Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Necip Fazıl Kısakürek - N(i)f(a)k Kimdir ?

T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Şeyhülislam İbn Teymiyye'nin öyle söz söylemeyeceğini herkes biliyor.Orjinal arapçaya veya düzgün bir çeviriye bakalım.Hem Selefilere ılımlı tasavvufçu kafanın bastığı İbn Teymiyye tercümesini delil getiriyorsun.Hemde batıl tercüme ile hak tercüme çatışınca "Böyle adamı önder kabul etmem" diyorsun.Alalh'tan kork kardeşim.
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aklım yettiğince izah edip sizi tekfir tehlikesinden kurtarmaya çalıştım,ibn teymiyye ve ibn kayyim in sözleriyle. Son olarak şiar ın parola olduğunu kabul etmiyorum, parola olsa sahabe efendilerimizin şirk sözü parola edeceğini kabul etmiyorum.Allah hidayet versin. Konuşacak bir şey kalmadı.Aynı yerde dönüp duruyoruz. İnşallah istifade edersiniz. https://books.google.com.tr/books?id=ehCcBAAAQBAJ&pg=PA331&lpg=PA331&dq=Selefilik Adı Altındaki Görüşlere Selefice Cevaplar&source=bl&ots=bKKHIEuQv6&sig=Rw5XaAzY-tcyGcBxrZqVoOvtvX8&hl=tr&sa=X&ei=GcnOVO7oIM7Yasn-gLgC&ved=0CEcQ6AEwCA#v=onepage&q&f=false
Şiar zaten "İşaret" kelimesinin köküdür.Bir nevi kimlik manasındadır.Yani kişi kendini tanıtmak için Şiar kullanır.
 
heycan Çevrimdışı

heycan

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Siz bizi ya Muhammed şiarına , yetiş ya Muhammed manası verdiğimiz için tekfir ediyosunuz. Yoksa sizi tekfir ettiğimiz için değil. İşin içine bir de yanılarak tekfir etme meselesi giriyor. Ve bunun hükmünü tam bilmiyorum. O yüzden sizi tekfir etmem gibi bir durum söz konusu değil.
ayrıca ya Muhammed meselesi hakkında itimad ettiğim detayları https://books.google.com.tr/books?id=ehCcBAAAQBAJ&pg=PA331&lpg=PA331&dq=Selefilik Adı Altındaki Görüşlere Selefice Cevaplar&source=bl&ots=bKKHIEuQv6&sig=Rw5XaAzY-tcyGcBxrZqVoOvtvX8&hl=tr&sa=X&ei=GcnOVO7oIM7Yasn-gLgC&ved=0CEcQ6AEwCA#v=snippet&q=ya muhammed&f=false burdan okuyabilirsiniz,589 590 591 . sayfada mevcut
alayınız hoşafçı
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aklım yettiğince izah edip sizi tekfir tehlikesinden kurtarmaya çalıştım,ibn teymiyye ve ibn kayyim in sözleriyle. Son olarak şiar ın parola olduğunu kabul etmiyorum, parola olsa sahabe efendilerimizin şirk sözü parola edeceğini kabul etmiyorum.Allah hidayet versin. Konuşacak bir şey kalmadı.Aynı yerde dönüp duruyoruz. İnşallah istifade edersiniz. https://books.google.com.tr/books?id=ehCcBAAAQBAJ&pg=PA331&lpg=PA331&dq=Selefilik Adı Altındaki Görüşlere Selefice Cevaplar&source=bl&ots=bKKHIEuQv6&sig=Rw5XaAzY-tcyGcBxrZqVoOvtvX8&hl=tr&sa=X&ei=GcnOVO7oIM7Yasn-gLgC&ved=0CEcQ6AEwCA#v=onepage&q&f=false
.Ve biz tekfirci değiliz.Şu ana kadar sana laf mı anlattık yoksa seni tekfir mi ettik?
Bence sen bu sufizm belasından kurtul.Kaynağı İşkembe-i Kübra olan Müçtehitlerin tasavvufu övdüğü yalanlarına kanma.
İmam Şafii: "Sufilerle 40 gün geçirenin aklı bir daha yerine gelmez."
ghaderi11.jpg
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İmam el Kadı Iyaz r.a. et Tinnisî'den naklediyor; "İmam Malik r.a.'ın yanında idik. Ashabı da oradalardı. Nusaybin halkından birisi dedi ki;

"Bizim o tarafta "sufiler" denilen bir topluluk var. Çok yiyorlar, sonra kasideler okumaya başlıyor ve kalkıp raksediyorlar"

Bunun üzerine imam Malik dedi ki; "onlar çocuk mu?" "hayır" dedi. "peki onlar mecnun mu?" diye sorunca adam dedi ki; "hayır onlar şeyhtirler ve akıl sahibidirler."

İmam Malik dedi ki;

"İslam ehlinden hiç kimsenin böyle yaptığını duymadım!!!" adam dedi ki;

"Onlar yiyorlar, sonra kalkıp ayakları üzerinde raksediyor, bazıları başlarını ve yüzlerini tokatlıyorlar" bunun üzerine imam Malik güldü ve kalkıp evine girdi. Malik r.a.'ın ashabı adama dediler ki; "Arkadaşımıza uğursuzluk getirdin. Biz otuz küsur senedir onun meclisindeydik, bu gün dışında güldüğünü görmedik."
Peygamber efendimizin,ashabın ve Eimme'nin "Şeytanın Mizmarı" diye tanımladığı çalıgıları inatla çalıyorlar.Şeyhülislam Furkan'da "Şeytani hallerin sebebi şeytani işlerdir.Bunlar bilgisizlikten ötürü Keramet zannedilir" manasında sözler sarfeder.
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
@AbdulFettah
Ben gavs hazretlerine dua etmiyorum, ondan yardım istiyorum,medet,himmet istiyorum. Cebrail aleyhisselamın hz meryeme sana bir çocuk vereceğim demesindeki incelikle, yardımın Allahtan olduğunu bilerek Rabbin iyileştirme vasfını verdiği doktordan şifamı, keramet verdiği zattan üstüme düşen taşı kaldırmasını istiyorum. Şiarım ya gavs. Sahip olmadığım görüşleri bana atfederek ancak ibn teymiyyenin dahi sahip olduğu görüşleri reddederek beni tekfir ediyosun. Harici misali adım başı tekfir ediyosunuz. Ayrıca üstad, tabi olur olmaz, döner dönmez günahlarından tevbe etti de mükemmel bir hayat yaşadı demiyorum. Günahları vardıysa Allah c.c. affetsin. Eğer temiz gitti ise ne mutlu. Kelimei tevhid ruhuna hediye inşallah.
@Tarık Yıldız
Eğer ki bu laflar ibni teymiyye alıntı ise ve kasdettiğin manada ise ise kendisiyle çelişen bir adamın peşinde gitmekten vazgeçin.
Ne yazık ki ortak bir noktada bulaşamıyoruz. Ben ehli sünnet olmaya çalışan bir insanım. Ehli sünnet biziz. Şeriata muhalefet iş yapan eğer aklı başındaysa veya aklı helal olmayan yollarla gidip bir de şirk söz ettiyse peşini bırakırız. Vesselam
Yorumumu silmiştim konu bütünluğu icin tekrar ekleyeyim
" Konuyu açan kardeşimizin necip fazıl hakkındaki bazı görüşlerine katılmıyorum, necip fazılın geçmişi çer çöplükten ibaretti buna katılıyorum önemli olan onun islamla tanıştıktan sonraki durumudur, @Allah de! zaten ilk yorumunda yazmış bunları yalnız ölülerden medet ummak müşrikliktir, bu Allah'a şirk koşmaktır, yüce Allah "duanız olamasa size niye değer vereyim ?" Diyor sende bu duanı gavsına mı yapacaksın? Şunu unutma kimden medet umduysan sevabını ondan beklersin, Allah'a kul ol ondan yardım iste ibadetini ona yap ki karşılığını O(cc) versin. Ölülerden kim medet umarsa umsun ismi önemli degil, bu müşriliklerin yaptığı bir ibadet(kendilerince) şeklidir, Ama anlaşılan necip fazıl islamla tanıştıktan sonra gavslarla tanışmış.."

Yaptığın kıyaslar çok yanlış dua yanlızca Allah'a yapılır sen doktora seni iyileştirmesi için dua mı ediyorsun? Yoksa duanı Allah'a mı yapıyorsun? Doktor seni Allah'ın verdigi ilimle iyileştiriyor, doktora o ilmi veren de Allahtır sonuçta şifayı Allah(cc) verir
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Çalgı çengi Şeytanın işidir.Bu gavs dediğin adamların işi gücü bunları dinlemektir.Bunlardan ötürü meydana gelen olağanüstü haller -eğer varsa- Şeytani değilde nedir? Bu konuları araştırırsan şeytani hallerin genelde Darbuka ve benzeri şeyleri dinlemekten olduğunu öğrenirsin inşaallah.
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Çalgı çengi Şeytanın işidir.Bu gavs dediğin adamların işi gücü bunları dinlemektir.Bunlardan ötürü meydana gelen olağanüstü haller -eğer varsa- Şeytani değilde nedir? Bu konuları araştırırsan şeytani hallerin genelde Darbuka ve benzeri şeyleri dinlemekten olduğunu öğrenirsin inşaallah.

ibn teymiye'nin (rh) şu sözü aklıma geldi. " şeriatın tam anlamıyla yaşanmadığı bi yerde bir insan uçmuşsa şeytan ucurmustur, denizde yürümüşse şeytan yürütmüştür."
 
O Çevrimdışı

omermuslim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir konuda hüküm vereceği zaman ayet ve hadis çerçevesinde düşünenleriz
Gavs İstanbulda sen hakkaride hiçbir iletişim aracı kullanmadan yetiş ya gavs desen seni duyar mı?imdadına yetişirmi?
 
A Çevrimdışı

Allah de!

Üye
İslam-TR Üyesi
Gavs İstanbulda sen hakkaride hiçbir iletişim aracı kullanmadan yetiş ya gavs desen seni duyar mı?imdadına yetişirmi?
Allah müsade ederse hz Ömerin r.a. sariye ye himmeti, Süleyman a.s. ın vezirinin kerameti,hızır a.s. ın ilmi misali bir nasiple duyar. Duyma imkanını olduğuna , Rabbin şeriata tam uyan kullarına, sahabeye, önceki peygamberlerin tabiine kerametler ve şefaat bahşettiği gibi keramet bahşedebileceğine hüsnü zan ederim ki duyabilir ama kesin bilmeye benim ilmim,ferasetim yetmez. Hatta keramet sahibi kulun müjdesi yoksa gayba dair konuştuğum için imanımı, itikadımı tehlikeye atmış olurum.
Çalgı çengi Şeytanın işidir.Bu gavs dediğin adamların işi gücü bunları dinlemektir.Bunlardan ötürü meydana gelen olağanüstü haller -eğer varsa- Şeytani değilde nedir? Bu konuları araştırırsan şeytani hallerin genelde Darbuka ve benzeri şeyleri dinlemekten olduğunu öğrenirsin inşaallah.
İmamı Rabbani hz defli cehri zikrin bidat olduğunu savunuyor, hadislerde çalgı çengiye müsade edildiği de görülüyor,men edildiği de anladığım kadarıyla içtihad meselesidir. Hadiste geçen çalgıya müsade edip gerisine şüpheyle yaklaşan bir mevlevi tarikatının zikirlerine katılmıştım. Def,raks, helalse buna dair içtihad mevcutsa raksederek zikir yapmakta bir sıkıntı görmüyorum. Eğer ayağa kalkmak mübahsa zikir ederken ayağa kalkmanın yahut sema etmek mübahsa zikir ,sünnet amel, ederken sema etmenin mübah olmamasını idrak edemiyorum.Ama fetva yetkisi alimlere ait,ben birine uyar geçerim
İmam şafi ve imam malik in sufiler hakkındaki sözlerini içeren bir takım istinadlarda bulunuyorsunuz.Tam tersi yönde aşağıda da bir takım nakiller mevcut.Belli ki Kuran ın peygamberin usulü misali, hak olan şefaatle yasaklanan şefaat nasıl bir değil, mübareklerin eleştirdiği sufiler de bir değil.
İmam Malik: Tasavvuf bilmeyen fakih fasık, tasavvufu bilip de fıkhı bilmeyen ise zındık olur. Bu ikisini birleştiren eden ise hakikate ulaşır".
Fıkh-ı Maliki şerhi cild 2; s,195 Abdü'l-Baki ez-Zerkanî ve Aliyyü'l-Kâri, aynı eserin 1. cildinin 33. sayfası
İmam Şafiî: "Sufiyye ile sohbetim esnasında kendilerinden üç şey istifade ettim:
1. Zaman bir kılıçtır, sen onu kullanmazsan, o seni keser.
2. Kendini hakla meşgul etmezsen, batıl seni istila eder.
3. Kendine hiçbir varlık isnad etmemek, erbab-ı ismetten olmak demektir”.

