lafi gevelemeyin, net olun net durun ki kime ne cevap verdigimizi bilelim.

Ha net olup ben sünnet inkarcisiyim, hadis inkarcisiyim diyecek cesaretiniz yoksa ya da böyle biri suan bu konuya yazanlar icerisinde yoksa konuyu kapatacagim...

Bilginize.

uzun zamandır forumu takip ediyorum, yeni üye olsam da

pratikte kelimesini boşu boşuna kalın ve altı çizili olarak yazmadım. sadece namaz konusunda hatta namazdaki farz,vacip,mubah,mekruh konularında bile bırakın 10 taneyi 50 tane farklı görüş sayılabilir. daha şekilsel tatbikatlı namaza geçmeden. orda da bir sürü şekilsel farklılıklar var. benim kasdettiğim bu; yani pratik.

itikadi konularda zaten mezhep farklılığından hiç söz edilebilir mi?

son söz peygambersiz din olmaz. ben hadis alimi filan değilim hadis uleması bile hadisler içersinde sorunlu olanların olduğunu kendileri de söylüyorlar. bu durumda kuran ve sahih sünnet sözü mü sizi rahatsız etti?
 
!sLaM4eVeR Çevrimiçi

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Ben bu cevabi size yazmadim ki konuyu baska yere cekeyim.

Size daha once mesaj yazdim diye hatirliyorum. Sizin yaptiginiz ters mantik akilciligina imam nevevi ile cevap vermistim sanirim. Sen o cevaptan sonra baska bir konu ile baska bir cevap istedin.

Ben o sozun hadis olup olmamasini degil dogru olup olmamadini konusuyorum.

devaminda ben sana sordum, imam nevevi bu görüsü sahih hadis olarak mi kabul ediyor, benim mantigim ayrica yanlis bir mantik degil. Yanlis mantik ise o görüs sahih hadisdir ki böyle bir görüsü hangi imam savunuyor buna yanit vermeni bekledim. Ayni nevevinin Allah ondan razi olsun bu görüs üzerindeki tam görüsünüde aktar.

Bak okuman icin link veriyorum.

https://www.islam-tr.org/konu/sahih-i-muslimde-ummetimin-ihtilafi-rahmettir-rivayeti-var-mi.29796/

Oradan buradan kopy ile laflari dolandirma.
 
!sLaM4eVeR Çevrimiçi

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
uzun zamandır forumu takip ediyorum, yeni üye olsam da

pratikte kelimesini boşu boşuna kalın ve altı çizili olarak yazmadım. sadece namaz konusunda hatta namazdaki farz,vacip,mubah,mekruh konularında bile bırakın 10 taneyi 50 tane farklı görüş sayılabilir. daha şekilsel tatbikatlı namaza geçmeden. orda da bir sürü şekilsel farklılıklar var. benim kasdettiğim bu; yani pratik.

itikadi konularda zaten mezhep farklılığından hiç söz edilebilir mi?

son söz peygambersiz din olmaz. ben hadis alimi filan değilim hadis uleması bile hadisler içersinde sorunlu olanların olduğunu kendileri de söylüyorlar. bu durumda kuran ve sahih sünnet sözü mü sizi rahatsız etti?

iyi buyur tek tek say bana, imkan olsa yüzüme saysaydin el isareti ile cok güzel olurdu.

Sahih sünnet sözü bizi neden rahatsiz etsin zaten biz senelerdir sahih sünneti yasayip, anlatmaya calisiyoruz. Bizi rahatsiz eden durum, Kurani peygambersiz anlayanlar, dini muhammed sav.siz yasamaya calisanlar ve hatta ileri gidip muhammed sav de kurani anlayip anladigini tefsir etti, mezheplerde anlayip anladigini tefsir etti ne var biz de onlar gibi insaniz biz de anlayip tefsiz ederiz diyen ahmaklardir.
 
L Çevrimdışı

lieute

Üyeliği İptal Edildi
Banned
iyi buyur tek tek say bana, imkan olsa yüzüme saysaydin el isareti ile cok güzel olurdu.

Sahih sünnet sözü bizi neden rahatsiz etsin zaten biz senelerdir sahih sünneti yasayip, anlatmaya calisiyoruz. Bizi rahatsiz eden durum, Kurani peygambersiz anlayanlar, dini muhammed sav.siz yasamaya calisanlar ve hatta ileri gidip muhammed sav de kurani anlayip anladigini tefsir etti, mezheplerde anlayip anladigini tefsir etti ne var biz de onlar gibi insaniz biz de anlayip tefsiz ederiz diyen ahmaklardir.

sayayım pratikteki bazı farklılıklar sadece hanefi ve şafi mezhebi için:

- Hanefi mezhebinde namazda tekbirden sonra sübhaneke okunur, şafii mezhebinde ise veccehtü okunur
- Hanefi mezhebinde okunan tahiyyat ile şafii mezhebinde okunan farklıdır
- Hanefi mezhebinde okunan kunut duaları ile şafii mezhebinde okunan kunut duası farklıdır.
- Sabah namazının kılınışı hanefi mezhebinde diğer namazlar gibidir, şafii mezhebinde ise namazın ikinci rekatında rükudan kalktıktan sonra ayakta kunut duası okunur
- Şafii mezhebinde son oturuşta tahiyyattan sonra Salli Barik okunması yani Resulullaha salevat getirmek farzdır. Salevat getirilmezse namaz bozulmuş olur. Hanefi mezhebinde ise müekked sünnettir
- İmam arkasında fatiha okumak Hanefi mezhebinde tahrimen mekruh, şafii mezhebinde ise farzdır
- Hanefi mezhebinde zammı sureden önce Besmele çekmek gerekmez. Çekilirse iyi olur, müstehab olur. Çekilmezse mahzuru olmaz. Şafii mezhebinde ise Besmele çekmek gerekir
....
...
...

daha da yazılabilir. şimdi şafi derseki benim ki tek doğru otomatikmen hanefi yanlış olur. işte bu noktada mezhepli değil mezhepçi olur. Anlatmaya çalıştığımda bu.
 
!sLaM4eVeR Çevrimiçi

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
sayayım pratikteki bazı farklılıklar sadece hanefi ve şafi mezhebi için:

- Hanefi mezhebinde namazda tekbirden sonra sübhaneke okunur, şafii mezhebinde ise veccehtü okunur
- Hanefi mezhebinde okunan tahiyyat ile şafii mezhebinde okunan farklıdır
- Hanefi mezhebinde okunan kunut duaları ile şafii mezhebinde okunan kunut duası farklıdır.
- Sabah namazının kılınışı hanefi mezhebinde diğer namazlar gibidir, şafii mezhebinde ise namazın ikinci rekatında rükudan kalktıktan sonra ayakta kunut duası okunur
- Şafii mezhebinde son oturuşta tahiyyattan sonra Salli Barik okunması yani Resulullaha salevat getirmek farzdır. Salevat getirilmezse namaz bozulmuş olur. Hanefi mezhebinde ise müekked sünnettir
- İmam arkasında fatiha okumak Hanefi mezhebinde tahrimen mekruh, şafii mezhebinde ise farzdır
- Hanefi mezhebinde zammı sureden önce Besmele çekmek gerekmez. Çekilirse iyi olur, müstehab olur. Çekilmezse mahzuru olmaz. Şafii mezhebinde ise Besmele çekmek gerekir
....
...
...

daha da yazılabilir. şimdi şafi derseki benim ki tek doğru otomatikmen hanefi yanlış olur. işte bu noktada mezhepli değil mezhepçi olur. Anlatmaya çalıştığımda bu.

50 tane sayarim dedin 7 taneyi zor saydin, saydiklarinda da bir celiski olmamasina ragmen!!!

Daha tahiyyatta ve tekbirde okunani bilmiyorsun gecmis imamlari elestiriyorsunuz.

kilit.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt