Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

muslumanım diyen ,müşrik olurmu?

P Çevrimdışı

putason

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Şirk ,müşrik ,kafir,küfür gibi kavramlar nedense hep islam dışı kavimler için kullanılmakta islam dinini benimsemiş kavimler arasında pek zikredilmemekte.Sanki kuran ,kafiri, müşriği ,ayırmış,puta tapanlar ,Yahudiler ,Hristiyanlar müşrik ilan edilmiş,allahı inkar edenlerde kafir ilan edilimiş,islama mazhar olmuş toplumlarda ,şirk ve küfür tamamen izole edilmiş.Peki bir muslaman müşrik olamıyormu?..Az öncebir yazı okudum.Bir şahıs haklı olarak tasavvufun şirklerini yererken,diğer bir şahıs tasavvuf şirklerini,"siz anlayamazsınız.İlk başta onu tadıp yaşamanız lazım" gibi garabet bir ifade ile tasavvufunu şirkini savunuyor.Kendilerine sormak lazım,şirki anlamak için müşrikmi olmak lazım.
 
P Çevrimdışı

putason

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
İsra suresi 59 .ayet: Bizi, mucizeleri göndermekten, ancak, öncekilerin onları yalanlamış olması alıkoydu. (Nitekim) Semûd kavmine o dişi deveyi açık bir mucize olarak verdik de onlar bu yüzden zalim oldular. Oysa biz mucizeleri sırf korkutmak için göndeririz ." Şimdi, bu ayet göre peygamberimiz hiç mucize göstermemiştir.(burada mucize,kavminin istediği ,olağan üstü olaydır).Peygemberin miracı,gaybi bir bilgi olup.topluma açık bir olay olmayıp,inanmayı gerektirir..Hadislerde,bir sürü mucizeler anlatılır.Bu anlatılanlara inanmak Allah cc'na iiftira değilmidir?şirk değilmidir?
 
P Çevrimdışı

putason

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
soruya cevab yok tabi! cevab olsa bir sürü hadisi çöpe atacaklar...Bu sitede sadece tasavvuf konusunda hem fikiriz.Hadis konusunda ,site bir tezad içinde!Bunlar için tüm ilahıyatcılar sapık.sapıkta senin görüşün ne? bir şey yok. bin yıllık fetvalar önümüzde..Adam sormuş bankaya para yatırmak caizmi?darul harp zırvasıyla cevab veriyor.Güncel bir şey yok! oy kullanann kafirmiş!hadis ayeti nesh edermiş! kuran yetersizmiş ,hadisler açıklayıcıymış.Recm 'i inkar küfürmüş! bir sürü ,kuru cihadcı fundamentalist bir site..........bir ban daha ye ne olmuş?site bir iki islam şaklabanına kalmış.millet korkudan yazamıyor..
 
E Çevrimdışı

ebu ûmeyr

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
soruya cevab yok tabi! cevab olsa bir sürü hadisi çöpe atacaklar...Bu sitede sadece tasavvuf konusunda hem fikiriz.Hadis konusunda ,site bir tezad içinde!Bunlar için tüm ilahıyatcılar sapık.sapıkta senin görüşün ne? bir şey yok. bin yıllık fetvalar önümüzde..Adam sormuş bankaya para yatırmak caizmi?darul harp zırvasıyla cevab veriyor.Güncel bir şey yok! oy kullanann kafirmiş!hadis ayeti nesh edermiş! kuran yetersizmiş ,hadisler açıklayıcıymış.Recm 'i inkar küfürmüş! bir sürü ,kuru cihadcı fundamentalist bir site..........bir ban daha ye ne olmuş?site bir iki islam şaklabanına kalmış.millet korkudan yazamıyor..
soruya cevap yok değil sadece burda kimse senin gibi aklını kendine ilah edinmiş mutezile sapıklarına cevap verip adam yerine sokmak istemiyor. ...
 
P Çevrimdışı

putason

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Peygamberimiz mucize göstermedi.Delil yukarda belirttiğim ayet.Kim hadis kaynaklı bir delille peygamber mucize gösterdi derse bilsini o ,Allah cc'na yalancı diyor,peygamberinede iftira atıyor demektir...
 
H Çevrimdışı

hasan b

Üye
İslam-TR Üyesi
Peygamberimiz mucize göstermedi.Delil yukarda belirttiğim ayet.Kim hadis kaynaklı bir delille peygamber mucize gösterdi derse bilsini o ,Allah cc'na yalancı diyor,peygamberinede iftira atıyor demektir...

Senin peşinden gittiğin medeniyetin kendilerine peygamber edindiği kimseler olan bilim adamları, doğada gözlemledikleri iki farklı olguya ait geliştirdikleri iki farklı kavrayış modeli birbiriyle çatıştığında bu iki olgudan birini inkar mı ediyorlar, yoksa kendi zihinlerinde oluşan bu iki farklı anlayış yerine bu iki olguyu birleştiren yeni bir kavrayış kazanma yoluna mı gidiyorlar? Tabii ki ikinciyi yapıyorlar, çünkü dinleri olan materyalizme göre bu iki gözlem onlar için nasstır, iman esasıdır, reddedemezler. İşte İslam dininde de Kur’an-ı Kerim ve Hadis-i Şerifler birer nasstır. Müslümanın zihninde bu ikisinden çıkardığı anlamlar arasında bir tezat belirirse bu iki nasstan birini inkar (haşa) yoluna gitmez, meseleyi anlayamadığını kabul edip meseleyle ilgili bu iki nassta bildirilen hükümleri birlikte açıklayan bir anlayış edinme yoluna gider.
 
P Çevrimdışı

putason

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Biz meseleyi anlayamadık..İyi ,sen iki meseleyi birleştir ve bize açıkla! bekliyoruz..İnsanları eleştrirken zanni konuşma!benim ne olduğum hakında sana vahiymi geliyor?...konu ortada.onuya göre yorum yazarsanız iyi olur.
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Üye
İslam-TR Üyesi
Allah demiyor mu ki : Andolsun ki sizden önce, peygamberleri kendilerine mûcizeler getirdiği halde (yalanlayıp) zulmettiklerinden dolayı nice milletleri helâk ettik; zaten onlar iman edecek değillerdi. İşte biz suçlu kavimleri böyle cezalandırırız. Yunus Suresi 13.Ayet

Bütün ümmette ittifak etmiştir ki Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem mucize göstermiştir ancak bu mucizeler yukarıda ki ayette zikrettiğim gibi inkarı ile helak edici mucizelerden değildir.

Kur'an bize yeter diyenler şu ayetleri tevil etmek için çok çırpınıyorlar : Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı. Onlar bir mucize görseler yüz çevirirler ve “Süregelen bir sihirdir” derler. Kamer Suresi 1 ve 2. Ayetler

Allah açıkça geçmiş zaman kullanıyor, yani olmuş bir olayı bize bildiriyor. Kur'an bize yeter diyen kafalar ise bunun ileride olacağını iddia ediyorlar. Öyle ise her sözünde hikmet sahibi rabbimizin geçmiş zaman kipi kullanmasının hikmeti nedir?

Ardından şu ayet zaten bu olayın bir mucize olduğunu gösteriyor : Onlar bir mucize görseler yüz çevirirler ve “Süregelen bir sihirdir” derler.

Bu gelecekte olacak birşeyse, Rabbimiz niye gelecekte olacak bir mevzuyu bildirmesinin ardından mucize ile ilgili bir ayet zikretti ve onu inkar edenlerden bahsetti?

Bu sorulara cevabını bekliyorum.

Rabbimiz bu ayetlerin ardından da sizin hükmünüzü bize bildirdi ve buyurdu ki : Ve yalanladılar ve de kendi hevalarına tâbî oldular. Ve bütün işler kararlaştırılmıştır. Kamer Suresi 3.Ayet
 
