Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Şeyhu'l İslam İbn Teymiyye Daru'l Harbde Oy Kullanmaya Cevaz mı Vermektedir?

Tevhid Yolunda Çevrimdışı

Tevhid Yolunda

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu aleykum. İbn Teymiyye rahimehullahın aşağıdaki sözleri maslahat gereği müslümanlara en yakın kişileri seçmeye delil midir?

Şeyhülislâm İbni Teymiyye Rahimehullah'a; "Zalimlerin, kâfirlerin sultasında Müslüman birinin görev alıp alamayacağı ile ilgili soruya değişik yerlerde şu cevabı verir:



“Bu şartlarda görev alan kişi, eğer gücü yettiği kadar adaleti ikame edip, zulmü Müslümanlardan hafifletiyorsa ve onun o görevde bulunması diğerlerine göre daha faydalı ise onun o görevde kalması caizdir.



Gücün yettiği kadar adaletin ikamesi ve zulmün giderilmesi Müslümanlar üzerine farzı kifaye olduğu için bu işi ondan başka yapacak birisi yok ise bu görev onun için VACİP olur.



Elinden geldiği kadar zulmü gidermekle sorumludur.



Her şey elinden gelemeyebilir.

Onun mevcudiyetine rağmen Müslümanların başına sıkıntılar geliyorsa o gideremediği müddetçe sorumlu değildir. Hatta bazen büyük zulmü hafifletmek için bizzat kendisi küçük zulmü Müslümanlara istemeyerek uygulamışta olabilir.



Bundan dolayı sorumlu tutulmaz.



Bütün bunlar maslahatın mefsedete galip olduğu durumlardadır. Hz. Yusuf'un Mısır Kralının hazinelerinin başına geçmesi bu kabildendir.



Kral ve toplum kâfir idi.

Şüphesiz kafir kralın adil olmayan uygulamaları vardı.



Hz. Yusuf, o uygulamaların hepsinin önüne geçemiyordu.



Ancak o, imkânı ölçüsünde adaleti ve iyiliği ayakta tutmaya çalışıyordu.



Bunların hepsi 'Gücünüz yettiği kadar Allah'tan korkun' ayetinin mazmununa girer.”



// Mecmuu'l Fetâvâ, Cilt 20, Sayfa 55 //
 
Bin Yusuf Çevrimdışı

Bin Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmaktadır:
Bizim dinimizde olmayan her iş red edilir.” (Buhari, K. Buyu’; Muslim, K. Akdiyye, 3243)
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tekfirci bir sitede bununla ilgili bir açıklama vardı ama...
Araştırın bulursunuz.
 
toprak56 Çevrimdışı

toprak56

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Vealeykumselam .
Abdulmuizz Fida ve Yönetici kardeşlerin cevabını bekleyin inşaallah. Ulema olmayanların cevaplarını kaideye almayın.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Vealeykumselam .
Abdulmuizz Fida ve Yönetici kardeşlerin cevabını bekleyin inşaallah. Ulema olmayanların cevaplarını kaideye almayın.
Bu soru daha önce "Kuran ve Sunnete Göre Soru Cevab" bölümüne sorulmuş, cevab da yazılmıştı diye hatırlıyorum. Bu bölüm "üyeler arası Soru Cevab" bölümü olduğu için düzenli bakamıyorum, baksam da genelde yazmıyorum.

 
Bin Yusuf Çevrimdışı

Bin Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Vealeykumselam .
Abdulmuizz Fida ve Yönetici kardeşlerin cevabını bekleyin inşaallah. Ulema olmayanların cevaplarını kaideye almayın.
Resullulah'a ait bir hadisi yazıyoruz ve çıkıp ulema olmayanların cevaplarını kaideye (kâle demek istiyor galiba) almayın diyor. Ulemadan olduğumuz iddiası hiçbirimizde var olmamıştır kanaatindeyim. Yalnız iman ettiğimiz dinle alakalı herhangi bir malumatımızda yoktur diyemeyiz. Ne yani sadece babadan öyle gördük diye mi inandığımızı düşünüyorsunuz?
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmaktadır:
Bizim dinimizde olmayan her iş red edilir.” (Buhari, K. Buyu’; Muslim, K. Akdiyye, 3243)
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in bu sözünü burada nakletmen konu ile ilgili değil ki kardeşim. İbn Teymiyye yahudilerin kitabından nakil yapmamış ki, Kuran’da ve Sünnette geçen kıssalardan nakil yapmış. Gönle su serpen bir açıklamanız yoksa sükût etmek hayırlıdır. Yoksa millet İbn Teymiyye’yi demokrat sanar.
 
S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in bu sözünü burada nakletmen konu ile ilgili değil ki kardeşim. İbn Teymiyye yahudilerin kitabından nakil yapmamış ki, Kuran’da ve Sünnette geçen kıssalardan nakil yapmış. Gönle su serpen bir açıklamanız yoksa sükût etmek hayırlıdır. Yoksa millet İbn Teymiyye’yi demokrat sanar.

Sadece bir hadis nakledip kenara çekilmek delil mi oluyor. Hani bunun şerhi beyanı
 
toprak56 Çevrimdışı

toprak56

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Resullulah'a ait bir hadisi yazıyoruz ve çıkıp ulema olmayanların cevaplarını kaideye (kâle demek istiyor galiba) almayın diyor. Ulemadan olduğumuz iddiası hiçbirimizde var olmamıştır kanaatindeyim. Yalnız iman ettiğimiz dinle alakalı herhangi bir malumatımızda yoktur diyemeyiz. Ne yani sadece babadan öyle gördük diye mi inandığımızı düşünüyorsunuz?

Bismillahirrahmanirrahim.
Kardeşim ALLAH ( ألله جل جلاله ) ilmimi artırsın diye dua ederek başlıyorum. Kur’an ve hadis ilmi basit bir ilim değildir. Bir ayetin nüzulünü bilmeden Tevil yoluna girmen islam dininden seni uzaklaştırabilir. Hadis ilmi de basit bir ilim dalı değildir, teferruatı oldukça derindir. Her olayın karşısına efendimizin ( aleyhisselam) hadislerini mantığını yürüterek koyamazsın. Dikkat edersen bugün ortaya çıkan ehli sünnet dışındaki diğer fırkaların hepsi delil olarak kuran ve sünnete sarıldığını iddia etmektedir. Haricidinden şiasına, bidatçisinden particisine kadar.
dikkatini çekerim bu forumda Alim hocalarımız ve kardeşlerimiz var, bunlarda yetki sahibi. İyi niyet adı altında cevapladığınız sorular, karşı tarafı yanlış yönlendirebilir. Dışarıdan foruma giren ve verilen cevapların yanlışlığı yüzünden forumumuzu vahhabi, bidat sahibi site olarak görebilir.
kaldı ki; Bizler fetva makamı değiliz.Darul harb ve darul islam fıkhı bile ayrı iken; vebal almamak adı altında her soruya cevap vermek sıkıntı teşkil edebilir.
yanlış anlaşılma olmasın.
Dua edelim inşaallah
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ben ukthiyim akhi değil. tağuti yönetimlerde çalışmak ile tağuta oy verip başa getirmek arasında uçurum var. ibn teymiyyenin bir şahsa verdiği fetvayı alıp akidevi konuya delil kabul etmek olur mu hiç? bence çok yanlış. oy verme konusunda ehli sünnet alimi Useyminin fetvası var ama o bile Türkiyede uygulanabilir değil çünkü kanunlar Allahın hükümlerine aykırı ve Anayasa kendini güvenceye alıyor. bir parti laikliği kaldıracağını parti programına alamaz kapatılır zaten. hukuk devleti uluslararası sözleşmeye dayalı cumhuriyeti demokrasi ile kaldıramazsın sistem buna izin vermez 6 yıl hukuk okumuş biri olarak bunu söyleyebilirim. Useyminin onay verdiği demokrasi daha çok belediye seçimleri gibi, Allahın hükümlerine ters kanun yapılmayacak bir durumdayken yöneticileri seçmekle alakalı. ama cumhuriyette yönetici halktan biri olur ve halktan yöneticiyi belirlemek için halkın çoğunluğu ile yönetici seçimine gitmesi demokrasi. bence sorun sadece demokrasi de değil cumhuriyet de sorunlu. parlamento yerine bir alimler meclisi kurulup bunlar kendi aralarından birini veya başka ehil bir kimseyi seçmeli. parlamentoya lise mezunu herkes girebiliyorama bence dini konularda ihtisas yapılması önşartı konulmalı aynı şekilde cumhurbaşkanlığı için de. o zaman demokrasi düşünülebilir çünkü o zaman halkın abidik gubidik kimseleri seçemeyeceği garanti altına alınmış olur. şimdi tüm partiler islami kimliğe tüzüğesahip olsa kim akpyi seçer ki? fuhuşu zinayı bidatı faizi küfrü ne varsa benimsemiş bir parti.dostu ya amerika ya rusya. düşmanı onların düşmanları vs. ama seçimlere 10 15 tane islami kimliği olan parti katılsa biz bunlardan seçsek ve anayasanın Kurana aykırı madde içeremeyeceği yazsa demokrasi bize zarar veremez aksine yararlı olabilir. ama bu sistemde asla.
 
Bin Yusuf Çevrimdışı

Bin Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in bu sözünü burada nakletmen konu ile ilgili değil ki kardeşim. İbn Teymiyye yahudilerin kitabından nakil yapmamış ki, Kuran’da ve Sünnette geçen kıssalardan nakil yapmış. Gönle su serpen bir açıklamanız yoksa sükût etmek hayırlıdır. Yoksa millet İbn Teymiyye’yi demokrat sanar.
Sadece bir hadis nakledip kenara çekilmek delil mi oluyor. Hani bunun şerhi beyanı
İlgili hadisi aşağıdaki linkte yer alan konudan aldım. Hadisin şerhini ve beyanını bir merak eden okusun, merak etmeyin ulema açıklamış.

 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
KArdeşler Bakın hepınız hatta hepımız dıyoruz ki Bu meselelerde Hz yusufun bu olayını ornek gosterıyoruz.

Öncelıkle sunu iyi bilmekte fayda var.

HZ YUSUF KIMDIR....!

Gercekten hz yusuf gıbı ALLAH ın serıatını ön planda tutan buna gore yasayan bır kımse varmı gorevde, Hiç bunu dusundukmu.?

Su sonradan gorme dunyalık ıcın yasayan ben muslumanım dıyen kımselerın kendıne faydası olmadıgı gıbı muslumanlara da asla faydası olmayacaktır..

Cunku onun elının altında musluman daha cok ezılecektır.Sistem KAfirlerin sistemi.

Gercekten Quran ve sunnete gore hareket eden bır kımse olsa dedıgınız dogru haklısınız bız bu ınsanı bu kafırlerın sıstemıne karsı desteklemelıyız.
Ama insanlar kendı cıkarları dogrultusunda hareket edıyorlar bunu goz ardı etmeyın..

İbni teymiye ALLAH ondan razı olsun. Onun anlatmıs oldugu muslumanla sızın su an gordugunuz musluman karakterı aynı degıldır...!

Bir bakın bu ınsanlar Hz yusuf Gıbı Putları ınkar mı edıyor. Yoksa ALLAH ın yanında putlarada mı ıman edıyor...!
 
Son düzenleme:
M.S Çevrimdışı

M.S

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ben ukthiyim akhi değil. tağuti yönetimlerde çalışmak ile tağuta oy verip başa getirmek arasında uçurum var. ibn teymiyyenin bir şahsa verdiği fetvayı alıp akidevi konuya delil kabul etmek olur mu hiç? bence çok yanlış. oy verme konusunda ehli sünnet alimi Useyminin fetvası var ama o bile Türkiyede uygulanabilir değil çünkü kanunlar Allahın hükümlerine aykırı ve Anayasa kendini güvenceye alıyor. bir parti laikliği kaldıracağını parti programına alamaz kapatılır zaten. hukuk devleti uluslararası sözleşmeye dayalı cumhuriyeti demokrasi ile kaldıramazsın sistem buna izin vermez 6 yıl hukuk okumuş biri olarak bunu söyleyebilirim. Useyminin onay verdiği demokrasi daha çok belediye seçimleri gibi, Allahın hükümlerine ters kanun yapılmayacak bir durumdayken yöneticileri seçmekle alakalı. ama cumhuriyette yönetici halktan biri olur ve halktan yöneticiyi belirlemek için halkın çoğunluğu ile yönetici seçimine gitmesi demokrasi. bence sorun sadece demokrasi de değil cumhuriyet de sorunlu. parlamento yerine bir alimler meclisi kurulup bunlar kendi aralarından birini veya başka ehil bir kimseyi seçmeli. parlamentoya lise mezunu herkes girebiliyorama bence dini konularda ihtisas yapılması önşartı konulmalı aynı şekilde cumhurbaşkanlığı için de. o zaman demokrasi düşünülebilir çünkü o zaman halkın abidik gubidik kimseleri seçemeyeceği garanti altına alınmış olur. şimdi tüm partiler islami kimliğe tüzüğesahip olsa kim akpyi seçer ki? fuhuşu zinayı bidatı faizi küfrü ne varsa benimsemiş bir parti.dostu ya amerika ya rusya. düşmanı onların düşmanları vs. ama seçimlere 10 15 tane islami kimliği olan parti katılsa biz bunlardan seçsek ve anayasanın Kurana aykırı madde içeremeyeceği yazsa demokrasi bize zarar veremez aksine yararlı olabilir. ama bu sistemde asla.

Hakikaten konuyu anlamak isteyen için, bu yazının/özetin yeteceğini düşünüyorum.
 
Üst Ana Sayfa Alt