İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler
İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Mehmet emin akin hocaya soruyor bir kardes diyorki bu kadar fikirsel olarak ummet niye bölündü hoca muhteşem bir cevap veriyor diyorki her kitap bir önceki kitabı serh ettiği için
Bu ölcü degil de ve ne deseydim daha uygun olarak o zaman bilmedigim icin sadece bunu demekle yetindim. Simdi türkiyede bir misal olarak iki sahsiyet var cok konuda ehli sünnet bunu der veya ehli sunnet ulemasi deyip durur bir cok meselede birisi ihsan senocak ve birde ebu bekir sifil dir. Bizde bakiyoruz kisinin o konumundan cok ehli sünnet görüsünü ortaya koyuyor mu ve bundan bir örnek veriyor mu. Daha dogrusu ilmi konusuyor mu veyahut konusup degindigi o seyler ilme dayaniyor mu kisacasi.
Benim icin ise sadece bildigim bir seyi dedim ve bununla amil olmak zirvalamak ise onuda alip kabul ederim. Kisi her kim olursa olsun bildigi ile mükellef olur ve bilmedigi konuda sukut eder kisacasi.
Benim icin ise sadece bildigim bir seyi dedim ve bununla amil olmak zirvalamak ise onuda alip kabul ederim. Kisi her kim olursa olsun bildigi ile mükellef olur ve bilmedigi konuda sukut eder kisacasi.
İhsan Şenocak ve Ebubekir Sifil için bugüne kadar İbn Arabi'ci, Hallac'cı, yahud Kevseri'ci diyerek sapkınlığının nerelere dayandığını vurguladığını göremedik.
İhsan Şenocak ve Ebubekir Sifil için bugüne kadar İbn Arabi'ci,Hallac'cı,yahud Kevseri'ci diyerek sapkınlığının nerelere dayandığını vurguladığını göremedik.
Bu iki sahsiyet birer tekfirci degil ilk önce bunu diyeyim ve sonra bu demis oldugun sahsiyetleri islam ulemassi veyahut ehli sünnet ulamasi denilen o cemaa da tekfir etmi olsaydi ve bundan da ister istemez diyeceklerdiki bunlari ehli sünnet ulemasi tekfir etmistir diye derdiler ihsan Senocak da ve ebu bekir sifil da.
Benim ölcüm ve bu sahsiyetler de degil ve bu kimseler ve diger kimselerde birer ulema sifindan degiller ve ister istemez bu gibi kimselerde birer avam oluyorlar. Merak ettigim kevseri de kim tekfir etmis ve hangi o sebebe binaende bunuda bilmiyorum.
Yukaridaki o iki sahsiyeti de ehli sünnet ulemasinin cogu veyahut bir kismi tekfir etmemis ve bu konuda sayilacak veyahut yazica isimler de parmak misali olur hallaci mansur hakkinda ibni arabi hakkinda suanda bir sey diyemiyecegim birisi ehli küfür ise bunu 1 iki kitabinda yazmaz ve göstezmez bunu o cok eserinde veyahut bir kisim eserinde ister istemez ortaya koyardi kisacasi.
Bir misal diyelim ibni arabiyi 30 veyahut 50 tane alim tekfir etmisse ve bunlarda bir birine uymus veyahut o ayni eserlerden yola cikmislar 1 iki tane eser deki gecen o sözlerinden gecip onuda tekfir etmisler ve suanda aklima gelen ilk seyde budur.
Efendim futuhatul mekkiye de su var ve fusul hikem de bu var ve bunun sadece 2 eser i mi var yoksa 100 veyahut 150 tane yazmis oldugu eseri mi var?.
Bu eserlerden dolayi tekfir edilmisse yani bu iki eser cürük ise ve diger eserleri de saglam veyahut bunlardan iyi hayret ve bir kimse sapik ise nasil olmus da tek iki eserinde bu tehlikeli ve yaramaz adi gibi seyler olup var da diger eserlerde neden yoktur soruyorum?.
Bu ölcü degil de ve ne deseydim daha uygun olarak o zaman bilmedigim icin sadece bunu demekle yetindim. Simdi türkiyede bir misal olarak iki sahsiyet var cok konuda ehli sünnet bunu der veya ehli sunnet ulemasi deyip durur bir cok meselede birisi ihsan senocak ve birde ebu bekir sifil dir. Bizde bakiyoruz kisinin o konumundan cok ehli sünnet görüsünü ortaya koyuyor mu ve bundan bir örnek veriyor mu. Daha dogrusu ilmi konusuyor mu veyahut konusup degindigi o seyler ilme dayaniyor mu kisacasi.
ibn teymiyye'de ehlisünnetdir,bence sen ibn teymiyye'nin İslam dünyasındaki önemini bilmiyorsun hocası imam nevevi öğrencileri ibn kesir ibn kayyim ona hayranlık duyan birçok alim var zehebi aliyyül kari gibi , profil resmindeki ömer nasuhi bilmende ibn teymiyye'ye şeyhülislam diyor savunduğun ibn arabi içinse ona kafir demezsek dünyada kafir kalmaz ibn arabi'nin kitaplarında tahrifat vardır diyor
ibn teymiyye'de ehlisünnetdir,bence sen ibn teymiyye'nin İslam dünyasındaki önemini bilmiyorsun hocası imam nevevi öğrencileri ibn kesir ibn kayyim ona hayranlık duyan birçok alim var zehebi aliyyül kari gibi,profil resmindeki ömer nasuhi bilmende ibn teymiyye'ye şeyhülislam diyor savunduğun ibn arabi içinse ona kafir demezsek dünyada kafir kalmaz ibn arabi'nin kitaplarında tahrifat vardır diyor
Sen bendeki resime bakip ondan yola cikmissin ve bende sunu diyeyim senin profilindeki o 087 buda dogum tarihin galiba?.
Ve gelilim ibni teymiyye konusuna ve sayet bende gercekten bilmiyorsam sende bir hakli olursun ve banada tanit onu sanada derim.
Ömer nasuhi bilmen bilmiyorum diger ulemadaki belli kisiler gibide oda bir ibni teymiyye hayrani mi idi benim acimdan buda bir mechul olur.
Ve sunuda diyeyim oda ibni teymiyye bu isim le meshur oldugu icinde demis olabilir ve buda bir mümkün Allahu alem.
Gelelim ibni teymiyye onun hakkinda cok kere duydum ve bir seylerde okudum ve bizde daha yeni kitab okuyan bir genc de degiliz biiznillah.
Daha sonra sunuda diyeyim bak site de bir konu actim Ehli Sünnetin Müdafaasi/Beratu´aseriyyin diye o kitabtaki yazilarin bu sadece bir kismi ve hacim olarak da 10 biridir. Bu kitab ise 647 sayfa orta boy büyüklügündedir.
Benim siteye ekledigim de bu elimdeki yazinin 3 te biri kadar dir ve suanda Forum daki yazi bir risale kadardir.
ilk önce bu kitabi oku sende herkeste ve ondan sonra gelin ne diyecekseniz diyeyin ve bunu o türkiyede ki herkese demek isterim kisaca.
Bu iki sahsiyet birer tekfirci degil ilk önce bunu diyeyim ve sonra bu demis oldugun sahsiyetleri islam ulemassi veyahut ehli sünnet ulamasi denilen o cemaa da tekfir etmi olsaydi ve bundan da ister istemez diyeceklerdiki bunlari ehli sünnet ulemasi tekfir etmistir diye derdiler ihsan Senocak da ve ebu bekir sifil da.
Benim ölcüm ve bu sahsiyetler de degil ve bu kimseler ve diger kimselerde birer ulema sifindan degiller ve ister istemez bu gibi kimselerde birer avam oluyorlar. Merak ettigim kevseri de kim tekfir etmis ve hangi o sebebe binaende bunuda bilmiyorum.
Yukaridaki o iki sahsiyeti de ehli sünnet ulemasinin cogu veyahut bir kismi tekfir etmemis ve bu konuda sayilacak veyahut yazica isimler de parmak misali olur hallaci mansur hakkinda ibni arabi hakkinda suanda bir sey diyemiyecegim birisi ehli küfür ise bunu 1 iki kitabinda yazmaz ve göstezmez bunu o cok eserinde veyahut bir kisim eserinde ister istemez ortaya koyardi kisacasi.
Bir misal diyelim ibni arabiyi 30 veyahut 50 tane alim tekfir etmisse ve bunlarda bir birine uymus veyahut o ayni eserlerden yola cikmislar 1 iki tane eser deki gecen o sözlerinden gecip onuda tekfir etmisler ve suanda aklima gelen ilk seyde budur.
Efendim futuhatul mekkiye de su var ve fusul hikem de bu var ve bunun sadece 2 eser i mi var yoksa 100 veyahut 150 tane yazmis oldugu eseri mi var?.
Bu eserlerden dolayi tekfir edilmisse yani bu iki eser cürük ise ve diger eserleri de saglam veyahut bunlardan iyi hayret ve bir kimse sapik ise nasil olmus da tek iki eserinde bu tehlikeli ve yaramaz adi gibi seyler olup var da diger eserlerde neden yoktur soruyorum?.
Kemiklerden yardım isteyen, Keşif ehli kalbden geçeni bilir diyen, twitter'da rabia işaretli avatarı ile demokratik seçimlerde AKP'ye çağıran Sifil ile, akide ekürisi Şenocak için "bu iki şahsiyet tekfirci değiller" derken önce tevhidden, akideden bihaber olduklarını yahud en azından bizlerin bu kişiler hakkında düşüncemizin böyle olduğunu bilesin. Tâbi nedense bu demokrat seçmenlerden bahsederken, Demokratik rejime kufur diyen Son Şeyhu'l İslam Mustafa Sabri'nin resmini avatarından kaldırıp Şapka takan(!) Ömer Nasuhi Bilmen'e geçmen mânidar olmuş.
Hallac'ın, İbn Arabi'nin sapıklığı ister bir kitabında olsun, ister yüz kitabında olsun. Kitab sayısı az olunca kufur yine câiz değildir. Her kitabı akide üzerine olacak diye bir kâide yok. Sende ehl-i sunnet üzerine farklı kitabları varsa ortaya koyarsın.