P Çevrimdışı

putason

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kuran’da “yarıldı” ve benzerî ifadeler:Kamer suresinin bu ilk ayeti, yani “ay yarıldı” ifadesi esasen Kur’an’daki benzerlerinden birisidir. Bil*hassa kıyamet sahnelerini tasvir eden, ahiret ahvalin*den bahseden surelerde ve ayetlerde, bu şekilde “gök yarıldı” “yer yarıldı”gibi deyimler kullanılmıştır. Biz şimdi bu ayetlerden bazılarını okuyucunun dikkatine sunacağız:l- “O gün gökyüzü beyaz bulutlar halinde yarılıp melekler bölük bölük indirilirler.”(6)2 – “Gök yarılıp da erimiş yar gibi kıpkırmızı bir gül olduğu zaman”(7)3 – “Gök de yarılmış, çatlamıştır.” (8)4 – “Gök yarıldığı zaman“(9)Bu ayetlerin hepsinde de “yarılma” olarak tercü*me edilen fiiller ş-a-k-k-a fiilinin türevleridir ve hepsi de mazî (di’li geçmiş zaman) sîgasıyla kullanılmıştır. Yani hepsi de gele*cekte, kıyametin kopması anında vuku bulacak hadise*leri bildirmesine rağmen, hep mazi (geçmiş) sigasıyla anlatılmıştır. Ama bu ayetler nasıl “yarılacak”, (”o gün) yarılır” gibi tercüme ediliyorsa, Kamer suresinin ilk ayetinin de bu şekilde tercüme edilmesi olanaksız değildir ve tercüme edilmese de biz o anlama geldiğini bilmeliyiz.5- “Bundan dolayı neredeyse gökler çatlayacak, yer varılacak,dağlar yıkılıp dağılacaktır. (10)Bu ayet, Hıristiyanların “Rahman çocuk edindi” diye iftira etmeleri üzerine inmiştir.6 – “Sonra toprağı bir yarışla yardık.“(l1)7 – “O gün yer yarılır, onlar kabirlerinden dışarı çıkarlar…(12)8- “…öylesi (taşlar)da var ki çatlar da onlardan su fışkırır.”Yukarıda dediğimiz gibi, bizzat ‘ş-a-k-k-a” türev*li fiillerin kullanıldığı bu ayetlerin dışında), anlam ola*rak yine aynı, yani “yarılma” olayından bahseden, değişik kelime ve fiiller Kur’an’ın Mekki ayetlerinde kullanılmaktadır. Bunlardan birisi Müzzemmil suresinin (ki ilk inen surelerdendir) 18. ayetinde geçen “münfetir” kelimesidir: “Gök kubbe yarıldığı zaman” Bir diğeri ise Nebe suresinin 19. ayetindeki “fütiha” kelimesidir: “O gün gökyüzü açılır…”Daha bu ayetlerin dışında, Mekke’de nazil olup, kıyametin kopuşu ve ahiret ahvalini tasvir eden sure*lerde böyle, alışılmışın dışında olayların cereyan ede*ceği çok sık bir şekilde vurgulanmaktadır.“Yer yarıldığı (zaman) (13);“Güneş katlanıp dürüldüğünde, yıldızlar kararıp döküldüğünde,dağlar sallanıp yürütüldüğünde… denizler kaynatıldığında…”(14) gibi ay*etler sözünü ettiğimiz tasvir ayetlerinden sadece bir kaçıdır.Şimdi Kamer suresinin ilgili ayetini bu ayetlerden ayırmaya imkan var mıdır? “Ay yarıldı” ayetinin, bu yukarıdan beri sıraladığımız ayetlerden hiç bir farkı yoktur anlam itibariyle. Yani o da kıyametin -tıpkı se*manın yarılmasından bahsedildiği gibi, dağların atılmasından denizlerin kaynatılmasından ilh. söz edildiği gibi- ayın da yarılacağı bildiriliyor…Gelecek için geçmiş zaman kipi her zaman kullanılmıştır kuranda.....Sorun şuki,subuti kati bir delil olan kuranın nas'larına karşı subuti zanni ile red çekmek,delili kabul etmek küfre giden bir yoldur.
 
P Çevrimdışı

putason

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ay yarılması diye bir mucize yoktur.Ulema kendi içinde ihtilaflıdır.Elmalılı hoca,ay yarılması olayını mucize olarak kabul eder.Red edene kafir denemeyeceğini vurgular.Nedense isra 59.ayet'e çelişik düştüğüne vurgu yapmaz.Allah rahmet eylesin!
 
acizkul46 Çevrimdışı

acizkul46

Üye
İslam-TR Üyesi
Neden olsun ki müslumanım demeseydik diğer insanları nasıl islama çağırabilirdik yani?
 
A Çevrimdışı

asdasd

Üye
İslam-TR Üyesi
tagutu retetmişse olur ama hayatı şirkle dolu oldugu halde ben müslümanım derse islam dini şirk dini değildir
 
Üst Ana Sayfa Alt