Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kandil Geceleri Bid'at mıdır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
A Çevrimdışı

ateizmecevap

Üye
İslam-TR Üyesi
Bildiğiniz gibi son zamanlarda özellikle Kandil geceleri için bu soru pek sorulmaktadır.
Özellikle Vahabi ve ona mensup kesimlerin dillendirdiği bu söz doğru mu değil mi hep beraber ona bakalım

İslam düşüncesinde bid'at, dinin esaslarına sonradan eklenen uygulamalar veya inançlar olarak tanımlanır. Bid'atlar, İslam alimleri tarafından genellikle iki ana kategoriye ayrılır:

1. Bid'at-ı Hasene (İyi Bid'at)

Bid'at-ı Hasene, dinin esaslarına aykırı olmayan ve dinin ruhuna uygun düşen yenilikler ve uygulamalardır. Bu tür bid'atlar, İslam toplumunun ihtiyaçlarına cevap veren, hayırlı ve yararlı görülen uygulamalardır. Örnek olarak:


  • Teravih Namazının Cemaatle Kılınması: Hz. Ömer'in (r.a.) teravih namazını cemaatle kılma uygulamasını başlatması, bid'at-ı hasene olarak kabul edilir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in sünnetine uygun olmakla birlikte, onun zamanında sürekli bir uygulama olarak yapılmamıştır.
  • Kur’an'ın Kitap Haline Getirilmesi: Hz. Ebubekir (r.a.) ve Hz. Osman (r.a.) dönemlerinde Kuran'ın toplanıp kitap haline getirilmesi de bid'at-ı hasene örneği olarak görülür. Bu yenilik, Kuran'ın korunması ve yayılması açısından büyük önem taşır.
  • Kur’an’nın Yazılımındaki Ötre ve diğer işaretler: Hz Osman Zamanında Kur’andaki bazı harflerin özellikle arapça bilmeyenler tarafından yanlış vugulandığı görülmesi üzerine ötre ve işaretleme eklenmiştir.
2. Bid'at-ı Seyyie (Kötü Bid'at)

Bid'at-ı Seyyie, dinin esaslarına aykırı olan, dine sonradan eklenmiş ve İslam'ın özüne uygun düşmeyen yenilikler ve uygulamalardır. Bu tür bid'atlar, dinin orijinal haline zarar veren, yanlış inanç ve uygulamalara yol açan bid'atlar olarak kabul edilir. Örnek olarak:


  • Tarihin Belirli Zamanlarında Yapılan Ritüeller: İslam'ın temel kaynaklarında bulunmayan ve zamanla eklenmiş bazı ritüel ve uygulamalar, bid'at-ı seyyie olarak değerlendirilebilir.
  • Dinde Aşırılıklar ve Yanlış İnançlar: Peygamberimizin ve sahabelerin yaşantısına aykırı düşen ve aşırıya kaçan dini uygulamalar ve inançlar da kötü bid'at kategorisine girer.
  • Çaput Bağlama: Özellikle türbe ve mezarlarda yapılan yanlış bir uygulamadır.


Yukarıda da anlattığım gibi dine sonradan giren her şey bid’at değil insanların Allah’a daha fazla yaklaşması için yapılan bir takım uygulamalar islam alimleri tarafından da kabul görülmektedir.

İmam-ı Gazali

İmam-ı Gazali, bid'atın kötü bir şey olduğunu kabul etmekle birlikte, iyi niyetle yapılan ve İslam'ın temel prensiplerine aykırı olmayan yeniliklerin (bid'a-i hasene) kabul edilebileceğini belirtmiştir.

İbn Teymiyye

İbn Teymiyye, bid'at konusunda katı bir tutuma sahiptir ve Peygamber Efendimiz (s.a.v.) ve sahabeler döneminde olmayan uygulamalardan sakınılması gerektiğini savunur. Ancak, İbn Teymiyye bile bazı durumlarda iyi niyetle yapılan yeniliklerin kabul edilebileceğini ifade etmiştir.

Çağdaş Alimler

Birçok çağdaş alim, kandil gecelerinin İslam'ın temel ibadet anlayışına uygun olduğunu ve Müslümanlar arasında birlik ve beraberliği teşvik ettiğini savunur.

Kandil geceleri de topluca bir araya gelip dua etmek, namaz kılmak amacı ile iyi niyetli yapılan bir iştir. Dolayısıyla bid’at olarak kabul edilmez.



Peki Peygamber Efendimiz bu özel günler için ne demiş neler yapmış?

Hadislerde de kandil geceleri olarak bilinen gecelerden açıkça bahsedilmemektedir. Ancak, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in belirli gecelerde ibadet ve dualara daha fazla önem verdiğine dair rivayetler bulunmaktadır:


  • Berat Gecesi: Şaban ayının 15. gecesi olarak bilinen Berat Gecesi hakkında bazı hadisler vardır.
    • "Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
Peygamber Efendimiz (s.a.v.), toplu ibadeti ve dua etmeyi teşvik eden çeşitli hadislerde bulunmuştur. İşte bazı örnekler:

  • Toplu Namazın Fazileti:
“Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir.” (Buhari, Ezan 30; Müslim, Mesacid 249).

Bu hadis, toplu namazın faziletini vurgulamaktadır ve toplu ibadetin önemine işaret etmektedir.


  • Toplu Dua ve Zikir:
“Bir grup insan Allah’ı zikretmek üzere bir araya gelirse, melekler onları kuşatır, rahmet onları kaplar, üzerlerine sekînet iner ve Allah onları kendi nezdinde olanlara (meleklere) anar.” (Müslim, Zikir 39).

Bu hadis, toplu zikir ve duanın faziletini ve Allah katındaki değerini ortaya koyar.

Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v.), belirli gecelerde ibadetlerini artırmış ve sahabeleriyle birlikte topluca ibadet ettiği zamanlar olmuştur. Özellikle Ramazan ayı ve diğer önemli dini gün ve geceler, Peygamberimizin ibadetlerini artırdığı zamanlar olarak bilinir.



Önemli Gece ve Günlerde İbadet

1. Ramazan Ayı ve Kadir Gecesi

Ramazan ayı, Peygamber Efendimiz için çok özel bir ibadet ayıdır. Ramazan'ın son on günü ve özellikle Kadir Gecesi'nde Peygamberimiz ibadetlerini daha da yoğunlaştırmıştır.

  • Kadir Gecesi:
"Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır." (Kadir Suresi, 97/3).

Peygamberimiz, Ramazan'ın son on gününde itikafa girer ve bu süre zarfında ibadetlerini artırırdı. Sahabelerine de bu gecelerde daha çok ibadet etmelerini tavsiye etmiştir.


2. Berat Gecesi (Şaban Ayının 15. Gecesi)

Berat Gecesi, Peygamber Efendimizin özel olarak ibadet ettiği gecelerden biridir.

  • Berat Gecesi İbadeti:
Aişe (r.a.) şöyle demiştir: "Bir gece Peygamber (s.a.v.)’in yanımda olmadığını fark ettim. Onu aradım ve başını secdeye koymuş halde buldum. (O gece) çokça secdeye vardı ve uzun uzun ibadet etti." (Tirmizi, Salat 484).

Bu hadis, Peygamberimizin Berat Gecesi'nde özel ibadetler yaptığına işaret eder.


3. Regaip Kandili (Recep Ayının İlk Cuma Gecesi)

Regaip Kandili, Peygamberimizin ibadetle geçirdiği gecelerden biridir.

  • Regaip Kandili İbadeti: Regaip Kandili, Peygamberimizin doğrudan hadislerinde geçmemekle birlikte, bu geceye dair yapılan ibadetler ve dualar, Müslümanlar arasında yaygınlaşmış ve manevi değeri yüksek kabul edilmiştir.

Toplu İbadet ve Dua

Peygamber Efendimiz zaman zaman sahabeleriyle birlikte topluca ibadet ve dua etmiştir. Bunlardan bazı örnekler:

Toplu Namazlar: Cuma namazları, bayram namazları ve diğer toplu namazlar, Peygamberimiz döneminde sahabeleriyle birlikte topluca yapılan ibadetlerdir.

Sonuç olarak Peygamber Efendimiz bu geceleri ibadet ile geçirmiş ve bizlerinde böyle geceleri fırsat bilip dua etmek, namaz kılmak, Kur’an okumamızın bir mahsuru yoktur. Yukarıda yazdığım Ayet ve Hadislerden de anlaşıldığı üzere böyle gecelerde bir araya gelip ibadet etmek doğru bir ameldir.

Bu gecelerin dinde yeri olmadığını söyleyenler özellikle vahabi fikirlerini benimseyen kimselerdir.

Bunlara tek sorum var siz Imamı Azam, Imamı Gazali, Ebusuud gibi alimlerden daha mı alimsiniz, onlar bu geceler bid’at dememiş de googleden öğrendiğiniz iki kelime ile dini kendi nefsinize göre mi yorumluyorsunuz?

****


islam-tr yönetim olarak Üstteki yazı ve sahibindeki akideden Beriyiz.

1720444968943.png
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bildiğiniz gibi son zamanlarda özellikle Kandil geceleri için bu soru pek sorulmaktadır.
Özellikle Vahabi ve ona mensup kesimlerin dillendirdiği bu söz doğru mu değil mi hep beraber ona bakalım

İslam düşüncesinde bid'at, dinin esaslarına sonradan eklenen uygulamalar veya inançlar olarak tanımlanır. Bid'atlar, İslam alimleri tarafından genellikle iki ana kategoriye ayrılır:

1. Bid'at-ı Hasene (İyi Bid'at)

Bid'at-ı Hasene, dinin esaslarına aykırı olmayan ve dinin ruhuna uygun düşen yenilikler ve uygulamalardır. Bu tür bid'atlar, İslam toplumunun ihtiyaçlarına cevap veren, hayırlı ve yararlı görülen uygulamalardır. Örnek olarak:


  • Teravih Namazının Cemaatle Kılınması: Hz. Ömer'in (r.a.) teravih namazını cemaatle kılma uygulamasını başlatması, bid'at-ı hasene olarak kabul edilir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in sünnetine uygun olmakla birlikte, onun zamanında sürekli bir uygulama olarak yapılmamıştır.
  • Kur’an'ın Kitap Haline Getirilmesi: Hz. Ebubekir (r.a.) ve Hz. Osman (r.a.) dönemlerinde Kuran'ın toplanıp kitap haline getirilmesi de bid'at-ı hasene örneği olarak görülür. Bu yenilik, Kuran'ın korunması ve yayılması açısından büyük önem taşır.
  • Kur’an’nın Yazılımındaki Ötre ve diğer işaretler: Hz Osman Zamanında Kur’andaki bazı harflerin özellikle arapça bilmeyenler tarafından yanlış vugulandığı görülmesi üzerine ötre ve işaretleme eklenmiştir.
2. Bid'at-ı Seyyie (Kötü Bid'at)

Bid'at-ı Seyyie, dinin esaslarına aykırı olan, dine sonradan eklenmiş ve İslam'ın özüne uygun düşmeyen yenilikler ve uygulamalardır. Bu tür bid'atlar, dinin orijinal haline zarar veren, yanlış inanç ve uygulamalara yol açan bid'atlar olarak kabul edilir. Örnek olarak:


  • Tarihin Belirli Zamanlarında Yapılan Ritüeller: İslam'ın temel kaynaklarında bulunmayan ve zamanla eklenmiş bazı ritüel ve uygulamalar, bid'at-ı seyyie olarak değerlendirilebilir.
  • Dinde Aşırılıklar ve Yanlış İnançlar: Peygamberimizin ve sahabelerin yaşantısına aykırı düşen ve aşırıya kaçan dini uygulamalar ve inançlar da kötü bid'at kategorisine girer.
  • Çaput Bağlama: Özellikle türbe ve mezarlarda yapılan yanlış bir uygulamadır.


Yukarıda da anlattığım gibi dine sonradan giren her şey bid’at değil insanların Allah’a daha fazla yaklaşması için yapılan bir takım uygulamalar islam alimleri tarafından da kabul görülmektedir.

İmam-ı Gazali

İmam-ı Gazali, bid'atın kötü bir şey olduğunu kabul etmekle birlikte, iyi niyetle yapılan ve İslam'ın temel prensiplerine aykırı olmayan yeniliklerin (bid'a-i hasene) kabul edilebileceğini belirtmiştir.

İbn Teymiyye

İbn Teymiyye, bid'at konusunda katı bir tutuma sahiptir ve Peygamber Efendimiz (s.a.v.) ve sahabeler döneminde olmayan uygulamalardan sakınılması gerektiğini savunur. Ancak, İbn Teymiyye bile bazı durumlarda iyi niyetle yapılan yeniliklerin kabul edilebileceğini ifade etmiştir.

Çağdaş Alimler

Birçok çağdaş alim, kandil gecelerinin İslam'ın temel ibadet anlayışına uygun olduğunu ve Müslümanlar arasında birlik ve beraberliği teşvik ettiğini savunur.

Kandil geceleri de topluca bir araya gelip dua etmek, namaz kılmak amacı ile iyi niyetli yapılan bir iştir. Dolayısıyla bid’at olarak kabul edilmez.



Peki Peygamber Efendimiz bu özel günler için ne demiş neler yapmış?

Hadislerde de kandil geceleri olarak bilinen gecelerden açıkça bahsedilmemektedir. Ancak, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in belirli gecelerde ibadet ve dualara daha fazla önem verdiğine dair rivayetler bulunmaktadır:


  • Berat Gecesi: Şaban ayının 15. gecesi olarak bilinen Berat Gecesi hakkında bazı hadisler vardır.
    • "Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
Peygamber Efendimiz (s.a.v.), toplu ibadeti ve dua etmeyi teşvik eden çeşitli hadislerde bulunmuştur. İşte bazı örnekler:

  • Toplu Namazın Fazileti:
“Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir.” (Buhari, Ezan 30; Müslim, Mesacid 249).

Bu hadis, toplu namazın faziletini vurgulamaktadır ve toplu ibadetin önemine işaret etmektedir.


  • Toplu Dua ve Zikir:
“Bir grup insan Allah’ı zikretmek üzere bir araya gelirse, melekler onları kuşatır, rahmet onları kaplar, üzerlerine sekînet iner ve Allah onları kendi nezdinde olanlara (meleklere) anar.” (Müslim, Zikir 39).

Bu hadis, toplu zikir ve duanın faziletini ve Allah katındaki değerini ortaya koyar.

Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v.), belirli gecelerde ibadetlerini artırmış ve sahabeleriyle birlikte topluca ibadet ettiği zamanlar olmuştur. Özellikle Ramazan ayı ve diğer önemli dini gün ve geceler, Peygamberimizin ibadetlerini artırdığı zamanlar olarak bilinir.



Önemli Gece ve Günlerde İbadet

1. Ramazan Ayı ve Kadir Gecesi

Ramazan ayı, Peygamber Efendimiz için çok özel bir ibadet ayıdır. Ramazan'ın son on günü ve özellikle Kadir Gecesi'nde Peygamberimiz ibadetlerini daha da yoğunlaştırmıştır.

  • Kadir Gecesi:
"Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır." (Kadir Suresi, 97/3).

Peygamberimiz, Ramazan'ın son on gününde itikafa girer ve bu süre zarfında ibadetlerini artırırdı. Sahabelerine de bu gecelerde daha çok ibadet etmelerini tavsiye etmiştir.


2. Berat Gecesi (Şaban Ayının 15. Gecesi)

Berat Gecesi, Peygamber Efendimizin özel olarak ibadet ettiği gecelerden biridir.

  • Berat Gecesi İbadeti:
Aişe (r.a.) şöyle demiştir: "Bir gece Peygamber (s.a.v.)’in yanımda olmadığını fark ettim. Onu aradım ve başını secdeye koymuş halde buldum. (O gece) çokça secdeye vardı ve uzun uzun ibadet etti." (Tirmizi, Salat 484).

Bu hadis, Peygamberimizin Berat Gecesi'nde özel ibadetler yaptığına işaret eder.


3. Regaip Kandili (Recep Ayının İlk Cuma Gecesi)

Regaip Kandili, Peygamberimizin ibadetle geçirdiği gecelerden biridir.

  • Regaip Kandili İbadeti: Regaip Kandili, Peygamberimizin doğrudan hadislerinde geçmemekle birlikte, bu geceye dair yapılan ibadetler ve dualar, Müslümanlar arasında yaygınlaşmış ve manevi değeri yüksek kabul edilmiştir.

Toplu İbadet ve Dua

Peygamber Efendimiz zaman zaman sahabeleriyle birlikte topluca ibadet ve dua etmiştir. Bunlardan bazı örnekler:

Toplu Namazlar: Cuma namazları, bayram namazları ve diğer toplu namazlar, Peygamberimiz döneminde sahabeleriyle birlikte topluca yapılan ibadetlerdir.

Sonuç olarak Peygamber Efendimiz bu geceleri ibadet ile geçirmiş ve bizlerinde böyle geceleri fırsat bilip dua etmek, namaz kılmak, Kur’an okumamızın bir mahsuru yoktur. Yukarıda yazdığım Ayet ve Hadislerden de anlaşıldığı üzere böyle gecelerde bir araya gelip ibadet etmek doğru bir ameldir.

Bu gecelerin dinde yeri olmadığını söyleyenler özellikle vahabi fikirlerini benimseyen kimselerdir.

Bunlara tek sorum var siz Imamı Azam, Imamı Gazali, Ebusuud gibi alimlerden daha mı alimsiniz, onlar bu geceler bid’at dememiş de googleden öğrendiğiniz iki kelime ile dini kendi nefsinize göre mi yorumluyorsunuz?

Zırvalamayı bırak, önce bid'atı öğren, ashaba dön!
Sen bu meseleleri bırak isminin hakkını ver.
 
Öğrenen Müslüman Çevrimdışı

Öğrenen Müslüman

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bildiğiniz gibi son zamanlarda özellikle Kandil geceleri için bu soru pek sorulmaktadır.
Özellikle Vahabi ve ona mensup kesimlerin dillendirdiği bu söz doğru mu değil mi hep beraber ona bakalım

İslam düşüncesinde bid'at, dinin esaslarına sonradan eklenen uygulamalar veya inançlar olarak tanımlanır. Bid'atlar, İslam alimleri tarafından genellikle iki ana kategoriye ayrılır:

1. Bid'at-ı Hasene (İyi Bid'at)

Bid'at-ı Hasene, dinin esaslarına aykırı olmayan ve dinin ruhuna uygun düşen yenilikler ve uygulamalardır. Bu tür bid'atlar, İslam toplumunun ihtiyaçlarına cevap veren, hayırlı ve yararlı görülen uygulamalardır. Örnek olarak:


  • Teravih Namazının Cemaatle Kılınması: Hz. Ömer'in (r.a.) teravih namazını cemaatle kılma uygulamasını başlatması, bid'at-ı hasene olarak kabul edilir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in sünnetine uygun olmakla birlikte, onun zamanında sürekli bir uygulama olarak yapılmamıştır.
  • Kur’an'ın Kitap Haline Getirilmesi: Hz. Ebubekir (r.a.) ve Hz. Osman (r.a.) dönemlerinde Kuran'ın toplanıp kitap haline getirilmesi de bid'at-ı hasene örneği olarak görülür. Bu yenilik, Kuran'ın korunması ve yayılması açısından büyük önem taşır.
  • Kur’an’nın Yazılımındaki Ötre ve diğer işaretler: Hz Osman Zamanında Kur’andaki bazı harflerin özellikle arapça bilmeyenler tarafından yanlış vugulandığı görülmesi üzerine ötre ve işaretleme eklenmiştir.
2. Bid'at-ı Seyyie (Kötü Bid'at)

Bid'at-ı Seyyie, dinin esaslarına aykırı olan, dine sonradan eklenmiş ve İslam'ın özüne uygun düşmeyen yenilikler ve uygulamalardır. Bu tür bid'atlar, dinin orijinal haline zarar veren, yanlış inanç ve uygulamalara yol açan bid'atlar olarak kabul edilir. Örnek olarak:


  • Tarihin Belirli Zamanlarında Yapılan Ritüeller: İslam'ın temel kaynaklarında bulunmayan ve zamanla eklenmiş bazı ritüel ve uygulamalar, bid'at-ı seyyie olarak değerlendirilebilir.
  • Dinde Aşırılıklar ve Yanlış İnançlar: Peygamberimizin ve sahabelerin yaşantısına aykırı düşen ve aşırıya kaçan dini uygulamalar ve inançlar da kötü bid'at kategorisine girer.
  • Çaput Bağlama: Özellikle türbe ve mezarlarda yapılan yanlış bir uygulamadır.


Yukarıda da anlattığım gibi dine sonradan giren her şey bid’at değil insanların Allah’a daha fazla yaklaşması için yapılan bir takım uygulamalar islam alimleri tarafından da kabul görülmektedir.

İmam-ı Gazali

İmam-ı Gazali, bid'atın kötü bir şey olduğunu kabul etmekle birlikte, iyi niyetle yapılan ve İslam'ın temel prensiplerine aykırı olmayan yeniliklerin (bid'a-i hasene) kabul edilebileceğini belirtmiştir.

İbn Teymiyye

İbn Teymiyye, bid'at konusunda katı bir tutuma sahiptir ve Peygamber Efendimiz (s.a.v.) ve sahabeler döneminde olmayan uygulamalardan sakınılması gerektiğini savunur. Ancak, İbn Teymiyye bile bazı durumlarda iyi niyetle yapılan yeniliklerin kabul edilebileceğini ifade etmiştir.

Çağdaş Alimler

Birçok çağdaş alim, kandil gecelerinin İslam'ın temel ibadet anlayışına uygun olduğunu ve Müslümanlar arasında birlik ve beraberliği teşvik ettiğini savunur.

Kandil geceleri de topluca bir araya gelip dua etmek, namaz kılmak amacı ile iyi niyetli yapılan bir iştir. Dolayısıyla bid’at olarak kabul edilmez.



Peki Peygamber Efendimiz bu özel günler için ne demiş neler yapmış?

Hadislerde de kandil geceleri olarak bilinen gecelerden açıkça bahsedilmemektedir. Ancak, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in belirli gecelerde ibadet ve dualara daha fazla önem verdiğine dair rivayetler bulunmaktadır:


  • Berat Gecesi: Şaban ayının 15. gecesi olarak bilinen Berat Gecesi hakkında bazı hadisler vardır.
    • "Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
Peygamber Efendimiz (s.a.v.), toplu ibadeti ve dua etmeyi teşvik eden çeşitli hadislerde bulunmuştur. İşte bazı örnekler:

  • Toplu Namazın Fazileti:
“Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir.” (Buhari, Ezan 30; Müslim, Mesacid 249).

Bu hadis, toplu namazın faziletini vurgulamaktadır ve toplu ibadetin önemine işaret etmektedir.


  • Toplu Dua ve Zikir:
“Bir grup insan Allah’ı zikretmek üzere bir araya gelirse, melekler onları kuşatır, rahmet onları kaplar, üzerlerine sekînet iner ve Allah onları kendi nezdinde olanlara (meleklere) anar.” (Müslim, Zikir 39).

Bu hadis, toplu zikir ve duanın faziletini ve Allah katındaki değerini ortaya koyar.

Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v.), belirli gecelerde ibadetlerini artırmış ve sahabeleriyle birlikte topluca ibadet ettiği zamanlar olmuştur. Özellikle Ramazan ayı ve diğer önemli dini gün ve geceler, Peygamberimizin ibadetlerini artırdığı zamanlar olarak bilinir.



Önemli Gece ve Günlerde İbadet

1. Ramazan Ayı ve Kadir Gecesi

Ramazan ayı, Peygamber Efendimiz için çok özel bir ibadet ayıdır. Ramazan'ın son on günü ve özellikle Kadir Gecesi'nde Peygamberimiz ibadetlerini daha da yoğunlaştırmıştır.

  • Kadir Gecesi:
"Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır." (Kadir Suresi, 97/3).

Peygamberimiz, Ramazan'ın son on gününde itikafa girer ve bu süre zarfında ibadetlerini artırırdı. Sahabelerine de bu gecelerde daha çok ibadet etmelerini tavsiye etmiştir.


2. Berat Gecesi (Şaban Ayının 15. Gecesi)

Berat Gecesi, Peygamber Efendimizin özel olarak ibadet ettiği gecelerden biridir.

  • Berat Gecesi İbadeti:
Aişe (r.a.) şöyle demiştir: "Bir gece Peygamber (s.a.v.)’in yanımda olmadığını fark ettim. Onu aradım ve başını secdeye koymuş halde buldum. (O gece) çokça secdeye vardı ve uzun uzun ibadet etti." (Tirmizi, Salat 484).

Bu hadis, Peygamberimizin Berat Gecesi'nde özel ibadetler yaptığına işaret eder.


3. Regaip Kandili (Recep Ayının İlk Cuma Gecesi)

Regaip Kandili, Peygamberimizin ibadetle geçirdiği gecelerden biridir.

  • Regaip Kandili İbadeti: Regaip Kandili, Peygamberimizin doğrudan hadislerinde geçmemekle birlikte, bu geceye dair yapılan ibadetler ve dualar, Müslümanlar arasında yaygınlaşmış ve manevi değeri yüksek kabul edilmiştir.

Toplu İbadet ve Dua

Peygamber Efendimiz zaman zaman sahabeleriyle birlikte topluca ibadet ve dua etmiştir. Bunlardan bazı örnekler:

Toplu Namazlar: Cuma namazları, bayram namazları ve diğer toplu namazlar, Peygamberimiz döneminde sahabeleriyle birlikte topluca yapılan ibadetlerdir.

Sonuç olarak Peygamber Efendimiz bu geceleri ibadet ile geçirmiş ve bizlerinde böyle geceleri fırsat bilip dua etmek, namaz kılmak, Kur’an okumamızın bir mahsuru yoktur. Yukarıda yazdığım Ayet ve Hadislerden de anlaşıldığı üzere böyle gecelerde bir araya gelip ibadet etmek doğru bir ameldir.

Bu gecelerin dinde yeri olmadığını söyleyenler özellikle vahabi fikirlerini benimseyen kimselerdir.

Bunlara tek sorum var siz Imamı Azam, Imamı Gazali, Ebusuud gibi alimlerden daha mı alimsiniz, onlar bu geceler bid’at dememiş de googleden öğrendiğiniz iki kelime ile dini kendi nefsinize göre mi yorumluyorsunuz?
Benim de sorularım var.
İmam Ebu Hanife' nin kandil kutladığına ve buna caiz dediğine dair fetva gösterir misin?
İmam Gazali'nin İhya'sındaki kandiller ve bazı namazlar hakkındaki hadislerin sıhhat durumuna bakar mısın?
 
A Çevrimdışı

ateizmecevap

Üye
İslam-TR Üyesi
Kandiller 2. Selim zamanında Osmanlıda mahyalar ve kandillerin yakılması ile hayatımızda daha çok önem kazanmıştır. O dönem şeyhül islam olan ve büyük islam alimi Ebussuud Efendi'nin de önderliği ile yapılmıştır ve Ebussuud Efendi bu olaya karşı çıkmamıştır.
 
A Çevrimdışı

ateizmecevap

Üye
İslam-TR Üyesi
İsmim ateizmecevap görevimde bu
peki bir şey soracağım bazı günler biraraya gelip dua etmek tevbe etmek namaz kılmanın ne sakıncası var
Beraat gecesinde
Aişe (r.a.) şöyle demiştir: "Bir gece Peygamber (s.a.v.)’in yanımda olmadığını fark ettim. Onu aradım ve başını secdeye koymuş halde buldum. (O gece) çokça secdeye vardı ve uzun uzun ibadet etti." (Tirmizi, Salat 484).
Peygamber Efendimiz ise
"Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
demiştir.
Biz peygamberi örnek almayacağız da kimi örnek alalım.
Kur'an derki Onda(Peygamber) sizin için güzel bir örnek vardır.
Sadece şu hadiste bile kandillerin ne çok önemli olduğunu görüyoruz
"Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
 
F Çevrimdışı

Firaticen

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
İsmim ateizmecevap görevimde bu
peki bir şey soracağım bazı günler biraraya gelip dua etmek tevbe etmek namaz kılmanın ne sakıncası var
Beraat gecesinde
Aişe (r.a.) şöyle demiştir: "Bir gece Peygamber (s.a.v.)’in yanımda olmadığını fark ettim. Onu aradım ve başını secdeye koymuş halde buldum. (O gece) çokça secdeye vardı ve uzun uzun ibadet etti." (Tirmizi, Salat 484).
Peygamber Efendimiz ise
"Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
demiştir.
Biz peygamberi örnek almayacağız da kimi örnek alalım.
Kur'an derki Onda(Peygamber) sizin için güzel bir örnek vardır.
Sadece şu hadiste bile kandillerin ne çok önemli olduğunu görüyoruz
"Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
Hadi bazılarını anladıkta şu recepim ilk cumasını niye topluca kutluyorlar anlamadık resulullahın ana rahmine düştüğü gün falan deniyor bunu da kim nereden biliyor nasıl tespit etmiş hayret yani
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
peki bir şey soracağım bazı günler biraraya gelip dua etmek tevbe etmek namaz kılmanın ne sakıncası var
Hem diyorsun ki; "kimseye delil ile cevab vermeyeceğim, hem de kafama göre muhatablarıma dokunur mu dokunmaz mı umursamadan hurafeleri paylaşıp geçeceğim"..

Böyle dünya yoktur kardeşim.. Ateistlere değil de vahhabi diye damgaladığın delil ile hareket eden "müslümanlara itham" olarak ismini yazsan daha uygun olurdu..

Sana verilen linki de okumadan "ne sakıncası var" diye bir savunmaya geçmişsin..

Bu mantıkla Allah'a en yakın olunan secdeyi namazlarda iki değil de üç yapalım ne sakıncası var, akşam namazını dört rekat yapalım ne sakıncası var.. Daha birçok örnek türetilir..

Sahih hadisleri, hatta bazı ayetleri bile insanların hevasına uysun diye tevil vs ile tahrif ederken, İslam'da aslı olmayan gün ve amelleri din/ibadet diye paylaşabiliyorsunuz..
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bunlara tek sorum var siz Imamı Azam, Imamı Gazali, Ebusuud gibi alimlerden daha mı alimsiniz, onlar bu geceler bid’at dememiş de googleden öğrendiğiniz iki kelime ile dini kendi nefsinize göre mi yorumluyorsunuz?
Bak Taner 65;
Bazı alimlerin ! muhtemelen iyi niyetle zamanlarına ait bir maslahat gözeterek, ancak yeterince tahkik etmeden adına “kandil geceleri” denen gün ve gecelerle ilgili söyledikleri muhakkik âlimler tarafından eleştirilmiştir. Mesela İmam Gazali’nin “İhyau Ulûmu’d-Dîn” adlı eserine aldığı rivayet ve nakiller bu türdendir. Gazali’nin “Bu gece her rekatta Fatiha’dan sonra 11 İhlas okunmak suretiyle kılınacak yüz rekat veya her rekatinde Fatiha’dan sonra 100 İhlas okunan 10 rekat namazın çok sevab olduğuna dair naklettiği rivayet
(İhya, I, 555 vd.)

Zeynuddin el Iraki ve İmam Nevevi gibi âlimler tarafından uydurma olarak nitelendirilmiştir.
Mevzu hadisler konusunda çalışması olan Aliyyu’l-Kari de, bu rivayetin uydurma olduğunu belirttikten sonra, Berat Gecesi namazının miladi 1010 (H. 400) yılından sonra Kudûs’te ortaya çıktığını söylemektedir.

Alttaki linkteki kaynaklara rağmen üstelik hala bu forumda bidatleri sevimli göstermeye çalışmak ashabe ve ilme düşmanlıktan başka bir şey değildir!


Osmanlı Şeyhu'l İslamı Ebu's Suud efendinin Yunus Emre'yi ve şiirlerini okuyanları tekfir ettiği fetvasından da haberdarsındır umarım. Ayrıca Şeyhi ekber(!)'in İbn Arabi hakkında fetvalarını da paylaşsan olur.
Şimdi dediklerinde samimiysen, Ebu's Suud'un Kandilleri onayladığı hakkında kitabından veya fetvasını buraya paylaşırsın!
İsmim ateizmecevap görevimde bu
peki bir şey soracağım bazı günler biraraya gelip dua etmek tevbe etmek namaz kılmanın ne sakıncası var
Beraat gecesinde
Aişe (r.a.) şöyle demiştir: "Bir gece Peygamber (s.a.v.)’in yanımda olmadığını fark ettim. Onu aradım ve başını secdeye koymuş halde buldum. (O gece) çokça secdeye vardı ve uzun uzun ibadet etti." (Tirmizi, Salat 484).
Peygamber Efendimiz ise
"Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
demiştir.
Biz peygamberi örnek almayacağız da kimi örnek alalım.
Kur'an derki Onda(Peygamber) sizin için güzel bir örnek vardır.
Sadece şu hadiste bile kandillerin ne çok önemli olduğunu görüyoruz
"Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
Sen Bid'atın ne olduğunu bilmiyorsun, sorsam biliyorum dersin. O sebeble bid'atın tarifi hakkında ehl-i sunnet bir âlimin eserinden Bid'atin tarifini buraya aktar ki yukarıdaki alıntıda cahilimsi itirazına reddiye yapayım.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hadi bazılarını anladıkta şu recepim ilk cumasını niye topluca kutluyorlar anlamadık resulullahın ana rahmine düştüğü gün falan deniyor bunu da kim nereden biliyor nasıl tespit etmiş hayret yani
Hepsini nasıl anlıyorsun hele bize de bir anlat?
 
Lucifer Çatlatan Çevrimdışı

Lucifer Çatlatan

Üye
İslam-TR Üyesi
resulullah s.a.v den mezhep imamlarına kadar olan imamlardan delil getir desek getiremezsin çünkü onların döneminde bile yoktu onlar gibi hayırlı bir nesil bile yapmamışsa duymamışsa demekki boştur o kadar yazmışsın bir de utanmadan iyi bidat kötü bidat ayrımı gibi tuhaf ve sünnet öldüren bir yazı da bulundurmuşsun sen ateizme cevap degil sen islam bidatısın

şunu da belirtmek gerek nedense endonezya pakistan gibi kalabalık ülkeler de kutlanılamyan sözde kandiller bizim ülke de oldu mu kutlamayanlara vahabi selefi demeye başlıyorlar

Şeyh AbdülKadir Geylani:

"Bid'at sahiplerinin alametleri vardır. Bu alametlerle tanınırlar. Alametleri şunlardır: Eser ve hadis sahiplerine dil uzatırlar." (Gunye'tut Talibin sf: 119)
 
F Çevrimdışı

Firaticen

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Hepsini nasıl anlıyorsun hele bize de bir anlat? Şaban 15 le ilgili hadis var bu gece şu 3 şeyi yapan namaz aileye itaat falan affolunur hadisi ona binaen bi kutlama yapılıyor recep 27 miraç gecesi rabiuevvel 12 de mevlid bunları kutlamak bidattır ama bunlar yaşanmıştır recepin ilk cuma gecesini kutlamak için hiçbir sebep yok! Umarım anlamışsındır
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hepsini anladığı iddiasıyla bir tanesini
Anlayamadığını anladığını sanarak anlatmaya çalışana :

(Bahsettiğin rivâyetin -tahric ve şerhi- sıhhat ve izahatı )


BERAT KANDİLİ

 
F Çevrimdışı

Firaticen

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Hepsini anladığı iddiasıyla bir tanesini
Anlayamadığını anladığını sanarak anlatmaya çalışana :

(Bahsettiğin rivâyetin -tahric ve şerhi- sıhhat ve izahatı )


BERAT KANDİLİ

Ya resmen provake ediyorsun seni takip ediyordum hemen hemen tüm başlıklara zayıf hadislerle cevap veriyordun şimdi zayıf senedi kabul etmiyorsun 😅şaban 15 ile ilgili şu hadis sahihtir kutlamak ise bidattır ben hiçbir zaman kutlamıyorum mantıkta bulamıyorum hadis şu "Allah Teâlâ Şâban'ın on beşinci gecesi tecelli eder ve ana-babasına asi olanlarla Allah'a ortak koşanlar dışında kalan bütün kullarını bağışlar." Şunuda 8. Dkdan itibaren dinleyebilirsin
Hadisten bahsediyor
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Ya resmen provake ediyorsun seni takip ediyordum hemen hemen tüm başlıklara zayıf hadislerle cevap veriyordun şimdi zayıf senedi kabul etmiyorsun 😅şaban 15 ile ilgili şu hadis sahihtir kutlamak ise bidattır ben hiçbir zaman kutlamıyorum mantıkta bulamıyorum hadis şu "Allah Teâlâ Şâban'ın on beşinci gecesi tecelli eder ve ana-babasına asi olanlarla Allah'a ortak koşanlar dışında kalan bütün kullarını bağışlar." Şunuda 8. Dkdan itibaren dinleyebilirsin
Hadisten bahsediyor
İlk kelimenden (provokatör) ötürü 1 hafta bir yazmayacaksın.

Hadise gelirsek, zayıf hadisle akide belirleyen sensin doğrudur. Ayrıca sırf zayıf hadis de değil, sahabenin bu rivâyetle bir ameli var mı diye sormaz mısın? Yine rivâyetin kandil kutlamayla ne alakası var?
Aslen konu hadisten ziyâde kandil kutlamak ki, sen de bu hadisten dolayı kutlanır diyorsun! Bugün toplum kandil kutluyor, kandile hem bidat diyorsun hemde bu hadisten dolayı kutluyorlar diyerek haklılık veriyorsun. Bu tenakuzdan bir kurtul ya da demek istediğini net söyle.
Videodaki şahsın hocası, hatta hocasının hocası ;




 
A Çevrimdışı

ateizmecevap

Üye
İslam-TR Üyesi
Belirli gecelerde bir araya gelip dua etmenin namaz kılamanın ne zararı var
böyle bir gecede el açtık ve dedik Allah ım sen affedicisin Af etmeyi seversin beni affet dediğimizde
Allah;
"Zındıklar siz biad'at yaptınız hangi yüzle benden af diliyorsunuz" mu diyecek?
admin sendeki bu inat ve ısar niye var?

BANA BİDATI BİLMİYOR DİYORSUN
şuanki yaşamın bidat değil mi, peygamber senin gibi mi yaşadı?
giyimin bidad değil mi peygamber ve sahabi senin gibi mi giyindi?
Kuran ın kitap haline getirilmesi dine sonradan girmedi mi?
Hareke ve noktalama Dine sonradan girmedi mi?

Peygamberin hadislerine zayıf diyorsun ama kim olduğu belli olmayan bir vatandaşın kitabından bana alıntı yapıyorsun
sen mensup olduğun cemaaat veya tarikat haftabir toplanıyordua ediyor veya namaz kılıyor
tarikat yapınca bidat değil de biz yapınca neden bidat

inadı bırak hadis var ortada ve zayıf da değil
"Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
Hz Aişe annemiz Peygarimize sormuş bu geceye ulaşırsak nasıl dua edelim diye peygamberde Allah'ım sen affedicisin affetmeyi seversin beni de affet demişitr.

Sahi hadis olan şu hadisi de mi yalanyalacaksın
Allah şu beş gecede yapılan duayı geri çevirmez (İbn Asakir, Tarihu Dimaşk, 10/408; Deylemi, 2/196)

Bunların dışında Saidi Nursi nin de bu gecelerin hak olduğunu belirleyen onlarca sözü var
Ebu suud efendi nin onayı ile başlamış bu olay günümüze kadar gelmiş

onlar akıl etmedi mi bunları?
Benimle tartışmak yerine konuyu araştırın bu büyük vebaldir bidat olmayan bir şeyi ve o gecede kazanılacak sevaptan biri mahrum kalırda ahirette sizin yakanıza yapışırsa bunun hesabını verebilecek misin
BAK AÇIK AÇIK TEKRAR SÖYLÜYORUM
bu vebalin altına girebiliyorsan bidat de

amacım sizinle değil Ateistler ile tartışmak
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Sen ne boş beleş adammışsın ya, sana cevab yazmak da abes ama seni senle yüzleştirmek ve neden itiraz ettiğimizi anlaman için cevab vereceğim ama sen cehlini dahi bilmeyecek karanlıktasın, bir de ateistlere cevab verdiğini sanıyorsun!
Evvela şunu beynine kazı : Kandil Kutlamaları BİD'AT!

Belirli gecelerde bir araya gelip dua etmenin namaz kılamanın ne zararı var
böyle bir gecede el açtık ve dedik Allah ım sen affedicisin Af etmeyi seversin beni affet dediğimizde
Allah;
"Zındıklar siz biad'at yaptınız hangi yüzle benden af diliyorsunuz" mu diyecek?
admin sendeki bu inat ve ısar niye var?
İnsan Bid'ati tanımayınca böyle cahilane konuşur. Çünkü cahil cesur olur.

Bid'at; Peygamber ve Ashâb-ı Kirâm dönemlerinde görülmeyip onunla amel edilmeyen, hattâ bir benzeri olmayan ve İslâm'dan olmadığı halde sonradan ortaya çıkan , din ile alâkalı olup bir ilâve veya eksiltme mahiyetinde olarak ibâdet kabûl edilen , göze ve akla hoş gelen dua, Kur'an okuma , namaz kılma, zikretme , düşünce görüş ve ameller , sünnete aykırı davranışların adet haline getirilmesidir.

İnsanları Bid'at konusunda yanılgıya düşüren 2 sebeb :

1. yanılgı din adına yaparken “Kur'an okuyor, namaz kılıyor , dua ediyorum , kötü bir şey yapmıyorum” yanılgısıdır. "Yaparsam ne olur , ne kaybederim" savunmasıyla cahil cesur olur tavrıyla hareket edilmesidir. Halbuki bid'at zaten kötü niyetle dinden uzaklaşmak , göze çirkin gelen amellerle yapılmaz.

2. Yanılgı ise Bid'at-ı Hasene (güzel bidat) yanılgısıdır. Delil aldıkları ise ; Rasûlullah (s.a.v.) döneminde sekiz rekât olarak münferiden kılınan teravih namazın yirmi rekat olarak bir imamın arkasından kılınmasıdır :
15 senelik forumun üyesi olmana rağmen , yılda 5 kereden yaklaşık 75 kez Kandiller Bidattir konusu anasayfada paylaşılmış , yüzlerce kere de forumda konu açılmışken, Kalahari çölünden gelmiş gibi iki gündür hem de bu forumda bidat kandilleri konu açarak savunma aymazlığı nedir? Bu yaptığının adını sen koy! Bid'atlardaki bu samimiyet, sevgi ve arzu nedendir?


BANA BİDATI BİLMİYOR DİYORSUN
şuanki yaşamın bidat değil mi, peygamber senin gibi mi yaşadı?
giyimin bidad değil mi peygamber ve sahabi senin gibi mi giyindi?
Kuran ın kitap haline getirilmesi dine sonradan girmedi mi?
Hareke ve noktalama Dine sonradan girmedi mi?
Evet , ve bu câhilce ve tevhidden uzak yazılarınla da sözümü mühürlüyorsun! Giyim kuşam, teknolojinin bidat olduğunu söyleyebilecek kadar dinden bihabersin! Ateistlerden önce sen kendin dinini öğren, sonra başkalarına davete çıkarsın!

Peygamberin hadislerine zayıf diyorsun ama kim olduğu belli olmayan bir vatandaşın kitabından bana alıntı yapıyorsun sen mensup olduğun cemaaat veya tarikat haftabir toplanıyordua ediyor veya namaz kılıyor tarikat yapınca bidat değil de biz yapınca neden bidat
Bak cahilcim; Peygamberin hadislerine ben zayıf demiyorum, zayıf diyen muhaddislerin sözlerini kaynaklarıyla naklediyorum. Hadisin zayıf olması ayrı bir şey, bir de Bunlara dayanarak akide belirliyor, Bid'at kandiller türetip cahilce savunabiliyorsun. Utanmadan teknolojik gelişmelerdeki yenilikleri, dinde itikat peydahlamayla bir olduğuna dair kıyaslama yapabiliyorsun. Kişinin cahilliğini bilmemesi de ayrı bir meşakkat, Sana konuyu mu anlatayım, seviyenin çukurluğunun dibini mi göstereyim bilmiyorum. Birde sıkılmadan pişkinlikle bu ısrar inat ne diye hayıflanıyorsun subhanAllah...

inadı bırak hadis var ortada ve zayıf da değil
"Allah Teâlâ, Şaban ayının on beşinci gecesi dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısınca insanı bağışlar." (Tirmizi, Savm, 39)
Hz Aişe annemiz Peygarimize sormuş bu geceye ulaşırsak nasıl dua edelim diye peygamberde Allah'ım sen affedicisin affetmeyi seversin beni de affet demişitr.

Sahi hadis olan şu hadisi de mi yalanyalacaksın
Allah şu beş gecede yapılan duayı geri çevirmez (İbn Asakir, Tarihu Dimaşk, 10/408; Deylemi, 2/196)
Hadisleri şerh ve tahricini, sıhhatini alimlerin eserlerinden kaynaklarıyla ortaya koyacağım. Aslında ortaya koyacağım derken bu zaten 15 senedir sitede var ama sizin gibi cahil bidatçılar bunları araştırıp, neden bidat diyorlar bir bakalım, delillere reddiye verelim veya doğruya teslim olalım demedikleri için utanmazca bu forumda hala iftirayla savunabiliyorlar. Şimdi rivayetlere bir bakalım. Bakmadan önce ayrıca aktardığın rivayetler kandil kutlama bidatı peydahlamayla alakası olmadığını da anlayamıyorsun değil mi?

Şimdi de Kutub-i Sitte isimli hadis eserinden Tirmizî ve İbn Mâce’nin Sunen’lerinde geçen , bu gece hakkında olduğu iddia edilen hadislerin muhaddislerce sıhhat derecesine:
Tirmizî’de geçen hadis şöyledir:


حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ، أَخْبَرَنَا الْحَجَّاجُ بْنُ أَرْطَاةَ، عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي كَثِيرٍ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ فَقَدْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم لَيْلَةً فَخَرَجْتُ فَإِذَا هُوَ بِالْبَقِيعِ فَقَالَ ‏"‏ أَكُنْتِ تَخَافِينَ أَنْ يَحِيفَ اللَّهُ عَلَيْكِ وَرَسُولُهُ ‏"‏ ‏.‏ قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي ظَنَنْتُ أَنَّكَ أَتَيْتَ بَعْضَ نِسَائِكَ ‏.‏ فَقَالَ ‏"‏ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ يَنْزِلُ لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ إِلَى السَّمَاءِ الدُّنْيَا فَيَغْفِرُ لأَكْثَرَ مِنْ عَدَدِ شَعْرِ غَنَمِ كَلْبٍ ‏"‏ ‏.‏
وَفِي الْبَابِ عَنْ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ ‏.‏ قَالَ أَبُو عِيسَى حَدِيثُ عَائِشَةَ لاَ نَعْرِفُهُ إِلاَّ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ مِنْ حَدِيثِ الْحَجَّاجِ ‏.‏ وَسَمِعْتُ مُحَمَّدًا يُضَعِّفُ هَذَا الْحَدِيثَ وَقَالَ يَحْيَى بْنُ أَبِي كَثِيرٍ لَمْ يَسْمَعْ مِنْ عُرْوَةَ وَالْحَجَّاجُ بْنُ أَرْطَاةَ لَمْ يَسْمَعْ مِنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي كَثِيرٍ‏.‏
ANLAMI:
“Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, o şöyle demiştir:
Bir gece Rasûlullah (s.a.v.)’ın yanımda olmadığını görerek çıktım ve Onu Bakî’ mezarlığında buldum.
Allah ve Rasûlunün Sana haksızlık etmelerinden mi korkmuştun?” Buyurdular.

Ben de dedim ki: “Ey Allah’ın Rasûlu, hanımlarından birisinin yanına gittiğinizi zannetmiştim.”
Bunun üzerine; Allah, Şâban Ay'ının yarısında dünya semasına iner ve Kelb kabilesinin koyunlarının kılları sayısından daha çok günahları veya günah işleyenleri bağışlar buyurdular.”

(Tirmizî, Savm, Bab 39, Hadis no: 739 c. 3, sf: 116, 117; Beyhaki, Şuabu'l İman, Siyam, Hadis no: 3543)
Tirmizi hadisi kaydettiği yerde zayıf olduğuna işaret , ederek şöyle demektedir :
İmam Tirmizî bu hadisi nakletmiş ama altına da bir açıklama koymuştur. Açıklama şöyledir:
“Ebu İsa (Tirmizî’nin adıdır: Ebû İsâ Muhammed b. İsâ et-Tirmizî) dedi ki:
Aişe’den nakledilen bu hadisi sadece, senedde bulunan Haccac’dan gelen bu yol ile biliyoruz. Muhammed’in (İmam Buhârî’nin adıdır: Muhammed b. İsmail el-Buhârî) bu hadisi zayıf gördüğünü işitmiştim.
O şöyle demişti: “Senette bulunan Yahya b. Ebi Kesir, Urve’den; Haccac b. Ertat da Yahya b. Ebi Kesir’den hadis işitmemiştir.”

Beyhaki, Şuabu'l İman'da Siyam bahsinde ; Abdullah der ki: Bu hadisin Haccac b. Ertat kanalıyla Yahya b. Ebi Kesir'den mursel olarak rivayet edildiği bilinmektedir. Tahric: İsnadında tanımadığım bir râvi vardır ve munkatı' bir hadistir. Yahya b. Ebi Kesir, Urve' den hadis işitmemiştir. Zayıf hadistir.
(sunen-i Tirmizi: Oruç (savm) bölümü, Bab 39, Hadis no: 739, c.1, sf: 199 - Konya Kitapçılık- hazırlayan Abdullah Parlıyan) ; Beyhaki, Şuabu'l İman, Siyam, Hadis no: 3543, 3544; El-Şevkânî ,El-Fevaid El-Mecû'a adlı eserinde işaret etmektedir. Hadisin zayıf ve senedinin kesik olduğunu söylüyor, El-Fevaid, El-Mecmû'a, Sf: 51; Suyutî, El-Cami'us-Sağir, c: 1, sf: 297, Hadis No: 1942, Suyuti hadisi “hasen” olarak tanımlamaktadır)

Görüldüğü gibi bu hadisi kitabına nakleden Tirmizî’nin bizzat kendisi, hadisin zayıf olduğunu hocası İmam Buhârî’den nakletmiştir. Açıklama kısmında da görüldüğü gibi senette bulunan râviler bu hadisi birbirlerinden işitmemişlerdir.


Hadis görüldüğü gibi zayıf, fakat sahih olsaydı bile kandil peydahlamaya delil olmaz, sahabe de bu hayırdan geri kalmazdı.

Gelelim Aişe (r.anha)'nın rivayetine;
Evvela bu rivâyet Şaban Ay'ı hakkında değil, Kadir gecesi hakkındadır.
Geceleri hakkında sahih olanı ayetle sabit olan ve bin aydan değerli olan Kâdir gecesidir. Bu gece için ne yapayım diyen Aişe'ye (r.anha) Rasulullah s.a.v. ALLAHtan afv dilemesini bildirmiştir.
"Ey ALLAHım afvedicisin , afvetmeyi seversin Beni de afvet" mealindeki duayı söylemesini her geceki normal ibadet ve dualarından fazlaca olarak bunu eklemesini bildirmiştir.

ـ2ـ وعن عائشة رَضِيَ اللّهُ عَنْها قالت
قُلْتُ يَا رَسُولَ اللّهِ: إنْ وَافَقْتُ لَيْلَةَ الْقَدْرِ مَا أدْعُوا بِهِ؟ قَالَ: قُولِى اللَّهُمَّ إنَّكَ عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّى
أخرجه الترمذي وصححه.الفصل السابع عشر: في دعاء العطاس
2. (1864)- . Âişe (radıyallâhu anhâ) anlatıyor:
"Ey ALLAH'ın Rasûlu, dedim, şâyet Kadir gecesine tevâfuk edersem nasıl dua edeyim?"
Şu duayı okumamı söyledi:

اللَّهُمَّ إنَّكَ عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّى
ALLAHumme inneke âfuvvun, tuhibbu'l-âfve fâfu annî.
(ALLAHım! Sen affedicisin, afvı seversin, beni afvet.)"
(Tirmizî, Da'avât 89, (3508).][187] Kutub-, sitte 1864)

1000 aydan daha değerli olan Kadir gecesinin ihyası ile ilgili olarak Peygamber (s.a.v.)’den bir dua haricinde herhangi ibadet tavsiye edilmemiştir. Kandil kutlayın, şu kadar rekat namaz kılın vs tavsiyeleriniz yoktur.


Şimdi de bu alıntıdaki son rivayete gelelim:

Keşke körü körüne panikle bir şeyler bulup cevab vermiş olayım diye hareket edeceğine, bulduklarımı önce ben araştırayım da rezilliğim katmerleşmesin diye amel etseydin. Çünkü;

“Şu beş gecede yapılan dua geri çevrilmez. Regaib Gecesi, Şabanın 15. Gecesi, Cuma, Ramadan Bayramı ve Kurban Bayramı gecesi.”

Bu ifadeyi, İbn Asakir ve Deylemi, Peygamber (s.a.v.)'in sözü olarak rivayet etmişler. (Beyhaki, Sunen, Şuabu'l- İman, 3/342; İbn Asakir, Tarihu Dimaşk, 10/408; Deylemi, 2/196)
Ancak, İbn Hacer, Deylemi’nin senedinin zayıf olduğunu bildirmiştir. (Telhis, 2/191)
Ayrıca bu bilgi Abdullah b. Ömer ve Ebu’d-Derda’nın sözü olarak da rivayet edilmiştir. (Abdurrazzak, Musannef, Hadis no: 7927; Beyhaki, es-Sunenu’l-Kubra,
Hadis no: 6087) Bu rivayetler de zayıf kabul edilmiştir. Hadis alimlerine göre, İslam ahkamıyla ilgili hadislerin sahih olması gerekir. (Leknevi, el-Ecvibetu’l-fazıla, Sf: 55)

Bunların dışında Saidi Nursi nin de bu gecelerin hak olduğunu belirleyen onlarca sözü var
Ebu suud efendi nin onayı ile başlamış bu olay günümüze kadar gelmiş
onlar akıl etmedi mi bunları?
Said Nursi'nin akidesindeki bozukluğun ve eserlerindeki tasavvuf menşeinden kaynaklı uydurma ve zayıf rivâyetlerin varlığı Senden başka herkesin malumudur.
Said Nursi Gerçeği
FULL - TEK BÖLÜM HALİNDE
Bu bidatlerin Şeyhu'l İslam Ebu's Suud'un onayıyla başlamış olduğunu iddia etmen ise tam bir iğrenç iftira. Sana bir önceki mesajımda da bunu kitabından delillendir ortaya koy dedim, kör ve sağır taklidi yaparak karşındakini de kendin gibi balık hafızalı sanarak tekrar aynı iftirayı atıyıorsun. Eğer mufteri değilsen ortaya koyarsın. Ortaya koyamaz, isbatlayamazsan ve bir daha aynı iddiada bulunursan yaptırım alacağını bil!

Benimle tartışmak yerine konuyu araştırın bu büyük vebaldir bidat olmayan bir şeyi ve o gecede kazanılacak sevaptan biri mahrum kalırda ahirette sizin yakanıza yapışırsa bunun hesabını verebilecek misin
BAK AÇIK AÇIK TEKRAR SÖYLÜYORUM
bu vebalin altına girebiliyorsan bidat de

amacım sizinle değil Ateistler ile tartışmak
Ucuz ve aciz söylemleri bırak da kefeyi doldur, Şeytanın saptırmasıyla yıllardır bulunduğun sitenin nîmetlerinden mahrum kaldığına hayıflan ve ilme, dine dön. Zira
Muhammed b. Sirin demiştir ki: "Şubhesiz ki bu ilim (isnad) dindir. Öyle ise, dininizi kimlerden aldığınıza dikkat edin!"

Abdullah b. el-Mubârak de şöyle demiştir: "İsnad dindendir. Eğer isnad olmasaydı, muhakkak her isteyen istediğini söylerdi."

(Muslim, Mukaddime, 5. Bab)

Not: Deliller ve Hak apaçık ortadayken bir dahaki mesajında bunları görmezden gelerek aynı aymazlığa devam edersen tekrar hatırlatayım ki bundan sonra klavyen çalışmaz. Mesajın yazılarımızı delillerimizi alıntılayarak reddiyeleri ortaya koymak üzere olacaksa yaz, aksi taktirde cehaletini kabul et, araştır öyle yaz.
 
A Çevrimdışı

ateizmecevap

Üye
İslam-TR Üyesi
anladım kadarıyla içinizde değişmeyecek bir fikir var
ne diyor Kur'an
senin dinin sana benim dinim bana

sende islamı andıran bir emre göremedim
hiç insan din kardeşine hakaret eder mi cahil der mi Kur'an sana mı bunu emretti
önceki mesajimda dediğim gibi sizinle polemiğe girmeden konumu açar geçerim, sizden ne tebrik nede hakaret isterim Allah rızası herşeyin üstündedir.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
anladım kadarıyla içinizde değişmeyecek bir fikir var
ne diyor Kur'an
senin dinin sana benim dinim bana

sende islamı andıran bir emre göremedim
hiç insan din kardeşine hakaret eder mi cahil der mi Kur'an sana mı bunu emretti
önceki mesajimda dediğim gibi sizinle polemiğe girmeden konumu açar geçerim, sizden ne tebrik nede hakaret isterim Allah rızası herşeyin üstündedir.
Şimdilik 1 hafta yazma cezası aldın. Aynı sapıklıkta dönersen forumdan tamamen engelleneceksin'
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt