Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Skandal bir kararla Halis Bayuncuğun tutukluğunun devamına karar verildi!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hocam selamunaleykum hepimiz tekfir hastası olmayabiliriz ama hepimiz muvahhidiz ve sonuçta demokrasinin şirk olduğunu savunuyoruz. Bu adam da bu yüzden şuan içerde ve 37,5yıl yedi. Sizce bu kişiyi öyle böyle bir şekilde içeri tıkanlar kişinin cehaleti tekfir engeli görmesine bakar mı? Bakmaz tabiki! sıradan bir kişinin aklında el kaideyle ışidin htşnin bile bir farkı yok hepsine aşırı dinci terörist gözüyle bakıyorlar. Ayrışmak yerine birleşmeliyiz, bu benim görüşüm.
Okul öeselesine gelince ant kaldırılsa da ilke inklap tarih fen bilgisi vatandaşlık bilgisi (diye ders var!) sosyoloji edebiyat derlerinde küçücük beyinleri çok rahat yıkayacak şeyler öğretiliyor anne baba sonradan çocuğuyla konuşsa bile kurtarılamaybilir bu zihinler. Ben türkiyede de almanyada da okula gittim gerçekten almanyada bile bu kadar şirk küfür yoktu derslerde. Evli olsam çocuğum olacak olsa okula göndermemenin yollarını arardım fellik fellik. Yine burada cehalet mazeret midir ne derece mazerettir tartışılır sonuçta ilke inklab dersi olduğunu bilmeyen yoktur bunun ne ifade ettiğini bilmiyorsa da keyfi bir cehalet vardır ortada. Yani yine bir avuç insan samimi şekilde hem müslüman hem cahil olabilecektir.
Ayrıca ebu hanzala takipçisi biri tarafından tekfir de edildim kafire kafir demeyen kafirdir denilerek ama bu benim müslüman olduğumu değiştirmez ki! Bu hatta onun problemidir çünkü belki de o kafir olmuştur. Allahualem.
Hariciler Ali r.anh'ı tekfir ederken kendilerini muvahhid görüyorlardı da acaba Ali (r.anh) (müslümanlar) da öyle görüyor muydu? Tabî ki hayır.
Evet onlar sonuçta müslüman kategorisindeydiler.
Bugünkü versiyonları da böyledir. Her ne kadar tekfir usûlunden dolayı bizleri tekfir edip şu an kendisine musallat olan tağuti güçlerden ayırım yapmasalar da;
Evet şu an elleriyle ve dilleriyle yaptıklarından dolayı Tağuti güçler tarafından zulmen hapsedilmiş olduğundan mazlumdur ...
Bizleri tekfirleriyle ırzımızı / namusumuzu, canımızı/kanımızı ve malımızı kendilerine meşru görseler de bizler kendilerini muvahhidler değil, "zâlim müslümanlar" kategorisinde görüyoruz.

Şeyhu'l İslam İbn-i Teymiyye der ki:
“Hâricîler, bidat çıkarma, ummeti öldürme ve tekfir etme hususunda insanların en belirginleriydiler. Buna rağmen gerek Ali olsun, gerekse diğerleri, Sahabe arasında onları tekfir eden olmamıştır. Aksine onlar hakkında “haddi aşan zalim Müslümanlar” için verdikleri hükmü vermişlerdir.”
(Mecmuu’l-Fetâvâ, C.7, Sf: 217)

Abdurrazzak es-San‘ânî , el-Musannef adlı eserinde şu rivayete yer verir:
Ali radıyallâhu anh Harurîleri (Haricîleri) öldürdüğünde;
Oradakiler: —Ey mûminlerin emiri! Bunlar neyin nesidir? Kâfir midirler? diye sordular.
Bunun üzerine Ali radıyallâhu anh: —Onlar küfürden kaçmışlardır, diye cevap verdi.
Sonra —Acaba munâfık mıdırlar? denildi.
Ali: —Munâfıklar Allah’ı çok az zikrederler, bunlar ise Allah’ı son derece çok anarlar, diye karşılık verdi.
Sonra: —Peki, o zaman bunlar kimlerdir? denildi.
Ali ıyallâhu anh: —Bunlar kendilerine fitnenin isabet ettiği ve bu fitne içerisinde gözleri kör, kulakları sağır olan bir topluluktur, diye yanıt verdi.
(Abdurrazzak es-San‘ânî, Musannef, Hadis no: 18656)

Ali radıyallâhu anh’ın bu ifadeleri onları tekfir etmediğinin açık göstergesidir. Hatta bazı rivayetlerde “Onlar bize karşı gelen kardeşlerimizdir” (İbn Ebi Şeybe, Musannef, Hadis no: 38918) diyerek bunu açıkça dile getirmiştir.



Tağutun cehaleti veya işine geldiği için müslüman fraksiyonarı arasında fark görmüyor olması, bizlerin de aynı menhec ile hareket etmemizi gerektirmez. Tağuta , tasavvufa , demokrasiye karşı diye ummeti tekfir edenlerle (Aşırı Tekfir Hastaları & IŞİD) bir arada olamayız. Dediğin gibi sen böyle düşünebilirsin ve seni bağlar. Çünkü bu düşüncenin bir dayanağı yok, duygusallığı ise çoktur! Duygusallık ise bu hassas konuda felakettir. Evet belki birilerinin bundan dolayı canı yanmamış, bazı kötü hadiseler yaşamamış olabilir ama en azından empati yapabilmeliyiz.
Misal annemiz ya da bacımız, karımız bunların propagandasıyla kocasını tekfir ederek kocasından boşanıp kendilerine kadın edinilseydi .. yahud şu durumu tahayyul edelim.
Yine mesela, babamız ya da kocamız tekfir edilip öldürülse ya da daha basit düşünelim, alakasız bir sebebden dolayı bir arkadaşımızı, babamızı ya da kocamızı, kardeşimizi vs. kasten öldüren birisi, başka biri tarafından zulme uğrasa. Kanımızı döken ve şer'en de işlediği curûmun karşılığı alınmamış bu şahıs mazlum diye ne kadar savunabilir-sin-iz?
Kan - nikah bağımız olan bir kişinin hakkı için bir katili , sonraki zulme uğramasından dolayı mazlumiyetinden dolayı savunamıyoruz ama, tekfiri fetvalarıyla ummetin kanını fiilen ve manen dökenlerle ortak düşmanlarımız var diye birleşeceğiz. SubhanAllah.


***
Cehalet meselesinde ise örneğin Okul olmuş ve şöyle demişsin.
Okul öeselesine gelince ant kaldırılsa da ilke inklap tarih fen bilgisi vatandaşlık bilgisi (diye ders var!) sosyoloji edebiyat derlerinde küçücük beyinleri çok rahat yıkayacak şeyler öğretiliyor anne baba sonradan çocuğuyla konuşsa bile kurtarılamaybilir bu zihinler. Ben türkiyede de almanyada da okula gittim gerçekten almanyada bile bu kadar şirk küfür yoktu derslerde. Evli olsam çocuğum olacak olsa okula göndermemenin yollarını arardım fellik fellik. Yine burada cehalet mazeret midir ne derece mazerettir tartışılır
Okul meselesinde derslerdeki bâtıl , küfür ve şirk içeren yazılar, yanlış malûmattır, bilgidir. Kişi (öğrenci) bunları okuması, sorulduğunda (öyle olduğuna iman etmeden) söylemesi, yazması kâfir yapmaz. Müslüman veli, çocuğunun bu tarz bilgilerini kendisi verir ve düzeltir. Okula giriş ve çıkışlardaki tâzime karşı geç girerek, çıkışta erken veya tuvalete çıkartırarak vs. sakındırabilir. Okul mevzuunda detaylı yazımız forumda mevcuddu, tekrar göz geçirilebilir.
Zorlama tevil ve haram olan bazı durumların duygusal ve ajitasyon yapılarak tekfir edilmesi ilmi değildir! Şahsen Okul konusunda da çocuğunu sakındırabildiği kadar sakındırarak çocuğunu okula gönderen veli kâfir olur diyen ehl-i sunnet bir âlim tanımıyorum.




Şöyle demişsin:
mazlumun dini yoktur diye bir slogan var mı bilmiyorum ama bu kişi bir müslüman, kardeşlerim. hrant dinki savunun demişim gibi yapmayalım şimdi. neyse siz bilirsiniz herkes kendi bilir.
Mazlumun dini sorulmaz bir kaidedir, mazlumun dini, ırkı yaşı vs sorulmaz.
Hırant Dink'i mazlumdu ve bundan dolayı savunuyorum adı altında kimlik müslümanlarının, biz de Hrant Dink gibi Ermeniyi anlamında "Hepimiz Ermeniyiz" sloganları meşhurdu. Şimdi de aynı kategoride olmasa da mazlumun mazlumiyetini, zâlimin zulmûnu dile getireceğiz diye üstteki zikrettiğimiz sıkıntıları bize / ummete yaşatanlarla "muvahhidlerle birleşiyorum" adı altında farkına varamadığımız "Hepmizi aşırı tekfir hastasıyız" pozisyonuna da düşmekten sakınalım diye yazmıştım.

hepimizhrantiz.jpg
Jxx_w-ZzK0ytHY6ifec9eA.jpg
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamün Aleyküm! Belki bazı kardeşlerimize yardımcı olabilirim diye düşündüm. Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir. Allah, Subhânehû ve Teâlâ, sizi ıslah etsin, ancak küfre bilerek girmekten sakının. Onun hapise girdiğine sevinen ve tevhid ehli olan kişilerin de olduğunu biliyorum. Vallahi, onlar küfre girdiklerinin farkında değiller.
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamün Aleyküm! Belki bazı kardeşlerimize yardımcı olabilirim diye düşündüm. Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir. Allah, Subhânehû ve Teâlâ, sizi ıslah etsin, ancak küfre bilerek girmekten sakının. Onun hapise girdiğine sevinen ve tevhid ehli olan kişilerin de olduğunu biliyorum. Vallahi, onlar küfre girdiklerinin farkında değiller.
"Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir." Cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek küfürdür.Ama bir kişi münafık veya müşrik olsun onun tağutun hapisine girmesine sevinmek nasıl küfür oluyor? Bu sözüne Kur'an'ı Kerim ve sünnetten delil getirmek zorundasın.
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir." Cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek küfürdür.Ama bir kişi münafık veya müşrik olsun onun tağutun hapisine girmesine sevinmek nasıl küfür oluyor? Bu sözüne Kur'an'ı Kerim ve sünnetten delil getirmek zorundasın.
SUPHANALLAH

Kardeşim, Allah'ın Subhanehu ve tealanın'ının selamını almanız güzel olurdu. Neyse, sen bir tevhid ehli olarak tağut ile ilgili tüm konuları biliyorsundur. İşte, bu benim sana delilimdir. Tevhid ehli olmamızın nedeni, küfrü reddetmemizdir. Dolayısıyla, bana asker, polis, savcı, hakim gibi mesleklerin küfür olmadığına dair delil sunabilir misin? Bu meslekleri yapmak küfürdür küfürden razı olmak da küfürdür. Öyleyse, diyelim ki bu meslekleri küfür olarak görmediğini söylüyorsan asker, polis, savcı veya hakim olmanın bir sakıncası olmaz, değil mi?


İslam inancında, küfür, Allah'a, İslam'a veya peygamberlere karşı inkar veya hakaret anlamına gelir. Bir Müslümanın küfürden razı olması, imanını zayıflatan veya inkar eden bir durumu kabul etmesi anlamına gelir. İslam inancına göre, iman, Allah'ın birliğini ve İslam'ın doğruluğunu kabul etmeyi içerir. Dolayısıyla, küfürden razı olmak, bu temel inançlara ters düşer.

  • Maide 51. Ayet
"Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. Zira onlar birbirinin dostudurlar (birbirinin tarafını tutarlar). İçinizden onları dost tutanlar, onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğuna yol göstermez."

"Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir." Cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek küfürdür.Ama bir kişi münafık veya müşrik olsun onun tağutun hapisine girmesine sevinmek nasıl küfür oluyor? Bu sözüne Kur'an'ı Kerim ve sünnetten delil getirmek zorundasın.
Öyleyse, tağutun safında olmanın hükmü nedir ve buna dair delil getirebilir misin, kardeşim?

"Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir." Cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek küfürdür.Ama bir kişi münafık veya müşrik olsun onun tağutun hapisine girmesine sevinmek nasıl küfür oluyor? Bu sözüne Kur'an'ı Kerim ve sünnetten delil getirmek zorundasın.

Allah, iman edenlerin velisidir. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. Küfredenlerin velileri ise tağutlardır; onları aydınlıktan çıkarıp karanlıklara sokar. İşte onlar ateş ehlidir ve orada sürekli kalacaklardır.
2. Bakara suresi 257. ayet
İş tağutu reddetmekle bitmiyor, kardeşim. Sadece onların putlarını ve tağutlarını ret etmekle kalmazsın, aynı şekilde onların askerliğini ve safını da terk etmen gerekiyor. Şahsen, ben tağutu reddedip onlara muhakeme olmadan bu tür meslekleri yapabilir miyim? Elbette yapamam. Sadece iş tağuta muhakeme olmakla bitmiyor, aynı zamanda onların kalıntılarını da ret etmek gerekiyor.

"Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir." Cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek küfürdür.Ama bir kişi münafık veya müşrik olsun onun tağutun hapisine girmesine sevinmek nasıl küfür oluyor? Bu sözüne Kur'an'ı Kerim ve sünnetten delil getirmek zorundasın.
Şimdi bana delil getirmek zorundasın, kardeşim.

İslam'a göre küfre razı olmak küfür müdür, değil mi?

Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir.
Ve Aleyküm Selam ve Rahmetullah. Kardeşim bu söz aşırı bir sözdür. Misâl Cübbeli hapse girdiğinde bir muvahhid de buna sevindiğinde neden küfre girmiş olsun? Bir şirk davetçisi içeri girdi de pek çok şirkin önü tıkandı diye bunu iyi görenler olabilir mesela. Kaldı ki hapsedilen müşrik kişinin hapsedilmesi de mü'minlerin yararına olan biriyse mü'minlerden pek çoğu tağutun hükmünü onaylamazlar ve razı olmazlar ancak üzerlerindeki eziyet kalktıkları için bundan memnun olabilirler.

Onun hapise girdiğine sevinen ve tevhid ehli olan kişilerin de olduğunu biliyorum. Vallahi, onlar küfre girdiklerinin farkında değiller.
Bir mü'min kimse aşırıya kaçan görüşleri de hatta diğer mü'minlere zulmetmiş dahi olsa müşrik ve kâfirlerden daha efdaldir. Bu yüzden biz adı geçen şahsın tağutların zulmünden kurtulup tahliye olmasına sevindik. Rabbim tekrarını yaşamaktan korusun ve ona da, hepimize de Sırât-ı Mustâkim üzere olmayı nasip etsin.

Böyle bir meselede konuyu uzatmaya gerek yoktur. Allahu Alem.

Kardeşim bu söz aşırı bir sözdür. Misâl Cübbeli hapse girdiğinde bir muvahhid de buna sevindiğinde neden küfre girmiş olsun?


Bir mü'min kimse aşırıya kaçan görüşleri de hatta diğer mü'minlere zulmetmiş dahi olsa müşrik ve kâfirlerden daha efdaldir. Bu yüzden biz adı geçen şahsın tağutların zulmünden kurtulup tahliye olmasına sevindik. Rabbim tekrarını yaşamaktan korusun ve ona da, hepimize de Sırât-ı Mustâkim üzere olmayı nasip etsin. Ancak onun hapse girmesine sevinen herkes topluca tekfir edilmez.

Böyle bir meselede konuyu uzatmaya gerek yoktur. Allahu Alem.
Tağutlar bir kişiyi hapsettiğinde, cahiliye hükümleriyle ona sevinmek. SubhanAllah, bu yanlış bir düşünce

Bilinçli bir şekilde küfre girmek razı olmak küfürdür.

Tağutlar bir kişiyi hapsettiğinde, cahiliye hükümleriyle ona sevinmek. SubhanAllah, bu yanlış bir düşünce
Cahiliye hükümleri vaki olduğu için değil, hâşâ tağutu reddetmiş biri neden tağutun hükmünden razı olsun? Bu elbete apaçık küfürdür. Lâkin hapsedilen müşrik yahut münafık kişi, güçsüz mü'minlere zulmeden, onlara eziyet eden, onları sömüren biri olursa ve hapsedilse mü'minler üzerlerindeki eziyet son bulduğu için sevinemezler mi?

Yani burada sevinen kişi, tağutun hükmü gerçekleşti diye değil de, dünyevi veya kişisel bir sebepten ötürü bir sevinç gösterirse onu da tekfir eder misin?

Cahiliye hükümleri vaki olduğu için değil, hâşâ tağutu reddetmiş biri neden tağutun hükmünden razı olsun? Bu elbete apaçık küfürdür. Lâkin hapsedilen müşrik yahut münafık kişi, güçsüz mü'minlere zulmeden, onlara eziyet eden, onları sömüren biri olursa ve hapsedilse mü'minler üzerlerindeki eziyet son bulduğu için sevinemezler mi?

Yani burada sevinen kişi, tağutun hükmü gerçekleşti diye değil de, dünyevi veya kişisel bir sebepten ötürü bir sevinç gösterirse onu da tekfir eder misin?

Küfür, İslam'a göre dinde çıkmayı kapsayan bir anlam taşır. Dolayısıyla, bilinçli bir şekilde küfre girmek veya kabul etmek, İslam'a göre bir küfürdür. Ancak, bazı kişiler suçtan razı olabilir ve bu küfre bilinçli bir şekilde girebilirler. zaten bu yazıyı bu amaçla yazdım yoksa dünyevi veya kişisel bir sebepten ötürü bir sevinç gösterirse onu da tekfir eder misin? sorusuna elbette hayır derim.

Küfür, İslam'a göre dinde çıkmayı kapsayan bir anlam taşır. Dolayısıyla, bilinçli bir şekilde küfre girmek veya kabul etmek, İslam'a göre bir küfürdür. Ancak, bazı kişiler suçtan razı olabilir ve bu küfrebilinçli bir şekilde girebilirler.
bu zaten bu yazıyı bu amaçla yazdım ben yoksa dünyevi veya kişisel bir sebepten ötürü bir sevinç gösterirse onu da tekfir eder misin? sorusuna elbette hayır derim.
O zaman tamam. Zaten benim kastettiklerim müşrik ve iman ile küfür arasında bocalayan münafıklardı. (Tabii ki münafıkların apaçık küfrünü beyan etmedikçe ve görmedikçe mü'min kabul ederiz.) Bunun dışında bir mü'minin ne şekilde olursa olsun bir tağut tarafından hapsedilmesine sevinmek küfürdür elbet. Çünkü "Müminler ancak kardeştirler, öyleyse iki kardeşinizin arasını düzeltin, Allah’a itaatsizlikten sakının ki rahmetine mazhar olasınız." (Hücûrat 10)

Şeyhu'l-İslâm İbn Teymiyye de "Şayet mü'min, diğer mü'minlere karşı zalim biri bile olsa; kâfir ve müşrikler de mü'minlere karşı yumuşak ve bonkör olsalar bile diğer mü'minlerin onu kardeşlik hukuku gereği koruyup kollaması gerekir." der ve aksi yönde bir davranışın küfür olduğunu belirtir.

(Yukarıdaki mesajda bir kısmı eksik yazdığım için düzelttim. Hatalı anlaşılmışsa diye belirteyim.)
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tağutlar bir kişiyi hapsettiğinde, cahiliye hükümleriyle ona sevinmek. SubhanAllah, bu yanlış bir düşünce

Bilinçli bir şekilde küfre girmek razı olmak küfürdür.
Tağut bir kâfiri ,müşriki hapsetti diye ne sevinirim ne de üzülürüm beni ilgilendirmez çünkü bu kâfirlerin kendi arasında olan bir durumdur.Ama tağutun müslümanı hapsetmesine gelince buna sevinmem buna sevinen kişinin imanında sıkıntı vardır.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Selamün Aleyküm! Belki bazı kardeşlerimize yardımcı olabilirim diye düşündüm. Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir. Allah, Subhânehû ve Teâlâ, sizi ıslah etsin, ancak küfre bilerek girmekten sakının. Onun hapise girdiğine sevinen ve tevhid ehli olan kişilerin de olduğunu biliyorum. Vallahi, onlar küfre girdiklerinin farkında değiller.
Âleykum selam we rahmetullah kardeşim;
Bu başlık altında neden yardımcı olabilirim diye konuya başladı onu tam anlayamadım ama şöyle demişsin devamında:

"Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir."

Sorum şu:
Muşrik Osman Kavala, Selahaddin Demirtaş'ın tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinenler küfre girmiştir iddianı delillendirir misin?
 
A Çevrimdışı

ahmetalper

Üye
İslam-TR Üyesi
Rum Suresi ilk beş ayetin meali
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla
1.
Elif Lâm Mîm.
2,3,4,5. Rumlar, yakın bir yerde yenilgiye uğratıldılar. Onlar yenilgilerinden sonra birkaç yıl içinde galip geleceklerdir. Önce de, sonra da emir Allah'ındır. O gün Allah'ın (Rumlara) zafer vermesiyle mü'minler sevinecektir. Allah, dilediğine yardım eder. O, mutlak güç sahibidir, çok merhametlidir.

Halis Bayuncuk' un tutukluluğu ile alakalı olumlu veya olumsuz bir duygu hissetmemekle birlikte; burada ifade edilen ayet mealinin bir cihetiyle, söz konusu kişinin tutukluluk halinden memnuniyet duyanların, en azından tekfirlerine engel bir mana ortaya koyduğu kanaati bende ağır basmaktadır. Allah muhakkak en doğrusunu bilir.
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Rum Suresi ilk beş ayetin meali
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla
1.
Elif Lâm Mîm.
2,3,4,5. Rumlar, yakın bir yerde yenilgiye uğratıldılar. Onlar yenilgilerinden sonra birkaç yıl içinde galip geleceklerdir. Önce de, sonra da emir Allah'ındır. O gün Allah'ın (Rumlara) zafer vermesiyle mü'minler sevinecektir. Allah, dilediğine yardım eder. O, mutlak güç sahibidir, çok merhametlidir.

Halis Bayuncuk' un tutukluluğu ile alakalı olumlu veya olumsuz bir duygu hissetmemekle birlikte; burada ifade edilen ayet mealinin bir cihetiyle, söz konusu kişinin tutukluluk halinden memnuniyet duyanların, en azından tekfirlerine engel bir mana ortaya koyduğu kanaati bende ağır basmaktadır. Allah muhakkak en doğrusunu bilir.
Kardeşim burdaki sevinme ayrı birşey bu savaştır diğer mesele ise cahiliye hükümlerine razı olmaktır anladın meseleyi ilmin olmadan başka bir konuya atlamışsın yapma güzel kardeim savaşa bende sevinirim ama cahiliye hükümleri ile alıkonan birine sevinmen tağutların hükümlerine razı olman demektir mesele gayet açık değilmi

Tağut bir kâfiri ,müşriki hapsetti diye ne sevinirim ne de üzülürüm beni ilgilendirmez çünkü bu kâfirlerin kendi arasında olan bir durumdur.Ama tağutun müslümanı hapsetmesine gelince buna sevinmem buna sevinen kişinin imanında sıkıntı vardır.
Kesinlikle öyle bu imani meseledir bana ne oluyorki cahiliye hükümleri ile haps edilen bir kişiye seviyenim banane tağtların yasalarından benim kast ettiğim mesele zaten hanzalayı örnek vermekdi birde kafirin müşriğin hapsedilmesine sevinmekde cahiliye hükümlerinden razı olmaktır yani tağut yasa yapıyor alıyor kafir müslüman müşriği haps ediyor bu duruma sevinen tağutun onu hapis etmesi yani o maddeye yasaya razı oluyor farkında değil
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Âleykum selam we rahmetullah kardeşim;
Bu başlık altında neden yardımcı olabilirim diye konuya başladı onu tam anlayamadım ama şöyle demişsin devamında:

"Yemin olsun ki, bir kişi, münafık veya müşrik olsa bile, onun tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinmek, cahiliye dönemine ait hükümleri kabul etmek ve bu da küfre girmektir."

Sorum şu:
Muşrik Osman Kavala, Selahaddin Demirtaş'ın tağutlar tarafından hapsedilmesine sevinenler küfre girmiştir iddianı delillendirir misin?
Hocam yorumlarda izah ettim okursanız anlayacaksınız şimdi mesele selahhin osman değil ki onlar haps edildiği zaman siz onların hapis edilmesine seviniyorsanız cahiliye hükümleri ile hapis edilmesine sevinmeniz anlamına geliyor bu durumda bu küfürden razı olmak anlamına geliyor yani siz şahsen tağuta muhakeme olmadan gönlünüz onu istiyorsa buda küfür değilmidir mesele şu hocam küfre razı olmak ince detayı anlarsanız zaten olayı çözersiniz hocam
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Rum Suresi ilk beş ayetin meali
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla
1.
Elif Lâm Mîm.
2,3,4,5. Rumlar, yakın bir yerde yenilgiye uğratıldılar. Onlar yenilgilerinden sonra birkaç yıl içinde galip geleceklerdir. Önce de, sonra da emir Allah'ındır. O gün Allah'ın (Rumlara) zafer vermesiyle mü'minler sevinecektir. Allah, dilediğine yardım eder. O, mutlak güç sahibidir, çok merhametlidir.

Halis Bayuncuk' un tutukluluğu ile alakalı olumlu veya olumsuz bir duygu hissetmemekle birlikte; burada ifade edilen ayet mealinin bir cihetiyle, söz konusu kişinin tutukluluk halinden memnuniyet duyanların, en azından tekfirlerine engel bir mana ortaya koyduğu kanaati bende ağır basmaktadır. Allah muhakkak en doğrusunu bilir.
Rumların zaferiyle sevinen mûminler, Rumların Cehennemlik kâfir olduğunu da ihmal etmiyıorlardı. Sevinmeleri ahiret inancı dahi olmayan putperest muşriklerin kaybetmesinden dolayı idi.

Bugün de hapse biz girseydik üzülmeyecek, çıksaydık, bir muşrik bir muşriği serbest bıraktı anlayışındaki ummeti tekfir eden çakma Harici'nin serbest kalmasına kendisinin akidesine göre hareket etmiyoruz. Rabb'im özgürleştirilen aşırı tekfir hastalarını ıslah eylesin diye dua da ederiz.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hocam yorumlarda izah ettim okursanız anlayacaksınız şimdi mesele selahhin osman değil ki onlar haps edildiği zaman siz onların hapis edilmesine seviniyorsanız cahiliye hükümleri ile hapis edilmesine sevinmeniz anlamına geliyor bu durumda bu küfürden razı olmak anlamına geliyor yani siz şahsen tağuta muhakeme olmadan gönlünüz onu istiyorsa buda küfür değilmidir mesele şu hocam küfre razı olmak ince detayı anlarsanız zaten olayı çözersiniz hocam
Kardeşim meselenin selahaddin, Osman vs hapsedilmesine sevinen kişi, azgın kafirin , munafıkların şerrinden ummetin bertaraf olacağı için sevinmeyi, küfrün kanunlarını onayladığından sevindiğini nereden çıkartıyorsun? Bu nasıl bir zorlama? Bu durumu senin gibi yorumlayan akide sahibi bir alim duydun mu?

Olaya bir de tersten bak istersen; Bir müslümanın beraat etmesi üzerine hapisten çıkmasına sevinen bir müslüman, Küfür, Cahiliyye hükümlerine göre serbest bırakıldığı için sevinen de bu kanundan radı olmuş demektir deyip tekfir ediyor musun?
 
A Çevrimdışı

ahmetalper

Üye
İslam-TR Üyesi
Muhtemel sevinme hali ile, bir duygu ortaya konmasından kastım: Gayri islami kanunların icra edilmesinden değil, havaric düşüncelerin, düşüncenin sahibiyle birlikte duvarlar ardında kalıp, müminleri zehirlenmesine mani bir durumun ortaya çıkmasından ileri gelmektedir. Şahsen olumlu veya olumsuz bir hisse sahip olmamakla birlikte, aksi yönde hisler besleyenlerin tekfirine itiraz noktasında bir ifadede bulunmak istedim.
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim meselenin selahaddin, Osman vs hapsedilmesine sevinen kişi, azgın kafirin , munafıkların şerrinden ummetin bertaraf olacağı için sevinmeyi, küfrün kanunlarını onayladığından sevindiğini nereden çıkartıyorsun?

Bu nasıl bir zorlama? Bu durumu senin gibi yorumlayan akide sahibi bir alim duydun mu?

Hocam, eğer insanlar bu şekilde seviniyorlarsa, küfre girdiklerinden zerre şüphe duymamanız gerekir.

Bu biraz şeye benziyor, tağuta muhakeme olacağım ama gönlüm istemiyor. Hocam, küfür ameli varsa o şeye sevinmemek gerekir. Meselede duygularımızı kontrol ettiğimiz takdirde, kişi zalim bile olsa tağutlar tarafından hapsedilse, iman ehli bir kişinin 'Banane onlardan' demesi gerekmez mi?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hocam, eğer insanlar bu şekilde seviniyorlarsa, küfre girdiklerinden zerre şüphe duymamanız gerekir.

Bu biraz şeye benziyor, tağuta muhakeme olacağım ama gönlüm istemiyor. Hocam, küfür ameli varsa o şeye sevinmemek gerekir. Meselede duygularımızı kontrol ettiğimiz takdirde, kişi zalim bile olsa tağutlar tarafından hapsedilse, iman ehli bir kişinin 'Banane onlardan' demesi gerekmez mi?
Şubhe duyulmayacak olan küfrün yorumunu değil, delilini bekliyorum hala!
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Şubhe duyulmayacak olan küfrün yorumunu değil, delilini bekliyorum hala!
O halde gönlü küfrü istemeyen bir kişi, tağuta muhakeme olmasıyla cahiliye hükümlerini istemiyorum. Ancak, X kişinin cahiliye hükümleriyle hapsedilmesine razı değilim ama ondan dolayı seviniyorum. Bu şekilde düşünen kişi, Allah'ın (subhanahu ve ta'ala) dinini anlamayan bir zalimdir."

Hocam, mesele delilse, delil tağutları reddettiğimiz gönlümüz ve Allah'ın ayetleridir. Mesele, küfürden razı olma veya olmama meselesidir
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
O halde gönlü küfrü istemeyen bir kişi, tağuta muhakeme olmasıyla cahiliye hükümlerini istemiyorum. Ancak, X kişinin cahiliye hükümleriyle hapsedilmesine razı değilim ama ondan dolayı seviniyorum. Bu şekilde düşünen kişi, Allah'ın (subhanahu ve ta'ala) dinini anlamayan bir zalimdir."

Hocam, mesele delilse, delil tağutları reddettiğimiz gönlümüz ve Allah'ın ayetleridir. Mesele, küfürden razı olma veya olmama meselesidir
Âyeti bir tek senin okumadığını isbatla ve akideni aldığın bir alim yaz!
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hocam, eğer insanlar bu şekilde seviniyorlarsa, küfre girdiklerinden zerre şüphe duymamanız gerekir.

Bu biraz şeye benziyor, tağuta muhakeme olacağım ama gönlüm istemiyor. Hocam, küfür ameli varsa o şeye sevinmemek gerekir. Meselede duygularımızı kontrol ettiğimiz takdirde, kişi zalim bile olsa tağutlar tarafından hapsedilse, iman ehli bir kişinin 'Banane onlardan' demesi gerekmez mi?
Kardeşim bu görüş, haricileri bile imrendirir. Bir kafir, diğer bir kafiri (misal Adnan Oktar veya Sırp savaş suçlusu Radovan Karadžić ) çeşitli suçlardan dolayı hapsetti. Bu kâfire operasyon yapılıp hapsedilmesine şahid olup seviven bir müslümanın aklına T.C veeya Birleşmiş Milletler yasalarını onaylamış oluyorum düşüncesi gelir mi? Bundan dolayı sevindiğinden dolayı kâfir olur diyen delille bir âlim ismi yazar mısın?
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Âyeti bir tek senin okumadığını isbatla ve akideni aldığın bir alim yaz!

Yani, cahiliye hükümlerinden razı değilim, ancak falan kişi çok zalimdir ve onun cahiliye hükümleriyle hapsedilmesine sevinirim diyen bir kişi küfürden razı olmazmı? Bu kişi ne kadar palavra ile kendini kandırsa da, farkında olmadan razıdır.

Yani, cahiliye hükümlerinden razı değilim, ancak falan kişi çok zalimdir ve onun cahiliye hükümleriyle hapsedilmesine sevinirim diyen bir kişi küfürden razı olmazmı? Bu kişi ne kadar palavra ile kendini kandırsa da, farkında olmadan razıdır.
Âyeti bir tek senin okumadığını isbatla ve akideni aldığın bir alim yaz!
Yani, cahiliye hükümlerinden razı değilim, ancak falan kişi çok zalimdir ve onun cahiliye hükümleriyle hapsedilmesine sevinirim diyen bir kişi küfürden razı olmazmı? Bu kişi ne kadar palavra ile kendini kandırsa da, farkında olmadan razıdır.

Yani, cahiliye hükümlerinden razı değilim, ancak falan kişi çok zalimdir ve onun cahiliye hükümleriyle hapsedilmesine sevinirim diyen bir kişi küfürden razı olmazmı? Bu kişi ne kadar palavra ile kendini kandırsa da, farkında olmadan razıdır.

Kardeşim bu görüş, haricileri bile imrendirir. Bir kafir, diğer bir kafiri (misal Adnan Oktar veya Sırp savaş suçlusu Radovan Karadžić ) çeşitli suçlardan dolayı hapsetti. Bu kâfire operasyon yapılıp hapsedilmesine şahid olup seviven bir müslümanın aklına T.C veeya Birleşmiş Milletler yasalarını onaylamış oluyorum düşüncesi gelir mi? Bundan dolayı sevindiğinden dolayı kâfir olur diyen delille bir âlim ismi yazar mısın?
Bu kişi yaptığı fiilin küfür olduğunu biliyorsa, kafir olur. Aksi halde, hüccet ulaşmadan önce ise bu kişi, bilmeyen bir cahildir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt