Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Muhammed bin Abdulvahhab kitaplari

T Çevrimdışı

takva1

Guest
Muhammed bin Abdulvehhan vehhabiliğin kurucusu oldugundan dolayı dalalet ehli(sapık ) mezheb değilmidir ? kitablarıin ehli sünnete uygunsa okunmasında bir sakın yokta..
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
muhammed bin abdülvahhab "vehhabilik" diye bir mezhep kurmamıştır.Sonradan takipçilerine bu isim verilmiştir. Ağırlıklı olarak imam İbn teymiyye'nin ve imam ahmed bin hanbel'in görüşlerinden etkilenmiştir.Kuran ve sünneti temel kaynak olarak kabul etmiş selef-i salihin yolunu izlemeye çalışmış bir alimdir.İslama karıştırılmak istenmiş olan tasavvufi şirk-bidat-hurafelere karşı şiddetle mücadele etmiştir.Bu mücadeleyi yaparken hataları olmuş mudur bilemem.Ama İslama çok büyük hizmetleri olmuştur.Bugünkü selefiler ibn teymiyye ve abdülvahhab'ı sevip sayarlar fakat körü körüne kişilerin takipçisi olmazlar delile tabidirler yani kuran ve sünnete.Selefiler mezhep imamlarını kötü görmezler.mezhepleri reddetmezler ve mensuplarını kötü görmezler fakat metodları-menhecleri farklıdır.Vehhabi olarak tanımlanan kişiler vahhabi değil selefidirler.Kuran'ı ve sünneti selef-i salihin gibi anlamaya ve yaşamaya çalışırlar.Mezheplere bağlı olmamaları mezhep imamlarının yolunu doğru görmedikleri anlamına gelmiyor tabiki.Sadece körü körüne delilsiz taklitçiliği ve mezhep taassubunu reddediyorlar.Benim bildiğim kadarıyla 4 fıkıh mezhebinin kurucusu olarak bilinen imamlar da bir mezhep kurma niyetinde değillerdi.Sadece içtihad yapıp dinin anlaşılması konusunda insanları aydınlattılar.Bu arada hatam varsa bilenler lütfen düzeltsin.Hem bende yanlışımı öğrenmiş olurum.
 
heycan Çevrimdışı

heycan

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bugünkü selefiler ibn teymiyye ve abdülvahhab'ı sevip sayarlar fakat körü körüne kişilerin takipçisi olmazlar delile tabidirler yani kuran ve sünnete.
ahi körü körüne takip edenler-etmeyenler olabilir ama çok genel söylemişsin
Selefiler mezhep imamlarını kötü görmezler.mezhepleri reddetmezler ve mensuplarını kötü görmezler fakat metodları-menhecleri farklıdır.
hiç reddetmezler mi?
Sadece körü körüne delilsiz taklitçiliği ve mezhep taassubunu reddediyorlar
bir kişi delilini bilmeden imam şafiiyi taklit etse delilsiz mi davranmış olur ona delilin yok dersek imam şafiiye de delilsiz demiş olmaz mıyız?sonuçta bizim imam şafiinin delilini bilmememiz bizim eksikliğimiz yoksa imamın delilsiz olduğu manasına gelmez bu diye düşünüyorum
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
asla imam şafii'ye delilsiz demiyorum ki . Bu verdiğin örnekte şu durum geçerli delilini bilmiyorsak bu bizim eksikliğimizdir imam şafii tabiki delilini biliyordu delilini bilmez olurmu? delilsiz içtihad yapılmaz ki zaten. mezhep imamlarımızın hepsi kanıtlarla hareket ettiler.Bundan şüphe etmiyorum.Hepside doğru yoldadır.Fakat burdaki anlatmaya çalıştığım şey farklı birşeydi.
 
T Çevrimdışı

takva1

Guest
muhammed bin abdülvahhab "vehhabilik" diye bir mezhep kurmamıştır.Sonradan takipçilerine bu isim verilmiştir. Ağırlıklı olarak imam İbn teymiyye'nin ve imam ahmed bin hanbel'in görüşlerinden etkilenmiştir.Kuran ve sünneti temel kaynak olarak kabul etmiş selef-i salihin yolunu izlemeye çalışmış bir alimdir.İslama karıştırılmak istenmiş olan tasavvufi şirk-bidat-hurafelere karşı şiddetle mücadele etmiştir.Bu mücadeleyi yaparken hataları olmuş mudur bilemem.Ama İslama çok büyük hizmetleri olmuştur.Bugünkü selefiler ibn teymiyye ve abdülvahhab'ı sevip sayarlar fakat körü körüne kişilerin takipçisi olmazlar delile tabidirler yani kuran ve sünnete.Selefiler mezhep imamlarını kötü görmezler.mezhepleri reddetmezler ve mensuplarını kötü görmezler fakat metodları-menhecleri farklıdır.Vehhabi olarak tanımlanan kişiler vahhabi değil selefidirler.Kuran'ı ve sünneti selef-i salihin gibi anlamaya ve yaşamaya çalışırlar.Mezheplere bağlı olmamaları mezhep imamlarının yolunu doğru görmedikleri anlamına gelmiyor tabiki.Sadece körü körüne delilsiz taklitçiliği ve mezhep taassubunu reddediyorlar.Benim bildiğim kadarıyla 4 fıkıh mezhebinin kurucusu olarak bilinen imamlar da bir mezhep kurma niyetinde değillerdi.Sadece içtihad yapıp dinin anlaşılması konusunda insanları aydınlattılar.Bu arada hatam varsa bilenler lütfen düzeltsin.Hem bende yanlışımı öğrenmiş olurum.



Ama ahi kaynaklarda vehhabililiğin kurucusu olarak muhammed bin Abdulvehhab ingiliz casuslarına alet olmuş onun tuzaklarına düşmüş ve ingilizlerin istediği tarzda bir fırka ortaya çıkarmıştır. ve Ehli sünnet alimleri, muhammed bin Abdulvehhabın fitne çıkaracağını, islama muhalif görüşler beyan edecegiini anlamış insanların muhammed bin abdulvehhabtan uzak durulması gerektiğini söylemişler hemen reddiye kitabları yazmışlar boşuna yazdılar acaba ? ve ehli sünnet alimi olan ahmet bin zeyni dahlan Hulasat-ül-Kelam fi Beyani Ümera-i Beled-il-Haram eserinde vehhabiliğin bozuk görüşleri ve vehhabilerin müslümanlara yaptıklari işkecenler çoluck çocugu hunharca katletmezleri kılıçtan geçirmelerini kitabında kaydetmiştir.kıyas ve icmayı kabul etmedikleri,peygamberimizin şefaat etmesini reddedikleri kendi görüşlerine uymayan müslümanların kanlarının mallarının ve canlarının helal oldugunu ileri sürerler. ve osmanlıyı çökertenlerin % 50'si onlar oldugu söylenilir. bilmiyorum kaynaklarda bu şekilde geçer. yanlışsa düzeltin inş..
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ama ahi kaynaklarda vehhabililiğin kurucusu olarak muhammed bin Abdulvehhab ingiliz casuslarına alet olmuş onun tuzaklarına düşmüş ve ingilizlerin istediği tarzda bir fırka ortaya çıkarmıştır. ve Ehli sünnet alimleri, muhammed bin Abdulvehhabın fitne çıkaracağını, islama muhalif görüşler beyan edecegiini anlamış insanların muhammed bin abdulvehhabtan uzak durulması gerektiğini söylemişler hemen reddiye kitabları yazmışlar boşuna yazdılar acaba ? ve ehli sünnet alimi olan ahmet bin zeyni dahlan Hulasat-ül-Kelam fi Beyani Ümera-i Beled-il-Haram eserinde vehhabiliğin bozuk görüşleri ve vehhabilerin müslümanlara yaptıklari işkecenler çoluck çocugu hunharca katletmezleri kılıçtan geçirmelerini kitabında kaydetmiştir.kıyas ve icmayı kabul etmedikleri,peygamberimizin şefaat etmesini reddedikleri kendi görüşlerine uymayan müslümanların kanlarının mallarının ve canlarının helal oldugunu ileri sürerler. ve osmanlıyı çökertenlerin % 50'si onlar oldugu söylenilir. bilmiyorum kaynaklarda bu şekilde geçer. yanlışsa düzeltin inş..
Her kaynağa inanıyor musun sen? Osmanlıyı çökertenler yahudiler ve onların maşası suudlardır Şeyh abduvahhabın suçu ne?

Tevhid akidesini benimseyen muvahhidler "ŞEFAAT YA RASULULLAH" sözünü söylemezler.
Allah izin vermeden hiç bir kimse (Rasulullah da dahil) şefaat edemeyecektir. Ancak Allah c.c. izin vermesi ile başta Rasulullah (s.a.v.) ve diğer şefaat ediciler de şefaat edebileceklerdir. Bunlar da Allahın izin verdiği kişiler için olacaktır .
Ayet el kursi diye meşhur olan Bakara 255 ayetinde mealen şöyle demektedir :

BAKARA 255- Allah'tan başka hiçbir ilah yoktur. O daima diridir (Hayy), bütün varlığın idaresini yürüten(Kayyum)dir. O'nu ne gaflet basar, ne de uyku. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O'nundur. İzni olmadan huzurunda şefaat edecek olan kimdir? O, kullarının önlerinde ve arkalarında ne varsa hepsini bilir. Onlar ise, O'nun dilediği kadarından başka ilminden hiç bir şey kavrayamazlar. O'nun kursisi, bütün gökleri ve yeri kucaklamıştır. Onların her ikisini de görüp gözetmek O'na bir ağırlık vermez. O çok yücedir, çok büyüktür.

Ayrıca
MERYEM 87-(O gün) Rahmân (olan Allah)'ın katında bir ahd almış olan kimseden başkaları şefaat etme hakkına sahip olamayacaklardır. ENBİYA 28- Allah, onların önlerindekini de, arkalarındakini de (yaptıklarını ve yapacaklarını) bilir. Onlar, Allah'ın hoşnud olduğu kimseden başkasına şefaat etmezler. Hepsi de O'nun korkusundan titrerler.

Bizler Rasulullahın şefaatını , tüm şefaatlerin yegane sahibi olan Allah c.c. den dileriz. "Ya Rabbim (Allah'ım) , bana Rasulullah s.a.v. in şefaatini nasib eyle" diye dua edebiliriz , etmeliyiz.
Rasulullah (s.a.v) eğer bize şefaat edecek ise bu da yine Allah'ın (c.c.) izni ile olacağı muhakkaktır.

ZUMER 44- De ki: "Bütün şefaat Allah'ındır. Göklerin ve yerin mülkü O'nundur. Sonra hep döndürülüp O'na götürüleceksiniz."

Burada aklımıza şöyle bir soru gelebilir , "madem şefaat isteyeceğiz daha niye Rasulullah'tan isteyemeyiz" diyorsunuz?
Bu sorunun cevabı yukarıdaki açıklamalarda aslında verildi sayılır fakat tekrar açayım ki , Rasulullahın şefaat etmesini isteyeceksen öncelikle bu Allahın nasibine ve rızasına bağlıdır. Allahın izin vermediği ve razı olmadığı bir şefaatı Rasulullahtan isteyemeyiz. Üstelik bu kendinden menkul bir yetki değil Allahın izin vereceği bir yetki ile olacaktır. Bu yüzden yetkinin en ve tek büyük makamından istenmesi tevhidin gereğidir. Bu şekilde bir dua edilmesi Rasulullahı küçük görmek veya önemsizleştirmek değil aksine yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım isteriz ayeti mucibince bir davranıştır.

Son olarak duam ; "Ya Rabbim (Allah'ım) , bana Rasulullah (s.a.v.)'in şefaatini nasib eyle"

ORİJİNİ :
https://www.islam-tr.org/tevhid/11813...uya-cevap.html ("ŞEFAAT YA RASULULLAH" SÖZÜNDEKİ SAKINCA : EZAN DUASINDAKİ DOĞRU VE YANLIŞLAR (Soruya Cevap))
 
T Çevrimdışı

takva1

Guest
Valla ahi sağlam oldugu müddetçe her kaynağa inanıyorum. vehhabilik Allahın razı oldugu fırkaysa eğer, niye ehli sünnet Alimleri vehhabiliğin görüşleri için reddiye kitabları yazmışlar buna gerek görmüşler. ve vahhabilerin müslümanlara yaptıkları işkencenceler niye ehli sünnet Alimlerin kitablarında zikredilmiş ? ayrıca şefaat ya rasullah sözünün reddiyolar dememiştim ahi, Peygamberimizin ahirette Allahın izin verdiği müslümanlara şefaat etmesini redediyolar demiştim. şuan senin görüşün fikrin ile benim görüşümün çelişkişi ihtilaflı olmazı aslında ikimizin suçu değildir. hak ve batılı birbirine karıştıran münafıkların yüzünden bu hala geldik...Allah en doğrusunu bilir.
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Valla ahi sağlam oldugu müddetçe her kaynağa inanıyorum. vehhabilik Allahın razı oldugu fırkaysa eğer, niye ehli sünnet Alimleri vehhabiliğin görüşleri için reddiye kitabları yazmışlar buna gerek görmüşler. ve vahhabilerin müslümanlara yaptıkları işkencenceler niye ehli sünnet Alimlerin kitablarında zikredilmiş ? ayrıca şefaat ya rasullah sözünün reddiyolar dememiştim ahi, Peygamberimizin ahirette Allahın izin verdiği müslümanlara şefaat etmesini redediyolar demiştim. şuan senin görüşün fikrin ile benim görüşümün çelişkişi ihtilaflı olmazı aslında ikimizin suçu değildir. hak ve batılı birbirine karıştıran münafıkların yüzünden bu hala geldik...Allah en doğrusunu bilir.

Alim dediklerine reddiyeler varsa ne yapacaksın kardeş? Hangi vahhabiler reddediyor kaynağın var mı? Muhammed bin abdulvahhab reddediyor mu? Sofilerin çakma şeyhlerini kaynak alıyorsan alma derim.Çünkü bu sitede onlara bolca reddiye var.
 
T Çevrimdışı

takva1

Guest
Alim dediklerine reddiyeler varsa ne yapacaksın kardeş? Hangi vahhabiler reddediyor kaynağın var mı? Muhammed bin abdulvahhab reddediyor mu? Sofilerin çakma şeyhlerini kaynak alıyorsan alma derim.Çünkü bu sitede onlara bolca reddiye var.

ahi deminde zikrettiğim gibi ahmet bin zeyni dahlan kendisi ehli sünnet alimidir.Şeyh-ül-ulema (Mekke ulemasının reisi) ünvanını kazandı. ve ehli sünnet dışındaki itikatlara bidat fırkalara özellikle reddiyeler susturucu cevaplar vermişlerdir. dikkatini çekiyim çakma sofi falan değil, etrafınan nur saçan ilim deposu bir zattır. Hulasat-ül-Kelam fi Beyani Ümera-i Beled-il-Haram eserini niye yazdı diye sorarsan vehhabilerin otaya çıkşı ve şeyh muhammed abdulvehhab öncülüğünde müslümanlara yaptıkları zulumler, işkenceleri zikretmmek için yazdı tabikide.,. kısacası insanın akılına gelmeyen işkenceler tabi tutmuşlar.hatta vehhabilerin yaptıkları zulmu bu eserde okumak için biraz cesaret gerekiyor diyebiliriz.Acaba bu Alim canı sıkıldıgı içinmi vehhabilerin müslümanlara yaptıkları zulmu eserinde yazmış yoksa keyfi yeremi yazmış, yada gıcık oldugu için sevmeediği içinmi ? bilakis peygamberlerin varisi olan muvahhid Alimler kendi heva ve hevesinden birşeyler yazmaz. ben şimdi o kitabı eseri alıp vehhabilerin müslümanlara yaptıkları zulmü satır satır tek tek burayamı yazmamımı istiyorsun.
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
takva1 kardeşim o dediğin kişi muhtemelen tasavvufçudur yada mezhep taassubçusudur şeyh abdülvahab'a iftira atmıştır.Nitekim daha önce olmayan birşey değildir.Aynı şekilde ingiliz casusun iftiraları adlı kitapta şeyh abdülvahab'a iftiralar atılmıştır.Hem ingiliz gavurunun sözü dinde delil olmaz.
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ayrıca aynı yayınevinin bastığı kitapta kafir tağut devletlere isyan etmenin haram olduğu yazıyor.Bil bakalım kim yazmış emekli bir t.c. subayı.Yani esed rejimine karşı ayaklanan müslüman kardeşler cemaatine bile terörist demiş o yayınevinin kitapları. Hama katliamı olayı içinde müslümanların suçu demiş.Bizzat okudum fakat kitabın adını hatırlayamadım yayınevi hakikat yayınları
 
M Çevrimdışı

MuhammedRabbani

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
bizim kaynak dediğim şey ile yardımcı eserler farklı. ilk önce abdulvehhabin islam tarihine kurana sahabenin hayatına ,peygamberlerin hayatına,hadislere göre itikadı kontrol edilir. ve doğru olup olmadığı anlaşılır. falan filanca hoca ile hareket edersek . 50 yıl sonra emin ol camilere ibadet eder oluruz nede olsa allahın evi değilmi . çünkü hoca dedi. yarın o hoca bize allah yokmuş ey mürüidim bende yeni okdum desse inanıcazmı.



şeyh enver el ewlaki:şeytan herzaman kuranı kerim , hadislerve islam tarih kitaplarının yerine alimlerin kitaplarını okumanızı ister,çünkü hadislerde şüphe duymayız allahın elçisinin çünkü,iislam tarihinde şüphe olmaz bellidir çünkü,sahabenin hayatı nettir direk peygamberi görmüşlerdir hatalı olsalar peygamber uyarırdı.ama alimler free dir yani özgürdür. onların iyimi kötümü yanlışmı doğrumu oldunu anlıyamayız. tek anlaşılma yolu.

bir alimin sözünü duydumuzda ,hemen hadis,kuran(ayet),sahabenin hayatı,islam tarihi,bu kaynaklara bakarak alimin o sözünü eşleştiricez doğrumu yanlışmı.



Valla ahi sağlam oldugu müddetçe her kaynağa inanıyorum. vehhabilik Allahın razı oldugu fırkaysa eğer, niye ehli sünnet Alimleri vehhabiliğin görüşleri için reddiye kitabları yazmışlar buna gerek görmüşler. ve vahhabilerin müslümanlara yaptıkları işkencenceler niye ehli sünnet Alimlerin kitablarında zikredilmiş ? ayrıca şefaat ya rasullah sözünün reddiyolar dememiştim ahi, Peygamberimizin ahirette Allahın izin verdiği müslümanlara şefaat etmesini redediyolar demiştim. şuan senin görüşün fikrin ile benim görüşümün çelişkişi ihtilaflı olmazı aslında ikimizin suçu değildir. hak ve batılı birbirine karıştıran münafıkların yüzünden bu hala geldik...Allah en doğrusunu bilir.
 
Üst Ana Sayfa Alt