SORU :
İhtilaflı bir mesele olmakla birlikte Âlimlerin ekseriyetine (çoğunluğuna) göre, musuman bir hanımefendi / gelin; musluman olmayan kadınların yanında bile başını açması uygun görülmemiştir. Bu sebeble de musluman bir gelinin musluman olmayan kayınbaba / kayınata / kayınpederin yanında tesettursuz bulunabilmesinin haram olduğuna fetva vermişlerdir. Aynı şekilde murted / kâfir olan amca, dayı gibi yakın akrabalar da yabancı erkek hükmündedir. Fakat baba böyle değildir.
"Nuh seslendi: Rabb'im, dedi, oğlum benim ailemdendir. Senin sözün elbette haktır ve sen hakimlerin hakimisin!" - (Allah): "Ey Nuh, dedi, O senin ailenden değildir. O(nun yaptığı), yaramaz iştir. Bilmediğin bir şeyi benden isteme. Sana cahillerden olmamanı öğütlerim!" (Hud 45 - 46)
Kan yakınlığının, her ne kadar Allah erleriyle yakınları arasında kaynaştırıcı bir unsur olsa da, bunlar salih kimseler ve mûminler olmadıkça hiç bir şey ifade etmediğini belirtmekledir.
Kişinin değeri ve kurtuluşu ancak Allah'ın rıdasına göre hareket etmededir. Fesada uğraması ise bizatihi çalışmalarında Allah'ın cezasını haketmektir. Nuh'un karısı ve İbrahim'in babasının durumu da böyledir. Tevbe sûresinde yakın akrabaları da olsa Peygamber (s.a.v.) ve mûminlerin muşriklere istiğfar etmeleri yasaklanmıştır:
Akraba bile olsalar, cehennemin balkı oldukları belli olduktan sonra (Allah'a) ortak koşanlar için bağışlanma dilemek; ne Peygamber'in ne de inananların yapacağı bir iş değildir.
İbrahim'in babasına dua etmesi, sadece ona yaptığı bir vaatten ötürü idi. Fakat onun bir Allah düşmanı olduğu kendisine belli olunca ondan uzak durdu. "Gerçekten İbrahim, çok içli ve yumuşak huylu idi" (Tevhe, 113-114).
"Buyurdu ki: Ey Nûh! O senin ailenden değildir." (Hud 45)
Cumhur der ki: O senin dinine mensub kimselerden ve aranızda velayet (dostluk, yardımlaşma, dayanışma) bağı bulunan kimselerden değildir, demektir. Bu da, din bağının hüküm itibariyle neseb bağının hükmünden daha öncelikli ve güçlü olduğunun delilidir.
Akide / din bağı, Neseb - soy bağından öncelikli ve önemli olursa, nikâh bağıyla meydana gelen akrabalık bağından daha da öncelikli ve önemlidir. Nitekim, evladın veya babanın kâfir olması durumunda birbirlerine vâris dâhi olamazlar.
Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Müslüman kafire ve kafir de müslümana varis olamaz."
(Buhârî, Ferâiz 26; Muslim, Ferâiz 1 (1614); Ebu Dâvud, Ferâiz 10 (2909); Tirmizî, Ferâiz 15 (2107); Nesâî (el-Kubrâ), Ferâiz, 4/80, 81, 82; İbn Mâce, Ferâiz 6 (2729); Ahmed b. Hanbel, 5/201, 202, 203, 209;
(Kadı Ebu Şuca , Ğayet'ul-İhtisar ve Şerhi , Ravza Yayınları: 386)
İlgili Konu:
Musluman Gelinin, Kâfir Kayınbabasıyla İlişkileri Nasıl Olmalı?
Kafir Evlat-Ana/Baba, Musluman Evlat-Ana/Babaya Mirasçı Olur mu?
"Muşrik Kadın, Erkek Gibidir" Sözü Ve Kafir Kızkardeşin Yanında Tesettursuz Olunur mu?
Esselamu Aleykum, Hayırlı bayramlar..
Bi soru sormak istiyorum. Bu konuyu araştırdım ama hâla tam olarak çözemedim. Sorum bu: kafir bi baba, amca , abi vs. Yanında başörtüsüz olmamda bi sakınca var mı?
Nur 31. Ayette bu kişilerin görmesinde sakınca yok diyor. Ama başka sitelerde bunun yanlış olduğu vs diyor. Bu konuda bilginiz varsa deliliyle beraber yazar mısınız?
**
Nur 31. Ayetteki mahremler, sadece müslüman olanlar için mi geçerli?
İhtilaflı bir mesele olmakla birlikte Âlimlerin ekseriyetine (çoğunluğuna) göre, musuman bir hanımefendi / gelin; musluman olmayan kadınların yanında bile başını açması uygun görülmemiştir. Bu sebeble de musluman bir gelinin musluman olmayan kayınbaba / kayınata / kayınpederin yanında tesettursuz bulunabilmesinin haram olduğuna fetva vermişlerdir. Aynı şekilde murted / kâfir olan amca, dayı gibi yakın akrabalar da yabancı erkek hükmündedir. Fakat baba böyle değildir.
"Nuh seslendi: Rabb'im, dedi, oğlum benim ailemdendir. Senin sözün elbette haktır ve sen hakimlerin hakimisin!" - (Allah): "Ey Nuh, dedi, O senin ailenden değildir. O(nun yaptığı), yaramaz iştir. Bilmediğin bir şeyi benden isteme. Sana cahillerden olmamanı öğütlerim!" (Hud 45 - 46)
Kan yakınlığının, her ne kadar Allah erleriyle yakınları arasında kaynaştırıcı bir unsur olsa da, bunlar salih kimseler ve mûminler olmadıkça hiç bir şey ifade etmediğini belirtmekledir.
Kişinin değeri ve kurtuluşu ancak Allah'ın rıdasına göre hareket etmededir. Fesada uğraması ise bizatihi çalışmalarında Allah'ın cezasını haketmektir. Nuh'un karısı ve İbrahim'in babasının durumu da böyledir. Tevbe sûresinde yakın akrabaları da olsa Peygamber (s.a.v.) ve mûminlerin muşriklere istiğfar etmeleri yasaklanmıştır:
Akraba bile olsalar, cehennemin balkı oldukları belli olduktan sonra (Allah'a) ortak koşanlar için bağışlanma dilemek; ne Peygamber'in ne de inananların yapacağı bir iş değildir.
İbrahim'in babasına dua etmesi, sadece ona yaptığı bir vaatten ötürü idi. Fakat onun bir Allah düşmanı olduğu kendisine belli olunca ondan uzak durdu. "Gerçekten İbrahim, çok içli ve yumuşak huylu idi" (Tevhe, 113-114).
"Buyurdu ki: Ey Nûh! O senin ailenden değildir." (Hud 45)
Cumhur der ki: O senin dinine mensub kimselerden ve aranızda velayet (dostluk, yardımlaşma, dayanışma) bağı bulunan kimselerden değildir, demektir. Bu da, din bağının hüküm itibariyle neseb bağının hükmünden daha öncelikli ve güçlü olduğunun delilidir.
Akide / din bağı, Neseb - soy bağından öncelikli ve önemli olursa, nikâh bağıyla meydana gelen akrabalık bağından daha da öncelikli ve önemlidir. Nitekim, evladın veya babanın kâfir olması durumunda birbirlerine vâris dâhi olamazlar.
Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Müslüman kafire ve kafir de müslümana varis olamaz."
(Buhârî, Ferâiz 26; Muslim, Ferâiz 1 (1614); Ebu Dâvud, Ferâiz 10 (2909); Tirmizî, Ferâiz 15 (2107); Nesâî (el-Kubrâ), Ferâiz, 4/80, 81, 82; İbn Mâce, Ferâiz 6 (2729); Ahmed b. Hanbel, 5/201, 202, 203, 209;
(Kadı Ebu Şuca , Ğayet'ul-İhtisar ve Şerhi , Ravza Yayınları: 386)
İlgili Konu:
Musluman Gelinin, Kâfir Kayınbabasıyla İlişkileri Nasıl Olmalı?
Çözüldü - Musluman Gelinin, Kâfir Kayınbabasıyla İlişkileri Nasıl Olmalı?
Selamun aleyküm size yine bir sorum olucak konuyu bilmediğimden değil ama zan üzere biliyorum bir delil üzere değil... Biriyle evlenmeyi düşünüyorum, çocuğun ailesi müslüman değil ailelerin tanışma devresindeyiz ve oğlan benden babasına gözükmemi tanışmamı istiyor buda bana islami olarak doğru...
www.islam-tr.org
Kafir Evlat-Ana/Baba, Musluman Evlat-Ana/Babaya Mirasçı Olur mu?
Kafir Evlat-ana/baba, Musluman Evlat-ana/babaya Mirasçı Olur mu?
müslüman olmayan anne babaya mirasçı olunurmu. alınacağına dair rivayetlerde var. sizin görüşünüzü öğrenebilirmiyim .ALLAH ilmininzi artırsın inşallah
www.islam-tr.org
"Muşrik Kadın, Erkek Gibidir" Sözü Ve Kafir Kızkardeşin Yanında Tesettursuz Olunur mu?
Çözüldü - "Muşrik Kadın, Erkek Gibidir" Sözü ve Kâfir Kızkardeşin Yanında Tesettursuz Olunur mu?
es selamunaleykum; eger bir insanin, babasi musluman annesi hristinyan olan ve kendisi de hristiyanlik dinini secmeye karar veren ergenlik cagini gecmis bir kiz kardesi var ise, o kizkardes bizim icin hadiste gectigi gibi, erkek gibi midir? onun yaninda musluman kardeslerimiz gibi rahat...
www.islam-tr.org