Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Duyuru 2022 Ramadan Bayramı (Şevval) Hilali Gözetleme, Tâkib ve Duyuru Buradan Yapılacaktır

Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
2022 Ramadan Bayramı (Şevval) Hilali Gözetleme, Tâkib ve Duyuru Buradan Yapılacaktır

Bugün (30. 04. 2022) Ramadan Ay'ının 29. günüdür. Bu sebeble İslam âleminde yeni aya (Şevval) girme ihtimalinden dolayı Hilal gözetlenecektir. Görülmesi durumunda yarın 1 Şevval olup Ramadan Bayramının ilk günüdür. Eğer bu akşam Hilal görülemez ise Ramadan Ay'ı 30'a tamamlanacak, ertesi gün mecburen Şevval Ay'ına girerek Bayram yapacağız inşeAllah.
Rabb'im (c.c.) hayırlısıyla nasib eylesin.


Gelişmeleri (bir sonraki mesajda) bekleyin.
Bizde kalın

İlmi Konu - Ruyet-i Hilal, Ramadan Ay'ına ve Bayramlara Girişin Tesbiti
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Yarın (Pazar) Bayram

Afganistan İslam Emirliği, 27 adil şahid tarafından (Gur, Gazni, Kandahar ve Farah) vilayetlerin de hilalin görüldüğünü, yarın ülke genelinde bayramın ilk günü olduğunu ilan etti.

****

İmam Buhari Vakfı Yarın Bayram ilan etti.
Fikreddin Koç Hoca, Alaeddin Palevi Hoca, Şahmerdan Sarı Hoca yarın Bayram ilan etti.

Mehmed Emin Akın hoca yarın oruçlu

Pazar Günü Bayram Yaptığı Kesinleşen ülkeler:
Afganistan İslam İmareti, Senegal, Mali, Nijer

Hilali Gördüğü Bazı kanallarda Paylaşılan ve Bayram Yapması Beklenen ülkeler:
Fas, Pakistan

*Senegal, Mali ve Nijer’in Şevval hilalinin görüldüğünü ilan etmesi sebebiyle bu gün Bayramın 1. Günü olacaktır inşallah.
*Senegal’in resmi ilanını لجنة تراقي الهلال (Hilal Gözetleme Komitesi) yayınladı.
*Mali’nin resmi ilanını ise Mali Dışişleri Başkanı resmi twitter hesabından duyurdu.
*Nijer’in ilanını ise Cumhurbaşkanı Muhammed Bezum ilan etmiştir.
Aynı zamanda Nijer’de hilalin görüldüğüne dair bilgiyi bizlere Abdulkadir Gürsever Hoca kanalı ile Yemen'li Şeyh Abdullah el-Haşidi ulaştırmıştır.
Afganistan’ın kendi bünyesindeki haberlerin çelişki içermesinden dolayı oradan gelen haberler bir müddet bekletilmiş, diğer beldelerden gelen haberlerle bu neticeye ulaşılmıştır.



IMG-20220430-WA0024.jpg

29233





29230

29238

 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Screenshot_20220430-203524.png
 
toprak56 Çevrimdışı

toprak56

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Türkiye de yaşayan kardeşler 30 a tamamlanacak diyor ama Afganistandaki Müslüman kardeşler yarın bayram diyorlar. Abdulmuizz hocamız açıklamalarınızı takip ediyor olacağız inşaallah
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Farklı Ülkelerdeki Hilalin Durumu ve Müslümanın Tavrı !
Ayın Doğuş Yerlerinin Farklı Olması: (İhtilâf-ı Metali)
Ayın doğduğu yerlerin bir yahut birden farklı olmasına göre, doğuda ve batıda bütün Müslümanların tek bir vakitte oruca başlaması farz olup olmaması konusunda fakihlerin görüşleri ikiye ayrılmaktadır:

Cumhura göre: Ayın doğuş yerlerinin farklılığına itibar edilmeyip bütün Müslümanların aynı zamanda oruç tutmaları lazımdır.
Şafiîlere göre, uzak mesafelerde ayın doğuşunun farklılığına göre oruca başlamak ve bayram yapmak mümkündür. Esah olan görüşe göre, bazı Şafiîlerin söyledikleri şu söze itibar edilmez:
Namazların kısaltılarak kılınması için konulmuş mesafe olan 89 km. uzaklığa göre, yakın ve uzak beldeler arasında her hangi bir fark yoktur.
Ayın doğuş yerlerinin farklı olmasında ihtilaf bulunduğunu bilmekle beraber, güneşin doğuş yerlerinin farklı oluşunda olduğu gibi, uzak beldeler arasında bu durum olmaktadır. Devlet başkanının, kendi nezdinde sabit olduğu üzre oruç tutmayı emretme hakkı bulunduğunda ihtilaf yoktur. Çünkü hakimin verdiği hüküm ihtilafı ortadan kaldırır. Endülüs, Hicaz, Endonezya ve Mağrib gibi uzak beldelerde buna riayet edilemiyeceği konusunda ittifak etmişlerdir.
(Reddul-Muhtar, II, 131; Mecmuatu-Resailî İbn-i Abidin, I, 253; Tefsîru'l-Kurtubî, II, 296
Fethu'l-Bari, IV, 87; el-Mecmu, VI, 300; Bidayetu'l-Muctehid, I, 278; el-Kavânînu'l-Fıkhıyye 116.)


Önce bu önemli konuda fakihlerin açıklamalarını zikredeceğiz:

Hanefîlere göre: (ed-Durru'l-Muhtâr, U, 131-132; Meraki'l-Felâh, 109)
Zevalden önce ve sonraki zamanlarda gündüzün ayın doğuş yerlerinin farklı oluşuna itibar edilmez. Mezhebin kuvvetli olan görüşü budur. Alimlerin çoğu da bu görüşü benimsemişlerdir. Fetva da buna göredir. Batıda bulunan Müslümanların hilâli görmesiyle, iki kişinin şahidlik görevini yüklenmeleri yahut hakimin bu konuda hüküm verdiği İle ilgili şahidlik ederlerse yahut haber yayılırsa doğudaki Müslümanların da oruç tutmaları gerekir. Ancak, falan belde halkının hilâli görmüş olduklan haberi verilirse bununla amel edilmez. Çünkü bu kesinliği bulunmayan bir haberdir.

Malikilere göre: (eş-Şerhu'l-Kebîr, I, 510; Bidayetu'l-Muctehid, I, 278; ei-Kavânînu'l-Fıkhıyye, 116)
Hilâl bir ülkede görüldüğü zaman, ister yakın olsun, ister uzak olsun, oruç tutmak herkese farz olur. Bu konuda sefer mesafesine itibar edilmez. Ayın doğuş yerlerinin aynı yahut farklı olmasına da itibar edilmez. Kendisine bu haber bildirilen herkesin oruç tutması farz olur. Ancak hilâlin göründüğü adaletli iki kişinin yahut büyük bir topluluğun şahidliği ile sabit olmak gerekir.

Hanbelî'lere göre: (Keşşafu'l Kına ; II, 353)
İster yakın ister uzak olsun, bir yerde hilâl görüldüğü zaman, bütün insanlara oruç tutmak farz olur. Bu konuda göremeyenin hükmü görenin hükmü gibidir.

Şafiî'lere göre: (el-Mecmu, VI, 297-303; Muğni'l-Muhtâc, 1, 422-423)
Bir beldede hilâl görülünce, bunun hükmü sadece buraya yakın beldeleri bağlar, uzak olardan bağlamaz. Esah görüşe göre bu , ayın doğuş yerlerine göre fark eder. Ayın doğuş yerlerindeki farklılık yirmi dört fersahtan daha az mesafede olmaz. (Fersah: 5544 metredir. Böylece bu mesafe 5544x24=133,956 km. eder. Kasr mesafesi 89 km. olup bu da dört bürd yahut 16 fersahtır. Bir fersah=Üç mil, bir mil=4000 adım, bir adım=Üç ayak, iki ayak=bir zira', bir zira'=24 parmak genişliğidir.)

Uzak beldeye orucu vacib kılmadığımız takdirde hilâlin görüldüğü beldeden biri bu uzak beldeye yolculuk yapsa orada Esah olan görüşe göre, vucûben orucun sonunda onlara uyar. Hatta kendisi diğer beldeye göre otuzu tamamlamış olsa bile uyar. Çünkü bu kişi o beldeye gelmekle onlardan biri gibi olmuştur. Dolayısıyla onlar için sabit olan hüküm kendisi için de gerekli olur.
Rivayet edildiğine göre îbni Abbas, Kurayb'e böyle yapmasını emretmişti.
Bir kimse hilâlin henüz görülmediği bir beldeden hilâlin görüldüğü beldeye gitse, onlarla birlikte bayram yapması farzdır. Çünkü bu kişi de onlardan biri gibi olmuştur. Eğer bu ülkede Ramadan tam tutulmuşsa, ister kendisi 28 gün, ister 29 gün tutsun fark etmez. Eğer kendisinin tuttuğu günler 28 gün ise sonradan bir günü kaza eder. Çünkü ay 28 gün olmaz.

Bir kimse her hangi bir ülkede bayram yaptıktan sonra, gemi ile yahut uçakla halkı oruç tutmakta olan uzak bir ülkeye yolculuk etse, Esah görüşe göre, günün geride kalan kısmında oruç tutar. Bunu yapmak vacibdir. Çünkü kendisi de onlardan biri olmuştur.


Uyarı :
Türkiye'de yaşayan müslümanların Oruca başlamak için ben ülkeme (Takvime-diyanete) uyuyorum demeleri hatalıdır. Çünkü Laik Türkiye hilali gözetleme gibi bir çalışması yoktur!
Şafii mezhebini taklid eden müslümanların, Oruc İbadeti ve bayram gibi ümmetin birlik olması gerek durumlarında Cumhuru tâkib edip uyması hak olandır!


 
Ebu Tahir Çevrimdışı

Ebu Tahir

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Yarın (Pazar) Bayram

Afganistan İslam Emirliği, 27 adil şahid tarafından (Gur, Gazni, Kandahar ve Farah) vilayetlerin de hilalin görüldüğünü, yarın ülke genelinde bayramın ilk günü olduğunu ilan etti.

****

İmam Buhari Vakfı Yarın Bayram ilan etti.


Mehmed Emin Akın hoca yarın oruçlu




Ekli dosyayı görüntüle 29224




Esselamu aleykum hocam.şimdi biz bugün inşaallah bayram yapacağız.fakat bayram namazını eda edebileceğimiz yer bulamazsak ikinci günü bayram namazını kılabilirmiyiz?

Fetevayi Hindiyye de şöyle bir fetva geçiyor:

Fıtır (Ramazan) Bayramı Namazı bazı özürlerden dolayı birinci günde kılınamadığı takdirde ikinci günü kılınır. Meselâ, bayramın birinci günü hava kapalı olur da ancak zevalden sonra bayram olduğu tespit edilirse, bu bir özürdür ki namazın ikinci güne kalmasına sebep olur. Üçüncü güne geciktirilmesi caiz değildir. (Fetâvâ-yi Hindiyye - El-Bedayi' – Kâsâni.)

Burada bazı özürlerden dolayı diyor fakat sadece bir tane özür örnek verilmiş..
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Ya biri sahih bir şey söylesin ona göre sahur yapacağım
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
Kardesler gecmistede muslumanlar bu tarz ihtilaflar yasadikar.Yeni olan bisey degil.Tutan tutsun tutmayanda bayram etsin.Hem oruc nefsi dizginlemek degil mi ?Hem bayram sevinc degil mi ?kalb kirmayalim :)
 
Ebu Tahir Çevrimdışı

Ebu Tahir

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Ya biri sahih bir şey söylesin ona göre sahur yapacağım
Kardeşim en güzeli müslümanların ve şeriatın hakim olduğu yerlere göre hareket etmektir diye düşünüyorum.evet çoğu ülkelerde görülmemiş olabilir fakat belki de hava kapalıydı.Afganistan’da görülmesi bizi de bağlar diye düşünüyorum.Türkiye’deki hocaların ve cemaatlerin bir kısmı Türkiye’de hilali görmedikleri için bir kısmıda farklı internet sitelerinden ayın hareketlerini takip ettikleri için bugün orucuz dediler ama ortada hilali gördüklerini ve ikiden fazla şahidlerinin olduğunu söyleyen bir emirlik var.cidden karışık bir durum lakin sünnete uygun olanı Afganistan’da ki müslümanlara uymaktır.
Birde kukla ülkeler (suud) sırf talibanı itibarsızlaştırmak için çirkin bir siyaset yapabileceklerini düşünüyorum Allahualem
 
A Çevrimdışı

Asdek

Üye
İslam-TR Üyesi
Yarın (pazar) bayram inş.
Velev ki bu karar isabetsiz bir karar olsun en fazla ilan edilir 1 gün daha sonrasında oruç tutarız.

Lakin kalkıp onların gördüğü venüstür, jupiterdir diyip uzay istasyonunun daha sağlıklı olduğunu söylemek bize yakışmaz.

İsteyen tutar orucu isteyen tutmaz ama 27 kişi görmüş kayıt altına alınmış ve açıklama yapmışlar, ne deselerdi görmüşler ama olsun 1 gün daha bekleyin diğer yerlerde gözükmedi mi?

İnanın Suud açıklasaydı görüldü diye biz eyv tamamdır diyip bayram yapacaktık.

Hadis açık ve net hilal gözükür oruç başlar, gözükür bayram olur çıplak gözle görmek kafi, 27 kişi görmüş kayıt altına alınmış şahitlikleri daha ne olsun.

Bu adamlar bir adamı vermemek için devletlerini kaybettiler ıh demediler, bir hilal için mi eğilip bükülecekler.

Biz bile adamlara şüphe ile bakıyoruz acaba bu terlikliler iyi bakmışlarmı diye Allah onların yardımcıları olsun.
 
Son düzenleme:
Ebu Tahir Çevrimdışı

Ebu Tahir

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Esselamu aleykum hocam.şimdi biz bugün inşaallah bayram yapacağız.fakat bayram namazını eda edebileceğimiz yer bulamazsak ikinci günü bayram namazını kılabilirmiyiz?

Fetevayi Hindiyye de şöyle bir fetva geçiyor:

Fıtır (Ramazan) Bayramı Namazı bazı özürlerden dolayı birinci günde kılınamadığı takdirde ikinci günü kılınır. Meselâ, bayramın birinci günü hava kapalı olur da ancak zevalden sonra bayram olduğu tespit edilirse, bu bir özürdür ki namazın ikinci güne kalmasına sebep olur. Üçüncü güne geciktirilmesi caiz değildir. (Fetâvâ-yi Hindiyye - El-Bedayi' – Kâsâni.)

Burada bazı özürlerden dolayı diyor fakat sadece bir tane özür örnek verilmiş..
@Abdulmuizz Fida hocam şu soruya da vaktiniz varsa bir göz atabilirmisiniz?
Allah razı olsun
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt