Aleykum Esselam. Şahsım adıma konuşacak olursam; ben yeteri kadar ilme sahip olmadığım için mezhebimi taklid ediyorum, ta ki sünnetten daha güçlü bir delil görene kadar. Mezhebler arası tercihden kasıt 4 mezhep bir konuda farklı hükümler belirlenmiş olduğunda bunlardan birini seçmek ise şahsım adına böyle bir şey yapmıyorum. Kendi mezhebim için belirlenmiş bir şeyi sadece daha güçlü bir delil gördüğümde terk ederim.
Mesela Ebu Hanife'nin (Rahimehullah) mezhebine göre namazda eller göbeğe bağlanır. Fakat Rasulullah (s.a.v) namazda ellerini göğsü üzerinde bağlarmış. Ben de aynı şekilde namazda ellerimi göğsüm üzerinde bağlıyorum.Bir misal verebilirmisin? Mesela hangi konuda Mezhebini taklit etmiorsun baska delil daha güclü diye?
Selam aleykum kardeslerim, sizler bir Mezhebi mi taklit etmektesiniz, yoksa Mezhepler arasi Tercih mi yapiorsunuz?
vesselam
Kardeşim körü körüne sadece bi mezhebe bağlanılmaz.Mesela hanefilerde at eti mekruhtur ama Resulullah aleyhisselam at etine bi hadisinde izin vermiştir ama ebu hanife bu hadisi bilmediğinden veya ulaşamadığından böyle hükmetmiştir.
Allah radı olsun bir daha inceleyeceğim inşeAllahMüctehidler ilimlerini konuşturmuş yine..
4 mezhepte sünnete mutlak anlamda ittiba etmiştir. Hiçbir mezhep sünnete muhalefet edemez. Eğer İmam Azam Ebu Hanife namazda göbeğin üzerinden elleri bağlama ile ilgili fetva verdiyse mutlaka şer'i ve muteber bir delile binaen bu fetvayı vermiştir.
En büyük hata (kendileri dahi çoğu kere şafii ya da hanefi plan) Buhari ya da Müslim gibi kitapları okuyup bunları fıkıh kitabı zannetme hatasıdır.
Hadislerden fıkhi bir hüküm içerenlere ancak Müctehidler bir ictihad ile fetva verebilir daha tecvidli Kuranı doğru düzgün okuyamayan biz avama ictihadlara uygun amel etmek düşer.
Ayrıca yanlış bilinen diğer bir husus, Hanefi mezhebinin zayıf görüşlerle amel ettiği hurafesidir.
İla Sünen ve Nasbu Raye gibi neredeyse her meselede hadisle fıkhi hükümlerin izah edildiği kaya gibi kitaplar mevcuttur. Arapçası olan kardeşler delillere bu kaynaklardan ulaşabilir.
Bu dediğine göre apaçık hadis varken hadisi bırakıp ebı hanifenin sözüne uyalım doğru mu ?Müctehidler ilimlerini konuşturmuş yine..
4 mezhepte sünnete mutlak anlamda ittiba etmiştir. Hiçbir mezhep sünnete muhalefet edemez. Eğer İmam Azam Ebu Hanife namazda göbeğin üzerinden elleri bağlama ile ilgili fetva verdiyse mutlaka şer'i ve muteber bir delile binaen bu fetvayı vermiştir.
En büyük hata (kendileri dahi çoğu kere şafii ya da hanefi plan) Buhari ya da Müslim gibi kitapları okuyup bunları fıkıh kitabı zannetme hatasıdır.
Hadislerden fıkhi bir hüküm içerenlere ancak Müctehidler bir ictihad ile fetva verebilir daha tecvidli Kuranı doğru düzgün okuyamayan biz avama ictihadlara uygun amel etmek düşer.
Ayrıca yanlış bilinen diğer bir husus, Hanefi mezhebinin zayıf görüşlerle amel ettiği hurafesidir.
İla Sünen ve Nasbu Raye gibi neredeyse her meselede hadisle fıkhi hükümlerin izah edildiği kaya gibi kitaplar mevcuttur. Arapçası olan kardeşler delillere bu kaynaklardan ulaşabilir.
Diyen arkadaş için şu 3 sorunun cevabı büyük bir müşkile olur:Bu dediğine göre apaçık hadis varken hadisi bırakıp ebı hanifenin sözüne uyalım doğru mu ?
Aleykum Selam. Sevgili kardeşim;Selam aleykum kardeslerim, sizler bir Mezhebi mi taklit etmektesiniz, yoksa Mezhepler arasi Tercih mi yapiorsunuz?
vesselam
Ne isse Ebu Hanife disindaki diger 3 buyuk imam bu hadise gore hukum vermis ama galiba size gore hanefi oldugum icin illa ebu hanifenin gorusune uymaliyim tabi canim ben ebu hanifeden iyi mi bilecegim.Allah hidayet nasip etsin.Diyen arkadaş için şu 3 sorunun cevabı büyük bir müşkile olur:
Senin bu dediğine göre de Ebu Hanîfe (rahimehullah) hevasından görüş beyan ediyor doğru mu?
Yada sen "AÇIK HADİS" ile amel ediyorsun ama Ebu Hanîfe, "TEVRAT'TAN YAHUT İNCİL'DEN" delil getiriyor doğru mu?
Yada sen o açık hadisi anlayacak kadar âlimsin, ama Ebu Hanîfe o "AÇIK HADİSİ" görmeyecek kadar câhil doğru mu?
İbn Kudâme rahimehullah el-Muğnî'de şöyler der:
"Ellerin nereye koyulacağı hakkında farklı rivayet yer almaktadır. İmam Ahmed'den nakledildiğine göre, eller göbeğin altına konur. Bu Hz.Ali, Ebu Hureyre, Ebu Miclez, Sevri ve İshak'tan rivayet edilmiştir. Bu hususta Hz. Ali'den nakledildiğine göre, o şöyle demiştir: "Namazda iken göbek altına olmak üzere (sağ) avucun, (sol) avucun üzerine koyulması sünnetten sayılır."
İmam Ahmed'den nakledildiğine göre eller göbeğin üstüne de konur. Bu ise Sâid bin Cubeyr ve İmam Şafiî'nin kabul ettiği görüştür. Bu noktada Vail bin Hucr hadisinde şöyle geçmektedir: "Hz. Peygamber ile beraber namaz kıldım. Sağ eli sol elinin üzerinde olmak üzere, göğsünün üzerine koydu." İmam Ahmed'den bu şekilde haberin gelme sebebi hepsinide rivayet etmiş olmasından dolayıdır. Yani, durum bu noktada geniştir." (el-Muğni Muhtasârı, Polen yay, s: 247-248)
Ne isse Ebu Hanife disindaki diger 3 buyuk imam bu hadise gore hukum vermis ama galiba size gore hanefi oldugum icin illa ebu hanifenin gorusune uymaliyim tabi canim ben ebu hanifeden iyi mi bilecegim.Allah hidayet nasip etsin.
Bu dediğimden bu sonucu cıkardınya pes doğrusu apaçık hadis var diyorum imam malik imam şafi imam ahmed bu hadise göre hükmetmiş ebu hanife hadisi bilmediğinden veya hadise ulaşamadığından hadise aykırı hukmetmiş diyorum sen o zaman dunyanın cogu kafir bizde kafir mi olalım diyorsun.hadis önünde diğer büyük alimlerin hükmü ortada ebu hanife büyük müctehidde diğerleri haşa bostan korkuluğumı hemde apaçık hadis varken tevbe tevbeTamamda kardes, dünyaya bakarsan 8 miliarin 6 miliari küfüre hükmetmis
ozaman bizde mi küfür ehli olalim 4 de 3 küfür diye?
Cogunluk nezaman delil oldu
Bu dediğimden bu sonucu cıkardınya pes doğrusu apaçık hadis var diyorum imam malik imam şafi imam ahmed bu hadise göre hükmetmiş ebu hanife hadisi bilmediğinden veya hadise ulaşamadığından hadise aykırı hukmetmiş diyorum sen o zaman dunyanın cogu kafir bizde kafir mi olalım diyorsun.hadis önünde diğer büyük alimlerin hükmü ortada ebu hanife büyük müctehidde diğerleri haşa bostan korkuluğumı hemde apaçık hadis varken tevbe tevbe
Kardeşim tabi arastıracaksın körü körüne bi mezhebe bağlanılmaz her mezheb imamı mutlak doğru hüküm vermiştir diye bişey yok.Yukarda kardeşin dediği gibi en sahih olan delilin kulpuna yapısacaksın mezhebini dininin önüne gecirme yoksa sapıtırsınYok kardes muhakkak ki ebu hanefi her görüste en sahihini tercih etmemis olabilir.
Ama suda bi gercek ki fikihta on binlerce mesele var. Her Konuyu böyle kim daha sahih diye baslarsak arastirmaya buna ömür yetermi?
Kardeşim tabi arastıracaksın körü körüne bi mezhebe bağlanılmaz her mezheb imamı mutlak doğru hüküm vermiştir diye bişey yok.Yukarda kardeşin dediği gibi en sahih olan delilin kulpuna yapısacaksın mezhebini dininin önüne gecirme yoksa sapıtırsın
Sevgili Kardeşim;Ne isse Ebu Hanife disindaki diger 3 buyuk imam bu hadise gore hukum vermis.
Ben seni böyle bir şey ile ilzâm etmedim. Benim seni eleştirdiğim noktaların ilki:hanefi oldugum icin illa ebu hanifenin gorusune uymaliyim
Eğer hadis "APAÇIK" olsa idi, hilâf olmazdı.apaçık hadis varken hadisi bırakıp ebı hanifenin sözüne uyalım doğru mu ?
Ebu Hanîfe'nin bu hadisi bilmediğini veya ulaşamadığını nasıl tespit ettin? Belki de hadisi biliyordur lakin hadisin delâleti mes'eleye kat'i değil zannîdir?! Yada hadis Ebu Hanîfe nezdinde kendisi ile amel edilemeyecek kadar illetli veya muzdariptir?!ama ebu hanife bu hadisi bilmediğinden veya ulaşamadığından böyle hükmetmiştir.
Âmîn, Cümlemize...Allah hidayet nasip etsin.
Ben ellerin bağlanması değil at etinin hükmü konusundan bahsediyorum ki el bağlama konusundada sizinle aynı fikirde değilimSevgili Kardeşim;
1- Ebu Hanîfe dışında ki üç imam ellerin göğüs üzerinden bağlanması görüşünü tercih etmemiştir. Ellerin göbek altına koyulacağına dair görüş: Ebu Hanîfe ve Ahmed'den rivayet edilen bir görüştür. Yukarıda naklettiğim yeri okumuşsan eğer bu görüşün başka hangi imamlara ait olduğunu da görürdün. Ebu Hanîfe bu görüşünde infirad etmemiştir. Kezâ İbn Kudâme'de bu görüşü tercih etmiştir.
2- Malikîlerin zaten böyle bir görüşü yoktur.
3- Ellerin göğüs üzerine bağlanacağı görüşü: Şafiî ve Ahmed'in diğer görüşüdür.
Ben seni böyle bir şey ile ilzâm etmedim. Benim seni eleştirdiğim tek noktaların ilki:
Eğer hadis "APAÇIK" olsa idi, hilâf olmazdı.
İkincisi:
Ebu Hanîfe'nin bu hadisi bilmediğini veya ulaşamadığını nasıl tespit ettin? Belki de hadisi biliyordur lakin hadisin delâleti mes'eleye kat'i değil zannîdir?! Yada hadis Ebu Hanîfe nezdinde kendisi ile amel edilemeyecek kadar illetli veya muzdariptir?!
Âmîn, Cümlemize...