Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

SUNNİ ALEMİNE SORULUR, BUNUN CEVABI NEDİR?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
3 Çevrimdışı

3524

Üyeliği İptal Edildi
Banned
HZ MUHAMMED SAA' DEN SONRA HİLAFETİN İMAM ALİ AS' IN HAKKI OLDUĞUNA DAİR
EHLİ SÜNNETTEN BİR KAÇ HADİS AKTARALIM


. Yenâbi’ ul Meveddet adlı kitabında Ehli Sünnet alimlerinden
Kunduzi el Hanefi Abdullah bin Selam’dan rivayet eder ki:

Resulullah’a arzettim ki:Ya Resulullah!Hamd bayrağı nasıl bir şeydir,bana anlatır mısın?

Buyurdu ki: Uzunluğu bin yıllık yol kadardır.Bayrağın direği kırmızı yakuttan ve kabzası beyaz incidendir,ortasında yeşil zümrüt vardır.Üç parçadan oluşur;Birisi doğuya diğeri de batıya uzanır ortada bir kısmı vardır.Üzerine üç satır yazılıdır:


Birinci satır: Bismillahirrahmanirrahim.


İkinci satır: Elhamdü lillahi rabbil alemin.


Üçüncü satır: Lailahe illallah, Muhammedün Resulullah,Aliyyün Veliyyullah.


Her satır bin günlük yol uzunluğundadır.Dedi ki Doğru söylüyorsun ey Allah’ın resulü.Peki bu bayrağı kim taşıyacak?


Buyurdu ki:Bu dünyada da benim bayrağımı taşıyan Ali bin Ebu Talib. Allah onun adını gökleri ve yeri yaratmadan önce yazmıştır. Dedi ki Doğru söylüyorsun ey Allah’ın resulü.Bu bayrağının altında kimler gölgelenecek? Buyurdu ki: Müminler,Allah’ın velileri ve hakkın şiileri. Benim şiilerim ve muhiplerim.Ali’nin şiileri,muhipleri ve yardımcıları.Ne mutlu onlara sonları ne de hayırlıdır.Beni Ali hakkında veya Ali’yi benim hakkımda yalanlayanlara veya Allah’ın Ali’ye verdiği makamlar konusunda onunla tartışanlara eyvahlar olsun.Yenâbi’ ul Meveddet sf 252.

Harezmi “Menakıb adlı kitabında senediyle şöyle rivayet eder:
Cabir dedi ki: Resulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem buyurdu ki:


Allah gökleri ve yerleri yarattığında çağırdı onları ve onlar da cevap verdiler.Onlara benim velayetimi ve Ali bin Ebu Talib’in velayetini sundu ve onlar da kabul ettiler.Sonra varlıkları yarattı ve din olayını bize teslim etti.Mutlu olan bizimle mutluluğa erendir,eşkiya da bizi reddetmekle eşkiya olur.Allah’ın helalini helal eden ve haramını haram kılan da bizleriz.”(Menakıb-ı Harezmi sf 135,151.hadis.

Benzer hadis Kenz ul Ummal adlı kitaplarında da nakledilmiştir.

Yine Harezmi Emirülmüminin aleyhisselam’dan rivayet eder ki

Resulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem buyurdu ki: “Cebrail yanıma geldiğinde iki kanadını açmıştı.Birinde şöyle yazıyordu:Lalihe illallah ,Muhammed peygamberdir.Diğer kanadında ise şöyle yazıyordu:Lailahe illallah ,Ali vasidir.”Menakıb-ı Harezmi sf 148,172.hadis


Âlûsî kendi tefsirinde şöyle rivayet eder: “Ve durdurun onları onlar sorumludurlar” ayeti hakkındaki görüşleri naklettikten sonra şöyle der:
Sorular inanç ve amellerdendir.Başta Lailahe illallah’tır, en önemli soru ise Ali k.v.nin velayetidir.Ruh ul Maâni tefsiri



Beyhaki ve Hafız Nişaburi’nin rivayetine göre Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki:

Allah kıyamet günü bütün insanları baştan sona topladığında cehennem köprüsü üzerinde bir yol karar kılacak ve Ali bin Ebu Talib’in velayet beratı olmayanlar oradan geçemeyecekler.Taberi “Riyad un Nadra c2 sf 172’den tahric etmiştir........”

ŞİMDİ BU HADİSLERİN TÜMÜ EHLİ SÜNNENİN KİTAPLARINDA YAZAN HADİSLER, BUNLARDAN DAHA NİCELERİ VAR.

YALNIZ İYİ OLMAYAN BİR AHLAĞINIZ VAR İŞİNİZE GELMEYENİ YA YOK EDİYORSUNUZ, YA YOK SAYIYORSUNUZ
 
E Çevrimdışı

elcevzi

Üye
İslam-TR Üyesi
bismillah vessalat vesselam ala resulina muhammedin ve eshabihi ve etbaihi ecmain amin..emma baad:

insalar anlaşmazlığa düştükleri meseleleri kuran ve sünnete arzetmek mecburiyetindedirler.yoksa kimse kendi aklıyla ya da reyiyle hareket edemez.şu şöyle olmalıydı bu böyle olmalıydı biz bunu böyle gördük falan fina bunlar boş sözlerdir ve asla delil olmazlar.şahıslara bile ''o edille-i şer iyyeden midir?'' diye sorulur.ya ni şeri delillerde nereden delil getireleceği malumdur.

daha önce hazreti ebu bekir ile ilgili bir çok rivayetler yazmışmıştım.fakat arkadaş ezberci galiba tekrar tekrar gelip duruyor biz bu soruları soranların niyetlerini açıklamıştık.ama şimdi önceki gibi cevap vermek yerine arkadaşa soru soracağım bakalım ne diyecek:

ilk sorum şudur:rasulullah sallahu aleyhi ve sellem rahatsızlanınca kimi imam tayin etmişti müslümanlara namaz kıldırsın diye? hazreti ebu bekir radıyallahu anhayı tayin etmişti.peki sadece bu kadar mı? hayır arkasında namaz kılmıştı.

şimdi sorum şu niçin rasulullah sallahu aleyhi ve sellem müslümanlara İMAM olarak hazreti ali ra. yı değil de;hazreti ebu bekiri seçmişti?

ve şu husus bilinmeli ki üstün kabul edilen kişi kendisinden üstün kabul edildiği kişiden ayrılan üstün faziletlere sahip olmalı onlardan bahset gerisi lau guzaftır?

şimdi bir kaç hadis vereceğim açıkla bizlere:

''şayet yeryüzü halkından bir dost edinecek olsaydım ebu bekiri dost edinirdim''-ahmed,tirmizi,ibn mace-
''ebu bekirin kapısı hariç mesciddeki diğer kapılar kapatılsın''buhari,muslim-
''arkadaşlığı ve malı hususunda bana en çok cömertiniz ebu bekirdir''-buhari,tirmizi,
''ebu bekirde bulunan şu üç haslet kimsede sahip değildir...''
-"Şayet yeryüzünde bir dost edinseydim..." Şayet dostluğu mümkün olsaydı, beşerden başka hiçbirinin bunu haketmeyeceğine dair bir hükümdür. Başkası Ebu Bekir'den (r.a.) üstün olsaydı, bunu hak eden o olurdu.
Yine hastalığı süresince mescitte imamlık yapmasını emretmesi, sünneti ikame edip cahiliyetin izlerini yok etme*si için onu Medine'nin hacc emiri olarak tayin etmesi de. onun özel meziyetlerindendir. Aynı şekilde (Aişe'ye (r.a.):''babanı ve kardeşini çağır ki ebu bekir için vasiyet yazayım'' sahih hadisi gibi benzeri pek çok hadisi ebu bekir gibi birinin sahabe arasında olmadığını beyan eder(daha bunun gibi yığınla veririm) peki bize bunu açıkla?


ve ek olarak biz sana sahih hadis veriyoruz en ne idüğü belirsiz veya zayıf hadis veriyorsun hadis usulu okuduysan kiminkine ittiba edilir?


biz ali ra. yı severiz ancak şeyhul islam ibn teymiyyenin dediği gibi:''her birisinin pek açık seçik kadri vardır fakat aralarında ne faziletlisi ebu bekir dir''-cilalul ayneyn fi muhakemetil ahmedeyn-



sen bunlara cevap ver -eğer verebilirsen- ben daha bis sürü getiririm şimdi zamanın yok.


velhamdulillahi ala dinil islam vessalatu vesselamu ala resulina muhammed ve sahbihi ecmain ve men ittebehum bi ihsan ila yevmiddin...
 
3 Çevrimdışı

3524

Üyeliği İptal Edildi
Banned
EBU BEKİR DAHA ÜSTÜN DEMİŞSİN, BUNA ÇOCUKLAR DAHİ GÜLER,


BUNUN İÇİN SİTEDE AYRI BİR YAZI YAZDIM ORAYA DEVAM EDERSİN KİM ÜSTÜN ANLARIZ.
KONUNU ADI İMAM ALİ AS MI YOKSA DİĞER 3 HALİFE Mİ?



BU YAZININ İÇERİĞİNİ YANİ MUHATTABIN OLDUĞUN BİRİNCİ VE İKİNCİ SORUYU CEVAPLARMISIN?


VEYA SORDUĞUM SORUYU, İBN TEMMİYE YEDE SORABİLİRSİN?

SORDUĞUM SORULARI BURAYA TEKRAR YAZDIM Kİ ARAMAKTA ZORLUK ÇEKME


BİRİNCİ SORUM BU YAZININ BAŞINDA EBUBEKİRİN HİLAFETİ İLE İLGİLİ

Bütün muhaddisler ve âlimler görüş birliğiyle Hz. Fatıma’nın (s.a) ömrünün sonuna kadar halifeye biat etmediğini hatta onlardan yüz çevirdiğini bildirmişlerdir.

İbni Hacer, Sahihi Buhari’nin şerhinde şöyle naklediyor: “Fatıma (s.a) Ebubekir’e gazap etti, ondan yüz çevirdi ve altı gün sonra da o haliyle dünyadan göçtü. Kocası Ali (a.s) cenazesine namaz kıldı ve bunu (Fatıma’nın (s.a) nasihatinin gereği) Ebubekir’e bildirmedi.
Eğer gerçekten Ebubekir’in hilafeti meşru ve yasaldıysa o halde niçin Peygamberin ciğer paresi ve tek yadigarı ona gazap etti? Biraz daha açık belirteyim; Resul-i Ekrem (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Kim ölür ve boynunda zamanın imamının biati olmazsa cahiliye ölümü üzerine ölmüştür.”
Şimdi şu sorudan birine cevap verilmelidir:

1-Resul-i Ekrem’in (s.a.a) ciğerparesi Fatıma (s.a) biat etmedi ve boynunda bir imamın biati olduğu halde kimseye biat etmeden dünyadan göçtü, o halde Fatıma’nın (s.a) ölümü cahiliye ölümü üzerine midir? (Bundan Allah’a sığınırız)

2-Acaba kendisini zamanın imamı olarak tanıtan şahıs gerçek manada imam değil de gerçek ve asıl imamın yerine mi oturmuştu?
Birinci seçeneği kabul etmek kesinlikle mümkün değildir. Çünkü Allah Resulü’nün (s.a.a) kızı Tathir ayetinin (Ahzab-33) gereği Allah-u Teâlâ onu her türlü günahtan ve pislikten arındırmış ve tertemiz kılmıştır. Resul-i Ekrem (s.a.a) Fatıma (s.a) hakkında şöyle buyurmuştur: “Fatıma cennet kadınlarının hanımefendisidir.”

Yine Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Ey Fatıma şüphesiz ki Allah senin gazabınla gazaplanır ve senin hoşnutluğunla hoşnut olur.”
Dolayısıyla şunu söylemliyiz: Fatıma (s.a), tertemizdir, günahlardan arındırılmıştır ve asla Allah Resulü’nün (s.a.a) emrinin dışına çıkmamış ve muhalefet etmemiştir.

BURADAN ÇIKAN TEK SONUÇ VAR
EBUBEKİR ZAMANIN HALİFESİ HİÇ BİR ZAMAN OLMADI.


VE SONRADAN GELEN İKİ HALİFEDE ZAMANIN İMAMI DEĞİLDİ.


İKİNCİ SORUM ARAF SÜRESİ 172 AYET İLE İLGİLİ

ARAF 172
Ve kıyâmet günü, gerçekten biz bundan gâfildik (gâfilleriz) dersiniz diye (dememeniz için), senin Rabbin, Âdemoğullarının sırtlarından onların zürriyetlerini aldığı zaman onları, nefsleri üzerine şahit tuttu. (Allahû Tealâ şöyle buyurdu): “Ben, sizin Rabbiniz değil miyim?” Dediler ki: “Evet, (Sen, bizim Rabbimizsin), biz şahit olduk.”

SORU: ALLAH AZZE VE CELLE RUHLARA BEN SİZİN RABBİNİZ DEĞİLMİYİM DİYE HİTAB ETTİĞİNDE;
NASIL TECELLİ ETMİŞTİR, GÖRÜNEREK Mİ, GÖRÜNMEYEREK Mİ, GÖRÜNMÜŞSE NASIL GÖRÜNMÜŞTÜR?


ÖRNEK OLARAK BİR AYET VEREYİM.
KASAS 30
Mûsâ, ateşin yanına gelince, o mübarek yerdeki vadinin sağ tarafındaki ağaçtan şöyle seslenildi: “Ey Mûsâ! Şüphesiz ben, evet, ben âlemlerin Rabbi olan Allah’ım.”
BU AYETTE BİR TECELLİ VAR.
 
E Çevrimdışı

elcevzi

Üye
İslam-TR Üyesi
bismillah:

evvela: ümmetin büyük imamların ehli sünnetin müfaacısı büyük şahsiyetler bilemediler de sen mi biliyorsun hazreti alinin daha üstün olduğunu? onlar böyle dediyse böyledir senin gibilere ise imam şafi ve imam ibn abidinin şu sözü söylenir:''cahilin şehadeti alime kabul olmaz'' ''cahilin lafıyla alime zeval gelmez''

saniyen: sorularıma cevap vermemeişsin ben bir sail olarak sordum önce cevap ver sonra gel...

salisen:rasulullah sallahu aleyhi ve sellem'' ashabım yıldızlar gibidir hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz'' buyuruyor;rasulullaıh ashabı hilafetin hz. ebu bekirin olduğuna ittifak ediyor ki hadiste:''ümmetin yanlış bir şeyde ittifak etmez'' buyuruluyor sayın siz taze fasulye kafanızdan işkembe-i kubradan konuşuyorsun.

ibn teymiyye rasulullahın ashabı ile ilgili bir kitap yazmıştır orada dediklerimden gayrısını demiyor.ok? dediklerimi yanıtla ondan sonra sana yöneliri şimdi hadis zındıklarıyla uğraşamam
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
ebu turalp cevab diyor kardes ......biraz daha kuculteyim fontu okuman kolay olsun...
 
3 Çevrimdışı

3524

Üyeliği İptal Edildi
Banned
bismillah vessalat vesselam ala resulina muhammedin ve eshabihi ve etbaihi ecmain amin..emma baad:

insalar anlaşmazlığa düştükleri meseleleri kuran ve sünnete arzetmek mecburiyetindedirler.yoksa kimse kendi aklıyla ya da reyiyle hareket edemez.şu şöyle olmalıydı bu böyle olmalıydı biz bunu böyle gördük falan fina bunlar boş sözlerdir ve asla delil olmazlar.şahıslara bile ''o edille-i şer iyyeden midir?'' diye sorulur.ya ni şeri delillerde nereden delil getireleceği malumdur.

daha önce hazreti ebu bekir ile ilgili bir çok rivayetler yazmışmıştım.fakat arkadaş ezberci galiba tekrar tekrar gelip duruyor biz bu soruları soranların niyetlerini açıklamıştık.ama şimdi önceki gibi cevap vermek yerine arkadaşa soru soracağım bakalım ne diyecek:

ilk sorum şudur:rasulullah sallahu aleyhi ve sellem rahatsızlanınca kimi imam tayin etmişti müslümanlara namaz kıldırsın diye? hazreti ebu bekir radıyallahu anhayı tayin etmişti.peki sadece bu kadar mı? hayır arkasında namaz kılmıştı.

şimdi sorum şu niçin rasulullah sallahu aleyhi ve sellem müslümanlara İMAM olarak hazreti ali ra. yı değil de;hazreti ebu bekiri seçmişti?

ve şu husus bilinmeli ki üstün kabul edilen kişi kendisinden üstün kabul edildiği kişiden ayrılan üstün faziletlere sahip olmalı onlardan bahset gerisi lau guzaftır?

şimdi bir kaç hadis vereceğim açıkla bizlere:

''şayet yeryüzü halkından bir dost edinecek olsaydım ebu bekiri dost edinirdim''-ahmed,tirmizi,ibn mace-
''ebu bekirin kapısı hariç mesciddeki diğer kapılar kapatılsın''buhari,muslim-
''arkadaşlığı ve malı hususunda bana en çok cömertiniz ebu bekirdir''-buhari,tirmizi,
''ebu bekirde bulunan şu üç haslet kimsede sahip değildir...''
-"Şayet yeryüzünde bir dost edinseydim..." Şayet dostluğu mümkün olsaydı, beşerden başka hiçbirinin bunu haketmeyeceğine dair bir hükümdür. Başkası Ebu Bekir'den (r.a.) üstün olsaydı, bunu hak eden o olurdu.
Yine hastalığı süresince mescitte imamlık yapmasını emretmesi, sünneti ikame edip cahiliyetin izlerini yok etme*si için onu Medine'nin hacc emiri olarak tayin etmesi de. onun özel meziyetlerindendir. Aynı şekilde (Aişe'ye (r.a.):''babanı ve kardeşini çağır ki ebu bekir için vasiyet yazayım'' sahih hadisi gibi benzeri pek çok hadisi ebu bekir gibi birinin sahabe arasında olmadığını beyan eder(daha bunun gibi yığınla veririm) peki bize bunu açıkla?


ve ek olarak biz sana sahih hadis veriyoruz en ne idüğü belirsiz veya zayıf hadis veriyorsun hadis usulu okuduysan kiminkine ittiba edilir?


biz ali ra. yı severiz ancak şeyhul islam ibn teymiyyenin dediği gibi:''her birisinin pek açık seçik kadri vardır fakat aralarında ne faziletlisi ebu bekir dir''-cilalul ayneyn fi muhakemetil ahmedeyn-



sen bunlara cevap ver -eğer verebilirsen- ben daha bis sürü getiririm şimdi zamanın yok.


velhamdulillahi ala dinil islam vessalatu vesselamu ala resulina muhammed ve sahbihi ecmain ve men ittebehum bi ihsan ila yevmiddin...

HADİSLERİMİZE ZAYIF DİYORSUNUZ, BENDE SENİN AKTARDIĞIN HADİSLERE İTİBAR ETMİYORUM, EMEVİ VE ABBASİ HADİSİ ÇOĞU UYDURMA


KURANI KERİMDEN ÖRNEK VEREYİM.

Tevbe suresi indiğinde, Hz. Peygamber bu ayetleri Mekke'de bulunanlara ilan etmesi için Ebu Bekir'i görevlendirdi. Ama sonra Cebrail (a.s) Peygamber' e gelerek, Allah-u Teâlâ’nın «Bu emri ya kendin veya kendin gibi birisi tebliğ etmelidir!» emrini bildirince Peygamber hemen Mü’minlerin Emiri Ali'yi Ebu Bekir’in arkasından gönderip ayetleri ondan almasını ve müşriklere bizzat kendisinin okumasını buyurdu. İmam Ali yolda Ebu Bekir'e yetişip, ayetleri onun elinden aldı. Hz. Ali bayramın birinci günü Akabe Cemresi yanında ayağa kalkarak kendisinin Peygamber tarafından gönderilmiş bir elçi olduğunu bilirdi ve bir konuşma yaptıktan sonra da oradakilere bu surenin bazı ayetlerini okudu. Böylece bu olayda da Hz. Ali'nin,«Peygamber'in kendisi»nden olan biri olduğu bildirilmiş oldu.)


MADEM EBUBEKİRİN ÜSTÜN İMAM ALİ AS NEDEN EBUBEKİRİN ELİNDEN TEBLİĞİ ALIP KENDİ OKUYOR. DİKKAT EDERSEN


CEBRAİL AS HZ MUHAMMED'E YA KENDİN, YA KENDİNDEN BİRİ DİYOR.
YANİ KİM İMAM ALİ AS


HİÇ BİR MEMUR, AMİRİNİN ELİNDEN TEBLİĞİ ALABİLİR Mİ?


BUNUN GİBİ KURANI KERİMDEN ONLARCA AYET VAR İMAM ALİ AS HAKKINDA İNMİŞ

 
3 Çevrimdışı

3524

Üyeliği İptal Edildi
Banned
bismillah:

evvela: ümmetin büyük imamların ehli sünnetin müfaacısı büyük şahsiyetler bilemediler de sen mi biliyorsun hazreti alinin daha üstün olduğunu? onlar böyle dediyse böyledir senin gibilere ise imam şafi ve imam ibn abidinin şu sözü söylenir:''cahilin şehadeti alime kabul olmaz'' ''cahilin lafıyla alime zeval gelmez''

saniyen: sorularıma cevap vermemeişsin ben bir sail olarak sordum önce cevap ver sonra gel...

salisen:rasulullah sallahu aleyhi ve sellem'' ashabım yıldızlar gibidir hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz'' buyuruyor;rasulullaıh ashabı hilafetin hz. ebu bekirin olduğuna ittifak ediyor ki hadiste:''ümmetin yanlış bir şeyde ittifak etmez'' buyuruluyor sayın siz taze fasulye kafanızdan işkembe-i kubradan konuşuyorsun.

ibn teymiyye rasulullahın ashabı ile ilgili bir kitap yazmıştır orada dediklerimden gayrısını demiyor.ok? dediklerimi yanıtla ondan sonra sana yöneliri şimdi hadis zındıklarıyla uğraşamam

Yine, aynı senetle Muhammed bin Mûsa bin Nasr el-Razî’nin babasından şöyle rivayet ettiği nakledilmiştir: İmam Rıza (a.s)’dan Peygamber (s.a.a)’in “Ashabım yıldızlara benzer; hangisine uyarsanız hidayet olursunuz” ve “Ashabımı bana bırakın” sözleri hakkında soruldu. İmam (a.s) şöyle buyurdu: “Bu, doğrudur. Fakat bu hadisten maksat, Hz. Peygamber’den sonra değişmeyen ve dinde de bir değişiklik yapmayan kimselerdir.”

Soru soran şahıs; “Onların değişip dinde değişiklik yaptıkları nereden bilinmektedir?” dediğinde de İmam (a.s) şöyle buyurdular: Kendilerinin Hz. Peygamber (s.a.a)’den şu şekilde buyurduğunu rivayet etmelerinden bilinmektedir: “Kıyamet günü ashabımdan olan bir takım kişiler, yabancı devenin sudan kovulduğu gibi, havuzumdan (Kevser Havuzu) kovulacaklardır. O esnada ben “Ya rabbi! Ashabım, ashabım” diyeceğim. O zaman bana şöyle denilecektir: Şüphesiz sen bunların senden sonra neler icat ettiklerini bilmiyorsun. Daha sonra onlar yakalanarak sol tarafta yer alanların (ashab-ı şimal) tarafına doğru götürülürler. Bu esnada ben şöyle diyeceğim: “Uzak olsunlar, kahrolsunlar!”

İmam Rıza (a.s) daha sonra şöyle buyurdu: “Resulullah’ın bu sözü (Ashabım yıldızlar gibidir...), dinde değişiklik yapmayanlar içindir.

Ehl-i Sünnet'in sihah kitaplarında yer almıştır. Daha geniş bilgi için şu kaynaklara baş vurabilirsiniz: Sahih-i Buhari; Kitab’ur-Rikab; Bab’ul-Havz, 585-586. hadis; Kitab’ul-Fiten, c. 4, 7001-7005. hadis; Sahih-i Müslim, Kitab-i Tahare c.3, 247 ila 249. hadis; c.15, 2302. hadis, Müsned-i Ahmed c.2, s.298, 300, 408, 454, 467 ve c.5, s.388, 393, 400, Kenz’ul-Ummal c.14, s.17, 433; Mucem’ul-Kebir-i Taberanî c.24, s.94 , 251. hadis.


AKIL SAHİBİ BİR İNSANA BU ÖRNEK YETER AMA NERDE

Bir yahudinin Ebu Bekir ‘ e gelerek ona bir takım sorular sorup onun cevap verememesi üzerine sorularını Hz. Ali a.s ‘ a sormuş.... Yahudi müslümanlığını ilan ederek Hz. Ali ‘ ye şöyle arzetti : Elini Uzat! Ben Şehadet ederim ki Allah ‘ tan başka ilah yoktur , ve Muhammed saa onun resuludur ve şehadet ederim ki sen onun gerçek halifesi ve varisisin... Allah sana islamın en hayırlı hediyesini versin.... O sırada halkın sesi yukseldı ve Ebu Bekir dedi ki : Ey zorlukları gideren ey Ali sen kederleri sevince çevirensin... Daha sonra Ebu Bekir mimbere çıkarak dedi ki : Beni azledin , beni azledin , beni azledin , Ali içinizde olduğu sürece ben sizin en hayırlınız değilim... Dedi ki : O sırada Ömer ileri gelerek dedi ki : Bu sözü söyleme ey Ebu Bekir! Biz sana kendimiz için razı olduk. Daha sonra onu mimberden indirdi...


Ebubekir meşhur bir sözünde "Beni bırakın. Ali içinizde varken, ben sizin en hayırlınız değilim

Sünnı alimlerinden Gfışd, et-Tecrit şerhinde ve diğerleri bu hadisi kaydetmiştir


AMA SİZ BUNUDA KABUL ETMEZSİNİZ, ZAYIF OLDUĞUNDAN DEĞİL İŞİNİZE GELMEDİĞİNDEN


BİRDE DEMİŞSİN Kİ ALİMLERİMİZ BİLMİYORDA SENMİ BİLİYORSUN İMAM ALİ AS ÜSTÜNLÜĞÜNÜ

BİRDE BANA İBNİ TEMİYYE GİBİ EHLİBEYT DÜŞMANI BİRİNİ ÖRNEK GÖSTERİYORSUN

ŞİMDİ SİZİN UYDURMA HADİSLERİNİZİ BİR KENARA BIRAKIN


BEN SANA ONLARCA HADİS YAZSAM SEN DAHA ÖNCEKİ GİBİ ZAYIF DİYECEKSİN

O YÜZDEN YAVAŞ YAVAŞ KİMİN ÜSTÜN OLDUĞUNU ANLIYACAĞIZ
 
3 Çevrimdışı

3524

Üyeliği İptal Edildi
Banned
BU ARADA HALA LAFI KIVIRIYORSUN VE SORULARIMA CEVAP VERMİYORSUN.

NE OLDU SENİN VE İBNİ TEMİYYENİN DİLİMİ TUTULDU

YOKSA ZAMAN KAZANMAK İÇİN ARAYIPTA BULAMIYORMUSUN?


ŞİMDİ BAŞLAYALIM
ALİMLERİNDEN YARDIM ALABİLİRSİN

İMAM ALİ AS MI DAHA ÜSTÜN, 1.HALİFE EBUBEKİR Mİ?

1)
ALLAH AZZE VE CELLEYE YAKINLIK VE EN ÜSTÜN AMEL CİHATTIR

(BUNU İNKAR EDECEK BİR ALİM YOKTUR)


2)
KURANI KERİM AYETLERİ İLE BELLİ OLUR



BU İKİSİNDE UYDURMA VEYA ZAYIF DİYEMEYİZ


CİHAT İLE BAŞLIYALIM


SEN 1 HALİFE EBUBEKİRİN SAVAŞLARDAKİ FAZİLETİNİ YAZ


BEN İMAM ALİ AS IN FAZİLETLERİNİ YAZAYIM


BEDİR SAVAŞI İLE BAŞLAYALIM


BUYUR
EBUBEKİRİN BEDİR SAVAŞINDAKİ FAZİLETİNİ VE KAÇ MÜŞRİĞİ ÖLDÜRDÜĞÜNÜ YAZ


BAK İLK BAŞTAN BAŞADIK HEPSİNE SIRAYLA GELECEĞİZ
 
İ Çevrimdışı

İbn_Talha

Üye
İslam-TR Üyesi
ebu turab sen ancak bir fitnecisin biz Hz Ali r.a kabul ediyoruz faziletini ilmini biliyoruz ve bunu kabul ediyoruz.Biz Hz Ebu bekir r.a biliyoruz faziletini ilminide biliyoruz ve biz onların cennetle müjdelenen sahabilerden olduğunu hz ebukir r.a nin nebi a.s can dostu olduğunuda biliyoruz.Gerek hz ebubekirin gerekse hz Alinin islam için neler yaptığını biliyoruz. Senin derdin ne ?
 
N Çevrimdışı

necaşi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
ADAM TEK BAŞINA GELİP SİZE MEYDAN OKUYOR,

İÇİNİZDEN BİR TANESİ ADAM GİBİ CEVAP VEREMİYOR

KADINLAR GİBİ KIVIRTIYORSUNUZ

ADAMIN YAZDIKLARI DOĞRUYSA HZ EBUBEKİR İN HZ MUHAMMED SAV ZAMININDA YAPTIKLARI NE İŞE YARAR

HZ EBUBEKİR NAMAZ KILDIRMIŞSA NE İŞE YARAR, ONUN EMANETİNE ZULMETMİŞSE

HZ MUHAMMED SAV, HZ EBUBEKİRE HOŞ GELDİN KIZIMA YAPTIKLARINIZI AF EDİYORUM MU DİYECEK CENNETE

ADAMA FİTNECİ DİYORSUNUZ,

SORULARINA CEVAP VERMEMEK İÇİN BAŞINIZA KUMA GÖMÜYORSUNUZ.

ADAMA CAHİL DİYORSUNUZ, ARANIZDA ONUN SORUSUNU CEVAPLAYACAK ONUN KADAR BİR CAHİL YOK.

ANLAMADIĞIM SİZİN HİÇ Mİ İLİM ADAMLARINIZ YOK,

YOKSA BU ŞAHSIN DEDİKLERİ DOĞRU MU?


ŞİMDİ HİÇ KIVIRTMAYIN BUNU SUSTURMAK İSTİYORSANIZ SORULARINA CEVAP VERİN SUSSUN
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
“Muhammed Allah'ın rasulüdür. Beraberinde bulunanlar da kâfirlere karşı çetin, kendi aralarında merhametlidirler. Onları rükûya varırken, secde ederken görürsün. Allah'tan lütuf ve rıza isterler. Onların nişanları yüzlerindeki secde izidir. Bu, onların Tevrat'taki vasıflarıdır. İncil'deki vasıfları da şöyledir: Onlar filizini yarıp çıkarmış, gittikçe onu kuvvetlendirerek kalınlaşmış, gövdesi üzerine dikilmiş bir ekine benzerler ki bu, ekicilerin de hoşuna gider. Allah böylece onları çoğaltıp kuvvetlendirmekle kâfirleri öfkelendirir. Allah onlardan inanıp iyi işler yapanlara mağfiret ve büyük mükâfat vaat etmiştir.”(Fetih 29)

Bu ayeti kerime bütün sahabeleri (radıyallahu anhum) kapsar. Zira onların hepsi de Rasul Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in beraberinde idiler.

Allah Teala buyuruyor ki; “Elbette içinizden, fetihten önce infak eden ve savaşanlar, daha sonra infak edip savaşanlara eşit değildir. Onların derecesi, sonradan infak eden ve savaşanlardan daha yüksektir. Bununla beraber Allah hepsine de “el-hüsna’yı” (en güzel olanı) vaat etmiştir. Allah'ın yaptıklarınızdan haberi vardır.”(Hadid 10)

Allah Teala buyurur ki; “Öne geçen ilk muhacirler ve ensar ile onlara güzellikle tabi olanlar var ya, işte Allah onlardan razı olmuştur, onlar da Allah'tan razı olmuşlardır. Allah onlara, içinde ebedî kalacakları, zemininden ırmaklar akan cennetler hazırlamıştır. İşte bu büyük kurtuluştur.”(Tevbe 100)

Bu ayet de aynı şekilde bütün sahabeleri kapsamaktadır. Allah hepsinden razı olsun.

Sünnet’te gelenler de bunu desteklemektedir. Nitekim Buharî(3673) ve Müslim(2541) her ikisi de el-A’meş – Ebu Salih – Ebu Said radıyallahu anh isnadıyla rivayet ediyorlar ki; Ebu Said radıyallahu anh şöyle dedi;

“Halid Bin Velid ile Abdurrahman Bin Avf arasında bir tatsızlık oldu. Bunun üzerine Halid, ona hakaret etti. Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem de şöyle buyurdu;

“Sahabelerimden hiçbirine sövmeyiniz! Zira sizden biri Uhud (dağı) kadar altın infak etse bile onlardan birinin ne bir ölçeklik infakına ne de bunun yarısına ulaşamaz” bu lafız Müslim’e aittir. Müslim bunu Ebu Hureyre’den de rivayet eder; hadis no: (2540)

1-Ebu Bekr el-Huzeli, Hasen-i Basri aracılığıyla Hz. Ali (r.a.)'ın şöyle dediğini anlatır: Rasulullah (s.a.v.) (hastalığında) Ebu Bekr'e (r.a.) insanlara namazlarını kıldırmasını emretti. Ben bizzat orada bulunuyordum ve hastalığım da yoktu. Binaen aleyh Peygamber (s.a.v.)'in dinimiz (de öne geçmesine) razı olduğu kimsenin dünyamızda da önümüze (lider olarak) geçmesine razı olmuşuzdur.

Hakim, Müstedrek 3/67 (Marifetus Sahabe); İbnu'l Cevzi, Sıfatu's Safve 1/257

2-Salih b. Keysan, Zühri-Urve isnadıyla Hz.. Aişe (r.a.)'dan naklediyor: Rasulullah (s.a.v.) hastalığı esnasında: "Bana babanla kardeşini çağır da onlar için bir vasiyet mektubu yazayım. Zira ben bazı kimselerin bir takım istekleri olmasından, kiminin de bir takım laflarda bulunmasından korkuyorum. Lakin Allah ve mü'minler yalnız Ebu Bekr'e razı olacaklardır" dedi. Bu hadis sahih isnadlı bir hadistir.

Müslim Fazailu's Sahabe 2387; İbni Sa'd 3/180; Müsned 6/106, 144; Beyhaki. S. Kübra 8/153; İbni Hibban, Sahih 8/202 Iı.no 6564; İbni Asakir, Tarihi Dımışk 30 267

3-Amr b. EI-As (r.a,): "Ya Rasulullah! En fazla sevdiğin erkek kim?" deyince Nebi (s.a.v.): "Ebu Bekr'dir" buyurdu.

İbni Sa'd, Tabakat 3/176; Müslim, Fezailü's Sahabe s. 1856 h.no 8; Btıhari, Menakıb-ı Ashabi'n Nebiy cilt 4/192 Kitab 62 bab5; Beyhaki, Delail 4/401; Ebu Ya'la, Müsned 13/7345; İbni Hibban, Mevaıid no!665; Müsned 4/203; Tirmizi 3880; Nesai, Kübra 5/36 no8106ve8117; İbni Asakir 30/134, 137

4-Ebu Süfyan, Abir (r.a.)tan, Efendimiz'in (s.a.v.) şöyle buyurduğunu söyler: Ebu Bekr ve Ömer'e mü'min kimse buğuz edemeyecek, münafık kimse de onları sevemeyecek. Hatib, Tarihi Bağdad 10/236; İbni Adiy 4/1458; Tarihi Dımışk 30/144

İmam Malik "Muvatta" adlı eserinde Ebu'n Nadr'ın Ubeyd b. Huneyn aracılığıyla Ebu Said el-Hudri (r.a.)'dan şöyle nakleder: Rasulullah (s.a.v.) hutbeye çıkıp oturdu ve: Kulun birini Allah dünya ihtiyaçlarından dilediği kadarının kendisine verilmesi ile, Allah katında olanı seçmesi arasında serbest bıraktı. O kul da Allah katında olanı seçti." buyurdu. Ebu Bekr "Anamız babamızla sana feda olalım ya Rasulallah!" deyince mescitte bulunan insanlar: "Şu ihtiyara bakın hele! Peygamber (s.a.v.) Allah'ın iki şey arsında seçme tercihini kendine bıraktığı bir kuldan bahsediyor, o ise "anamızla babamızla sana feda olalım! Diyor, dediler. Halbuki Allah'ın seçmek için serbest bıraktığı kul Peygamber (s.a.v.) idi ve içimizde onu en iyi bilenimiz de Ebu Bekr (r.a.) idi. Nebi (s.a.v.) bunun üzerine: İnsanların bana malı ve arkadaşlığı ile en fazla iyilik yapanlarından biri Ebu Bekr'dir. Eğer ben dost edinecek olsaydım kesinlikle Ebu Bekri dost edinirdim. Ama İslâm kardeşliği daha iyidir. Mescidde Ebu Bekr'in (evinden mescide girdiği) girizgah dışında kapatılmadık hiç bir girizgah kalmasın." Buyurdu. Bu hadis sıhhatinde ittifak edilen bir haberdir.


Buhari, Salat 8/80 (cilt 1/120), Fazailıfs Sahabe 62/3 (cilt 4/190) Menakibul Ensar 63/45 (cilt 4/253); Müslim, Fazaihı's Sahabe 2382; Tirmizi, Menakıb cilt 5/270 h.no 3740; İbni Ebi Şeybe, Musannef 12/6 h.no 11970; Müsned 3/18. 78; Nesai. Süneni Kübra 5/358 hadis no 8103; İbni Asakir 30/246; İbni Hibban, Sahih h.no 6560

5-Rasulullah (s.a.v.): Bana Ebu Bekr'in malının fayda verdiği gibi başka hiçbir mal fayda vermemiştir." Buyurdu.

Nesai, Kübra h.no 81 10; İshak b. Rahaveyh, Müsned no.761; Fesevi 2/721; İbni Ebi Şeybe, Musannef 12/7; Tirmizi 3662, 3741; İbni Maca 94; Müsned 2/253, 366, 3/60; İbni Hibban 9/4 (El İhsan); Tahavi, Müşkilu'l Asar h.no 1599; Ebu Ya'la, Müsned 7/4418, 8/4905; İbni Asım, Sünne 2/577; Tahavi, Ş. Meaniul Asar 4/158; Hatib, Tarihi Bağdad 8/21, 10/364, 12/135; Ebu Nuaym, Hilye 8/257; Humeydi, Müsned 256; İbni Asakir, Tarih 30/56, 57, 58, 59, 60, 61. Hadis bu ve yakın lafızlarla Ebu Hüreyre, Hz Aişe ve İbni Abbas'tan rivayet ediliyor.

Ebu Hureyre radıyallahu anh’ın rivayet ettiği şu hadistir; Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem buyurdu ki;

“Bu gün sizden kim oruçlu olarak sabahladı?” Ebu Bekir:

“Ben” diye cevap verdi. Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem:

“Bu gün sizden kim bir cenaze teşyi' etti?” buyurdu. Ebu Bekir:

“Ben” dedi. Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem;

“Bu gün sizden hanginiz bir fakir doyurdu?” diye sordu. Ebu Bekir:

“Ben” dedi. Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem;

“Bu gün sizden kim bir hasta ziyaret etti?” dedi. Yine Ebu Bekir;

“Ben” cevabını verdi. Bunun üzerine Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem;

“Bu hasletler kendisinde toplanan kimse mutlaka cennete girer” buyurdu. Müslim(1028)

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, “Allah seni bağışlasın ey Ebu Bekir!” buyurarak üç defa Ebu Bekir radıyallahu anh’ın bağışlanması için dua etmiştir. Sonra da şöyle buyurmuştur; “Allah beni size peygamber olarak gönderdiği zaman hepiniz bana: "Sen yalancısın" dediniz. Ebu Bekir ise: "Doğru söyledin" dedi ve bana canıyla, malıyla yardımcı oldu. Siz arkadaşımı bana bırakırsınız değil mi?" Bunu iki kere tekrar etti. Bundan sonra Ebu Bekir'e hiç eziyet edilmedi. Buhari (3661) Ebud-Derda radıyallahu anh’den.

Ahmed b Hanbel rahımullah Usulü’s-Sünne’de şöyle der:

26 - وخير هذه الأمة بعد نبيها: أبو بكر الصديق، ثم عمر بن الخطاب، ثم عثمان بن عفان. نقدم هؤلاء الثلاثة كما قدمهم أصحاب رسول الله - صلى الله عليه وسلم -. لم يختلفوا في ذلك. ثم بعد هؤلاء الثلاثة أصحاب الشورى الخمسة: علي بن أبي طالب , وطلحة، والزبير، وعبد الرحمن بن عوف، وسعد، وكلهم يصلح للخلافة. وكلهم إمام. ونذهب في ذلك إلى حديث ابن عمر "كنا نعد ورسول الله - صلى الله عليه وسلم - حي وأصحابـه متوافرون: أبوبكر ثم عمر ثم عثمان، ثم نسكت" ثم بعد أصحاب الشورى أهل بدر من المهاجرين، ثم أهل بدر من الأنصار من أصحاب رسول الله - صلى الله عليه وسلم - على قدر الهجرة والسابقة أولا فأول.

26- Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’den sonra bu ümmetin en hayırlısı Ebu Bekr es Sıddık, sonra Ömer bin el Hattab, sonra Osman bin Affan radıyallahu anhumdur. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in Ashabının öne geçirdikleri gibi biz de bunları öne geçiririz. Bu konuda ihtilaf etmemişlerdir. Bu üçünden sonra beş şura ashabı; Ali bin Ebi Talib, Talha, Zübeyr, Abdurrahman bin Avf ve Sa’d radıyallahu anhum gelir. Bunların hepsi hilafet için uygundur. Hepsi de imamdır. Bu konuda mezhebimiz İbni Ömer radıyallahu anhuma hadisidir; “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem hayatta iken, ashabı şöyle sıralanırdı; Ebu Bekr, sonra Ömer, sonra Osman, sonra susardık.” Bundan sonra Muhacirlerden ve Bedir ehlinden olan şura ashabı gelir. Sonra Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in Ensar’dan olan Bedir ehli ashabı gelir. Bundan sonra hicretteki önceliklerine göre sıralanırlar.


 
İ Çevrimdışı

İbn_Talha

Üye
İslam-TR Üyesi
ADAM TEK BAŞINA GELİP SİZE MEYDAN OKUYOR,

İÇİNİZDEN BİR TANESİ ADAM GİBİ CEVAP VEREMİYOR

KADINLAR GİBİ KIVIRTIYORSUNUZ

ADAMIN YAZDIKLARI DOĞRUYSA HZ EBUBEKİR İN HZ MUHAMMED SAV ZAMININDA YAPTIKLARI NE İŞE YARAR

HZ EBUBEKİR NAMAZ KILDIRMIŞSA NE İŞE YARAR, ONUN EMANETİNE ZULMETMİŞSE

HZ MUHAMMED SAV, HZ EBUBEKİRE HOŞ GELDİN KIZIMA YAPTIKLARINIZI AF EDİYORUM MU DİYECEK CENNETE

ADAMA FİTNECİ DİYORSUNUZ,

SORULARINA CEVAP VERMEMEK İÇİN BAŞINIZA KUMA GÖMÜYORSUNUZ.

ADAMA CAHİL DİYORSUNUZ, ARANIZDA ONUN SORUSUNU CEVAPLAYACAK ONUN KADAR BİR CAHİL YOK.

ANLAMADIĞIM SİZİN HİÇ Mİ İLİM ADAMLARINIZ YOK,

YOKSA BU ŞAHSIN DEDİKLERİ DOĞRU MU?


ŞİMDİ HİÇ KIVIRTMAYIN BUNU SUSTURMAK İSTİYORSANIZ SORULARINA CEVAP VERİN SUSSUN

kelimelerine dikkat et nedemek kıvırtıyor felan sen hiçmi islamdan AHLAK diye bişey öğrenmedin.

bir ikincisi onun sorduğu soruların bazılarına cevap verilmiştir onu tatmin etmezse o başka biz her insana istediği cevabı vereceğiz diye bir kaide yok.

yine onun tek başına bize meydan okuduğunu iddia ediyorsun o öyle kişilere meydan okuyurki meydan okuduğu kişilerin yanında biz hiç sayılarız.Öyle kişilere meydan okumaktan ALLAHA sığınırız.

şahsın dediklerinin doğruluğuna gelince buhariden getirdiği hadislerin bazılarına cevap verildi zaten Hz ebu bekir olayına çok geniş cvplarda verildi.Ve diğer getirdikleri hadis kaynaklarına birazda olsa baktım getirdiği deliller yani alimlerin kavilleri nedense şia kaynaklarında mevcut en azından ben kendi kaynaklarımda bulamadım varsada bulan kardeşlerim getirir bakılır ama bana kitabın sayfasınım hatta mümkünse yayınevinide kaynak verin.Bende nete bişey yazarım altınada ahmed b. hanbelin müsnedinde bulunuyor derim.Ben öyleleri ile karşılaştım adam diyorki şu kafirdir şunun kitabında yazıyor hatta safya numarısıda veriyor ben kitaba bakıyorum öyle bişey yazmıyor.Çünkü adam internetten bakıyor. nedense senin yazılarınla ebu-turabın yazıları anlam bakımından birbirine benziyor birde ilkkez mesaj gönderiyorsun ne tevafukki oda bu bölüme yazmışsın.En doğrusunu ALLAH bilir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt