Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Mezhebsizlik Savunucusu Kur'ancı(!)lara Kur'an'dan Cevaplar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ehli Sünnet Kelamının kurucularından, Eş'ari (H.260-324) Ahmet b. Hambel'e büyük saygısına rağmen; Eş'arilik, Hanbeli yanlısı İbni Teymiye tarafından şiddetle kınanmıştır.

-- Selçuklular bir ara Eş'ariliğe lanet okumuştur.

-- Abbasi Halifesi El-Mansur'un emri ile İmam Malik dövdürülmüştür. [1/s:202]

-- Şafilik Mısıra girince, daha önce yayılan Malikilikle çatışmıştır.

-- İ.Malik'in, Endülüste "El-Muvatta" hadis kitabı dışındaki esreleri yakılmıştır. [1/s:204]

-- Ebu Hanife fikren Emevilere karşıdır. Emevi Irak valisi Ebu Hureyre tarafından verilen görevi kabul etmediği için, bir süre hapsedilmiştir. Abbasi Halifesine Biat etti. Daha sonra Abbasi Zulmü aleyhine fetva verince; Bağdat Kadılığı teklif(?) edildi. Kabul etmeyince hapse atıldı. Her gün 10'ar artırılan "Başına Kırbaçla vurma" cezası uygulandı. Hastalandı. Çıkınca öldü. [1/s:205-6]

Alimlerin başına gelenler mezhebsel değil siyasal sıkıntılardan ötürüdür.
Kimi mezhebleri tenkitte bazen aşırılığa gidilmiş olabilir, insan hata yapar. Tıpkı kimi mezhebsizlerin, mezhebe uyanları "cahiller, kur'an'a uymayanlar, koyunlar" diye nitelendirmesi gibi.
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanife Kıyas'a önem verdiği için, aralarında: İ. Malik ve Hambel'inde olduğu Ehli Sünnet alimleri tarafından kınandı. [1/s:206]

-- Şafiler ve Hanefiler arasında çıkan çatışmalara, Selçuklular devlet olarak katıldı. [1/s:207]

-- Abbasi Halifesi El-Me'mun; "Kuran Mahluktur" fikrini tüm alimlere zorla kabul ettirmek istemiş.(H.218) kabul etmeyen Ahmed b. Hanbel'i de zincire vurdurmuştur. Müsta'sımzamanında da hapsedilmiş ve dövülmüştür.

-- Mezhepler arasında; Kız alıp vermemeden, Düşmanlık boyutlarına varan husumetlere kadar, hoşgörüsüzlük somut bir olgudur. "Hoşgörü" ise, ancak zor rastlanan bir iz olabilir.

-- Tarih boyunca; Dış güçler ve Dini çıkar için kullanan iç odakların; Toplumumuzu Parçalayıp zayıf düşürmede kullandıkları toplumun en zayıf karnı; -Tarikatlarla birlikte- Mezhepler olmuştur.

Tablo kabarıktır... Ve "Her biri diğer Üçüne Hak diyor" ifadesi tutarlı değildir

Sayfasını verdiğin kitapların ismini yazarsan sevinirim
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Mezheplerin; Dinin "Olmazsa Olmazı" durumunu bir tarafa bırakalım; Kurandaki İslam'a "Her yönü ile, Tam olarak uydukları" iddia edilebilir mi?

-- Sahabenin hepsi adl (adalet sahibidir) Aralarındaki muhalefet "İçtihat Farkından" olmaktadır. (Ehli Sünnet) (Buna göre Cemel Vakası ve Sıffin savaşı da İçtihat farkıdır.)

-- Suç işlese de İmamın ardında Namaz kılınır. Zorla da başa geçse itaat edilir. İsyan suçtur. İsyan etmiş olarak ölen kafir olur. (Hanbeli) [1/s:210]

--- Hadis rivayet eden Sahabi meçhul olsa da bu hadis kabul edilir. Bu hadisle Amel caizdir.Ravisi güvenilir Kişi olmayan fakat Yalan olduğu sabit olmayan Hadiste böyledir. (Hanbeli) [1/s:210] (Kuran'la çelişiyor mu sorusuna hiç gerek yoktur(?))

Ciddi bir tarama yapıldığında, bu liste hayli kabaracaktır sanırım.
Bu görüşlerde olmayan diğer mezhepler; bunlara nasıl "Hak" diyebilir. Derse ne ölçüde Tutarlı olur?

Cemel ve Sıffın savası ictihad farkı değildir.
İctihad : Bir alimin fıkıh prensiplerini kullanarak hükme varmak için çaba harcamasına ve sonunda vardığı hükme verilen isimdir.
Meselenin ictihad ile uzaktan veya yakından alakası yoktur.

"Suç işlese de İmamın ardında Namaz kılınır. Zorla da başa geçse itaat edilir. İsyan suçtur. İsyan etmiş olarak ölen kafir olur" hadisine yakın manalar içeren hadisler farklı kaynaklarda mevcuttur. Bu yüzden bu hadise göre amel edilmesine cevaz verilmiş olabilir, ki zaten Emeviler döneminde bir takım zulümlerin olmasına rağmen Rasulullah'ın (s.a.v) emrettiği gibi dönemin imamlarına itaat edildi ve sonuç olarak İslamiyet geniş yerlere yayıldı. Bu durumda hadiste herhangi bir sıkıntı yok. Eğer o kişinin küfrü sabit olursa imam sayılmaz.

Ubâde dedi ki: Peygamber'e, Ensâr üzerine bir borç olarak bizden aldığı ahid ve mîsâkta şöyle söyleyip bey'at ettik: "Allah ve Rasûlu'nun emirlerini dinleyip onlara hem neş'eli, hem kederli zamanımızda; hem zor, hem kolay hâlimizde itaat etmek ve âmirlerimiz kendi arzularını nefislerimiz üzerine tercîh etseler dahî onlara itaat etmek ve niza (ve kıtal) etmemek üzere bey'at ettik, ancak emîrin açık bir küfrünü görseniz, onun küfrü hakkında yanınızda Allah'ın Kitâbı'ndan kuvvetli bir deliliniz olması hâli mustesnadır"

Bu arada "imam" kelimesinden kastın "o dönemin emiri" olduğunu söylememe gerek yok herhalde.
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ş Çevrimdışı

Şeker Kız

Üye
İslam-TR Üyesi
  1. Ebu Faduli Emeviler döneminde bir takım zulümlerin olmasına rağmen Rasulullah'ın (s.a.v) emrettiği gibi dönemin imamlarına itaat edildi ve sonuç olarak İslamiyet geniş yerlere yayıldır. DEMİŞSİNİZ ......
PEKİ.......Kurana Göre 'Fetih' Nedir ? Barış mı savaş mı? İşgal mi?
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
  1. Ebu Faduli Emeviler döneminde bir takım zulümlerin olmasına rağmen Rasulullah'ın (s.a.v) emrettiği gibi dönemin imamlarına itaat edildi ve sonuç olarak İslamiyet geniş yerlere yayıldır. DEMİŞSİNİZ ......
PEKİ.......Kurana Göre 'Fetih' Nedir ? Barış mı savaş mı? İşgal mi?
Fetih : Cihad edilerek toprak ele geçirmek (İslami kavram olarak)
Cihad : Allah yolunda gösterilen cehd (gayret). Genellikle savaş.

Cihad hukukuna uzunca değinmeme gerek yok internetten araştırabilirsiniz.
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Son soruyu sorun yarın devam edelim.
 
Ş Çevrimdışı

Şeker Kız

Üye
İslam-TR Üyesi
Yaratanın Kitabında istediği: "Birlik olmak... Fırkalara ayrılmamak... Parçalanmamaktır."

Bunun Aksini Savunmak, yaratana iftiradır...

Mezheplere ayrılmaksa -hangi tevili getirirseniz getirin- parçalanmaktır.


"Hep birlikte Allah'ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; ..... 3/103"


".....Dini dosdoğru tutun; onda bölünüp fırkalara ayrılmayın! .... 42/13"

"Kendilerine açık-seçik kanıtlar geldikten sonra, çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın.Böyle olanlar için çok büyük bir azap vardır. 3/105"

".... dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her hizip kendi elindekiyle sevinip övünür. 30/32"

Yaratan Parçalanmanın Neticesini de bildiriyor:

"Firavun ... halkını fırkalara ayırdı. İçlerinden bir topluluğu güçsüz bularak ... 28/4"

Ve Yaratan'ın Elçisi:

"Fırka fırka olup dinlerini parçalayanlarla senin hiçbir ilişiğin olamaz. ..... 6/159"

Ayetini tebliğ ettikten sonra: ".... Ümmetimin ihtilafı rahmettir" buyuracak...!??????????? KONUYU BURDA KAPATIYORUM.........
 
Ş Çevrimdışı

Şeker Kız

Üye
İslam-TR Üyesi
Zorla da başa geçse itaat edilir. İsyan suçtur. İsyan etmiş olarak ölen kafir olur" hadisine yakın manalar içeren hadisler farklı kaynaklarda mevcuttu

Diye attığınız mesaja Kuran Açısından Ayetlerle Size cewap yazmak isterdim.......peki yarına kalsın....
 
S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bugün insanlar yani kendine mümin diyen insanların en büyük sorunlarından biri mukallid olmadan müctehid olma çabalarıdır.

ilimde derinleşmemiş müctehid seviyesinde alim olamamış kişiler kesinlikle mezheb taklid etmek zorundadır.

aksi herhangi bir mezhebin müntesibi olmayıp kendi mezhebinin olduğunu iddia ediyor demektir.

mezhebler ekoldür öğreci seviyesinde iseniz yani müctehid değil iseniz o ekolün yani okulun öğrencisi olmak zorundasınız.

Allah Subhanehu ve Teala bize islamı öğreten bütün alimlerden razı olsun.

bizi akılcılıktan, heavadan, kibirden, ben oldumdan, aklını ilah edinmekten muhafaza etsin ya Hafiz.
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yaratanın Kitabında istediği: "Birlik olmak... Fırkalara ayrılmamak... Parçalanmamaktır."

Bunun Aksini Savunmak, yaratana iftiradır...

Mezheplere ayrılmaksa -hangi tevili getirirseniz getirin- parçalanmaktır.


"Hep birlikte Allah'ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; ..... 3/103"


".....Dini dosdoğru tutun; onda bölünüp fırkalara ayrılmayın! .... 42/13"

"Kendilerine açık-seçik kanıtlar geldikten sonra, çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın.Böyle olanlar için çok büyük bir azap vardır. 3/105"

".... dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her hizip kendi elindekiyle sevinip övünür. 30/32"

Yaratan Parçalanmanın Neticesini de bildiriyor:

"Firavun ... halkını fırkalara ayırdı. İçlerinden bir topluluğu güçsüz bularak ... 28/4"

Ve Yaratan'ın Elçisi:

"Fırka fırka olup dinlerini parçalayanlarla senin hiçbir ilişiğin olamaz. ..... 6/159"

Ayetini tebliğ ettikten sonra: ".... Ümmetimin ihtilafı rahmettir" buyuracak...!??????????? KONUYU BURDA KAPATIYORUM.........


Fırka kelime manası : İnsan topluluğu, Siyasi parti, Tümen.
Mezheb ise oldukça farklı bir anlam taşır. 3/103'e ve 6/159'a zaten üstteki yazımda değindim.

28/4. ayeti kimden kopyala yapıştır yaptıysanız feci derecede cımbızlamış. Ayetin tamamı :

Kuşkusuz ki, Firavun yeryüzünde büyüklük taslamış ve ora halkını sınıflara ayırmıştı. Onlardan bir kesimi eziyor, oğullarını boğazlıyor, kadınlarını ise sağ bırakıyordu. Şüphesiz o, bozgunculardandı.

Son olarak, Aynı safta namaz kılan, toplumda herhangi bir farklılığı olmayan, mezhebinin doğruluğunu ispatlamak için birbiri arasında sürekli çekişmek gibi bir huyu bulunmayan Hanefi, Şafiî, Hanbeli, Maliki mezheblerinin tabilerini "ayrılmış, parçalanmış" olarak görüyorsanız, sizi ikna için elbette çalışmam.

İhtilaf ettiklerinizde Allah kıyamet günü aranızda hukmedecektir (Hacc 69)
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Ve Yaratan'ın Elçisi:

"Fırka fırka olup dinlerini parçalayanlarla senin hiçbir ilişiğin olamaz. ..... 6/159"

Ayetini tebliğ ettikten sonra: ".... Ümmetimin ihtilafı rahmettir" buyuracak...!??????????? KONUYU BURDA KAPATIYORUM.........

O hadisi inkar mı ediyorsunuz yani?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt