TEVHİD EHLİ MÜSLÜMANLARI TEKFİR ETMENİN TEHLİKESİ
1-İmam Buhari (Rahimehullah) sahihinde şöyle demiştir: kardeşini te’vilsiz (delilsiz) olarak tekfir eden kimse tıpkı dediği gibidir. (Buhari, 8/26)
2-El-Maziri (Rahimehullah) şöyle demiştir: Müslüman bir kimse hakkında bu sözü (kâfir) söylerse küfre girer. (El-Muallim Bi Fevaid El-Müslim, 1/295)
3-İbnü-l Esir (Rahimehullah) konu hakkında ki hadisi zikretmiş: "Herhangi bir kimse, din kardeşine 'Ey kâfir!' derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre girer. Eğer o kimse dediği gibi ise durum dediği gibidir. Aksi takdirde sözü kendi aleyhine döner." (Müslim, 1/319)
ve daha sonra şöyle demiştir: Çünkü böyle bir söz söyleyen kimse ya sözünde sadıktır ya da yalan söylemektedir. Şayet doğru söylemişse (karşıdaki kimse) kâfir olur. Şayet yalan söylemişse kardeşini tekfir etmesi sebebiyle küfür kendine döner (kendisi kâfir olur). (En-Nihaye Fi Ğaribül Hadis ve-l Eser, 4/185)
4-El-Mütevelli Eş-Şafii (Rahimehullah) şöyle demiştir: Şayet bir Müslüman te’vilsiz (delilsiz) olarak bir kimseye “Ey Kâfir” derse küfre girer. Çünkü islam’ı küfür diye isimlendirmiştir. (Ravdatut talibin, 10/65)
5-Er-Rafii (Rahimehullah) şerhul kebir de şöyle demektedir: Bir kimse bir Müslüman’a “kâfir” derse te’vilsiz olarak küfre girer çünkü islam’ı küfür diye isimlendirmiştir. (El-Aziz Fi Şerhul veciz, 11/97)
6-Şeyhul İslam İbni Teymiyye (Rahimehullah) şöyle demiştir: Mümini tekfir etmek küfürdür. Tıpkı peygamber efendimizin buyurduğu gibi: “Herhangi bir kimse, din kardeşine 'Ey kâfir!' derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner...” (Minhac Es-Sünne En-Nebeviyye, 4/505)
7-İmam Zehebi (Rahimehullah) şöyle demiştir: Ben bir Müslüman’a “kâfir” desem küfür bana döner. O halde nasıl olurda Salih bir kimseye ya da Allah Teâlâ’nın bir velisine bu sözü söyleyebilirim ki? (Tarihu-l İslam, 15/167)
8-İbnü Vezir Es-San’ani (Rahimehullah) şöyle demiştir: kelam ilminin âlimlerinin şartlarına göre, kesin delillerle Allah Teâlâ’yı bilmedikleri için Müslümanların umumunu tekfir edenler meselesine gelince, bu kimseler bir nevi kendilerini tekfir edenlerin delillerini iyice kuvvetlendirmektedirler. Çünkü Müslümanların umumuna İslam hükmü vermek İslam dininin zaruri olarak bilinmesi gereken hükümlerdendir. Dolayısıyla da Müslümanların tekfir edilmesi bunun inkâr edilmesi demektir. (İysarül hakkı Ale-l Halk Fi Reddi-l Hilaf, S. 392)
Yine şöyle demiştir: Haksız yere bir Müslüman’ı tekfir eden kimse hakkında, mütevatir olarak bu konuda varid olmuş hadisin yollarını araştıranlar tevatür olarak kâfir olacağını söylemişlerdir. (İysaru-l hakkı Alel halk Fi Reddi-l hilafat, S. 494)
9-Ebu Bekr El-Hısni (Rahimehullah) şöyle demiştir: Bir Müslüman’a ey kâfir diyen kimse tevili yoksa kâfir olur. Çünkü İslam’ı küfür diye isimlendirmiştir. (Kifayetü-l Ahyar, S 494)
10-Ebul Baka Ed-Demiri (Rahimehullah) şöyle demiştir: Bir Müslüman’a tevilsiz olarak kâfir diyen kimse kâfir olur. (Ennecmü-l Vehhac, 9/80 özetle)
11-İbnü Fakih El-Fussa (Rahimehullah) şöyle demiştir: kâfir olmayan bir kimseye kâfir olduğuna itikat ederek tekfir eden kimse küfre girer. Her kimde fasık olduğuna itikat ettiği bir kimseye fasık derse fasık olur. (El-Aynü vel eser Fi Akaid Ehlül Eser, S. 50)
12-Abdulkahir El-Bağdadi (Rahimehullah) şöyle demiştir: Her kim Müslümanları veya sahabenin seçilmişlerini tekfir ederse kâfirdir. (Eş-Şifa Bi tarifi Hukuk El-Mustafa, 2/286)
13-El-Kadı İbnü-l Humsi (Rahimehullah) vefatı 861 h. Şeyhul İslam İbni Teymiyye irtidat etti diyen kimseye reddiye verirken şöyle demektedir: Evet, biz şeyhul İslam İbni Teymiyyeyi te’vilsiz olarak irtidat etti diye fetva vereni tekfir ediyoruz. Çünkü bu kimse cehenneme gidecektir. Çünkü bu, efendimizin sünnetinde sahih olarak gelmiş Buhari’nin hadisinde ve diğer kitaplarda yer almıştır. Hadiste: “bir kimse kardeşine kâfir demesin küfrü kendine döner” denmektedir. (Eş-Şehbül Aliyye fi-r Reddi Ala Men Keffra İbni Teymiyye, S. 126 özetle)
14-Ebu Cafer Et-Tahavi (Rahimehullah) şöyle demiştir: Her kim arkadaşına: Ey kâfir derse bunun neticesi bu sözü söyleyen aslında kâfirdir. Çünkü bu sözü söyleyen kimsenin yapmış olduğu küfürdür. Şayet yapmış olduğu küfür değilse imandır dense o zaman da imanı küfür yaptığı için o kimse kâfir olur. Ve böylelikle Rabbine karşı kâfir olmuştur. Nitekim her kim Allah Teâlâ’ya imanı inkâr ederse Allah Teâlâ’yı inkâr etmiştir. (Şerh Müşkil El-Asar, 2/325)
15-Ebu Süleyman El-Hattabi (r.a) şöyle demiştir: "Herhangi bir kimse, din kardeşine 'Ey kâfir!' derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner..." (Müslim, 1/319)
Peygamber efendimizin (s.a.v) bu sözü bir kimsenin hiçbir geçerli tevili olmadan kardeşi hakkında söylemiş olduğu sözdür ki, işte o zaman bu kişinin hiçbir mazereti kalmaz. Dolayısıyla bu kişinin sözü, Müslüman bir kimseye kâfir demesi olarak hamledilir. Nitekim hak olan İslam dininin batıl olduğunu söylemiş olur. Bundan dolayı kâfir olmayı hak eder. Zira bu sözü söyleyen kimsenin küfür sözü gidecek başka bir yer bulamamış kendine dönmüştür. (A’lam El-hadis, 1/177)
16-İbnü Rüşd El-Ceddü (Rahimehullah) şöyle demiştir: Bir kimse mümin bir kimseye kâfir derse, bunu söylerken karşıdaki kimsenin imanının küfür olduğuna itikad ediyorsa bu itikadıyla -yani arkadaşının imanına küfür itikat etmesiyle- kâfir olur. (El-Beyan ve Et-tahsil, 9/173)
17-Ebu Hamid El-Gazali (Rahimehullah) Müslüman kimseyi tekfir eden kimse hakkında şöyle demiştir: Şayet tekfir ettiği kimsenin itikadının tevhid olduğunu, peygamberi ve diğer sahih itikadları tasdik ettiğini bildiği halde yine de tekfir ederse aslında bu sözü söyleyerek kendisi kâfir olur. Çünkü bu kimse hakkı küfür ve batıl olarak görmüştür. (Fadaih El-Batıniyye, S. 150)
18-Şeyh Abdüllatif bin Abdürrahman Al-i Şeyh (Rahimehullah) şöyle demiştir: Kim, ehli tevhid Müslümanları tekfir eder yahut onlarla savaşır, işkence yapar fitneye düşürürse, o kimse kâfirlerin en şerli sınıfındandır. (Uyun Er-Resail ve-l Ecvibe Ale-l mesail, 2/959)
19-El-Bekri Eş-Şafii (Rahimehullah) irtidat meselelerinin nasıl olabileceğini sayarken şöyle demiştir: Bir Müslümana ey kâfir yahut da ey dini olmayan şeklinde bir söz söylerse ve bununla da o kişinin islamını kast ederse kafir olur. (İanet Et-talibin, 4/149)