Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Müzik Ruhun Gıdası mı Yoksa Nifakı mı?

Muddessir Çevrimdışı

Muddessir

الحمد الله
Frm. Yöneticisi
Bilindiği üzere biz Müslümanlar delillere tabiyiz. Biz Müslümanlar nezdinde de delil olan Kuran ve Sünnettir.

‘Allah ve Resulü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur.’ (Ahzab/36)

‘Ey İman edenler! Hayat verecek şeylere çağırdığı zaman, Allah ve Resulüne (onların çağrılarına) uyun...’ (Enfal/24)

Ruh, ancak böyle gıdalanır!

Müziğin Haram Olduğuna Dair Kuran’dan Deliller:

‘İnsanlardan öyleleri var ki, herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş sözü (lehve’l-hadîs’i) satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır.’ (Lokman/6)

Abdulah b. Mesud Radıyallahu Anh’a, ‘lehve’l hadis’in ne olduğu sorulduğunda, ‘Allah’a andolsun ki, bu çalgıdır’ diye cevap verdi ve bunu üç kere tekrarladı.

Sahabenin önde gelenlerinden İbni Abbas, İbni Ömer ve Cabir b. Abdullah r.anhum’da ‘lehve’l-hadis’in şarkı olduğunu söylemişlerdir. (İbn Kesir, Taberi)

‘Allah buyurdu: Git! Onlardan kim sana uyarsa, iyi bilin ki hepinizin cezası cehennemdir. Tam bir ceza!
Onlardan gücünün yettiği kimseleri sesinle (dâvetinle) şaşırt; süvarilerinle, yayalarınla onları yaygaraya boğ; mallarına, evlâtlarına ortak ol, kendilerine vaadlerde bulun. Şeytan, insanlara, aldatmadan başka bir şey vâdetmez.’ (İsra/63-64)

Tabiin’den olan müfessirlerin imamı Mücahid, bu ayetteki ‘sesinle’ (‘bi-savtike’) ifadesiyle ilgili olarak;
‘Bu; şarkı, müzik, çalgı aletleri, boş ve batıl sözlerdir’ demiştir. Dahhâk ise;
‘Çalgı aletlerinin sesidir’ demiştir. (Kurtubi 10/288)

Onların (müşriklerin), Beytullah yanındaki duaları da ıslık çalmak ve alkıştan başka bir şey değildir. (Enfal/35)

Müziğin Haram Olduğuna Dair Hadislerden Deliller;

‘Yemin ederim ki, ümmetimden bir topluluk gelecek; zinayı, içkiyi, ipek elbiseyi ve çalgı aletlerini helal sayacaktır.’ (Buhari)

‘Rabbim bana içkiyi, kumarı, ‘kûbe’yi (Darbukayı) ve şarkı söyleyen kadınları haram kıldı.’ (İmam Ahmed)

‘Bu ümmet içerisinde zillet, zulüm ve çöküntü olacak’ Müslümanlardan biri, ‘bunlar ne zaman olacak’ diye sordu. Rasulullah s.a.v, ‘içki içilip, kadın oynatıldığı, çalgı aletleriyle şarkı söylenip eğlenildiği zaman diye cevap verdi.’ (Tirmizi)

‘Ümmetimden bazı insanlar, içkiye başka isimler vererek içerler. Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleriyle başları iner kalkar. Allah, onları yerin dibine batırır da domuzlar ve maymunlar kılar.’ (İbni Mace)

‘İki ses mel’undur. -Bunlar- nimet anında çalgı sesi, musibet anında vahlama sesidir.-‘ (Silsületü ehâdisi’s-sahiha, 427)

‘Ümmetimden bir kısım insanlar aşağılanacak, zillete düşüp zulme uğrayacaklardır’ sahabeler sordu: ‘Ya Rasulallah! Bunlar, La ilâhe İllallah şehadetinde bulunacaklar mı?’ Efendimiz s.a.v şöyle cevap verdi, ‘Evet, ama, o zaman içki içilecek, çalgı aletleri çalınacak, ipek elbiseler giyilecek.’ (İbni Ebi Şeybe, 5/164)

İbni Ömer r.a’ın kölesi Nafi anlatıyor:

‘İbni Ömer’in peşinden gidiyordum. Kaval çalmakta olan bir çobana rastladık. İbni Ömer hemen ellerini kulaklarına tıkayarak yürümesini hızlandırdı ve bana ‘Ey Nafi! Bir şey duyuyor musun?’ dedi. Ben de, hayır dedim. Bunun üzerine ellerini kulaklarından çekerek şöyle dedi: ‘Bir gün Rasulullah s.a.v ile beraberdim. O da bunun gibi bir şey işitince böyle yapmıştı.’ (Ebu Davud)

Müfessir Kurtubi, İbni Ömer’den bu rivayeti naklettikten sonra şöyle diyor: ‘Böyle bir ses karşısında bile onlar bu tür bir tavır takınıyorlarsa, çağımız şarkı ve çalgı aletleri karşısında durum ne olur?! …’

Müziğin Haram Olduğuna Dair Sahaben Kaviller;

İbni Mes’ud r.a, ‘Şarkı, kalpte nifak bitirir’ demiştir.

Enes bin Malik r.a, ‘En pis kazanç, şarkı ve çalgı aletleriyle kazanılandır’ dedi. (İbni Ebi’d-Dünya)

İbni Abbas r.a, ‘Def haramdır, çalgı aletleri haramdır, kûbe (darbuka) ve ney de haramdır’ dedi. (Beyhaki. 10/222)

A’işe r.anha validemiz, bir ziyarette bulunuyordu ki evde başını sallayarak şarkı söyleyen bir adam gördü ve ona, ‘Yazıklar olsun sana. Bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı’ dedi, o da çıkartıldı. (Buhari)

Müziğin Haram Olduğuna Dair Dört Mezhep İmamından Kaviller;

İmam Ebu Hanife, şarkı ve müziğin haram olduğunu oldukça sert bir şekilde savunuyor ve onu dinlemeyi günah sayıyordu. (İbni’lCevzi, “Teblisu’l-İblis’)

İmam Mâlik’e şarkıdan soruldu. O da ‘Bizim oralarda bu işi günah içinde yüzenler (fasıklar) yapar’ dedi. (İbni Ebi’d-Dünya, “Zemmü’l-Melâhi”)

İmam Şâfi r.a, ‘Şarkı batıla benzeyen, insanı oyalayan boş ve çirkin bir sözdür. Kim onu çok dinlerse sefihtir (beyinsizdir) ve şehadeti kabul edilmez. Şarkı çirkin ve haramdır. Nitekim Allahu Telâla; …Allah küfrü, fıskı ve isyanı size kötü göstermiştir…’ (Hucurat/7) buyurmaktadır.
İmam Şâfi sözüne şöyle devam etmiştir: ‘Irak’ta şarkı -tağbîr- denilen bir şey terk ettim ki, onu insanları Kuran’dan uzaklaştırmak için zındıklar keşfetmiştir.’

İmam Ahmed r.a, ‘Kâval, ney, zurna, tanbur, saz, kemençe ve benzerleri haramdır’ dedi.

İmam Şâbi, ‘şarkı söyleyen de, dinleyen de mel’undur’ demiştir. (ibni Ebi’d-Dünya)

Fudayl b. İyâd, ‘müzik ve şarkı, zinanın teşvikçisidir’ dedi. (İbni Ebi’d-Dünya)
 
Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
Bilindiği üzere biz Müslümanlar delillere tabiyiz. Biz Müslümanlar nezdinde de delil olan Kuran ve Sünnettir.

‘Allah ve Resulü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur.’ (Ahzab/36)

‘Ey İman edenler! Hayat verecek şeylere çağırdığı zaman, Allah ve Resulüne (onların çağrılarına) uyun...’ (Enfal/24)

Ruh, ancak böyle gıdalanır!

Müziğin Haram Olduğuna Dair Kuran’dan Deliller:

‘İnsanlardan öyleleri var ki, herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş sözü (lehve’l-hadîs’i) satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır.’ (Lokman/6)

Abdulah b. Mesud Radıyallahu Anh’a, ‘lehve’l hadis’in ne olduğu sorulduğunda, ‘Allah’a andolsun ki, bu çalgıdır’ diye cevap verdi ve bunu üç kere tekrarladı.

Sahabenin önde gelenlerinden İbni Abbas, İbni Ömer ve Cabir b. Abdullah r.anhum’da ‘lehve’l-hadis’in şarkı olduğunu söylemişlerdir. (İbn Kesir, Taberi)

‘Allah buyurdu: Git! Onlardan kim sana uyarsa, iyi bilin ki hepinizin cezası cehennemdir. Tam bir ceza!
Onlardan gücünün yettiği kimseleri sesinle (dâvetinle) şaşırt; süvarilerinle, yayalarınla onları yaygaraya boğ; mallarına, evlâtlarına ortak ol, kendilerine vaadlerde bulun. Şeytan, insanlara, aldatmadan başka bir şey vâdetmez.’ (İsra/63-64)

Tabiin’den olan müfessirlerin imamı Mücahid, bu ayetteki ‘sesinle’ (‘bi-savtike’) ifadesiyle ilgili olarak;
‘Bu; şarkı, müzik, çalgı aletleri, boş ve batıl sözlerdir’ demiştir. Dahhâk ise;
‘Çalgı aletlerinin sesidir’ demiştir. (Kurtubi 10/288)

Onların (müşriklerin), Beytullah yanındaki duaları da ıslık çalmak ve alkıştan başka bir şey değildir. (Enfal/35)

Müziğin Haram Olduğuna Dair Hadislerden Deliller;

‘Yemin ederim ki, ümmetimden bir topluluk gelecek; zinayı, içkiyi, ipek elbiseyi ve çalgı aletlerini helal sayacaktır.’ (Buhari)

‘Rabbim bana içkiyi, kumarı, ‘kûbe’yi (Darbukayı) ve şarkı söyleyen kadınları haram kıldı.’ (İmam Ahmed)

‘Bu ümmet içerisinde zillet, zulüm ve çöküntü olacak’ Müslümanlardan biri, ‘bunlar ne zaman olacak’ diye sordu. Rasulullah s.a.v, ‘içki içilip, kadın oynatıldığı, çalgı aletleriyle şarkı söylenip eğlenildiği zaman diye cevap verdi.’ (Tirmizi)

‘Ümmetimden bazı insanlar, içkiye başka isimler vererek içerler. Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleriyle başları iner kalkar. Allah, onları yerin dibine batırır da domuzlar ve maymunlar kılar.’ (İbni Mace)

‘İki ses mel’undur. -Bunlar- nimet anında çalgı sesi, musibet anında vahlama sesidir.-‘ (Silsületü ehâdisi’s-sahiha, 427)

‘Ümmetimden bir kısım insanlar aşağılanacak, zillete düşüp zulme uğrayacaklardır’ sahabeler sordu: ‘Ya Rasulallah! Bunlar, La ilâhe İllallah şehadetinde bulunacaklar mı?’ Efendimiz s.a.v şöyle cevap verdi, ‘Evet, ama, o zaman içki içilecek, çalgı aletleri çalınacak, ipek elbiseler giyilecek.’ (İbni Ebi Şeybe, 5/164)

İbni Ömer r.a’ın kölesi Nafi anlatıyor:

‘İbni Ömer’in peşinden gidiyordum. Kaval çalmakta olan bir çobana rastladık. İbni Ömer hemen ellerini kulaklarına tıkayarak yürümesini hızlandırdı ve bana ‘Ey Nafi! Bir şey duyuyor musun?’ dedi. Ben de, hayır dedim. Bunun üzerine ellerini kulaklarından çekerek şöyle dedi: ‘Bir gün Rasulullah s.a.v ile beraberdim. O da bunun gibi bir şey işitince böyle yapmıştı.’ (Ebu Davud)

Müfessir Kurtubi, İbni Ömer’den bu rivayeti naklettikten sonra şöyle diyor: ‘Böyle bir ses karşısında bile onlar bu tür bir tavır takınıyorlarsa, çağımız şarkı ve çalgı aletleri karşısında durum ne olur?! …’

Müziğin Haram Olduğuna Dair Sahaben Kaviller;

İbni Mes’ud r.a, ‘Şarkı, kalpte nifak bitirir’ demiştir.

Enes bin Malik r.a, ‘En pis kazanç, şarkı ve çalgı aletleriyle kazanılandır’ dedi. (İbni Ebi’d-Dünya)

İbni Abbas r.a, ‘Def haramdır, çalgı aletleri haramdır, kûbe (darbuka) ve ney de haramdır’ dedi. (Beyhaki. 10/222)

A’işe r.anha validemiz, bir ziyarette bulunuyordu ki evde başını sallayarak şarkı söyleyen bir adam gördü ve ona, ‘Yazıklar olsun sana. Bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı’ dedi, o da çıkartıldı. (Buhari)

Müziğin Haram Olduğuna Dair Dört Mezhep İmamından Kaviller;

İmam Ebu Hanife, şarkı ve müziğin haram olduğunu oldukça sert bir şekilde savunuyor ve onu dinlemeyi günah sayıyordu. (İbni’lCevzi, “Teblisu’l-İblis’)

İmam Mâlik’e şarkıdan soruldu. O da ‘Bizim oralarda bu işi günah içinde yüzenler (fasıklar) yapar’ dedi. (İbni Ebi’d-Dünya, “Zemmü’l-Melâhi”)

İmam Şâfi r.a, ‘Şarkı batıla benzeyen, insanı oyalayan boş ve çirkin bir sözdür. Kim onu çok dinlerse sefihtir (beyinsizdir) ve şehadeti kabul edilmez. Şarkı çirkin ve haramdır. Nitekim Allahu Telâla; …Allah küfrü, fıskı ve isyanı size kötü göstermiştir…’ (Hucurat/7) buyurmaktadır.
İmam Şâfi sözüne şöyle devam etmiştir: ‘Irak’ta şarkı -tağbîr- denilen bir şey terk ettim ki, onu insanları Kuran’dan uzaklaştırmak için zındıklar keşfetmiştir.’

İmam Ahmed r.a, ‘Kâval, ney, zurna, tanbur, saz, kemençe ve benzerleri haramdır’ dedi.

İmam Şâbi, ‘şarkı söyleyen de, dinleyen de mel’undur’ demiştir. (ibni Ebi’d-Dünya)

Fudayl b. İyâd, ‘müzik ve şarkı, zinanın teşvikçisidir’ dedi. (İbni Ebi’d-Dünya)
Cezakallahu hayr bacım. Delillerle çok güzel açıklamışsın konuyu. Rabbim ecrini versin...
 
Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
IMG_6105.JPG
 
bahar rehab Çevrimdışı

bahar rehab

ben bana kendim için lazımım.
İslam-TR Üyesi
Elbette ki bu konuların sencesi bencesi olmaz, hüküm bellidir ancak yine de fikrimi belirtmek isterim;

Diyelim ki aşk acısı çekiyoruz, gözümüz hiçbir şeyi görmüyor, hayattan aldığımız tat yavanlaşmış... Böyle bir halet-i ruhiyede dinlenecek şarkılar az çok belli; biz bu şarkıları dinledikçe bize emanet edilen canımızı, ruhumuzu mutsuz kılıyoruz, ayrıca o şarkılarla vakit kaybediyoruz, belki saatlerce bunalımlı bir şarkıdan diğerine geçiyoruz.

Oysa mutsuz hissettiğimiz anda bizi o mutsuzluktan çekip çıkaracak ve aynı zamanda içinde sakıncalı, şirk içeren sözler barındırmayan şarkılara geçiş yapsak hem ruh halimiz canlanacak hem de bize faydası dokunacak bir eylemde bulunmuş olacağız. Belki hayatın tek bir insandan veya tek bir yaşanmışlıktan ibaret olmadığını anlayacağız.

Velhasılıkelam seçtiğimiz müzik önemli; her konuda olduğu gibi bu konuda da seçtiklerimizden mesul olduğumuzu düşünüyorum.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kulun en önemli ihtiyacı Kendısını yaratan rabbıne kulluk etmesidir.
Bu tarz meseleleri bu bağlamda dusunmek gerekmektedir.Aksi takdirde müziği gereklilikmiş gibi zannedip uzuntu ve sevınc durumlarında ALLAH a yalvarmak yerine şeytanın çok sevdiği ve vesveseyi daha kolay aşıladığı bir moda girilebilmektedir.

Alimler bu durumu daha iyi bildikleri için bizlere guzelce açıklıyorlar.
Ama insan nefsine ağır geldiği için kabullenmekte zorlanıyor.

Vel hasıl vakit varken ve ölüm hala bize uğramamışken gerçekleri görelim.Ne için yaratıldıysak o amaç uğruna kendımızı harcayalımki KARŞILIĞINDA BU DUNYADA ULAŞAMADIGINIZ HERSEYİ ALLAH BİZE VERSİN...
 
Muddessir Çevrimdışı

Muddessir

الحمد الله
Frm. Yöneticisi
Elbette ki bu konuların sencesi bencesi olmaz, hüküm bellidir ancak yine de fikrimi belirtmek isterim;

Diyelim ki aşk acısı çekiyoruz, gözümüz hiçbir şeyi görmüyor, hayattan aldığımız tat yavanlaşmış... Böyle bir halet-i ruhiyede dinlenecek şarkılar az çok belli; biz bu şarkıları dinledikçe bize emanet edilen canımızı, ruhumuzu mutsuz kılıyoruz, ayrıca o şarkılarla vakit kaybediyoruz, belki saatlerce bunalımlı bir şarkıdan diğerine geçiyoruz.

Oysa mutsuz hissettiğimiz anda bizi o mutsuzluktan çekip çıkaracak ve aynı zamanda içinde sakıncalı, şirk içeren sözler barındırmayan şarkılara geçiş yapsak hem ruh halimiz canlanacak hem de bize faydası dokunacak bir eylemde bulunmuş olacağız. Belki hayatın tek bir insandan veya tek bir yaşanmışlıktan ibaret olmadığını anlayacağız.

Velhasılıkelam seçtiğimiz müzik önemli; her konuda olduğu gibi bu konuda da seçtiklerimizden mesul olduğumuzu düşünüyorum.

Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır. (Ahzab-36)

Resulullah as üzüldüğünde ve ya ruh hali değiştiğinde sabır ve namaz ile Allaha yönelirdi. Müzik dinleyerek içinde bulunduğu ruh halini değiştirmezdi..

Hasılı; seçtiğimiz müziklerin her türlüsünden mesulüz.
 
bahar rehab Çevrimdışı

bahar rehab

ben bana kendim için lazımım.
İslam-TR Üyesi
Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır. (Ahzab-36)

Resulullah as üzüldüğünde ve ya ruh hali değiştiğinde sabır ve namaz ile Allaha yönelirdi. Müzik dinleyerek içinde bulunduğu ruh halini değiştirmezdi..

Hasılı; seçtiğimiz müziklerin her türlüsünden mesulüz.
ben de "mutlaka müzik dinlemelisiniz" demiyorum zaten; illa dinlenilecekse ruh halini olumlu etkileyen ve bizi olumlu şekilde ayağa kaldıracak müzikler seçilmeli, diyorum.
 
Bin Yusuf Çevrimdışı

Bin Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Harama haram alternatif olmaz. Ne yani helal dairesi kapandı mı?
Kiliseye giden birine kilise tavsiye edilmez, kendisine İslam tebliğ edilir.
 
D Çevrimdışı

Dâvûd bin Ali

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Mezkur makaledeki istidlaller ve nakiller müziğin haram olduğunu kesin olarak ispat etmez. Kimi rivâyetlerin delâleti açık değil; kiminin ise sıhhati elverişsiz.
Lokman Suresi 6. ayetteki "lehve’l-hadîs" kelimesinin mücerret olarak müzik anlamına geldiğini varsaysak bile ayetin siyak ve sibakı bunu "Allah yolundan saptırmak için satın alanlar" şeklinde kayıtlıyor. Halbuki bir Müslüman zaten Allah yolundan saptırmak için müzik satın almaz, icra etmez ya da dinlemez.
Kaldı ki Allah yolundan saptırmak için herhangi bir sözü kullanmak küfürdür. Eğer bu ifadenin tefsiri mücerret olarak müzik dinlemek olsaydı; o takdirde müzik dinlemek küfür olurdu. Lakin bunu hiçbir álim söylemez.
Zaten mezkur makale de geçtiği gibi sahabeden bu kelimenin tefsiri şarkı şeklinde de gelmiştir. Halbuki müziksiz söylenen bir şarkının mutlak olarak haram olduğunu - bildiğim kadarıyla - hiç kimse söylememiştir. Dolayısıyla buradaki tefsirlerin anlamı, müzikli olsun müziksiz olsun yahut herhangi bir şiir olsun, bunları Allah yolundan saptırmak için kullanmaktır. Kınanan husus budur.
Diğer bir husus ise mücerret sahabi kavli dinde delil olarak kullanılamaz. Sahabi kavlinin hüccet olmadığı ile ilgili İmam Şâfii'nin (rahimehullah) Er Risalesi'ne yine İmam İbn Hazm El-Endelüsi Rahmetullahi aleyhin el ihkam adlı eserine bakılabilir.
Diğer bir husus da mezkur makale de aktarılan rivâyetlerin metin bağlamında tutarsızlığıdır.
Örneğin delil olarak aktarılan bir rivayet şöyledir:
"""ibni Abbas r.a, ‘Def haramdır, çalgı aletleri haramdır, kûbe (darbuka) ve ney de haramdır’ dedi. (Beyhaki. 10/222)"""
Bu rivayette ittifakla helal olan Def'in de diğerleri gibi haram olduğu söyleniyor. Makaleyi hazırlayanlar dahi Def'in mutlak surette haram olduğunu iddia etmemiştir.
Gerçekten bu aktarılan rivayetler zaten önceden inanılmış olan bir görüşü desteklemek için üstünkörü toplanmış.
Yine imamların sözleri de tahkiksiz ve üsrünkörü şekilde aktarılmış. Özellikle Hicaz Ehlinin müzik ve şarkıyı mubah gördükleri maruf olmasına rağmen İmam Mâlik'e nispet edilen rivâyetin tahkik edilmesi ve İmam Şafiinin şarkıyı zındıkların keşfettiğini ifade ettiği (ki Şarkı Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem döneminde de bilinmekte olup bazı cariye ve sahabiler tarafından icra edilmiştir. İmam Şâfiinin bundan habersiz olması neredeyse ihtimal dışıdır.) sözünün de aynı şekilde incelenmesi gerekir.
İbn Mes’ud’dan nakledilen "Şarkı kalp de nifakı bitirir" sözü ise sabit değildir. Senedin de meçhul raviler olmakla birlikte munkatıdır.
Yine şarkının kazancının pis olduğu ile ilgili rivayetler Abdü'l-Melik b. Hubeyb kanalıyla gelip muhaddisler bunların uydurma olduğuna dikkat çekmiştir.
Âişe radıyallahu anha dan gelen rivayette ise Said b. Ebî Rezîn gibi meçhul ve leys gibi zayıf raviler vardır. İbn Hazm Rahmetullahi aleyh ve İbnul Arabi gibi âlimler bunlara dikkat çekmiştir.
Yine Ebu Davûd'un İbn Ömer den naklettiği rivayet ise zayıf olmakla birlikte müziğin haram olmayıp bilakis helal olduğuna delildir. Eğer müzik dinlemek mutlak surette haram olsaydı, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, İbn Ömer'in müzik dinlemesine izin vermez ve uyarırdı. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in dinlememesi ise haram olduğunu göstermez. Bilakis o mubah olan bir çok şeyi terk etmiştir.
Bu konuda gelen en sağlam rivâyet Buhârînin naklettiği rivâyettir. Bundan başka müziğin haram olduğunu gösteren sahih olduğu kabul edilebilir bir rivayet yoktur. Kaldı ki bu rivayetin isnadı hakkında da konulmuştur. İmam Buhârî bunu muallak olarak zikretmiştir.
Her ne kadar İbn Hacer bu rivayetin muttasıl olduğunu kendince ispat etmişse de senedinde töhmet altında bulunan raviler vardır. Bu hadisin başka bir varyantında ise zina edip içki içen fasık kimselerin çalgı dinlediklerine dikkat çekilmiştir. Allah en doğrusunu bilir.
 
bahar rehab Çevrimdışı

bahar rehab

ben bana kendim için lazımım.
İslam-TR Üyesi
@Dâvûd bin Ali bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.

Ek olarak, müzik haram olsaydı, Osmanlı Devleti gibi müslüman bir devlet hastaların müzikle terapi ve tedavi edilmesini katiyen desteklemez, buna izin vermezdi.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
 
D Çevrimdışı

Dâvûd bin Ali

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ricá ederim.
Endülüs İslam Devleti/İspanya'da da müzik muhtelif alanlarda kullanılmıştır. Bilhassa Ehli Zahir'in (Kitap ve sünnete temessük edenlerin) yönetimde olduğu el-muvahhidun döneminde yasaklanmamıştır. Medine ehlinden bir grup da haram görmemiştir.
İslâm milletinin medarı iftiharı olan İbn Hazm El-Endelüsi'den de eserlerini fon eşliğinde yazdığı rivayet edilir.
Yine Selefilerin de kendisini sevdiği Ebu Bekir İbn Arabi rahimehullah da müziği helal görenlerdendir. (Kendisi müziği haram kılan hiçbir sahih rivayetin olmadığını söyler -Buhârîdeki rivayetin doğru anlaşılması için de güzel açıklamaları vardır)
İbn Hazm rahimehullah, Allâh subhanehu ve tealanın ismi ile yemin ederek şöyle der: "Eğer müziğin haram olduğunu belirten tek bir sahih rivayet olsaydı, haram olduğunu söylemek için tek bir lahza beklemezdik"
Yine İmam Gazali de müziğin helal olduğunu söyleyenlerdendir. Ha keza İbn Tahir de aynı şekilde öyledir.
Bunlar göstermekte ki müziğin haram olduğuna dair bir icma yoktur.
 
D Çevrimdışı

Dâvûd bin Ali

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ne hikmetse herkes işine ve tercih ettiği görüşün delillerini dillendiriyor.!
Şeyh muhaddis elbani İslam fıkhın da çalgı aletleri kitabında haramliğina dair onlarca delil getiriyor.!

Şeyh Elbânî'nin eserini tahkik etmiştim, yeni bir şey getirmiyor. Sadece bazı rivâyetlerin mutabaat ve şevahid çerçevesinde ziyade varyantlarını zikrediyor. Buhârînin muallak olarak naklettiği rivayetin savunmasını yapıp Hişam bin Ammar hakkındaki cerhin müfesser olmadığını kendince ispat ediyor.
Lakin hadis hakkında başka mülahazalar söz konusudur.
Bu konuyla ilgili bir yazı yazmıştım. Belki faydası olur:
 
E Çevrimdışı

Ebu SILA

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kendince ispat etmiyor kendinden önce muhaddislerin hadisle ilgili sahih olduğuyla ilgili görüşleri naklediyor.
ibn hacer.
hafız ıraki.
ibn teymiyye.
ibn salah.
ibn kayyım.
nedense görmemişsiniz.?
 
E Çevrimdışı

Ebu SILA

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
çalgı aletlerinin haramlığına dair yedi tane muttasıl sahih hadis naklediyor.!
hepsi mi zayıf.? ya da kendince hepsi mi sahih.?
 
D Çevrimdışı

Dâvûd bin Ali

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kendince ispat etmiyor kendinden önce muhaddislerin hadisle ilgili sahih olduğuyla ilgili görüşleri naklediyor.
ibn hacer.
hafız ıraki.
ibn teymiyye.
ibn salah.
ibn kayyım.
nedense görmemişsiniz.?
çalgı aletlerinin haramlığına dair yedi tane muttasıl sahih hadis naklediyor.!
hepsi mi zayıf.? ya da kendince hepsi mi sahih.?

Sanırım yanlış anlaşıldım. Ben mezkur hadisi tashih etmeyen âlimler var demedim ya da Şeyh Elbânî'ye muvafakat eden bir álim yoktur, demedim. Bilakis çokturlar. Lakin benim dediğim şudur: Müziğin haram olduğuna dair subútu ve delâleti kat'i bir hadis yoktur.
Böyle söyleyen âlimler de vardır. Ben bunun doğru olduğuna inanıyorum. Mesele zaten muhtelifun fihtir. Dolayısıyla muhtelif reylerin olması mümkindir.
Alá kulli hal şöyle yapılabilir. Sen bana müziğin haram olduğuna dair inandığın (en kuvvetli gördüğün) rivâyeti nakledersen sana hadisdeki işkali ve delil olma yönündeki zayıflığı işaret edebilirim. Netice de benim inancım şudur: Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'den çalgı aletlerini mutlak olarak yasaklayan bir rivayet sabit olmamıştır. Bilakis istishab onun mubah olduğunu gösterirken ziyade olarak müziğin helal olduğuna delalet eden bir çok rivayet vardır. Ha keza sahabeden de çalgı aleti dinleyenler sabittir.
 
Üst Ana Sayfa Alt