Soru UZZA PUTUNUN HALİD BİN VELİDİ KANDIRMAK İÇİN CANLANMASI

AhmedElTurki

Üye
İslam-TR Üyesi
Shortly after the Conquest of Mecca, Muhammad began aiming at eliminating the last cult images reminiscent of pre-Islamic practices.

He sent Khalid ibn Al-Walid during Ramadan 630 AD (8 AH) to a place called Nakhlah, where the goddess al-ʻUzzā was worshipped by the tribes of Quraish and Kinanah. The shrine's custodians were from Banu Shaiban. Al-ʻUzzā was considered the most important goddess in the region.

Khalid set out with 30 horsemen to destroy the shrine. It appears that there were two statues of al-ʻUzzā, one real and one fake. Khalid first located the fake and destroyed it, then returned to the Prophet to report that he had fulfilled his mission. "Did you see anything unusual?" asked the Prophet. "No," replied Khalid. "Then you have not destroyed al-‘Uzzá," said the Prophet. "Go again."

Angry at the mistake that he had made, Khalid once again rode to Nakhla, and this time he found the real temple of al-ʻUzzā. The custodian of the temple of al-‘Uzzá had fled for his life, but before forsaking his goddess he had hung a sword around her neck in the hope that she might be able to defend herself. As Khalid entered the temple, he was faced by an unusual naked Abyssinian woman who stood in his way and wailed. Khalid did not stop to decide whether this woman might be there to seduce him or to protect the image, so he drew his sword in the name of Allah and with one powerful stroke the woman was cut in two. He then smashed the image, and returning to Mecca, gave the Prophet an account of what he had seen and done. Then the Prophet said, "Yes, that was al-ʻUzzā; and never again shall she be worshiped in your land."[3][4]

Mekke'nin Fethi'nden kısa bir süre sonra Muhammed (sav) , İslam öncesi uygulamaları hatırlatan son kült ve put imgelerini ortadan kaldırmayı hedeflemeye başladı.

Halid ibn Al-Walid'i 630 AD (8 AH) sırasında tanrıça al-ʻUzzā'nin Kureyş ve Kinanah kabileleri tarafından ibadet edildiği Nakhlah adlı bir yere gönderdi. Tapınağın muhafızları Banu Shaiban'dandı. Al-ʻUzzā, bölgedeki en önemli tanrıça olarak kabul edildi.

Khalid, tapınağı yok etmek için 30 atlı ile yola çıktı. Görünüşe göre biri gerçek diğeri sahte olmak üzere iki el-Uzzā heykeli var. Halid önce sahteyi bulup yok etti, sonra görevini yerine getirdiğini bildirmek için Peygamber Efendimize döndü. "Olağandışı bir şey gördünüz mü?" diye Halid'e sordu. "Hayır," diye cevapladı Khalid. Peygamber, "O halde, 'Uzzá'yı yok etmedin," dedi. "Tekrar gidin."

Yaptığı hataya öfkelenen Halid, bir kez daha Nakhla'ya gitti ve bu sefer gerçek El-Uzzā tapınağını buldu. El-'Uzzá tapınağının bekçisi hayatı için kaçmıştı, ama tanrıçasını terk etmeden önce, kendisini savunabilmesi umuduyla boynuna bir kılıç astı. Halid tapınağa girdiğinde, önünde duran ve ağlayan alışılmadık çıplak bir Habeşli kadın karşısına çıktı. Halid, bu kadının kendisini baştan çıkarmak veya imajını korumak için orada olup olmayacağına karar vermeyi bırakmadı, bu yüzden kılıcını Allah adına çekti ve bir güçlü vuruşla kadın ikiye bölündü. Daha sonra putu parçaladı ve Mekke'ye dönerek Peygamberimize gördüklerini ve yaptıklarını anlattı. Sonra Peygamber, "Evet, bu el-Uzza idi; ve bir daha ülkenizde ona asla tapılmayacak" dedi. [3] [4]
  1. S.R. Al-Mubarakpuri. The sealed nectar. p. 256. Retrieved 2013-02-03.
  2. ^ Jump up to:a b "He sent Khalid bin Al-Waleed in Ramadan 8 A.H", Witness-Pioneer.com Archived 2011-09-27 at the Wayback Machine


Wikipediada dolanırken böyle bir rivayet buldum.Bu rivayetin sıhhati nedir ?
Eğer sahih bir rivayetse cahiliye Araplarının taptığı putların gerçekte kafir cinler olduğu görüşü doğru demektir.Bu sebeple bu rivayetin sıhhatini öğrenmek önemli diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

Benzer konular

Şu an bu konuyu görüntüleyenler (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

Üst Alt