Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Şiilere Reddiye

E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
El-Milel ve’n-Nihal adlı kitabında Rafiziler oniki grub'tur

1 -Aleviyye grubu.

Ali (r.a)’ın nebi olduğunu söyleyenlerin teşkil ettiği " Aleviyye" grubu. Bu grup konuşmalarında, Nebi Ali diye bahsederler. Ezanlarını da "Eşhehedu enne Aliyyen Rasulullah"diye okurlar.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
2 -el-Emeviyye grubu.

Ali (r.a)'ın rasullükte, Muhammed (s.a.s)’e ortak olduğunu söyleyen "el-Emeviyye" grubu.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
3 - Şiiler grubu.

Bunlar: "Şüphesiz Ali(r.a) Rasulullah (s.a.s)'in varisi idi. Ondan sonra gelecek ilk halifesi idi. Fakat sahabiler, Ali'nin hakkını yediler Allah ve Rasulünün emirlerini ters çevirdiler . Rasulullah (s.a.s)'in yapmış olduğu vasiyyeti terk ederek Ali(r.a) 'den başkasına (Ebu Bekr'e (r.a)) biat ettiler. " diye iddia etmektedirler. Bu grubun sözü apaçık bir şekilde yalandan ibarettir. Allah (c.c) sahabilerden razı olsun ve bu kişilere de lanet etsin.

Ebu Hanife(r.a)’ın bu fırka hakkında söylediği şeyi kitabın başlangıcında nakletmiştik. O şöyle demişti:

“Sen düşünceleri adil olan kişilerden hadis dinle, Şiiler bundan müstesnadır. Şüphesiz şiilerin inançlarının aslı; Rasulullah (s.a.s)'in ashabının (r.a) dalalette olduklarını kabul etmektir."

Bu fırkaların sahabeleri sapıklıkla suçlamaları şaşılacak bir durumdur. Bunlar, sahabelerin dalalette olduklarını ka-bul ettiklerinden, sahabeler tarafından nakledilen hadisleri kabul etmezler. Aslında bu grubun, bu sebepden dolayı, Kur'an'ı da kabul etmemeleri gerekir. Sahabeler (r.a) bize nasıl hadisleri nakletmişlerse, böylece Kur'an'ı da nakletmişlerdir. Şayet bu kişiler Kur'an’ı kabul ediyorlarsa hadisleride kabul etmeleri gerekir. Zira ikisini de sahabeler nakletmişlerdir.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
4 - İshakiyye grubudur:

Bunlar, "Adem (a.s)’dan itiba-ren nübüvvet, kıyamet gününe kadar Ehl-i Beyt'in ve Kitabın ilmini bilen her kişi için devam edecektir." diye iddia ederler.

Şehristânî. el-Milel ve'n-Nihal. 1/188-9.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
5 - En-Navisiyye grubudur:

Bunlar, "Kim Ebu Bekr ve Ömer, Ali'den faziletlidir derse o kişi kafirdir. "diye iddia ederler.

Şehristânî. a.g.e.. 1/166-7: Abdulkâhir el-Bağdâdî. el-Fark beyne'l-Firak. s. 61: el-Eş'arî, Makâlâtu 1-islâmiyyîn. 1/97. eş-Şehristâni. a.g.e.. 1/162-5.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
6 - İmamiyye grubudur:

Bunlar, "Yeryüzü, gizli olsun, açık olsun, Hüseyin’in çocuklarından bir imamdan asla boş kalmaz. Bu imam hiç kimseden ilim öğrenmeyecektir. Bilakis bu ilmi ona Cebrail öğretmiştir. O öldüğü zaman boş kalan yeri hemen Hüseyin’in oğullarından bir başkasıyla doldurulur. "diye iddia ederler.

Şehristâni. a.g.e.. 1/154-7: el-Eş'ari. Makâlâtu'l-islâmiyyîn. 1/129-41.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
7-Zeydiyye grubudur:


Bunlar, "Hüseyin (r.a)'ın çocuk-ları, kılınan namazlar için imamdırlar. Onlardan birisi bulunduğu müddetçe başkasının arkasında namaz kılmak caiz değildir. "diye iddia ederler.

Şehristâni. a.g.e., 1/174; el-Eş!arî, a.g.e., I/85.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
8 - Rac'iyye grubudur

Bunlar, "Şüphesiz Ali ve onun evlatları dünyaya döner ve düşmanlarından intikam alırlar. Onların dünyaya hakim olabilmeleri için başkalarına verilmeyen şeyler onlara verilecekir. Daha önce zulümle dolan dünyayı, bunlar adaletle dolduracaktır." diye iddia ederler.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
9 - El-La'ine grubudur:

Bunlar, sahabelere lanet etmeyi kendilerine bir ibadet edinmişlerdir. Allah (c.c) bu kişilere lanet etsin, sahabelerden de razı olsun.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
10 - Es-Saibe grubudur:

Bunlar, Ali'nin ilah olduğunu iddia ederler Allah (c.c) bu iftiracıların dediklerinden münezzehtir, yüce ve büyüktür.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
11 -En-Nasihiyye grubudur:

Bunlar, Kişinin ölümünden sonra ruhunun başka, bedenlere geçtiğini iddia ederler.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
12 - Mutaarabbısa grubudur:

Bunlar, Her asırda, bütün işlerde kendilerine uyulan bir Mehdi olduğunu iddia ettikleri bir kişi çıkarırlar ve bu Mehdi'ye uymayanların kafir olduklarını iddia ederler.
el-Milel ve’n-Nihal kitabında İbn Vehb'den nakledilmişdir.
İbn Vehb dedi ki: Biz, Malik bin Enes (r.a)'ın yanında, sünnetler hakkında konuşuyorduk.
İmam Malik bize dedi ki: "Sünnet Nuh'un (a.s) gemisi gibidir. Kim ona binerse kurtulur. Kim de ona ters hareket ederse boğulur.”
Ebu Nuaym “Hilye” adlı kitabında, kendi senedi ile Hamidiy'den nakletti ki:
Hamidiy şöyle dedi: Mısır'da iken, İmam Şafii (r.a) Rasulullah (s.a.s)'den bir hadis nakletti. Topluluktan birisi dedi ki: "Ey Abdullah! Sende bunu kabul ediyor musun?"
İmam Şafii sinirlenerek dedi ki: " Sen beni kiliseden çıkarken veya benim belimde zünnar bulunurken mi gördün ki Rasulullah (s.a.s)'den bir hadis olsunda onu kabul etmeyeyim."
Ebû Nuaym, Hilyetu'l-Evliyâ, IX/107

Ebu Nuaym Rebi b. Süleyman'dan nakletti ki; Rebi dedi ki: Bir adam İmam Şafii’ye, bir hadis hakkında sordu, İmam Şafii de; "Bu hadis sahihtir." dedi. O kişi: "Senin görüşün nedir?" dedi. İmam Şafii, sinirlendi ve dedi ki: "Ben Rasulullah( sav)'den bir hadis naklettiğim zaman o hadise aykırı görüş bildirirsem hangi sema beni gölgelendirir, hangi yer beni barındırır."
Ebû Nuaym, a.g.e., IX/106; el-Beyhakî, Menâkıbu'ş-Şâiiî, I/475; el-Hatib, el-Fakîh ve'l-Mutefakkih. 1/150.
Ebu Nuaym Rebi'den nakletti ki: Rebi' şöyle dedi: İmam Şafii (r.a) bir hadis anlattı. Birisi ona dedi ki: "Bu hadisi sen kabul ediyor musun?"
İmam Şafii dedi ki: “Bana Rasulullah (s.a.s)'den sahih bir hadis gelirde onu kabul etmezsem, şahid olunuz ki benim aklım yok olmuştur."
Ebû Nuaym, a.g.e., IX/106.
Ebu Nuaym İbn Velid b. Ebu el-Carud'dan nakletti ki
İmam Şafii (r.a) dedi ki: Rasulullah (s.a.s)'den sahih bir hadis olduğu zaman onu kabul eder, kendi sözümü yok sayarım.
Ebu Nuaym (r.a) Zağferaniy'den nakletti ki:
Zağferaniy dedi ki: İmam Şafii (r.a) şöyle dedi:
"Size Rasulullah (s.a.s)'in sünnetinden herhangi birşey ulaşırsa, ona hemen tabi olup, yaşayınız. Başka kişilerin sözlerine asla iltifat etmeyiniz."
Ebû Nuaym, a.g.e., IX/107.
İnsanların ve cinlerin yaratıcısı olan Alla-u Teala'nın yardımıyla,

Miftah’ul-Cenne Fi'l İhticacı Bi’s-Sünne kitabı burada son buldu. Allah (c.c) en iyisini bilendir .
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
söz konusu üç eser sırasıyla ibn teymiyyenin minhacüs-sünne sinin muhtasarı olan ‘’el munteka’’…Abdullah bin Muhammed es-sadık adlı kişinin yazdığı ‘’şianın inaç esasları’’ adlı küçük risale ve muhibbuddin hatib adlı kişinin yazdığı
‘’’el hutut-ul arıza li’ş şiati-l-isney aşeriyye adlı eserdir.


kardeşim bir başka konuda ( şia ların 40 akidesi ) bu eserlerin isimlerini verdim. bu yazılanlar derleme ile bir risalede toplandı. ben onlardan alıntı yaparak verdim. bazılarının altında yazıyor. fakat yazmıyanlar ise yukarında adı geçen eserlerden alınmadır. selam ve dua ile
 
C Çevrimdışı

cendel

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
71461674.jpg




Bütün hâkimiyet ve topraklarını kaybeden Mecûsîler ve Yahûdîler tecrübeleriyle şuna kesin olarak inandılar ki İslâmiyet bozulmadığı, aslı üzere kaldığı müddetçe, harple, Müslümanların halifelerini şehid etmekle, İslâmiyetin yayılması durdurulamayacaktır.Son çâre olarak Müslüman görünüp
İslâmiyeti içerden yıkmayı plânladılar. Kendilerine siper olacak birini aradılar.Bu iş için Peygamber efendimizin dâmâdı hazret-i Ali ve çocuklarını sevme ve halîfeliğin onların hakkı olduğu dâvâsı ile ortaya çıkmayı uygun buldular.Bu plânı ilk ortaya atan Yemenli bir Yahûdî olan
Abdullah ibni Sebe oldu.Şeytani ihtilaf yangınını İslam dünyasında ilk çıkartan hain, yahudi İbn Sebe'dir
Şiîliği kuran ve ilk ortaya çıkaran odur.Mısırdan Medîneye gelip Müslüman olduğunu söyledi. “Sen tanrısın.” dediği için hazret-i Ali halîfeyken, bunu Medayin şehrine sürdü. Abdullah ibni Sebe orada da boş durmayıp adamlarıyle beraber Eshâb-ı kirâm düşmanlığını yaymaya devam ettiler
 
C Çevrimdışı

cendel

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ALLAH BÜTÜN MÜSLÜMANLARDAN RAZI OLSUN İSLAM ÜZERİ SABİT KILSIN DÜŞMANLARINI HELAK ETSİN
 
on_dokuz Çevrimdışı

on_dokuz

Üyeliği İptal Edildi
Banned
selamun aleyküm, ezanı aliyyen resulullah değil, aliyyen veliyullah diye okuruz. biz Hz Muhammed (s.a.a)'e hiç bir zaman İmam Ali (a.s) ortak koşmadık, sadece vasisi olduğunu iddaa etmiyoruz; biliyoruz.
33- Evlerinizde oturun, cahiliyet devrinde olduğu gibi süslenip çıkmayın. Dosdoğru namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve Resulü'ne itaat edin. Ey Ehl-i Beyt! Şüphesiz Allah, (tekvini iradeyle) sadece sizden her türlü pisliği gidermek ve sizi tertemiz kılmak ister.
(Ümmü Seleme anlatıyor: «Ben, Resûlullah'ın (s.a.a) evinin kapısında iken şu ayet nazil oldu: «. Ey Ehl-i Beyt! Şüphesiz Allah, (tekvini iradeyle) sadece sizden her türlü pisliği gidermek ve sizi tertemiz kılmak ister.» (Ahzab/33). Evde «Resûlullah (s.a.a), Ali, Fatıma, Hasan ve Hüseyin vardı. Onlara bir örtü bürüdü ve «Allahım! İşte bunlar benim Ehl-i Beyt'imdir, bunlardan günahı gider ve bunları kirlerden tertemiz kıl!» buyurdu. Ben atılıp: «Ey Allah'ın Resulü! Ben Ehl-i Beyt'ten değil miyim?» dedim. Bana: «Sen hayır üzeresin, sen Resûlullah'in zevcesisin (ama Ehl-i Beyt'ten değilsin)!» diye cevap verdi.» (Tirmizi, Menakıb, (3870)
Enes anlatıyor: «Ey Ehl-i Beyt! Şüphesiz Allah, (tekvini iradeyle) sadece sizden her türlü pisliği gidermek ve sizi tertemiz kılmak ister.» (Ahzab/33) ayeti indiğinde Resûlullah (a.s) sabah namazına giderken, altı aya yakın bir müddette, Hz. Fatıma'nın kapısına uğrayıp: «Namaza (kalkın) ey Ehl-i Beyt «Allah günahlarınızı giderip sizi tertemiz yapmak istiyor! » buyurdu.» (Tirmizi, Tefsir, Ahzab, (3204)
Aişe anlatıyor: ««Resûlullah (s.a.a), üzerinde siyah (yünden) nakışlı bir kumaş olduğu halde sabahleyin (evden) çıktı. O sırada Hasan geldi, onu örtünün altına aldı. Sonra Hüseyin geldi, onu da örtünün altına aldı. Sonra Fatıma geldi, onu da örtünün altına aldı. Sonra Ali geldi onu da örtünün altına aldı. Sonra da, «Ey Ehl-i Beyt! Şüphesiz Allah, (tekvini iradeyle) sadece sizden her türlü pisliği gidermek ve sizi tertemiz kılmak ister «(Ahzab/33) buyurdu.» (Müslim, Fezailu's-Saha-be 61, 2424)
Yezid Ibnu Hayyan, Zeyd İbn-i Erkam'dan naklen Resûlullah'in (s.a.a) şöyle buyurduğunu bildiriyor: «Haberiniz olsun! Ben size iki ağırlık (değerli şey) bırakıyorum. Bunlardan biri Allah Teâlâ’nın Kitabı'dır. O, Allah'ın (yerle gök arasına uzanmış) ipi olup, kim ona tutunursa hidayet üzere olur, kim de onu terk ederse dalâlete düşer. İkincisi itretim, Ehl-i Beyt'imdir.» Biz, Zeyd İbn-i Erkam'a sorduk: «Kadınları da Ehl-i Beyt'inden midir?» O, «Hayır! Dedi, Allah'a yemin olsun, kadın bir müddet erkekle beraber olur. Sonra (kocası) onu boşar, o da babasına ve kavmine döner. «Resûlullah'in Ehl-i Beyt'i aslı ve kendinden sonra sadaka haram olan akrabasıdır.» (Müslim, Fezailu's-Saha-be 37, 2408
Bunun gibi nice ayetler ve hadisler koyarım gözünüzün önününe ama;
179- Biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır. Onların kalpleri vardır da onlarla kavramazlar; gözleri vardır da onlarla görmezler; kulakları vardır da onlarla işitmezler. İşte onlar hayvanlar gibidir; hatta daha da sapıktırlar. İşte asıl gafiller onlardır
 
S Çevrimdışı

Sa'd Bin Ebi Vakkas

Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaşım, algılamada büyük bir problemin var, aynı zamanda yazılan (sitede varolan) şia inancı üzerine yazılmış bir çok yazıyıda okumamışsın, bu bariz belli. Burada sanki Hz.Ali (r.a.) düşmanlığı yapılıyor gibi bir tavır takınmışsın. Oysa alakası yoktur. Burada Hz. Ali (r.a.) ile ilgili hadisleri koyarak ne yapmaya çalıştığını anlayamadım. Anladığım tek bir nokta var, senin konuyu yanlış yerden tuttuğun. Dikkat ettiysen ezanın o kısmı her fırka için söylenmemiştir, senin fırkan diğer şekilde söylenen olabilir. Konuyu iyi araştırmalısın, burada insanları Hz.Ali (r.a.) düşmanı göstermeyi bırak, bunlar kendini kandırmaktan başka bir şey olamaz. Hem insanların bilmediğini kastettiğin ayet ve hadisleri bu konuda koymana gerek yok, biz de bunları biliyoruz Allah'a şükür ve iman ediyoruz. Dikta edilen yanlışlara körü körüne bağlanmıyoruz.
 
E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleyküm, ezanı aliyyen resulullah değil, aliyyen veliyullah diye okuruz. biz Hz Muhammed (s.a.a)'e hiç bir zaman İmam Ali (a.s) ortak koşmadık, sadece vasisi olduğunu iddaa etmiyoruz; biliyoruz.


neden öyle okursunuz. kendi ağzınızla resulullahı kabul etmediğinizi gösteriyorsunuz. neden ezaı muhammediyye yi değiştiriyorsunuz. neden özüne ters harekette bulunuyorsunuz. ??
kimse bizden şia olupda ehli sünnete edilen muameleyi beklemesin. zümmera cehenneme...
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt