Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Recm Konusu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
A Çevrimdışı

Askalani

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ

RECM BİR ZAMANLAR KUR’AN DA BİR AYET’Tİ DAHA SONRA HÜKMÜ

BAKİ KALDI AMA TİLAVETİ NESHOLUNDU

{ ... Ebu Hureyre r.a şöyle demiştir : Bizler Rasullullahs.a.v’in huzurunda bulunduğunuz sırada birden bedevilerden bir adam ayağa kalktı ve ; -Ya Resulullah ! Benim için Allah’ın kitabı ile hükmet ! Dedi. Akabinde onun muhasımı olan kimsede ayağa kalktı ve : -Ya Resulallah ! Hasmım doğru söyledi. Sen onun için Allah’ın kitabı ile hükmet ve söz söylemek üzere bana izin ver ! Dedi. Peygamber s.a.v’de ona : - Sözünü söyle buyurdu. O da şöyle dedi : - Benim oğlum, bu Arabinin yanında asif, - yani ücretle çalışan - bir kimse idi. Oğlum bunun karısı ile zina etmiş. İnsanlar bana oğlum üzerine taşlanmak cezası olduğunu haber verdiler. Ben bu adama oğlum adına yüz koyun ve bir de cariyeyi fidye vererek oğlumu bu cezadan kurtardım. Bundan sonra ben bu meseleyi ilim ehlinden sordum. Onlarda bana onun karısı üzerine taşlama cezası düştüğünü, benim oğluma da ancak yüz değnek vurulma ile bir yıl gurbete sürgün edilmek üzere, ceza olduğunu haber verdiler ! Dedi . Resulullah s.a.v’de :
- Nefsim elinde olan Allah’a yemin ederim ki ben sizin aranızda elbette Allah’ın kitabı ile hükmedeceğim. Cariye ile koyunları kendi sahibine geri veriniz. Senin oğluna gelince ; onun üzerinde yüz değnek cezası ve bir yıl gurbete sürgün edilme cezası vardır, buyurdu. Bundan sonra Eslem kabilesinden bir adam olan Uneys’e de : Sana gelince ya Uneys ! Sende bu adamın karısına git tahkikini yap, eğer kadın suçunu itiraf ederse onu recm et buyurdu. Ravi : Uneys o kadına gitti, kadının suçunu itiraf etmesi üzerine, Uneys ona taşlama cezası uyguladı demiştir. }
Buhari : 15.c 7107.S
Müslim : 5.c. 1697.N
Tirmizi : 3.c. 1457. N

{ … İbn Şihab şöyle dedi : Bana Ubeydullah İbn Abdillah İbn Utbe haber verdi ki kendisi Abdullah ibn Abbas’tan şöyle derken işitmiştir : Ömer İbnu’l Hattab Rasulullahın minberi üzerine çıkmış bir halde iken şöyle dedi : Hiç şüphe yok ki Allah, Muhammed’i hak peygamber olarak gönderdi. Ona indirilen bu kitabın içinde “ recm Ayeti de vardı ” Biz bu Ayeti okuduk ezberledik ve onu anlayıp belledik. Rasulullah s.a.v recm etti, bizde ondan sonra recm ettik. Böyle olduğu halde insanlara zaman uzayıpta onlardan birinin :
Biz Allah’ın kitabında recmi bulamıyoruz demesi ve böylece Allah’ın indirmiş olduğu bir farizayı, terk suretiyle dalalete düşmelerinden korkarım. Hiç şüphesiz ki Allah’ın kitabında evli erkek ve kadınlardan olupta zina eden ve zinasında beyyine bulunan yahut da gebelik ve itiraf bulunmasıyla zinası sabit görünen kimse üzerine recm bir haktır. }

Buhari : 14.C.6684.S - Müslim : 5.C.1691.N - Ebu Davud : 5.C.4418.N Tirmizi : 3.C.1455.N

{ … Ömer b. El-Hattab r.a’dan rivayet edilmiştir. dedi ki : Resulullah s.a.v recm etti ; Ebu Bekr recm etti ; ben de recm ettim. Allah’ın kitabına ilave etmiş olmaktan çekinmemiş olsam onu muhakkak mushafa – önceden olduğu gibi - yazardım. Çünkü ileride bazı kavimlerin gelip de onu Allah’ın kitabında bulamayınca inkar edeceklerinden cidden korku-yorum.}
Tirmizi : 3.c / 1456.N

{ … Ömer İbnu’l Hattab, insanlara hutbe okumuş da Abdurrahman onun için şöyle dediğini işitmiş : Uyanık olunuz ; bazı kimseler : Recm de ne oluyormuş ? Allah’ın kitabında değnek cezası var diyorlar. Muhakkak ki Allah Resulü s.a.v Recmi uygulamış ve ondan sonra biz de uygula-mışızdır. Şayet bazı kimseler : Ömer Allah’ın kitabından olmayan bir şeyi Allah’ın kitabına ziyade etti dememiş olsalardı, o Ayet’i nazil olduğu gibi Kur’an’a koyardım. }


Ahmed : 1 / 23-29-36-40-43-47-50-55 – Abdurrezzak : 7 / 8725 – 10 / 13329 -13364 İbn Kesir: 11.c.5687.s

{ ... Hafız Ebu Ya’la el-Mavsili derki : Bize Ubeydullah ibn Ömer el-Kovariri....Kesir İbn Salt’dan rivayet etti ki o şöyle anlatmış : Biz Mervan’ın yanındaydık, içimizde Zeyd de vardı. Zeyd : “ biz zina eden ihtiyar erkeği ve ihtiyar kadını mutlaka recm edin “ , diye okurduk, dedi. Mervan : onu mushafa yazmadın mı ? Diye sordu da, o şöyle dedi : Biz bunu zikretmiştik. Ömer İbnu’l Hattab da içimizdeydi. Size bu hususta yeterli bilgi vereyim mi ? Dedi, Biz : Nasıl ? Diye sorduk da, şöyle dedi : Bir adam Peygamber s.a.v’e ; Ey Allah’ın elçisi, bana recm Ayetini yazdır, dedi. Allah Resulü s.a.v : Şimdi yazdıramam veya benzeri bir söz söyledi. }

Beyhaki : 8 / 210 – 13 / 260 – İbni ebi Şeybe : 8825 – 8828 – 8829.n - Ebu Nuaym Hilye : 3 / 95 - İbn Kesir : 11.c.5687.s - Ebu Ya’la - Nesei
 
A Çevrimdışı

Askalani

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
RECM’İN TEVRAT’TA DA OLDUĞU

{ … Abdullah İbn Ömer şöyle haber verdi : Resulullah’a zina etmiş bir Yahudi erkeği ile bir Yahudi kadını getirildi. Bunun üzerine Resulullah s.a.v Yahudilerin yanına kadar gidip : Sizler zina edenlerin üzerine Tevrat’ta ne cezası buluyorsunuz ? Diye sordu. Onlar : Biz zina eden erkek ile kadının yüzlerini karartır, onları bir hayvan üzerine yükler, yüzleri biri birinin aksine gelecek suretde oturtup ve böylece onları dolaştırıp teşhir ederiz dediler. Resulullah s.a.v : Eğer doğru söyleyenler iseniz Tevrat’ı getirin, buyurdu. Onlar Tevrat’ı getirdiler ve onu okumaya başladılar. Nihayet “ recm ” Ayet’inin üzerine elinin birini koydu da iki eli arasını ve arkasını okudu. O sırada Resulullah s.a.v ile beraber bulunan Abdullah ibn Selam Peyganber’e : ona emret de elini kaldırsın, dedi. Genç elini kaldırdı. Birde baktılar ki “ recm ” Ayeti elinin altındadır. Resulullah zina eden erkek ve dişi yahudilerin “ recm ” edilmelerini emretti. Onlar da “ recm ” olundular. }
Buhari :14.c.6670.S - Müslim : 5.c.1699.N

{ … İbn Abbas der ki : Kim recmi inkar ederse, Kur’anı kerimi de umma-dığı bir yerden inkar etmiş olur. Daha sonra şu Ayeti celileyi okudu :

Ey Kitap Ehli, Kitaptan gizlemekte olduklarınızın çoğunu size açık-layan ve bir çoğundan da vazgeçen elçimiz size geldi. MAİDE : 15

Ve bu Ayeti celilenin arkasından da şunları söyledi : Recm cezası da onların sakladıkları şeyler arasında idi. }
Hakim : IV / 359
 
A Çevrimdışı

Askalani

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
RECM AYET’İNİN YAZILI OLDUĞU KAĞIDI KEÇİNİN YEMESİ

- حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا يعقوب قال ثنا أبي عن بن إسحاق قال حدثني عبد الله بن أبي بكر بن عمرو بن حزم عن عمرة بنت عبد الرحمن عن عائشة زوج النبي صلى الله عليه وسلم قالت : لقد أنزلت آية الرجم ورضعات الكبير عشرا فكانت في ورقة تحت سرير في بيتي فلما اشتكى رسول الله صلى الله عليه وسلم تشاغلنا بأمره ودخلت دويبة لنا فأكلتها

تعليق شعيب الأرنؤوط : إسناده ضعيف لتفرد ابن إسحاق وهو محمد وفي متنه نكارة وبقية رجاله ثقات رجال الشيخين

{ … Aişe r.anha dan : O şöyle demiştir : Andolsun ki recm Ayeti ve yetişkin kişiyi on defa emzirme Ayeti indi. Ve andolsun ki bu Ayet’ler sedirimin altında bir yaprakta yazılı idi. Resululah s.a.v vefat edip te biz onun ölümü ile meşkul olurken, ev de beslenen bir keçi – veya koyun – girip o yazılı yaprağı yedi. }

Ahmed : 6 / 269 – 25784.n – İbni Mace : 5.c.1944.n

Bu rivayetle alakalı Şuayb el-Arnavudi ; ibni İshak’ın teferrüdünden dolayı isnadının zayıf olduğunu söylese de, Şeyh el- Albani bu hadisin hasen olduğunu zikreder.
 
laylay Çevrimdışı

laylay

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Recm Konusunu Rasul Benden Öğreniniz Diye Hadis Var...Ve çok zor bir konu Allah razı olsun
 
T Çevrimdışı

Tevhid-Dini

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ömer İbnu’l Hattab Rasulullahın minberi üzerine çıkmış bir halde iken şöyle dedi : Hiç şüphe yok ki Allah, Muhammed’i hak peygamber olarak gönderdi. Ona indirilen bu kitabın içinde “ recm Ayeti de vardı ” Biz bu Ayeti okuduk ezberledik ve onu anlayıp belledik. Rasulullah s.a.v recm etti, bizde ondan sonra recm ettik. Böyle olduğu halde insanlara zaman uzayıpta onlardan birinin :

{ … Ömer b. El-Hattab r.a’dan rivayet edilmiştir. dedi ki : Allah’ın kitabına ilave etmiş olmaktan çekinmemiş olsam onu muhakkak mushafa – önceden olduğu gibi - yazardım. Çünkü ileride bazı kavimlerin gelip de onu Allah’ın kitabında bulamayınca inkar edeceklerinden cidden korku-yorum.}

Şayet bazı kimseler : Ömer Allah’ın kitabından olmayan bir şeyi Allah’ın kitabına ziyade etti dememiş olsalardı, o Ayet’i nazil olduğu gibi Kur’an’a koyardım. }

Zeyd : “ biz zina eden ihtiyar erkeği ve ihtiyar kadını mutlaka recm edin “ , diye okurduk, dedi. Mervan : onu mushafa yazmadın mı ? Diye sordu da, o şöyle dedi : Biz bunu zikretmiştik. Ömer İbnu’l Hattab da içimizdeydi. Size bu hususta yeterli bilgi vereyim mi ? Dedi, Biz : Nasıl ? Diye sorduk da, şöyle dedi : Bir adam Peygamber s.a.v’e ; Ey Allah’ın elçisi, bana recm Ayetini yazdır, dedi. Allah Resulü s.a.v : Şimdi yazdıramam veya benzeri bir söz söyledi. }

Beyhaki : 8 / 210 – 13 / 260 – İbni ebi Şeybe : 8825 – 8828 – 8829.n - Ebu Nuaym Hilye : 3 / 95 - İbn Kesir : 11.c.5687.s - Ebu Ya’la - Nesei

Malum en çok tartışılan meselelerin başında bu recm meselesi geliyor. Üzerinde fırtınaların koparıldığı, savunmayanların hadis inkarcılığıyla savunanların da Kuran'ı arkalarına atmakla itham edildiği ve hatta bunun üzerinden tekfirlerin havada uçuştuğu çok hassas bir konu.

Öncelikle şunu net bir şekilde ortaya koyalım. Tutarlı bir inanç sistemi, tutarlı bir bilgi sistemine dayanır. İnancın bütün unsurları, doğru bilgi ile tanımlanmadığı ve sınırlandırılmadığı sürece, inanç bir hezeyana, sanrıya, ve tutarsızlığa dönüşür. Bir bilgi temeli olarak Kur’an kendi doğruluğunu, ya da başkası tarafından değil de Allah tarafından indirilmiş oluşu gerçeğini, “tutarlı bir kitap olmasına” bağlar. Bilginin, özellikle de Allah hakkındaki bilginin, “zan” üzere olmasını eleştirir, inananından “yakin” bilgisi ister.

Aksi halde kendi görüşlerini doğrulamak için kurnazca ve çıkarcı bir şekilde eğip bükenlerin önüne geçemeyiz ve geçemiyoruz. İşte ihtilaflara düşülmesinin en temel sebebi de budur. Birçok akım, cemaat her ne derseniz deyin hepsinin bilgilerinde temellendirme sorunları vardır ve tutarlı değillerdir.

Düşünmekten korkar olmuşuz. Kendi adımıza düşünmek bile küfürden sayılıyor. Düşünceler prangalı. Az düşünsek "Sen alimmisin sen alimlerden iyi mi bileceksin" sözlerine muhatap ediliyoruz. Bunu mu istiyor Allah bizden yoksa onun ayetleri uzerine tefekkur etmemizi mi? Yoksa Allahın ayetleri üzerine düşünmek yetkisi sadece Alim dedigimiz kişileri mi hak ve munhasır. Yahu hadi biz yanlıs olabilecegimizi düşünüyoruz, ya alimlere isnad edilen bu rivayetler içinde uydurmalar var ise?

Onun için burada Allah için birbirimizi itham etmeyelim.

Şimdi; Recm var mı yok mu? Kuran a göre yok, hadise göre var.

Recm vardır diyenlerin delilleri ve görüşleri;

1- Hz Muhammed (s.a.v) recmi bizzat uygulamıştır. Recm uygulamaları, Hz. Peygamber dönemi ile sınırlı olmayıp raşit halifeler, tabiin ve sonraki dönemlerde de devam etmiştir

2- Recm ayeti vardı ama Kuran'a koyulmadı ( Keçi yedi )

3- Recm ayetinin Tilavet nesh olundu ama hükmü bakidir.

4- Recm ayetini Kuran'a yazdırılacaktı ama Hz Muhammed şimdi yazdıramam dedi

5- Hz Ömer Recm Ayetini "Allah’ın kitabına ziyade etti" demelerinden çekindiği için koyamadı

6- Cumhuru Ulema Recmin varlığı noktasında hemfikirdir.



Recm Yoktur diyenlerin delilleri ve görüşleri;

1- İmam Şafii'nin de görüşü olan; Sünnet Kuran ayetlerini nesh edemez.

2- Nur suresi 2. ayet, Zina edenlere tatbik edilecek cezanın şeklini vermiştir, umum ifade eder ve bazılarının iddia ettiği gibi bekarlara yönelik değildir eğer öyle ise delillendirmeleri gerekir. Kuran Evli-bekar ayrımı yapmamıştır. Kuran’da zina edenlere hapis, eziyet ve celde (sopa) cezası verileceğini öngören üç ayet vardır.

"Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah’ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun."

3- Hükmü kaldırılan ayetler Kuran da duruyor, hükmü devam eden ayetler Kuran da yok, bu mümkün değildir. Yani hükmü devam etmeyen bir ayet Kuran da oluyor da, hükmü devam eden ayet ya da ayetler, hıfz edilmiş olmasına rağmen neden Kuran da olmuyor?
Bir ayetin lafzı ile hükmü ayrılmaz bir bütündür. Lafzı mensuh olan ayetin hükmünün de mensuh olması gerekir.

4- Furkan; 68-71:

Ve işte o kişiler (Rahman'ın kulları), Allah ile beraber başka bir ilâha yalvarmazlar. Allah'ın haram kıldığı canı öldürmezler. -Ancak hakk ile öldürürler.- Zina da etmezler. -Ve kim bunları yaparsa, günahla karşılaşır. Kıyamet günü azabı kat kat olur ve orada, alçaltılarak sürekli olarak kalır. Ancak tövbe eden, iman eden ve salihi işleyenler müstesna. İşte Allah onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Ve Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir. Ve her kim tövbe eder ve salihi işlerse, kesinlikle o, tövbesi kabul edilmiş olarak Allah'a döner.

Zina eden evli öldürülürse nasıl tövbe edecek?

5- Recm Kuran'da gecmiyor ama... diyerek yapılan açıklamalar ve getirilen hadisler durumu izah etmez. Çünkü Kuran'ın oluşturduğu "zina had çerçevesi/çatısı" çok açıktır. Recm, bu çerçevenin tamamen dışına çıkan, onu aşan, detaylandırmayı ve tafsil etmeyi değil, "çok daha ağır bir had cezasi getiren" hükümdür.

6- Madem recm, aslında Kuran'ın bir emri idi, Allah Rasulu recm ederken kaçmaya yelteneni yakalayıp recmettiklerinde, neden "keşke bıraksaydınız" demişti ?

Recmedilirken kaçmaya teşebbüs eden Maiz için Hz. Peygamber “Keşke bıraksaydınız! Belki tövbe eder de Allah tövbesini kabul ederdi” demiştir. Ayrıca Maiz’i kendisine gönderen kişiye de “Ya Hezzal, Maiz’i elbisenle örtseydin, senin için daha hayırlı olurdu.” tavsiyesinde bulunmuştur. ( Buhari, Hudûd, 25; Müslim, Hudûd, 22; Ebu Davud, Hudûd, 23; Hakim, Müstedrek, VI, 363; İbn Hanbel, V, 217.)

Maiz hadisi, ifadeleri farklı olsa da yaklaşık 15 sahabe tarafından nakledilmiştir ve hadis kriterleri açısından da sahih kabul edilmiştir.

7- «Onlar (cariyeler) evlendikten sonra bir fuhuş irtikab ettilermi o vakit üzerlerine hür kadınlar üzerindeki cezanın yarısı vardır.» (Nisa: 25)

Recmin yarısı yani taşlanarak öldürmenin yarısı nasıl mümkün? Eğer recm cezası kabul edilecek olursa Kuran’da zina eden cariyelere uygulanacağı belirtilen, “zina eden bekar-hür kadınlara uygulananın yarısı”, ifadesi nasıl anlaşılacak ? Recmin yarısı olmayacağına göre recm diye bir ceza da söz konusu olamaz.

8- Zina eden erkek, zina eden ya da müşrik olan bir kadından başkasını nikahlayamaz; zina eden kadını da zina eden ya da müşrik olan bir erkekten başkası nikahlayamaz. Bu, mü'minlere haram kılınmıştır. (NUR SURESİ / 3)

Recmedilen biri yani bunun neticesinde ölmüş olan biri bu ayet göre nasıl nikahlanacaklar bir daha? Recm ederek öldürmüş olduk ya.

9- Allah’ın Kitabı, uydurma olması muhtemel olan ahad haberlerle terk edilemez.


Evet Allah-u alem benim bu konuda vardığım netice budur. Yukarıda hadis diye nakledilen rivayetleri Allah için bir daha okuyun. Kuran'ın korunmuşluğuna kuşku düşürecek " aslında ayet vardı yazmadık, keçi yedi, ayet unutturulmuş, yok sayfalardan silinmiş" gibi akla zarar, pek de muteber olmayan bu yaklaşım çok tehlikelidir.

Hz. Ömer’e atfedilen recm ile ilgili bir ayet olduğu iddialarına ne nakil, ne akıl ne de Kuran’da kullanılan üsluba uygunluk açısından katılmak mümkün değildir kardeşler.

Bazı kardeşler hadisleri yücelteceğiz derken Kuran'ı yerlere seriyorlar, farkında değiller.

Allah bizleri hakiki manada kulluk şuurunu anlamayı ve yaşamayı nasip etsin. Allahümme Amin





 
M Çevrimdışı

mhmet87

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
benim anlamadığım bi yer var...cariye zina yaparsa recm uygulanmıyor mu?yada hür bir kadınla değilde cariyeyle evli olan adam zina yaparsa recm uygulanıyor mu?recm sadece hür kadın zina yaparsa yada hür bir kadınla evli olan adam zina yaparsa mı uygulanacak?
 
T Çevrimdışı

Tevhid-Dini

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yukarıdaki ayette bunu belirtmiştik ;

«Onlar (cariyeler) evlendikten sonra bir fuhuş irtikab ettilermi o vakit üzerlerine hür kadınlar üzerindeki cezanın yarısı vardır.» (Nisa: 25)

yani Cariye'ye recm yoktur cezanın yarısı vardır yani 50 sopa/değnek. Recm var ise Recm'in yarısı yani taşlanarak öldürmenin yarısı nasıl tatbik edilecek?

Ben Recmin Nur suresi 2. ayet ile nihai halini aldığına inanıyorum;

"Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah’ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun."

Ayrıca Kuran’da zina edenlere hapis, eziyet ve celde (sopa) cezası verileceği sabittir.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
benim anlamadığım bi yer var...cariye zina yaparsa recm uygulanmıyor mu?yada hür bir kadınla değilde cariyeyle evli olan adam zina yaparsa recm uygulanıyor mu?recm sadece hür kadın zina yaparsa yada hür bir kadınla evli olan adam zina yaparsa mı uygulanacak?

MÜSLÜMAN OLAN HERKES İÇİN İSLAM HÜKMÜNE TABİDİR !!!

Tabi ki islamın hükmüne razı ise
 
T Çevrimdışı

Tevhid-Dini

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
anladım ama üzerime alınmadım : ))

İslam'da hükmün sahibi ancak Allah'tır

“ALLAH’tan başka hüküm koyucu mu arayayım? Oysa O size kitabı ayrıntılı bir şekilde indirmiştir…”
 
M Çevrimdışı

mhmet87

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
hür bir kadınla nikahı bulunmayan cariyeyle evli olan adam zina yaparsa recm olunuyor mu?
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt