M
Çevrimdışı
iyiniyetli olarak uzunca bir cevap yazan kardeş sağolsun yalnız bazı hatalı eksik noktalara eleştirim var.
:yale
mesela tarih boyunca dört mezhep içinde kabirler ve mezarlıklarda yapılan aşırılıklara en sert tepkiyi veren -yazılı olarak- mezhep alimleri hanefilerdir. ama gel gör ki bugün hanefiyim diyen ne kadar hacı hoca varsa hepsi kabircidir. bu da onların kendi miraslarını reddedip kevseriye tabi olduklarını gösteriyor.
bu cümle hiç olmadı işte. zehri de şifayı da birden ye diyorsun yani ümmet hanefi alimlerinin iyiniyetinden şüphe etmiyor. ama her meselede isabet ettiler de demiyor.
ha bu arada hanefiliğin tarihi 1400 yıl değil onun üzerindeki icma nasıl 1400 yıllık olsun :muhaha
saygılar kardeşim.
:yale
tamamen olmasa da büyük ölçüde sıkıntı takip edilen meşrebten kaynaklanıyor. şöyle ki bugünün hanefi mezhebi 1200 yıl önceki hanefilikle aynı şey değil. mezhepler tarih içinde çok değişiyor. hatta bikaç merhale geçiriyor. bugün hanefi olmak demek kevseriyye mezhebinden olmak demek. yani sadece bir fıkıh ekolü değil aynı zamanda bir anlayış biçimi bir tarz bir gelenek. yani hanefiysen otomatik olarak nakşibendi ve eşari de oluyorsun.ümmetin sıknıtısı hanefi ya da hanbeli olmak mı
mesela tarih boyunca dört mezhep içinde kabirler ve mezarlıklarda yapılan aşırılıklara en sert tepkiyi veren -yazılı olarak- mezhep alimleri hanefilerdir. ama gel gör ki bugün hanefiyim diyen ne kadar hacı hoca varsa hepsi kabircidir. bu da onların kendi miraslarını reddedip kevseriye tabi olduklarını gösteriyor.
selefi birinin hanefi fıkhından nisbeten uzak durması daha iyidir. bu demek değildir ki her hanefi fetvası yanlış. hanefi mezhebinde yüzlerce isabetli ictihad var ama kat ve kat yanlış ictihad ve fetvalar da var. yani hiçbir şey siyah veya beyaz değil.:friends_1_1:selefi olan biri hanefi fıkhından uzak durması hanbeli olması mı gerekir
bu cümle hatalı olmuş kardeşim. pratik arapçayla veya ammice dediğimiz sokak arapçasıyla zaman kaybetmeyin deseydin cümle mana olarak değil ama mantık olarak doğru olurdu. arapçayla pek ilgili değilsiniz anlaşılan. çünkü fasihlik belli bir zaman dilimine özgü değil. yani arapçanın moderni de klasik olanı da fasih. bugün MSA yani modern standard arabic dediğimiz tv kanallarında kullanılan modern arapça da zaten fasihtir.fasih arapça öğren... modern arapçayla zamanını öldürme
içinde bulunduğun toplumun fıkhını öğrenmek faydalıdır. ama olmazda olmaz bir farz değildir. ilim ehli ilim talebesi illa bir mezhebin kitaplarını okusun mu konusunda ihtilaf etmiştir. zira tehlikeleri de vardır ilerleyten dönemde kişiyi taassub sahibi yapabilir. en iyisi hepsini öğrenmeye gayret göstermek. ulemanın ittifak ve ihtilaf ettiği mevzuları da bilmeye çalışmaktır.fıkıh istiyorsan öncelikle için de bulunduğun toplum hangi mezhebdense öncelikle o mezhebin fıkhını öğren
güzel yöntem. Allah razı olsun işte taassubsuz yol bu. ama aynı hoşgörüyü selefi biri hanefi mezhebinin herhangi bir uygulamasını terkettiğinde de göstermek gerek. ne yazık ki buna hiç mi hiç rastlamıyoruz. yüzlerce konuda hanefi mezhebine uyuyorsun tek bir meselede farklı bir şey yapınca millet üstüne hucum ediyor. bu yanlış bir tavır.ben takva istiyorsam selefi metodu takip ediyorsam hanımıma değince de elim kanayınca da abdest
alırım... çünkü 2 sininde istidlal kaynakları sahihtir...
bu cümle mücerred olarak xikredilip kayıt altına alınmadığında yanlış anlamalara sebep olabilir. günümüz toplumunda bu sloganı kötü niyetli demeyelim ama bilgisizce savuranlar çok. hiçbir fıkıh ekolü tamamen yanlışlardan veya tamamen doğrulardan ibaret değil. her mezhebin artıları ve eksileri var. körü körüne fetvanın çürüğüne de olmuşuna da razı ol deniyorsa bu ilim değil taassup olur.ehli sünnet de 4 mezhebe de hak demişse 4 de haKTIR
arkadaşımız zaten ben hanefi mezhebini sevmiyorum demiyor ki? ibn teymiyye rahimehullah hem hanefi imamlarını hem de eşari imamlarını övüyor islama hizmetlerini takdir ediyor. ama ona en büyük zulmü o devrin ve bu devrin hanefileri ve eşarileri yapıyor. işin bu kısmı da var. ibn teymiyye hanefi mezhebinin her ictihadı makbuldür onlar hep isabet ettiler demiyor ki dimi.ibni teymiyyenin imam enu hanife ve hanefi mezhebiyle ilgili görüşlerini okursan zannederim hanefi mezhebini daha iyi anlayıp seversin
bu ilmi bir iddia değil. iyide hanefi olmak bugüne kadar ne kazandırmış olabilir diye soran da çıkabilir? bir mezhebe girmek veya girmemek toptan kazanmayı ve toptan kaybetmeyi gerektirmez.hanbeliliğe geçmek sana bir şey kazandırmaz
üç hadis okuyup müctehid kesilenleri bıraksın elbet. ama suud "telefileri" nin ne kabahti var anlamadım.:kafaçakmasuud telefilerini ve üç hadis okuyup müctehidlik taslayan cahillleri bir kenara bırak
4 mezhebden biri olan hanefiliğinde hak olduğu üzere ümmetin icması 1400 yıldır vardır için rahat olsun...
bu cümle hiç olmadı işte. zehri de şifayı da birden ye diyorsun yani ümmet hanefi alimlerinin iyiniyetinden şüphe etmiyor. ama her meselede isabet ettiler de demiyor.
ha bu arada hanefiliğin tarihi 1400 yıl değil onun üzerindeki icma nasıl 1400 yıllık olsun :muhaha
saygılar kardeşim.