Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Ahmed Bin Hanbel'in Fıkıh Kitapları Var mıdır?

  • Konbuyu başlatan cimkeriy
  • Başlangıç tarihi
M Çevrimdışı

mustafa_mardin

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
iyiniyetli olarak uzunca bir cevap yazan kardeş sağolsun yalnız bazı hatalı eksik noktalara eleştirim var.
:yale

ümmetin sıknıtısı hanefi ya da hanbeli olmak mı
tamamen olmasa da büyük ölçüde sıkıntı takip edilen meşrebten kaynaklanıyor. şöyle ki bugünün hanefi mezhebi 1200 yıl önceki hanefilikle aynı şey değil. mezhepler tarih içinde çok değişiyor. hatta bikaç merhale geçiriyor. bugün hanefi olmak demek kevseriyye mezhebinden olmak demek. yani sadece bir fıkıh ekolü değil aynı zamanda bir anlayış biçimi bir tarz bir gelenek. yani hanefiysen otomatik olarak nakşibendi ve eşari de oluyorsun.

mesela tarih boyunca dört mezhep içinde kabirler ve mezarlıklarda yapılan aşırılıklara en sert tepkiyi veren -yazılı olarak- mezhep alimleri hanefilerdir. ama gel gör ki bugün hanefiyim diyen ne kadar hacı hoca varsa hepsi kabircidir. bu da onların kendi miraslarını reddedip kevseriye tabi olduklarını gösteriyor.

selefi olan biri hanefi fıkhından uzak durması hanbeli olması mı gerekir
selefi birinin hanefi fıkhından nisbeten uzak durması daha iyidir. bu demek değildir ki her hanefi fetvası yanlış. hanefi mezhebinde yüzlerce isabetli ictihad var ama kat ve kat yanlış ictihad ve fetvalar da var. yani hiçbir şey siyah veya beyaz değil.:friends_1_1:

fasih arapça öğren... modern arapçayla zamanını öldürme
bu cümle hatalı olmuş kardeşim. pratik arapçayla veya ammice dediğimiz sokak arapçasıyla zaman kaybetmeyin deseydin cümle mana olarak değil ama mantık olarak doğru olurdu. arapçayla pek ilgili değilsiniz anlaşılan. çünkü fasihlik belli bir zaman dilimine özgü değil. yani arapçanın moderni de klasik olanı da fasih. bugün MSA yani modern standard arabic dediğimiz tv kanallarında kullanılan modern arapça da zaten fasihtir.

fıkıh istiyorsan öncelikle için de bulunduğun toplum hangi mezhebdense öncelikle o mezhebin fıkhını öğren
içinde bulunduğun toplumun fıkhını öğrenmek faydalıdır. ama olmazda olmaz bir farz değildir. ilim ehli ilim talebesi illa bir mezhebin kitaplarını okusun mu konusunda ihtilaf etmiştir. zira tehlikeleri de vardır ilerleyten dönemde kişiyi taassub sahibi yapabilir. en iyisi hepsini öğrenmeye gayret göstermek. ulemanın ittifak ve ihtilaf ettiği mevzuları da bilmeye çalışmaktır.

ben takva istiyorsam selefi metodu takip ediyorsam hanımıma değince de elim kanayınca da abdest
alırım... çünkü 2 sininde istidlal kaynakları sahihtir...
güzel yöntem. Allah razı olsun işte taassubsuz yol bu. ama aynı hoşgörüyü selefi biri hanefi mezhebinin herhangi bir uygulamasını terkettiğinde de göstermek gerek. ne yazık ki buna hiç mi hiç rastlamıyoruz. yüzlerce konuda hanefi mezhebine uyuyorsun tek bir meselede farklı bir şey yapınca millet üstüne hucum ediyor. bu yanlış bir tavır.

ehli sünnet de 4 mezhebe de hak demişse 4 de haKTIR
bu cümle mücerred olarak xikredilip kayıt altına alınmadığında yanlış anlamalara sebep olabilir. günümüz toplumunda bu sloganı kötü niyetli demeyelim ama bilgisizce savuranlar çok. hiçbir fıkıh ekolü tamamen yanlışlardan veya tamamen doğrulardan ibaret değil. her mezhebin artıları ve eksileri var. körü körüne fetvanın çürüğüne de olmuşuna da razı ol deniyorsa bu ilim değil taassup olur.

ibni teymiyyenin imam enu hanife ve hanefi mezhebiyle ilgili görüşlerini okursan zannederim hanefi mezhebini daha iyi anlayıp seversin
arkadaşımız zaten ben hanefi mezhebini sevmiyorum demiyor ki? ibn teymiyye rahimehullah hem hanefi imamlarını hem de eşari imamlarını övüyor islama hizmetlerini takdir ediyor. ama ona en büyük zulmü o devrin ve bu devrin hanefileri ve eşarileri yapıyor. işin bu kısmı da var. ibn teymiyye hanefi mezhebinin her ictihadı makbuldür onlar hep isabet ettiler demiyor ki dimi.

hanbeliliğe geçmek sana bir şey kazandırmaz
bu ilmi bir iddia değil. iyide hanefi olmak bugüne kadar ne kazandırmış olabilir diye soran da çıkabilir? bir mezhebe girmek veya girmemek toptan kazanmayı ve toptan kaybetmeyi gerektirmez.

suud telefilerini ve üç hadis okuyup müctehidlik taslayan cahillleri bir kenara bırak
üç hadis okuyup müctehid kesilenleri bıraksın elbet. ama suud "telefileri" nin ne kabahti var anlamadım.:kafaçakma
4 mezhebden biri olan hanefiliğinde hak olduğu üzere ümmetin icması 1400 yıldır vardır için rahat olsun...

bu cümle hiç olmadı işte. zehri de şifayı da birden ye diyorsun yani :) ümmet hanefi alimlerinin iyiniyetinden şüphe etmiyor. ama her meselede isabet ettiler de demiyor.

ha bu arada hanefiliğin tarihi 1400 yıl değil onun üzerindeki icma nasıl 1400 yıllık olsun :muhaha

saygılar kardeşim.
 
C Çevrimdışı

cimkeriy

Misafir
iyiniyetli olarak uzunca bir cevap yazan kardeş sağolsun yalnız bazı hatalı eksik noktalara eleştirim var.
:yale


tamamen olmasa da büyük ölçüde sıkıntı takip edilen meşrebten kaynaklanıyor. şöyle ki bugünün hanefi mezhebi 1200 yıl önceki hanefilikle aynı şey değil. mezhepler tarih içinde çok değişiyor. hatta bikaç merhale geçiriyor. bugün hanefi olmak demek kevseriyye mezhebinden olmak demek. yani sadece bir fıkıh ekolü değil aynı zamanda bir anlayış biçimi bir tarz bir gelenek. yani hanefiysen otomatik olarak nakşibendi ve eşari de oluyorsun.

mesela tarih boyunca dört mezhep içinde kabirler ve mezarlıklarda yapılan aşırılıklara en sert tepkiyi veren -yazılı olarak- mezhep alimleri hanefilerdir. ama gel gör ki bugün hanefiyim diyen ne kadar hacı hoca varsa hepsi kabircidir. bu da onların kendi miraslarını reddedip kevseriye tabi olduklarını gösteriyor.


selefi birinin hanefi fıkhından nisbeten uzak durması daha iyidir. bu demek değildir ki her hanefi fetvası yanlış. hanefi mezhebinde yüzlerce isabetli ictihad var ama kat ve kat yanlış ictihad ve fetvalar da var. yani hiçbir şey siyah veya beyaz değil.:friends_1_1:


bu cümle hatalı olmuş kardeşim. pratik arapçayla veya ammice dediğimiz sokak arapçasıyla zaman kaybetmeyin deseydin cümle mana olarak değil ama mantık olarak doğru olurdu. arapçayla pek ilgili değilsiniz anlaşılan. çünkü fasihlik belli bir zaman dilimine özgü değil. yani arapçanın moderni de klasik olanı da fasih. bugün MSA yani modern standard arabic dediğimiz tv kanallarında kullanılan modern arapça da zaten fasihtir.


içinde bulunduğun toplumun fıkhını öğrenmek faydalıdır. ama olmazda olmaz bir farz değildir. ilim ehli ilim talebesi illa bir mezhebin kitaplarını okusun mu konusunda ihtilaf etmiştir. zira tehlikeleri de vardır ilerleyten dönemde kişiyi taassub sahibi yapabilir. en iyisi hepsini öğrenmeye gayret göstermek. ulemanın ittifak ve ihtilaf ettiği mevzuları da bilmeye çalışmaktır.


güzel yöntem. Allah razı olsun işte taassubsuz yol bu. ama aynı hoşgörüyü selefi biri hanefi mezhebinin herhangi bir uygulamasını terkettiğinde de göstermek gerek. ne yazık ki buna hiç mi hiç rastlamıyoruz. yüzlerce konuda hanefi mezhebine uyuyorsun tek bir meselede farklı bir şey yapınca millet üstüne hucum ediyor. bu yanlış bir tavır.


bu cümle mücerred olarak xikredilip kayıt altına alınmadığında yanlış anlamalara sebep olabilir. günümüz toplumunda bu sloganı kötü niyetli demeyelim ama bilgisizce savuranlar çok. hiçbir fıkıh ekolü tamamen yanlışlardan veya tamamen doğrulardan ibaret değil. her mezhebin artıları ve eksileri var. körü körüne fetvanın çürüğüne de olmuşuna da razı ol deniyorsa bu ilim değil taassup olur.


arkadaşımız zaten ben hanefi mezhebini sevmiyorum demiyor ki? ibn teymiyye rahimehullah hem hanefi imamlarını hem de eşari imamlarını övüyor islama hizmetlerini takdir ediyor. ama ona en büyük zulmü o devrin ve bu devrin hanefileri ve eşarileri yapıyor. işin bu kısmı da var. ibn teymiyye hanefi mezhebinin her ictihadı makbuldür onlar hep isabet ettiler demiyor ki dimi.


bu ilmi bir iddia değil. iyide hanefi olmak bugüne kadar ne kazandırmış olabilir diye soran da çıkabilir? bir mezhebe girmek veya girmemek toptan kazanmayı ve toptan kaybetmeyi gerektirmez.


üç hadis okuyup müctehid kesilenleri bıraksın elbet. ama suud "telefileri" nin ne kabahti var anlamadım.:kafaçakma


bu cümle hiç olmadı işte. zehri de şifayı da birden ye diyorsun yani :) ümmet hanefi alimlerinin iyiniyetinden şüphe etmiyor. ama her meselede isabet ettiler de demiyor.






ben 4 halifeyede 4 mezhepede gerçekten hakikatte olan şialığada sonderece saygılıyım.günümüz için 4 mezhepde hak mezhepler olduğundan hepsini seviyor ve sayıyorum tabikide.ama hanbeliliğe gelince sünnetlerine çok düşkünler kaçtane hanbeli duyduysam okuduysam hep hadis alimleri fıkıh alimleri ve sünnete bağlılıkları uzaydan bile görülecek seviyede .bu yüzden hanbeliyi seçtim . keşke bütün mezhepler eskisi gibi kalsaydı hasarsız şekilde.


ben kabir inancına oldum olası karşıyım zaten bilmiyorum ama hanefiliği öreten alim malsef yok şuanda .adama söylüyorum diyorim ki resim haram kardeşim diyorum (grafikciyiz biz).resim çizmicez yani insan figürleri hayvan figürleri .gidiyor nur cemaatinde çok bilmiş hocasına soruyor oda diyorki öle bişey yok .bizim niyetimiz iyi ameller niyetler üzerinedir diyor (kabe animasyonu yapıyolardı).insanlar vs çiziyorlardı





gördümki ordada hep yanıltma var kimse gerçeği görmüyor ap açık imam buharinin eserinde yazıyor bu . üyüzden ben hanbeliyim ama hanefiliği okurum.hadislere sünette ters düşen bişey görürsem asla ciddiye almam bilirimki o yazı sahih değil o yazı günümüzün modern imamlarının eklentisi.

tabi arapça öğrenene kadar böyle yaparım .
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş öncelikle şunu belirteyim, acizane ben de araça talebesiyim... iyi arapça biliyorum deyip haddimi aşamam ama türkiye de modern arapça deyince-lisan arapçası fasih arapça deyince sarf-nahiv usulü arapça tahsilinin rahatça anlaşılacağını sandım... tabi ki modern zamanlarda da arapça fasih konuşuluyor ama jenaratör kelimesinin anlamını bilmek ya da bilmemek kuran-sünnet öğrenmeye çalışan bi talebeye çko şey kaybettirmez sanıyorum...

hanefi mezhebini kevseri ekolüne hapsetmek büyük bir zuluüm olur... dikkat ettiysen sahih kaynaklardan hanefi fıkhını öğrenmelisin dedim... kaldı ki ben akidede selefin-4 imamın akidesine- mensubum.. maturidi eşari bilmem... ama mesela imam tahavinin hanefilik anlayışında genel anlamda bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum, en az hanbeli mezhebinin fıkhı kadar sahih olduğunu sanıyorum....kabircilerin ebu hanife ve onun yolundan gidenlerle akidede bir bağı olmadığı gibi fıkıhtaki usulleri de ne kadar onlara benzer zaten içler acısı durumları ortada.. ama seninki biraz papaza kızıp oruç bozmaya benzemiyor mu kardeş???

selefi birinin hanefi nisbesinden uzak durması gerek demişsin... diyecek bir şey bulamıyorum... hanefi mezhebine bu düşmanlığının da sebebi için aklıma ilk gelen suud telefilerinin tesirinde kalman??? kaldı ki taliban ve dünyanın birçok yerinde cihad bayrağını dalgalandıranlar arasında hanefiler hiç de azınlıkta değil... bu toplulukların akide ve takva noktasında yaşantılarıyla ortaya koydukları durum hanefi mezhebinin usuluyle de dinin en mükemmel şekilde yaşanabileceğinin bir göstergesidir bence...tıpkı diğer mezheblerin usuluyle olduğu gibi....

öncelikle hanefi fıkhını öğren sonra da 4 mezhebi de öğren demiştim zaten.. tassubdan Allaha sığınırız...

ben hanefi mezhebindenim ama çok rahat bir şekilde Raf'ul yedeyn yaparım... ama yapmayana da gidip "illa ellerini kaldıracaksın" demekten Allaha sığınırım... işte böyle bir bakış açısı cahilliğin daniskasıdır derim...

4 mezheb haktır derken kastım şudur... dini yeni öğrenen ya da gerçekten kuranı yüzünden bile zor okuyan birinin araştırma-kıyas-tercih ehliyetine sahip değilse bütün fetvalarda hanefi mezhebine tabi olmasında ne zarar vardır??? değilse birileri hanbeliliğin en doğru yol olduğunu nasıl TASSAUP da bulunuyorsa hanefilik için de aynısı geçerlidir...

arkadaşımız sevmiyorum demiyor ama dediğim gibi bazı suud-telefileri ne hikmetse hanefilikle ve ebu hanifeyle bir dertleri var... o yüzden sahih hanefi anlayışını ve ebu hanifeyi daha iyi tanıyabileceği bir kaynaktır ibni teymiyye...

şu toplumda hanefi olmak insana ne kazandırır denilirse derim ki; bu toplum daha önce belirttiğim gibi tevhidi şirki bile anlayamamış -babaları cahil bırakıldığı için- kendileri de peygamber asm la tanışamamış bir millettir... biz bu cahil insanlara yaklaşmak için en azından ilk etapda onlarla kutuplaşma yaşamamak hanefi fetvalarıyla hareket edersek bizim için bir artı olur düşüncesindeyim.. bu da kesinlikle taviz veya takıyye değildir... "ZİRA HANEFİ MEZHEBİ DE FETVALARINI HEVA VE HEVESİNDEN DEĞİL KURAN VE SÜNNETTEN verir... oysa şu memlekette biz tevhidle tanıştık diye bize yapmamız gereken ilk şey camiye gidip hacı amcaların safta ayaklarına basmak , elleri kaldırarak, fatihadan sonra camiyi çınlatarak aimn demek gerekir gibi sunuldu... ben bu zihniyete karşıyım... çünkü maalesef kimi zaman bu farklı görünme tutkusuna heva-hevese dönüşebiliyor Allah korusun...


SUUD telefilerine gelince... onlar tam anlamıyla ümmetin başının belalarından biri... gider ebu hanifeyle maturidiyle eşariyle uğraşır, tasavvufçulara demediklerini bırakmazlar.. ama söz konusu amerika olduğunda ağızlarını bıçak açmaz... sünnete ittiba diye yaygara koparırlar sonra gider Suud kralına namazda dua ederler... Rasulullah as ın sünnetinde nerede bulmuşlar zalim hükümdara dua etmeyi??? işte esas bu tavırları BİDATIN DİK ALASIDIR... hepsi bir tarafa Allah yolunda cihad eden ümmetin felahı için hayatını ortaya koyan ehli cihada terörist-radikal harici vb demeleri de onlara tağutluk için yeter sanırım...!

1400 yıl tabiri dilimize dolanmış işte ama kastedilen bu konuda ümmetin icmasının ilk dönemlerden beri olduğunu kastetmemdir...
ve ben yazımın başından sonuna hiçbir yerde hanefi mezhebi her konuda doğru demedim.. bunu başarabilen bir sahabi bile yok ki hanefilik olsun... ama aynı şeyi hanbelilik içinde iddaa etmek hele ki sünnete en yakın mezheb filan demek... bunlar gerçekten komik görünüyor :yale



benim özetle demek istediğim şu... hanbeliliğe geçip o mezhebi baştan öğrenmek için harcayacağı zamanı ve enerjiyi akide-cihad-tevhid-şirk-bidat-sünnet vb. ilimlerin tahsili için ayırırsa daha karlı çıkacağını sanıyorum... bugün ümmetin en önemli meselesi cihad şuurundan yoksun oluşudur... buna karşılık fıkhi meseleri hele ki mezhep meselesini bunun önüne geçirmek ise ya bu ümmete ihanettir ya da cahilliktir...

En doğrusunu bilen Allahtır... "Sana iyilikten her ne gelirse Allah'tandır, kötülükten de sana ne gelirse o da
kendindendir. Biz seni insanlara bir peygamber olarak gönderdik; şahid olarak
Allah yeter. Nisa 79"
 
C Çevrimdışı

cimkeriy

Misafir
ben çalışırım bu yayın evinde... 50 milyar falanda almam:)



hocam vallahi aslında sizin gibi insanlar lazım yani bu işi Allah için yapsalar sanki hiçmi kimse yok.şöyle arapça ingilizce rusca çevirmenler olucak ama kaliteli insanlar sırf Allah rızası için çeviricekler vardır elvet gerçekten müslüman ingilizce tercümanları veya arapça tercümanları
 
C Çevrimdışı

cimkeriy

Misafir
kardeşlerim birşey sorucam arapçası olan kişilere soruyorum .


acaba mısır arabistan gibi ülkelerde fliyet gösteren kitap satış sitesi varmı ( böyle eticaret tarzı olucak .) yani islami eserler olucak işte imam gazali imam buhari nesai , fıkıh kitapları vs. dini içerikli eserler yani .ama kaynak eserler olucak ahmedin mehmedin yazdığı yeni kitaplar değil.


arapça ne yazıcamı bilmiyorum googleye .
 
dua sadık Çevrimdışı

dua sadık

Üye
İslam-TR Üyesi
eğer internet üzerinden arapça kaynak eserlere ulaşmaktan bahsediyorsan -ki öyle anladım- şamile adlı bir proğram var. içinde fıkıh, hadis, islam tarihi vb bütün alanlardaki kaynak eserleri bulabilirsin. proğramı şamile sitesinden indirip bilgisayarına kurabilirsin.
tabi bu kitapların tamamı arapça ve çoğu türkçeye çevirilmemiş kitaplar...
 
C Çevrimdışı

cimkeriy

Misafir
eğer internet üzerinden arapça kaynak eserlere ulaşmaktan bahsediyorsan -ki öyle anladım- şamile adlı bir proğram var. içinde fıkıh, hadis, islam tarihi vb bütün alanlardaki kaynak eserleri bulabilirsin. proğramı şamile sitesinden indirip bilgisayarına kurabilirsin.
tabi bu kitapların tamamı arapça ve çoğu türkçeye çevirilmemiş kitaplar...


duaya sadık mesajlarımada sadık biri olduğun için allah razı olsun :teşekkür şamileyi indiricem fakat benim istediğim Benlikitabevi Online İslami Kitap Satışı Canlı Stok En Uygun Kitap Fiyatları 0312 331 34 67 tefsir kitapları,hadis kitapları,fıkıh kitapları,tefsir usulü,siyer kitapları,romanlar,ilmihaller,islam tarihi,beka yayınları kitapları,agaç yayınları kitapla böyle siteler .ücretini vericem göndericekler kargoyla bende evde okıyacağım .
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kardeşim.. arapça eserlerin birçoğu pdf formatında internette mevcut.... hatta şamile, cevamiul kelim gibi programlar vesilesiyle bu kitaplarda araştırma yapmak da daha kolay... arapça online kitap için para harcama yani... ama arpaça kitap istiyorsan hadis yayınevinin sitesine bir göz at derim... türkçe kitaplardan temel eserleri de benim bildiğim en çok basanlar ocak yayınları,polen karınca yayınları, iz yayıncılık, konya kitapçılı vs. birçok yerli kaynak bulabilirsin...
 
M Çevrimdışı

mustafa_mardin

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
arapça kitap kargoyla istersen alsanakitap var. hadisyayınevi var. irşad var istanbulda arapça kitap için.

arapça klavyen yoksa bu siteyi kullanabilirsin
www.arabic-keyboard.org

arapça online kitap için
waqfeya.com
islamport.com

gibi bi yığın site var.
 
C Çevrimdışı

cimkeriy

Misafir
arapça kitap kargoyla istersen alsanakitap var. hadisyayınevi var. irşad var istanbulda arapça kitap için.

arapça klavyen yoksa bu siteyi kullanabilirsin
www.arabic-keyboard.org

arapça online kitap için
waqfeya.com
islamport.com

gibi bi yığın site var.


mustafa kardeşim ben en iyisi iyi bir arapça öğreneyim hoş adam gibi kurs veren bir yerde yokda mir eğitim sitesi var ordan eğitim seti alıyım sonrada görsel eğitim dvdleri alıyım belki öğrenirim .
 
C Çevrimdışı

cimkeriy

Misafir
sevgili mustafa mardin ben arapça kursuna bakıyorumda burda modern arapça klasik arapça vs yazıyo o külliyatları sorunsuzca okuyabilmek için hangi arapçayı öğreneyim.
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
yüzlerce yıldır alimlerizi yetiştiren medrese usulü arapçadır... bu tek çıkar yol emsile bina avamil mkasut...vs ile demek değil belki ama bir hocanın dizi dibine çökmeden ilmi bir arapça olacağına ben çok inanamıyorum.. ankarada kıymet bir selef alimi olan mehmet akın hocanın güzel çalışmaları var bildiğim kadarıyla... ona ulaşabilirseniz size güzel bir yönlendirmede bulunacağını ümit ederim... mehmeteminakin.com eğitim seti alarak para harcamaktan sa interaktif olarak arapça öğrenebileceğiniz alternatif bir yol öneririm...
 
Üst Ana Sayfa Alt