Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Seyh Makdisi kimlerin pesinden namaz kilinir

EBU HAFSA Çevrimdışı

EBU HAFSA

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Makdisi ile senin itikadın arasında fark var ki sen kendine örnek onu gösteriyorsun. Sen şirk koşan babana dedene cehaletle mazeretli diyorsun, makdisi ise büyük şirkte cehalet mazeret değildir diyor. Bu konuda Ebu Basir'e bir reddiyesi mevcut. Ebu Basir'in de Makdisi'ye reddiyesi mevcut, ismide "Kebtul Farisi".

Ayrıca mesele camiide namaz kılmak değil, tağutların imamlarının arkasında namaz kılmak. Bununla senin babanın, dedenin yaptırdığı camiinin ne alakası var?

Ahmak adam benim dedemi müşrik deme hakkin yok. Derhal tevbe et
 
EBU HAFSA Çevrimdışı

EBU HAFSA

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Seninle daha önce uzun uzun konuştuk. Alakalı alakasız nakilleri ortaya atıp kendi fikirlerine kalkan yapan biri olduğunu gördüm. Senin iddialarına Allah'ın yardımıyla alimlerin sözlerinden nakiller getirdik ama hiçbirine cevap vermedin. Hatta alimlerin sözlerini hiçbir ilme dayanmadan tevil edip kendi lehine yorumladın.

Ayrıca senin aldığın maaşla bu konunun ne alakası var? Amacın ne anlamış değilim. Eğer bu üslubla yazacaksan senden ricam bana bundan sonra soru sorma. Kendi fikirlerini yaz veya benim görüşlerimin batıl olduğunu isbatla.

Daha meselenin fıkhını konuşmadan "Ne yani falan kişide mi böyle?" diyen insanların laftan anladığına ben bugüne kadar şahit olmadım. Sen dinini kişiler ve şahıslar üzerinden değerlendiriyor olabilirsin fakat biz dini delil ve burhan neredeyse ona göre yaşamaya çalışıyoruz.

Ali ibn Ebi Talib (Radiyallahu anh)'ın dediği gibi:" Hak kişilerle bilinmez. Eğer hakkı bilirsen hak ehlini de bilirsin."

Kardeş sen sorulara neden cevap vermiyorsun.
Makdisi 2 bölümde kimleri kast ediyor.
Ve sen cesaretli iddia ortaya attın. Diyanet küfür kurumu mrscidi dira v.s.
Timurtaş gibi hocaların durumu ne oluyor. Sorulardan kaçma
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Benim anadoludaki köyümdeki camiyi avvam olan babalarımız ve dedelerimiz cahil cehaletle mazaretli olan kişiler iyi niyetleriyle
Allaha ibadet edilsin diye yaptırdılar. Yoksa yukarıdaki tekfir zihniyeti besleyen birinin dediği gibi
Allah ve rasulüne savaş açılsın diye değil.
Makdisi böyle camilerde görev yapan yani benimde ksbul ettiğim bu taguti düzenlerinin imamları hakkında.

O camileri bizim babalarımız, dedelerimiz mi yönetiyor yoksa laik Diyanet İşleri'mi? Cuma hutbesini bizim babalarımız mı hazırlıyor yoksa Laik Diyanet İşleri mi?

Böyle duygusal söylemlerle bu iş olmaz. Bu camiler halkın parasıyla dindiz Diyanetin kontrolüyle yapılmış, Diyanetin dinini insanlara empoze eden, Müslümanlara terörist denilen, Allah düşmanlarına dua edilen mescidlerdir.

Senin veya benim babamın parasıyla yapılması neyi değiştirir? Veya onların niyeti Allah'a ve Rasulüne savaş açmak olmasa bu neyi değiştirir?

Meseleleri birbirine karıştırmayalım. Elbetteki halk bu camileri bu niyetle yaptırmıyor. Fakat birçok ilim ehlinin de ittifak ettiği gibi; "Eğer biz mescid kafirlerin elindeyse ve o mescidlerde Allah'ın dinine düşmanlık ediliyorsa, orası mescid-i dırardır."
 
İ Çevrimdışı

İbn Abdilberr

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Ahmak adam benim dedemi müşrik deme hakkin yok. Derhal tevbe et

Edebini bilde konuş. Makdisi'yi Otuz Risale'si ile tanıyan biri ile Makdisi'yi konuşmanın bir manası yok. Senin itikadınla zaten Makdisi'nin itikadı birbirine zıt.

Makdisi zaten Ebu Basir'e yazdığı reddiyesinden sonra, Ebu Basir'de senin gibi edebini bozup hakaret etmişti. Bu yüzden seninde bu edebine şaşırmadım.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş sen sorulara neden cevap vermiyorsun.
Makdisi 2 bölümde kimleri kast ediyor.
Ve sen cesaretli iddia ortaya attın. Diyanet küfür kurumu mrscidi dira v.s.
Timurtaş gibi hocaların durumu ne oluyor. Sorulardan kaçma

Bak arkadaşım, senin kime Müslüman kime kafir dediğin benim umrumda değil. Benim görüşüme göre Diyanet işleri Mustafa Kemal tarafından İslam'ı yıkmak için kurulmuştur. Hatta Mustafa Kemal camileri kapatacakken Celal Bayar:"Camileri kapatma. Oralara bizim istediğimizi insanlara anlatan imamlar koyalım." demiştir. Sen bu imamlara Müslüman diyorsun ben ise demiyorum.

Eğer birgün, tağutları tekfir eden, oy vermenin şirk olduğunu söyleyen, diyanetin hutbelerini okumayan, muvahhid bir imama denk gelirsem, o adama Müslüman muamelesi yaparım işte. Fakat vakıada böyle birşey görmedim, göreni de görmedim. Birtakım kimseler böyle böyle imamlar var dediler gittik gördük ki adamların sadece dillerinde bazı tevhid söylemleri var. Diğer imamlar gibi devletin tağut olduğuna, bunlara oy vermenin şirk olduğuna itikad etmiyorlar.

Fakat böyle bir imam olmaması hasebiyle, çoğunluğun hükmü bu kimselere tatbik edilir.

Siz imamların hepsi Müslümandır ta ki küfrünü görene kadar mı diyorsunuz?
 
E Çevrimdışı

ehlisünnet76

Üye
İslam-TR Üyesi
Seninle daha önce uzun uzun konuştuk. Alakalı alakasız nakilleri ortaya atıp kendi fikirlerine kalkan yapan biri olduğunu gördüm. Senin iddialarına Allah'ın yardımıyla alimlerin sözlerinden nakiller getirdik ama hiçbirine cevap vermedin. Hatta alimlerin sözlerini hiçbir ilme dayanmadan tevil edip kendi lehine yorumladın.

Ayrıca senin aldığın maaşla bu konunun ne alakası var? Amacın ne anlamış değilim. Eğer bu üslubla yazacaksan senden ricam bana bundan sonra soru sorma. Kendi fikirlerini yaz veya benim görüşlerimin batıl olduğunu isbatla.

Daha meselenin fıkhını konuşmadan "Ne yani falan kişide mi böyle?" diyen insanların laftan anladığına ben bugüne kadar şahit olmadım. Sen dinini kişiler ve şahıslar üzerinden değerlendiriyor olabilirsin fakat biz dini delil ve burhan neredeyse ona göre yaşamaya çalışıyoruz.

Ali ibn Ebi Talib (Radiyallahu anh)'ın dediği gibi:" Hak kişilerle bilinmez. Eğer hakkı bilirsen hak ehlini de bilirsin."

Arkadas sen eger sadece diyanette calismak küfür dersen bende sana timurtas hocanin hükmü nedir diye sorarim. Kaldiki yüzlerce sohbeti var bu forumda.
senin mantik ile sadece küfür kurumuna calismak küfür ise benim yurt disinda kafirlerin belirledigi tüzüge göre calismamda küfür olurduku o yüzden senin
görüsünü siddetle RED ediyorum. Ne diyanet kurumunda sadece orada imamlik yapiyor diye bir kisi kafir olur nede benim gibi bir kisi.
Ehlisünnet akidesi bu hezeyanlardan beridir.
Sen yine Makdisinin 2 Kisim tagutlaram imamlik yapan ve bunalara yalak ve maaslarindan endise eden imamlar kimdir Arkadas. Örnek verirsen beni rahatlatacaksin.
Makdisinin görüsüne göre seyh tafsilata gittigine göre taguta imamlik yapma olasiligida oluyor. Sen ise bu 2 kisimida red ediyorsun.
 
EBU HAFSA Çevrimdışı

EBU HAFSA

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bak arkadaşım, senin kime Müslüman kime kafir dediğin benim umrumda değil. Benim görüşüme göre Diyanet işleri Mustafa Kemal tarafından İslam'ı yıkmak için kurulmuştur. Hatta Mustafa Kemal camileri kapatacakken Celal Bayar:"Camileri kapatma. Oralara bizim istediğimizi insanlara anlatan imamlar koyalım." demiştir. Sen bu imamlara Müslüman diyorsun ben ise demiyorum.

Eğer birgün, tağutları tekfir eden, oy vermenin şirk olduğunu söyleyen, diyanetin hutbelerini okumayan, muvahhid bir imama denk gelirsem, o adama Müslüman muamelesi yaparım işte. Fakat vakıada böyle birşey görmedim, göreni de görmedim. Birtakım kimseler böyle böyle imamlar var dediler gittik gördük ki adamların sadece dillerinde bazı tevhid söylemleri var. Diğer imamlar gibi devletin tağut olduğuna, bunlara oy vermenin şirk olduğuna itikad etmiyorlar.

Fakat böyle bir imam olmaması hasebiyle, çoğunluğun hükmü bu kimselere tatbik edilir.

Siz imamların hepsi Müslümandır ta ki küfrünü görene kadar mı diyorsunuz?

Ehlisünnet akidesi böyle arkadaş. Ister kabul et ister etme.
 
EBU HAFSA Çevrimdışı

EBU HAFSA

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
O camileri bizim babalarımız, dedelerimiz mi yönetiyor yoksa laik Diyanet İşleri'mi? Cuma hutbesini bizim babalarımız mı hazırlıyor yoksa Laik Diyanet İşleri mi?

Böyle duygusal söylemlerle bu iş olmaz. Bu camiler halkın parasıyla dindiz Diyanetin kontrolüyle yapılmış, Diyanetin dinini insanlara empoze eden, Müslümanlara terörist denilen, Allah düşmanlarına dua edilen mescidlerdir.

Senin veya benim babamın parasıyla yapılması neyi değiştirir? Veya onların niyeti Allah'a ve Rasulüne savaş açmak olmasa bu neyi değiştirir?

Meseleleri birbirine karıştırmayalım. Elbetteki halk bu camileri bu niyetle yaptırmıyor. Fakat birçok ilim ehlinin de ittifak ettiği gibi; "Eğer biz mescid kafirlerin elindeyse ve o mescidlerde Allah'ın dinine düşmanlık ediliyorsa, orası mescid-i dırardır."

İşte bu noktayı makdisi vurguluyor. Camiler tagutların elinde.imamlar ise yalaka korkak v.b oldugu zaman kılınır diyor.
Arkadaş en azından ben ne anladığımı yazıyorum. Allah rizasi için sen bu yalaka imamlardan ebu hanzala gibilerini kast etmrdiği aşikar.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İşte bu noktayı makdisi vurguluyor. Camiler tagutların elinde.imamlar ise yalaka korkak v.b oldugu zaman kılınır diyor.
Arkadaş en azından ben ne anladığımı yazıyorum. Allah rizasi için sen bu yalaka imamlardan ebu hanzala gibilerini kast etmrdiği aşikar.

Arkadaşım, neden Makdisi'nin sözünü hüccet gibi alıyorsun. Makdisi Türkiye'de ki Diyanet İşleri imamlarından mı bahsediyor? Ayrıca ne Makdisi ne bir başka biri. Burada yaşamayan adam bura hakkında fetva veremez. Fakihlerin Fetva'nın şartları üzerine ittifak ettiği iki mesele vardır. Birincisi: fetva verebilecek ilmi ehliyete sahip olması. İkincisi: fetva vereceği vakıadan cahil olmaması.

Eğer bu iki husus bir araya gelmesse o kimse fetva veremez, verdiği fetva bağlayıcı olmaz.

Ki sen gidip Makdisinin kimin hakkında söylediği belli olmayan sözlerini bize hüccet gibi sunuyorsun. Böyle yapman caiz değildir. Biz Laik bir devletin İslam'ı yıkmak için kurduğu bir kuruma "Laikliği korumak için" atadığı imamlardan söz ediyoruz. Bunların imzaladığı memurluk yemini de cabası. Bu konuya hiç girmeyelim. Zaten hayatlarıyla bu yeminden fazlasını yerine getiriyorlar.

Ben böyle kimselere Müslüman demiyorum. Sen ise vakıaya bakmadan bu kimselere Müslüman diyorsun. Bu mantıkla İspanya'da ki herkese Müslüman muamelesi yapman gerekir. Çünkü orası bir zamanlar Müslüman olan bir beldeydi. Fakat sonradan insanları kafir oldu. Bu imamlarında ekserisi Tağutlara destek olan, onlara dua eden, onların hutbelerini okuyan kimseler. Birkaç hayali muvahhid imam tasavvuru yapmakla bu kimselere İslam hükmü verilmez.

Alimler şu konuda ittifak halindedir; eğer bir toplum küfrü kendine din edinmişse, onların kafir olduğuna hükmedilir. İşte bu Ehli Sünnet'in imamlarının üzerinde olduğu görüştür. Sen ise bizzat tağutları korumak için kurulmuş bir kurumda görev alan kimselerin içerisinde Müslüman olabileceği ihtimaliyle hepsine Müslüman muamelesi yapıyorsun.

Birde bunun Ehli Sünnetin akidesi olduğunu söylüyorsun ki ben sana bu görüşü dayandırabileceğin bir tek Ehli Sünnet alimi olmadığının garantisini veriyorum.
 
E Çevrimdışı

ehlisünnet76

Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaşım, neden Makdisi'nin sözünü hüccet gibi alıyorsun. Makdisi Türkiye'de ki Diyanet İşleri imamlarından mı bahsediyor? Ayrıca ne Makdisi ne bir başka biri. Burada yaşamayan adam bura hakkında fetva veremez. Fakihlerin Fetva'nın şartları üzerine ittifak ettiği iki mesele vardır. Birincisi: fetva verebilecek ilmi ehliyete sahip olması. İkincisi: fetva vereceği vakıadan cahil olmaması.

Eğer bu iki husus bir araya gelmesse o kimse fetva veremez, verdiği fetva bağlayıcı olmaz.


Ki sen gidip Makdisinin kimin hakkında söylediği belli olmayan sözlerini bize hüccet gibi sunuyorsun. Böyle yapman caiz değildir. Biz Laik bir devletin İslam'ı yıkmak için kurduğu bir kuruma "Laikliği korumak için" atadığı imamlardan söz ediyoruz. Bunların imzaladığı memurluk yemini de cabası. Bu konuya hiç girmeyelim. Zaten hayatlarıyla bu yeminden fazlasını yerine getiriyorlar.

Ben böyle kimselere Müslüman demiyorum. Sen ise vakıaya bakmadan bu kimselere Müslüman diyorsun. Bu mantıkla İspanya'da ki herkese Müslüman muamelesi yapman gerekir. Çünkü orası bir zamanlar Müslüman olan bir beldeydi. Fakat sonradan insanları kafir oldu. Bu imamlarında ekserisi Tağutlara destek olan, onlara dua eden, onların hutbelerini okuyan kimseler. Birkaç hayali muvahhid imam tasavvuru yapmakla bu kimselere İslam hükmü verilmez.

Alimler şu konuda ittifak halindedir; eğer bir toplum küfrü kendine din edinmişse, onların kafir olduğuna hükmedilir. İşte bu Ehli Sünnet'in imamlarının üzerinde olduğu görüştür. Sen ise bizzat tağutları korumak için kurulmuş bir kurumda görev alan kimselerin içerisinde Müslüman olabileceği ihtimaliyle hepsine Müslüman muamelesi yapıyorsun.

Birde bunun Ehli Sünnetin akidesi olduğunu söylüyorsun ki ben sana bu görüşü dayandırabileceğin bir tek Ehli Sünnet alimi olmadığının garantisini veriyorum.

Bak arkadasim bu yaziyi Abdulhak 2007 yilinda yazmis.

Sonuç olarak :

1-Diyanete bağlı olup, devletin misyonunu benimseyen, her türlü küfür hutbelerini ve tamimlerini cemaate bildiren , sevdiren, kafirlere , zalimlere dini günlerde dua eden ve ettiren , sisteme bağlatan imamlar (KILINMAZ).

2-Diyanete bağlı fakat devletin misyonunu beğenmeyen , eleştiren , gönderilen tamim ve hutbelere rağmen gerçekleri anlatabilen , küfrü , tağutu açıkça anlatabilen.Böyle imamlar az fakat var ! (KILINIR).


3-Diyanete bağlı olmadan görev yapan imamlar (vakıf gibi), bunlar hakikati anlattıkları müddetçe , Aynı zamanda tağutların İslam'a olan tutumlarını sergiledikleri müddetçe bu imamların arkasında da namaz caizdir (KILINIR).

Bu yazi 18 aralik 2007 Abdulhak. denilen kardese aittir.
Simdi bu görüsle senin yazdigin görüs arasinda bayagi bir fark var. sen olayi kafadan bitiriyorsun
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadas sen eger sadece diyanette calismak küfür dersen bende sana timurtas hocanin hükmü nedir diye sorarim. Kaldiki yüzlerce sohbeti var bu forumda.
senin mantik ile sadece küfür kurumuna calismak küfür ise benim yurt disinda kafirlerin belirledigi tüzüge göre calismamda küfür olurduku o yüzden senin
görüsünü siddetle RED ediyorum. Ne diyanet kurumunda sadece orada imamlik yapiyor diye bir kisi kafir olur nede benim gibi bir kisi.
Ehlisünnet akidesi bu hezeyanlardan beridir.
Sen yine Makdisinin 2 Kisim tagutlaram imamlik yapan ve bunalara yalak ve maaslarindan endise eden imamlar kimdir Arkadas. Örnek verirsen beni rahatlatacaksin.
Makdisinin görüsüne göre seyh tafsilata gittigine göre taguta imamlik yapma olasiligida oluyor. Sen ise bu 2 kisimida red ediyorsun.

Ehli Sünnet akidesi deyip duruyorsunuz çok merak ediyorum selef imamlardan hangi Ehli Sünnet imamının akide kitabını okudunuz? Bırakın Ehli Sünnet'in görüşü budur sözlerini. Ehli Sünnet dediğin kim? Selef zamanında böyle meseleler mi vardı? Açın bakalım Ehli Sünnet alimlerinin fıkıh kitaplarını. Orada "Dar" fıkhını okuyun. Bir belde ne zaman darul islam, ne zaman darul küfür olur. Darul küfürde insanlara ne muamelesi yapılır. Bunları okuyun önce sonra burda Ehli Sünnet'ten bahsedin.
 
EBU HAFSA Çevrimdışı

EBU HAFSA

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaşım, neden Makdisi'nin sözünü hüccet gibi alıyorsun. Makdisi Türkiye'de ki Diyanet İşleri imamlarından mı bahsediyor? Ayrıca ne Makdisi ne bir başka biri. Burada yaşamayan adam bura hakkında fetva veremez. Fakihlerin Fetva'nın şartları üzerine ittifak ettiği iki mesele vardır. Birincisi: fetva verebilecek ilmi ehliyete sahip olması. İkincisi: fetva vereceği vakıadan cahil olmaması.

Eğer bu iki husus bir araya gelmesse o kimse fetva veremez, verdiği fetva bağlayıcı olmaz.

Ki sen gidip Makdisinin kimin hakkında söylediği belli olmayan sözlerini bize hüccet gibi sunuyorsun. Böyle yapman caiz değildir. Biz Laik bir devletin İslam'ı yıkmak için kurduğu bir kuruma "Laikliği korumak için" atadığı imamlardan söz ediyoruz. Bunların imzaladığı memurluk yemini de cabası. Bu konuya hiç girmeyelim. Zaten hayatlarıyla bu yeminden fazlasını yerine getiriyorlar.

Ben böyle kimselere Müslüman demiyorum. Sen ise vakıaya bakmadan bu kimselere Müslüman diyorsun. Bu mantıkla İspanya'da ki herkese Müslüman muamelesi yapman gerekir. Çünkü orası bir zamanlar Müslüman olan bir beldeydi. Fakat sonradan insanları kafir oldu. Bu imamlarında ekserisi Tağutlara destek olan, onlara dua eden, onların hutbelerini okuyan kimseler. Birkaç hayali muvahhid imam tasavvuru yapmakla bu kimselere İslam hükmü verilmez.

Alimler şu konuda ittifak halindedir; eğer bir toplum küfrü kendine din edinmişse, onların kafir olduğuna hükmedilir. İşte bu Ehli Sünnet'in imamlarının üzerinde olduğu görüştür. Sen ise bizzat tağutları korumak için kurulmuş bir kurumda görev alan kimselerin içerisinde Müslüman olabileceği ihtimaliyle hepsine Müslüman muamelesi yapıyorsun.

Birde bunun Ehli Sünnetin akidesi olduğunu söylüyorsun ki ben sana bu görüşü dayandırabileceğin bir tek Ehli Sünnet alimi olmadığının garantisini veriyorum.

Ben daha uzatmıyorum. Makdisinin tagutlar hakkindaki yazısını değerlendirmekte güclük çeken kişiye karşı diyecek birşey bulamıyorum.

Ben bu konuda daha yazmıyorum çünkü iş sadece nefsi tatmin etmeye gidiyor.
 
E Çevrimdışı

ehlisünnet76

Üye
İslam-TR Üyesi
Ehli Sünnet akidesi deyip duruyorsunuz çok merak ediyorum selef imamlardan hangi Ehli Sünnet imamının akide kitabını okudunuz? Bırakın Ehli Sünnet'in görüşü budur sözlerini. Ehli Sünnet dediğin kim? Selef zamanında böyle meseleler mi vardı? Açın bakalım Ehli Sünnet alimlerinin fıkıh kitaplarını. Orada "Dar" fıkhını okuyun. Bir belde ne zaman darul islam, ne zaman darul küfür olur. Darul küfürde insanlara ne muamelesi yapılır. Bunları okuyun önce sonra burda Ehli Sünnet'ten bahsedin.

Allah seni islah etsin.
 
E Çevrimdışı

ehlisünnet76

Üye
İslam-TR Üyesi
Ben bu konuda Abdulmuizz kardesin görüsünü merak ediyorum ve özellikle Seyh Makdisini bu yazisini nasil yorumluyor ve türkiye ile ilgili nasil örneklendiriyor.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bak arkadasim bu yaziyi Abdulhak 2007 yilinda yazmis.

Sonuç olarak :

1-Diyanete bağlı olup, devletin misyonunu benimseyen, her türlü küfür hutbelerini ve tamimlerini cemaate bildiren , sevdiren, kafirlere , zalimlere dini günlerde dua eden ve ettiren , sisteme bağlatan imamlar (KILINMAZ).

2-Diyanete bağlı fakat devletin misyonunu beğenmeyen , eleştiren , gönderilen tamim ve hutbelere rağmen gerçekleri anlatabilen , küfrü , tağutu açıkça anlatabilen.Böyle imamlar az fakat var ! (KILINIR).


3-Diyanete bağlı olmadan görev yapan imamlar (vakıf gibi), bunlar hakikati anlattıkları müddetçe , Aynı zamanda tağutların İslam'a olan tutumlarını sergiledikleri müddetçe bu imamların arkasında da namaz caizdir (KILINIR).

Bu yazi 18 aralik 2007 Abdulhak. denilen kardese aittir.
Simdi bu görüsle senin yazdigin görüs arasinda bayagi bir fark var. sen olayi kafadan bitiriyorsun

Şu yazıyı yapıştırmakla benim yazdıklarımı okumadığını anladım. Sen sadece tartışıyorsun. Ben zaten 2. şıkta ki gibi bir imam varsa onun arkasında kılınır diyorum sabahtan beri. Fakat imamların çoğunluğu 1. şıkta ki gibi olması sebebiyle genele bu hüküm uygulanır. Bu kaide birçok meselede uygulanır.

Örneğin sen darulküfür olan bir beldeye gittiğin zaman oradaki insanlara kafir muamelesi yaparsın. Misalen sen Amerika'ya gitsen, oradaki insanlara Müslüman muamelesi yapmazsın fakat oradaki insanların içinde hiç mi Müslüman yok? Elbetteki vardır. Fakat sen hükmü çoğunluğa göre tatbik ettiğin için İslam'ı izhar olana kadar Müslüman dahi olsa bilmediğin bir kimseye kafir hükmü uygulayacaksın.

Tıpkı bunun gibi diyanet imamlarının ekserisi Tağut'u inkar edip Allah'a iman etmemiş insanlar. Bunların içerisinde olabilecek istisnalar varsa da hali ortaya çıkana kadar bu kimse çoğunluğun hükmünü alır.

Mesela bir imam vardır. Adam İslam'ı öğrenip Müslüman olmuştur. Senin yapıştırdığın yazıdaki 2. şıkta anlatılan kimse gibi tağutları inkar etmiş ve insanları buna davet ediyordur. Bu adam Müslümandır bunun arkasında namaz batıl olmaz. Fakat böyle bir kimsenin hali ortaya çıkana kadar çoğunluğun hükmü ona uygulanır. Bilmem anlatabildim mi?

Yani burada gözden kaçan nokta vakıanın durumudur. Örneğin bir beldede küfür ve şirk yayıldıysa, Allah'ın haramları aleni işleniyorsa oraya darul küfür hükmü verilir. İçlerinde Müslüman olabilme ihtimaline karşılık bu belde halkı kafir hükmündedir. Zamana göre, vakıaya göre darların hükmü de değişir.

Tıpkı Şeyhulislam'ın şu sözünde olduğu gibi:"Bir ülkenin darul küfür, darul iman yada darul fısk olması, halkların değişmesine göre değişken bir özelliktir. Yani Allah’tan korkan imanlılar yaşıyorsa o zamanda dar evliyaullah olur. Kafirlerin içerisinde yaşadığı bir ülke ise o zamanda darul küfür, fasıkların yaşadığı bir ülke o zamanda darul fısk hükmünü alır. Eğer halklar değişirse o ülkenin yeni sakinlerine göre ülkenin hükmü de değişir."

(Mecmu’al Fetava 18/282)
 
E Çevrimdışı

ehli sunnet

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah bizi ve ülkemizi birlik eylesin. akil sasmasindan korkarim Ya Rab! nedir bunca ayrilik gayrilik. ya ben bunga siteyi tam anlayamyorum veya önüne gelen ehil veya cahil yaziyor. lütfen kurana, sünnete ve alimlere yolu peygamber yolundan ayrilmayalim.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Allah bizi ve ülkemizi birlik eylesin. akil sasmasindan korkarim Ya Rab! nedir bunca ayrilik gayrilik. ya ben bunga siteyi tam anlayamyorum veya önüne gelen ehil veya cahil yaziyor. lütfen kurana, sünnete ve alimlere yolu peygamber yolundan ayrilmayalim.


Yani gelen yanit sizi tatmin etmeyince, cahil, tekfirci ya da asirici mi olmakta.

Allahdan korkmak gerek.

Tekfir bir yana, sadece hemen hemen tüm mahallelerde olan camilerde Allahin dini hakkiyla anlatilsa yani bundan kastim da direk tagutun direk sistem oldugu anlatilsa acaba bu sekilde olur muydu?

Suanki sistemi Jhon, Albert, Michel ayakta tutmuyor, suan ki sistemi adi Ahmed Mehmed olan tagutun bekciligini yapan herkes tutmakta.

Bizzat denk gelmisdim cok eskiden, pislik adam hutbede su zamana göre en iyi yönetim sekli cumhuriyet diyerek, kafirlerin seriati kaldirip cumhuriyeti getirmesini insanlara dikte ediyordu.

Simdi adam bas bas bagiriyor ben cumhuriyeti seviyorum, istiyorum, yasiyorum, anlatiyorum. Simdi bu adamin adi Ha Ahmed Ha Hans ne fark eder.

Sorun su ki burada gelen yanitlarda kisilerin putlarina dokundugunda veryansin ederler. Ama suya sabuna dokunmayinca eyvallah ederiz...

Allahdan korkmak gerek. Yarin mahserde, tarafimiz yasayisimizdir. Onun bunun adinin kafir ya da musluman olmasi önemli degil. Önemli olan bizlerin HAKKIN yaninda ne kadar durabildigimizdir.

Sekil A daki örnekdeki gibi bir cok hocacik kendi saffini secip bizzat tagutun bekciliginden öte tagutun mesruriyetini dikte etmeyi kendine is edinmistir.

Simdi aman hocam yaman hocam sen hocasin sen bilgilisin tagutu anlatirmisin desen, sizin de dediginiz gibi ben emir kuluyum (gebersin böyleleri), benim colugum cocugum var, ac kalirim vs ( bunlari diyecegine geberse hayir olurdu)...

Bunlarin Ibrahim as. in babasindan farki var mi acaba..

Elbetteki cok farki vardi, ibrahim asin babasi kafir oldugunu gizlemiyordu asil sorun müslüman görünümlü dinini bi kac aylik karsiliginda satan ...............

Bu tür konulari hala gündem edip kafasinda sorun olanlar, imanlarini kontrol etsinler, iman kavramini detayli sekilde incelemeleri gerek. Ne ile imana girilir ne ile imandan cikilir bilhassa bunlari en ince detayina kadar ögrenilmesi sarttir. Aksi halde, Hansinda arkasindan namaz kilariz michelin de..

Not: Ebu Cehil simdi gelse yasasa, onun arkasindan namaza gidecekleri sayamazdik.
 
Ü Çevrimdışı

ümmetci

Üye
İslam-TR Üyesi
Ben diyanetin peşinden namaz kılıyorum. Tagutları red ediyorum, tasavuffi şirklerden beriyim, oy kullanmam. Belki sizin gibi muvahidd değilim. Kimin müslüman kimin kafir olduğunu ölçen alet elimde yok.
Benim ara sıra diyanet hocasının arkasından zaruret başka alternatif olmadığından kılıyorum. Hocanın şuana dek bir küfür sözü veya fiilini görmedim.

Forumdaki muhaddislere soruyorum.
Benim kuran ve sünnete göre hükmüm hangi doğrultuda?
Acaba sadece namazlarım sahih olmayıp küfre girme durumum varmı?
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben diyanetin peşinden namaz kılıyorum. Tagutları red ediyorum, tasavuffi şirklerden beriyim, oy kullanmam. Belki sizin gibi muvahidd değilim. Kimin müslüman kimin kafir olduğunu ölçen alet elimde yok.
Benim ara sıra diyanet hocasının arkasından zaruret başka alternatif olmadığından kılıyorum. Hocanın şuana dek bir küfür sözü veya fiilini görmedim.

Forumdaki muhaddislere soruyorum.
Benim kuran ve sünnete göre hükmüm hangi doğrultuda?
Acaba sadece namazlarım sahih olmayıp küfre girme durumum varmı?

Hangi Aletten bahsediyosun? Biz de alalım ondan bi tane
 
Üst Ana Sayfa Alt