Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Mürcie'nin Görüşünün Batıllığı

Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Şirk amelinin imana zarar verdiğine dair deliliniz var mı? Tevhid itikadında olan kişi muhakemenin şirk olduğunu kabul ettiği halde muhakeme olursa tevhid itikadı bozulur mu?
Beyninden dolayı neden murcieliği savunuyorsun anlıyorum?

Murcieyi savunacağım diyorsun , muvahhidleri savunuyorsun, sonra da murcieye, muvahhid akidesi var diyerek sahih görüyorsun!

Murcie, mahkemeyi şirk görmüyor ki, tevbe etsin! Şirk/günah imana zarar vermez, Çünkü kelime-i şehadet getirmiştir bir kere. Ne çabuk unuttun bu hadisi?
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Beyninden dolayı neden murcieliği savunuyorsun anlıyorum?

Murcieyi savunacağım diyorsun , muvahhidleri savunuyorsun, sonra da murcieye, muvahhid akidesi var diyerek sahih görüyorsun!

Murcie, mahkemeyi şirk görmüyor ki, tevbe etsin! Şirk/günah imana zarar vermez, Çünkü kelime-i şehadet getirmiştir bir kere. Ne çabuk unuttun bu hadisi?

Murcie olmak muvahhid olmaya engel değildir. Bir soru: Sence günaha batmış olup da tevhid akidesine sahip olan biri mi yoksa her farzı ve sünneti dahi eksiksiz yapan ancak itikadde şirk içinde olup şeyhini mabud belleyen rabıtacı sofiler mi kurtuluştadır?
 
T Çevrimdışı

Tevhid-Dini

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İşte sizi tekzip eden ayetler;

"Kafirlerin iyi işleri engin çöllerde görünen seraba benzer. Susayan kimse onu uzaktan su sanır; ama yanına varınca, umduğunu bulamaz"
Nur -39

"Kafir olarak ölenlerin işleri, dünyada da, ahirette de boşa gider" Bakara -217

İşte bu ayetler dediğiniz her farzı ve sünneti eksiksiz yapan fakat itikadde şirke düşen kimselerin amellerinin boşa gideceğine delildir. Demek ki aslolan amelden önce kişinin sahih bir akide üzerinde olmasıdır aksi halde hiç bir ibadeti kabul olunmayacaktır.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Murcie olmak muvahhid olmaya engel değildir. Bir soru: Sence günaha batmış olup da tevhid akidesine sahip olan biri mi yoksa her farzı ve sünneti dahi eksiksiz yapan ancak itikadde şirk içinde olup şeyhini mabud belleyen rabıtacı sofiler mi kurtuluştadır?
Sen kitlenip kalmışsın ve hala aynı pencereden bakıyorsun. Bu sebeble de hatalı düşünmeye devam ediyorsun?
Günahkar olmak murcie olmak değildir! Bütün insanlar günahkardır. Kimi çok az, kimi aşırı fazla.
Murcie ise, kişi musluman olduktan sonra ne kadar büyük günah/şirk işlerse işlesin imanına zarar vermez akidesindedir ki bu sapıklıktır!

Bizim (ummetin) dediğimiz, Murcienin önamsemediği büyük günahtan kastımız; küfür/şirke götüren günahlardır. Yoksa elma çalımış, yalan söyleme günahı değildir. Ki bunu muvahhid olsa da yapabilmektedir.
Şimdi tekrar bu konuyu araştırmak üzere siteden uzaklaştırılıyorsun. Kabul etmeden gelme.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Sen kitlenip kalmışsın ve hala aynı pencereden bakıyorsun. Bu sebeble de hatalı düşünmeye devam ediyorsun?
Günahkar olmak murcie olmak değildir! Bütün insanlar günahkardır. Kimi çok az, kimi aşırı fazla.
Murcie ise, kişi musluman olduktan sonra ne kadar büyük günah/şirk işlerse işlesin imanına zarar vermez akidesindedir ki bu sapıklıktır!

Bizim (ummetin) dediğimiz, Murcienin önamsemediği büyük günahtan kastımız; küfür/şirke götüren günahlardır. Yoksa elma çalımış, yalan söyleme günahı değildir. Ki bunu muvahhid olsa da yapabilmektedir.
Şimdi tekrar bu konuyu araştırmak üzere siteden uzaklaştırılıyorsun. Kabul etmeden gelme.

Küfre / şirke götüren ameller bellidir. Mesela Allah ve elçisiyle alay etmek insanı küfre düşürür ancak her küfür ya da şirk ameli kafir ya da müşrik yapar diye birşey bilmiyorum. Siteden kovmak yerine delil getirin, eğer doğru sözlü iseniz.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Küfre / şirke götüren ameller bellidir. Mesela Allah ve elçisiyle alay etmek insanı küfre düşürür ancak her küfür ya da şirk ameli kafir ya da müşrik yapar diye birşey bilmiyorum.

Demek bazı küfür yada şirkin kişiyi kafir ya da muşrik yapacağını kabul ediyorsun. Bunu zaten biz iddia ediyoruz. Asıl sen bunu murcie itikadında araştır, bak böyle mi inanıyorlar, yoksa, kişi musluman olduktan sonra, hiç bir şey onun imanına zarar vermez, kafir olmaz mı diyorlar! Anlamadığına göre bir yaran var!
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Demek bazı küfür yada şirkin kişiyi kafir ya da muşrik yapacağını kabul ediyorsun. Bunu zaten biz iddia ediyoruz.


Küfür ve Şirkin hepsi bir kimseyi imandan çıkarır, sadece kapalı meselerde cahiliyettinden dolayı bir kimse Dinden çıkmaz.

Ve Riya küçük değil büyük şirktir. Sadece tirmizi hadisinde "küçük" Șirk olarak nitelendirilmistir, öbür Hadislerde hepsi normal büyük sirk diyor. Bunu çoğu kişi bilmiyor, ama Tirmizi Hadisinde büyük bir ihtimalle ekleme vardır, yoksa Allah'tan başkasına yapılan "gösterişli" ameller dinden çıkaran Şirkin kendisi. Ve daha bir kaç amel bir kimseyi dinden çıkarır, sadece Fisk, bir kimseyi dinden çıkarmaz.

Allah En iyisini Bilir
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Misal, bir kimse dilenciye sadaka vermeden geçecekti, şeytanın vesvesesiyle yanındaki arkadaşından dolayı sadaka verirse hükmü nedir?
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Abdulmuiz Abi,

Sheikh Fawzan kendisi Ebu Hanifeye Murcie demiştir, ama bu görüş kesinlikle yanlıştır.


http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=580


Ebu Hanifenin görüşü şöyledir : Șirk ve Küfür dinden çıkarıp, ebedi cehennem ve büyük günahlar yapan tövbe etmeden ölen cehennemde bir müddet kalacaktır.

Ama İman zarar vermeme ne anlama geliyor anlamadım? Bir kimse ya İman eder, ya etmes. Sadece taqwasi çıkar, iman yükselmesi mümkün değildir. İman sadece küfür ile tam yok olur. Büyük günahlar taqwaya zarar verir ve öbür Dünyada cehenneme girer kimse.
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Misal, bir kimse dilenciye sadaka vermeden geçecekti, şeytanın vesvesesiyle yanındaki arkadaşından dolayı sadaka verirse hükmü nedir¿


Bu kişi Arkadaşını Put gibi ilahlastiyorsa, kafirdir. Bu adam arkadaşı için bu fiili yapıyor, ama Allah için değil. Küfre girmiştir, apaçık. Sanki kıyamet günü Allah değil, arkadaşı (putu) onun amellerini kabul ediyor. Namazda "ben Peygamber rızası için namaz kılan gibi" diyen gibi yüzde yüz dinden çıkmıştır. Eğer bu meselede tecrübesi yoksa, dinden çıkmas(kapalı meselerde).

Ben tekfirci değilim, ama küfür isleyenleri, kafir derim, eğer onlarda bu iki şey mevcut değilse

1. Cahillik
2. Zorlama

Ama Arkadaşı onun yanında onun bir tür zorluğuga sokuyorsa, günah almaz. Mesela arkadaşı sadaka veriyor ve arkadaşına rezil olmamak için ise, ama Allah adı içinde değilse, ne günah alıyor, ne sevap.
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Hatta hadis vardır bir tane, Allah bir kimseyi riya yaptığı kişi ile gorusturecektir ve öbür Hadislere büyük normal Șirktir.
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Mürcie genelde tekfir edilmiyor diye biliyorum.Ama aşırı mürcie selef tarafından tekfir edilmiş.Aşırı mürcie İmam Tahavi'nin '' Kişi imana girdiği şeyi inkar etmedikçe küfre imandan çıkmaz'' sözünü delil getirip şirk işleyen kişilerin onu inkar etmedikçe kafir olmadığını söylüyor.İmam Tahavi'nin sözü yanlış olsa da o bunu kastetmemiş.Onun kastettiği şey : Söz ve fiilinden dolayı zahirde kafir olan kişinin kalbinde mutlaka yalanlama vardır manasındadır.Aşırı mürcie böyle müstkil şart getirerek Allah'ın ayetlerini yalanlıyor.
Allahu Teala iblisi söz ve fiilinden dolayı tekfir etmiştir.İblis Allah'ı inkar mı ediyordu? Hayır.Ama Allah'ın emrettiğini yerine getirmeyip kibirlenerek kafir oldu.

Yahudiler dediler ki: Uzeyr Allah'ın oğludur. Hristiyanlar da dediler ki: Mesih Allah'ın oğludur. Bu, onların ağızlarında dolaşan sözlerdir ki, daha önce küfretmiş olanların sözüne benzetiyorlar. Allah onları yok etsin, nasıl da uyduruyorlar.
(Tevbe 30)

Allah'u teala sırf bu söz ile hıristiyanları ve yahudileri kafir saydı.Şimdi biz diyebilir miyiz ki? Onlar bunu söyleyerek haşa kafir olmamıştır.Çünkü kalplerinde bunun küfrünü inkar etmiyorlar ki desek bu haşa Allah'ın ayetini yalanlamak olmaz mı? Allah'u teala bilakis söz ve fiilinden dolayı bunları kafir saymış.Aşırı mürcie müstakil bir şart getirerek Allah'ın ayetlerini yalanlıyor.
Ehli sünnete göre kişi küfür söz veya fiil işlerse o zahiren ve batınen kafir olur.
Aşırı mürcieye göre ise kişi küfür söz veya fiil işlese bile onun küfrünü inkar etmedikçe kafir olmaz.
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Mürcie genelde tekfir edilmiyor diye biliyorum.Ama aşırı mürcie selef tarafından tekfir edilmiş.Aşırı mürcie İmam Tahavi'nin '' Kişi imana girdiği şeyi inkar etmedikçe küfre imandan çıkmaz'' sözünü delil getirip şirk işleyen kişilerin onu inkar etmedikçe kafir olmadığını söylüyor.İmam Tahavi'nin sözü yanlış olsa da o bunu kastetmemiş.Onun kastettiği şey : Söz ve fiilinden dolayı zahirde kafir olan kişinin kalbinde mutlaka yalanlama vardır manasındadır.Aşırı mürcie böyle müstkil şart getirerek Allah'ın ayetlerini yalanlıyor.
Allahu Teala iblisi söz ve fiilinden dolayı tekfir etmiştir.İblis Allah'ı inkar mı ediyordu? Hayır.Ama Allah'ın emrettiğini yerine getirmeyip kibirlenerek kafir oldu.

Yahudiler dediler ki: Uzeyr Allah'ın oğludur. Hristiyanlar da dediler ki: Mesih Allah'ın oğludur. Bu, onların ağızlarında dolaşan sözlerdir ki, daha önce küfretmiş olanların sözüne benzetiyorlar. Allah onları yok etsin, nasıl da uyduruyorlar.
(Tevbe 30)

Allah'u teala sırf bu söz ile hıristiyanları ve yahudileri kafir saydı.Şimdi biz diyebilir miyiz ki? Onlar bunu söyleyerek haşa kafir olmamıştır.Çünkü kalplerinde bunun küfrünü inkar etmiyorlar ki desek bu haşa Allah'ın ayetini yalanlamak olmaz mı? Allah'u teala bilakis söz ve fiilinden dolayı bunları kafir saymış.Aşırı mürcie müstakil bir şart getirerek Allah'ın ayetlerini yalanlıyor.
Ehli sünnete göre kişi küfür söz veya fiil işlerse o zahiren ve batınen kafir olur.
Aşırı mürcieye göre ise kişi küfür söz veya fiil işlese bile onun küfrünü inkar etmedikçe kafir olmaz.


Abi İmam Tahaviyi bilmeme, ama Șirk işleyen Küfür işler.

Șirk küfürün Şubesidir. En yüksek Şubesi. Her küfür, yani Allah'a ortak koşmak, inkar etmek, doğruyu saklamaktır ve küfürdür.

Bir kimse "la ilâhe ilalah" diyer ama Allah'a Söverse, Șirktan değil, küfürden dolayı dinden çıkar. Yoksa Şeytanda Allahın Birliği'ne inanıyor, ama Küfürden dolayı (Allah'a itaat etmedi) ebedi cehenneme gidecektir. Șirk Günahı küfrün bir Şubesidir.
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Ama ben İmam Matrudi ve Esrarı asla ve asla tekfir etmem. Şeyhülislam İbni Teymiyye sadece yanlış yolda olduklarını söylemiştir, ama Kelamcilik Kâfirlik değildir.

Bu Murcieler acayip salakmi??? "Küfür helal görmedikce dinden çıkılmaz mi?"

Wallahi Billahi bunlar akıldan noksan. Yani Allah'a sovsen, ama bunu küfür bilirsen, dinden çıkıyorlarmi, diyorlar.


Ebu Hanife asla ve asla böyle değildir. Ebu Hanifenin Kıvrak Zekası ve Murcielerin beyinsizligi aynı değildir... Ebu Hanife bu beyinsizlerle hiç alakası yoktur.

İman edince, ama bu küfre düşersen yine kafirsin ve iman etmiyorsun ki. Yani bu Murcieler hangi dünyada yaşıyorlar??? İman bunlar için ne ki? Ekmek parçası mı? Bir kere yedikten sonra, hiç birdaha aç kalmış olmucan mi?

Ve şunu söyleyim : Ebu Hanife asla ve asla Mürcie değildir, ve bunu söyleyenler, hiç Ebu Hanifeye araştırmamis. Fıkıh UL Ekberi okusunlar, böyle diyenler.

Mesela ben diyorum : Ben sadece bir Allah'a inanıyorum, ama ondan sonra ben iki Allah'a inanıyorum desem, birinci lafımi yalanliyorum, yani iman etmemişim gibidir. Onun için küfürden dolayı imandan çıkarım. Doğru olanı yalanlayip (ve saklamam), yani küfürümden = Hakkı saklamaktan dolayı.
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Rivayet edilir ki, Imam Azam Ebu Hanife Hazretleri Halifeden sopa yerken:

"Allah'a yemin ederim ki, bu isi kendi arzumla kabul etmis olsam bile, yine de size isttedigniz anlamda yaranamayacagim. Nerede kaldi ki zorla, istemeye istemeye teklifinize muvafakat edeyim. Herhangi bir hususta verecegim karar sizin arzularinizin hilafina olabilir. O zaman bana kizarsiniz. Kizincada beni Firat Nehrinde boğdurmak istersiniz. Boğlurum, fakat kararimi yine değistirmem."

(Hilafet ve Sultanat, Sahife 368)

Böyle bir insan Allah'a ortak koşar mi? En sevdiğim insanlardan birisi Ebu Hanife.
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Rivayet edilir ki, Imam Azam Ebu Hanife Hazretleri Halifeden sopa yerken:

"Allah'a yemin ederim ki, bu isi kendi arzumla kabul etmis olsam bile, yine de size isttedigniz anlamda yaranamayacagim. Nerede kaldi ki zorla, istemeye istemeye teklifinize muvafakat edeyim. Herhangi bir hususta verecegim karar sizin arzularinizin hilafina olabilir. O zaman bana kizarsiniz. Kizincada beni Firat Nehrinde boğdurmak istersiniz. Boğlurum, fakat kararimi yine değistirmem."

(Hilafet ve Sultanat, Sahife 368)

Böyle bir insan Allah'a ortak koşar mi? En sevdiğim insanlardan birisi Ebu Hanife.
Yemin ve riya konusunda tefarruat war akhim,biraz daha arastirma yap.Bir konu hakkinda gorus belirtmek yerine nakil yapin.:)Bu uygun olanidir:eek:kyrm::harika:
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yemin ve riya konusunda tefarruat war akhim,biraz daha arastirma yap.Bir konu hakkinda gorus belirtmek yerine nakil yapin.:)Bu uygun olanidir:eek:kyrm::harika:

Ben herkesin Görüşünü tanıyorum : Küçük Șirk diyorlar, ama küçük Șirk diye bir şey yoktur. Tirmizi Hadisine bir Raviden (kötü niyetinden dolayı değil, ama unutmasindan dolayı) hata yapmış ve küçük Șirk demiştir.

Ama ben Büyük Șirk olduna inanıyorum. Beni engelleyen İcma yoktur.

Ben belirttigim gibi bir kimse Riya yaparsa dini konularda, o kişi Allah'a resmen ortak koymuştur. Yani dinden çıkmıştır. O kişi ibadettini kime yapıyor? Allaha değil, Putuna (Arkadaş vs. olsun) yapıyor.

Bir kimse başka bir kimseye ibadet yaparsa kafirdir.

Aynen haram olan birşeye besmele çekersen, dinden çıkıyorsun. Sen Allahın haram kıldığı birşeye sanki helal olmuş gibi görüyorsun ve dinden çıkıyorsun.


Bu Ehli Sünnet Dünyasında tek benim görüşüm. Hiç bir kimse bana inanmasina gereği yoktur. Ama bu benim görüşüdür.


Bir kimse Allah'tan başkasına ibadet eder gibi olur riyakar. Herşeyi boşa çıkar aynen normal kafirler gibi.


Ve beni engelleyen bir Nas yoktur. Mesela bir Sahabe aynı işi yaparsa (Yani riyakarlik) ve Peygamber onun imanın sorgullamadiysa, ozaman Nas olurdu. Ama Peygamberimizin zamandinda böyle olay asla olmamıştır. Riyakarlik aynen Al Lat, Al Uzza ibadet yapan gibidir. Bunların nasıl Imani olur?


Ebu Hanife Kardeş, sen ama doğrusun, ben daha çok iyi araştırmak lazımdır. :eek:kyrm:
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Iman noktasinda Ebu hanifenin cumhuru ulemayla olan ihtilafini,Sonraki halefleri olan Aliyyul el kari ve imam tahavi "bu ayrilik sadece lafzendir yoksa manen aynindir"seklinde aciklamisdir.Dikkatli bir arastima yapildiginda bu soylenilenin dogru oldugu gorulecektir.Ayrica imam Ebu hanifenin iman hakkinda gorus degistirip cumhuru ulemaya katildigina dair rivayetlerde wardir...

Bazi imamlarin Ebu hanife hakkinda kotu soylemlerinin sebebi; ozaman ki ulasim,iletisim ve yanlis bilgi akisidir.Cunku Imamlarin bazilari Ebu hanifeyle yuzyuze gorustukten sonra Ebu hanifenin aleyhine olan goruslerini degistirmislerdir...

Allah swt en iyisini bilendir...
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Iman noktasinda Ebu hanifenin cumhuru ulemayla olan ihtilafini,Sonraki halefleri olan Aliyyul el kari ve imam tahavi "bu ayrilik sadece lafzendir yoksa manen aynindir"seklinde aciklamisdir.Dikkatli bir arastima yapildiginda bu soylenilenin dogru oldugu gorulecektir.Ayrica imam Ebu hanifenin iman hakkinda gorus degistirip cumhuru ulemaya katildigina dair rivayetlerde wardir...

Bazi imamlarin Ebu hanife hakkinda kotu soylemlerinin sebebi; ozaman ki ulasim,iletisim ve yanlis bilgi akisidir.Cunku Imamlarin bazilari Ebu hanifeyle yuzyuze gorustukten sonra Ebu hanifenin aleyhine olan goruslerini degistirmislerdir...

Allah swt en iyisini bilendir...

İmam Ebu Hanifenin Zamanında Ulema yoktu doğru düzgün. Hasan Basri, Ebu Hanife ve bir kaç Sahabe. Onun için cumhur Ulemaya katılması rivayetler çok iyi güvenilir değil, ama İmam Ebu Hanife hakkında İftiralar attılar çoğu kişi. Belki ondan dolayı İmam hakkından yanlış düşünenler vardı büyük ihtimal.

Ve en gulunucek tarafı budur : Ebu Yusuf niye hiç bir kez bunu İmam ile tartışmamis? Ebu Yusuf'u hiç biri Murice dememiştir.

Bunlar Ebu Hanife ye atılan iftiralar, yoksa hava boş.
 
Üst Ana Sayfa Alt