Selamun Aleyküm
Mülkiyet üzerindeki tasarruf hakkını belirleyen beşeri kanunlara İslam neden ayak uyduruyor ve “hak ediş” kısmında beşeri kanunları baz alıyor?
Mesela ağaçta ki elmayı alıp yemek neden haram olsun? Ağacın yetiştiği toprak hepimizin değil mi? Bir adamın o toprağın etrafına çit çekip tasarruf hakkında sahip olması beşeri kanunların icadı değil mi?
Hepimizin olan toprağın etrafına çit çekmesi bence o elmada benim hakkım olmadığı anlamına gelmez.
Burada toprak-ağaç-elma bir örnektir.
Bana onun evini niye yıktın diye sorulursa “hepimizin olan toprağın üzerinde ki ev nasıl onun oluyor?” deme hakkım olmuyor mu?
İslam mükemmel olduğuna göre bize anlatılmayan nedir? En sağlam hoca yada beşeri kanun savunucu felsefeci bile bu tartışmada patlıyor.
Mülkiyet üzerindeki tasarruf hakkını belirleyen beşeri kanunlara İslam neden ayak uyduruyor ve “hak ediş” kısmında beşeri kanunları baz alıyor?
Mesela ağaçta ki elmayı alıp yemek neden haram olsun? Ağacın yetiştiği toprak hepimizin değil mi? Bir adamın o toprağın etrafına çit çekip tasarruf hakkında sahip olması beşeri kanunların icadı değil mi?
Hepimizin olan toprağın etrafına çit çekmesi bence o elmada benim hakkım olmadığı anlamına gelmez.
Burada toprak-ağaç-elma bir örnektir.
Bana onun evini niye yıktın diye sorulursa “hepimizin olan toprağın üzerinde ki ev nasıl onun oluyor?” deme hakkım olmuyor mu?
İslam mükemmel olduğuna göre bize anlatılmayan nedir? En sağlam hoca yada beşeri kanun savunucu felsefeci bile bu tartışmada patlıyor.