Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Cami İmamlarının Arkasında Namaz Kılmak (Kılabilmek)

celaluddevle Çevrimdışı

celaluddevle

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
senin belirttiğin bu tanımlara uyan hatta daha fazlasını yapan, bir cami imamı var ve ben bunun arkasında cuma namazlarını kılıyorum, bu biraz cemaatle alakalı, cemaatin çogunlugu dini sadece ibadetleri yerine getirmekle tamamladıgını sanarsa burada tabiki daha polisten once cemaat seni ayakaltı yapar poliste rahat rahat alır, ancak dini sadece bunlardan ibaret gormeyen bir cemaat varsa arkasında kılan, o zaman digerleride kuzu kuzu dinlemek zorunda kalır, poliste camiye girip imamı almaktan çekinir...

Size hikaye geliyor belki ama bu memlekette ozellikle de istanbulda bu tip camiler mevcut, tabi bu camileri fatih, eyüb sultan, mihrimah vb. camilerden oluşmuyor, genelde ara sokaklarda ki camiilerdir, namaz kılmayın arkalarında sadece hutbelerini dinleyin bakın neler diyorlar..

Enteresan, merak ettim açıkçası bu imamı ve cemaati. Nerde olduğunu öğrenme imkanımız var mı? belki yakınızdır bi gidip bakarız. Ayrıca daha önce de söylediğim gibi hüküm geneldir, aradaki nadir farklılıklar değiştirmez geneli.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bize de zamanında "tevhidi anlatan imamlar var" diyorlardı baktık ki onların tevhid anlayışı bizimkinden farklı. Hutbeden birkaç eleştiri yapmayı bazıları İslam sanıyorlar. Hutbede çıkıp "Bu devlet tağuttur ve bu devlete oy vermek şirktir. Bu ordu tağut ordusudur bunlara askerlik yapmakta küfürdür" diyen bir imam varsa hangi camide olduğunu söyleyin gidip elini öpeceğim.
 
G Çevrimdışı

gulyabanii

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Enteresan, merak ettim açıkçası bu imamı ve cemaati. Nerde olduğunu öğrenme imkanımız var mı? belki yakınızdır bi gidip bakarız. Ayrıca daha önce de söylediğim gibi hüküm geneldir, aradaki nadir farklılıklar değiştirmez geneli.

Maalesef, takdir edersiniz ki bunu sanal ortamdan söylemek ahmaklık olur, lakin asla ben kimseye gidin önünüze ilk çıkan camiiye girin demiyorum, akidesini bildikleri imamın arkasında kılsınlar..
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Maalesef, takdir edersiniz ki bunu sanal ortamdan söylemek ahmaklık olur, lakin asla ben kimseye gidin önünüze ilk çıkan camiiye girin demiyorum, akidesini bildikleri imamın arkasında kılsınlar..

Halka açık camide tevhidi aleni anlatabiliyorsa bir insan bunda bir sakınca olacağını sanmıyorum. Ki diyanet camilerini müfettişlerle denetliyor.
 
G Çevrimdışı

gulyabanii

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bize de zamanında "tevhidi anlatan imamlar var" diyorlardı baktık ki onların tevhid anlayışı bizimkinden farklı. Hutbeden birkaç eleştiri yapmayı bazıları İslam sanıyorlar. Hutbede çıkıp "Bu devlet tağuttur ve bu devlete oy vermek şirktir. Bu ordu tağut ordusudur bunlara askerlik yapmakta küfürdür" diyen bir imam varsa hangi camide olduğunu söyleyin gidip elini öpeceğim.

isterdim vermeyi, siz de elini öpmek zorunda kalırdınız..
 
celaluddevle Çevrimdışı

celaluddevle

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Maalesef, takdir edersiniz ki bunu sanal ortamdan söylemek ahmaklık olur, lakin asla ben kimseye gidin önünüze ilk çıkan camiiye girin demiyorum, akidesini bildikleri imamın arkasında kılsınlar..

Anlıyorum. Ama nacizane tavsiyem, burda dini yeni öğrenen insanlar, araştıran insanlar çok, istisnalardan bahsetmek yerine öncelikle asıl kaideden, genel durumdan bahsetmek daha hayırlı olur. Zaten insanların çoğu bilmiyor ve böyle istisna durumları alıp genele uyguluyor, o yüzden daha dikkatli olmak gerek diye düşünüyorum. Yoksa arkadaşın dediği gibi, böyle bi imam varsa soluğu yanında alalım.
 
E Çevrimdışı

ehlisünnet76

Üye
İslam-TR Üyesi
Yazıyı okudum. Daha önce de okumuştum bu yazıyı.

Yazıda özet olarak deniliyor ki:"Dolayısıyla, Hatıb’ın (radıyallahu anh) fiili küfür ve kişiyi dinden çıkaran dostluk olsa da, yukarıda aktardığımız sebeplerden dolayı Hatıb’ın tekfir edilmesi caiz değildir."

Bir kimse hakkında hüküm vermeden önce o kişinin yaptığı fiilin hükmünü isbat etmek gerekir. Ben bu hadis hakkında birçok alimin şerhinin, açıklamasının, birçok müfessirin de bu konuda inen ayetler hakkında tefsirlerinin olduğunu biliyorum.

Bu noktada sorulması gereken bir soru var; Hatib(radiyallahu anh)'ın yaptığının küfür olduğunu hangi İslam alimi söylemiş?

Önce bu amelin küfür olduğunu isbat edelim ki daha sonra Hatib(radiyallahu anh)'ın neden tekfir edilmediği konuşulsun.

Yok bütün İslam uleması Hatib (Radiyallahu anh)'ın yaptığının haram olduğunu ve küfür olmadığını söylemiştir diyorsak -ki öyledir- konuşulacak birşey yok.

Yok eğer alimlerde Hatib'in yaptığının küfür olduğunu fakat tekfir edilmediğini söylemişler diyen biri varsa bu sözünü isbat etsin ve İslam tarihinde hangi fakihin, muhaddisin, müfessirin bunu küfür olarak isimlendirdiğini bize nakletsin.

Yoksa biz her hadisten kendi hevamıza ve aklımıza göre hüküm çıkaracaksak bu işin sonu nereye varır? Bizler bu sebeple insanlara İslam'ı selefin anladığı şekilde anlamalarını tavsiye ediyoruz. Aksi halde bugün nice insanlar kendi mezheblerini kabul ettirmek için -haşa- Peygamberlerin bile Allah'a şirk koştuklarını fakat cehaletleri sebebiyle mazur olduklarını söylüyorlar.

Ayrıca daha önce de seninle bu meseleyi tartışmışız fakat mesele bir yere varamamış.

Ve son olarak yapıştırdığın yazı senin savunduğun meseleyi anlatmıyor ki. Yazıda böyle bir durum sadece Hatib(radiyallahu anh) için geçerliydi başkası için geçerli olmaz diyor ve bunun sebeplerini anlatıyor. Sen ise cami imamları konusunda bu yazıyı delil olarak getiriyorsun.

Cami imamlari olayi farkli kardes haklisin konu biraz karisti.
Sen soruyorsun hangi alimler hatipin küfrünü söylemis. Kardes sen dön mezhep imamlarina özellikle Imam Safiini eserine bu konuyu ele almislar. Sen kendin oku arastir insallah hakka isabet edeceksin.
Casusluk istemiyerekde olsa küfrün krali. Sen ve ben real hayatimizda bir gizli ve hickimsenin duymamasi gereken bir is yapacagiz ben bunu ücüncü sahsa istemiyerekde olsa aktaracagim. Sen eminim beni bogazlamaya kalkarsin kardes. Tartusininde söyledigi gibi hatibin yaptigi acik küfür.

Simdi diyanet memurlarina gelelim. Ben yurt genelinde sayilarini bilmiyorum atiyorum 500000 bin imam varsa hepsi sadece diyanette görev yapiyor diye kafir diyemem. Sen kafir diyorsan delilini getirmen lazim.
Bende senin gibi Tevhidi anlatilan ehli sünnetin cizgisinde olan imamlarin arkasinda namazlarimi eda etmekteyim. Yalniz bir meselede hüküm vermek icin duygularimizi kenara birakalim. Sadece bizim istedigimiz yani oy vermek, askere gitmek gibi meselelere deginmiyorlar diye imamlar kafir olmaz kardesim. Sana misal olarak soruyorum. bir beldeye gittin. sadece tek cami var (diyanet) ezan okundu cuma namazi. hocayi tanimiyorsun yani senin icin durum kapali. bu durumda Islam fikhina göre arkasindan namzda kilarsin. Rasulullah ashabi Tabiin ve sonradan gelenler sadece ihtimaller sek ve süphe dogrultusunda bir kisinin arkasinda namaz kilmamayi terk ettilermi merak ediyorum.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Cami imamlari olayi farkli kardes haklisin konu biraz karisti.
Sen soruyorsun hangi alimler hatipin küfrünü söylemis. Kardes sen dön mezhep imamlarina özellikle Imam Safiini eserine bu konuyu ele almislar. Sen kendin oku arastir insallah hakka isabet edeceksin.
Casusluk istemiyerekde olsa küfrün krali. Sen ve ben real hayatimizda bir gizli ve hickimsenin duymamasi gereken bir is yapacagiz ben bunu ücüncü sahsa istemiyerekde olsa aktaracagim. Sen eminim beni bogazlamaya kalkarsin kardes. Tartusininde söyledigi gibi hatibin yaptigi acik küfür.

Simdi diyanet memurlarina gelelim. Ben yurt genelinde sayilarini bilmiyorum atiyorum 500000 bin imam varsa hepsi sadece diyanette görev yapiyor diye kafir diyemem. Sen kafir diyorsan delilini getirmen lazim.
Bende senin gibi Tevhidi anlatilan ehli sünnetin cizgisinde olan imamlarin arkasinda namazlarimi eda etmekteyim. Yalniz bir meselede hüküm vermek icin duygularimizi kenara birakalim. Sadece bizim istedigimiz yani oy vermek, askere gitmek gibi meselelere deginmiyorlar diye imamlar kafir olmaz kardesim. Sana misal olarak soruyorum. bir beldeye gittin. sadece tek cami var (diyanet) ezan okundu cuma namazi. hocayi tanimiyorsun yani senin icin durum kapali. bu durumda Islam fikhina göre arkasindan namzda kilarsin. Rasulullah ashabi Tabiin ve sonradan gelenler sadece ihtimaller sek ve süphe dogrultusunda bir kisinin arkasinda namaz kilmamayi terk ettilermi merak ediyorum.

Hatib (Radiyallahu anh)'ın yaptığı amelin hükmü konusunda Mümtehine suresi'nin tefsirine bakabilirsin. Örneğin Kurtubi tefsirinde Hatib (Radiyallahu anh)'ın yaptığını yapan bir kimsenin kafir olmayacağını, öldürülüp öldürülmeyeceği noktasında ise ihtilaf olduğunu söylüyor. Malik ve bir kısım ulema böyle bir durumda Ulu'l emr ictihad eder dilerse öldürür dilerse bırakır demişler.

Diğer bir gurup ulemanın da "Eğer bu işi adet haline getirmişse o kimse casustur ve casus öldürülür" demişlerdir. Nitekim Malik'in de mezhebi bu doğrultudadır. Yani alimler bu ayetlerin tefsirinde Hatib(Radiyallahu anh)'ın yaptığının casusluk olmadığını, sürekli bir şekilde kafirlere Müslümanların haberlerini veren bir kimsenin casus olması sebebiyle öldürüleceğini söylemişler.

Biz böyle nasları zahirine alıp hüküm ve fetva verirsek ortaya böyle büyük hatalar çıkar. Muaz (Radiyallahu anh) Rasulullah(aleyhisselatu vesselam)'a secde etti fakat müşrik olmadı deriz. Bunu söyleyen de Ebu Basir Tartusi'dir. Fakat tüm ümmet bu secdenin ibadet değil selamlama secdesi olduğunda "icma" etmiştir.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sana misal olarak soruyorum. bir beldeye gittin. sadece tek cami var (diyanet) ezan okundu cuma namazi. hocayi tanimiyorsun yani senin icin durum kapali. bu durumda Islam fikhina göre arkasindan namzda kilarsin. Rasulullah ashabi Tabiin ve sonradan gelenler sadece ihtimaller sek ve süphe dogrultusunda bir kisinin arkasinda namaz kilmamayi terk ettilermi merak ediyorum.

Ebu Ya'la'nın rivayet ettiğine göre Ebu Bekir el-Mervezi dedi ki :İmam Ahmed’e; "Bir sokakta yürüyorum ve kameti işitiyorum, onların arkasında namaz kılmam için ne dersin?" diye sorduğumda İmam Ahmed şöyle cevap verdi : "Ben bu konuda müsemahalıydım, fakat bidatlar yaygınlaştığında, sadece (akidesini) tanıdığın insanların arkasında namaz kıl."

(Ebu Ya’la b. el-Ferra, Tabakati’l-Hanabile 1/59 )

İmam Ahmed bu sözü İslam devletinde Kur'an mahluktur fitnesinin yayıldığı Müslüman toplum için söylemiştir. Şimdi ki Tağutların imamları hakkında kendisine sorsaydık bu büyük imam ne derdi acaba?
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Ebu Ya'la'nın rivayet ettiğine göre Ebu Bekir el-Mervezi dedi ki :İmam Ahmed’e; "Bir sokakta yürüyorum ve kameti işitiyorum, onların arkasında namaz kılmam için ne dersin?" diye sorduğumda İmam Ahmed şöyle cevap verdi : "Ben bu konuda müsemahalıydım, fakat bidatlar yaygınlaştığında, sadece (akidesini) tanıdığın insanların arkasında namaz kıl."

(Ebu Ya’la b. el-Ferra, Tabakati’l-Hanabile 1/59 )

İmam Ahmed bu sözü İslam devletinde Kur'an mahluktur fitnesinin yayıldığı Müslüman toplum için söylemiştir. Şimdi ki Tağutların imamları hakkında kendisine sorsaydık bu büyük imam ne derdi acaba?
ALLAH c.c ecrini versin abi...
 
E Çevrimdışı

ehlisünnet76

Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Ya'la'nın rivayet ettiğine göre Ebu Bekir el-Mervezi dedi ki :İmam Ahmed’e; "Bir sokakta yürüyorum ve kameti işitiyorum, onların arkasında namaz kılmam için ne dersin?" diye sorduğumda İmam Ahmed şöyle cevap verdi : "Ben bu konuda müsemahalıydım, fakat bidatlar yaygınlaştığında, sadece (akidesini) tanıdığın insanların arkasında namaz kıl."

(Ebu Ya’la b. el-Ferra, Tabakati’l-Hanabile 1/59 )

İmam Ahmed bu sözü İslam devletinde Kur'an mahluktur fitnesinin yayıldığı Müslüman toplum için söylemiştir. Şimdi ki Tağutların imamları hakkında kendisine sorsaydık bu büyük imam ne derdi acaba?

kardes yine hata yapiyorsun.. acaba Ahmed bin hanbel beldede birtane cami var o imamin akidesi belli degil sen yine namazi arkasinda kilma anlaminami geliyor.. yoksa onlarca mescid variken bidat ehli ve akidesini bilmedigin imamin arkasindan kilmami diyor. meseleleri siyak ve sibakina bakmak gerekir. sen bir örnek veriyorsun mukabilinde ama daha cok örnek varsa direk hadislerle baglantili ne yapacagiz???
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Misafir
kardes yine hata yapiyorsun.. acaba Ahmed bin hanbel beldede birtane cami var o imamin akidesi belli degil sen yine namazi arkasinda kilma anlaminami geliyor.. yoksa onlarca mescid variken bidat ehli ve akidesini bilmedigin imamin arkasindan kilmami diyor. meseleleri siyak ve sibakina bakmak gerekir. sen bir örnek veriyorsun mukabilinde ama daha cok örnek varsa direk hadislerle baglantili ne yapacagiz???

Ahalinin ve avamın şeriatla yönetildiği zamanlardaki imam ve iman konusunda şüpheli olan kişilerden uzak durulması gerektiği konusunda uyarı yapılıyorsa,bu gün şeriatı yok etmiş,Allahın hükümlerine karşı savaş açan sistem tağutlarına payanda yada sözcülük,ve gözcülük yapanlar onların sistemini ayakta tutanlar demokrasi inancına bağlı değil iseler inanmadıklarını onlar ispat etmekle yükümlüdürler.Bizler onların bağlı olmadıklarını ispat etmek zorunda değiliz.Hem demokrasiye iman yada itaat,hem de islama iman birlikte idare ediliyorsa şirk unsuru olur.Eğer bu zamanda safını belli edemezsen,bir gün gelir onlara meyledebilirsin.
 
F Çevrimdışı

faraklit583

Üye
İslam-TR Üyesi
Cuma namazı kılmak için ne yapacağız ya kılmayacağız ya da bidat ehline uyacağız.Kılmasam olmuyor kılsam olmuyor.Kılmıyorum bu ne biçim müslüman diyorlar.Kılıyorum ahiler olmaz diyor.Allah selamet versin bana ne yapayım.
 
E Çevrimdışı

ehlisünnet76

Üye
İslam-TR Üyesi
Ahalinin ve avamın şeriatla yönetildiği zamanlardaki imam ve iman konusunda şüpheli olan kişilerden uzak durulması gerektiği konusunda uyarı yapılıyorsa,bu gün şeriatı yok etmiş,Allahın hükümlerine karşı savaş açan sistem tağutlarına payanda yada sözcülük,ve gözcülük yapanlar onların sistemini ayakta tutanlar demokrasi inancına bağlı değil iseler inanmadıklarını onlar ispat etmekle yükümlüdürler.Bizler onların bağlı olmadıklarını ispat etmek zorunda değiliz.Hem demokrasiye iman yada itaat,hem de islama iman birlikte idare ediliyorsa şirk unsuru olur.Eğer bu zamanda safını belli edemezsen,bir gün gelir onlara meyledebilirsin.

Bunlar klasik sloganlasmis ibareler. Kesinlikle serri delil degil bu yazdiklarin. Bende senelerdir diyanet imamlarin arkasindan kilmiyorum cünkü alternatif gidecegim yer var (ehlisünnet camileri)
 
celaluddevle Çevrimdışı

celaluddevle

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Cuma namazı kılmak için ne yapacağız ya kılmayacağız ya da bidat ehline uyacağız.Kılmasam olmuyor kılsam olmuyor.Kılmıyorum bu ne biçim müslüman diyorlar.Kılıyorum ahiler olmaz diyor.Allah selamet versin bana ne yapayım.

Dar'ul küfürde cuma namazının kılınmasını araştırıp öğrenirsen problem çözülür sanırım. Üstüne bide kafir imam arkasında namaz kılmanın hükmünü koyduğunda iyice netleşecektir inşaAllah...
 
E Çevrimdışı

ehlisünnet76

Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Ya'la'nın rivayet ettiğine göre Ebu Bekir el-Mervezi dedi ki :İmam Ahmed’e; "Bir sokakta yürüyorum ve kameti işitiyorum, onların arkasında namaz kılmam için ne dersin?" diye sorduğumda İmam Ahmed şöyle cevap verdi : "Ben bu konuda müsemahalıydım, fakat bidatlar yaygınlaştığında, sadece (akidesini) tanıdığın insanların arkasında namaz kıl."

(Ebu Ya’la b. el-Ferra, Tabakati’l-Hanabile 1/59 )

?

Yine Şeyhulislam İbn Teymiyye şunları bildirmektedir:
“Dört imam ve Müslümanların diğer imamlarının ittifakı ile, durumu kapalı olan her Müslümanın arkasında namaz kılınır. Kim, “Ben sadece batınî akidesini tanıdığım kimsenin arkasında Cuma yahut cemaat namazı kılarım” derse; sahabeye, onlara iyilikle uyanlara, Müslümanların dört imamına ve diğerlerine muhalefet eden bir bid’atçıdır. Allah en iyisini bilir.” (Mecmuu’l-Fetâvâ, 4/ 542)

Kardes simdi ne yapacagiz
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Misafir
Bunlar klasik sloganlasmis ibareler. Kesinlikle serri delil degil bu yazdiklarin. Bende senelerdir diyanet imamlarin arkasindan kilmiyorum cünkü alternatif gidecegim yer var (ehlisünnet camileri)

Camilerin büyük çoğunluğu diyanete,kalanları tarikatlere bağlı olduğu için bunlar üzerinden konuşuyoruz.Bu zamanda tevhid ehli ehlisünnet camileri ve emri bil maruf nehyi anil münkerden eksik kalmayan akidesini bildiğin bir imam varsa ona zaten biz bir şey söylemedik.
 
Üst Ana Sayfa Alt