Celalüddin-i Suyûtî'nin "Te'yidü'l-Hakikati'l-Aliyye" adlı eserinin 15. sayfası; Şeyh Emin Kürhî'nin "Tenvîru'l-Kulûb" isimli eserinde
Ahmed İbni Hanbel: Sufîlerle sohbeti tavsiye ederim. Onlar ilimleriyle, murakabeden edindikleri feyz ile Allah korkusunu hakkıyla tanımalarıyla ve halkın mesavi ve abeslerinden uzak kalmakla ve yüce himmet olmalarıyla bizi geçmişlerdir". "Onlardan daha efdal bir zümre bilmiyorum" .
Allame Muhammed Sifarinî, "Gızau'l-Elbab li Şerhi Manzûmeti'l-Adab" adlı eserinin, 1.cildinin 120. sf. İbrahim bin Abdullahi'l-Kalanisî'den naklen
İbni Teymiye: Hidayet üzere bulunan sufilerin tutulmasını emrettikleri Allah’ın yolu, Allah’a itaat etmek ve O’na asi olmamak esasına dayanır. Tasavvuf şeyhleri daima ilme ve şeriate uyulmasını mensuplarına tavsiye etmişlerdir.
(Kuşeyri Risalesi s. 40–41) Kadiri Tarikatına bağlı bir âlimdi (Tasavvuf | İlmî ve Akademik Araştırma Dergisi, yıl: 8 [2007], sayı: 19);Tiblavi Mahmud Sad "İbn-i Teymiyede Tasavvuf"
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Çalgıya müsaade eden sahih hadis bugüne dek duymadım.Bu arada İbn Kayyim'in tasavvyfçuları eleştirdikten sonra "...gerçi bunlar içindede takvalı insanlar vardır." sözünü Allah'a hamd olsun okuduk.10.asırda Büceyşi'nin "Bu devirde gerçek sufi kalmadı." dediğinide okuduk.Kuran sünnet bilen sufiler tarihte kaldı kardeşim.Biz niye tasavvufçuları sevmiyoruz.Çünkü bidatçiler...Bana seve seve bidat işlemeyen,gerçekten kuran sünnete tabi olan sufi göster.Onu sevmezsem kötülük yapmış olurum.400 yıl önce yaşamıl İmam Rabbani'nin görüşünün bu olması bugünkülerin yaptıklarını değiştirmiyor ne yazık ki..
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu arada mesajının başı hakkında konuşmak gerekirse "Allah müsaade ederse neler olmaz ki?" diye sormam ardından senden bir nas istemem gerekir.Allah isteseydi Hübel'e duaları kabul etme gücü verirdi.İsteseydi elbette müşrikleri cennete müminleri cehenneme atardı AMA kendisinin ne yapıp ne yapmayacağını bize naslarka bildirdi.Bu yüzden "Allah dilerse olur" diyeceğine bir nakil getir lütfen.
 
N Çevrimdışı

nereyeboyle

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yav ben bu adamı eskiden okurdum , şimdi bu adam kafir mi oluyor anlamadım ki niye lanetullahi aleyh denmiş ilk yazıda .... ben necip fazıl ın öyle tasavvufla filan pek alakası oldugunu da sanmıyorum ... hiç öyle Sufiler gibi değil ... tabi ki tasavvufla ilgili düşüncelerini kabul etmiyorum ... ama onun eserlerini çok okumuşumdur. .. Sosyalizm, Komunizm ve Insanlık , hadislerden derlediği Nur Harmanı , şiir kitabı Çile , Çöle inen Nur , Kafa Kağıdı(? ismini tam hatırlamıyorum ) çok güzel eserleri vardı , yani direk kafir mi diyelim şimdi bu adama :kötü:
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yav ben bu adamı eskiden okurdum , şimdi bu adam kafir mi oluyor anlamadım ki niye lanetullahi aleyh denmiş ilk yazıda .... ben necip fazıl ın öyle tasavvufla filan pek alakası oldugunu da sanmıyorum ... hiç öyle Sufiler gibi değil ... tabi ki tasavvufla ilgili düşüncelerini kabul etmiyorum ... ama onun eserlerini çok okumuşumdur. .. Sosyalizm, Komunizm ve Insanlık , hadislerden derlediği Nur Harmanı , şiir kitabı Çile , Çöle inen Nur , Kafa Kağıdı(? ismini tam hatırlamıyorum ) çok güzel eserleri vardı , yani direk kafir mi diyelim şimdi bu adama :kötü:

bir adamı komple silmek olmaz. bencede kitapları ve şiirleri güzeldir. sofidir. ama seyyid kutup gibi bir mücahide bedbaht gibi şeyleri yakıştırmıştır. ama güzel şiirlerini okurum beğenirim. insanlara da de tavsiye ederim
 
N Çevrimdışı

nereyeboyle

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bir adamı komple silmek olmaz. bencede kitapları ve şiirleri güzeldir. sofidir. ama seyyid kutup gibi bir mücahide bedbaht gibi şeyleri yakıştırmıştır. ama güzel şiirlerini okurum beğenirim. insanlara da de tavsiye ederim
seyyid kutub hakkında eğer hz osman ve sosyalizm hakkındaki görüşlerinde devam ediyorsa sapık , eğer etmiyorsa kafire boyun eğmeyen tam bir şehiddir diyor ... seyyid kutub zatne o görüşleri bırakmıstır, o devrini cahiliye olarak nitelendirir. .. yani necip fazıl ın bu dediğinde bi yanlıs yok ki ..
 
N Çevrimdışı

nereyeboyle

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Çöle inen Nur kitabına ; peygamberimizin vahiyden önce çalgılı bir ortamda ile birden dinlemeye meylettigini fakat Allahın O'nu bu günahtan koruduguyla ilgili bir hadis almış , yani çalgıya sofiler gibi helaldir filanda demiyor ... bilmiorum , Sufiler gibi pasif bir adam değildi , aksiyon adamıydı. .. tam olarak ona sofidir diyemiyorum ben ...
 
A Çevrimdışı

Allah de!

Üye
İslam-TR Üyesi
Bence de kalmadı.Devir sufilik devri değil son nefeste iman kurtarmak içni gayret devri .Tasavvuf ehlinin görüşü de bu.Gerçek sufi şeriatın vermiş olduğu müsadelere bile yanaşmadan en takvalı şekilde hareket etmeye gayret edendir.Evliya da bunu başarandır. Mürşid hem ilim hem takva sahibidir.İmamı Rabbani hz leri tasavvuf yollarının çoğunun rehberidir. Tasavvuf hakkında bir içtihad yapılması gerektiği zaman mesela cehri zikir gibi nakşiler ziyadesiyle onun mektubatından örnek alırlar. Kadiri kardeşlerimizin farklı görüşleri olabiliyor tabi. Tirmizi rivâyeti ise şöyledir: "Nikahı ilan ediniz. Onu mescidlerde yapınız. Nikahda def çalınız." Fethu'l-Bârî, XIX, 244. şimdi mesele ne ? İslam alimleri içtihad ederler kimi küllen yasak der kimi hadislerde çalgı men edilirken haramla birlikte sayılıyo, zaman zaman çalgıya müsade edildiği de olmuş demek ki çalgıyı haram eden muhtevası diyen de var. Tasavvufta kesinlikle haram ama biz yaparız diye bir şey yok. Mesele içtihad.Metod. Ya mesela bir zikirde şiş sokuyorlar. Ordaki evliyanın kerameti zuhur ediyor, şeriata aykırılıklarını görürsek istidraç olarak nitelendirirdik, Şimdi bu insanlar bidatçı mı oluyo, kafir mi? Hayır. Kerametin Kuranda bir ton örneği var. İlla evliyanın kerameti Allah resulüyle birebir mi aynı şey mi olmak zorunda? Kerametlere sınır getiren bu kaideyi kim koymuş?
 
A Çevrimdışı

Allah de!

Üye
İslam-TR Üyesi
Çöle inen Nur kitabına ; peygamberimizin vahiyden önce çalgılı bir ortamda ile birden dinlemeye meylettigini fakat Allahın O'nu bu günahtan koruduguyla ilgili bir hadis almış , yani çalgıya sofiler gibi helaldir filanda demiyor ... bilmiorum , Sufiler gibi pasif bir adam değildi , aksiyon adamıydı. .. tam olarak ona sofidir diyemiyorum ben ...
Malumunuz üstad bir mürşide tabi bir müriddi. Ne kadar hakkını verdi, Allah bilir, dilediğine bildirir. Çalgı meselesine dair hadisler mevcut. Ve islamda tek fetva metodu sahih hadisler de değil. Örnek,yanlış hatırlamıyosam ebu hanife hz nin namazda kahkaha ile gülmek meselesi. Üstad nakşi ekolündendi. İmamı Rabbani ekolünden. Gördüğüm kadarıyla nakşiler çalgıya şüpheyle yaklaşır. Allah resulünün sadece belirli zaman ya da zamanlarda müsade ettiğine itimad eder.Mesela İmamı Rabbani peygamber olmadığı gibi her içtihadına tabi olmak gibi bir zorunluluğumuz da yok malum. Ama nakşiler ona uyuyor ve kafasına göre o fetvadan bu fetvaya atlamıyor
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
seyyid kutub hakkında eğer hz osman ve sosyalizm hakkındaki görüşlerinde devam ediyorsa sapık , eğer etmiyorsa kafire boyun eğmeyen tam bir şehiddir diyor ... seyyid kutub zatne o görüşleri bırakmıstır, o devrini cahiliye olarak nitelendirir. .. yani necip fazıl ın bu dediğinde bi yanlıs yok ki ..

tamam kısmen haklısın. yine o yazıyı eksik yazmışsın. her neyse diyelim seyyid kutup hakında bişey demiyor. diğer muvahhidler hakkında söyledikleri yeter.

al sana bitane

türkiyenin manzarası kaynağında geçiyor. necip bey asrımızın irşad kutbunun(arvasi) ibn teymiyye(rh) hakkında ki sözünü aktarıyor.

---------------------------------------------------------------------------
"- ıbn-i Teymiyeye, dini içinden zedeleyen kâfir..."

Bu sözü, ben söylemiyorum; "Altun Silsile"nin 33'üncü halkası, 14'üncü Hicrî ve 20'nci Milâdî Asrın « irşad kutbu » söylüyor.

------------------------------------------------------------------------------

bu sözü söyleyen birine tabi bu necip fazıl.
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt