Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Video Şeyh Esrar Raşid Fare Zehiri İçerek Hadisin Sahihliğini ve Güvenini İsbatladı

Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Şeyh Esrar Raşid Fare Zehiri İçerek Hadisin Sahihliğini ve Güvenini İsbatladı

19 Şubat 2020 günü Manchaster üniversitesinde Müslüman ve Hristiyan Sözcülerin Dinlerini savunduğu Munazarada, Şeyh Esrar Raşid, Sahih hadislerde zikredilen "7 acve hurması yiyene zehir ve sihir etki etmez" (Buhari, Muslim) hadisini fare zehiri içerek güvencini ve sahihliğini isbatladı.
29817

Tartışmanın konusu, İslam ile Hıristiyan arasında bir inanç seçimi ile ilgiliydi. Her münazaracı, inançlarının gerekçelerini ve diğerinin aleyhine tartıştı.
Videonun tam hali 2.30 saattir.

Şeyhin Youtube ve facebook sayfası:



30375
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Hristiyan kadın da Türk :D
 
Never Give Up Çevrimdışı

Never Give Up

Üye
İslam-TR Üyesi
Siz de fare zehiri içiyor musun arkadaşlar?
Fare zehiri çok sonradan bulunmuş bir şey peygamberimizin fare zehiri için diye bir emri yok ki..
Arkaadaşlar böyle şeyleri nereden buluyorsunuz gerçekten anlamıyorum..
Kafam karışıyor cidden.. Aklıma cübbelinin anlatıkları geliyor..
Peygamberimiz Temizlik imandandır diye buyurmadı mı?
Bizim buna umamız gerekmez mi zehirle fareyle yılanla akreple filan ne işimiz var ki bizim?
Batılılar müslümanları kötü göstermek için yapmış olamaz mı bu yarışmayı?
Bana kasıtlı yapılmış gibi geldi.
Fare zehiri konusunun kaynağını yazar mısınız lütfen?
Tövbe tövbe aklıma kötü şeyler geliyor bunları düşününce..

Fare Zehiri İlk Ne zaman Bulundu?
Alman kimyacılar Anschütz ve Fresenius ne işe yaradığını bilmediği bu dikümerolu, 1903 yılında sentetik olarak üretmiş meğerse ama üstüne hiç gitmemiş. Bizim Karl, krizi fırsata çevirerek bu yolla ürettiği dikümerola 'warfarin' adını verip fare zehri olarak piyasaya sürüyor.


Bu tarz şeyler bana doğru değilmiş gibi geliyor.. Sonuçta Peygamberimiz yiyeceğin temizinden kıyafetlerin güzelinden giyin diye buyurmuyor mu? Herkesin kıyafeti dikkat etmesini bayramlar da en güzel kıyafetleri giymesini filan ben böyle şeyler sünnet diye biliyorum.. Böyle değişik şeyler kafamı karıştırıyor..

Bir arkadaşım dinimizi öğrenmem için cübbeliyi tavsiye etmişti sonra bu tarz şeyler anlattığı için saçma geldi bıraktım..
Cübbeli'de böyle acayip şeyler anlatıyordu zaten o yüzden bıraktım onu izlemeyi.. Peygamberimiz hakkındaki güzel düşüncelerimizi bozuyordu kafamızda.. Haşa haşa niye böyle şeyler anlatılıyor niye gösteriliyor ki..

Namazsız, Allah'a inanmayan onca insan varken onları namaza başlatmak filan yerine yok zehir yok başka şeyler bunlarla neden uğraşıyoruz ki.. Ne yani Allah fare zehiri içmedik diye bizi yakacak mı? Bizim de mi içmemiz gerekiyor?

Bu adam videodaki bence cüppelinin müridi olabilir çünkü genelde o bu tarz şeyler çıkarır..


Arkadaşlar Allah korusun böyle şeyler yapmayın sonra ölür gidersiniz intihar hükmünde olursunuz ahiretiniz de yanar dünyanız da.. Bakın haber de zehirlenip ölüyorlarmış. Atalarımız boşuna dememiş yarım hoca insanı dinden yardım doktor candan eder diye..

Arkadaşlar Allah aşkına köpek bile evcil olmasına rağmen pis kabul ediliyorsa hiç peygamberimiz evcil olmayan fare zehiri filan der mi haşa.. Gerek cüppelinin anlatıkları gerekse bu videoda izlediğimm zehir içmeler filan bunlar bana hiç doğru gibi gelmiyor.. Müslümanlara oynanan oyunlar bunlar.. Bizi kötü ve pasaklı gibi göstermeye çalışıyorlar..

Sahih Hadis:
Aişe (ra) şöyle dedi:

“Resûlullah (sav) temizlenmeye, taranmaya, ayakkabısını giymeye varıncaya kadar her işe sağdan başlamayı pek severdi. (Buhari)

“İçinizden birinin kabından köpek (ağzını sokup bir şey) içerse o kabı yedi kere yıkasın!” (Buhârî, Vudû’, 33)
 
Son düzenleme:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Siz de fare zehiri içiyor musun arkadaşlar?
Fare zehiri çok sonradan bulunmuş bir şey peygamberimizin fare zehiri için diye bir emri yok ki..
Arkaadaşlar böyle şeyleri nereden buluyorsunuz gerçekten anlamıyorum..
Kafam karışıyor cidden.. Aklıma cübbelinin anlatıkları geliyor..
Peygamberimiz Temizlik imandandır diye buyurmadı mı?
Bizim buna umamız gerekmez mi zehirle fareyle yılanla akreple filan ne işimiz var ki bizim?
Batılılar müslümanları kötü göstermek için yapmış olamaz mı bu yarışmayı?
Bana kasıtlı yapılmış gibi geldi.
Fare zehiri konusunun kaynağını yazar mısınız lütfen?
Tövbe tövbe aklıma kötü şeyler geliyor bunları düşününce..

Fare Zehiri İlk Ne zaman Bulundu?
Alman kimyacılar Anschütz ve Fresenius ne işe yaradığını bilmediği bu dikümerolu, 1903 yılında sentetik olarak üretmiş meğerse ama üstüne hiç gitmemiş. Bizim Karl, krizi fırsata çevirerek bu yolla ürettiği dikümerola 'warfarin' adını verip fare zehri olarak piyasaya sürüyor.


Bu tarz şeyler bana doğru değilmiş gibi geliyor.. Sonuçta Peygamberimiz yiyeceğin temizinden kıyafetlerin güzelinden giyin diye buyurmuyor mu? Herkesin kıyafeti dikkat etmesini bayramlar da en güzel kıyafetleri giymesini filan ben böyle şeyler sünnet diye biliyorum.. Böyle değişik şeyler kafamı karıştırıyor..

Bir arkadaşım dinimizi öğrenmem için cübbeliyi tavsiye etmişti sonra bu tarz şeyler anlattığı için saçma geldi bıraktım..
Cübbeli'de böyle acayip şeyler anlatıyordu zaten o yüzden bıraktım onu izlemeyi.. Peygamberimiz hakkındaki güzel düşüncelerimizi bozuyordu kafamızda.. Haşa haşa niye böyle şeyler anlatılıyor niye gösteriliyor ki..

Namazsız, Allah'a inanmayan onca insan varken onları namaza başlatmak filan yerine yok zehir yok başka şeyler bunlarla neden uğraşıyoruz ki.. Ne yani Allah fare zehiri içmedik diye bizi yakacak mı? Bizim de mi içmemiz gerekiyor?

Bu adam videodaki bence cüppelinin müridi olabilir çünkü genelde o bu tarz şeyler çıkarır..


Arkadaşlar Allah korusun böyle şeyler yapmayın sonra ölür gidersiniz intihar hükmünde olursunuz ahiretiniz de yanar dünyanız da.. Bakın haber de zehirlenip ölüyorlarmış. Atalarımız boşuna dememiş yarım hoca insanı dinden yardım doktor candan eder diye..

Arkadaşlar Allah aşkına köpek bile evcil olmasına rağmen pis kabul ediliyorsa hiç peygamberimiz evcil olmayan fare zehiri filan der mi haşa.. Gerek cüppelinin anlatıkları gerekse bu videoda izlediğimm zehir içmeler filan bunlar bana hiç doğru gibi gelmiyor.. Müslümanlara oynanan oyunlar bunlar.. Bizi kötü ve pasaklı gibi göstermeye çalışıyorlar..

Sahih Hadis:
Aişe (ra) şöyle dedi:

“Resûlullah (sav) temizlenmeye, taranmaya, ayakkabısını giymeye varıncaya kadar her işe sağdan başlamayı pek severdi. (Buhari)

“İçinizden birinin kabından köpek (ağzını sokup bir şey) içerse o kabı yedi kere yıkasın!” (Buhârî, Vudû’, 33)
Kardeşim, düşünceden mağdur mesajlar paylaşıp durma, yoksa bir daha yasaklanacaksın. Beynini kullanmadan suçlamak yerine, bilmediğini sor öğren!
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
@Abdulmuizz Fida abi, şeyhin yaptığı caiz mi? Bu hadisin yorumunda ihtilaf var diye biliyorum, kaldı ki hadis mütevatir olup yorumunda icma olsa da yüzde yüz öldürebilecek olan bir şeyi içmeden önce bir şeyi gözden kaçırma, şartları yerine getirememe ve unutma ihtimali her zaman vardır, bu amel her türlü haram olmaz mı? 7 acve hurması yiyip kasıtlı olarak zehir içmek caiz mi oluyor, bu hadisin yorumunda ulema tam olarak ne diyor?

Halid bin Velid'in (ra) zehiri içip zehirin kendisine tesir etmemesi belki buna aykırı gibi görünebilir ama orada Halid (ra) muhtemelen ilham aldı ve ona göre hareket etti.

Ayrıca bir yerde okumuştum, şeyhin içtiği hakikatte zehir değilmiş, Allahu alem.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hadis(e) şöyledir:

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ، عَنْ هَاشِمِ بْنِ هَاشِمٍ، قَالَ سَمِعْتُ عَامِرَ بْنَ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، يَقُولُ سَمِعْتُ سَعْدًا، يَقُولُ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ ‏ "‏ مَنْ تَصَبَّحَ بِسَبْعِ تَمَرَاتٍ عَجْوَةً لَمْ يَضُرَّهُ ذَلِكَ الْيَوْمَ سُمٌّ وَلاَ سِحْرٌ ‏"‏
Sâd ibn Ebî Vakkaas (r.anh) şöyle buyurmuştur;
Rasûlullah (s.a.v.): "Kim her gün sabahları aç karna yedi tane Medine'nin acve hurmasından yerse, o gün içinde o kimseye zehir ve sihir zarar vermez" buyurdu, demiştir.
(Buhâri, E’time, Bab 43, Hadis no: 71; Muslim, Eşribe, Bab 27, Hadis no: 2047)

Rivâyet Sahihayn'da geçmektetir. Bu sebeble sıhhati sorgulanamaz, sahihtir. Fakat izâhatı nasıldır, ulema tarafından yorumlar yapılmıştır.

Buhârî, bu "Acve" hurmasının diğer hurma nevî'lerine üstünlüğünü beyân ve bunun yenilmesini teşvik etmek istemiştir. Bu acve, Medîne hurmalarının nefîs bir nev'idir, rengi siyaha meyillidir. Âsim Efendi buna Türkçe'de "Balçık hurma" dendiğini bildiriyor. Bu hurmanın zehirden ve sihirden masuniyet te'mîn etmesi Peygamber'in bu hurma hakkında duâ etmesinden dolayı teberruku cihetindendir, yoksa tabîati ve hilkati yönünden değildir. Bu masuniyetin Medîne hurmasına tahsîsi ve sayısının yedi olması sebebi ve hakikati Peygamber'ce mâlûm işlerdendir, bizce hikmeti bilinen işlerden değildir. Nitekim namaz rek'atlerinin sayısı, zekât nisâbları da böyledir.

Hattâbî: «Acve’nin zehir ve sihire fayda vermesi kuru hurmadaki özellikten değildir. Peygamber (s.a.v.)'in Medine hurmasına yaptığı bereket duası neticesidir.» demiş.

İbn Tin de : «Bunun Medîne'nin hususi bir hurması olması ihtimâli vardır. Bu hususta daha başka sözler de söylenmiştir.

İmam Nevevi, "acve hurmasının hikmetini bilemeyiz, iman ve itikat vâcibdir" demektedir.

Aynı konuda rivâyet Hasen sıhhatinde şöyle de gelmiştir:

Ebû Hurayra (r.anh)’den rivâyete göre;
Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: Acve hurması Cennet meyvelerindendir onda; zehire karşı şifa vardır. Mantar veya domalan ise insanlar tarafından ekip dikme zahmeti olmadan meydana gelen kudret helvası cinsinden bir rızıktır, suyu da göze şifadır.
(Tirmizi, Tıb, Bab 22, Hadis no: 2066; İbn Mâce, Tıb, Bab 8, Hadis no: 3456 hasen hadis)


***

Halid bin Velid (r.anh)'ın zehir içtiği rivâyet hakkında gelen rivâyet ve izahatlar da şöyledir:
delailun.jpg

حَدَّثَ خَالِدُ بْنُ شُعَيْبٍ قَالَ: ثنا شُرَيْحُ بْنُ يُونُسَ ثنا يَحْيَى بْنُ زَكَرِيَّا بْنِ أَبِي زَائِدَةَ، عَنْ يُونُسَ بْنِ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ أَبِي السَّفَرِ قَالَ: " نَزَلَ ‌خَالِدُ ‌بْنُ ‌الْوَلِيدِ الْحِيرَةَ عَلَى امْرَأَةٍ مِنَ الْمَرَازِبَةِ فَقَالُوا: احْذَرِ السُّمَّ لَا تَسْقِيكَهُ الْأَعَاجِمُ فَقَالَ: ائْتُونِي بِهِ فَأُتِيَ بشَيْءٍ مِنْهُ فَأَخَذَهُ بيده ثُمَّ اقْتَمَحَهُ وَقَالَ: بِسْمِ اللَّهِ فَلَمْ يَضُرَّهُ شَيْئًا
Halid ibn Şuayb, ebu Sefer aktardı ki,…
- Halid b. Velid (r.anh), Hîre’ye geldiğinde Acemlerin reisine misafir oldu.
Müslümanlar ona “Bu acemlerin seni zehirlemelerinden sakın!” dediler.
Bunun üzerine Halid (r.anh) “Bana zehir getirin!” dedi.
Getirildiğinde de “Bismillah” diyerek onu içti. Ama zehir kendisine hiç bir zarar vermedi.
(Ebû Nuaym Ahmed b. Abdillâh b. İshâk el-İsfahânî
, Delalilu’n Nubuvve, sf: 368; Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu’s-Sahabe, C. 4, Sf: 413; Heysemi, IX/350 (Ebu Ya’lâ, Ebu’s-Sefer’den); İsâbe, I/414 (Ebu Ya’lâ’dan. Ayrıca İbn Sa’d’ın da iki vecihle rivâyet ettiği kaydedilir)


قال شيخ الإسلام ابن تيمية: من السلف من يأتي بالآيات دلالة على صحة الاسلام، وصدق الرسول، كما ذكر أن خالد بن الوليد شرب السم لما طلب منه آية، ولم يضره
Şeyhu’l-İslam İbn Teymiye (rahimehullah) dedi ki: -Bu kıssayı- seleften İslam’ın hak olduğuna ve Rasulun doğru söylediğine dair delil olarak getirenler vardır. Tıpkı, Halid bin Velid (r.anh)’den bir delil istendiğinde zehiri içmesi ve ona zarar vermemesi zikredildiği gibi.

وعلى هذا، فإن صحت تلك القصة فشرب خالد بن الوليد للسم كان ثقة منه بالله، وتوكلًا عليه؛ بغرض نصرة دين الله، وإرهاب الكفار، وتقوية إيمان المسلمين، وهذا إما أن يكون من كراماته - رضي الله عنه - أو لَعَلَّهُ كَانَ عِنْد خَالِد فِي ذَلِكَ عَهْد - أي من رسول الله صلى الله عليه وسلم - عَمل بِهِ. كما ذكر ابن حجر في الفتح.
Sonuç olarak, Hâlid bin Velid (r.anh)’in bu zehiri içme kıssası gerçek dahi olsa bu Allah Teâlâ’nın dininin zafere ulaşması, kafirleri korkutmak ve Müslümanların imanını güçlendirmek maksadıyla Allah Teâlâ’ya güvenip tevekkul etmesi sebebiyledir. Tıpkı İbn Hâcer’in ‘Fethu’l-Bâri’ kitabında zikrettiği gibi bu durum, ya Hâlid bin Velid (r.anh)’in bir kerametidir veya O'nun Allah Rasulu (s.a.v.) tarafından -duyduğu, bildiği - bir söz sebebiyledir.



Bu rivâyetler neticesinde öldürücü etkisi olduğu bilinen bir zehiri muslumanın içmesi câiz değildir. Sahabe'nin böyle bir şey yaptığı (sabitse), kendisinin kerâmeti olarak veya zehir ya da başka bir konuda bildiği (bizim bilmediğimiz) bir delili, kanıtı olabilir. Bu ummete dayanak, delil olmaz. Fakat bir kişi Rasulullah'ın (s.a.v.) hadisinin, sözüne güvenip, İslam'ın Hak olduğunu isbatlamak kastıyla bu tür eylemi yaparsa da kendisini bağlar.

والله أعلم




The Book of Drinks - Sunnah.com - Sayings and Teachings of Prophet Muhammad (صلى الله عليه و سلم)
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hadis(e) şöyledir:

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ، عَنْ هَاشِمِ بْنِ هَاشِمٍ، قَالَ سَمِعْتُ عَامِرَ بْنَ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، يَقُولُ سَمِعْتُ سَعْدًا، يَقُولُ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ ‏ "‏ مَنْ تَصَبَّحَ بِسَبْعِ تَمَرَاتٍ عَجْوَةً لَمْ يَضُرَّهُ ذَلِكَ الْيَوْمَ سُمٌّ وَلاَ سِحْرٌ ‏"‏
Sâd ibn Ebî Vakkaas (r.anh) şöyle buyurmuştur;
Rasûlullah (s.a.v.): "Kim her gün sabahları aç karna yedi tane Medine'nin acve hurmasından yerse, o gün içinde o kimseye zehir ve sihir zarar vermez" buyurdu, demiştir.
(Buhâri, E’time, Bab 43, Hadis no: 71; Muslim, Eşribe, Bab 27, Hadis no: 2047)

Rivâyet Sahihayn'da geçmektetir. Bu sebeble sıhhati sorgulanamaz, sahihtir. Fakat izâhatı nasıldır, ulema tarafından yorumlar yapılmıştır.

Buhârî, bu "Acve" hurmasının diğer hurma nevî'lerine üstünlüğünü beyân ve bunun yenilmesini teşvik etmek istemiştir. Bu acve, Medîne hurmalarının nefîs bir nev'idir, rengi siyaha meyillidir. Âsim Efendi buna Türkçe'de "Balçık hurma" dendiğini bildiriyor. Bu hurmanın zehirden ve sihirden masuniyet te'mîn etmesi Peygamber'in bu hurma hakkında duâ etmesinden dolayı teberruku cihetindendir, yoksa tabîati ve hilkati yönünden değildir. Bu masuniyetin Medîne hurmasına tahsîsi ve sayısının yedi olması sebebi ve hakikati Peygamber'ce mâlûm işlerdendir, bizce hikmeti bilinen işlerden değildir. Nitekim namaz rek'atlerinin sayısı, zekât nisâbları da böyledir.

Hattâbî: «Acve’nin zehir ve sihire fayda vermesi kuru hurmadaki özellikten değildir. Peygamber (s.a.v.)'in Medine hurmasına yaptığı bereket duası neticesidir.» demiş.

İbn Tin de : «Bunun Medîne'nin hususi bir hurması olması ihtimâli vardır. Bu hususta daha başka sözler de söylenmiştir.

İmam Nevevi, "acve hurmasının hikmetini bilemeyiz, iman ve itikat vâcibdir" demektedir.

Aynı konuda rivâyet Hasen sıhhatinde şöyle de gelmiştir:

Ebû Hurayra (r.anh)’den rivâyete göre;
Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: Acve hurması Cennet meyvelerindendir onda; zehire karşı şifa vardır. Mantar veya domalan ise insanlar tarafından ekip dikme zahmeti olmadan meydana gelen kudret helvası cinsinden bir rızıktır, suyu da göze şifadır.
(Tirmizi, Tıb, Bab 22, Hadis no: 2066; İbn Mâce, Tıb, Bab 8, Hadis no: 3456 hasen hadis)


***

Halid bin Velid (r.anh)'ın zehir içtiği rivâyet hakkında gelen rivâyet ve izahatlar da şöyledir:

حَدَّثَ خَالِدُ بْنُ شُعَيْبٍ قَالَ: ثنا شُرَيْحُ بْنُ يُونُسَ ثنا يَحْيَى بْنُ زَكَرِيَّا بْنِ أَبِي زَائِدَةَ، عَنْ يُونُسَ بْنِ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ أَبِي السَّفَرِ قَالَ: " نَزَلَ ‌خَالِدُ ‌بْنُ ‌الْوَلِيدِ الْحِيرَةَ عَلَى امْرَأَةٍ مِنَ الْمَرَازِبَةِ فَقَالُوا: احْذَرِ السُّمَّ لَا تَسْقِيكَهُ الْأَعَاجِمُ فَقَالَ: ائْتُونِي بِهِ فَأُتِيَ بشَيْءٍ مِنْهُ فَأَخَذَهُ بيده ثُمَّ اقْتَمَحَهُ وَقَالَ: بِسْمِ اللَّهِ فَلَمْ يَضُرَّهُ شَيْئًا
Halid ibn Şuayb, ebu Sefer aktardı ki,…
- Halid b. Velid (r.anh), Hîre’ye geldiğinde Acemlerin reisine misafir oldu.
Müslümanlar ona “Bu acemlerin seni zehirlemelerinden sakın!” dediler.
Bunun üzerine Halid (r.anh) “Bana zehir getirin!” dedi.
Getirildiğinde de “Bismillah” diyerek onu içti. Ama zehir kendisine hiç bir zarar vermedi.
(Ebû Nuaym Ahmed b. Abdillâh b. İshâk el-İsfahânî
, Delalilu’n Nubuvve, sf: 368; Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu’s-Sahabe, C. 4, Sf: 413; Heysemi, IX/350 (Ebu Ya’lâ, Ebu’s-Sefer’den); İsâbe, I/414 (Ebu Ya’lâ’dan. Ayrıca İbn Sa’d’ın da iki vecihle rivâyet ettiği kaydedilir)


قال شيخ الإسلام ابن تيمية: من السلف من يأتي بالآيات دلالة على صحة الاسلام، وصدق الرسول، كما ذكر أن خالد بن الوليد شرب السم لما طلب منه آية، ولم يضره
Şeyhu’l-İslam İbn Teymiye (rahimehullah) dedi ki: -Bu kıssayı- seleften İslam’ın hak olduğuna ve Rasulun doğru söylediğine dair delil olarak getirenler vardır. Tıpkı, Halid bin Velid (r.anh)’den bir delil istendiğinde zehiri içmesi ve ona zarar vermemesi zikredildiği gibi.

وعلى هذا، فإن صحت تلك القصة فشرب خالد بن الوليد للسم كان ثقة منه بالله، وتوكلًا عليه؛ بغرض نصرة دين الله، وإرهاب الكفار، وتقوية إيمان المسلمين، وهذا إما أن يكون من كراماته - رضي الله عنه - أو لَعَلَّهُ كَانَ عِنْد خَالِد فِي ذَلِكَ عَهْد - أي من رسول الله صلى الله عليه وسلم - عَمل بِهِ. كما ذكر ابن حجر في الفتح.
Sonuç olarak, Hâlid bin Velid (r.anh)’in bu zehiri içme kıssası gerçek dahi olsa bu Allah Teâlâ’nın dininin zafere ulaşması, kafirleri korkutmak ve Müslümanların imanını güçlendirmek maksadıyla Allah Teâlâ’ya güvenip tevekkul etmesi sebebiyledir. Tıpkı İbn Hâcer’in ‘Fethu’l-Bâri’ kitabında zikrettiği gibi bu durum, ya Hâlid bin Velid (r.anh)’in bir kerametidir veya O'nun Allah Rasulu (s.a.v.) tarafından -duyduğu, bildiği - bir söz sebebiyledir.



Bu rivâyetler neticesinde öldürücü etkisi olduğu bilinen bir zehiri muslumanın içmesi câiz değildir. Sahabe'nin böyle bir şey yaptığı (sabitse), kendisinin kerâmeti olarak veya zehir ya da başka bir konuda bildiği (bizim bilmediğimiz) bir delili, kanıtı olabilir. Bu ummete dayanak, delil olmaz. Fakat bir kişi Rasulullah'ın (s.a.v.) hadisinin, sözüne güvenip, İslam'ın Hak olduğunu isbatlamak kastıyla bu tür eylemi yaparsa da kendisini bağlar.

والله أعلم




The Book of Drinks - Sunnah.com - Sayings and Teachings of Prophet Muhammad (صلى الله عليه و سلم)

Tabii, ahad olsun mütevatir olsun sahih hadis kabulümdür, yanlış anlaşılmasın, kastım (hadis ilminde hatası bulunan) bidat ehlinin dahi reddetmesi mümkün olmadığı hadis olsa bile, bu amel caiz midir diye mübalağalı bir şekilde sormaktı.

Ebu Zerka'dan dinlemiştim, şartları yerine getirememe ihtimali daima var, bir kişi başkasına bir şeyi ispat etmek için haram olan zehiri içmesi caiz değildir diye aklımda kalmış. Mesela birisi "dua edin ki, duanıza icabet edeyim" ayetini getirip "Allahım zehir bana tesir etmesin" diyerek nasıl ki zehir içemiyorsa bu da onun gibidir (hadis inkarcılarına bu Kuran ayetiyle reddiye vermişti diye hatırlıyorum). Duanın kabulü için haram yemekten uzak durma ve başka şartlar var, bu şartlardan birini yerine getirememe ihtimali bir insanda daima var, şartları yerine getirememe ihtimali olduğu için yüzde yüz öldürebilecek olan bir şeyi içmek haramdır veya buna yakın bir şeyler söylemişti

ama dediğiniz gibi Halid bin Velid gibi ilham alarak veya Rasulullah'tan aldığı özel bilgiye dayanarak veya dini zafere ulaştırmak ve kafirleri korkutmak amacıyla nassa güvenip şartları yerine getirdiğine inanarak ve Allah'a tevekkül ederek bu ameli işlerse, bu kendisini bağlar. Bir kişi bu konuda hata da etse, sonuçta Allah (azze ve celle) hatalı yorumundan dolayı bile belki zehiri tesir ettirmeyebilir ve kişi sevabını da alır. Allahu alem.
 
Hawkeye Çevrimdışı

Hawkeye

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hadis(e) şöyledir:

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ، عَنْ هَاشِمِ بْنِ هَاشِمٍ، قَالَ سَمِعْتُ عَامِرَ بْنَ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، يَقُولُ سَمِعْتُ سَعْدًا، يَقُولُ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ ‏ "‏ مَنْ تَصَبَّحَ بِسَبْعِ تَمَرَاتٍ عَجْوَةً لَمْ يَضُرَّهُ ذَلِكَ الْيَوْمَ سُمٌّ وَلاَ سِحْرٌ ‏"‏
Sâd ibn Ebî Vakkaas (r.anh) şöyle buyurmuştur;
Rasûlullah (s.a.v.): "Kim her gün sabahları aç karna yedi tane Medine'nin acve hurmasından yerse, o gün içinde o kimseye zehir ve sihir zarar vermez" buyurdu, demiştir.
(Buhâri, E’time, Bab 43, Hadis no: 71; Muslim, Eşribe, Bab 27, Hadis no: 2047)

Rivâyet Sahihayn'da geçmektetir. Bu sebeble sıhhati sorgulanamaz, sahihtir. Fakat izâhatı nasıldır, ulema tarafından yorumlar yapılmıştır.

Buhârî, bu "Acve" hurmasının diğer hurma nevî'lerine üstünlüğünü beyân ve bunun yenilmesini teşvik etmek istemiştir. Bu acve, Medîne hurmalarının nefîs bir nev'idir, rengi siyaha meyillidir. Âsim Efendi buna Türkçe'de "Balçık hurma" dendiğini bildiriyor. Bu hurmanın zehirden ve sihirden masuniyet te'mîn etmesi Peygamber'in bu hurma hakkında duâ etmesinden dolayı teberruku cihetindendir, yoksa tabîati ve hilkati yönünden değildir. Bu masuniyetin Medîne hurmasına tahsîsi ve sayısının yedi olması sebebi ve hakikati Peygamber'ce mâlûm işlerdendir, bizce hikmeti bilinen işlerden değildir. Nitekim namaz rek'atlerinin sayısı, zekât nisâbları da böyledir.

Hattâbî: «Acve’nin zehir ve sihire fayda vermesi kuru hurmadaki özellikten değildir. Peygamber (s.a.v.)'in Medine hurmasına yaptığı bereket duası neticesidir.» demiş.

İbn Tin de : «Bunun Medîne'nin hususi bir hurması olması ihtimâli vardır. Bu hususta daha başka sözler de söylenmiştir.

İmam Nevevi, "acve hurmasının hikmetini bilemeyiz, iman ve itikat vâcibdir" demektedir.

Aynı konuda rivâyet Hasen sıhhatinde şöyle de gelmiştir:

Ebû Hurayra (r.anh)’den rivâyete göre;
Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: Acve hurması Cennet meyvelerindendir onda; zehire karşı şifa vardır. Mantar veya domalan ise insanlar tarafından ekip dikme zahmeti olmadan meydana gelen kudret helvası cinsinden bir rızıktır, suyu da göze şifadır.
(Tirmizi, Tıb, Bab 22, Hadis no: 2066; İbn Mâce, Tıb, Bab 8, Hadis no: 3456 hasen hadis)


***

Halid bin Velid (r.anh)'ın zehir içtiği rivâyet hakkında gelen rivâyet ve izahatlar da şöyledir:

حَدَّثَ خَالِدُ بْنُ شُعَيْبٍ قَالَ: ثنا شُرَيْحُ بْنُ يُونُسَ ثنا يَحْيَى بْنُ زَكَرِيَّا بْنِ أَبِي زَائِدَةَ، عَنْ يُونُسَ بْنِ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ أَبِي السَّفَرِ قَالَ: " نَزَلَ ‌خَالِدُ ‌بْنُ ‌الْوَلِيدِ الْحِيرَةَ عَلَى امْرَأَةٍ مِنَ الْمَرَازِبَةِ فَقَالُوا: احْذَرِ السُّمَّ لَا تَسْقِيكَهُ الْأَعَاجِمُ فَقَالَ: ائْتُونِي بِهِ فَأُتِيَ بشَيْءٍ مِنْهُ فَأَخَذَهُ بيده ثُمَّ اقْتَمَحَهُ وَقَالَ: بِسْمِ اللَّهِ فَلَمْ يَضُرَّهُ شَيْئًا
Halid ibn Şuayb, ebu Sefer aktardı ki,…
- Halid b. Velid (r.anh), Hîre’ye geldiğinde Acemlerin reisine misafir oldu.
Müslümanlar ona “Bu acemlerin seni zehirlemelerinden sakın!” dediler.
Bunun üzerine Halid (r.anh) “Bana zehir getirin!” dedi.
Getirildiğinde de “Bismillah” diyerek onu içti. Ama zehir kendisine hiç bir zarar vermedi.
(Ebû Nuaym Ahmed b. Abdillâh b. İshâk el-İsfahânî
, Delalilu’n Nubuvve, sf: 368; Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu’s-Sahabe, C. 4, Sf: 413; Heysemi, IX/350 (Ebu Ya’lâ, Ebu’s-Sefer’den); İsâbe, I/414 (Ebu Ya’lâ’dan. Ayrıca İbn Sa’d’ın da iki vecihle rivâyet ettiği kaydedilir)


قال شيخ الإسلام ابن تيمية: من السلف من يأتي بالآيات دلالة على صحة الاسلام، وصدق الرسول، كما ذكر أن خالد بن الوليد شرب السم لما طلب منه آية، ولم يضره
Şeyhu’l-İslam İbn Teymiye (rahimehullah) dedi ki: -Bu kıssayı- seleften İslam’ın hak olduğuna ve Rasulun doğru söylediğine dair delil olarak getirenler vardır. Tıpkı, Halid bin Velid (r.anh)’den bir delil istendiğinde zehiri içmesi ve ona zarar vermemesi zikredildiği gibi.

وعلى هذا، فإن صحت تلك القصة فشرب خالد بن الوليد للسم كان ثقة منه بالله، وتوكلًا عليه؛ بغرض نصرة دين الله، وإرهاب الكفار، وتقوية إيمان المسلمين، وهذا إما أن يكون من كراماته - رضي الله عنه - أو لَعَلَّهُ كَانَ عِنْد خَالِد فِي ذَلِكَ عَهْد - أي من رسول الله صلى الله عليه وسلم - عَمل بِهِ. كما ذكر ابن حجر في الفتح.
Sonuç olarak, Hâlid bin Velid (r.anh)’in bu zehiri içme kıssası gerçek dahi olsa bu Allah Teâlâ’nın dininin zafere ulaşması, kafirleri korkutmak ve Müslümanların imanını güçlendirmek maksadıyla Allah Teâlâ’ya güvenip tevekkul etmesi sebebiyledir. Tıpkı İbn Hâcer’in ‘Fethu’l-Bâri’ kitabında zikrettiği gibi bu durum, ya Hâlid bin Velid (r.anh)’in bir kerametidir veya O'nun Allah Rasulu (s.a.v.) tarafından -duyduğu, bildiği - bir söz sebebiyledir.



Bu rivâyetler neticesinde öldürücü etkisi olduğu bilinen bir zehiri muslumanın içmesi câiz değildir. Sahabe'nin böyle bir şey yaptığı (sabitse), kendisinin kerâmeti olarak veya zehir ya da başka bir konuda bildiği (bizim bilmediğimiz) bir delili, kanıtı olabilir. Bu ummete dayanak, delil olmaz. Fakat bir kişi Rasulullah'ın (s.a.v.) hadisinin, sözüne güvenip, İslam'ın Hak olduğunu isbatlamak kastıyla bu tür eylemi yaparsa da kendisini bağlar.

والله أعلم




The Book of Drinks - Sunnah.com - Sayings and Teachings of Prophet Muhammad (صلى الله عليه و سلم)
Abdulmuizz hocam merakımı mazur görün. Ekteki ekran görüntüsü olan hadis uygulamasi mi? Yoksa websitesi mi?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Şeyh Esrar Raşid, Türkiye’deki din düşmanı ‘haber’ ajanslarının kendisi hakkında yaptığı yalan haberi hala silmemelerinden dolayı resmi hesabından açıklama yapmak zorunda kaldı.


30373




Cumhuriyet gazetesinin “Hadis’e inandı, hayatından oldu” başlıklı haberi gerçeği yansıtmıyor. Olay 3 yıl önce yaşandı ve Şeyh Raşid ölmedi, bugün Walsall kentinde konferansı var.

ylannn.jpg






Şeyhin twitter'i

 
Üst Ana Sayfa Alt